quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Let uit aub? Heb duidelijk iets gemist?
Ow die heb ik gemist, mijn excuses dan. Dan is het inderdaad begrijpelijk dat de PVV Kamervragen stelt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Bol.com stelt in 1 van hun schijtlollige tweets dat ze dit besluit hebben genomen na het inwinnen van advies bij o.a. het ministerie van justitie en veiligheid. Daar gaat 1 van die vragen van de PVV ook over, want idd, diezelfde politiek zegt altijd de ZP kwestie een kwestie voor de samenleving is en ook door de samenleving opgelost moet worden.
Bedankt voor de tweet, die had ik dus nog niet gezien. Dan is de link naar Kamervragen natuurlijk wel begrijpelijker.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vind het verder prima trouwens dat ze verkopen wat ze willen aan wie. Ik vraag me ook af wie er in godsnaam Zwarte Piet-spul op die site koopt. Maar goed ik heb zelf überhaupt nooit Zwarte Piet-items gekocht in mijn leven dus ik zou ook niet weten waar je dat zou moeten vinden. Misschien is het net zoiets als harddrugs of dissidente literatuur, iets wat je in een donker steegje op de kop tikt?
Sarcasme?quote:
Omdat Bol.com zelf de politiek erbij heeft betrokken in een kwestie waarvan de politiek telkens roept dat het een kwestie van de samenleving is en opgelost dient te worden door dezelfde samenleving.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sarcasme?
Waarom vind je dat terecht?
Luchtig is niet erg, maar dit komt nogal arrogant en bijdehand over allemaal. Gewoon een vervelende attitude. Geef gewoon 1 algemene stament af en negeer de rest gewoon of verwijs naar dat statement. ik vind het nogal een vorm van disrepect van mensen die een andere mening op nahouden. Als bedrijf zijnde is dat niet echt handig, maarja ze hebben een monopolie positie in NL, dus ze kunnen dat prima maken verder.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik vond het altijd wel leuk, die social media accounts van bedrijven die het net even wat luchtiger brachten dan anders.
Inmiddels denk ik er toch iets anders over.
Ik bemerk hier de laatste tijd steeds vaker een trend in, ook vanuit bepaalde hoeken uit de politiek. Bij kleine "overwinningen" gaan ze vaak over tot provoceren, uitdagen en verketteren. Zo werk je mensen tegen je in het harnas.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik vond het altijd wel leuk, die social media accounts van bedrijven die het net even wat luchtiger brachten dan anders.
Inmiddels denk ik er toch iets anders over.
Er lijkt een bredere trend gaande waarbij bedrijven zich graag presenteren als informeel en gevat, met name op zaken als twitter. Van mij hoeft dat bepaald niet; richt je vooral op correcte, beleefde en duidelijke communicatie, en de grapjas laat je maar aan de kapstok hangen voor hen die daar hun beroep van hebben gemaakt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:45 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Luchtig is niet erg, maar dit komt nogal arrogant en bijdehand over allemaal. Gewoon een vervelende attitude. Geef gewoon 1 algemene stament af en negeer de rest gewoon of verwijs naar dat statement. ik vind het nogal een vorm van disrepect van mensen die een andere mening op nahouden. Als bedrijf zijnde is dat niet echt handig, maarja ze hebben een monopolie positie in NL, dus ze kunnen dat prima maken verder.
In 2010 waren de pieten uit het nos journaal nog gewoon zwart. Hell, het waren van Muiswinkel en georgina nog!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:42 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Discussie over of zwarte piet racistisch is uit 2010
Hoe lang bestaat KOZP ook alweer?
Akkoord.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Omdat Bol.com zelf de politiek erbij heeft betrokken in een kwestie waarvan de politiek telkens roept dat het een kwestie van de samenleving is en opgelost dient te worden door dezelfde samenleving.
Ik ben ook niet zo van het boycotten, vind Bol verder een prima site, ook altijd goede service bij probleempjes. Heb ook totaal geen behoefte om iets gerelateerd aan Zwarte Piet te kopen dus dat boeit me verder echt niet, andere partijen kunnen dat prima leveren.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:45 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Luchtig is niet erg, maar dit komt nogal arrogant en bijdehand over allemaal. Gewoon een vervelende attitude. Geef gewoon 1 algemene stament af en negeer de rest gewoon of verwijs naar dat statement. ik vind het nogal een vorm van disrepect van mensen die een andere mening op nahouden. Als bedrijf zijnde is dat niet echt handig, maarja ze hebben een monopolie positie in NL, dus ze kunnen dat prima maken verder.
Ze hebben helemaal geen monopoliepositie. Elke stad heeft een boekwinkel en een electronicawinkel. En het wemelt van de websites waar je boeken en electronica kunt kopen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:45 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nederlandse geschiedenis bestaat niet?quote:
Letterlijk gezien niet nee, maar praat maar eens met veel ondernemers uit de boekhandel/speelgoed sector. Je hoeft er niet aan mee te doen nee... maar dan ga je sowieso kapot. Een soort Thuisbezorgd dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal geen monopoliepositie. Elke stad heeft een boekwinkel en een electronicawinkel. En het wemelt van de websites waar je boeken en electronica kunt kopen.
Ik heb bij deze uitspraak van anderen al heel vaak gevraagd om inhoudelijke argumenten die onomstotelijk aantonen dat de huidige zwarte Piet een vorm van racisme is, die ik nooit kreeg.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:28 schreef HighTech het volgende:
[..]
Nee ZP is zeer racistisch. Gelukkig komt er steeds meer verzet tegen
Dit vind jij by far het meest trieste aan de deze discussie ja?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is echt by far het meest Trieste van de hele discussie ja.
Degene met het grootste woord zijn, vaak ook nog eens kinderloze, tokkies die sinterklaas toch lang en breed ontgroeid zijn al. Als je het dan zo'n kinderfeest vind, hou dan lekker je mond.
En hiermee word heel fijn het hypocriete karakter van de politiek correcte meute aangetoond. Want Bol wil geen boeken verkopen die dus ''haatdragend zijn en waarin tot antisemitisme en homohaat word aangezet'', echter word de koran (en verschillende versies daarvan, zoals een kinderkoran(!)) nog steeds aangeboden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:59 schreef TheVulture het volgende:
''De boekensectie besloot eerder al om geen platform meer te bieden aan boeken die haatdragende boodschappen bevatten, zoals antisemitisme of homohaat''.
Ja dat mogen ze lekker zelf weten. Alleen als ze een dominerende plek in de markt bezetten, is het niet heel erg onlogisch als mensen hier verontwaardigd over gaan doen. Want men krijgt het gevoel dat er wat door de strot geduwd moet worden, en daar worden heel veel mensen niet vrolijk van. Wat heet...quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
Als een snackbar(keten) weigert om vegatarische snacks te verkopen, is er toch ook geen sprake van een verbod?
Dit is ook hetgeen waarbij velen de frustratie zit. Het is makkelijk om meteen de "tokkie" kaart of "racistisch rechts" te roepen maar mensen zien hun cultuur, hun geschiedenis en hun afkomst verketterd worden en de kritiek op andere culturen, die in veel gevallen wel voor wat meer dat een paar gekwetste zieltjes zorgen, wordt weggewuifd met de opmerking "dan kijk je maar de andere kant op".quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:01 schreef Tyr80 het volgende:
En het gaat eigenlijk niet eens om dit specifieke geval. Het is het in algemene zin toegeven aan dunne huidjes waar het probleem zit. Vandaag is het ZP, morgen iets anders. Ach zoek het uit...
Discriminatie tegen een dominante cuktuur in een land bestaat niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederlandse geschiedenis bestaat niet?
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal geen monopoliepositie. Elke stad heeft een boekwinkel en een electronicawinkel. En het wemelt van de websites waar je boeken en electronica kunt kopen.
Of het moreel juist is, is een tweede. Bol kan heel veel dingen doen zonder de wet te overtreden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
hoi,
dit kan wel.
ongeacht hoe je er over denkt.
natuurlijk bestaat dat wel, voorbeelden te overquote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Discriminatie tegen een dominante cuktuur in een land bestaat niet.
met censuur heeft het iig niets te makenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of het moreel juist is, is een tweede. Bol kan heel veel dingen doen zonder de wet te overtreden.
Nog nooit van gehoord, is het een youtube click sensatie?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:08 schreef riazop het volgende:
ook jokershop.be doet ,niet moeilijk over ZP
(maar hoe lang nog?)
Dit ja.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik blijf erbij dat als deze discussie anders was aangepakt en gevoerd er veel meer Nederlanders bereid waren om zwarte piet in de ban te doen. Het gaat niet om zwarte piet, zwarte piet is een symbool geworden tegen de verdere verkettering van de Nederlandse cultuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |