abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:25:49 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197702956
Ben benieuwd wat dan volgens jou wél vruchtbare debatten zijn, wanneer je structureel weigert in discussie te gaan met mensen die daadwerkelijk inhoudelijk op jouw gedachtenspinsels reageren.
Huilen dan.
pi_197703032
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:25 schreef Isdatzo het volgende:
Ben benieuwd wat dan volgens jou wél vruchtbare debatten zijn, wanneer je structureel weigert in discussie te gaan met mensen die daadwerkelijk inhoudelijk op jouw gedachtenspinsels reageren.
Dat doe ik niet structureel, alleen bij bepaalde mensen met een bepaalde houding omdat ik snel genoeg aanvoel/zie dat het geen enkele zin heeft.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:32:46 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197703102
Is dat niet vergelijkbaar met:

mensen die hun eigen mening als 'wetenschappelijk' beschouwen en die van een ander als 'complotgekkie' of 'wetenschapontekenner' en dergelijke

Over psychologiseren gesproken zeg. Overigens beschouw ik mensen met een andere mening dan de mijne niet als
complotgekkie of wetenschapsontkenner. Het gaat er mij om hoe die mening tot stand is gekomen en of die mening van gewicht voorzien wordt door vieze dingetjes zoals argumenten.
Huilen dan.
pi_197703225
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:32 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat niet vergelijkbaar met:

mensen die hun eigen mening als 'wetenschappelijk' beschouwen en die van een ander als 'complotgekkie' of 'wetenschapontekenner' en dergelijke

Over psychologiseren gesproken zeg. Overigens beschouw ik mensen met een andere mening dan de mijne niet als
complotgekkie of wetenschapsontkenner. Het gaat er mij om hoe die mening tot stand is gekomen en of die mening van gewicht voorzien wordt door vieze dingetjes zoals argumenten.
En voor de zoveelste keer is het onderwerp van dit topic niet klimaatverandering. Dus ik ga die discussie hier sowieso niet voeren. Toch opmerkelijk hoe je als moderator zo door blijft drammen.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:43:43 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197703301
Nu nu gaat het inderdaad helemaal nergens meer over. En dat is niet omdat ik niet in gesprek wil. Sterker nog: ik ben het op sommige punten (deels) met je eens, bijvoorbeeld wanneer het gaat om de vertaalslag van wetenschappelijke inzichten naar beleid.

Klimaatverandering is nu ook niet het onderwerp van onze discussie, alhoewel ik je daar eerder in dit topic zelf de nodige onzin over heb zien verkondigen. Waar het om gaat is hoe je tot kennis komt en op basis waarvan je waarde aan inzichten toekent, en in die zin is een discussie over klimaatverandering exemplarisch.
Huilen dan.
pi_197703697
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:43 schreef Isdatzo het volgende:
Nu nu gaat het inderdaad helemaal nergens meer over. En dat is niet omdat ik niet in gesprek wil. Sterker nog: ik ben het op sommige punten (deels) met je eens, bijvoorbeeld wanneer het gaat om de vertaalslag van wetenschappelijke inzichten naar beleid.

Klimaatverandering is nu ook niet het onderwerp van onze discussie, alhoewel ik je daar eerder in dit topic zelf de nodige onzin over heb zien verkondigen. Waar het om gaat is hoe je tot kennis komt en op basis waarvan je waarde aan inzichten toekent, en in die zin is een discussie over klimaatverandering exemplarisch.
Nogmaals, ik volg het onderwerp al zo'n 15 jaar, sinds de video van Al Gore, sinds de eerste duidelijke implementatie van Agenda 21, lang voordat 'duuzame ontwikkeling' een hot topic werd en je er constant mee om je oren werd geslagen. Ik heb dus de ontwikkelingen van het debat gevolgd, en gezien hoe het van 'global warming' en 'global cooling' uiteindelijk 'climate change' werd, aangezien men niet in staat was om nauwkeurige voorspellingen te doen op basis van de modellen, de theorieën, de gegevens die men had. Er zijn zeer controversiële dingen gebeurd rondom verschillende belangrijke personen in de beweging, maar nooit is men afgeweken van de onderliggende strekking: de mens is verantwoordelijk voor de problemen als gevolg van weersverschijnselen, en daarom moet de mens (en dan met name de gewone kleine man, niet de machtigen der aarde) meer belasting betalen, meer regeltjes accepteren, steeds meer beperkt worden in zijn doen en laten. Echter lagen alle plannen hiervoor al vast in Agenda 21, en later Agenda 2030, en is het voor mij vrij duidelijk dat de wetenschap aan de politieke agenda moest voldoen of werd gebruikt om de politieke agenda te staven, hoewel die wetenschap dat in veel gevallen helemaal niet doet. Er zijn nog genoeg tegengeluiden, maar die zijn politiek incorrect en er wordt niet of nauwelijks aandacht aan besteed. Tel daarbij op dat er nu naast politieke ook grote financiële belangen aan vastzitten (eigenlijk vanaf het begin al, met de carboncredits en dergelijke), en de mogelijkheid voor corruptie is enorm.

Agenda 21 is een zeer uitgebreide agenda voor een complete transformatie van de wereld. Niet alleen een klimaatagenda, maar ook een economische, politieke, maatschappelijke, sociale agenda. Het verlangen tot een 'reset' bestaat dus al tientallen jaren en zonder climate change zou er geen of nauwelijks rechtvaardiging voor zijn. Vooral niet omdat fundamentele vrijheden en rechten ernstig worden aangetast door deze agenda. COvID doet daar nog een schepje bovenop, en, grote verrassing, uiteraard legt men nu overal links tussen klimaatverandering en COVID. Want de ware agenda is politiek.

Ik ga dus simpelweg geen discussie met je aan met grafieken en dergelijke, want dat is het onderwerp niet, en het zou me veel te veel tijd kosten. Ik geef mijn visier en that's it. Je kunt hem negeren, dat is je goed recht, of je kunt hem testen, en misschien kom je wel tot heel andere conclusies, dat is prima. Maar laat anderen wel in hun waarde en respecteer dat anderen er een andere kijk op kunnen en mogen hebben, ook al weet je niet exact hoe ze tot hun conclusies zijn gekomen. Ik vind het zelf een zeer ongezonde ontwikkeling hoe alles wat niet politiek correct is een labeltje krijgt en hoe gemakkelijk mensen daarin mee gaan. Daarom verzet ik mij daar ook vrij gepassioneerd tegen, het verziekt namelijk elke vorm van zinnige uitwisseling van ideeën en informatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-01-2021 14:28:15 ]
pi_197705118
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:15 schreef n__n het volgende:

[..]

Heb je je intussen al verdiept in het WEF?
Nee, maar bedankt voor de reminder, heel attent.
pi_197708282
Meer propaganda van de 'verlichten'. Die zo'n beetje bevestigt wat ik sinds 2007 op dit forum verspreid.

Wel fijn dat de beelden nu eindelijk voor zich spreken, scheelt mij een hoop werk.

https://www.inclusivecapitalism.com/

https://www.amazon.com/Let-Us-Dream-Better-Future/dp/1982171863

Vaticaan in bed met overheden en grote bedrijven om een nieuwe wereldorde te implementeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-01-2021 19:34:12 ]
  vrijdag 29 januari 2021 @ 22:48:29 #259
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_197714266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nogmaals, ik volg het onderwerp al zo'n 15 jaar, sinds de video van Al Gore, sinds de eerste duidelijke implementatie van Agenda 21, lang voordat 'duuzame ontwikkeling' een hot topic werd en je er constant mee om je oren werd geslagen. Ik heb dus de ontwikkelingen van het debat gevolgd, en gezien hoe het van 'global warming' en 'global cooling' uiteindelijk 'climate change' werd, aangezien men niet in staat was om nauwkeurige voorspellingen te doen op basis van de modellen, de theorieën, de gegevens die men had. Er zijn zeer controversiële dingen gebeurd rondom verschillende belangrijke personen in de beweging, maar nooit is men afgeweken van de onderliggende strekking: de mens is verantwoordelijk voor de problemen als gevolg van weersverschijnselen, en daarom moet de mens (en dan met name de gewone kleine man, niet de machtigen der aarde) meer belasting betalen, meer regeltjes accepteren, steeds meer beperkt worden in zijn doen en laten. Echter lagen alle plannen hiervoor al vast in Agenda 21, en later Agenda 2030, en is het voor mij vrij duidelijk dat de wetenschap aan de politieke agenda moest voldoen of werd gebruikt om de politieke agenda te staven, hoewel die wetenschap dat in veel gevallen helemaal niet doet. Er zijn nog genoeg tegengeluiden, maar die zijn politiek incorrect en er wordt niet of nauwelijks aandacht aan besteed. Tel daarbij op dat er nu naast politieke ook grote financiële belangen aan vastzitten (eigenlijk vanaf het begin al, met de carboncredits en dergelijke), en de mogelijkheid voor corruptie is enorm.

Agenda 21 is een zeer uitgebreide agenda voor een complete transformatie van de wereld. Niet alleen een klimaatagenda, maar ook een economische, politieke, maatschappelijke, sociale agenda. Het verlangen tot een 'reset' bestaat dus al tientallen jaren en zonder climate change zou er geen of nauwelijks rechtvaardiging voor zijn. Vooral niet omdat fundamentele vrijheden en rechten ernstig worden aangetast door deze agenda. COvID doet daar nog een schepje bovenop, en, grote verrassing, uiteraard legt men nu overal links tussen klimaatverandering en COVID. Want de ware agenda is politiek.

Ik ga dus simpelweg geen discussie met je aan met grafieken en dergelijke, want dat is het onderwerp niet, en het zou me veel te veel tijd kosten. Ik geef mijn visier en that's it. Je kunt hem negeren, dat is je goed recht, of je kunt hem testen, en misschien kom je wel tot heel andere conclusies, dat is prima. Maar laat anderen wel in hun waarde en respecteer dat anderen er een andere kijk op kunnen en mogen hebben, ook al weet je niet exact hoe ze tot hun conclusies zijn gekomen. Ik vind het zelf een zeer ongezonde ontwikkeling hoe alles wat niet politiek correct is een labeltje krijgt en hoe gemakkelijk mensen daarin mee gaan. Daarom verzet ik mij daar ook vrij gepassioneerd tegen, het verziekt namelijk elke vorm van zinnige uitwisseling van ideeën en informatie.
hulde voor deze schitterende post.
Huig
pi_197730163
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Meer propaganda van de 'verlichten'. Die zo'n beetje bevestigt wat ik sinds 2007 op dit forum verspreid.

Wel fijn dat de beelden nu eindelijk voor zich spreken, scheelt mij een hoop werk.

https://www.inclusivecapitalism.com/

https://www.amazon.com/Let-Us-Dream-Better-Future/dp/1982171863

Vaticaan in bed met overheden en grote bedrijven om een nieuwe wereldorde te implementeren.

Echt heel verschrikkelijk... Minder armoede, beter milieu echt verschrikkelijk
pi_197731774
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hulde!

En nu hopen dat notabene de modjes zelf de discussies niet blijven verzieken. Ongeacht of zij wel of niet geloven dat de vork op deze wijze in de steel zit, zijn ik en anderen van mening dat dit inderdaad gewoon een kwestie van inzicht is. Inzicht welke ontstaan is uit interesse voor bepaalde onderwerpen of op basis van conclusies die je hebt mogen trekken na jarenlang ergens onderzoek naar te doen. Mensen verwachten dan dat je ze met een paar linkjes en omschrijvingen wel moet kunnen overtuigen, maar zo werkt het helaas niet als we het hebben over hoe de wereld fundamenteel in elkaar zit.

Kortom, het is gigantisch complex en het betreft een specifieke samenhang die je wel of niet ziet. Het is vermoeiend om dan steeds weer te moet uitleggen wáárom iets zo is, men de verbanden vervolgens toch niet ziet en dan ook nog roept dat jíj ernaast zit. Zo gaat dat telkens, en dat is ook waarom mensen zoals wij moe worden van deze discussie.

Ten slotte, ik dacht altijd dat BNW diende als ruimte om dergelijke onderwerpen te kunnen bespreken, de bronnen die men hier deelt en conclusies die men eraan verbindt nemen de 'niet-complotdenkers' immers toch nooit serieus. Dus als dat de discussie is waarnaar je op zoek bent, dan zit je hier gewoon verkeerd. In het bijzonder wend ik mij even naar Isdatzo, die keer op keer de sfeer verziekt met deze houding. Je móet ons niet geloven, dat is aan jou, maar dan heb je verder niet zoveel in dergelijke topics te zoeken en ben je anderen vooral tot last.

[ Bericht 0% gewijzigd door n__n op 30-01-2021 22:37:18 ]
pi_197731851
knip
pi_197731894

Dit is oprecht een beetje eng zelfs. Equitable outcomes, heel benieuwd hoe dat gerealiseerd zou moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2021 21:18:01 ]
pi_197732720
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 21:17 schreef Dejannn het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is oprecht een beetje eng zelfs. Equitable outcomes, heel benieuwd hoe dat gerealiseerd zou moeten worden.
Een beetje eng is een understatement. :D
pi_197733409
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 21:44 schreef n__n het volgende:

[..]

Een beetje eng is een understatement. :D
Tja, het idee is een beetje: iedereen hetzelfde en/of elke "groep" hetzelfde. Alleen dat gaat niet, mensen zijn individuen met verschillende capaciteiten, die verschillende beslissingen maken, op verschillende momenten. Kortom: je zult altijd verschillen in uitkomst zien. Tenzij er natuurlijk een overkoepelende en alles-regulerende overheid is die zorgt dat uitkomsten gelijk blijven.
  † In Memoriam † zondag 31 januari 2021 @ 00:16:29 #266
88815 The_Emotion
98.3
pi_197737000
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wellicht omdat je er meer op zoekt of dat de algoritmes denken dat je hem leuk vindt
Het is meer dat ik hem tegenkom in Facebook reacties op Telegraaf, Volkskrant, NOS of andere reguliere nieuwsberichten. Er zitten altijd wel figuren bij die naar Klaus en zn obscure vriendjes wijzen.
Ook hier in BNW ook buiten dit topic duikt hij wel eens op als de ultieme Dr. Evil.
Is er dan ook een superspion die hem tegenhoudt?

Verder ben ik niet zo heel bekend met zijn werk of plannen.
Maar komt de term 'You own nothing and we all be happy' ook echt bij WEF vandaan?
Dat lees ik nu terug in Huxley's Brave New World.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_197737159
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:16 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Het is meer dat ik hem tegenkom in Facebook reacties op Telegraaf, Volkskrant, NOS of andere reguliere nieuwsberichten. Er zitten altijd wel figuren bij die naar Klaus en zn obscure vriendjes wijzen.
Ook hier in BNW ook buiten dit topic duikt hij wel eens op als de ultieme Dr. Evil.
Is er dan ook een superspion die hem tegenhoudt?

Verder ben ik niet zo heel bekend met zijn werk of plannen.
Maar komt de term 'You own nothing and we all be happy' ook echt bij WEF vandaan?
Hij is de oprichter en 'Executive Chairman' van het WEF en ook heeft hij boeken geschreven zoals 'The Fourth Industrial Revolution' en 'The Great Reset'. Opzich zou dat niet zorgwekkend zijn als het WEF geen bolwerk was van invloedrijke wereldleiders en CEO's van grote multinationals, die tezamen best veel macht hebben. Maar helaas: bijna allemaal zijn ze van de partij. Daarnaast werkt Sigrid Kaag er ook, net zoals Ferd Grapperhaus' zoon. Het is een grote vriendjespolitiek daar, dat is hoe het werkt in deze wereld.

En ik ben ervan overtuigd dat als deze mensen iets willen, dat dat ook gebeurt. Democratische besluitvorming komt hier dus ook niet echt bij kijken.
  † In Memoriam † zondag 31 januari 2021 @ 00:40:49 #268
88815 The_Emotion
98.3
pi_197737246
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:30 schreef n__n het volgende:

[..]

Hij is de oprichter en 'Executive Chairman' van het WEF en ook heeft hij boeken geschreven zoals 'The Fourth Industrial Revolution' en 'The Great Reset'. Opzich zou dat niet zorgwekkend zijn als het WEF geen bolwerk was van invloedrijke wereldleiders en CEO's van grote multinationals, die tezamen best veel macht hebben. Maar helaas: bijna allemaal zijn ze van de partij. Daarnaast werkt Sigrid Kaag er ook, net zoals Ferd Grapperhaus' zoon. Het is een grote vriendjespolitiek daar, dat is hoe het werkt in deze wereld.

En ik ben ervan overtuigd dat als deze mensen iets willen, dat dat ook gebeurt. Democratische besluitvorming komt hier dus ook niet echt bij kijken.
Al jaren heb ik wel het idee gehad dat een illuster groepje machthebbers, zoals koningshuizen, oliesjeiks, mediamagnaten en andere grote jongens ergens bijeen komen om een potje te pokeren, met de wereld als inzet. Blijkbaar bestellen ze even een pizza tussendoor.

Maar nu ligt de focus op WEF, eerder was het de Bilderberg groep, de Illuminatie en de geheimzinnige top van vrijmetselaars... oh en de Joodse elite niet te vergeten.
Wat een warboel aan schurken-organisaties.

Daarom mijn eerdere vraag, waar komt Klaus en zijn WEF zo plots vandaan in complotland, want het bestaat al een tijdje.

[ Bericht 3% gewijzigd door The_Emotion op 31-01-2021 00:48:04 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_197737298
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:40 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Al jaren heb ik wel het idee gehad dat een illuster groepje machthebbers, zoals koningshuizen, oliesjeiks, mediamagnaten en andere grote jongens ergens bijeen komen om een potje te pokeren, met de wereld als inzet. Blijkbaar bestellen ze even een pizza tussendoor.

Maar nu ligt de focus op WEF, eerder was het de Bilderberg groep, de Illuminatie en de geheimzinnige top van vrijmetselaars... oh en de Joodse elite niet te vergeten.
Tussen het WEF en de Bilderberg groep zit nogal veel overlap, net zoals met de rest eigenlijk. Maar ik houd het liever bij zaken die ik zeker weet en organisaties die aantoonbaar bestaan. Wel geloof ik dat er tussen dit alles een samenhang zit, maar wie boven wie staat is voor niemand echt duidelijk.

Wat voor mij wel onomstotelijk duidelijk is geworden deze crisis, is dat belangenverstrengeling echt heel ver gaat en de machtsverdeling binnen onze wereld, zacht uitgedrukt, niet zo eerlijk verdeeld is en ook dat deze groep mensen een dominante rol spelen in deze crisis.
pi_197737656
quote:

[..]

Daarom mijn eerdere vraag, waar komt Klaus en zijn WEF zo plots vandaan in complotland, want het bestaat al een tijdje.
WEF is een publieke organisatie. Geheime genootschappen zijn, tja, meer geheim en gereserveerd voor geinitieerden. En velen zijn lid van meerdere organisaties. Boven hen allen staat, voor zover ik heb kunnen nagaan, het Vaticaan met de Jezuieten in het bijzonder.
pi_197739532
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:16 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Waar komt de term 'You own nothing and we all be happy' ook echt bij WEF vandaan?
Die term is een constatering van wat er momenteel in de economie gaande is.
Fiets kopen? Nope Swapfiets
Auto kopen? Nope lease of deelauto
Gaat over de trend dat mensen meer en meer een service kopen dan dat ze werkelijk iets willen bezitten
pi_197739938
quote:

[..]

Klaus heeft een boek geschreven.... En ongeveer 4 passages in dat boek kun je, als je ze uit context haalt, prima gebruiken voor een complottheorie
pi_197747083
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Klaus heeft een boek geschreven.... En ongeveer 4 passages in dat boek kun je, als je ze uit context haalt, prima gebruiken voor een complottheorie
En jij hebt dat boek ook gelezen? Ik wil dat namelijk op korte termijn doen, heb hem al gedownload.
pi_197748791
Weten jullie waar de meeste luchtvervuiling zich bevindt? Midden-oosten, India & China. Hier in Europa is de lucht erg schoon, dus hoezo zorgen wij in Europa voor een klimaatverandering?
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 17:44:06 #275
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197748817
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 17:42 schreef mir1986 het volgende:
Weten jullie waar de meeste luchtvervuiling zich bevindt? Midden-oosten, India & China. Hier in Europa is de lucht erg schoon, dus hoezo zorgen wij in Europa voor een klimaatverandering?
Not sure if troling...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')