abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194741484
Tut.by schrijft dat de advocaat Evgenij Maslov de toegang tot zijn client Olga Kovalkova, lid van het presidium van de nationale coordinatie raad, die nu vastzit op Okrestina wordt geweigerd. Dat zou de staf van de niet geregistreerde presidentskandidaat Viktor Babariko bevestigd hebben.
pi_194742111
quote:
В Бресте задержан председатель белорусской социал-демократической партии Масловский - СМИ
Pers: in Brest is de voorzitter van de Belarussische Sociaal-Democratische partij Maslovskij opgepakt,

В Бресте задержан председатель Белорусской социал-демократической партии (Грамада) Игорь Масловский, сообщил не аккредитованный в Беларуси телеканал Белсат.
In Brest is de voorzitter van de Belarussische Sociaal-Democratische partij (Gramada) Igor Maslovskij opgepakt, zei de niet in Belarus geacrediteerde televisiezender Belsat.

"В Бресте задержали председателя Беларуской социал-демократической партии (Грамада) Игоря Масловского. Его повезли в Ленинский РОВД", - говорится в телеграм-канале Белсат.
"In Brest is de voorzitter van de Belarussische Sociaal-Democratische partij (Gramada) Igor Maslovskij opgepakt. Ze hebben hem naar het politiebureau van het Lenin rayon gebracht", klinkt het op het telegram kanaal van Belsat.

Белорусская социал-демократическая партия (Грамада) принадлежит к системной оппозиции в Беларуси. Ранее на фоне продолжающегося в Беларуси политического кризиса о задержании руководителей оппозиционных политпартий не сообщалось.
De Belarussische Sociaal-Democratische partij (Gramada) behoort tot de systematische oppositie in Belarus. Eerder werd op de golf van de aanhoudende politieke crisis in Belarus nog niet bericht over aanhoudingen van leiders van oppositiepartijen.
https://interfax.by/news/policy/raznoe/1281959/
interfax-ZAPAD
pi_194742200
Zojuist is het lid van het presidium van de nationale coordinatie raad Marija Kolesnikova bij de Recherche gearriveerd. Ze is opgeroepen als getuige in een strafzaak omtrent de oprichting van de raad. Alle andere leden van het presidium van de raad zijn al eerder verhoord, met uitzondering van Olga Kovalkova, die 10 dagen vastzit op Okrestina wegens een bestuurlijke overtreding.
pi_194742421
quote:
Режим в Минске должен уважать право граждан на мирные протесты - генсек НАТО
Generaal Secretaris van de NAVO: het regime in Minsk moet het recht van burgers op vreedzame protesten respecteren

Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг назвал безосновательными попытки под предлогом военной угрозы со стороны альянса жестко подавлять акции протеста в Беларуси.
De Generaal Secretaris van de Navo Jens Stoltenberg noemde het ongegronde pogingen om onder het voorwendsel van militaire dreiging van de alliance harde druk uit te oefenen op de protestacties in Belarus.

"НАТО не наращивает военные силы в регионе. Поэтому любые попытки использовать это в качестве предлога для жесткого подавления мирных акций протеста абсолютно безосновательны", - заявил Столтенберг в четверг в Берлине на встрече с канцлером ФРГ Ангелой Меркель.
"De NAVO voert de militaire aanwezigheid in de regio niet op. Daarom zijn willekeurige pogingen om dat te gebruiken als argument voor harde druk tegen vreedzame protestacties absoluut ongegrond", zei Stoltenberg dinsdag in Berlijn bij een ontmoeting met bondskanselier Angela Merkel.

"Мы пристально следим за происходящим в Беларуси. На наших границах разворачивается кризис", - сказа генсек НАТО.
"Wij houden de gebeurtenissen in Belarus aandachtig in de gaten. Aan onze grenzen voltrekt een crisis", zei de Generaal Secretaris van de NAVO.

"Право определять свое будущее принадлежит народу Беларуси. Все союзники НАТО поддерживают суверенитет и независимость Беларуси", - отметил Столтенберг.
"Het recht om haar toekomst te bepalen komt toe aan het volk van Belarus. Alle NAVO-bondgenoten ondersteunen de souvereiniteit en onafhankelijkheid van Belarus", merkte Stoltenberg op.

"Режим в Минске должен продемонстрировать полное уважение фундаментальных прав, включая свободу слова и право на мирные акции протеста", - подчеркнул генсек НАТО.
"Het regime in Minsk moet het groots mogelijke respect tonen voor fundamentele rechten, inclusief de vrijheid van meningsuiting en het recht op vreedzame protestacties", onderstreepte de Generaal Secretaris van de NAVO.
https://interfax.by/news/policy/v_mire/1281962/
interfax-ZAPAD
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 11:38:10 #55
375570 crew  Cyan9
pi_194742606
Dit is toch mooi, en hard nodig ook. Zonder brede steun brokkelen de protesten af..
twitter
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194742650
quote:
11s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:38 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is toch mooi, en hard nodig ook. Zonder brede steun brokkelen de protesten af..
[ twitter ]
Het is zeker mooi. En langzaam maar zeker bereiden de solidariteitsacties zich uit. Maar een echt groot succes voor de oppositie blijft tot dusver uit.
pi_194742907
quote:
11s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:38 schreef Cyan9 het volgende:
[ twitter ]
Leuk, een stukje nieuws tussen de staatspropaganda van die clown door.
pi_194743169
Naviny.by schrijft dat leden van het stakingscommitee van de Belarussische Staats Universiteit nu opgeroepen zouden worden door de openbaar aanklager. Ook leden van het stakingscommitee van de Belarussische Nationale Technische Universiteit zouden gemeld hebben onder druk te worden gezet.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 12:09:31 #59
375570 crew  Cyan9
pi_194743194
twitter
pi_194743431
Lukashenko heeft zichzelf weer eens overtroffen. Op een overleg van het Ministerie van Industrie in Minsk, zou hij volgens staatspersbureau BelTA hebben gezegd, dat maar liefst 3 miljoen mensen deelnamen aan demonstraties, voor de vrede, rust en de huidige president. :{
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 12:47:30 #61
375570 crew  Cyan9
pi_194743719
twitter
pi_194743742
quote:
4s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:47 schreef Cyan9 het volgende:
[ twitter ]
Putin zou trouwens wel tegelijkertijd hebben gezegd dat er een reserve van wethandhavers is gevormd mochten die nodig zijn om in Belarus te worden ingezet.
pi_194743808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:26 schreef nezalezhnost het volgende:
Lukashenko heeft zichzelf weer eens overtroffen. Op een overleg van het Ministerie van Industrie in Minsk, zou hij volgens staatspersbureau BelTA hebben gezegd, dat maar liefst 3 miljoen mensen deelnamen aan demonstraties, voor de vrede, rust en de huidige president. :{
Net zo geloofwaardig als dat 80% van het volk op hem heeft gestemd.
Wat een fantastisch populaire man. Er zullen vast ook wel beelden zijn van de demonstratie.
pi_194743843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Net zo geloofwaardig als dat 80% van het volk op hem heeft gestemd.
Zolang hij het zelf geloofd (of wil geloven) is het volk de klos. :{
pi_194744097
quote:
Лукашенко об участии студентов в акциях: не хотят учиться, тогда родину надо защищать
Lukashenko over de deenmane van studenten aan de acties: als ze niet willen leren, dan moeten ze het vaderland beschermen

Президент Беларуси Александр Лукашенко потребовал "довести" до студентов информацию о нецелесообразности их участия в несанкционированных акциях протеста, предупредил о возможности отмены отсрочек от службы в армии.
De president van Belarus Aleksandr Lukashenko eiste informatie ter attentie van studenten te "brengen" over de niet doelgerichtheid van hun deelname aan niet gesanctioneerde protestacties, hij waarschuwde over de mogelijkheid van het annuleren van het uitstel van de dienstplicht.

"Они и в политическом отношении начинают сегодня подзуживать студентов: первого сентября приедете на занятия - выходите на улицы и так далее. Мы сейчас до студентов доведем ту информацию, которую должны довести, до руководства вузов. Они, в конце концов, отвечают за ситуацию в своих вузах, и они ответят, как и руководители промышленных предприятий", - сказал Лукашенко на совещании в четверг в Минске.
"Ze beginnen vandaag de studenten ook in de politieke zin te provoceren: een september kom naar de lessen - ga de straat op en zo verder. Wij brengen op dit moment de informatie over aan studenten, die ze vervolgens moeten overbrengen aan het bestuur van wetenschappelijke onderwijs instellingen. Uiteindelijk zijn zij het die verantwoordelijk zijn voor de situatie in jun wetenschappelijke onderwijs instelling en zij zullen antwoorden net als de bestuurders van industriele bedrijven", zei Lukashenko op de vergadering donderdag in Minsk.

"А потом, вы же должны понимать, что ребятам мы дали отсрочку от армии на время учебы в вузе. Ну, не хотят учиться, тогда Родину надо защищать. У нас Отечество в опасности", - заметил он.
"Daarna, zal u moeten begrijpen, dat wij die jongens uitstel van de dienstplicht hebben gegeven voor de duur van hun studie in de wetenschappelijke onderwijs instellingen. Nou, als ze niet willen leren, dan zullen ze het vaderland moeten beschermen. Ons vaderland is in gevaar", merkte hij op.

"Я представляю, что после этого разразится. Меня начнут упрекать, что я запугиваю студентов в армию отправить. Да нет! Повторяю: кто хочет учиться, тот будет учиться, будет иметь эту отсрочку. Кто пойдет на улицу или учиться не захочет, меры примем по закону", - сказал Лукашенко.
"Ik stel me voor, wat er hierna expoldeerd. Ze zullen mij er van beginnen te beschuldigen, dat ik studenten angst aan jaag door ze het leger in te sturen. Ja nee! Ik herhaal: wie wilt leren, die zal leren en zal uitstel van de dienstplicht krijgen. Tegen degene die de straat op gaat of niet wil leren, zullen we wettelijke maatregelen treffen.", zei Lukashenko.

"Ко мне министр обороны обратился: Александр Григорьевич, если кто-то из студентов не хочет учиться, пожалуйста, разрешите нам их призвать в армию. Я говорю: еще студенты за парты не сели, поэтому не надо обсуждать этот вопрос. Но это один из вариантов. Что тут незаконно, что тут несправедливо?", - добавил он.
"De minister van defensie wende zich tot mij: Aleksandr Grigorevich, als een deel van de studenten niet wil studeren, sta ons dan alstublieft toe ze op te roepen in het leger. Ik zeg hem: de studenten hebben de kans nog niet gehad om achter de leerbanken te zitten, daarom hoeven we deze vraag niet te bespreken. Maar dit is een van de varianten. Wat is hier onwettelijk, wat is hier niet rechtvaardif?", voegde hij toe.
https://interfax.by/news/policy/mnenie/1281974/
interfax-ZAPAD

Leuk dit, dreigen met de dienstplicht.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 13:13:50 #66
375570 crew  Cyan9
pi_194744129
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:11 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Leuk dit, dreigen met de dienstplicht.
Dat wordt vast gewaardeerd. :')
pi_194744169
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:13 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat wordt vast gewaardeerd. :')
Ik denk dat na 1 september een interessante tijd aan breekt.
pi_194744236
Marija Kolesnikova liep zojuist het gebouw van de Recherche uit. Ze heeft gebruikt gemaakt van haar recht om niet tegen zichzelf te getuigen. Verder kan ze niets inhoudelijks zeggen als getuige in een strafzaak.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 13:33:28 #69
375570 crew  Cyan9
pi_194744486
Hoe is het eigenlijk met de Nobelprijs winnaar afgelopen? Ik denk dat ik dat gisteren gemist hebt..
pi_194744555
quote:
11s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:33 schreef Cyan9 het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de Nobelprijs winnaar afgelopen? Ik denk dat ik dat gisteren gemist hebt..
In deze post is het kort te sprake gekomen. Samenvatting: ze is gehoord en ze heeft eveneens niet tegen zichzelf getuigt. Verder is haar gezondheid zwak, wat ook gelijk de reden is dat ze als enig lid van het presidium van de nationale coordinatie raad nog geen enkele bijeenkomst bezocht heeft.
pi_194744668
Game set match voor Putin

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 27 augustus 2020 @ 13:49:32 #72
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194744763
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:44 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
M.a.w. plannen die al op de planning stonden worden uitgevoerd.
pi_194744812
quote:

[ twitter ]
Heeft die kerel daar ook bronnen voor?
pi_194744917
Voor de rode kerk in Minsk zijn vrouwenkettingen gaande. De politie probeert nu boetes uit te delen.
pi_194744974
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:49 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

M.a.w. plannen die al op de planning stonden worden uitgevoerd.
Ze zitten al langer in een bepaalde constructie nu worden de ander dus inniger,maar dat zal dus impliceren dat Moskou meer te zeggen zal hebben.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194745066
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 13:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ze zitten al langer in een bepaalde constructie nu worden de ander dus inniger,maar dat zal dus impliceren dat Moskou meer te zeggen zal hebben.
Bron?
  donderdag 27 augustus 2020 @ 14:09:03 #77
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194745144
Brussel is nooit tevreden
pi_194745267
De actie bij de rode kerk in Minsk is zojuist beeindigd. Volgens een correspondent van tut.by is er niemand aangehouden.
pi_194745279
quote:

[ twitter ]
quote:
Poetin: reservemacht staat klaar om in te grijpen in Wit-Rusland
De Russische president Poetin zegt dat Rusland een reservemacht van de politie heeft klaarstaan om in te grijpen in Wit-Rusland, verzoek van de Wit-Russische leider Loekasjenko.

Met Loekasjenko zou zijn afgesproken dat de reservemacht alleen ingrijpt als de crisis in Wit-Rusland niet meer onder controle is. "Het is nu niet nodig en ik hoop dat dat zo blijft", zei Poetin op de Russische staatstelevisie. Volgens hem lijkt de situatie in het buurland zich juist te stabiliseren.

Anderhalve week geleden zei Poetin al dat hij Loekasjenko steunt in het kader van het militaire pact tussen beide landen.

Weken van protest
In Wit-Rusland zijn al weken protesten nadat Loekasjenko - die al meer dan 25 jaar aan de macht is - was uitgeroepen tot winnaar van de presidentsverkiezingen. Er zijn veel aanwijzingen dat met de uitslag is gerommeld en onder meer de Europese Unie erkent die niet. Dat geldt ook voor oppositieleider Svetlana Tichanovskaja, die de verkiezingsoverwinning claimt. Ze is het land ontvlucht en verblijft nu in Litouwen.

Russische huurlingen
Poetin ging ook in op de arrestatie van 33 Russen in Wit-Rusland, kort voor de verkiezingen. De Wit-Russische autoriteiten meldden toen dat het ging om huurlingen, die erop uit waren om het land te destabiliseren in de aanloop naar de verkiezingen.

Volgens Poetin zijn de Russen misleid door een operatie van de Oekraense en Amerikaanse inlichtingendiensten. "Ze waren onderweg om te werken in een ander land. Toen werden ze gelokt en over de grens met Wit-Rusland gesleept", aldus Poetin.
pi_194745333
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

Maar de prijs die Lukashenko daarvoor volgens die tweet betaalt zou hebben zie ik in geen enkele betrouwbare nieuwsbron terug.
pi_194745448
-Rabia Al-Basri
pi_194745482
quote:
Ja, leuk. Ik doelde dus op die bewering dat de unie versterkt zou worden als tegenprestatie voor russische veiligheidsinspanningen.
pi_194745503
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:35 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ja, leuk. Ik doelde dus op die bewering dat de unie versterkt zou worden als tegenprestatie voor russische veiligheidsinspanningen.
Jij denkt dat Poetin, Loekasjenko belangeloos helpt?
pi_194745546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij denkt dat Poetin, Loekasjenko belangeloos helpt?
Nee, maar ik zie ook nergens hetgeen in die tweet beweerd wordt terug komen.
pi_194745646
Ik heb zojuist op het kanaal van TASS gekeken naar het interview tussen Putin en Sergej Brilev van vandaag waar Belarus aan bod komt en Putin spreekt over de reserves aan wethandhavers die hij op verzoek van Lukashenko heeft gevormd.

Nergens in het interview wordt het verhaal uit de tweet bevestigd.
pi_194745713
Poetin zei dat de reserves niet worden ingezet zolang de situatie niet uit de hand loopt, extremistische elementen geen gebruik maken van de situatie en bepaalde grenzen niet overschijden. Als voorbeeld gaf hij het in brand steken van auto's, huizen, banken en het overnemen van bestuurlijke gebouwen.

De mogelijkheid van Belarus om een beroep te doen op Rusland vloeit voort uit reeds bestaande overeenkomsten.
pi_194745885
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:54 schreef nezalezhnost het volgende:

De mogelijkheid van Belarus om een beroep te doen op Rusland vloeit voort uit reeds bestaande overeenkomsten.
Een beetje net als die GCC van die Arabische golf staten, toen Saudi een legermacht stuurde naar Bahrein om de onrust te onderdrukken. Daarnaast hebben de Russen geen overeenkomst nodig om militaire n te sturen naar een soevereine land, zie Oekrane, zie Libi.
-Rabia Al-Basri
pi_194745892
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Een beetje net als die GCC van die Arabische golf staten, toen Saudi een legermacht stuurde naar Bahrein om de onrust te onderdrukken. Daarnaast hebben de Russen geen overeenkomst nodig om militaire n te sturen naar een soevereine land, zie Oekrane, zie Libi.
Heb je nog een bron voor dat verhaal uit die tweet van je?
pi_194745913
twitter

Het was al langer bekend dat het regime in het geluid geknipt had.

Maar dat is een mooie uitleg met Engelse ondertitels.

Het volk roept dat de commandant van het regime moet vertrekken, en de staatszender maakt ervan dat ze roepen dat Maria Kalesnikava (lid van de oppositie) moet vertrekken.
pi_194745953
https://ria.ru/20200825/lukashenko-1576307229.html

RIA publiceerde een artikel met een tweet van Zhirinovskij over Belarus. De politicus zegt het volgende:

quote:
"Тяжело сегодня быть самостоятельным государством. Денег на это нет. Поэтому Лукашенко пробудет президентом независимой Белоруссии ещё год, ну, два. Но в конечном счете Белоруссия по примеру Прибалтики в 1940 году должна обратиться к Москве с просьбой о вступлении в состав России", - написал Жириновский в своем Telegram-канале.
"Het is vandaag de dag moeilijk om een zelfstandige staat te zijn. Er is daar geen geld voor. Daarom zal Lukashenko nog president blijven van een onafhankelijk Belarus voor de duur van een jaar, nou, misschien twee. Maar uiteindelijk zal Belarus net als de Baltische staten in 1940 bij Moskou moeten aankloppen met het verzoek door Rusland ingelijft te worden", schreef Zhirinovskij op zijn Telegram kanaal.
pi_194745994
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:13 schreef nezalezhnost het volgende:
Maar uiteindelijk zal Belarus net als de Baltische staten in 1940 bij Moskou moeten aankloppen met het verzoek door Rusland ingelijft te worden", schreef Zhirinovskij op zijn Telegram kanaal.
Dat zal Loekasjenko doen. Niet Belarus.
pi_194746030
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat Zhirinovskij dat verschil koud laat. :{
pi_194746812
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_194746843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat onderscheid is lastig te maken wanneer er een sterke man aan het roer is in een specifiek land. Net als in wit Rusland. Vaak is het wel degelijk sterke man = land in kwestie.
-Rabia Al-Basri
pi_194747915
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:10 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat de propagandist achter die tweet een belangrijk detail achterwege laat. In tegenstelling tot de andere landen in het rijtje is er geen conflict tussen etnische groepen in Belarus. En ook de Lukashenko propaganda dat Polen een stuk van Belarus wilt inlijven is lachwekkend te noemen.
pi_194748021
Tut.by publiceerde net een artikel met een video betreffende de arrestatie van plus minus 20 journalisten op het vrijheidsplein in Minsk.
pi_194748407
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:13 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik denk dat de propagandist achter die tweet een belangrijk detail achterwege laat. In tegenstelling tot de andere landen in het rijtje is er geen conflict tussen etnische groepen in Belarus. En ook de Lukashenko propaganda dat Polen een stuk van Belarus wilt inlijven is lachwekkend te noemen.
Ben jij trouwens een recent door Moskou aangestelde propagandist? aangezien je pas een paar dagen terug post op dit forum en dit topic het enige is waarin je post :p

Daarnaast etnische conflict of niet. Het gaat erom dat de belangen van de Russen in het gedrang zijn natuurlijk, daarom wil Putin dit conflict zo laten lopen dat Moskou er het meeste profijt van heeft. Putin zal nooit Oekranse toestanden toelaten. Een mannetje dat positief staat tegenover het westen is een gruwel en zal nooit geaccepteerd worden door Putin. Zie Oekrane. Waar ze grondgebied zijn binnengevallen en geannexeerd.
-Rabia Al-Basri
pi_194748506
Journalisten worden aangehouden in Minsk.

twitter

twitter
pi_194748836
Ben dit artikel tegengekomen. Niet bepaald slecht geschreven, het behandelt de verschillende motieven van Poetin om tot zo'n vergiftiging te komen:

https://thehill.com/opini(...)d-america-should-pay

Kort samengevat, er is onstabiliteit in buurland Belarus. Deze onrust werd gelinkt aan Navalny door L. Poetin heeft er baat bij om deze burgerlijke onrusten zo snel mogelijk de kop in te drukken want ze kunnen verspreiden naar zijn eigen land. Poetin zou kunnen begrijpen wat voor een groot gevaar Navalny voor zou stellen vanwege die vermeende link.

onderpuntje (zo staat het in het artikel verwoord, al is deze plek in de tekst misschien niet het meest logische) - hij zou in de dagen voor zijn ziekwording enkele video's op youtube geplaatst hebben die zijn steun voor de Belarussische oppositie uitspreken.

Poetin heeft te maken gekregen met durende onrust en verzet in Siberi veroorzaakt door de supporters van een afgezette gouverneur, die menen dat hij ten onrechte door Poetin is gevangengezet. Navalny had dit verzet geholpen door vanuit meerdere campagnekantoren in dat gebied verzetsactiviteiten te faciliteren.

Het populariteitscijfer van Poetin heeft de laatste tijd te lijden gehad aan de achteruitgaande economie, covid-19 en andere factoren. Navalny heeft aan deze omstandigheid misschien bijgedragen door mensen, vooral jongeren, te mobiliseren zich bij de oppositie aan te sluiten. Enfin, er zou parlementsverkiezingen gehouden worden in Rusland in 2021 en dit kan dus rampzalig uitpakken.
pi_194748937
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:51 schreef luxerobots het volgende:
Journalisten worden aangehouden in Minsk.

[ twitter ]

[ twitter ]

Die lui zijn te inschikkelijk. Daarom worden ze meegenomen. Moeten met zn allen knokken, en wegrennen en schreeuwen etc. Net als de negers in de VS doen wanneer ze gearresteerd worden. Zal schelen in de bereidheid van de agenten hun orders uit te voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')