Wanneer lagen er voor het laatst duizend mensen tegelijk op de IC door autorijden?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan heb je bewijs dat angstpropaganda werkt, allicht, maar verder zet ik ook een groot vraagteken bij het mandaat voor deze maatregelen.
Welk risico moet er goedgepraat worden dan? Mensen gaan ook massaal de auto in om een stuk te rijden in het gevaarlijke verkeer.
Dat zie ik wel fout gaan ja...quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, hij wil af van de anderhalvemetersamenleving, ook in de horeca.
1 /50.000 ? wil je zeggen dat 1 op de 50.000 mensen ernstig ziek kunnen worden, met de dood of langdurige klachten?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is altijd spijtig, ook met de griep, maar dat 1/50.000 persoon dat dit meemaakt, wat ik ze niet toewenst, rectificeert niet dat je op deze manier een samenleving gaat inrichten.
Dat is het punt niet dat ik maak, als je ouderen isoleert - en naar niet risicogroepen kijkt - dan is het risico om op de IC te komen erg laag.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wanneer lagen er voor het laatst duizend mensen tegelijk op de IC door autorijden?
Die allemaal gecentreerd zijn in een hele hoge leeftijdscategorie of aanwijsbare gezondheidsklachten / medische aandoeningen / ziek zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef Bluesdude het volgende:
1 /50.000 ? wil je zeggen dat 1 op de 50.000 mensen ernstig ziek kunnen worden, met de dood of langdurige klachten?
Ik hoor inschattingen van 1 ,5 % van de bevolking... dat is dus in Nederland 250.000 mensen,
is gelijk aan 1 op de 69 mensen in Nederland.
En dan maar lekker de mensen in de zorg risico laten lopen? Of gaan we bezoek in ziekenhuizen en zorgcentra dan weer verbieden? Want de medewerkers daar hebben niet echt een keus.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is het punt niet dat ik maak, als je ouderen isoleert - en naar niet risicogroepen kijkt - dan is het risico om op de IC te komen erg laag.
Wanneer zijn er duizenden niet risico groep personen op de IC beland?
Laat ik het zo zeggen: Prima, voorzichtig zijn met risicogroepen, maar ook zij mogen dat van mij lekker zelf bepalen.
Ook zij mogen weten of ze naar de kroeg gaan.
Ook zij mogen weten of ze gaan knuffelen met een snotterige student.
Als zorgmedewerker, zeker op de IC, zit je om de gezondheidsrisico's die in de samenleving leven, vanwege de inrichting van de samenleving... op te vangen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dan maar lekker de mensen in de zorg risico laten lopen? Of gaan we bezoek in ziekenhuizen en zorgcentra dan weer verbieden? Want de medewerkers daar hebben niet echt een keus.
Ik vind oproepen om de anderhalvemetersamenleving los te laten zeer asociaal, het geeft gewoon aan dat je niks om anderen geeft.
En wat is nou de moeite om een beetje afstand te houden? Geen enkel probleem, toch?
Waarom vind je dit? Ik vind het leven, als dat op een normale sociale manier verloopt, een stuk gemoedelijker dan via spastisch 1.5 meter. Dusseh, als je om sociale intereractie geeft met je medemens dan ben je tegen 1.5 meter afstand opgelegd samenleving.quote:Ik vind oproepen om de anderhalvemetersamenleving los te laten zeer asociaal, het geeft gewoon aan dat je niks om anderen geeft.
Kvind dat een vermindering van levenskwaliteit die ik groter van waarde acht dan de kosten van het niet handhaven - in ieder geval voor mezelf - en ik laat iedereen vrij om dat voor hem / haar zelf te beslissen, dus wie doe ik daar pijn mee?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:33 schreef Hanca het volgende:
Sociale interactie kan prima op anderhalve meter, daar heb je geen knuffels, handdrukken of dergelijke dingen voor nodig.
En er is voldoende bewijs dat je binnen anderhalve meter een veel groter risico op besmetting loopt dan er buiten. Neem deze studie: https://www.parool.nl/ned(...)pen-corona~ba2c60a8/
Maar er zijn er wereldwijd echt duizenden die hetzelfde zeggen (soms variėrend in afstand, het is al gedeeltelijk effectief bij 1 meter en nog effectiever bij 2 meter).
"Deze studie" is een model... Met wss zeer groot confidence interval.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:33 schreef Hanca het volgende:
En er is voldoende bewijs dat je binnen anderhalve meter een veel groter risico op besmetting loopt dan er buiten. Neem deze studie: https://www.parool.nl/ned(...)pen-corona~ba2c60a8/
Maar er zijn er wereldwijd echt duizenden die hetzelfde zeggen (soms variėrend in afstand, het is al gedeeltelijk effectief bij 1 meter en nog effectiever bij 2 meter).
Als aerosols geen besmetting vormen maakt het allemaal geen reet uit maar moet je vooral niet in je gezicht gehoest worden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:33 schreef Hanca het volgende:
Daar kun jij heel veel mensen pijn mee doen. Jij kunt besmet raken en het dan ook gaan verspreiden omdat je binnen anderhalve meter van anderen komt. Die anderen hebben weer huisgenoten, die komen ook weer mensen tegen. En zo gaat het door alle generaties, ook komt het bij ouderen. Zo kun jij met jou gedrag bijvoorbeeld er voor zorgen dat Nederland in lockdown gaat. Want als we in lockdown gaat komt dat niet door de overheid, maar door alle waanzinnigen die zich nu niet aan wat simpele regels willen houden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kvind dat een vermindering van levenskwaliteit die ik groter van waarde acht dan de kosten van het niet handhaven - in ieder geval voor mezelf - en ik laat iedereen vrij om dat voor hem / haar zelf te beslissen, dus wie doe ik daar pijn mee?
Daar zijn al die mensen die besmet worden toch zelf bij geweest? Waarom mogen zij zelf niet bepalen welk risico zij willen lopen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar kun jij heel veel mensen pijn mee doen. Jij kunt besmet raken en het dan ook gaan verspreiden omdat je binnen anderhalve meter van anderen komt. Die anderen hebben weer huisgenoten, die komen ook weer mensen tegen. En zo gaat het door alle generaties, ook komt het bij ouderen. Zo kun jij met jou gedrag bijvoorbeeld er voor zorgen dat Nederland in lockdown gaat. Want als we in lockdown gaat komt dat niet door de overheid, maar door alle waanzinnigen die zich nu niet aan wat simpele regels willen houden.
Jij wil dus potentiele zieken en zelfs doden en een lockdown veroorzaken, dat is de conclusie.
Je vliegt wel erg ver uit de bocht.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:38 schreef Hanca het volgende:
Jij wil dus potentiele zieken en zelfs doden en een lockdown veroorzaken, dat is de conclusie.
Dat is inmiddels ook al wel genoeg bewezen, net zo'n wetenschapsontkenner als Baudet zeker?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Overigens lijkt mij dat risico dikke flauwekul als je geen symptomen hebt, dat moet ook nog maar eens blijken, of je dan wel besmettelijk bent.
Goh, wordt er toch weer onzin verkondigd.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als aerosols geen besmetting vormen maakt het allemaal geen reet uit maar moet je vooral niet in je gezicht gehoest worden.
Ehh hoezo, waar is dat bewezen? En die aerosol besmetting is zeker niet bewezen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is inmiddels ook al wel genoeg bewezen, net zo'n wetenschapsontkenner als Baudet zeker?
???quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Goh, wordt er toch weer onzin verkondigd.
Hier: https://www.lc.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehh hoezo, waar is dat bewezen? En die aerosol besmetting is zeker niet bewezen?
In Het Verzet is alles geoorloofd.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:03 schreef Klopkoek het volgende:
Ben benieuwd wat Baudet vindt van deze demonstraties en relletjes met de politie.
Het attackeren van AZCs vond hij in ieder geval een gevalletje "noodweer" (en die Yuri Albrecht van De Balie erbij knikken):
Van mij mogen ze dom zijn en door onveilig gedrag besmet raken.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:40 schreef ludovico het volgende:
Daar zijn al die mensen die besmet worden toch zelf bij geweest? Waarom mogen zij zelf niet bepalen welk risico zij willen lopen?
Dat is natuurlijk van hetzelfde laken een pak. Het is natuurlijk totale onzin dat iedereen altijd maar overal afstand van zou moeten nemen. Je vraagt of kijkt gewoon naar wat iemand voor mening heeft geuit, en daar kun je dat van vinden. Maar dat gebeurt niet in het geval Baudet, die wordt van alles in de mond gelegd dat men denkt dat hij wil of gezegd heeft, of waar hij geen afstand van genomen heeft.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoor, of hij nu idd afstand neemt van Engel dan, omdat-ie geradicaliseerd is.
Het schijnt ja. Er is wel iets aan de hand maar het wordt vooral vaak herhaald zonder dat nou eens wordt verteld wat precies.quote:En wb Hongarije (en Polen) daar zie je de optuiging van een autoritaire democratie.
Zijn Nederlandse rechters geen fellow travellers van het regime dan? En de EHRM en EU rechters?quote:Als je de rechters stelselmatig wil vervangen door fellow-travelers van het regime (en ja, in dit geval is 'regime' wel een juiste benaming) dan bestaat er voor opponenten nooit meer een kans om zich wettelijk te verzetten tegen dat regime, dan gaat je rechtsstaat eraan.
Hoezo is het een spoedwet? Eind januari werd er al door iemand alarm geslagen, als het een spoedwet was omdat de oude noodtoestandswet niet zou voldoen dan was hij er al geweest. En waarom hangen er allerlei aantastingen van grondrechten boven de markt? Het feit dat de rechter niet in de grondwettigheid van formele wetten treedt is omdat de kamers dat zelf worden geacht te beoordelen, het is niet de bedoeling dat wetten grondrechten schenden. Dat je ermee weg kunt komen beketent niet dat het mag.quote:Die spoedwet is verder nog niet aangenomen.
Och jee, ook hier al. Van Dissel en Rutte, met zijn ahem historische toespraak, mogen al niet meer op YT want een verhaal over groepsimmuniteit is verboden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je van de linker flank bent heb je altijd gelijk, en rechts en Baudet zijn slecht.
Overigens is het corona subforum voor mij onbereikbaar hoewel ik geen ban heb, navraag via email mocht niet baten en hier bij feedback werd ik weer doorverwezen naar email.![]()
Heb me iets te skeptisch opgesteld tegenover de maatregelen....
Zoals bekend hemelt Baudet regelmatig completgekkies en extreemrechtse idioten op. In hoeverre doet Klaver werkelijk vergelijkbare zaken en komt dat qua regelmaat ook maar een klein beetje in de richting van wat Baudet uitspookt?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk van hetzelfde laken een pak. Het is natuurlijk totale onzin dat iedereen altijd maar overal afstand van zou moeten nemen. Je vraagt of kijkt gewoon naar wat iemand voor mening heeft geuit, en daar kun je dat van vinden. Maar dat gebeurt niet in het geval Baudet, die wordt van alles in de mond gelegd dat men denkt dat hij wil of gezegd heeft, of waar hij geen afstand van genomen heeft.
Dat is gewoon geen journalistiek maar een hetze. Alsof Klaver ooit verweten wordt dat hij geen afstand heeft genomen van wat voor antifa clubje of zelfs van dwaas tweetende GL-ers.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |