abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195106946
Voor reizigerstreinen geldt nog altijd de 21,5t die ik eerder noemde voor zover ik weet, echter zijn er enkele baanvakken waar niet zomaar 21,5t overheen mag worden gereden met baanvaksnelheid. Wellicht dat het voor uniformiteit in de netverklaring gelijk hebben getrokken, maar die netverklaring komt in dat opzicht dus niet overeen met de gehanteerde werkelijkheid.
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 12:50:47 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195108153
Waarom, met al dat lean&green, nieuwe technieken en materialen, worden die dingen steeds zwaarder eigenlijk?

Drie assige draaistellen hadden ook weer nadelen behalve extra heffingen toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195108177
Botsveiligheid?
pi_195108215
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:50 schreef derLudolf het volgende:
Waarom, met al dat lean&green, nieuwe technieken en materialen, worden die dingen steeds zwaarder eigenlijk?

Drie assige draaistellen hadden ook weer nadelen behalve extra heffingen toch?
Geen idee over drie-assers, maar volgens mij gaat bij de Vectron het gewicht vooral over het MS-gedeelte van de loc. De reguliere AC versies van de locs zijn lichter.
  Redactie Sport donderdag 17 september 2020 @ 15:34:50 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195110785
Maar bij dat moderne spul wordt de wisselspanning toch juist eerst omgezet in gelijkspanning om dan in stukjes gehakt te worden voor de motoren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_195110853
Ik zou niet durven zeggen hoe de Vectron werkt, daar heb ik geen kaas van gegeten, maar feit is dat de MS versie zwaarder is dan de AC variant. Maar zelfs al zou het zo werken, dan werken de motoren meestal niet op 1500 en 3000 V, maar op een lagere spanning. Dat betekent dat je, naast de omvormers van 15 kV ook een omvormer voor 25 kV én een DC omvormer moet hebben, dus extra apparatuur.
pi_195111270
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:04 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Ik heb een eersteklas abonnement. Maar je hebt gemist dat conducteurs mensen de toegang ontzegden tot de eerste klas omdat ze een coupe voor zichzelf claimden? Mij twee keer overkomen en vanaf dat moment de auto maar gepakt. Na al die maanden heb ik niet het idee dat er echt beleid is bij de NS. Of het is zo dat medewerkers zich niet aan dat beleid houden. Heb zelf het idee dat er een (oudere) groep werknemers is bij de NS die zichzelf God waant in de trein en dat is knap vervelend. Maar dat is wellicht meer iets voor het forum van NS.

Heeft iemand hier de ICNG al van binnen gezien en kan mij vertellen hoe de fietsplekken zijn?
Wat je erbij vergeet te vermelden is dat dit gebeurde bij SLT aan het begin van corona toen hc's niet eens met een mondkapje mochten werken maar het ook verboden werd in de buurt van reizigers te komen. Nou kun je bij FLIRT, SGMM en SNG vanuit de cabine sleutelen en is het bij VIRM en ICM een klein stukje van deur naar cabine maar bij SLT moet je wel door de eerste klas.
Gezien het feit dat het toen nog vrij nieuw en onbekend was allemaal hebben veel hc's inderdaad de eerste klas van een SLT afgesloten omdat men niet besmet wilde raken.
Er was inderdaad wel toestemming om buitenom te lopen na sleutelen maar het zou niet de eerste keer zijn dat iemand z'n scheenbeen open haalt of vanuit cabine op het perron dondert omdat die dingen een achterlijke rand hebben bij de deur.

Dus ja, ik snap wel dat men een eerste klas leeg hield.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_195111679
gisteren was er een stroomstoring in Alkmaar door problemen met een schakelaar. Daardoor was er tussen Uitgeest en Heerhugowaard geen treinverkeer.

wat opviel was dat alle reizigers buiten de incheckpoortjes bleven wachten.

ik realiseer mij nu pas dat als je ingecheckt bent, dat je dan niet langer dan een uur kunt wachten anders krijg je het instaptarief niet terug.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 17 september 2020 @ 17:11:54 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_195112691
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
niet langer dan een uur kunt wachten anders krijg je het instaptarief niet terug.
Dan neem je contact op met de klantenservice en dan regelen zij het voor je ^O^
  donderdag 17 september 2020 @ 18:52:02 #235
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_195114424
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:04 schreef renwan het volgende:

[..]

Wat je erbij vergeet te vermelden is dat dit gebeurde bij SLT aan het begin van corona toen hc's niet eens met een mondkapje mochten werken maar het ook verboden werd in de buurt van reizigers te komen. Nou kun je bij FLIRT, SGMM en SNG vanuit de cabine sleutelen en is het bij VIRM en ICM een klein stukje van deur naar cabine maar bij SLT moet je wel door de eerste klas.
Gezien het feit dat het toen nog vrij nieuw en onbekend was allemaal hebben veel hc's inderdaad de eerste klas van een SLT afgesloten omdat men niet besmet wilde raken.
Er was inderdaad wel toestemming om buitenom te lopen na sleutelen maar het zou niet de eerste keer zijn dat iemand z'n scheenbeen open haalt of vanuit cabine op het perron dondert omdat die dingen een achterlijke rand hebben bij de deur.

Dus ja, ik snap wel dat men een eerste klas leeg hield.
Hoe kom je erbij alleen bij SLT, want dat is niet mijn ervaring. Ook in andere treinstellen meegemaakt dat de conducteur een nogal ruimte interpretatie van 'bubbel' aanhield. Verder zijn het nogal drogredenen die je noemt. Volgens mij werd er al vanaf het begin bij NS ook intern gecommuniceerd dat dit niet de bedoeling was. Toch vreemd dat NS-personeel altijd met van alles en nog wat moeite heeft, maar dat dit soort problemen bij bijv. Blauwnet niet lijken te spelen.
  Redactie Sport donderdag 17 september 2020 @ 20:53:25 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195116733
Een Française en een Duitser hebben elkaar in België een kusje gegeven :X

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_195118500
ANDERHALB METER BITCH
pi_195122027
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:52 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij alleen bij SLT, want dat is niet mijn ervaring. Ook in andere treinstellen meegemaakt dat de conducteur een nogal ruimte interpretatie van 'bubbel' aanhield. Verder zijn het nogal drogredenen die je noemt. Volgens mij werd er al vanaf het begin bij NS ook intern gecommuniceerd dat dit niet de bedoeling was. Toch vreemd dat NS-personeel altijd met van alles en nog wat moeite heeft, maar dat dit soort problemen bij bijv. Blauwnet niet lijken te spelen.
Appels en peren maar oké
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_195128859
Ra ra wat klopt hier niet.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 september 2020 @ 14:28:00 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195129141
Enkele treinticket :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_195129193
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele treinticket :')
ziet een Eurostar er zo uit denk jij? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 september 2020 @ 14:37:21 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195129344
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ziet een Eurostar er zo uit denk jij? :P
Als het bedrijf in Russische handen komt wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_195132553
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het bedrijf in Russische handen komt wel
Als ze een paar blikken punctualiteit mee nemen, en deze ook open trekken.. zijn er ergere dingen :+
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:01:01 #244
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_195132951
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ra ra wat klopt hier niet.

[ afbeelding ]
"gaat die rijden". :|W
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_195138020
Geschreven door een rotterdammert
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:04:03 #246
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195144419
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:17 schreef Salatrel het volgende:
Geschreven door een rotterdammert
Vallen die in de doelgroep dan? Vanaf Rotterdam Centraal ben je met bus 33 en twee overstaps sneller ( en vaak goedkoper) in het centrum van Londen dan wanneer je de Eurostar pakt.
So we just called him Fred
  zaterdag 19 september 2020 @ 16:28:55 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_195147797
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ra ra wat klopt hier niet.

[ afbeelding ]
De spoorbreedte.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 19 september 2020 @ 16:32:21 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_195147837
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 15:34 schreef dennistd het volgende:
Maar bij dat moderne spul wordt de wisselspanning toch juist eerst omgezet in gelijkspanning om dan in stukjes gehakt te worden voor de motoren?
Klopt, maar ook met een DC-bovenleidingspanning moet je vaak nog iets up-choppen. Daarnaast moet je een aparte AC en DC hoofdschakelaar hebben, vaak ook nog extra filters met bijbehorende schakelaars en twee extra stroomafnemers. En natuurlijk 20 verschillende treinbeveiligingssystemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 20 september 2020 @ 18:51:36 #249
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_195167352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 15:39 schreef MTL het volgende:
Ik zou niet durven zeggen hoe de Vectron werkt, daar heb ik geen kaas van gegeten, maar feit is dat de MS versie zwaarder is dan de AC variant. Maar zelfs al zou het zo werken, dan werken de motoren meestal niet op 1500 en 3000 V, maar op een lagere spanning. Dat betekent dat je, naast de omvormers van 15 kV ook een omvormer voor 25 kV én een DC omvormer moet hebben, dus extra apparatuur.
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:32 schreef Duvel het volgende:
Klopt, maar ook met een DC-bovenleidingspanning moet je vaak nog iets up-choppen. Daarnaast moet je een aparte AC en DC hoofdschakelaar hebben, vaak ook nog extra filters met bijbehorende schakelaars en twee extra stroomafnemers. En natuurlijk 20 verschillende treinbeveiligingssystemen.
Hedendaagse motoren zijn 3-fase en worden met een frequentieregelaar aangestuurd. Hieronder heb je de tractieomzetter van de Vectron:



https://www.mobility.siem(...)tion-converters.html
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_195168031
quote:
6s.gif Op zondag 20 september 2020 18:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Hedendaagse motoren zijn 3-fase en worden met een frequentieregelaar aangestuurd. Hieronder heb je de tractieomzetter van de Vectron:

[ afbeelding ]

https://www.mobility.siem(...)tion-converters.html
Zijn meerspannings treinen/locs makkelijk in gebruik of best wel storingsgevoelig.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')