abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194648368
Ben benieuwd wat Baudet vindt van deze demonstraties en relletjes met de politie. :)

Het attackeren van AZCs vond hij in ieder geval een gevalletje "noodweer" (en die Yuri Albrecht van De Balie erbij knikken :{ ):

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194648376
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan heb je bewijs dat angstpropaganda werkt, allicht, maar verder zet ik ook een groot vraagteken bij het mandaat voor deze maatregelen.

Welk risico moet er goedgepraat worden dan? Mensen gaan ook massaal de auto in om een stuk te rijden in het gevaarlijke verkeer.
Wanneer lagen er voor het laatst duizend mensen tegelijk op de IC door autorijden?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194648382
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, hij wil af van de anderhalvemetersamenleving, ook in de horeca.
Dat zie ik wel fout gaan ja...
Overigens, dat hij daar vanaf wilt is helemaal niet zo gek, ik wil er ook vanaf, maar de consequenties daarvan zijn niet zo leuk he.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194648396
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is altijd spijtig, ook met de griep, maar dat 1/50.000 persoon dat dit meemaakt, wat ik ze niet toewenst, rectificeert niet dat je op deze manier een samenleving gaat inrichten.
1 /50.000 ? wil je zeggen dat 1 op de 50.000 mensen ernstig ziek kunnen worden, met de dood of langdurige klachten?
Ik hoor inschattingen van 1 ,5 % van de bevolking... dat is dus in Nederland 250.000 mensen,
is gelijk aan 1 op de 69 mensen in Nederland.

Maar die andere 68 weten niet of ze de ziekte gemakkelijk kunnen overleven en moeten voorzichtig zijn, ook voor hun naasten ... dwz hun individuele vrijheid is beperkt.... en dat willen die corona-ontkenners dus.
pi_194648425
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wanneer lagen er voor het laatst duizend mensen tegelijk op de IC door autorijden?
Dat is het punt niet dat ik maak, als je ouderen isoleert - en naar niet risicogroepen kijkt - dan is het risico om op de IC te komen erg laag.

Wanneer zijn er duizenden niet risico groep personen op de IC beland?

Laat ik het zo zeggen: Prima, voorzichtig zijn met risicogroepen, maar ook zij mogen dat van mij lekker zelf bepalen.

Ook zij mogen weten of ze naar de kroeg gaan.
Ook zij mogen weten of ze gaan knuffelen met een snotterige student.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194648458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef Bluesdude het volgende:
1 /50.000 ? wil je zeggen dat 1 op de 50.000 mensen ernstig ziek kunnen worden, met de dood of langdurige klachten?
Ik hoor inschattingen van 1 ,5 % van de bevolking... dat is dus in Nederland 250.000 mensen,
is gelijk aan 1 op de 69 mensen in Nederland.
Die allemaal gecentreerd zijn in een hele hoge leeftijdscategorie of aanwijsbare gezondheidsklachten / medische aandoeningen / ziek zijn.

Ga je de risicogroep isoleren kom je op flink lagere aantallen.
pi_194648518
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is het punt niet dat ik maak, als je ouderen isoleert - en naar niet risicogroepen kijkt - dan is het risico om op de IC te komen erg laag.

Wanneer zijn er duizenden niet risico groep personen op de IC beland?

Laat ik het zo zeggen: Prima, voorzichtig zijn met risicogroepen, maar ook zij mogen dat van mij lekker zelf bepalen.

Ook zij mogen weten of ze naar de kroeg gaan.
Ook zij mogen weten of ze gaan knuffelen met een snotterige student.
En dan maar lekker de mensen in de zorg risico laten lopen? Of gaan we bezoek in ziekenhuizen en zorgcentra dan weer verbieden? Want de medewerkers daar hebben niet echt een keus.

Ik vind oproepen om de anderhalvemetersamenleving los te laten zeer asociaal, het geeft gewoon aan dat je niks om anderen geeft.

En wat is nou de moeite om een beetje afstand te houden? Geen enkel probleem, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194648787
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dan maar lekker de mensen in de zorg risico laten lopen? Of gaan we bezoek in ziekenhuizen en zorgcentra dan weer verbieden? Want de medewerkers daar hebben niet echt een keus.

Ik vind oproepen om de anderhalvemetersamenleving los te laten zeer asociaal, het geeft gewoon aan dat je niks om anderen geeft.

En wat is nou de moeite om een beetje afstand te houden? Geen enkel probleem, toch?
Als zorgmedewerker, zeker op de IC, zit je om de gezondheidsrisico's die in de samenleving leven, vanwege de inrichting van de samenleving... op te vangen.

Dat is hun werk.
Hoe dat verder allemaal in de ziekenhuizen wordt ingericht mogen zij weten.

quote:
Waarom vind je dit? Ik vind het leven, als dat op een normale sociale manier verloopt, een stuk gemoedelijker dan via spastisch 1.5 meter. Dusseh, als je om sociale intereractie geeft met je medemens dan ben je tegen 1.5 meter afstand opgelegd samenleving.

Hoe moet ik dan een oma besmetten als ik langs iemand loop in de supermarkt? Komen daar nou besmettingen vandaan of niet? Het moet nog maar aardig bewezen worden dat zo een korte aerosol luchtstroom genoeg virusdeeltjes bevat om een ander te besmetten.

Uit die aerosol superspread event studies blijkt vaak dat die mensen toch wel een tijdje in dezelfde slecht geventileerde ruimte waren....

Of ben ik een aso omdat ik 1.5 meter in twijfel breng? Weinig wetenschap die het bevestigd dat het echt veel effect heeft hoor.
pi_194649141
Sociale interactie kan prima op anderhalve meter, daar heb je geen knuffels, handdrukken of dergelijke dingen voor nodig.

En er is voldoende bewijs dat je binnen anderhalve meter een veel groter risico op besmetting loopt dan er buiten. Neem deze studie: https://www.parool.nl/ned(...)pen-corona~ba2c60a8/
Maar er zijn er wereldwijd echt duizenden die hetzelfde zeggen (soms variėrend in afstand, het is al gedeeltelijk effectief bij 1 meter en nog effectiever bij 2 meter).

Maar goed, dit gaat over FvD. En dit coronastandpunt (wat door een heel deel van hun eigen achterban niet wordt gesteund) is maar 1 van de gekke standpunten van Baudet, met zijn anti-wetenschaphouding (die ook niet wordt gedeeld door zijn achterban, dat kost hem dus stemmen).
pi_194649202
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:33 schreef Hanca het volgende:
Sociale interactie kan prima op anderhalve meter, daar heb je geen knuffels, handdrukken of dergelijke dingen voor nodig.

En er is voldoende bewijs dat je binnen anderhalve meter een veel groter risico op besmetting loopt dan er buiten. Neem deze studie: https://www.parool.nl/ned(...)pen-corona~ba2c60a8/
Maar er zijn er wereldwijd echt duizenden die hetzelfde zeggen (soms variėrend in afstand, het is al gedeeltelijk effectief bij 1 meter en nog effectiever bij 2 meter).
Kvind dat een vermindering van levenskwaliteit die ik groter van waarde acht dan de kosten van het niet handhaven - in ieder geval voor mezelf - en ik laat iedereen vrij om dat voor hem / haar zelf te beslissen, dus wie doe ik daar pijn mee?
pi_194649228
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:33 schreef Hanca het volgende:
"Deze studie" is een model... Met wss zeer groot confidence interval.
pi_194649240
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:33 schreef Hanca het volgende:
Als aerosols geen besmetting vormen maakt het allemaal geen reet uit maar moet je vooral niet in je gezicht gehoest worden.
pi_194649266
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kvind dat een vermindering van levenskwaliteit die ik groter van waarde acht dan de kosten van het niet handhaven - in ieder geval voor mezelf - en ik laat iedereen vrij om dat voor hem / haar zelf te beslissen, dus wie doe ik daar pijn mee?
Daar kun jij heel veel mensen pijn mee doen. Jij kunt besmet raken en het dan ook gaan verspreiden omdat je binnen anderhalve meter van anderen komt. Die anderen hebben weer huisgenoten, die komen ook weer mensen tegen. En zo gaat het door alle generaties, ook komt het bij ouderen. Zo kun jij met jou gedrag bijvoorbeeld er voor zorgen dat Nederland in lockdown gaat. Want als we in lockdown gaat komt dat niet door de overheid, maar door alle waanzinnigen die zich nu niet aan wat simpele regels willen houden.

Jij wil dus potentiele zieken en zelfs doden en een lockdown veroorzaken, dat is de conclusie.
pi_194649308
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar kun jij heel veel mensen pijn mee doen. Jij kunt besmet raken en het dan ook gaan verspreiden omdat je binnen anderhalve meter van anderen komt. Die anderen hebben weer huisgenoten, die komen ook weer mensen tegen. En zo gaat het door alle generaties, ook komt het bij ouderen. Zo kun jij met jou gedrag bijvoorbeeld er voor zorgen dat Nederland in lockdown gaat. Want als we in lockdown gaat komt dat niet door de overheid, maar door alle waanzinnigen die zich nu niet aan wat simpele regels willen houden.

Jij wil dus potentiele zieken en zelfs doden en een lockdown veroorzaken, dat is de conclusie.
Daar zijn al die mensen die besmet worden toch zelf bij geweest? Waarom mogen zij zelf niet bepalen welk risico zij willen lopen?

Overigens lijkt mij dat risico dikke flauwekul als je geen symptomen hebt, dat moet ook nog maar eens blijken, of je dan wel besmettelijk bent.
pi_194649323
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:38 schreef Hanca het volgende:
Je vliegt wel erg ver uit de bocht.
pi_194649339
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Overigens lijkt mij dat risico dikke flauwekul als je geen symptomen hebt, dat moet ook nog maar eens blijken, of je dan wel besmettelijk bent.
Dat is inmiddels ook al wel genoeg bewezen, net zo'n wetenschapsontkenner als Baudet zeker?
  donderdag 20 augustus 2020 @ 16:43:04 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194649363
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als aerosols geen besmetting vormen maakt het allemaal geen reet uit maar moet je vooral niet in je gezicht gehoest worden.
Goh, wordt er toch weer onzin verkondigd.
Antifa
pi_194649408
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is inmiddels ook al wel genoeg bewezen, net zo'n wetenschapsontkenner als Baudet zeker?
Ehh hoezo, waar is dat bewezen? En die aerosol besmetting is zeker niet bewezen?
pi_194649418
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Goh, wordt er toch weer onzin verkondigd.
???
pi_194649581
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehh hoezo, waar is dat bewezen? En die aerosol besmetting is zeker niet bewezen?
Hier: https://www.lc.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F

1 van de honderden of zelfs duizenden artikelen die het voor je melden.
pi_194650143
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:03 schreef Klopkoek het volgende:
Ben benieuwd wat Baudet vindt van deze demonstraties en relletjes met de politie. :)

Het attackeren van AZCs vond hij in ieder geval een gevalletje "noodweer" (en die Yuri Albrecht van De Balie erbij knikken :{ ):

In Het Verzet is alles geoorloofd.
pi_194650590
Is Maurice de Hond inmiddels al prominent lid van de FvD ?
Zou me niets verbazen, ook zo'n verongelijkt en gefrustreerd mannetje wat gek is van aandacht.
En ook een complotdenker dus,
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_194650740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:40 schreef ludovico het volgende:
Daar zijn al die mensen die besmet worden toch zelf bij geweest? Waarom mogen zij zelf niet bepalen welk risico zij willen lopen?
Van mij mogen ze dom zijn en door onveilig gedrag besmet raken.
Met risico van zwaar ziek te worden met blijvende gevolgen , bijv de dood.
Maar ze kunnen door hun onveilig gedrag ook anderen besmetten die niet kiezen voor die ziekte en zij kunnen weer anderen besmetten ...Met als gevolg zwaar zieken, met blijvende gevolgen, de dood.

De roep van: "mijn vrijheid, moet ik toch zelf weten" is egoisme, een lak hebben aan wat men anderen kan aandoen. Een aantasting van de vrijheid van vele anderen.
pi_194651759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoor, of hij nu idd afstand neemt van Engel dan, omdat-ie geradicaliseerd is.
Dat is natuurlijk van hetzelfde laken een pak. Het is natuurlijk totale onzin dat iedereen altijd maar overal afstand van zou moeten nemen. Je vraagt of kijkt gewoon naar wat iemand voor mening heeft geuit, en daar kun je dat van vinden. Maar dat gebeurt niet in het geval Baudet, die wordt van alles in de mond gelegd dat men denkt dat hij wil of gezegd heeft, of waar hij geen afstand van genomen heeft.

Dat is gewoon geen journalistiek maar een hetze. Alsof Klaver ooit verweten wordt dat hij geen afstand heeft genomen van wat voor antifa clubje of zelfs van dwaas tweetende GL-ers.

quote:
En wb Hongarije (en Polen) daar zie je de optuiging van een autoritaire democratie.
Het schijnt ja. Er is wel iets aan de hand maar het wordt vooral vaak herhaald zonder dat nou eens wordt verteld wat precies.
quote:
Als je de rechters stelselmatig wil vervangen door fellow-travelers van het regime (en ja, in dit geval is 'regime' wel een juiste benaming) dan bestaat er voor opponenten nooit meer een kans om zich wettelijk te verzetten tegen dat regime, dan gaat je rechtsstaat eraan.
Zijn Nederlandse rechters geen fellow travellers van het regime dan? En de EHRM en EU rechters?

quote:
Die spoedwet is verder nog niet aangenomen.
Hoezo is het een spoedwet? Eind januari werd er al door iemand alarm geslagen, als het een spoedwet was omdat de oude noodtoestandswet niet zou voldoen dan was hij er al geweest. En waarom hangen er allerlei aantastingen van grondrechten boven de markt? Het feit dat de rechter niet in de grondwettigheid van formele wetten treedt is omdat de kamers dat zelf worden geacht te beoordelen, het is niet de bedoeling dat wetten grondrechten schenden. Dat je ermee weg kunt komen beketent niet dat het mag.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je van de linker flank bent heb je altijd gelijk, en rechts en Baudet zijn slecht.

Overigens is het corona subforum voor mij onbereikbaar hoewel ik geen ban heb, navraag via email mocht niet baten en hier bij feedback werd ik weer doorverwezen naar email. :D

Heb me iets te skeptisch opgesteld tegenover de maatregelen.... :')
Och jee, ook hier al. Van Dissel en Rutte, met zijn ahem historische toespraak, mogen al niet meer op YT want een verhaal over groepsimmuniteit is verboden.

Ik zie op zich niet zoveel abnormaals, bestuurlijke incompetentie van een kabinet rutte, politiek gestuurde onafhankelijke instituten, onverschilligheid ten aanzien van burgers, luchtvaart is heilig en de horeca kan de tering krijgen, alles om politiek gezichtsverlies te voorkomen, newspeak en gegoochel met cijfers en benamingen, gebrek aan rechtsstatelijkheid, honger naar bevoegdheden en macht over de burger, vluchten in dogma's, not our invention syndrome, belangenverstrengeling met het grootbedrijf, crises aangrijpen voor reeds bestaande agenda's, slaafsheid en staatspr door de media. Het helaas normale politieke bedrijf dus.

Maar als je wat minder hebt opgelet de laatste tijd en je wordt ineens geconfronteerd met de hijgerigheid waarmee De Jonge grondrechten wil afpakken, de blijmoedigheid waarmee de omhooggevallen onderwijzer een arts kwakzalver noemt, het totale gebrek aan teleurstelling wanneer een goedkoop medicijn niet zo goed lijkt te werken en het gebrek aan enthousiasme voor iets anders of zelfs een Russisch vaccin, de wijze waarop corona schaamteloos misbruikt is voor een federale EU en weer meer geld bijdrukken en de media die dat allemaal braaf verkoopt, wel hard optreden tegen virusdemonstranten, dan verbaast het me niet dat mensen daar een groot complot achter zien. Want feitelijk zijn er allemaal lullige minicomplotjes om eigen voordeel met het virus te doen. Als je niet integer bent wordt je niet vertrouwd, en de integriteit is ver te zoeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194651880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk van hetzelfde laken een pak. Het is natuurlijk totale onzin dat iedereen altijd maar overal afstand van zou moeten nemen. Je vraagt of kijkt gewoon naar wat iemand voor mening heeft geuit, en daar kun je dat van vinden. Maar dat gebeurt niet in het geval Baudet, die wordt van alles in de mond gelegd dat men denkt dat hij wil of gezegd heeft, of waar hij geen afstand van genomen heeft.

Dat is gewoon geen journalistiek maar een hetze. Alsof Klaver ooit verweten wordt dat hij geen afstand heeft genomen van wat voor antifa clubje of zelfs van dwaas tweetende GL-ers.
[..]
Zoals bekend hemelt Baudet regelmatig completgekkies en extreemrechtse idioten op. In hoeverre doet Klaver werkelijk vergelijkbare zaken en komt dat qua regelmaat ook maar een klein beetje in de richting van wat Baudet uitspookt?
Kom eindelijk maar eens met je water voor de dokter met je mallotige vergelijkingen zou ik zeggen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')