quote:Op vrijdag 25 september 2020 01:36 schreef dennistd het volgende:
Kortsluiting bij 15kV geeft mooi vuurwerk
https://bahnblogstelle.ne(...)nsatz-der-feuerwehr/
Hét is wel een mooie vonkentrekkert ! Zo'n 15 kV leidingquote:Op vrijdag 25 september 2020 21:26 schreef derLudolf het volgende:
Hé @:Vonkenboer was je lekker met de trein op pad?
Dat is pas Deutsche Gründlichkeit Genoeg vermogen om een beetje kortsluiting te weerstaanquote:Op vrijdag 25 september 2020 01:36 schreef dennistd het volgende:
Kortsluiting bij 15kV geeft mooi vuurwerk
https://bahnblogstelle.ne(...)nsatz-der-feuerwehr/
Het lijkt op automatische Wiedereinschaltung. Maar dan nog heeft op de schakelpost iemand zitten pitten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 01:36 schreef dennistd het volgende:
Kortsluiting bij 15kV geeft mooi vuurwerk
https://bahnblogstelle.ne(...)nsatz-der-feuerwehr/
Ligt aan de installatie en de instellingen daarvan.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:55 schreef MTL het volgende:
En ik mag toch verwachten dat na bijvoorbeeld twee mislukte pogingen het systeem automatisch blokkeert...
Uiteraard:quote:Op zondag 27 september 2020 10:25 schreef Eix het volgende:
En aan ooggetuigen die terstond 112 bellen om de meldkamer brandweer te verwittigen.
Maar van de show genieten en die gaan filmen kan natuurlijk ook.
Hannover ligt in Niedersachsen, het is zelfs de hoofdstad, dus dat was west Duitsland.quote:Op zondag 27 september 2020 12:00 schreef Fred het volgende:
Tja, Duitsland. De integratie van het West-Duitse spoorbedrijf in het Oost-Duitse spoorbedrijf lijkt nu écht op gang te zijn gekomen na 30 jaar.
Daarom integreert het West-Duitse DB dan ook het in Oost-Duitse DR, dat levert Oost-Duitse kwaliteit op in West-Duitse plaatsenquote:Op zondag 27 september 2020 19:47 schreef derLudolf het volgende:
Hannover ligt in Niedersachsen, het is zelfs de hoofdstad, dus dat was west Duitsland.
Hebben ze ook, maar DB schijnt daar bovenop nog meer te krijgen. En dat is natuurlijk niet echt lekker voor de concurrentiepositie van de andere vervoerders.quote:Op maandag 28 september 2020 14:48 schreef MTL het volgende:
Lijkt mij dat ze toch ook gewoon recht hebben op de normale steunmaatregelen van de Duitse overheid, net als elk ander bedrijf?
De overheid doet het dan met belastinggeld of met gratis/heel goedkoop geleend geld.quote:Op maandag 28 september 2020 14:53 schreef MTL het volgende:
Nee natuurlijk is het niet fijn voor de concurrentie, laat dat duidelijk zijn.
Maar als de overheid als enige aandeelhouder een capitaalinjectie in hun bedrijf doet, dan is dat natuurlijk niet anders dan dat bij andere bedrijven kan gebeuren door aandeelhouders of moederbedrijven (geen idee hoe dat overigens juridisch zit, hoor. Daar heb ik verder geen kaas van gegeten. Ik zeg dit niet gehinderd door enige kennis van zaken ).
Juridisch heb je nog het Europese-staatssteun-criterium. Daarin mogen ook bedrijven die staatseigendom of binnenlands zijn niet bevoordeeld worden t.o.v. andere Europese bedrijven.quote:Op maandag 28 september 2020 14:53 schreef MTL het volgende:
Nee natuurlijk is het niet fijn voor de concurrentie, laat dat duidelijk zijn.
Maar als de overheid als enige aandeelhouder een capitaalinjectie in hun bedrijf doet, dan is dat natuurlijk niet anders dan dat bij andere bedrijven kan gebeuren door aandeelhouders of moederbedrijven (geen idee hoe dat overigens juridisch zit, hoor. Daar heb ik verder geen kaas van gegeten. Ik zeg dit niet gehinderd door enige kennis van zaken ).
Staat toch letterlijk in het artikel?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:35 schreef Salatrel het volgende:
“Vraagt om meer flexibiliteit van werknemers”
maar dan niet kunnen zeggen op welk gebied. Ik hoop toch niet dat men echt zo naïef is dat men verwacht had dat men in zou stemmen.
quote:Ook wil de NS dat personeel andere werktijden of standplaatsen kan krijgen.
Iets met topje en ijsbergquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:58 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Staat toch letterlijk in het artikel?
[..]
Er mag toch vanuit de werknemers wel wat tegenover staan? Je leest namelijk veel verhalen over de (on)zichtbaarheid van de HC's. Dat is wel een belangrijk dingetje natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:28 schreef Fred het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)r-vakbondsleden.html
Wat zullen hier de gevolgen van zijn? Duurdere treinkaartjes? Minder treinen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |