Meer onderdelen betekent in theorie dat het storingsgevoeliger is, maar in de praktijk loopt het niet zo'n vaart. De techniek wordt in de basis al decennia gebruikt. Het verschil is dat vermogenselektronica alsmaar verbetert waardoor het mogelijk is om grotere vermogens te schakelen. De meeste fouten ontstaan in de hogere laag van meet- en regeltechniek. Een defecte sensor is nog een keer makkelijk te vinden, maar een bug in de software is, afhankelijk van de programmeerstijl, een stuk lastiger om te vinden.quote:Op zondag 20 september 2020 19:28 schreef WcPot het volgende:
[..]
Zijn meerspannings treinen/locs makkelijk in gebruik of best wel storingsgevoelig.
De tussenkring is DC.quote:Op zondag 20 september 2020 18:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Hedendaagse motoren zijn 3-fase en worden met een frequentieregelaar aangestuurd. Hieronder heb je de tractieomzetter van de Vectron:
[ afbeelding ]
https://www.mobility.siem(...)tion-converters.html
Uiteraard. Vergelijkbaar met hedendaagse geschakelde voedingen. Had je vroeger een voeding met 50 Hz trafo die beduidend groter en zwaarder is, maar een enkele overgang van AC naar DC heb je tegenwoordig een omzetting van AC naar DC op netspanning waarvan de inverter weer op een hogere frequentie AC maakt zodat de trafo veel kleiner hoeft te zijn om vervolgens weer om te zetten naar DC.quote:
Stoppen met het Berlin Brandenburg van de Flevopolder en investeren in spoorquote:Op woensdag 23 september 2020 18:54 schreef b2py het volgende:
Volgens de provincie Brabant kost een dubbele vork bij Tilburg aansluiting slechts 50 miljoen, wisselgeld als je het mij vraagt. (Bron: Visiedocument OV 2040 zuidelijke provincien)
Zou een mooie zijn om tegelijk met spoor 4 te doen maarja.. dan nog een ongelijkvloerse kruising Eindhoven - Venlo erbij en de driehoek is eindelijk van de bottlenecks af.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:54 schreef b2py het volgende:
Volgens de provincie Brabant kost een dubbele vork bij Tilburg aansluiting slechts 50 miljoen, wisselgeld als je het mij vraagt. (Bron: Visiedocument OV 2040 zuidelijke provincien)
Dat boekje staat vol met aanpassingen, soort Rail 21. Tongelre staat er ook bijquote:Op woensdag 23 september 2020 19:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zou een mooie zijn om tegelijk met spoor 4 te doen maarja.. dan nog een ongelijkvloerse kruising Eindhoven - Venlo erbij en de driehoek is eindelijk van de bottlenecks af.
Ik zag het toevallig gisteren in r/all voorbij komen toen jullie het erover haddenquote:Op donderdag 24 september 2020 16:47 schreef James1988 het volgende:
Natuurlijk heeft iemand dat ooit uitgezocht
Denk het wel. Postcodegebieden in D zijn een stuk groter, dus in elke dorp kun je geen Hauptstraße hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn de varianten van die straatnamen ook meegenomen in de berekening?
De link zit erbij :-)quote:Op donderdag 24 september 2020 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn de varianten van die straatnamen ook meegenomen in de berekening?
Hier het document trouwens: https://viewer.wepublish.com/bidbook-ov-zuid-nederlandquote:Op woensdag 23 september 2020 18:54 schreef b2py het volgende:
Volgens de provincie Brabant kost een dubbele vork bij Tilburg aansluiting slechts 50 miljoen, wisselgeld als je het mij vraagt. (Bron: Visiedocument OV 2040 zuidelijke provincien)
Volgens the Big Bang theory is het in Amerika 2nd street.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:47 schreef James1988 het volgende:
Natuurlijk heeft iemand dat ooit uitgezocht
Dat is nog maar de vraag aangezien West Main Street en East Main Street als twee verschillende straatnamen worden geteld in die telling.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:57 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Volgens the Big Bang theory is het in Amerika 2nd street.
Thanks. Wat een razendinteressant stuk om te lezen. Daar zijn heel wat uurtjes onderzoek in verdwenen zo te zien, sodeju. Prettig leesbare tekst ook.quote:Op donderdag 24 september 2020 22:40 schreef James1988 het volgende:
Mocht er nog iemand zin hebben in wat leesvoer, hier is het onderzoeksrapport over een STS-passage onder ETCS bij Noorderkempen in februari 2019. Er raakte niemand gewond, maar een hogesnelheidswissel raakte beschadigd en het treinverkeer op HSL 4 was meerdere dagen zwaar verstoord in afwachting van herstel.
https://www.rail-investig(...)che/?enquete_id=1271
Helemaal mee eens, ze gaan heel erg de diepte in en leggen de boel goed uit zonder met vingers te wijzen. En zoals je zegt, heel goed te lezen.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Thanks. Wat een razendinteressant stuk om te lezen. Daar zijn heel wat uurtjes onderzoek in verdwenen zo te zien, sodeju. Prettig leesbare tekst ook.
dat gaat lekker tekeerquote:Op vrijdag 25 september 2020 01:36 schreef dennistd het volgende:
Kortsluiting bij 15kV geeft mooi vuurwerk
https://bahnblogstelle.ne(...)nsatz-der-feuerwehr/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |