Ze hopen dat het personeel ze gaat gebruiken dan kunnen ze hun meteen ontslaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Jumbo hier heeft al maanden kapjes liggen bij de kassa’s.
Waarom deed je een masker op dan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:29 schreef BufordTJustice het volgende:
Gisteren braaf met mondkapje op de Jumbo in Bolsward in, bleek ik de enige te zijn van de tientallen mensen die daar rondliepen! Ook niemand van het personeel dus met mondkapje. Als het de rest niet boeit ga ik niet met dat irritante ding om mijn bakkes lopen dus vrij snel afgedaan.Ik had wel het idee dat mensen meer afstand proberen te houden dan de laatste paar maanden.
Ik ga zo naar de Jumbo in Joure, ben erg benieuwd haha!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:29 schreef BufordTJustice het volgende:
Gisteren braaf met mondkapje op de Jumbo in Bolsward in, bleek ik de enige te zijn van de tientallen mensen die daar rondliepen! Ook niemand van het personeel dus met mondkapje. Als het de rest niet boeit ga ik niet met dat irritante ding om mijn bakkes lopen dus vrij snel afgedaan.Ik had wel het idee dat mensen meer afstand proberen te houden dan de laatste paar maanden.
omdat ik dacht dat het de bedoeling was om in een openbare ruimte een mondkapje te dragen. Maar blijkbaar niet, dan heb ik ook weinig zin in dat ongemak.quote:
Nou nee...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:37 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
omdat ik dacht dat het de bedoeling was om in een openbare ruimte een mondkapje te dragen. Maar blijkbaar niet, dan heb ik ook weinig zin in dat ongemak.
Toch gek dat als het niet verplicht is ook echt niemand een mondkapje draagt, had ik niet verwacht eigenlijkquote:
Verschilt heel erg per regio schijnt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:43 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
Toch gek dat als het niet verplicht is ook echt niemand een mondkapje draagt, had ik niet verwacht eigenlijk
Het kabinet moet dingen gaan verplichten of gewoon hun mond houden. Dit gaat gewoon niet werken en dat weten zij ook.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Faraday01 het volgende:
Supermarkt in Brabant en bijna niemand heeft een mondkapje op. En het personeel geeft het slechte voorbeeld, geen enkel mondkapje. Gaat goed komen met het dringende advies op deze manier.
hier, zuidholland, een supermarkt waar merendeel klanten en alle medewerkers mondkapje dragenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Faraday01 het volgende:
Supermarkt in Brabant en bijna niemand heeft een mondkapje op. En het personeel geeft het slechte voorbeeld, geen enkel mondkapje. Gaat goed komen met het dringende advies op deze manier.
Voor schut!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:29 schreef BufordTJustice het volgende:
Ja het is geen openbare ruimte zoals een bibliotheek. Ze mogen je ook de toegang weigeren tot hun zaak. Ook zonder dat het corona tijd is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Kunnen winkeleigenaren dit dan niet verplicht stellen voor de eigen winkel
Alleen volgzame mensen gaan een mondkapje dragen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:43 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
Toch gek dat als het niet verplicht is ook echt niemand een mondkapje draagt, had ik niet verwacht eigenlijk
Nee joh gewoon een voor de hele week , scheelt weer in de kosten en milieu verontreinigingquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Het zal wel niet zo zijn dat iedereen braaf na elk supermarktbezoek het gebruikte mondkapje weggooit.
Is niet alleen bij AH, maar ook Jumbo en andere supermarkten het zijn oorspronkelijk ook allemaal losse bedrijven. Ze verkopen alleen namens AH/Jumbo etc spullen en richten de winkel daarop in maar meer is het ook niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:49 schreef Magica het volgende:
Bij andere AH in hetzelfde dorp hebben medewerkers geen mondkapje op. Vind het wel apart dat AH niet overal hetzelfde beleid heeft
Ja maar toch vind ik het vreemd. Is trouwens ook altijd met die karren. Hier maken ze schoon daar weer niet...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:14 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Is niet alleen bij AH, maar ook Jumbo en andere supermarkten het zijn oorspronkelijk ook allemaal losse bedrijven. Ze verkopen alleen namens AH/Jumbo etc spullen en richten de winkel daarop in maar meer is het ook niet.
Dat gevaar zie ik , helaas ook gebeuren met 99¤ boete ofzo ?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 18:58 schreef Document1 het volgende:
Volgende week wordt het een verplichting.
Inderdaad. Het is echt 50/50 zo.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:02 schreef Scrummie het volgende:
Wel ontzettend grappig die wisselende verslagen eigenlijk.
Dit vind ik misschien nog wel het meest nare aan deze tijden. Dat men iemand anders bestempelt als dom, dat er bevooroordelingen zijn beide kanten op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:49 schreef Scrummie het volgende:
Gister: 1 mondkapje.
Vandaag: ongeveer 60%, inclusief personeel, wat ik goed vond om te zien.
Kreeg nog wel een lach van een domme boer toen ik naar buiten ging maar fuck dat. Domme boer
Opeens?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:31 schreef djkoelkast het volgende:
In beide supermarkten hier (Deen en Vomar) geen stoflapverplichting, personeel loopt er wel mee (bij Vomar zelfs met Vomarprintje). Bij Deen worden opeens de winkelwagens weer schoongemaakt. Verder zag ik geen veranderingen.
Bij de Vomar doen ze dat niet hoor, moet je het zelf doen (en zo was het de laatste paar maanden bij Deen ook), als je het wil (en ik wil dat niet en doe het ook niet, ik kan niet tegen al die schoonmaakmiddelen dus ik heb altijd handschoenen aan in de supermarkt).quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:34 schreef Bluedisplay het volgende:
[..]
Opeens?
Dat is sinds de persco weer verplicht voor winkeliers
Wat zijn we weer sociaal! Gewoon aan de maatregelen houden en als je je niet kunt gedragen dan blijf jezelf lekker thuis!quote:Op maandag 24 augustus 2020 21:14 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Blijf je toch lekker thuis.
Niemand verplicht je om te gaan winkelen
quote:
Nou bij Lidl en Aldi hier in elk geval niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:34 schreef Bluedisplay het volgende:
[..]
Opeens?
Dat is sinds de persco weer verplicht voor winkeliers
Geldt dat ook voor de mondkapdeugers die zelf alle andere regels aan hun laars lappen ?? (afstand houden, alleen boodschappen komen doen)quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:12 schreef LowLands2304 het volgende:
[..]
Wat zijn we weer sociaal! Gewoon aan de maatregelen houden en als je je niet kunt gedragen dan blijf jezelf lekker thuis!
Im with Declan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:21 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb voor mezelf gewoon besloten dat ik vanaf eergisteren overal (''binnen'') een mondkapje ga dragen.
Was in het centrum en daar toch wel meer dan voorheen. Ik moest even een cadeautje voor mn neefje halen en in de intertoys ook de helft wel. Daarentegen ook een paar Shirleys en Ronnies die gewoon in je nek blijven hijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:25 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Hier in Groningen in de supermarkt net zo'n 20-30% met een mondkapje. Verder niets veranderd aan het schoonmaakbeleid, dat moet je nog steeds zelf doen. Personeel ook geen mondkapjes, wel bij de gamma.
Ongelofelijk dit hè. Vanochtend liep er ook een heel gezin rakelings langs me (ik zat op een stationsbankje), terwijl het perron 5 meter breed is en er meer dan voldoende ruimte was om mét afstand te passeren. Nou ben ik niet panisch om mijn gezondheid, maar stoor me wel aan mensen die gewoon zichtbaar niet nadenken bij wat ze doen. Waren 2 jonge kinderen bij, lekker voorbeeld voor hen ook.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:29 schreef Rene het volgende:
Daarentegen ook een paar Shirleys en Ronnies die gewoon in je nek blijven hijgen.
Als het RIVM sinds feb volhoudt dat kapje zinloos is, dat is dagelijks op tv, radio, krant en internet geweest.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:16 schreef Predator40 het volgende:
hier in het winkelcentrum/supermarkt in een dorp vlakbij Rotterdam:
hooguit 10% een mondkapje maar alle winkelmedewerkers wel
veel ouderen ( 60+ 70+ ) geen mondkapje
groepje jongeren wat nog gezellig staat te ouwehoeren in de supermarkt op 2 vierkante meter
en nog steeds complete gezinnen die met kinderen boodschappen doen, zonder mondkapje.
volgens mij willen heel veel mensen gewoon met kerst en daarna ( nog zwaardere ) maatregelen.
het kwartje is echt nog niet gevallen bij veel mensen.
mee eens maar wat je er ook van vind, doe gewoon zon ding op....al is het maar om een ander te beschermen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:23 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Als het RIVM sinds feb volhoudt dat kapje zinloos is, dat is dagelijks op tv, radio, krant en internet geweest.
Hoe moet je dan na 7 of 8 maanden dan ineens iedereen overtuigen kapje te dragen?
Daar moet dan echt wat tegen over staan en niet elke x weken andere maatregelen die ook niet helder zijn.
Tsja. Ik zou in die regio ook niet anders verwachten eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:16 schreef Predator40 het volgende:
hier in het winkelcentrum/supermarkt in een dorp vlakbij Rotterdam:
hooguit 10% een mondkapje maar alle winkelmedewerkers wel
veel ouderen ( 60+ 70+ ) geen mondkapje
groepje jongeren wat nog gezellig staat te ouwehoeren in de supermarkt op 2 vierkante meter
en nog steeds complete gezinnen die met kinderen boodschappen doen, zonder mondkapje.
volgens mij willen heel veel mensen gewoon met kerst en daarna ( nog zwaardere ) maatregelen.
het kwartje is echt nog niet gevallen bij veel mensen.
Heeft afstand houden niet minstens hetzelfde effect?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mee eens maar wat je er ook van vind, doe gewoon zon ding op....al is het maar om een ander te beschermen.
maar dat blijkt nogal moeilijk te zijn
Nee. Afstand houden heeft wèl effect, een stoflapje heeft geen effect. Bovendien is bij kortstondig op korte afstand elkaar voorbijlopen ook geen besmettingshaard, ook al meerdere keren naar voren gekomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Heeft afstand houden niet minstens hetzelfde effect?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |