Waar slaat dit op dan?quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:04 schreef Leandra het volgende:
Ik baal vooral dat AH hier niet bezorgt.
De lokale AH bezorgt wel maar dan moet je daar wel eerst zelf je boodschappen doen, dus dan kan ik ze ook wel meenemen.
Wel als je geen auto hebt en/of je boodschappen moeilijk kunt tillen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar slaat dit op dan?![]()
Dan heeft bezorging toch totaal geen nut
![]()
Ooh ja. Daar is wel iets voor te zeggen iddquote:Op zondag 4 oktober 2020 11:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel als je geen auto hebt en/of je boodschappen moeilijk kunt tillen.
Ik verwacht dat het vooral bejaarden zijn die er gebruik van maken.
De keren dat ik het in de winkel zag gebeuren waren het iig wel bejaarden.
Hmmz... kinderen zijn niet besmettelijk toch? Dan kan ik gewoon mijn 9-jarige met zijn fietsje en de pinpas van de boodschappenrekening naar AH sturen om de boodschappen te verzamelen
quote:UTRECHT - Na de sluiting van de horeca om 22.00 uur ontstond gisteravond bij supermarkten in de Utrechtse binnenstad een run op alcoholische dranken en andere versnaperingen. Politie-agenten en boa's grepen in.
Bij de Boon's supermarkt aan de Ganzenmarkt ontstond een rij voor de supermarkt en werd onvoldoende afstand gehouden. In overleg met boa's van de gemeente werden de deuren rond 22.15 uur gesloten. Normaal gesproken blijft Boon's tot middernacht open.
De eigenaar van de supermarkt zegt tegen RTV Utrecht dat hij zelf heeft besloten om zijn winkel te sluiten.
En dan is het mondkapje ook nutteloos, als je geen afstand houdt.quote:Op zondag 4 oktober 2020 12:45 schreef Tyr80 het volgende:
Hier in de AH ook meer kapjes dan ooit tevoren. Iets meer gel etc, wagentjes weer verplicht. Maar anderhalf meter, neuh, niet echt.
Het krijgt een deugtintje vind ik, met een kapje op lopen.
Dus groepsdrukquote:Op zondag 4 oktober 2020 14:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Eergister droeg niemand nog een mondkapje in de supermarkt hier, het personeel ook niet... Maar de regels zijn aangescherpt: er hangen nu mededelingen bij de ingang met het dringend advies een mondkapje te dragen. Al het personeel draagt het nu en zowaar zelfs de helft van het winkelend publiek. Voelde me gewoon niet op m'n gemak.
Dus zal ook de volgende keer zo'n mondkapje opdoen.
Eigenlijk wel.quote:
Dat vind ik dan wel weer gek. Van een winkel zelf zou je verwachten dat ze het uitdragen dus dat het hele personeel meedoet.quote:
Zoals gezegd, het is nog steeds alleen een advies en geen verplichting.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:56 schreef macca728 het volgende:
Ik zag bij 3 supermarkten hier niemand van het personeel met een mondkapje.
Eens. Ik blijf het vreemd vinden dat op het hoogtepunt van Corona er niet aangedrongen werd op mondkapjes en het een periode echt wel goed ging. De mondkapjes zouden niet eens beter helpen. Althans: niet zodanig, maar nu de cijfers langzaam oplopen, het ineens vreselijk nuttig zou zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:19 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dus groepsdruk
En los van dat ik voor of tegen de maatregelen ben, vind ik dat echt een heel enge ontwikkeling.
Tja dat was te verwachtenquote:Op zondag 4 oktober 2020 12:11 schreef belanov het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)ad-eerder-dicht.html
[..]
Wel opvallend dat BOA's 2 kratten bier terug brachten naar de supermarkt omdat de jongeren geen 18 waren.quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:13 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Tja dat was te verwachten
Suppers open na 22:00 dus dat word het nieuwe uitgaansleven
Op het hoogtepunt van Corona werd daar niet op aangedrongen omdat er op dat moment een enorm tekort aan mondkapjes was, alleen voor de zorg al, en het laatste wat ze wilden was dat huisartspraktijken, gezondheidscentra, andere artsen en verloskundigen beroofd zouden worden van hun mondkapjes.quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Eens. Ik blijf het vreemd vinden dat op het hoogtepunt van Corona er niet aangedrongen werd op mondkapjes en het een periode echt wel goed ging. De mondkapjes zouden niet eens beter helpen. Althans: niet zodanig, maar nu de cijfers langzaam oplopen, het ineens vreselijk nuttig zou zijn.
Gaat er bij mij tot op heden niet in.
Ik zag gister wel iets meer mondkapjes dan voorheen maar het personeel draagt het niet.
Zag er bij de AH ook geen bericht over.
Bij de Trekpleister staat nu wel een bord waar het advies benoemd wordt. Of het personeel er 1 draagt weet ik niet. Liep er alleen langs.
Dat is waar. Heb ik zo gauw niet bij stil gestaan.quote:Op zondag 4 oktober 2020 20:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het hoogtepunt van Corona werd daar niet op aangedrongen omdat er op dat moment een enorm tekort aan mondkapjes was, alleen voor de zorg al, en het laatste wat ze wilden was dat huisartspraktijken, gezondheidscentra, andere artsen en verloskundigen beroofd zouden worden van hun mondkapjes.
Het niet direct adviseren van mondkapjes was puur gebaseerd op een tekort voor de zorg.
Hier, in maart al, in Putten nota bene
https://www.destentor.nl/(...)grijpelijk~a9488a55/
Er waren toen niet eens voldoende mondkapjes voor verpleeghuizen en dergelijke.
Lekker thuis zuupen met zn allequote:Op zondag 4 oktober 2020 16:13 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Tja dat was te verwachten
Suppers open na 22:00 dus dat word het nieuwe uitgaansleven
Dat gebeurt al jarenquote:Op zondag 4 oktober 2020 20:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wel opvallend dat BOA's 2 kratten bier terug brachten naar de supermarkt omdat de jongeren geen 18 waren.
Hebben ze de supermarkt ook gelijk een boete gegeven voor de verkoop van bier aan minderjarigen ?
Of had iemand anders dat bier gekocht en zijn de jongeren dan uberhaupt strafbaar omdat ze staan te wachten erbij
boa's spraken wel jongeren aan die bij twee kratten bier stonden te wachten. Omdat ze geen 18 waren, zijn de kratten bier in beslag genomen en door de boa's teruggebracht naar de supermarkt.
Yup goed hé geen horeca meer lekker thuis zuipenquote:
Wat is daar nou weer zo eng aan? Nog nooit lelijke schoenen gekocht omdat iedereen ze had of zo? Bang zijn voor groepsdruk.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:19 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dus groepsdruk
En los van dat ik voor of tegen de maatregelen ben, vind ik dat echt een heel enge ontwikkeling.
Volgens mij vooral omdat van Dissel niet terug wil komen op de BS die hij in maart over mondkapjes verteld heeft.quote:Op zondag 4 oktober 2020 20:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is waar. Heb ik zo gauw niet bij stil gestaan.
Ondanks dat: het echte nut en toevoeging staat nog steeds in discussie.
Bruine puntschoenen. I rest my case.quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:17 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer zo eng aan? Nog nooit lelijke schoenen gekocht omdat iedereen ze had of zo? Bang zijn voor groepsdruk.
Wat boeit jou het. Als het goed is zullen ze je niet weigeren. Ik vind het ook een ietwat rare tijd (ja, nu zeur ikquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:28 schreef Zana het volgende:
Hier heeft de winkel nu ook een extra ouderenuurtje aangewezen van 7-8 uur zag ik net op Facebook, en ook nog van 20-21 uur. Op dat laatste tijdstip ging ik vaak de winkel in, want lekker rustig...word ik nu als asociaal aangezien als ik dat blijf doen?
Zag hier ook dat ze laatste uurtje doen voor de ouderen en kwetsbaren.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:28 schreef Zana het volgende:
Hier heeft de winkel nu ook een extra ouderenuurtje aangewezen van 7-8 uur zag ik net op Facebook, en ook nog van 20-21 uur. Op dat laatste tijdstip ging ik vaak de winkel in, want lekker rustig...word ik nu als asociaal aangezien als ik dat blijf doen?
Als iedere klant dan in ieder geval wel anderhalve meter aanhoudt met mondkapje dan heb je al een hoop gewonnen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef ddx het volgende:
[..]
Zag hier ook dat ze laatste uurtje doen voor de ouderen en kwetsbaren.
Ouderen kan je misschien nog uitleggen als 65+ (al staat dat er niet bij)
Maar wat is een kwestbaar iemand en hoe ga je dat bewijzen ?
Ik ben het gewend van het OV en daar moet ik hem gewoon op. Ik doe dat in een supermarkt ook en voor mij geen grote stap om te doen. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je niet met het OV reist.quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:35 schreef Oorlogsheld het volgende:
In de supermarkten hier in Haarlem ongeveer 20% van winkelend publiek met mondkapje. Personeel wel iedereen.
Kan er echt niet aan wennen en vind het er maar raar uitzien. Zal het zelf ook alleen doen als het verplicht wordt.
Gisteren in de Spar buurtsuper zowel personeel als alles klanten een mondkapjequote:Op maandag 5 oktober 2020 13:49 schreef qajariaq het volgende:
Deen een dorp verder had alle personeel een kapje en minstens driekwart van de klanten ook. Sfeer in de winkel is relaxed en iedereen gunt elkaar de ruimte en tijd.
Winkelwagens zijn los maar je moet ze zelf pakken en terug zetten, daar gaat veel mis mee denk ik omdat niet heel duidelijk is welke rij wat is.
Dat merk ik ook alsmede dat ze dan ook gewoon met 2 achter een kar gaan winkelen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:30 schreef -0- het volgende:
Net bij de Jumbo geweest, een hoop mensen die een mondkapje ophadden en daarmee denken dat afstand houden niet meer hoeft.![]()
Dat lijkt me dus precies waarom RIVM terughoudend is met mondkapjes. Het zal vast enigszins bijdragen als mensen zich verder hetzelfde blijven gedragen, echter werd er door een groep mensen, met name ouderen, duidelijk minder afstand gehouden.
In de MCD hier ook complete schermen voor hun gezicht. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken eigenlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:48 schreef Leandra het volgende:
Sommige klanten mondkapjes (waaronder ikzelf: ook bij de bakker en slager voor ik naar de supermarkt ging), maar terwijl ik mijn karretje schoonmaakte en achteruit liep natuurlijk weer zo'n bejaarde zonder mondkapje die ook nog eens geen afstand hield schuin langs me lopend. Fuck off.
Personeel helaas ook allemaal zonder mondkapje.
Alleen bij de apotheek had men een mondkapje op of een compleet scherm voor het gezicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |