abonnement Unibet Coolblue
pi_194685676
En hier weer verder.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194685800
Winkelwagen beleid borden bij de ingang etc, maar niemand houd zich aan de 1,5mtr afstand meer.
pi_194686622
Hier is er geen
pi_194687742
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 10:57 schreef mrevil1337 het volgende:
Winkelwagen beleid borden bij de ingang etc, maar niemand houd zich aan de 1,5mtr afstand meer.
Niemand? Hier wel hoor.
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:30:09 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194689418
Het is hier ook puin aan t worden, afstand houden schijnt lastig te zijn voor de meeste mensen. En je kas en je handen desinfecteren wil niet altijd meer lukken. Gewoon omdat het desinfectie spul heel vaak op is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194689442
Wat mij wel opviel, eerst droeg het personeel normale kleding, toen kwamen de oranje hesjes, deze waren ineens verdwenen en sinds half augustus zijn ze ineens weer teug bij onze AH
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:42:43 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194689599
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:31 schreef AlwaysConnected het volgende:
Wat mij wel opviel, eerst droeg het personeel normale kleding, toen kwamen de oranje hesjes, deze waren ineens verdwenen en sinds half augustus zijn ze ineens weer teug bij onze AH
Al dragen ze pimpelpaarse hesjes, geen idee wat het nut ervan zou zijn.
pi_194690120
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Al dragen ze pimpelpaarse hesjes, geen idee wat het nut ervan zou zijn.
Ze vallen iets meer op.
pi_194690766
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:30 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Niemand? Hier wel hoor.
Ja hier het personeel maar de klanten nee, ze banjeren overal tussendoor, maar ik ben er zelf ook schuldig aan.
pi_194690990
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:55 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Ja hier het personeel maar de klanten nee, ze banjeren overal tussendoor, maar ik ben er zelf ook schuldig aan.
Waarom doe je er zelf niet aan mee?
pi_194691576
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 17:09 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Waarom doe je er zelf niet aan mee?
Ik probeer de 1,5mtr wel zoveel mogelijk in acht te nemen als de ruimte er is, echter dat is er lang niet altijd in praktijk, je kan dan gaan stilstaan en wachten maar dan dendert er wel iemand vlak achter je langs of naast je langs.

Beetje hetzelfde als in de spits rijden met je auto waarbij voldoende afstandhouden bijna onmogelijk is, houd je afstand dan rijdt een ander het gat dicht voor je.
pi_194692470
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 17:44 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Ik probeer de 1,5mtr wel zoveel mogelijk in acht te nemen als de ruimte er is, echter dat is er lang niet altijd in praktijk, je kan dan gaan stilstaan en wachten maar dan dendert er wel iemand vlak achter je langs of naast je langs.

Beetje hetzelfde als in de spits rijden met je auto waarbij voldoende afstandhouden bijna onmogelijk is, houd je afstand dan rijdt een ander het gat dicht voor je.
Doe ik vaak wel, demonstratief afstand houden. Veel mensen vergeten het ook in de snelheid van het moment.
pi_194693984
Hier bij de vomar was het om 20.00 uur een zooitje met een bezopen pool die handen vol met blikjes schuttenbrau ? had en veel haast dus die op de band flikkerde waarbij de helft er weer afrolde, 3 gozers met ieder een blikje schuttenbrau ook zonder mandje maar zeggen van wel en een grote mond dus die werden eruit gezet. Toen ik wegging liep er net weer 1 naar binnen zonder mandje of karretje en een stuk of 5 jong spul ieder wel met een mandje maar duidelijk bij elkaar horend waarvan 1 mandje ingeladen werd in een auto.
Met een stel of moeder/dochter etc. prima maar dit was de overtreffende trap.
  zondag 23 augustus 2020 @ 20:32:45 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194694108
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 20:27 schreef Sorella het volgende:
Hier bij de vomar was het om 20.00 uur een zooitje met een bezopen pool die handen vol met blikjes schuttenbrau ? had en veel haast dus die op de band flikkerde waarbij de helft er weer afrolde, 3 gozers met ieder een blikje schuttenbrau ook zonder mandje maar zeggen van wel en een grote mond dus die werden eruit gezet. Toen ik wegging liep er net weer 1 naar binnen zonder mandje of karretje en een stuk of 5 jong spul ieder wel met een mandje maar duidelijk bij elkaar horend waarvan 1 mandje ingeladen werd in een auto.
Met een stel of moeder/dochter etc. prima maar dit was de overtreffende trap.
Tijd om te switchen van supermarkt :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_194694165
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 20:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tijd om te switchen van supermarkt :{
Het is toch al niet mijn fav. supermarkt maar soms hebben ze leuke aanbiedingen maar volgende keer ga ik s,morgens om 09.00 uur
pi_194694812
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:48 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Doe ik vaak wel, demonstratief afstand houden. Veel mensen vergeten het ook in de snelheid van het moment.
Dat helpt niet want je wordt dan ingehaald, zowel in de super gebeurd dat als ook op de snelweg, en gaat iemand nog langzamer rijden bijvoorbeeld gaat men er nog dichterop.

Enige wat helpt in de super is iemand even spreken meestal nemen ze afstand, mja ik heb het ook wel eens druk dus doe exact hetzelfde door gewoon voorbij gaan...
pi_194697836
We zijn regelmatig in Stellendam, en daar bij de Plus staan er soms zo'n 10 (of meer) vakkenvullers, van die kinderen van rond de 16, en die zijn echt niet van plan om zich aan de coronaregels te houden. Tegenwoordig nemen we zelf onze boodschappen maar mee als we die kant op gaan. Daartegenover hebben ze daar tegenwoordig wel een leuk ding om je winkelkar te desinfecteren, door hem erin te rijden.
pi_194698522
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 21:08 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Dat helpt niet want je wordt dan ingehaald, zowel in de super gebeurd dat als ook op de snelweg, en gaat iemand nog langzamer rijden bijvoorbeeld gaat men er nog dichterop.

Enige wat helpt in de super is iemand even spreken meestal nemen ze afstand, mja ik heb het ook wel eens druk dus doe exact hetzelfde door gewoon voorbij gaan...
de snelweg vergelijk slaat nergens op. Bij mij werkt het iig meestal. Even die blik van verstandshouding: "oh ja afstand."
pi_194698944
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:09 schreef DrXLTrouble het volgende:
We zijn regelmatig in Stellendam, en daar bij de Plus staan er soms zo'n 10 (of meer) vakkenvullers, van die kinderen van rond de 16, en die zijn echt niet van plan om zich aan de coronaregels te houden. Tegenwoordig nemen we zelf onze boodschappen maar mee als we die kant op gaan. Daartegenover hebben ze daar tegenwoordig wel een leuk ding om je winkelkar te desinfecteren, door hem erin te rijden.
Jij brengt de boodschappen richting de supermarkt ipv andersom?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2020 00:37:16 ]
  maandag 24 augustus 2020 @ 08:46:33 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194700568
En er even snel voorbij in de supermarkt hoeft toch niet erg te zijn?
Wend je gezicht af van die persoon en ga op dat moment niet hoesten. Dan zou er niets aan de hand moeten zijn.
pi_194700838
Bij steeds meer supermarkten zie ik een Clean2go verschijnen. Denk dat dat wel een blijvertje zou kunnen zijn.

facebook
  maandag 24 augustus 2020 @ 09:32:38 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194701109
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:12 schreef iBenny het volgende:
Bij steeds meer supermarkten zie ik een Clean2go verschijnen. Denk dat dat wel een blijvertje zou kunnen zijn.

[ facebook ]
Staat ook bij de jumbo bij mij in de wijk. Alleen raakt de vloeistof blijkbaar snel op en dan staat dat ding dus gewoon dagen * droog * dat is geen succes dus. De handgel is ook al dagen op. Tsja....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 24 augustus 2020 @ 09:38:49 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_194701183
Ik irriteer me vooral aan het in de rij staan bij de kassa.
Dan houd je 1.5m afstand van je voorganger, maar als je dan achter je kijkt staat er gewoon een oma van 80 op 5cm afstand die haar shit op de band aan het leggen is.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 24 augustus 2020 @ 09:55:18 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194701421
quote:
15s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:38 schreef junkiesietze het volgende:
Ik irriteer me vooral aan het in de rij staan bij de kassa.
Dan houd je 1.5m afstand van je voorganger, maar als je dan achter je kijkt staat er gewoon een oma van 80 op 5cm afstand die haar shit op de band aan het leggen is.
Mega irritant maar de rest van de bevolking doet t ook. Moest laatst nog een volwassen vent bij de kassa wegjagen. Had aan t einde mijn boodschappen in t karretjes geladen en kon niet meer bij t pin apparaat komen. Daar stond die vent toen al. :') Note to myself : de kar ten alle tijden áchter je houden aan de kassa. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194702214
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Staat ook bij de jumbo bij mij in de wijk. Alleen raakt de vloeistof blijkbaar snel op en dan staat dat ding dus gewoon dagen * droog * dat is geen succes dus. De handgel is ook al dagen op. Tsja....
Oh, moet zeggen dat ze dat hier nog wel netjes bijhouden

quote:
15s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:38 schreef junkiesietze het volgende:
Ik irriteer me vooral aan het in de rij staan bij de kassa.
Dan houd je 1.5m afstand van je voorganger, maar als je dan achter je kijkt staat er gewoon een oma van 80 op 5cm afstand die haar shit op de band aan het leggen is.
Wat ik in de winkels zie:
Jongeren* houden afstand tot ouderen, ouderen niet tot jongeren.
Jongeren tot jongeren houden geen afstand. Ouderen tot ouderen houden wel afstand.
Alles wat daartussen zit wisselt nogal

(*Omdat ik er laatst een discussie over had op Twitter. Jongeren zijn in mijn ogen 15-30 jarigen)
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:23:54 #26
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194702662
Daarnet in de lidl Jonge vrouw achter mij gaat terwijl ik nog moet pinnen onnodig veel te kort op mij staan. Dus ik zeg * moeilijk hé afstand houden. * Zegt zij dat ze vind dat ze genoeg afstand houd en dat ik als ik het niet genoeg vind maar gewoon binnen moet blijven. 8)7
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194703366
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:23 schreef deedeetee het volgende:
Daarnet in de lidl Jonge vrouw achter mij gaat terwijl ik nog moet pinnen onnodig veel te kort op mij staan. Dus ik zeg * moeilijk hé afstand houden. * Zegt zij dat ze vind dat ze genoeg afstand houd en dat ik als ik het niet genoeg vind maar gewoon binnen moet blijven. 8)7
Pardon?
Dan sta je toch ook met een mond vol tanden. Zo onbeschoft. :{
Definitely not CIA
pi_194706376
Ik erger me meer aan het gedrag van de medewerkers, bij Lidl (grote winkel) continu weer aanbiedingsschappen midden in gangpaden, paletten met producten om vakken mee te vullen midden in gangpaden op drukke momenten (al 2x gehad dat je er niet eens door kon met een kar) lange rijen bij kassa's omdat er geen extra kassa's opengaan (wat voorheen wel gebeurde) en medewerkers spreken ook niemand aan die de regels overtreed (logisch want ze houden zelf ook nooit afstand)
  maandag 24 augustus 2020 @ 21:14:06 #29
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_194707580
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 17:46 schreef macca728 het volgende:
Ik erger me meer aan het gedrag van de medewerkers, bij Lidl (grote winkel) continu weer aanbiedingsschappen midden in gangpaden, paletten met producten om vakken mee te vullen midden in gangpaden op drukke momenten (al 2x gehad dat je er niet eens door kon met een kar) lange rijen bij kassa's omdat er geen extra kassa's opengaan (wat voorheen wel gebeurde) en medewerkers spreken ook niemand aan die de regels overtreed (logisch want ze houden zelf ook nooit afstand)
Blijf je toch lekker thuis.

Niemand verplicht je om te gaan winkelen :W
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_194711371
Godverdomme, kwam net een hele meute (minstens een stuk of 20..) jongeren tegen mét elk een kar én één frikandelbroodje :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:47:18 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194711685
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:14 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Blijf je toch lekker thuis.

Niemand verplicht je om te gaan winkelen :W
Ook Macca728 zal moeten eten.
Of anders een slot bij een of andere online bezorgdienst moeten bemachtigen, maar dat wil half Nederland wel, dus dat is weleens lastig.
pi_194711866
quote:
81s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:58 schreef Declan-Harp het volgende:
Godverdomme, kwam net een hele meute (minstens een stuk of 20..) jongeren tegen mét elk een kar én één frikandelbroodje :')
Prima toch? Wat is er mis mee?
dag
pi_194711983
quote:
81s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:58 schreef Declan-Harp het volgende:
Godverdomme, kwam net een hele meute (minstens een stuk of 20..) jongeren tegen mét elk een kar én één frikandelbroodje :')
Precies zoals het hoort toch...
pi_194712314
Ja leuk en aardig dat ze zich aan DIE regel houden, maar de afstands- en fatsoensregels waren ze even vergeten :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator / Miss SHO dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:56:24 #35
22592 crew  Ole
pi_194712399
Hier alles weer aangescherpt. Beter ook!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_194712537
quote:
15s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:38 schreef junkiesietze het volgende:
Ik irriteer me vooral aan het in de rij staan bij de kassa.
Dan houd je 1.5m afstand van je voorganger, maar als je dan achter je kijkt staat er gewoon een oma van 80 op 5cm afstand die haar shit op de band aan het leggen is.
Pas je boodschappen op de band leggen als je aan de beurt bent waarbij je voor je karretje gaat staan.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:24:35 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194712788
Ik heb de presentielijst bij de viskraam niet ingevuld toen ik een zak kibbeling ging halen. Ben ik nu strafbaar?
pi_194712864
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 20:27 schreef Sorella het volgende:
Hier bij de vomar was het om 20.00 uur een zooitje met een bezopen pool die handen vol met blikjes schuttenbrau ? had en veel haast dus die op de band flikkerde waarbij de helft er weer afrolde, 3 gozers met ieder een blikje schuttenbrau ook zonder mandje maar zeggen van wel en een grote mond dus die werden eruit gezet. Toen ik wegging liep er net weer 1 naar binnen zonder mandje of karretje en een stuk of 5 jong spul ieder wel met een mandje maar duidelijk bij elkaar horend waarvan 1 mandje ingeladen werd in een auto.
Met een stel of moeder/dochter etc. prima maar dit was de overtreffende trap.
Hoezo mag je opeens geen schuttenbrau meer kopen als je bezopen bent?
pi_194712871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb de presentielijst bij de viskraam niet ingevuld toen ik een zak kibbeling ging halen. Ben ik nu strafbaar?
Nee, is vrijwillig
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:10:07 #40
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_194713050
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Pas je boodschappen op de band leggen als je aan de beurt bent waarbij je voor je karretje gaat staan.
ik neem tegenwoordig weer een mandje, karretjes zijn niet meer verplicht bij ons.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_194713079
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoezo mag je opeens geen schuttenbrau meer kopen als je bezopen bent?
Van mij mogen ze maar dan wel met een kar of mandje.
pi_194717612
quote:
81s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:58 schreef Declan-Harp het volgende:
Godverdomme, kwam net een hele meute (minstens een stuk of 20..) jongeren tegen mét elk een kar én één frikandelbroodje :')
Gebeurt hier ook, leuk hè dat ze op scholen niets meer kunnen krijgen of vega voedsel dan naar de lokale supermarkt. En ja kar is verplicht in sommige suppers.

Ik snap de jeugd wel als je nergens wat te eten kan krijgen.
Als ik de leeftijd had gehad denk dat ik het ook zou hebben gedaan.

Gewoon als je er last van hebt voor de schoolpauze of erna ff shoppen
pi_194718001
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:25 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Gebeurt hier ook, leuk hè dat ze op scholen niets meer kunnen krijgen of vega voedsel dan naar de lokale supermarkt. En ja kar is verplicht in sommige suppers.

Ik snap de jeugd wel als je nergens wat te eten kan krijgen.
Als ik de leeftijd had gehad denk dat ik het ook zou hebben gedaan.

Gewoon als je er last van hebt voor de schoolpauze of erna ff shoppen
Alsof mama niet een bruin boterhammetje met kaas meegeeft aan d'r kroost :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194718006
Plus, hier zijn tig middelbare scholen, ik houd écht niet bij wie wanneer pauze heeft hoor.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194722108
quote:
81s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:49 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Alsof mama niet een bruin boterhammetje met kaas meegeeft aan d'r kroost :D
Dat kreeg ik vaak ook mee, de eenden zijn er vet van geworden
  woensdag 26 augustus 2020 @ 07:55:36 #46
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_194722816
Hoogvliet Zoetermeer. Ik ga altijd heel vroeg boodschappen doen: lekker rustig, makkelijk afstand kunnen houden. Nog geen problemen dus.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:28:15 #47
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194725220
Mensen die gaan klagen dat er in de supermarktrij niet genoeg afstand word gehouden. :') :') Om te huilen hoe erg ze zich aan de schijnveiligheid vast proberen te klampen.

Denk je nou echt dat een virus dat zich o.a. via aerosol verspreid niet enkele minuten blijft rondzweven in de lucht? Om dan de moraalridder uit te hangen en tegen je kassarij-buur te zeggen "Hey, hou eens afstand!". Denk je serieus dat dat iets gaat helpen? Panische mensen die niet durven te beseffen dat die luchtdeeltjes in de supermarkt zich aan de anderhalve meter afstand houden. Helaas pindakaas.

Het is niet leuk om te beseffen, maar als er een Covid-besmette persoon rondloopt en ademt in een supermarkt, zal die gang of de kassa rij nog een paar minutenlang niet 'veilig' zijn om doorheen te lopen.

Natuurlijk houden we uit respect afstand in de supermarkt, ook om de regeltjes een beetje op te volgen. Doe ik ook. Maar als iemand net te weinig afstand houdt, ga dan niet lopen mierenneuken of diegene corrigeren. Uiteindelijk hou je alleen jezelf voor de gek.

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:23 schreef deedeetee het volgende:
Daarnet in de lidl Jonge vrouw achter mij gaat terwijl ik nog moet pinnen onnodig veel te kort op mij staan. Dus ik zeg * moeilijk hé afstand houden. * Zegt zij dat ze vind dat ze genoeg afstand houd en dat ik als ik het niet genoeg vind maar gewoon binnen moet blijven. 8)7
Ik ben het ook VOLLEDIG eens met madame die zegt dat jij maar gewoon thuis moet blijven. Respecteer de regels, maar ga niet lopen klagen als iemand anders zich er net iets anders of minder aan houdt. Nogmaals, ik respecteer de regels ook in de supermarkt en andere omgevingen, maar ga aub niet de moraalridder lopen uithangen tegen andere mensen. Ontzettend irritant dat.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194725547
We moeten natuurlijk geen gekke dingen krijgen in de Super!


Nu ik zo weer naar deze video (zoveel maanden later) kijk heb ik het idee dat het daar wel meeviel... :')
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:21:55 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194726046
Hier alleen 1 iemand met handschoentjes vanochtend. De pompjes met desinfecterende zeep en de doekjes hebben ze verplaatst. Stonden eerst naast de rekken met karren, nu pas in de entree. Iedereen loopt er dus gewoon voorbij.
pi_194726668
Ik was laatst bij de LIDL en er stond een oudere man achter mij die al de hele tijd in de winkel geen afstand van mensen hield. Hij stond op ongeveer een meter. Vervolgens kwam er een andere man van een jaar of 55 in tegengestelde richting vlak langs de rij lopen. Ik weet niet of hij samen was met de oudere man achter mij, maar hij ging tussen ons in staan.

Hij stond echt vlak op mij (ik kon zijn adem letterlijk ruiken en voelen) en vroeg hem om afstand van mij te houden. Vervolgens werd daar heel verbolgen op gereageerd door die man en begon hij met die andere oudere man heel zachtjes (maar hard genoeg zodat ik het kon horen) over mij te klagen, waarbij die oudere man zoiets zei van "allemaal belachelijk die 1,5 meter" en "als hij zo bang is, moet hij maar een duikpak aantrekken". Waarop ik me omdraaide en zei van "ik kan het wel horen hoor" en toen zei hij "dat was ook de bedoeling".

Ik wist echt even niet wat ik moest zeggen, maar ik ben er de hele middag nog boos en verbolgen over geweest. En dan te bedenken dat ik als jonge man die afstand voornamelijk voor hen houd. Op zo'n moment dacht ik wel even van ik hoop dat je corona krijgt, je hebt het verdiend ook.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_194726691
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:28 schreef Kaizen_ het volgende:
Mensen die gaan klagen dat er in de supermarktrij niet genoeg afstand word gehouden. :') :') Om te huilen hoe erg ze zich aan de schijnveiligheid vast proberen te klampen.

Denk je nou echt dat een virus dat zich o.a. via aerosol verspreid niet enkele minuten blijft rondzweven in de lucht? Om dan de moraalridder uit te hangen en tegen je kassarij-buur te zeggen "Hey, hou eens afstand!". Denk je serieus dat dat iets gaat helpen? Panische mensen die niet durven te beseffen dat die luchtdeeltjes in de supermarkt zich aan de anderhalve meter afstand houden. Helaas pindakaas.

Het is niet leuk om te beseffen, maar als er een Covid-besmette persoon rondloopt en ademt in een supermarkt, zal die gang of de kassa rij nog een paar minutenlang niet 'veilig' zijn om doorheen te lopen.

Natuurlijk houden we uit respect afstand in de supermarkt, ook om de regeltjes een beetje op te volgen. Doe ik ook. Maar als iemand net te weinig afstand houdt, ga dan niet lopen mierenneuken of diegene corrigeren. Uiteindelijk hou je alleen jezelf voor de gek.
[..]

Ik ben het ook VOLLEDIG eens met madame die zegt dat jij maar gewoon thuis moet blijven. Respecteer de regels, maar ga niet lopen klagen als iemand anders zich er net iets anders of minder aan houdt. Nogmaals, ik respecteer de regels ook in de supermarkt en andere omgevingen, maar ga aub niet de moraalridder lopen uithangen tegen andere mensen. Ontzettend irritant dat.
Zo totaal niet met je eens.

De regel is anderhalve meter afstand houden. Dat is arbitrair, dat snap ik ook wel. Veel landen houden dan ook twee meter aan of 1 meter. Hier is de regel anderhalve meter. Het is zelfs een wettelijke verplichting. Waarom ben je dan een zeikerd om iemand aan te spreken op gedrag wat ook voor jou nadelig is.

Je bent hier op een ongelooflijke manier bezig met victem blaming.

Dat jij denkt dat het allemaal niets uitmaakt mag jij denken maar respecteer dan wel een ander in zijn haar overtuiging dat het wel degelijk scheelt. Ik vind het al erg dat iemand er op aan gesproken moet worden.

Uiteindelijk sta je geen seconde langer in die rij voor de kassa als je wel die afstand aan houdt. Wat is dan het probleem?
pi_194726887
Wat maken jullie toch allemaal voor een avonturen mee in de supermarkt :’)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194726902
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:28 schreef Kaizen_ het volgende:
Mensen die gaan klagen dat er in de supermarktrij niet genoeg afstand word gehouden. :') :') Om te huilen hoe erg ze zich aan de schijnveiligheid vast proberen te klampen.

Ik ben het ook VOLLEDIG eens met madame die zegt dat jij maar gewoon thuis moet blijven. Respecteer de regels, maar ga niet lopen klagen als iemand anders zich er net iets anders of minder aan houdt. Nogmaals, ik respecteer de regels ook in de supermarkt en andere omgevingen, maar ga aub niet de moraalridder lopen uithangen tegen andere mensen. Ontzettend irritant dat.
Uuuhm.... Je respecteert de regels maar gaat over de rooie als iemand die te dichtbij komt gevraagd wordt om de anderhalf meter regel te handhaven en vind zelfs dat ze maar lekker thuis moet blijven? Ik weet het niet hoor, tis net of je toch de regels helemaal niet wilt respecteren?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2020 13:32:59 ]
pi_194727182
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat maken jullie toch allemaal voor een avonturen mee in de supermarkt :’)
Hier is het ook niet anders hoor, en inderdaad, paar keren meegemaakt dat wanneer ik mij omdraaide ik een omaatje op amper 10 cm of zo achter mij zag staan in de kassarij.

Ik moet wel zeggen dat ik de anderhalf meter respecteer en me er zoveel mogelijk aan hou maar het zelf ook soms aan mijn laars lap door er snel langs te lopen omdat ik anders eeuwig daar zal blijven staan en ondertussen achter mij een opstopping vormt waar de anderhalf meter allang is overschreden en ze massaal langs banjeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2020 13:54:03 ]
pi_194727308
Heel veel mensen zijn helaas 'gewoon' godsgruwelijk irritant.

Met elkaar staan ouwehoeren waardoor de gangpaden nog smaller worden :X .... lang staan kijken bij de koeling, constant heen en weer lopen.

Kan aan mij liggen maar dat kan zat anders. Je weet wat je nodig hebt en globaal ook waar het staat of ligt... dus hopsakee, geen getreuzel maar weten wat je wilt.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:19:48 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194727664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:58 schreef Tuned22 het volgende:
Je weet wat je nodig hebt en globaal ook waar het staat of ligt.
Daar verkijk je je nogal eens op. Zeker bij personen die niet vaak naar de supermarkt gaan.

En ik ga echt met regelmaat, maar soms heb/had ik dagen dat ik ook 3x de supermarkt van voor naar achter doorliep als een kip zonder kop.
pi_194727808
Ik loop ook weleens achter iemand langs (wel rug naar rug) die in de rekken loopt te twijfelen over bv welke slasoort zij/hij mee zal nemen. Ik ga daar niet op staan wachten.
pi_194728396
Laat mij het volgende vragen: hoe waarschijnlijk is het dat de overheid een soort van hou de tempo erin, ga niet treuzelen verplicht gaat stellen voor een goede doorgang te bevorderen in de supermarkt?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 15:05:25 #59
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194728466
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:01 schreef blackmirror het volgende:
hoe waarschijnlijk is het dat de overheid een soort van hou de tempo erin, ga niet treuzelen verplicht gaat stellen voor een goede doorgang te bevorderen in de supermarkt?
Hoe willen ze dit verplicht stellen? In elke supermarkt een agent / boa wegzetten om een boete te geven als je te lang bij de groente-afdeling staat te zoeken naar de prei?

Verder valt ook op dat veel supermarktmedewerkers zich er ook totaal niet aan houden.. Terwijl zij juist het goede voorbeeld horen te geven.

Het moet niet gekker worden.. Het lijkt mij niet waarschijnlijk. Echter maak ik me wel echt zorgen om dit soort (terechte) vraagstukken.. Er wordt enorm in doorgeslagen, zelf zie ik al mensen op straat lopen met een mondkapje terwijl er binnen een straal van 500 meter niemand in de buurt loopt.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194728509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:05 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Hoe willen ze dit verplicht stellen? In elke supermarkt een agent / boa wegzetten om een boete te geven als je te lang bij de groente-afdeling staat te zoeken naar de prei?

Het moet niet gekker worden.. Het lijkt mij niet waarschijnlijk.
Hoe controleren ze momenteel het handhaven van de anderhalf meter regel?

Het moet idd niet gekker worden, ik ga niet zeggen dat ik dit heel normaal vind en zelfs toejuich want wat is het volgende? Maar schijnbaar is het nodig.... ?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 15:10:06 #61
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194728534
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:31 schreef blackmirror het volgende:
Uuuhm.... Je respecteert de regels maar gaat over de rooie als iemand die te dichtbij komt gevraagd wordt om de anderhalf meter regel te handhaven en vind zelfs dat ze maar lekker thuis moet blijven? Ik weet het niet hoor, tis net of je toch de regels helemaal niet wilt respecteren?
Het blijft lastig om bepaalde regels te 'respecteren' als ze enkel voor de schijnveiligheid zijn. Wel hou ik me eraan vanwege het feit dat het nou eenmaal de regels zijn + dat veel mensen er wel waarde aan hechten.

Maar bij onderstaande typische voorbeelden vind ik het onnodig (en vooral irritant) als ze worden gecorrigeerd met een 'Hey! Wel afstand houden!"-sneer.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:51 schreef blackmirror het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de anderhalf meter respecteer en me er zoveel mogelijk aan hou maar het zelf ook soms aan mijn laars lap door er snel langs te lopen omdat ik anders eeuwig daar zal blijven staan en ondertussen achter mij een opstopping vormt waar de anderhalf meter allang is overschreden en ze massaal langs banjeren.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:28 schreef Sorella het volgende:
Ik loop ook weleens achter iemand langs (wel rug naar rug) die in de rekken loopt te twijfelen over bv welke slasoort zij/hij mee zal nemen. Ik ga daar niet op staan wachten.
Echter las ik hier ook een opmerking dat er een persoon in zijn nek aan het hijgen was in de supermarkt. Tsja, zelfs zonder de huidige maatschappij zou ik daar al iets van zeggen, laat staan met de huidige regels. :D
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 15:11:48 #62
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194728558
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:08 schreef blackmirror het volgende:
Maar schijnbaar is het nodig.... ?
Je merkt enorm dat de gemiddelde Nederland de regeltjes helemaal beu is. Ook logisch gezien er zoveel onlogische verschillen zitten in de wirwar van regeltjes, richtlijnen en 'sterk advies'.

Desalniettemin hebben wij het ONTZETTEND goed hier. In veel landen leeft er een strenge lockdown waar je simpelweg niet buiten mag komen. Wat dat betreft mogen wij niet klagen. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194728572
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:05 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden.. Het lijkt mij niet waarschijnlijk. Echter maak ik me wel echt zorgen om dit soort (terechte) vraagstukken.. Er wordt enorm in doorgeslagen, zelf zie ik al mensen op straat lopen met een mondkapje terwijl er binnen een straal van 500 meter niemand in de buurt loopt.
Je ziet ze zelfs in de auto zitten, alleen, met mondkapje! :')
  woensdag 26 augustus 2020 @ 15:15:46 #64
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194728629
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:12 schreef soapie het volgende:

[..]

Je ziet ze zelfs in de auto zitten, alleen, met mondkapje! :')
Mooi voorbeeld van de waanzin inderdaad. :D

Ik steek trouwens nu niet de draak met de richtlijnen an sich, maar het feit dat veel mensen de regeltjes opvolgen zonder enige logica/nuance te bedenken bij het doel van de regels. We zijn geen robots, lijkt me.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 15:19:50 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194728720
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:15 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld van de waanzin inderdaad. :D

Ik steek trouwens nu niet de draak met de richtlijnen an sich, maar het feit dat veel mensen de regeltjes opvolgen zonder enige logica/nuance te bedenken bij het doel van de regels. We zijn geen robots, lijkt me.
Bepaalde richtlijnen zijn echt wel logisch, maar op sommige momenten slaan we echt door en lijkt het soms wel comedy of een slechte sketch.
pi_194728839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:10 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het blijft lastig om bepaalde regels te 'respecteren' als ze enkel voor de schijnveiligheid zijn. Wel hou ik me eraan vanwege het feit dat het nou eenmaal de regels zijn + dat veel mensen er wel waarde aan hechten.

Maar bij onderstaande typische voorbeelden vind ik het onnodig (en vooral irritant) als ze worden gecorrigeerd met een 'Hey! Wel afstand houden!"-sneer.
Jij ziet het als een sneer. Die mensen willen gewoon graag dat je je aan de regels houdt voor hun veiligheidsgevoel. Wat kunnen ze anders doen? Stap gewoon 1 stap naar achteren en het is klaar. Weet niet waarom je hierover opwindt. Denk dat het is omdat jij het maar schijnveiligheid vind en het niet opgedrongen wilt krijgen van anderen. Klopt dat?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 15:33:29 #67
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194728975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:25 schreef blackmirror het volgende:
en het niet opgedrongen wilt krijgen van anderen. Klopt dat?
Vooral dit laatste. Zodra me iets wordt opgedrongen verzet ik me er tegen. Heb ik altijd al gehad. >:)

Heb het thuis ook al regelmatig gehad over tanken in België, waarbij je ook al verplicht een mondkapje op moet hebben. Zelfs als je gemakkelijk 1.5 meter afstand kan houden.

Mijn partner houdt zich hier gewoon aan, simpelweg omdat het de regels zijn. Ik ben een typische verzetter als ik zelf de logica niet van de regel in zie. Goed dat mijn partner me kent en dit 'rebelse gedrag' ook met een korrel zout neemt.

Hoe sta jij hier tegenover? De vele regels die we nu opgelegd krijgen, inclusief sommige onlogische en tegenstrijdige richtlijnen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 15:35:20 #68
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194729012
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:25 schreef blackmirror het volgende:
Weet niet waarom je hierover opwindt.
En ik wind me er niet over op hoor, wat dat betreft leef ik stressloos en typ ik dit ook met een lach op mijn gezicht. ;)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194729098
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:33 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Vooral dit laatste. Zodra me iets wordt opgedrongen verzet ik me er tegen. Heb ik altijd al gehad. >:)

Heb het thuis ook al regelmatig gehad over tanken in België, waarbij je ook al verplicht een mondkapje op moet hebben. Zelfs als je gemakkelijk 1.5 meter afstand kan houden.

Mijn partner houdt zich hier gewoon aan, simpelweg omdat het de regels zijn. Ik ben een typische verzetter als ik zelf de logica niet van de regel in zie. Goed dat mijn partner me kent en dit 'rebelse gedrag' ook met een korrel zout neemt.

Hoe sta jij hier tegenover? De vele regels die we nu opgelegd krijgen, inclusief sommige onlogische en tegenstrijdige richtlijnen.
Ik heb er niet zo een probleem mee, behalve dan dat ik toch best regelmatig mensen passeer in te drukke smalle gangen. Hierop zou men me nog op kunnen bekritiseren. Ik ben en blijf een ongeduldigerd. Ik wacht altijd ff op wat de ander doet en als het allemaal te lang duurt ga ik doorheen. Alleen een boete zou mij misschien weerhouden toch door te banjeren.

Ik heb alleen in medische omgevingen een mondkapje moeten dragen maar verder nog nergens. Voor mij is de anderhalf meter en soms ook hier en daar desinfecteer je handen regel van toepassing, verder niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2020 15:49:20 ]
pi_194729325
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:35 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

En ik wind me er niet over op hoor, wat dat betreft leef ik stressloos en typ ik dit ook met een lach op mijn gezicht. ;)
Die indruk kreeg ik wel vanwege hier en daar een harde uitspraak van je. Ik kan niet zeggen dat je heel Zen overkomt.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 15:54:08 #71
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194729395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:50 schreef blackmirror het volgende:
Die indruk kreeg ik wel vanwege hier en daar een harde uitspraak van je. Ik kan niet zeggen dat je heel Zen overkomt.
Hehe, begrijpelijk. Zeker mijn eerste post hier was wat 'hard' en bot. Misschien dat er daar een vleugje irritatie naar boven kwam. Maargoed, in alle eerlijkheid is mijn 'verzet' tegen sommige regels en richtlijnen ook verre van Zen..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 07:56:38 #72
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_194740271
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:15 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld van de waanzin inderdaad. :D

Ik steek trouwens nu niet de draak met de richtlijnen an sich, maar het feit dat veel mensen de regeltjes opvolgen zonder enige logica/nuance te bedenken bij het doel van de regels. We zijn geen robots, lijkt me.
Stel dat we jouw gedrag waarderen en gaan navolgen hoe zou dan volgens jou een wereld zonder regels eruit zien waar iedereen maar doet wat hem/haar goeddunkt? Denk jij dan dat je in echte vrijheid leeft?

Volgens mij maakt de overheid regels zodat vrijheid voor allen is gewaarborgd.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:22:04 #73
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194740410
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 07:56 schreef Subw00fer het volgende:
Stel dat we jouw gedrag waarderen en gaan navolgen hoe zou dan volgens jou een wereld zonder regels eruit zien waar iedereen maar doet wat hem/haar goeddunkt? Denk jij dan dat je in echte vrijheid leeft?

Volgens mij maakt de overheid regels zodat vrijheid voor allen is gewaarborgd.
Klinkt mooi en utopisch wat je hier typt, maar geef toe: veel regels die ons nu worden opgelegd missen een bepaalde logica, zijn tegenstellend en - nog erger - hebben ervoor gezorgt dat hele branches in zijn gezakt en mensen hun baan verliezen.

Ben jij het echt 100% eens met je stelling?

Update: En een wereld zonder regels is natuurlijk iets wat niemand wilt. Anarchie hebben we de laatste tijd al in bepaalde werelddelen gezien. Geen fijn beeld. Het is natuurlijk niet het ene uiterste of het andere. Overal is een mooie balans in te vinden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:47:36 #74
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_194740535
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:22 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Klinkt mooi en utopisch wat je hier typt, maar geef toe: veel regels die ons nu worden opgelegd missen een bepaalde logica, zijn tegenstellend en - nog erger - hebben ervoor gezorgt dat hele branches in zijn gezakt en mensen hun baan verliezen.

Ben jij het echt 100% eens met je stelling?

Update: En een wereld zonder regels is natuurlijk iets wat niemand wilt. Anarchie hebben we de laatste tijd al in bepaalde werelddelen gezien. Geen fijn beeld. Het is natuurlijk niet het ene uiterste of het andere. Overal is een mooie balans in te vinden.
Maar wie ben jij om te bepalen of regels onzinnig zijn en dus daar maar geen gehoor aan te geven?

Nogmaals, als alle 17.400.000 Nederlanders zo zouden denken, in wat voor samenleving komen we dan terecht? Ik geef je het antwoord: in een dystopie en zeker geen utopie.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:48:51 #75
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194740546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:47 schreef Subw00fer het volgende:
Maar wie ben jij om te bepalen of regels onzinnig zijn en dus daar maar geen gehoor aan te geven?

Dus jij volgt alle regels 100% op zonder enige vragen erbij te stellen?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:22:29 #76
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_194740830
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:48 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dus jij volgt alle regels 100% op zonder enige vragen erbij te stellen?
Ik stel altijd vragen bij regels maar omdat ik van mening ben dat de SAMENleving leefbaar moet blijven volg ik ze op. Als een agent mij op straat vraagt om door te lopen doe ik dat, als ik als huurder van een woning belasting moet betalen om huiseigenaren de gelegenheid te geven de hypotheekrente af te trekken doe ik dat, als een overheidsinstantie mij vraagt een formulier in te vullen zodat ik krijg wat ik wil doe ik dat. Ik kan mij wel als een totaal onafhankelijk persoon opstellen die met niets en niemand te maken wil hebben maar dan maak ik mij schuldig aan het creëren van illusies en hersenspinsels.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:25:35 #77
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194740863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:22 schreef Subw00fer het volgende:
Ik stel altijd vragen bij regels maar omdat ik van mening ben dat de SAMENleving leefbaar moet blijven volg ik ze op.
Nog nooit bewust iets te hard gereden dus. Ook sinds juli 2019 nooit meer met je mobiel in je hand gefietst. Doe je goed hoor. Verder ben ik erg benieuwd hoe jij boodschappen doet, helaas is de 1.5 meter niet altijd aan te houden, hoe goed je het ook probeert.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:22 schreef Subw00fer het volgende:
Als een agent mij op straat vraagt om door te lopen doe ik dat, als ik als huurder van een woning belasting moet betalen om huiseigenaren de gelegenheid te geven de hypotheekrente af te trekken doe ik dat, als een overheidsinstantie mij vraagt een formulier in te vullen zodat ik krijg wat ik wil doe ik dat.
Same here.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:22 schreef Subw00fer het volgende:
Ik kan mij wel als een totaal onafhankelijk persoon opstellen die met niets en niemand te maken wil hebben maar dan maak ik mij schuldig aan het creëren van illusies en hersenspinsels.
Waarom zou je je zo op willen stellen?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:32:33 #78
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194740919
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:47 schreef Subw00fer het volgende:
Maar wie ben jij om te bepalen of regels onzinnig zijn en dus daar maar geen gehoor aan te geven?

Nogmaals, als alle 17.400.000 Nederlanders zo zouden denken, in wat voor samenleving komen we dan terecht? Ik geef je het antwoord: in een dystopie en zeker geen utopie.
En daarnaast, je trekt alles enorm uit z'n verband. Als ik zeg dat ik afstand houd in de supermarkt, maar dit niet altijd kan naleven; of het vreemd vind dat iemand een mondkapje draagt terwijl er helemaal niemand in de buurt loopt, ben ik dan opeens een anarchist die alle regels aan zijn laars lapt?

Met diezelfde beredenering vind jij iemand die 55 km/u binnen de bebouwde kom rijdt een snelheidsduivel die speelt met zijn leven.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:30:02 #79
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_194742467
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:32 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

En daarnaast, je trekt alles enorm uit z'n verband. Als ik zeg dat ik afstand houd in de supermarkt, maar dit niet altijd kan naleven; of het vreemd vind dat iemand een mondkapje draagt terwijl er helemaal niemand in de buurt loopt, ben ik dan opeens een anarchist die alle regels aan zijn laars lapt?

Met diezelfde beredenering vind jij iemand die 55 km/u binnen de bebouwde kom rijdt een snelheidsduivel die speelt met zijn leven.
Er is een verschil tussen omstandigheden die je overkomen en omstandigheden waar je bewust geen rekening mee wenst te houden. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er mensen zijn (niet zoals jij kennelijk) die overal lak aan hebben en dus ook aan de Corona-regels. Door deze mensen ben ik genoodzaakt mijn vrijheid drastisch in te perken (niet meer uitgaan, gedwongen om heel vroeg boodschappen te doen in plaats van op een 'christelijk' tijdstip, etc.). Hun vrijheid is dus mijn inperking.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:38:41 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194742616
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:25 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Nog nooit bewust iets te hard gereden dus. Ook sinds juli 2019 nooit meer met je mobiel in je hand gefietst. Doe je goed hoor. Verder ben ik erg benieuwd hoe jij boodschappen doet, helaas is de 1.5 meter niet altijd aan te houden, hoe goed je het ook probeert.
[..]

Same here.
[..]

Waarom zou je je zo op willen stellen?
De 1,5 meter is dan ook gewoon een richtlijn, en soms lukt het inderdaad niet om die na te leven. Jammer, maar elke contact en elke individuele potentiële virusoverdracht uitsluiten is ook helemaal niet het doel, en is ook nooit het doel geweest.
pi_194742689
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:33 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Vooral dit laatste. Zodra me iets wordt opgedrongen verzet ik me er tegen. Heb ik altijd al gehad. >:)

Heb het thuis ook al regelmatig gehad over tanken in België, waarbij je ook al verplicht een mondkapje op moet hebben. Zelfs als je gemakkelijk 1.5 meter afstand kan houden.

Mijn partner houdt zich hier gewoon aan, simpelweg omdat het de regels zijn. Ik ben een typische verzetter als ik zelf de logica niet van de regel in zie. Goed dat mijn partner me kent en dit 'rebelse gedrag' ook met een korrel zout neemt.

Hoe sta jij hier tegenover? De vele regels die we nu opgelegd krijgen, inclusief sommige onlogische en tegenstrijdige richtlijnen.
Ik kan me ergens wel vinden in jouw "rebelse gedrag" want ook ik vind normaal gesproken (dus pre-corona tijd) dat je moet kunnen nuanceren en je naar deze nuance kunt gedragen.

Echter, ik denk dat het in geval van coronamaatregelen wel een sneeuwbal effect kan hebben. Als één iemand zo "rebels" denkt, dan denkt de volgende ook eerder van "hé, mondkapje is hier helemaal niet nodig, dus fuck it." en de volgende ook, enz. En opeens draagt niemand meer een mondkapje.

Verder OT:
Hier (München, DE) houden alle winkels en supermarkten zich nog aan de maatregelen (afstandsregels, sowieso overal mondkapje, max. aantal personen, enzovoort). Ik was vorig weekend weer eens in Nederland en ik schrok best wel van hoe laks winkels en ook mensen omgaan met de regels.

Misschien ben ik al te verduitst en ook zo'n correcte regelvolger geworden (denk het zelf niet ;) ) maar het verbaasde me wel echt. Overigens, wat ik veel in Nederland of van Nederlanders hoor is dat bijv. een mondkapje voor schijnveiligheid zorgt, maar ik vind dat juist niet; het zien van iemand met een mondkapje maakt je er juist op attent dat er iets (corona) aan de hand is. Ik vind dat zelf, maar merkte dus juist aan de laksheid van veel mensen in NL afgelopen weekend, dat een mondkapje juist wel de nodige awareness zou kunnen bezorgen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 12:35:10 #82
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194743536
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:30 schreef Subw00fer het volgende:
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er mensen zijn (niet zoals jij kennelijk) die overal lak aan hebben en dus ook aan de Corona-regels. Door deze mensen ben ik genoodzaakt mijn vrijheid drastisch in te perken (niet meer uitgaan, gedwongen om heel vroeg boodschappen te doen in plaats van op een 'christelijk' tijdstip, etc.). Hun vrijheid is dus mijn inperking.
Volledig mee eens! Als mensen alle regels aan hun laars lappen, dan wordt ten eerste de hele situatie erger - Maar ook zullen noodgedwongen een aantal richtlijnen worden aangetrokken. Mooi voorbeeld is dat ik een poos geleden in Rotterdam Centrum rondliep, proberende afstand te houden. Was niet te doen - Niemand leek zich aan de richtlijnen of looprichtingen te houden..

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik vind dat zelf, maar merkte dus juist aan de laksheid van veel mensen in NL afgelopen weekend, dat een mondkapje juist wel de nodige awareness zou kunnen bezorgen.
Die awareness is inderdaad een van de grootste voordelen aan mondkapjes. Het maakt mensen wel gelijk weer bewust van wat er speelt. Nadeel is dat mensen met een mondkapje soms denken dat - vanwege hun mondkapje - ze geen afstand meer hoeven te houden. Ook dit zie je helaas regelmatig..
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik was vorig weekend weer eens in Nederland en ik schrok best wel van hoe laks winkels en ook mensen omgaan met de regels.
Winkelmedewerkers geven niet bepaald een goed voorbeeld, helaas. Ik hoop dat de situatie niet verslechterd, anders zullen we noodgedwongen meer richting een echte lockdown gaan - Meer zoals andere landen dat doen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194748116
De minister geeft ook niet het goede voorbeeld.

Gewoon huwelijk uit moeten stellen of met veel minder mensen https://nos.nl/teletekst#106
pi_194826502
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:35 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Volledig mee eens! Als mensen alle regels aan hun laars lappen, dan wordt ten eerste de hele situatie erger - Maar ook zullen noodgedwongen een aantal richtlijnen worden aangetrokken. Mooi voorbeeld is dat ik een poos geleden in Rotterdam Centrum rondliep, proberende afstand te houden. Was niet te doen - Niemand leek zich aan de richtlijnen of looprichtingen te houden..
[..]

Die awareness is inderdaad een van de grootste voordelen aan mondkapjes. Het maakt mensen wel gelijk weer bewust van wat er speelt. Nadeel is dat mensen met een mondkapje soms denken dat - vanwege hun mondkapje - ze geen afstand meer hoeven te houden. Ook dit zie je helaas regelmatig..
[..]

Winkelmedewerkers geven niet bepaald een goed voorbeeld, helaas. Ik hoop dat de situatie niet verslechterd, anders zullen we noodgedwongen meer richting een echte lockdown gaan - Meer zoals andere landen dat doen.
Zit even mobiel dus geen In om een lang antwoord te typen, maar je hebt idd gelijk. Slecht voorbeeld door winkelpersoneel en laksheid heeft vrees ik negatieve gevolgen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_194832702
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:32 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

En daarnaast, je trekt alles enorm uit z'n verband. Als ik zeg dat ik afstand houd in de supermarkt, maar dit niet altijd kan naleven; of het vreemd vind dat iemand een mondkapje draagt terwijl er helemaal niemand in de buurt loopt, ben ik dan opeens een anarchist die alle regels aan zijn laars lapt?

Met diezelfde beredenering vind jij iemand die 55 km/u binnen de bebouwde kom rijdt een snelheidsduivel die speelt met zijn leven.
Zijn leven zal mij dan een worst zijn. Maar het leven van die fietser die met 55 km/u geschept wordt en het leven laat wel. Dan kan je zeggen 'maar dat kan bij 50 km/u ook gebeuren', dat is correct. Maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat die 5 km teveel de reden is dat hij aangereden wordt en/of het leven laat.

Je moet ergens een grens trekken. En die ligt bij 50 km. Die ligt bij dat mondkapje. Die ligt bij die 1.5 meter. Het schaadt je niet om je aan de regels te houden. Dus waarom zou je het dan niet doen? Niet voor je eigen leven, maar dat van een ander.

Je kan het vergelijken met je knipperlicht niet gebruiken. Dat begint bij 1 keer. 'Oh er is niemand in de buurt, dus ik gebruik hem maar niet'. Vervolgens wordt het een proces van laks worden en vergeten en dan wordt het een proces van 'ik moet er om denken de knipperlicht aan te zetten', terwijl het automatisme zou moeten zijn. Overdreven misschien maar het is wel hoe het brein werkt.

En nee, ik rijd niet 'bewust iets' te hard en fiets niet met mijn mobiel in mijn hand. Ik drink geen druppel alcohol als ik nog moet rijden en draag altijd mijn gordel. Dat maakt me geen heilige, ik heb gewoon geen zin om mezelf en/of anderen in gevaar te brengen (en al helemaal geen zin in boetes).
Die 1.5 meter lukt me niet maar dat is een richtlijn. Maar verder is het zo simpel om je aan de regels te houden. Dus waarom niet gewoon doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2020 19:29:59 ]
pi_194837014
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:28 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Zijn leven zal mij dan een worst zijn. Maar het leven van die fietser die met 55 km/u geschept wordt en het leven laat wel. Dan kan je zeggen 'maar dat kan bij 50 km/u ook gebeuren', dat is correct. Maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat die 5 km teveel de reden is dat hij aangereden wordt en/of het leven laat.

Je moet ergens een grens trekken. En die ligt bij 50 km. Die ligt bij dat mondkapje. Die ligt bij die 1.5 meter. Het schaadt je niet om je aan de regels te houden. Dus waarom zou je het dan niet doen? Niet voor je eigen leven, maar dat van een ander.

Je kan het vergelijken met je knipperlicht niet gebruiken. Dat begint bij 1 keer. 'Oh er is niemand in de buurt, dus ik gebruik hem maar niet'. Vervolgens wordt het een proces van laks worden en vergeten en dan wordt het een proces van 'ik moet er om denken de knipperlicht aan te zetten', terwijl het automatisme zou moeten zijn. Overdreven misschien maar het is wel hoe het brein werkt.

En nee, ik rijd niet 'bewust iets' te hard en fiets niet met mijn mobiel in mijn hand. Ik drink geen druppel alcohol als ik nog moet rijden en draag altijd mijn gordel. Dat maakt me geen heilige, ik heb gewoon geen zin om mezelf en/of anderen in gevaar te brengen (en al helemaal geen zin in boetes).
Die 1.5 meter lukt me niet maar dat is een richtlijn. Maar verder is het zo simpel om je aan de regels te houden. Dus waarom niet gewoon doen?
Het is geen richtlijn maar een wet, waar je ook boetes voor kan krijgen.
Verder mee eens, ik zie teveel mensen lak hebben hieraan.
  woensdag 2 september 2020 @ 00:04:16 #87
14505 OProg
A Life in Music
pi_194838132
Ik zie niks meer in de supermarkt op wat aanwijzingen, ontsmettingsfles en schoonmaakdoekjes na.

Maar ik zie vooral mensen waar iedereen elkaar eigenlijk de ruimte laat in mijn dorp. Dus in plaats van met zijn alles het schap in duiken wacht nagenoeg iedereen wel netjes op elkaar. Dus volgens mij gaat het dan zo prima. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194838223
Mijn ervaring zeker niet, mensen lopen dicht langs rijen, nagenoeg 75% zet hun boodschappen op de band als ze voor de kar staan en dan direct achter jou.

Mag het personeel zeker wel wat van zeggen.
  woensdag 2 september 2020 @ 00:58:46 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194838455
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 00:16 schreef macca728 het volgende:
Mijn ervaring zeker niet, mensen lopen dicht langs rijen, nagenoeg 75% zet hun boodschappen op de band als ze voor de kar staan en dan direct achter jou.

Mag het personeel zeker wel wat van zeggen.
Idee om bij de band ook voor jouw kar te staan.
Zelf sta ik ook voor mijn kar om de boodschappen op band te zetten.
Achter de kar staand (wat hoger vanwege handvat) , is dat net wat lastiger
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195002195
Gisteren in de Jumbo, iedereen loopt weer opelkaar :9 :9
pi_195004560
alleen net na het afrekenen bij de kassa, daar blijft het lastig.
de vorige klant is nog bezig met producten in de tas te stoppen.
dan moet jij daar ook zijn om jouw meuk in te laden.
de volgende klant staat te dringen want die wilt daar ook zijn.
dan staan er drie onbekenden dicht bij elkaar.
en denk maar niet dat je jouw winkelwagen dan kunt gebruiken om afstand te houden want die drukt de volgende klant gewoon weg. leuke sfeer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195015604
Mijn AH heeft allerlei versoepelingen weer terug gedraaid. Je moet weer een winkelwagentje mee (er waren weer mandjes), de desinfectans is weer volop aanwezig (was de laatste tijd op of niet aanwezig) en weer max met 2 mensen per gezin in de winkel. Er zijn ook behoorlijk minder winkelwagentjes dan een week geleden en er hangen bordjes dat als de wagentjes op zijn je even buiten moet wachten. Allemaal nieuw.

Ik woon overigens in een gemeente (56.000 inwoners) met 0 besmettingen sinds 14 augustus. Bang voor de komende herfst?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 08:23:36 #93
382129 crew  Donna
pi_195015638
Bij onze AH is dat al die tijd onveranderd gebleven, terwijl hier ook bijna geen besmettingen zijn.

De Jumbo is hier wel flink versoepelt en ik ben benieuwd wanneer ze dat weer strenger maken.
pi_195015722
In de Jumbo hier zijn er nog geen mandjes en moet iedereen een kar. Er wordt verder niet gelet op naleving.
Gisteren was ik er en er waren ook twee families/gezinnen (vakantie?). Een aantal volwassen, wat oudere jeugd en een lading jonge kinderen en ze hadden ieder een kar.
De hele zaak was vol en de kinderen (stuk of 6 van een jaar of 7,8,9 met nog een heel kleintje in een kar) waren met hun karren in het breedste stuk aan het heen en weer racen. Er was nergens meer een doorkomen aan (de winkel is niet heel groot).

Echt belachelijk :{w
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:10:02 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195016798
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:45 schreef Leonos het volgende:
Gisteren in de Jumbo, iedereen loopt weer opelkaar :9 :9
Alleen gewenst als het mooie vrouwen zijn. Anders klacht.
pi_195016859
“Als er niemand aanwezig is om uw kar aan te nemen zet hem dan weer terug waar u hem gepakt heeft”
.
pi_195338102
Het personeel van de super bij mij om de hoek draagt nu dit:



:D
pi_195363715
Ik heb m'n eerste mondkapje gekocht, zag er al veel mensen mee lopen in de AH.
En dat voor ons ''nuchtere Friezen'' :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195363735
Oh en de Zeeman heeft nu een mondkapjes beleid, zonder kom je er niet in.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195363818
Appie XL hier ook ineens weer mandjes verdwenen en weer verplicht winkelwagentjes gebruiken. Staat iemand dat bij het poortje te melden.

Dat er vervolgens 5 studenten die overduidelijk bij elkaar horen allemaal met 1 karretje naar binnen gaan wordt dan weer niks van gezegd :').
pi_195364063
Hier bij AH helemaal niks anders dan vorige week. Slechts één klant gezien met mondkapje. Personeel ook niet dus. Karretjes en mandjes ook niet anders.

Er staat zo'n hol waar je de kar in kan rijden en dan gaat er een lampje even branden. Wat er daar binnen gebeurt is me niet duidelijk, de kar komt er droog uit. Er hangt dus een briefje dat als de karren op zijn dat je dan maar een mandje moet pakken.

Ik had haast vanmorgen, normaal haal ik een dorp verder boodschappen, na vanmorgen weet ik weer waarom.
pi_195364098
quote:
81s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:02 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh en de Zeeman heeft nu een mondkapjes beleid, zonder kom je er niet in.
Is er dan niet een kip en ei situatie ontstaan?

Zeeman verkoopt mondkapjes, met zeeman opdruk, in de winkel.
Je kunt de winkel niet in zonder mondkapje.
Herhalen vanaf begin.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195364121
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Is er dan niet een kip en ei situatie ontstaan?

Zeeman verkoopt mondkapjes, met zeeman opdruk, in de winkel.
Je kunt de winkel niet in zonder mondkapje.
Herhalen vanaf begin.
Ze gaven wel van die papieren dingen weg, maar ik kwam er juist voor stoffen maskers en die hadden ze niet meer ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195364444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:06 schreef Modus het volgende:
Appie XL hier ook ineens weer mandjes verdwenen en weer verplicht winkelwagentjes gebruiken. Staat iemand dat bij het poortje te melden.

Dat er vervolgens 5 studenten die overduidelijk bij elkaar horen allemaal met 1 karretje naar binnen gaan wordt dan weer niks van gezegd :').
Werkt toch prima? Gewoon iedere persoon een eigen kar, heb je er niet teveel binnen.
dag
pi_195364476
Net bij de AH geweest, al het personeel had mondkapje op. Ik gok zo'n 30 % van de klanten ook. Meeste bejaarden niet :o
pi_195364489
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:42 schreef Magica het volgende:
Net bij de AH geweest, al het personeel had mondkapje op. Ik gok zo'n 30 % van de klanten ook. Meeste bejaarden niet :o
Hier hetzelfde beeld. En alle eierkoeken waren weggehamsterd.
pi_195364502
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Werkt toch prima? Gewoon iedere persoon een eigen kar, heb je er niet teveel binnen.
Er is toch een keer of duizend gezegd 'ga niet met meer dan 1 boodschappen doen, het is geen uitje'.
pi_195364562
Hier 80% van de mensen een mondkapje op. Oosten van het land trouwens.
pi_195366276
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:43 schreef Modus het volgende:

[..]

Er is toch een keer of duizend gezegd 'ga niet met meer dan 1 boodschappen doen, het is geen uitje'.
Die studenten zijn allemaal éénpersoonshuishoudens lijkt mij. Waarom zou jij voor je klasgenoot boodschappen moeten halen?
dag
pi_195366319
ergens las ik dat je 'een beetje' corona kunt hebben.
wat is dan het onderscheid tussen een beetje en corona positief.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195366327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Die studenten zijn allemaal éénpersoonshuishoudens lijkt mij. Waarom zou jij voor je klasgenoot boodschappen moeten halen?
Dat zijn ze niet. De studentenflat waar ze wonen staat namelijk letterlijk naast de AH, en daar wonen ze niet alleen.
pi_195366328
Bij de jumbo hier (midden vh land) zo'n 30% met mondkapje op. Verbaasde mij echt dat de meerderheid dit dus niet deed.
Personeel geen mondkapjes.
Er staat wel weer iemand die karretjes en mandjes schoonmaakt, dat was afgelopen weken niet meer het geval
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_195366345
Veluwe, 80% droeg hem niet.
pi_195366360
Hier in zuiden van het land draagt bijna niemand mondkapje in supermarkt. Trots op ons Brabanders!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:56:58 #115
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_195366681
Hier in Limburg opeens bijna iedereen met mondkapje vanochtend in de jumbo. Ik was echt stom verbaast :D

Ze hebben t licht gezien ! :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:59:22 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195366718
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Veluwe, 80% droeg hem niet.
Biblebelt?
pi_195366741
Deed hier net na het werk vlug even een klein boodschapje bij de Kruidvat en ik was haast de enige zonder kapje. Voelde me meteen een of andere aso :X

Personeel bij de KV, en zo te zien ook bij de AH met kapjes.

Regio IJsselland trouwens, een plaats waar weinig aan de hand is.

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 01-10-2020 16:05:52 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 1 oktober 2020 @ 16:02:25 #118
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195366776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Deed hier net na het werk vlug even een klein boodschapje bij de Kruidvat en ik was haast de enige zonder kapje. Voelde me meteen een of andere aso :X

Personeel bij de KV, en zo te zien ook bij de AH met kapjes.
Tjee, wat gaat dat snel :o
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 16:04:55 #119
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195366835
Terwijl de aantallen al aan het dalen waren, het slaat echt nergens op.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 16:06:15 #120
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195366862
quote:
81s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:02 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh en de Zeeman heeft nu een mondkapjes beleid, zonder kom je er niet in.
Klanten zonder mondkapje stoflapje weigeren mocht helemaal niet toch
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_195366878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Biblebelt?
Ja net randje van de biblebelt, ten noorden van Apeldoorn.
pi_195366919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:06 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Klanten zonder mondkapje stoflapje weigeren mocht helemaal niet toch
Je kunt gewoon een deurbeleid voeren daarop. Waarom niet? Moet je dan ook nudisten toestaan?
dag
pi_195366958
Ik had ook begrepen dat winkels dat zelf mogen bepalen, en dus wel mogen weigeren. Maar dat ze er niet allemaal zo blij mee zijn dat dat op hun bordje komt en liever dan een algemene verplichting hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195366960
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het personeel van de super bij mij om de hoek draagt nu dit:

[ afbeelding ]

:D

*O*
pi_195367006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:06 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Klanten zonder mondkapje stoflapje weigeren mocht helemaal niet toch
Denk het wel.Ze boden je een wegwerper aan en anders kom je er niet in.
Snap ik ook wel bij de Zeeman, met die krappe gangpaden.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 16:11:51 #126
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195367008
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:08 schreef Peter het volgende:

[..]

Je kunt gewoon een deurbeleid voeren daarop. Waarom niet? Moet je dan ook nudisten toestaan?
Dat werd gezegd tijdens de persconferentie van maandag.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_195367020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Deed hier net na het werk vlug even een klein boodschapje bij de Kruidvat en ik was haast de enige zonder kapje. Voelde me meteen een of andere aso :X
Dit. Dus nu zit mijn mondkapje bij mijn portemonnee in de tas, kan ik hem niet meer vergeten.
pi_195367058
Vandaag in de AH, weinig mensen met mondkapje en personeel helemaal geen mondkapje. Wel iemand bij de ingang die zegt dat je een mandje of karretje moet nemen
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_195367092
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:12 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dit. Dus nu zit mijn mondkapje bij mijn portemonnee in de tas, kan ik hem niet meer vergeten.
Lekker fris.
pi_195367132
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:12 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dit. Dus nu zit mijn mondkapje bij mijn portemonnee in de tas, kan ik hem niet meer vergeten.
En dan iedere keer na gebruik weer in je tas naast je portemonnee?
pi_195367165
In een ziploczakje, en natuurlijk doe ik hem in de was en stop ik er een andere in als ik hem heb gebruikt.
pi_195367171
Ik was hier net in de Nettorama en ik werd nog net niet uitgelachen door het personeel vanwege m'n mondkapje. Er waren denk ik 3 klanten met een mondkapje en ik. Personeel interesseert het hier al sinds het begin geen hol maar wat verwacht ik eigenlijk ook van een discounter in een tokkie wijk. :')
  Miss 200.000.000! donderdag 1 oktober 2020 @ 16:21:28 #133
367000 roos94
pi_195367190
Zie hier bijna niemand met mondkapjes. Wel weer die ellendige winkelwagenplicht terwijl er bijna 0 corona is in Zeeland. Maandenlang mochten we mandjes gebruiken en was er ook helemaal geen corona. Maar nu móet het weer :N
pi_195367208
Hier in supermarkt denk 10% aan de mondkapjes. Gelukkig, 90% gaat niet mee met de opeens onnozole hype voor de deugmensen :)
pi_195367230
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:21 schreef roos94 het volgende:
Zie hier bijna niemand met mondkapjes. Wel weer die ellendige winkelwagenplicht terwijl er bijna 0 corona is in Zeeland. Maandenlang mochten we mandjes gebruiken en was er ook helemaal geen corona. Maar nu móet het weer :N
Karretje is ideaal om die die klote mandjes met wielentjes aan de kant te duwen.
pi_195367249
als ze nou ok in elke winkel begin van de winkel wegwerp mondkapje leggen
pi_195367427
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:23 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Karretje is ideaal om die die klote mandjes met wielentjes aan de kant te duwen.
Ik flikker zo'n kar veel te vol en dan krijg ik het niet meer in m'n tas :')
Tap tap tap
pi_195367459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het personeel van de super bij mij om de hoek draagt nu dit:

[ afbeelding ]

:D

*O*
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:56 schreef deedeetee het volgende:
Hier in Limburg opeens bijna iedereen met mondkapje vanochtend in de jumbo. Ik was echt stom verbaast :D

Ze hebben t licht gezien ! :Y
Limburgers zijn heel bang volk, als ze een vreemde zien gaan ze ineens hun voortuin doen of de auto wassen zodat ze je in de gaten kunnen houden tot je weer weg bent. @vosss weet er alles van.
pi_195367471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik flikker zo'n kar veel te vol en dan krijg ik het niet meer in m'n tas :')
Kar naast de auto, achterdeur open en hop op de achterbank.
pi_195367481
quote:
12s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:34 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Kar naast de auto, achterdeur open en hop op de achterbank.
Boodschappen doen op de fiets ;(
Tap tap tap
pi_195367521
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:34 schreef Nober het volgende:

[..]


*O*
[..]

Limburgers zijn heel bang volk, als ze een vreemde zien gaan ze ineens hun voortuin doen of de auto wassen zodat ze je in de gaten kunnen houden tot je weer weg bent. @:vosss weet er alles van.
:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195367597
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Boodschappen doen op de fiets ;(
pi_195367599
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:34 schreef Nober het volgende:

[..]

Limburgers zijn heel bang volk, als ze een vreemde zien gaan ze ineens hun voortuin doen of de auto wassen zodat ze je in de gaten kunnen houden tot je weer weg bent. @:vosss weet er alles van.
Ah dat verklaart alles. Mijn buurman is een Limburger en die gaat inderdaad als ik bijvoorbeeld op word gehaald door vrienden even een zakje schillen weggooien zodat hij kan zien wie er in die auto zit die staat te wachten.
pi_195367637
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:56 schreef deedeetee het volgende:
Hier in Limburg opeens bijna iedereen met mondkapje vanochtend in de jumbo. Ik was echt stom verbaast :D

Ze hebben t licht gezien ! :Y
Hier in Limburg niemand met mondkapje te zien. In geen supermarkt, kruidvat, action, nergens. Personeel ook niet.
pi_195368427
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:11 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat werd gezegd tijdens de persconferentie van maandag.
Werd er maandag gezegd dat je nudisten moet toestaan? :o
Dan heb jij een andere persconferentie gezien dan ik.
Ik hoorde Rutte zeggen dat er in de 3 grote steden een dringend advies is om in winkels een mondkapje te dragen en dat winkeliers klanten mogen weigeren die dat niet doen. Waar doel jij precies op?
dag
pi_195370200
Het zal wel niet zo zijn dat iedereen braaf na elk supermarktbezoek het gebruikte mondkapje weggooit.
pi_195370224
Was net bij een filiaal van Deen en daar zijn mondkapjes nu verplicht. Er liep een jongen bij de ingang te tieren tegen de beveiliger dat hij zo'n ding op moet en liep kwaad weg :D
Leipe shit ouwe
pi_195372902
Ik denk dat het personeel van supermarkten volgende week ook wel aan de mondkapjes gaan. Het besluit komt voor hen natuurlijk ook onverwacht, dus ze moeten nu nog even snel kapjes regelen. Het helpt nu natuurlijk niet echt dat je een supermarkt inloopt met een kapje op zak en je ziet het personeel niks dragen. Dan laat je het toch eerder in je zak zitten.
pi_195373577
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:39 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat het personeel van supermarkten volgende week ook wel aan de mondkapjes gaan. Het besluit komt voor hen natuurlijk ook onverwacht, dus ze moeten nu nog even snel kapjes regelen. Het helpt nu natuurlijk niet echt dat je een supermarkt inloopt met een kapje op zak en je ziet het personeel niks dragen. Dan laat je het toch eerder in je zak zitten.
Jumbo hier heeft al maanden kapjes liggen bij de kassa’s.
.
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 oktober 2020 @ 23:03:09 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_195375799
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:39 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat het personeel van supermarkten volgende week ook wel aan de mondkapjes gaan. Het besluit komt voor hen natuurlijk ook onverwacht, dus ze moeten nu nog even snel kapjes regelen. Het helpt nu natuurlijk niet echt dat je een supermarkt inloopt met een kapje op zak en je ziet het personeel niks dragen. Dan laat je het toch eerder in je zak zitten.
AH hier in Maastricht heeft alle personeel vandaag ingelicht dat er per direct mondkapjes gedragen moeten worden.

Ow en Limburgers zijn niet bang maar gewoon nieuwsgierig :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 23:35:28 #151
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195376494
In Duitsland, waar die stoflapjes al langer verplicht zijn, had het personeel ze juist vaak niet om.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_195380784
Gisteren braaf met mondkapje op de Jumbo in Bolsward in, bleek ik de enige te zijn van de tientallen mensen die daar rondliepen! Ook niemand van het personeel dus met mondkapje. Als het de rest niet boeit ga ik niet met dat irritante ding om mijn bakkes lopen dus vrij snel afgedaan.Ik had wel het idee dat mensen meer afstand proberen te houden dan de laatste paar maanden.
pi_195380882
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Jumbo hier heeft al maanden kapjes liggen bij de kassa’s.
Ze hopen dat het personeel ze gaat gebruiken dan kunnen ze hun meteen ontslaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:29 schreef BufordTJustice het volgende:
Gisteren braaf met mondkapje op de Jumbo in Bolsward in, bleek ik de enige te zijn van de tientallen mensen die daar rondliepen! Ook niemand van het personeel dus met mondkapje. Als het de rest niet boeit ga ik niet met dat irritante ding om mijn bakkes lopen dus vrij snel afgedaan.Ik had wel het idee dat mensen meer afstand proberen te houden dan de laatste paar maanden.
Waarom deed je een masker op dan?
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:34:35 #154
382129 crew  Donna
pi_195380907
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:29 schreef BufordTJustice het volgende:
Gisteren braaf met mondkapje op de Jumbo in Bolsward in, bleek ik de enige te zijn van de tientallen mensen die daar rondliepen! Ook niemand van het personeel dus met mondkapje. Als het de rest niet boeit ga ik niet met dat irritante ding om mijn bakkes lopen dus vrij snel afgedaan.Ik had wel het idee dat mensen meer afstand proberen te houden dan de laatste paar maanden.
Ik ga zo naar de Jumbo in Joure, ben erg benieuwd haha!
pi_195380979
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:33 schreef Nober het volgende:

[..]

Waarom deed je een masker op dan?
omdat ik dacht dat het de bedoeling was om in een openbare ruimte een mondkapje te dragen. Maar blijkbaar niet, dan heb ik ook weinig zin in dat ongemak.
pi_195381015
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:37 schreef BufordTJustice het volgende:

[..]

omdat ik dacht dat het de bedoeling was om in een openbare ruimte een mondkapje te dragen. Maar blijkbaar niet, dan heb ik ook weinig zin in dat ongemak.
Nou nee...

twitter
pi_195381088
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:39 schreef Nober het volgende:

[..]

Nou nee...

[ twitter ]
Toch gek dat als het niet verplicht is ook echt niemand een mondkapje draagt, had ik niet verwacht eigenlijk
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:44:04 #158
382129 crew  Donna
pi_195381100
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:43 schreef BufordTJustice het volgende:

[..]

Toch gek dat als het niet verplicht is ook echt niemand een mondkapje draagt, had ik niet verwacht eigenlijk
Verschilt heel erg per regio schijnt. :Y
pi_195382180
Supermarkt in Brabant en bijna niemand heeft een mondkapje op. En het personeel geeft het slechte voorbeeld, geen enkel mondkapje. Gaat goed komen met het dringende advies op deze manier.
pi_195382276
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Faraday01 het volgende:
Supermarkt in Brabant en bijna niemand heeft een mondkapje op. En het personeel geeft het slechte voorbeeld, geen enkel mondkapje. Gaat goed komen met het dringende advies op deze manier.
Het kabinet moet dingen gaan verplichten of gewoon hun mond houden. Dit gaat gewoon niet werken en dat weten zij ook.
pi_195382305
Zag wel een vent met een Helm op rond lopen, ja dat werkt wel.
Interessant he ?
pi_195382325
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Faraday01 het volgende:
Supermarkt in Brabant en bijna niemand heeft een mondkapje op. En het personeel geeft het slechte voorbeeld, geen enkel mondkapje. Gaat goed komen met het dringende advies op deze manier.
hier, zuidholland, een supermarkt waar merendeel klanten en alle medewerkers mondkapje dragen
pi_195382699
Hier wel meer mensen met een mondkapje op terwijl we nu niet het epicentrum zijn. :')

In maart, april en mei was er ook geen voorraad aan mondkapjes natuurlijk.

Karretjes worden niet schoongemaakt zoals in maart en april. Contant betaald, wisselgeld in mijn hand. Geen paniek.
pi_195383039
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:29 schreef BufordTJustice het volgende:
Gisteren braaf met mondkapje op de Jumbo in Bolsward in, bleek ik de enige te zijn van de tientallen mensen die daar rondliepen! Ook niemand van het personeel dus met mondkapje. Als het de rest niet boeit ga ik niet met dat irritante ding om mijn bakkes lopen dus vrij snel afgedaan.Ik had wel het idee dat mensen meer afstand proberen te houden dan de laatste paar maanden.
Voor schut! :o
Nee, iemand moet het goede voorbeeld geven toch :P
pi_195383072
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:39 schreef Nober het volgende:

[..]

Nou nee...

[ twitter ]
Kunnen winkeleigenaren dit dan niet verplicht stellen voor de eigen winkel
pi_195383723
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Kunnen winkeleigenaren dit dan niet verplicht stellen voor de eigen winkel
Ja het is geen openbare ruimte zoals een bibliotheek. Ze mogen je ook de toegang weigeren tot hun zaak. Ook zonder dat het corona tijd is.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:01:07 #167
382129 crew  Donna
pi_195384802
Het was druk in de Jumbo.
7 mondkapjes geteld, bijna allemaal ouderen op 1 na.
Wel werd er opvallend veel meer afstand gehouden.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:05:10 #168
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_195384884
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:43 schreef BufordTJustice het volgende:

[..]

Toch gek dat als het niet verplicht is ook echt niemand een mondkapje draagt, had ik niet verwacht eigenlijk
Alleen volgzame mensen gaan een mondkapje dragen.
Ik ben er blij toe want het is dan veiliger en ook voor mij die geen mondkapje draagt! :Y
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:20:32 #169
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_195385246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Het zal wel niet zo zijn dat iedereen braaf na elk supermarktbezoek het gebruikte mondkapje weggooit.
Nee joh gewoon een voor de hele week , scheelt weer in de kosten en milieu verontreiniging
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:21:42 #170
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195385278
Hier geen mondkapjes.
pi_195385928
Bij andere AH in hetzelfde dorp hebben medewerkers geen mondkapje op. Vind het wel apart dat AH niet overal hetzelfde beleid heeft
pi_195387372
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:49 schreef Magica het volgende:
Bij andere AH in hetzelfde dorp hebben medewerkers geen mondkapje op. Vind het wel apart dat AH niet overal hetzelfde beleid heeft
Is niet alleen bij AH, maar ook Jumbo en andere supermarkten het zijn oorspronkelijk ook allemaal losse bedrijven. Ze verkopen alleen namens AH/Jumbo etc spullen en richten de winkel daarop in maar meer is het ook niet.
pi_195387988
Was net bij onze AH. Alle personeel had een mondkapje om en veel klanten ook.
Natuurlijk stonden alle ouderen weer gigantisch in de weg, geen rekening houden met anderen (en hun ruimte) en ook geen mondkapje op. Typisch wel.

In de stad had vrijwel niemand een mondkapje op (in de winkels). Dat vond ik dan wel weer frappant. In de supermarkt wel maar in de detailhandel niet?
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:57:30 #174
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_195388221
Hier bij de AH hadden de medewerkers kapjes op, behalve degene achter de peukenbar maar zij staan achter een scherm. Gisteren waren veel klanten met kapjes op, vandaag juist heel weinig.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:23:56 #175
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_195388846
Ongeveer 50% vanmiddag in de appie xl Assen
.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:28:22 #176
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_195388942
Hier bij de Jumbo mondkapjes. Ik vind het er netjes uitzien.
pi_195388959
vandaag bij coop geweest mederwerkers mondkapje op en klanten denk 60 wel 40 niet
pi_195389018
Geen mondkapjes in de supermarkt hier.
Ik was tussenmiddag even een ommetje aan het lopen en bedacht toen van kan wel even langs de super lopen voor een visje of iets anders.
Bij vertrek vanuit huis was dat niet het plan.
Maar ja, niemand in de winkel had er dus een op...
pi_195389507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:14 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Is niet alleen bij AH, maar ook Jumbo en andere supermarkten het zijn oorspronkelijk ook allemaal losse bedrijven. Ze verkopen alleen namens AH/Jumbo etc spullen en richten de winkel daarop in maar meer is het ook niet.
Ja maar toch vind ik het vreemd. Is trouwens ook altijd met die karren. Hier maken ze schoon daar weer niet...
pi_195389524
Hier in Tilburg zou ik zeggen 10% wel een mondkapje op heeft in de supermarkt. Net geweest.

Zie het meer en meer.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:02:41 #181
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195389605
Die domme bejaarden hier springen er echt weer uit qua dom gedrag.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195389702
Ik zie ook meer mondkapjes, maar die gaan wel aso met zijn tweeën en 1 kar
pi_195389914
Net even bij de AH geweest en toch wel 70% met mondkapje. Meer dan ik had verwacht.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195390306
Gister: 1 mondkapje.
Vandaag: ongeveer 60%, inclusief personeel, wat ik goed vond om te zien.

Kreeg nog wel een lach van een domme boer toen ik naar buiten ging maar fuck dat. Domme boer :')
pi_195390787
holy shit, was bijna de enige zonder mondkapje op in de Albert heijn.
bij de ingang inderdaad de winkelwagenpolitie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195390946
Wij bestellen online. Wel zo veilig.
pi_195391156
Mijn man was de enige die met mondkapje rondliep. Je wordt hier echt gek aangekeken als je je aan de maatregelen en adviezen houdt. Ook op andere vlakken.
pi_195391272
zelfs hier in de Biblebelt op de Veluwe zag ik net bijna de helft van de mensen in de Jumbo met mondmaskers op.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:58:06 #189
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_195391448
Ah medewerker vol aan de kapjes en gele/oranje hesjes, sorry maar ik vind het er niet uitzien.

De klanten 95% zonder

En de winkelwagen politie , je mag zelf bepalen of je ze schoon maakt.

Jumbo geen kapjes bij personeel.

De klanten ik denk ook 95 zonder.

Een persoon maakt de karren schoon en staat eigenlijk iedereen bij de ingang behoorlijk in de weg.

In de jumbo supper is een route, als je iets niet weet te vinden loop je zo 3 of 4 x de winkel door vanwege de route en er is genoeg ruimte
pi_195391460
Volgende week wordt het een verplichting.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:02:24 #191
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_195391531
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:58 schreef Document1 het volgende:
Volgende week wordt het een verplichting.
Dat gevaar zie ik , helaas ook gebeuren met 99¤ boete ofzo ?
pi_195391537
Wel ontzettend grappig die wisselende verslagen eigenlijk.
pi_195391872
Aldi, 1,5 meter niet want dat is gewoon ook niet normaal mogelijk. Mondkapjes vooral de ouderen misschien 20% die een mondkapje op had, geen dom geneuzel toen ik mijn boodschappen deed.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 19:33:49 ]
pi_195400062
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:02 schreef Scrummie het volgende:
Wel ontzettend grappig die wisselende verslagen eigenlijk.
Inderdaad. Het is echt 50/50 zo. :')
pi_195400135
Hier in de Appie te Utrecht zie ik nog steeds meer doekjes op t hoofd,dan voor de mond.
pi_195400181
Boni gisteren: ik was de enige met een mondkapje. Personeel droeg ook niet. Mandjes waren wel weer weg, alleen een wagentje dat voor je werd schoongemaakt.
Tap tap tap
pi_195400188
Alle Kruidvat medewerkers kapje op, ik was de enige klant. (En geen kapje) dus of de klanten meewerken weet ik niet.

Het zit in een overdekt winkelcentrum en ik zag ongeveer 40 procent van de mensen die daar liepen met mondkap.
pi_195400385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:49 schreef Scrummie het volgende:
Gister: 1 mondkapje.
Vandaag: ongeveer 60%, inclusief personeel, wat ik goed vond om te zien.

Kreeg nog wel een lach van een domme boer toen ik naar buiten ging maar fuck dat. Domme boer :')
Dit vind ik misschien nog wel het meest nare aan deze tijden. Dat men iemand anders bestempelt als dom, dat er bevooroordelingen zijn beide kanten op.

We zouden elkaar ook in elkaars waarde kunnen proberen te laten, welke keuzes iemand ook maakt.

Dat nazi-cultuurtje waar we nu in dreigen te komen voor mijn gevoel, creeeren we toch echt zelf. Heel naar, heel jammer. Ik doe er niet aan mee. Wil je het wel, jouw feestje. Wil je het niet, ook prima.
pi_195403648
Dat gaat maar 1 kant op hoor, van de deugers naar mensen die geen mondkapje dragen.

Al vind ik de deugers wel dom als ze dan alsnog samen boodschappen gaan doen, volgens mij is dat ook een regel, maar dan wel een verplichte.
pi_195404208
Nauwelijks iets van gemerkt in de supermarkt. Te volle winkels en nauwelijks mondkapjes op.

En RIVM maar wijzen naar de studenten en jongeren.
  Miss 200.000.000! zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:08:23 #201
367000 roos94
pi_195404273
Zierikzee albert heijn: 3 klanten met mondkapje gezien
pi_195404324
Twente, Jumbo, medewerkers allemaal een kapje, en minstens de helft van de klanten.
pi_195404332
Bij de Coop in Muntendam kom je zonder mondkap de winkel niet meer in, als je er geen bij je hebt krijg je van een medewerker een wegwerpkapje, er staat de hele dag bij de ingang iemand mondkapjes uit te delen. Ook het personeel draagt een mondkapje.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:31:08 #204
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195404662
In beide supermarkten hier (Deen en Vomar) geen stoflapverplichting, personeel loopt er wel mee (bij Vomar zelfs met Vomarprintje). Bij Deen worden opeens de winkelwagens weer schoongemaakt. Verder zag ik geen veranderingen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_195404712
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:31 schreef djkoelkast het volgende:
In beide supermarkten hier (Deen en Vomar) geen stoflapverplichting, personeel loopt er wel mee (bij Vomar zelfs met Vomarprintje). Bij Deen worden opeens de winkelwagens weer schoongemaakt. Verder zag ik geen veranderingen.
Opeens?

Dat is sinds de persco weer verplicht voor winkeliers
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:08:29 #206
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195405204
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:34 schreef Bluedisplay het volgende:

[..]

Opeens?

Dat is sinds de persco weer verplicht voor winkeliers
Bij de Vomar doen ze dat niet hoor, moet je het zelf doen (en zo was het de laatste paar maanden bij Deen ook), als je het wil (en ik wil dat niet en doe het ook niet, ik kan niet tegen al die schoonmaakmiddelen dus ik heb altijd handschoenen aan in de supermarkt).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_195405276
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:14 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Blijf je toch lekker thuis.

Niemand verplicht je om te gaan winkelen :W
Wat zijn we weer sociaal! Gewoon aan de maatregelen houden en als je je niet kunt gedragen dan blijf jezelf lekker thuis!
pi_195405447
Hier in Groningen in de supermarkt net zo'n 20-30% met een mondkapje. Verder niets veranderd aan het schoonmaakbeleid, dat moet je nog steeds zelf doen. Personeel ook geen mondkapjes, wel bij de gamma.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:47:14 #209
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_195405824
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door Tijger_m op 03-10-2020 14:49:14 ]
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_195405856
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Ga lekker in je bubbel zitten.
_O- _O-

Corona mondkap bubbel

Tja met het gedrag van zulke mensen schiet het indammen van het virus niet op. Maar oh jeetje als je ouders of familieleden op de ic belanden.... Niet komen janken dan.
pi_195405895
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:34 schreef Bluedisplay het volgende:

[..]

Opeens?

Dat is sinds de persco weer verplicht voor winkeliers
Nou bij Lidl en Aldi hier in elk geval niet.
pi_195405915
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:12 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Wat zijn we weer sociaal! Gewoon aan de maatregelen houden en als je je niet kunt gedragen dan blijf jezelf lekker thuis!
Geldt dat ook voor de mondkapdeugers die zelf alle andere regels aan hun laars lappen ?? (afstand houden, alleen boodschappen komen doen)
pi_195405924
Hier bij de albert heijn xl doen ze niets.

Deen daarentegen maakte de afgelopen maanden nog steeds de karretjes schoon en nu dragen ze allemaal mondkapjes.
pi_195406305
Net bij de Coop, geen mondkapjes, personeel ook niet.
Gamma hetzelfde. Een enkele bezoeker, verder niemand.
pi_195406404
Ik heb voor mezelf gewoon besloten dat ik vanaf eergisteren overal (''binnen'') een mondkapje ga dragen. :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:27:02 #216
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195406499
quote:
81s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:21 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb voor mezelf gewoon besloten dat ik vanaf eergisteren overal (''binnen'') een mondkapje ga dragen. :Y
Im with Declan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:29:34 #217
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195406544
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:25 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Hier in Groningen in de supermarkt net zo'n 20-30% met een mondkapje. Verder niets veranderd aan het schoonmaakbeleid, dat moet je nog steeds zelf doen. Personeel ook geen mondkapjes, wel bij de gamma.
Was in het centrum en daar toch wel meer dan voorheen. Ik moest even een cadeautje voor mn neefje halen en in de intertoys ook de helft wel. Daarentegen ook een paar Shirleys en Ronnies die gewoon in je nek blijven hijgen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195406880
Lokale supermarkt: 50% van de klanten met mondkapje, personeel 100%.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195409290
hier in het winkelcentrum/supermarkt in een dorp vlakbij Rotterdam:

hooguit 10% een mondkapje maar alle winkelmedewerkers wel
veel ouderen ( 60+ 70+ ) geen mondkapje
groepje jongeren wat nog gezellig staat te ouwehoeren in de supermarkt op 2 vierkante meter
en nog steeds complete gezinnen die met kinderen boodschappen doen, zonder mondkapje.

volgens mij willen heel veel mensen gewoon met kerst en daarna ( nog zwaardere ) maatregelen.
het kwartje is echt nog niet gevallen bij veel mensen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195409373
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:29 schreef Rene het volgende:
Daarentegen ook een paar Shirleys en Ronnies die gewoon in je nek blijven hijgen.
Ongelofelijk dit hè. Vanochtend liep er ook een heel gezin rakelings langs me (ik zat op een stationsbankje), terwijl het perron 5 meter breed is en er meer dan voldoende ruimte was om mét afstand te passeren. Nou ben ik niet panisch om mijn gezondheid, maar stoor me wel aan mensen die gewoon zichtbaar niet nadenken bij wat ze doen. Waren 2 jonge kinderen bij, lekker voorbeeld voor hen ook.
pi_195409374
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:16 schreef Predator40 het volgende:
hier in het winkelcentrum/supermarkt in een dorp vlakbij Rotterdam:

hooguit 10% een mondkapje maar alle winkelmedewerkers wel
veel ouderen ( 60+ 70+ ) geen mondkapje
groepje jongeren wat nog gezellig staat te ouwehoeren in de supermarkt op 2 vierkante meter
en nog steeds complete gezinnen die met kinderen boodschappen doen, zonder mondkapje.

volgens mij willen heel veel mensen gewoon met kerst en daarna ( nog zwaardere ) maatregelen.
het kwartje is echt nog niet gevallen bij veel mensen.
Als het RIVM sinds feb volhoudt dat kapje zinloos is, dat is dagelijks op tv, radio, krant en internet geweest.

Hoe moet je dan na 7 of 8 maanden dan ineens iedereen overtuigen kapje te dragen?

Daar moet dan echt wat tegen over staan en niet elke x weken andere maatregelen die ook niet helder zijn.
pi_195409398
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:23 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Als het RIVM sinds feb volhoudt dat kapje zinloos is, dat is dagelijks op tv, radio, krant en internet geweest.

Hoe moet je dan na 7 of 8 maanden dan ineens iedereen overtuigen kapje te dragen?

Daar moet dan echt wat tegen over staan en niet elke x weken andere maatregelen die ook niet helder zijn.
mee eens maar wat je er ook van vind, doe gewoon zon ding op....al is het maar om een ander te beschermen.
maar dat blijkt nogal moeilijk te zijn
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195409526
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:16 schreef Predator40 het volgende:
hier in het winkelcentrum/supermarkt in een dorp vlakbij Rotterdam:

hooguit 10% een mondkapje maar alle winkelmedewerkers wel
veel ouderen ( 60+ 70+ ) geen mondkapje
groepje jongeren wat nog gezellig staat te ouwehoeren in de supermarkt op 2 vierkante meter
en nog steeds complete gezinnen die met kinderen boodschappen doen, zonder mondkapje.

volgens mij willen heel veel mensen gewoon met kerst en daarna ( nog zwaardere ) maatregelen.
het kwartje is echt nog niet gevallen bij veel mensen.
Tsja. Ik zou in die regio ook niet anders verwachten eerlijk gezegd
pi_195410160
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mee eens maar wat je er ook van vind, doe gewoon zon ding op....al is het maar om een ander te beschermen.
maar dat blijkt nogal moeilijk te zijn
Heeft afstand houden niet minstens hetzelfde effect?
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:13:25 #225
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195410215
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Heeft afstand houden niet minstens hetzelfde effect?
Nee. Afstand houden heeft wèl effect, een stoflapje heeft geen effect. Bovendien is bij kortstondig op korte afstand elkaar voorbijlopen ook geen besmettingshaard, ook al meerdere keren naar voren gekomen.
Dus gewoon niet te veel mensen tegelijk binnenlaten zou voldoende moeten helpen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_195410304
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:13 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nee. Afstand houden heeft wèl effect, een stoflapje heeft geen effect. Bovendien is bij kortstondig op korte afstand elkaar voorbijlopen ook geen besmettingshaard, ook al meerdere keren naar voren gekomen.
Dus gewoon niet te veel mensen tegelijk binnenlaten zou voldoende moeten helpen.
Ik bedoel ook meer van: hou minstens afstand als je geen mondkapjes draagt.
Ik draag er nu (nog) geen maar ik hou wel ruime afstand. Zoals altijd eigenlijk.
pi_195411751
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:16 schreef Predator40 het volgende:
hier in het winkelcentrum/supermarkt in een dorp vlakbij Rotterdam:

hooguit 10% een mondkapje maar alle winkelmedewerkers wel
veel ouderen ( 60+ 70+ ) geen mondkapje
groepje jongeren wat nog gezellig staat te ouwehoeren in de supermarkt op 2 vierkante meter
en nog steeds complete gezinnen die met kinderen boodschappen doen, zonder mondkapje.

volgens mij willen heel veel mensen gewoon met kerst en daarna ( nog zwaardere ) maatregelen.
het kwartje is echt nog niet gevallen bij veel mensen.
Toen de coronamaatregelen door supermarkten gehandhaafd werden, was het een tijdje geen gekkenhuis in de supermarkten bij het boodschappen doen. Sinds er niet meer gehandhaafd wordt is het weer slecht voor weldenkende mensen. De supermarkteigenaren gunnen weldenkende mensen dus slechts de lasten.
pi_195411818
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:16 schreef Predator40 het volgende:
hier in het winkelcentrum/supermarkt in een dorp vlakbij Rotterdam:

hooguit 10% een mondkapje maar alle winkelmedewerkers wel
Hier in 't Gooi al van meerdere mensen (onafhankelijk van elkaar) gehoord dat het percentage naar schatting ligt op 50-60% hier.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195411850
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hier in 't Gooi al van meerdere mensen (onafhankelijk van elkaar) gehoord dat het percentage naar schatting ligt op 50-60% hier.
Dat is een heel stuk hoger dan hier in ieder geval, best netjes.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195412369
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:41 schreef torentje het volgende:

[..]

Toen de coronamaatregelen door supermarkten gehandhaafd werden, was het een tijdje geen gekkenhuis in de supermarkten bij het boodschappen doen. Sinds er niet meer gehandhaafd wordt is het weer slecht voor weldenkende mensen. De supermarkteigenaren gunnen weldenkende mensen dus slechts de lasten.
Daarom moeten supermarkten eigenlijk dezelfde controles krijgen als de horeca.
Supermarkten doen eigenlijk niets aan maatregelen, ja wat stickers ophangen en een flesje zeep neergooien.
pi_195412379
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik bedoel ook meer van: hou minstens afstand als je geen mondkapjes draagt.
Ik draag er nu (nog) geen maar ik hou wel ruime afstand. Zoals altijd eigenlijk.
Ook als je mondkapje draagt gewoon afstand houden en alleen winkelen. Het is niet of of maar en en.
pi_195412556
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is niet of of maar en en.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195412559
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Daarom moeten supermarkten eigenlijk dezelfde controles krijgen als de horeca.
Supermarkten doen eigenlijk niets aan maatregelen, ja wat stickers ophangen en een flesje zeep neergooien.
nou net stond de directeur van de supermarkt te controleren of iedereen wel een karretje meenam.....

desinfectie, mondkapje werd niet op gelet, 2 koters die in een karretje de supermarkt rondrenden mocht ook gewoon ( fuck die ouders trouwens )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195412581
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ook als je mondkapje draagt gewoon afstand houden en alleen winkelen. Het is niet of of maar en en.
Dat begrijp ik. Daar zeg ik toch ook niets over. ^O^
pi_195412592
< Heeft zijn naam mee.
pi_195413138
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nou net stond de directeur van de supermarkt te controleren of iedereen wel een karretje meenam.....

desinfectie, mondkapje werd niet op gelet, 2 koters die in een karretje de supermarkt rondrenden mocht ook gewoon ( fuck die ouders trouwens )
Siert hem, maar ik zie dat feitelijk nergens meer. En die ouders hadden aangesproken moeten worden ja.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:18:50 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195413828
quote:
81s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:21 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb voor mezelf gewoon besloten dat ik vanaf eergisteren overal (''binnen'') een mondkapje ga dragen. :Y
Ik ook weer sinds de 29ste.

Maar het aantal hoogbejaarden zonder mondkapje in de AH was stuitend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195413875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ook weer sinds de 29ste.

Maar het aantal hoogbejaarden zonder mondkapje in de AH was stuitend.
Ieder voor zich dan maar :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:31:59 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195414151
quote:
81s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:20 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ieder voor zich dan maar :Y
En God voor ons allen :')

Lekker met 600 man in een kerk gaan zitten omdat er normaal 2.300 man in kan :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195414190
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

En God voor ons allen :')

Lekker met 600 man in een kerk gaan zitten omdat er normaal 2.300 man in kan :X
In voetbalstadions mochten eerst een veelvoud van 600 man. Alles draait om capaciteit en ruimte.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:46:30 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195414559
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In voetbalstadions mochten eerst een veelvoud van 600 man. Alles draait om capaciteit en ruimte.
Een voetbalstadion is buiten toch?

Als je uitgaat van 10m² pp dan heb je dus 6.000m² nodig en gezien de kavel waar de kerk op ligt 2.490m² is, moet je dan minstens 5 balkons hebben...

https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/SHT02/AA/4113
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195414653
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een voetbalstadion is buiten toch?

Als je uitgaat van 10m² pp dan heb je dus 6.000m² nodig en gezien de kavel waar de kerk op ligt 2.490m² is, moet je dan minstens 5 balkons hebben...
10 m² / p.p. geldt alleen wanneer je wanneer je (veel) doorstroom hebt. Wanneer je mensen placeert is 5 m² volgens mij genoeg*. Dan kom je dus al aardig in de buurt van van jouw getallen, helemaal als je huishoudens gaat clusteren.

* https://www.evenementorga(...)er-persoon-1394.html
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:52:16 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195414709
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

10 m² / p.p. geldt alleen wanneer je wanneer je (veel) doorstroom hebt. Wanneer je mensen placeert is 5 m² volgens mij genoeg*. Dan kom je dus al aardig in de buurt van van jouw getallen, helemaal als je huishoudens gaat clusteren.

* https://www.evenementorga(...)er-persoon-1394.html
Dan nog is het behoorlijk krap.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195415475
Ik dacht even dat ik het verkeerde topic had aangeklikt. Maar supermarkten dus. Hier vandaag niemand een mondkapje. Nul. Personeel ook niet. En altijd druk bij de karretjes. Als je netjes wacht tot mensen klaar zijn dan duiken er om je heen allemaal mensen op die wel gewoon karretjes pakken/terug brengen zonder mensen ruimte te geven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195415801
Gisteren werden bij de Coop in Muntendam geen klanten toegelaten die weigerden om een mondkapje te dragen, stond zelfs een personeelslid bij de ingang wegwerp mondkapjes uit te delen. Vanmiddag was ik er weer en geen controle meer, de meeste klanten droegen ook geen mondkapje.
pi_195416326
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:40 schreef Oppulregaj het volgende:
Gisteren werden bij de Coop in Muntendam geen klanten toegelaten die weigerden om een mondkapje te dragen, stond zelfs een personeelslid bij de ingang wegwerp mondkapjes uit te delen. Vanmiddag was ik er weer en geen controle meer, de meeste klanten droegen ook geen mondkapje.
Ja het duurt misschien 3 weken en dan is die controle ook weer voorbij. Verplicht supermarkten gewoon actie te ondernemen of ga boetes uitdelen aan supermarkten.
pi_195416366
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 00:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja het duurt misschien 3 weken en dan is die controle ook weer voorbij. Verplicht supermarkten gewoon actie te ondernemen of ga boetes uitdelen aan supermarkten.
3 weken zou nog lang zijn, maar bij de Coop is er nu na 1 dag al geen controle meer, ook geen verplichting dat je een winkelwagen mee moet nemen, mandje mag nog steeds.

Bij de Aldi in Zuidbroek hebben ze de mandjes weer weggehaald en is een kar weer verplicht, staan inmiddels ook gewoon weer los net als een paar maanden geleden zodat mensen die geen muntje bij zich hebben toch een kar kunnen pakken.
pi_195416444
Het is overal anders, zelfs in dezelfde plaats. Je wordt er bijna gek van, wel muntje, geen muntje (allebei komt ook voor) geen mandje, wel mandje, wel/geen mondkapje, wel/geen controle op aantal mensen binnen of mensen samen.
  Admin zondag 4 oktober 2020 @ 05:48:14 #249
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_195418246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht even dat ik het verkeerde topic had aangeklikt. Maar supermarkten dus. Hier vandaag niemand een mondkapje. Nul. Personeel ook niet. En altijd druk bij de karretjes. Als je netjes wacht tot mensen klaar zijn dan duiken er om je heen allemaal mensen op die wel gewoon karretjes pakken/terug brengen zonder mensen ruimte te geven.
Hier bij zowel de Lidl als de AH alle personeel een mondkapje. Van de klanten draagt een grote meerderheid ze (Lidl Holtenbroek, AH Stadshagen). Karretje verplicht om het aantal klanten in de winkel te beperken.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_195419002
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Daarom moeten supermarkten eigenlijk dezelfde controles krijgen als de horeca.
Supermarkten doen eigenlijk niets aan maatregelen, ja wat stickers ophangen en een flesje zeep neergooien.
Willen waarschijnlijk besparen op de kosten, terwijl ze een monopolypositie hebben in iedere gemeente. Want iedereen met geen groot stuk eigen land moet naar een supermarkt of boerderijwinkel om iets te eten te krijgen, kunnen dus de drukte bij supermarkten of boerderijwinkels niet ontwijken.
pi_195420130
in de Randstad is er genoeg concurrentie, ik heb alleen al 8 supermarkten op 10 minuten fietsen.

In het begin (maart/april) stond er personeel buiten om karretjes te geven en schoon te maken
pi_195420518
Nu de regels weer aangescherpt zijn, ga ik me maar weer echt houden aan 1x per week in mijn vaste winkel. Toen er weer mandjes kwamen ging ik wel weer wat vaker zo even na het werk een winkel in voor een paar dingen. Bepaalde dingen hebben ze in die ene winkel niet, of niet meer als ik er kom. Vast rustig tijdstip. Nuja, dat is dan niet anders. Wat ik wel jammer vind, is dat ze sinds de heropening na verbouwen geen mooie vaste route meer hebben. Eerder was de winkel zo ingedeeld dat er eigenlijk maar 1 goede looproute was en dat werkte zo in deze tijd wel heel fijn. Nu is het net zo als de andere supers, je kan overal heen en er kan om iedere hoek ineens iemand aankomen.

Ik moet voor mijn werk ook af en toe heel even een winkel in lopen, werkgever wil nu wel dat wij daarbij ook een kapje dragen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 4 oktober 2020 @ 11:02:00 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195420550
Hier bij de AH heeft personeel mondkapjes op en je ziet dat klanten daarom ook hun mondkapje pakken :) In de Jumbo loopt niemand met een mondkapje :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 4 oktober 2020 @ 11:04:23 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195420586
Ik baal vooral dat AH hier niet bezorgt.
De lokale AH bezorgt wel maar dan moet je daar wel eerst zelf je boodschappen doen, dus dan kan ik ze ook wel meenemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 4 oktober 2020 @ 11:06:43 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195420618
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:04 schreef Leandra het volgende:
Ik baal vooral dat AH hier niet bezorgt.
De lokale AH bezorgt wel maar dan moet je daar wel eerst zelf je boodschappen doen, dus dan kan ik ze ook wel meenemen.
Waar slaat dit op dan? :') _O- Dan heeft bezorging toch totaal geen nut :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 4 oktober 2020 @ 11:15:17 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195420754
quote:
84s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waar slaat dit op dan? :') _O- Dan heeft bezorging toch totaal geen nut :')
Wel als je geen auto hebt en/of je boodschappen moeilijk kunt tillen.
Ik verwacht dat het vooral bejaarden zijn die er gebruik van maken.
De keren dat ik het in de winkel zag gebeuren waren het iig wel bejaarden.

Hmmz... kinderen zijn niet besmettelijk toch? Dan kan ik gewoon mijn 9-jarige met zijn fietsje en de pinpas van de boodschappenrekening naar AH sturen om de boodschappen te verzamelen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 oktober 2020 @ 11:17:10 #257
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_195420784
Net ff bij ah geweest , gedeelte personeel had het al niet meer op , eergisteren wel.

Minderheid klanten draagt een kapje.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 4 oktober 2020 @ 11:34:01 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195421037
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel als je geen auto hebt en/of je boodschappen moeilijk kunt tillen.
Ik verwacht dat het vooral bejaarden zijn die er gebruik van maken.
De keren dat ik het in de winkel zag gebeuren waren het iig wel bejaarden.

Hmmz... kinderen zijn niet besmettelijk toch? Dan kan ik gewoon mijn 9-jarige met zijn fietsje en de pinpas van de boodschappenrekening naar AH sturen om de boodschappen te verzamelen :D
Ooh ja. Daar is wel iets voor te zeggen idd :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195421072
Gisteren de Gamma, 20% klanten met kapje. En 50% personeel.
.
pi_195421396
Gisteren in de Vomar hadden de kassières die achter een scherm zitten wel een mondkapje op maar het personeel wat in de winkel liep niet... 🤔 Klanten denk ik een stuk of 10...
Mondkapjes van de Vomar zijn trouwens prut, neus-dingetje is van plastic en kan je dus niet makkelijk om je neus buigen 😡
pi_195421437
Ik heb de indruk dat veel meer mensen een mondkapje zijn gaan dragen als ik kijk in mijn lokale te krappe AH. Nog lang niet iedereen echter.
pi_195421617
https://www.rtvutrecht.nl(...)ad-eerder-dicht.html

quote:
UTRECHT - Na de sluiting van de horeca om 22.00 uur ontstond gisteravond bij supermarkten in de Utrechtse binnenstad een run op alcoholische dranken en andere versnaperingen. Politie-agenten en boa's grepen in.

Bij de Boon's supermarkt aan de Ganzenmarkt ontstond een rij voor de supermarkt en werd onvoldoende afstand gehouden. In overleg met boa's van de gemeente werden de deuren rond 22.15 uur gesloten. Normaal gesproken blijft Boon's tot middernacht open.

De eigenaar van de supermarkt zegt tegen RTV Utrecht dat hij zelf heeft besloten om zijn winkel te sluiten.
  zondag 4 oktober 2020 @ 12:45:53 #263
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195422144
Hier in de AH ook meer kapjes dan ooit tevoren. Iets meer gel etc, wagentjes weer verplicht. Maar anderhalf meter, neuh, niet echt.

Het krijgt een deugtintje vind ik, met een kapje op lopen.

Oh ja, personeel meerendeel niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tyr80 op 04-10-2020 14:20:40 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195423909
Eergister droeg niemand nog een mondkapje in de supermarkt hier, het personeel ook niet... Maar de regels zijn aangescherpt: er hangen nu mededelingen bij de ingang met het dringend advies een mondkapje te dragen. Al het personeel draagt het nu en zowaar zelfs de helft van het winkelend publiek. Voelde me gewoon niet op m'n gemak.
Dus zal ook de volgende keer zo'n mondkapje opdoen.
pi_195424136
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:45 schreef Tyr80 het volgende:
Hier in de AH ook meer kapjes dan ooit tevoren. Iets meer gel etc, wagentjes weer verplicht. Maar anderhalf meter, neuh, niet echt.

Het krijgt een deugtintje vind ik, met een kapje op lopen.
En dan is het mondkapje ook nutteloos, als je geen afstand houdt.
pi_195424238
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Eergister droeg niemand nog een mondkapje in de supermarkt hier, het personeel ook niet... Maar de regels zijn aangescherpt: er hangen nu mededelingen bij de ingang met het dringend advies een mondkapje te dragen. Al het personeel draagt het nu en zowaar zelfs de helft van het winkelend publiek. Voelde me gewoon niet op m'n gemak.
Dus zal ook de volgende keer zo'n mondkapje opdoen.
Dus groepsdruk

En los van dat ik voor of tegen de maatregelen ben, vind ik dat echt een heel enge ontwikkeling.
pi_195424517
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dus groepsdruk

Eigenlijk wel.
Er werd verder niets van gezegd hoor, dat niet. En er waren wel meer die geen mondkapje droegen... Maarja...

quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:45 schreef Tyr80 het volgende:
Oh ja, personeel meerendeel niet.
Dat vind ik dan wel weer gek. Van een winkel zelf zou je verwachten dat ze het uitdragen dus dat het hele personeel meedoet.

[ Bericht 18% gewijzigd door gebrokenglas op 04-10-2020 14:45:07 ]
pi_195425041
Ik zag bij 3 supermarkten hier niemand van het personeel met een mondkapje.
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 15:01:58 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195425115
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:56 schreef macca728 het volgende:
Ik zag bij 3 supermarkten hier niemand van het personeel met een mondkapje.
Zoals gezegd, het is nog steeds alleen een advies en geen verplichting.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195426390
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dus groepsdruk

En los van dat ik voor of tegen de maatregelen ben, vind ik dat echt een heel enge ontwikkeling.
Eens. Ik blijf het vreemd vinden dat op het hoogtepunt van Corona er niet aangedrongen werd op mondkapjes en het een periode echt wel goed ging. De mondkapjes zouden niet eens beter helpen. Althans: niet zodanig, maar nu de cijfers langzaam oplopen, het ineens vreselijk nuttig zou zijn.
Gaat er bij mij tot op heden niet in.
Ik zag gister wel iets meer mondkapjes dan voorheen maar het personeel draagt het niet.
Zag er bij de AH ook geen bericht over.

Bij de Trekpleister staat nu wel een bord waar het advies benoemd wordt. Of het personeel er 1 draagt weet ik niet. Liep er alleen langs.
  zondag 4 oktober 2020 @ 16:13:03 #271
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_195426444
quote:
Tja dat was te verwachten
Suppers open na 22:00 dus dat word het nieuwe uitgaansleven
  zondag 4 oktober 2020 @ 20:06:00 #272
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195431130
De bezorgslots beginnen weer vol te lopen bij AH. -O-
pi_195431205
Ik ga zelf liever op een rustig tijdstip zoals zaterdagavond. Dan vind ik een mondkapje niet nodig want je kunt gewoon voldoende afstand houden.
pi_195431273
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:13 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Tja dat was te verwachten
Suppers open na 22:00 dus dat word het nieuwe uitgaansleven
Wel opvallend dat BOA's 2 kratten bier terug brachten naar de supermarkt omdat de jongeren geen 18 waren.
Hebben ze de supermarkt ook gelijk een boete gegeven voor de verkoop van bier aan minderjarigen ?

Of had iemand anders dat bier gekocht en zijn de jongeren dan uberhaupt strafbaar omdat ze staan te wachten erbij


boa's spraken wel jongeren aan die bij twee kratten bier stonden te wachten. Omdat ze geen 18 waren, zijn de kratten bier in beslag genomen en door de boa's teruggebracht naar de supermarkt.
  zondag 4 oktober 2020 @ 20:37:33 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195431838
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Eens. Ik blijf het vreemd vinden dat op het hoogtepunt van Corona er niet aangedrongen werd op mondkapjes en het een periode echt wel goed ging. De mondkapjes zouden niet eens beter helpen. Althans: niet zodanig, maar nu de cijfers langzaam oplopen, het ineens vreselijk nuttig zou zijn.
Gaat er bij mij tot op heden niet in.
Ik zag gister wel iets meer mondkapjes dan voorheen maar het personeel draagt het niet.
Zag er bij de AH ook geen bericht over.

Bij de Trekpleister staat nu wel een bord waar het advies benoemd wordt. Of het personeel er 1 draagt weet ik niet. Liep er alleen langs.
Op het hoogtepunt van Corona werd daar niet op aangedrongen omdat er op dat moment een enorm tekort aan mondkapjes was, alleen voor de zorg al, en het laatste wat ze wilden was dat huisartspraktijken, gezondheidscentra, andere artsen en verloskundigen beroofd zouden worden van hun mondkapjes.

Het niet direct adviseren van mondkapjes was puur gebaseerd op een tekort voor de zorg.
Hier, in maart al, in Putten nota bene :{
https://www.destentor.nl/(...)grijpelijk~a9488a55/

Er waren toen niet eens voldoende mondkapjes voor verpleeghuizen en dergelijke.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195432260
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 20:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op het hoogtepunt van Corona werd daar niet op aangedrongen omdat er op dat moment een enorm tekort aan mondkapjes was, alleen voor de zorg al, en het laatste wat ze wilden was dat huisartspraktijken, gezondheidscentra, andere artsen en verloskundigen beroofd zouden worden van hun mondkapjes.

Het niet direct adviseren van mondkapjes was puur gebaseerd op een tekort voor de zorg.
Hier, in maart al, in Putten nota bene :{
https://www.destentor.nl/(...)grijpelijk~a9488a55/

Er waren toen niet eens voldoende mondkapjes voor verpleeghuizen en dergelijke.
Dat is waar. Heb ik zo gauw niet bij stil gestaan. :)
Ondanks dat: het echte nut en toevoeging staat nog steeds in discussie.
  Miss 200.000.000! zondag 4 oktober 2020 @ 20:57:28 #277
367000 roos94
pi_195432291
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:13 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Tja dat was te verwachten
Suppers open na 22:00 dus dat word het nieuwe uitgaansleven
Lekker thuis zuupen met zn alle w/
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:16:11 #278
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_195434013
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 20:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wel opvallend dat BOA's 2 kratten bier terug brachten naar de supermarkt omdat de jongeren geen 18 waren.
Hebben ze de supermarkt ook gelijk een boete gegeven voor de verkoop van bier aan minderjarigen ?

Of had iemand anders dat bier gekocht en zijn de jongeren dan uberhaupt strafbaar omdat ze staan te wachten erbij


boa's spraken wel jongeren aan die bij twee kratten bier stonden te wachten. Omdat ze geen 18 waren, zijn de kratten bier in beslag genomen en door de boa's teruggebracht naar de supermarkt.
Dat gebeurt al jaren
1 persoon 18+ die koopt bier de rest zuipt het op

Toevallig was het hier druk en kon het eruit gepikt worden

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 20:57 schreef roos94 het volgende:

[..]

Lekker thuis zuupen met zn alle w/
Yup goed hé geen horeca meer lekker thuis zuipen
pi_195434052
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dus groepsdruk

En los van dat ik voor of tegen de maatregelen ben, vind ik dat echt een heel enge ontwikkeling.
Wat is daar nou weer zo eng aan? Nog nooit lelijke schoenen gekocht omdat iedereen ze had of zo? Bang zijn voor groepsdruk. _O-
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:35:56 #280
253516 Oorlogsheld
Supermarkt oorlog veteraan
pi_195434411
In de supermarkten hier in Haarlem ongeveer 20% van winkelend publiek met mondkapje. Personeel wel iedereen.
Kan er echt niet aan wennen en vind het er maar raar uitzien. Zal het zelf ook alleen doen als het verplicht wordt.
Have been helt kepsteetsj at a prisson
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:37:45 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195434450
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 20:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is waar. Heb ik zo gauw niet bij stil gestaan. :)
Ondanks dat: het echte nut en toevoeging staat nog steeds in discussie.
Volgens mij vooral omdat van Dissel niet terug wil komen op de BS die hij in maart over mondkapjes verteld heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 22:39:44 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195434480
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:17 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer zo eng aan? Nog nooit lelijke schoenen gekocht omdat iedereen ze had of zo? Bang zijn voor groepsdruk. _O-
Bruine puntschoenen. I rest my case.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195440971
Ik lees weer een hoop gezeur over de ouderenuurtjes. Vooral door mensen die graag voor ouderen willen praten. Mijn ervaring is dat het tussen 7 en 8 niet druk is in de winkel, maar het is druk genoeg om het uurtje rendabel te maken. Ouderen die komen zijn heel blij en ook dankbaar dat ze dat uurtje rustig boodschappen kunnen doen :)
pi_195441202
Hier heeft de winkel nu ook een extra ouderenuurtje aangewezen van 7-8 uur zag ik net op Facebook, en ook nog van 20-21 uur. Op dat laatste tijdstip ging ik vaak de winkel in, want lekker rustig...word ik nu als asociaal aangezien als ik dat blijf doen?
pi_195441259
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:28 schreef Zana het volgende:
Hier heeft de winkel nu ook een extra ouderenuurtje aangewezen van 7-8 uur zag ik net op Facebook, en ook nog van 20-21 uur. Op dat laatste tijdstip ging ik vaak de winkel in, want lekker rustig...word ik nu als asociaal aangezien als ik dat blijf doen?
Wat boeit jou het. Als het goed is zullen ze je niet weigeren. Ik vind het ook een ietwat rare tijd (ja, nu zeur ik :') ) Het wordt steeds vroeger donker en ouderen zijn al kwetsbaar als het om berovingen gaat. Denk niet dat een hoop ouderen zo laat nog boodschappen gaan doen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 5 oktober 2020 @ 11:34:52 #286
74056 crew  ToT
pi_195441315
Hier in de Jumbo; paar klanten met mondkapjes, meeste medewerkers hebben een uitwasbaar zwart mondkapje. Sommigen dragen hem alleen voor de mond en niet voor de neus, maar de meesten dragen hem wel goed, maar ze zijn allemaal heel slecht verstaanbaar; het is behoorlijk dik materiaal en je hoort alleen gemompel.
2 medewerksters, waaronder 1 kassière, dragen geen mondkapjes.

Laatst werd er weer stevig pleepapier gehamsterd, maar verder is alles gewoon op voorraad.
Winkelwagentjes worden (zoals het weer moet) weer binnen schoongemaakt.
pi_195443346
Zojuist Jumbo in Leiden geweest.
Mandjes werden weer schoongemaakt, voor de rest weinig mondkapjes gezien.
pi_195443414
In mijn supermarkt zijn de winkelkarretjes weer vrij te pakken zonder een muntje. Verder geen andere maatregelen gezien. Wel fijn dat je nog zonder mondkapje boodschappen kan doen. Verder de gebruikelijke puinhoop en opstoppingen die er altijd al in mijn AH zijn. Het lijkt wel of ze hun klanten willen dwingen zo dicht mogelijk bij elkaar te komen.
pi_195443456
Net bij de Jumbo geweest, een hoop mensen die een mondkapje ophadden en daarmee denken dat afstand houden niet meer hoeft. :{

Dat lijkt me dus precies waarom RIVM terughoudend is met mondkapjes. Het zal vast enigszins bijdragen als mensen zich verder hetzelfde blijven gedragen, echter werd er door een groep mensen, met name ouderen, duidelijk minder afstand gehouden.
pi_195443738
Deen een dorp verder had alle personeel een kapje en minstens driekwart van de klanten ook. Sfeer in de winkel is relaxed en iedereen gunt elkaar de ruimte en tijd.

Winkelwagens zijn los maar je moet ze zelf pakken en terug zetten, daar gaat veel mis mee denk ik omdat niet heel duidelijk is welke rij wat is.
pi_195447216
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:28 schreef Zana het volgende:
Hier heeft de winkel nu ook een extra ouderenuurtje aangewezen van 7-8 uur zag ik net op Facebook, en ook nog van 20-21 uur. Op dat laatste tijdstip ging ik vaak de winkel in, want lekker rustig...word ik nu als asociaal aangezien als ik dat blijf doen?
Zag hier ook dat ze laatste uurtje doen voor de ouderen en kwetsbaren.
Ouderen kan je misschien nog uitleggen als 65+ (al staat dat er niet bij)
Maar wat is een kwestbaar iemand en hoe ga je dat bewijzen ?
pi_195447913
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef ddx het volgende:

[..]

Zag hier ook dat ze laatste uurtje doen voor de ouderen en kwetsbaren.
Ouderen kan je misschien nog uitleggen als 65+ (al staat dat er niet bij)
Maar wat is een kwestbaar iemand en hoe ga je dat bewijzen ?
Als iedere klant dan in ieder geval wel anderhalve meter aanhoudt met mondkapje dan heb je al een hoop gewonnen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 17:13:06 #293
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_195448045
>50% met mondkapje, maar ontiegelijk druk in de winkel. Alle kassa's open met meerdere wachtenden. En 1,5 meter :? (Jumbo)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195448159
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:35 schreef Oorlogsheld het volgende:
In de supermarkten hier in Haarlem ongeveer 20% van winkelend publiek met mondkapje. Personeel wel iedereen.
Kan er echt niet aan wennen en vind het er maar raar uitzien. Zal het zelf ook alleen doen als het verplicht wordt.
Ik ben het gewend van het OV en daar moet ik hem gewoon op. Ik doe dat in een supermarkt ook en voor mij geen grote stap om te doen. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je niet met het OV reist.
pi_195448187
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 13:49 schreef qajariaq het volgende:
Deen een dorp verder had alle personeel een kapje en minstens driekwart van de klanten ook. Sfeer in de winkel is relaxed en iedereen gunt elkaar de ruimte en tijd.

Winkelwagens zijn los maar je moet ze zelf pakken en terug zetten, daar gaat veel mis mee denk ik omdat niet heel duidelijk is welke rij wat is.
Gisteren in de Spar buurtsuper zowel personeel als alles klanten een mondkapje ^O^

Eergisteren was ik even bij een Lidl. Complete chaos, nagenoeg niemand een mondkapje.
Ik weet nu waarom ik al een half jaar nagenoeg bijna niet meer in de supermarkt kom. Vre-se-lijk!

De Spar buurtsuper lijkt het tijdens corona wel goed te doen. Ik moet zeggen dat ik ook vaker daar een vergeten boodschap haal en dan maar wat meer betaal.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195448595
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 13:30 schreef -0- het volgende:
Net bij de Jumbo geweest, een hoop mensen die een mondkapje ophadden en daarmee denken dat afstand houden niet meer hoeft. :{

Dat lijkt me dus precies waarom RIVM terughoudend is met mondkapjes. Het zal vast enigszins bijdragen als mensen zich verder hetzelfde blijven gedragen, echter werd er door een groep mensen, met name ouderen, duidelijk minder afstand gehouden.
Dat merk ik ook alsmede dat ze dan ook gewoon met 2 achter een kar gaan winkelen.
pi_195448617
Bij Dirk hier overigens 2 medewerkers die binnen blijkbaar karretjes schoonmaken als mensen dat willen. maar vooral zaten te kletsen.
pi_195448679
Geen super, maar ik was dus net bij het kruidvat. Ik vond het er al onveilig in die schiettent, maar dat had meer te maken met als er brand uitbreekt hoe mensen met kinderwagen/scootmobiel die toko makkelijk kunnen verlaten. Nu komt daar dus ook corona bij. Die zaak is zo volgeplempt met allerlei zooi dat afstand houden gewoon niet te doen is. Maar dan wel bij de kassa een papiertje ophangen dat een mondkapje het dringende advies is. Voortaan lekker Etos.
  maandag 5 oktober 2020 @ 17:48:25 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195448760
Sommige klanten mondkapjes (waaronder ikzelf: ook bij de bakker en slager voor ik naar de supermarkt ging), maar terwijl ik mijn karretje schoonmaakte en achteruit liep natuurlijk weer zo'n bejaarde zonder mondkapje die ook nog eens geen afstand hield schuin langs me lopend. Fuck off.

Personeel helaas ook allemaal zonder mondkapje.
Alleen bij de apotheek had men een mondkapje op of een compleet scherm voor het gezicht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195449045
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:48 schreef Leandra het volgende:
Sommige klanten mondkapjes (waaronder ikzelf: ook bij de bakker en slager voor ik naar de supermarkt ging), maar terwijl ik mijn karretje schoonmaakte en achteruit liep natuurlijk weer zo'n bejaarde zonder mondkapje die ook nog eens geen afstand hield schuin langs me lopend. Fuck off.

Personeel helaas ook allemaal zonder mondkapje.
Alleen bij de apotheek had men een mondkapje op of een compleet scherm voor het gezicht.
In de MCD hier ook complete schermen voor hun gezicht. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken eigenlijk.
  maandag 5 oktober 2020 @ 18:01:36 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195449094
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

In de MCD hier ook complete schermen voor hun gezicht. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken eigenlijk.
Ik vind het wel prettig want dan kan ik iig zien wat ze zeggen, en gezien ik zelf een mondkapje draag en dat niet heel lekker combineert met gehoorapparaten, ben ik niet helemaal onthand als ik iig nog wat visuele begeleiding heb bij wat ik wel of niet hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 05-10-2020 18:10:17 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')