abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194633939
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Let uit aub? Heb duidelijk iets gemist?
twitter

Vind het verder prima trouwens dat ze verkopen wat ze willen aan wie. Ik vraag me ook af wie er in godsnaam Zwarte Piet-spul op die site koopt. Maar goed ik heb zelf überhaupt nooit Zwarte Piet-items gekocht in mijn leven dus ik zou ook niet weten waar je dat zou moeten vinden. Misschien is het net zoiets als harddrugs of dissidente literatuur, iets wat je in een donker steegje op de kop tikt?
pi_194633954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Bol.com stelt in 1 van hun schijtlollige tweets dat ze dit besluit hebben genomen na het inwinnen van advies bij o.a. het ministerie van justitie en veiligheid. Daar gaat 1 van die vragen van de PVV ook over, want idd, diezelfde politiek zegt altijd de ZP kwestie een kwestie voor de samenleving is en ook door de samenleving opgelost moet worden.
Ow die heb ik gemist, mijn excuses dan. Dan is het inderdaad begrijpelijk dat de PVV Kamervragen stelt.
pi_194633967
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:39 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ twitter ]

Vind het verder prima trouwens dat ze verkopen wat ze willen aan wie. Ik vraag me ook af wie er in godsnaam Zwarte Piet-spul op die site koopt. Maar goed ik heb zelf überhaupt nooit Zwarte Piet-items gekocht in mijn leven dus ik zou ook niet weten waar je dat zou moeten vinden. Misschien is het net zoiets als harddrugs of dissidente literatuur, iets wat je in een donker steegje op de kop tikt?
Bedankt voor de tweet, die had ik dus nog niet gezien. Dan is de link naar Kamervragen natuurlijk wel begrijpelijker. ^O^
pi_194633973
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Zeer terecht ja.
Sarcasme?

Waarom vind je dat terecht?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194633999
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sarcasme?

Waarom vind je dat terecht?
Omdat Bol.com zelf de politiek erbij heeft betrokken in een kwestie waarvan de politiek telkens roept dat het een kwestie van de samenleving is en opgelost dient te worden door dezelfde samenleving.
pi_194634041
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik vond het altijd wel leuk, die social media accounts van bedrijven die het net even wat luchtiger brachten dan anders.

Inmiddels denk ik er toch iets anders over.
Luchtig is niet erg, maar dit komt nogal arrogant en bijdehand over allemaal. Gewoon een vervelende attitude. Geef gewoon 1 algemene stament af en negeer de rest gewoon of verwijs naar dat statement. ik vind het nogal een vorm van disrepect van mensen die een andere mening op nahouden. Als bedrijf zijnde is dat niet echt handig, maarja ze hebben een monopolie positie in NL, dus ze kunnen dat prima maken verder.
pi_194634073
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik vond het altijd wel leuk, die social media accounts van bedrijven die het net even wat luchtiger brachten dan anders.

Inmiddels denk ik er toch iets anders over.
Ik bemerk hier de laatste tijd steeds vaker een trend in, ook vanuit bepaalde hoeken uit de politiek. Bij kleine "overwinningen" gaan ze vaak over tot provoceren, uitdagen en verketteren. Zo werk je mensen tegen je in het harnas.
pi_194634132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Luchtig is niet erg, maar dit komt nogal arrogant en bijdehand over allemaal. Gewoon een vervelende attitude. Geef gewoon 1 algemene stament af en negeer de rest gewoon of verwijs naar dat statement. ik vind het nogal een vorm van disrepect van mensen die een andere mening op nahouden. Als bedrijf zijnde is dat niet echt handig, maarja ze hebben een monopolie positie in NL, dus ze kunnen dat prima maken verder.
Er lijkt een bredere trend gaande waarbij bedrijven zich graag presenteren als informeel en gevat, met name op zaken als twitter. Van mij hoeft dat bepaald niet; richt je vooral op correcte, beleefde en duidelijke communicatie, en de grapjas laat je maar aan de kapstok hangen voor hen die daar hun beroep van hebben gemaakt.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 15:53:21 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194634145
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:42 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Discussie over of zwarte piet racistisch is uit 2010

Hoe lang bestaat KOZP ook alweer?
In 2010 waren de pieten uit het nos journaal nog gewoon zwart. Hell, het waren van Muiswinkel en georgina nog!
The End Times are wild
pi_194634195
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Omdat Bol.com zelf de politiek erbij heeft betrokken in een kwestie waarvan de politiek telkens roept dat het een kwestie van de samenleving is en opgelost dient te worden door dezelfde samenleving.
Akkoord.

Mag wel hopen dat de PVV zich verder niet wenst te bemoeien met het besluit zelf. Dat is toch echt aan Bol.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194634215
quote:

[..]

Ik ben ook niet zo van het boycotten, vind Bol verder een prima site, ook altijd goede service bij probleempjes. Heb ook totaal geen behoefte om iets gerelateerd aan Zwarte Piet te kopen dus dat boeit me verder echt niet, andere partijen kunnen dat prima leveren.

Dit lezende ga ik wel twijfelen, als dit is hoe ze op de eerste lijn klantcontact tegen betalende klanten en verkooppartners aan kijken.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 15:59:56 #167
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194634228
Gelukkig hebben we Amazon in Nederland tegenwoordig, dus ik hoef mijn boeken en games niet bij de lafbekken van bol.com te bestellen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 19 augustus 2020 @ 16:01:02 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194634248
quote:

[..]

Ze hebben helemaal geen monopoliepositie. Elke stad heeft een boekwinkel en een electronicawinkel. En het wemelt van de websites waar je boeken en electronica kunt kopen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 16:01:36 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194634255
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee dat bestaat niet.
Nederlandse geschiedenis bestaat niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 16:01:37 #170
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194634256
En het gaat eigenlijk niet eens om dit specifieke geval. Het is het in algemene zin toegeven aan dunne huidjes waar het probleem zit. Vandaag is het ZP, morgen iets anders. Ach zoek het uit...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194634291
Bol.com is natuurlijk een kwaadaardig en monsterlijk bedrijf dat alleen uit is op winstmaximalisatie. Dit is dus ook allemaal doorgerekend ongetwijfeld.

Daarom ben ik geen voorstander van de vrije markt. Bedrijven zullen bepaalde vrijheden aanvallen om meer winst te behalen.

Ik weet met 100% zeker dat bol.com de concentratiekampen zou hebben bevoorraad in de oorlog. Uit eigen wil, want meer winst.
pi_194634292
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze hebben helemaal geen monopoliepositie. Elke stad heeft een boekwinkel en een electronicawinkel. En het wemelt van de websites waar je boeken en electronica kunt kopen.
Letterlijk gezien niet nee, maar praat maar eens met veel ondernemers uit de boekhandel/speelgoed sector. Je hoeft er niet aan mee te doen nee... maar dan ga je sowieso kapot. Een soort Thuisbezorgd dus.

Maar goed, ze zijn "te groot" om zich daar druk om te maken. Misschien is dat een betere term. Ze slokken wel een hoop op in ieder geval.
pi_194634303
zelfs de site https://www.carnavalsland.nl/thema-s/sinterklaas-piet/ spreekt nu van Piet ipv Zwarte Piet
pi_194634309
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:28 schreef HighTech het volgende:

[..]

Nee ZP is zeer racistisch. Gelukkig komt er steeds meer verzet tegen
Ik heb bij deze uitspraak van anderen al heel vaak gevraagd om inhoudelijke argumenten die onomstotelijk aantonen dat de huidige zwarte Piet een vorm van racisme is, die ik nooit kreeg.

Wellicht ben jij dan de uitzondering. Doe je best.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dit is echt by far het meest Trieste van de hele discussie ja.

Degene met het grootste woord zijn, vaak ook nog eens kinderloze, tokkies die sinterklaas toch lang en breed ontgroeid zijn al. Als je het dan zo'n kinderfeest vind, hou dan lekker je mond.
Dit vind jij by far het meest trieste aan de deze discussie ja?

Niet dat een select klein gezelschap een flink aantal mensen onterecht wegzet als racisten? Dat -ondanks een culturele traditie zoals ZP, die altijd onderhevig is geweest aan verandering- verandering afgedwongen word en dat het tempo van verandering geforceerd word op gronden die onwaar zijn? Dat dit op intimiderende wijze word gedaan, waarbij op word geroepen tot geweld?

Hmmm vreemd.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:59 schreef TheVulture het volgende:
''De boekensectie besloot eerder al om geen platform meer te bieden aan boeken die haatdragende boodschappen bevatten, zoals antisemitisme of homohaat''.
En hiermee word heel fijn het hypocriete karakter van de politiek correcte meute aangetoond. Want Bol wil geen boeken verkopen die dus ''haatdragend zijn en waarin tot antisemitisme en homohaat word aangezet'', echter word de koran (en verschillende versies daarvan, zoals een kinderkoran(!)) nog steeds aangeboden.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

Als een snackbar(keten) weigert om vegatarische snacks te verkopen, is er toch ook geen sprake van een verbod?
Ja dat mogen ze lekker zelf weten. Alleen als ze een dominerende plek in de markt bezetten, is het niet heel erg onlogisch als mensen hier verontwaardigd over gaan doen. Want men krijgt het gevoel dat er wat door de strot geduwd moet worden, en daar worden heel veel mensen niet vrolijk van. Wat heet...
Maar dan word het tokkie stempeltje er weer bij gehaald, en klaar is de ''discussie''.

Bovendien; zie mn punt hierboven. In deze vergelijking geeft deze grote snackbar keten aan om geen vegetarische snacks te verkopen, echter staan die nog wel gewoon op het menu. En bestellen + leveren is geen enkel probleem. Vreemd.

Trouwens, dit is een erg rare vergelijking die je maakt. Alsof Bol en ''Zwarte Piet producten'' sowieso al een vreemde / onlogische match zijn.
pi_194634310
quote:
85s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:01 schreef Tyr80 het volgende:
En het gaat eigenlijk niet eens om dit specifieke geval. Het is het in algemene zin toegeven aan dunne huidjes waar het probleem zit. Vandaag is het ZP, morgen iets anders. Ach zoek het uit...
Dit is ook hetgeen waarbij velen de frustratie zit. Het is makkelijk om meteen de "tokkie" kaart of "racistisch rechts" te roepen maar mensen zien hun cultuur, hun geschiedenis en hun afkomst verketterd worden en de kritiek op andere culturen, die in veel gevallen wel voor wat meer dat een paar gekwetste zieltjes zorgen, wordt weggewuifd met de opmerking "dan kijk je maar de andere kant op".

Ik blijf erbij dat als deze discussie anders was aangepakt en gevoerd er veel meer Nederlanders bereid waren om zwarte piet in de ban te doen. Het gaat niet om zwarte piet, zwarte piet is een symbool geworden tegen de verdere verkettering van de Nederlandse cultuur.
pi_194634315
quote:
83s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nederlandse geschiedenis bestaat niet?
Discriminatie tegen een dominante cuktuur in een land bestaat niet.
pi_194634322
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

:')
  woensdag 19 augustus 2020 @ 16:06:16 #178
66083 Platina
78th Element
pi_194634326
Aparte beslissing. Nog niet zo lang geleden verkochten ze nog Mein Kampf en andere boeken die zogezegd aanstootgevend waren. Daar werd toen mee doorgegaan ondanks felle kritiek.

Nu opeens deze ommezwaai richting politieke correctheid. Laf vind ik het.
pi_194634336
https://www.feestbeest.nl/

houdt nog wel vast aan ZWARTE piet
pi_194634349
twitter
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 augustus 2020 @ 16:07:59 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194634352
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:08 schreef koemleit het volgende:

[..]

hoi,
dit kan wel.
ongeacht hoe je er over denkt.
Of het moreel juist is, is een tweede. Bol kan heel veel dingen doen zonder de wet te overtreden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 16:08:17 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194634356
quote:
9s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Discriminatie tegen een dominante cuktuur in een land bestaat niet.
natuurlijk bestaat dat wel, voorbeelden te over
pi_194634362
ook jokershop.be doet ,niet moeilijk over ZP

(maar hoe lang nog?)
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 16:08:50 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194634365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Of het moreel juist is, is een tweede. Bol kan heel veel dingen doen zonder de wet te overtreden.
met censuur heeft het iig niets te maken
pi_194634373
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:08 schreef riazop het volgende:
ook jokershop.be doet ,niet moeilijk over ZP

(maar hoe lang nog?)
Nog nooit van gehoord, is het een youtube click sensatie?
pi_194634387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik blijf erbij dat als deze discussie anders was aangepakt en gevoerd er veel meer Nederlanders bereid waren om zwarte piet in de ban te doen. Het gaat niet om zwarte piet, zwarte piet is een symbool geworden tegen de verdere verkettering van de Nederlandse cultuur.
Dit ja. :Y

Ik denk dat er maar echt heel erg weinig mensen zijn die persé vast willen houden aan zwarte piet, want omdat ''piet moet zwart blijven omdat dat piet nu eenmaal zwarte piet is''. En ook die insteek maakt die mensen niet eens per definitie een racist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')