Verwacht wel komende weken forse stijging op IC in alle ziekenhuizen in Nederland.quote:
Nog twee wekenquote:
Tuurlijk verwacht jij dat. Je hoopt het zelfs zodat je kan zeggen: "Zie je nou wel?"quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Verwacht wel komende weken forse stijging op IC in alle ziekenhuizen in Nederland.
Die verwachten we eigenlijk al 4quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Verwacht wel komende weken forse stijging op IC in alle ziekenhuizen in Nederland.
Tja, gebruik je eigen gezond verstand in zo een situatie. Als je die afstand kan aanhouden zie ik geen probleem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:31 schreef Gia het volgende:
6 gasten...dat is naast het eigen gezin?
Donderdag feestje met 4 eigen gezin plus 4 gasten. Totaal 8 personen, dus.
Wel op een terras van 70 m2. 1,5 meter gaat geen probleem zijn.
Nu nog wel, over paar weken kan het wel hard gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die verwachten we eigenlijk al 4
weken. En de stijging is er al lichtelijk.
Over twee weken bedoel je?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nu nog wel, over paar weken kan het wel hard gaan.
6 is zonder eigen gezin en zonder kinderen <12quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:31 schreef Gia het volgende:
6 gasten...dat is naast het eigen gezin?
Donderdag feestje met 4 eigen gezin plus 4 gasten. Totaal 8 personen, dus.
Wel op een terras van 70 m2. 1,5 meter gaat geen probleem zijn.
Kan ik niet zeggen nee, maar het kan gestaag of snel gaan.... ligt aan vele factoren.quote:
Dit denk ik ook, tenzij het aantal besmettingen weer gaat stijgen zouden ook deze cijfers in de loop van volgende week moeten gaan stagneren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
ICs stijgen wel (maar heel licht) maar op het moment is het aantal besmettingen constant, dus dan zou het aantal patienten daar ook weer constant moeten worden.
Denk dat ziekenhuisopnames (IC en gewoon) de beste maatstaaf zijn voor corona in dit land. Aantal besmettingen bij testen hangt van zoveel meerdere factoren af (bereidheid mensen te testen bij milde klachten, makkelijkheid van de test). Probleem bij IC-opnames als indicator is dat er een vertraging op zit. Gemiddeld 6 dagen incubatietijd (tot 2 weken), daarna nog gemiddeld 1-2 weken ziek tot een ziekenhuisopname gemiddeld (dacht ik).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
ICs stijgen wel (maar heel licht) maar op het moment is het aantal besmettingen constant, dus dan zou het aantal patienten daar ook weer constant moeten worden.
Volgens mij is het gemiddelde van eerste symptomen tot aan ziekenhuisopname 5-7 dagen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat ziekenhuisopnames (IC en gewoon) de beste maatstaaf zijn voor corona in dit land. Aantal besmettingen bij testen hangt van zoveel meerdere factoren af (bereidheid mensen te testen bij milde klachten, makkelijkheid van de test). Probleem bij IC-opnames als indicator is dat er een vertraging op zit. Gemiddeld 6 dagen incubatietijd (tot 2 weken), daarna nog gemiddeld 1-2 weken ziek tot een ziekenhuisopname gemiddeld (dacht ik).
IC duurt nog iets langer, meestal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:47 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Volgens mij is het gemiddelde van eerste symptomen tot aan ziekenhuisopname 5-7 dagen.
Ja dat is waar, daar komen dan nog een paar dagen bij.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
IC duurt nog iets langer, meestal.
Zou ook raar zijn wanneer je je eigen gezin als gast zietquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:35 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
6 is zonder eigen gezin en zonder kinderen <12
Deze situatie mag dus gewoon.
https://www.rijksoverheid(...)s-in-eenvoudige-taal
Waarschijnlijk is het toch te belangrijk om door te laten gaan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:03 schreef trein2000 het volgende:
Wat is hier gebeurt dan? Halsema (oftewel de OOV afdeling van de gemeente Amsterdam) schrijft in een brief dat toeristen weg moeten blijven. Een woordvoerder bevestigt dat nog eens. En een uur later wordt het weer ingetrokken? Wut? https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-47039240
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:03 schreef trein2000 het volgende:
Wat is hier gebeurt dan? Halsema (oftewel de OOV afdeling van de gemeente Amsterdam) schrijft in een brief dat toeristen weg moeten blijven. Een woordvoerder bevestigt dat nog eens. En een uur later wordt het weer ingetrokken? Wut? https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-47039240
Dat willen ze dus achter de hand houden.quote:Amsterdam komt toch niet met een dringend advies aan toeristen en dagjesmensen om weg te blijven. Dat staat wel een in brief van burgemeester Halsema, die ze namens de veiligheidsregio schreef. Ook werd het nieuws door een woordvoerder van de stad aan de NOS bevestigd.
In de brief staat dat bezoekers buiten de regio "per onmiddellijke ingang" worden ontmoedigd om te komen. Bezoekers zouden alleen moeten komen als dat noodzakelijk is.
"We doen die oproep nu niet, we houden die mogelijkheid achter de hand", zei burgemeester Halsema later op de avond in het tv-programma Nieuwsuur. Volgens haar wordt de oproep zelfs "liever niet" gedaan, omdat die volgens haar "desastreus" zou zijn voor de hotelbranche. Wel wil Halsema dat mensen drukke plekken te mijden.
niet door Rutte lijkt me, misschien wel door de wethouder financinquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:25 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Dat willen ze dus achter de hand houden.
Ongetwijfeld ofwel iemand op een verkeerd knopje gedrukt waardoor men dacht dit is wat we nu gaan doen ofwel Femke is teruggefloten door Rutte. Denk ik.
Maar waarom bevestig je dat dan nog eens als woordvoerder? Daar is iets gebeurd na publicatie, kan bijna niet anders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:25 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Dat willen ze dus achter de hand houden.
Ongetwijfeld ofwel iemand op een verkeerd knopje gedrukt waardoor men dacht dit is wat we nu gaan doen ofwel Femke is teruggefloten door Rutte. Denk ik.
Geen idee. Misschien omdat die woordvoerder het zag staan en dacht dit is wat we gaan doen. Want het staat er. Dus ja, dit gaan we doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:28 schreef trein2000 het volgende:
Maar waarom bevestig je dat dan nog eens als woordvoerder?
Ik zou het bij god niet weten. Maargoed, er gaan wel meer dingen niet helemaal lekker daar bij Femkequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet door Rutte lijkt me, misschien wel door de wethouder financin
Deze laatste grafiek is wat misleidend want dat zegt of een IC wel of niet een van C0vid19 verdacht besmette patint in behandeling heeft. Het geeft hooguit aan of de lokatie wel of geen Covid19 patienten heeft wat niets zegt over (werk)belasting.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:37 schreef Momo het volgende:
....
[ afbeelding ]
Op de ICs op dit moment (stichting NICE)
Zonder die man tekort te doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Diezelfde man tweet ook dit
[ twitter ]
Is denk ik familie van Ven en Hooibaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zonder die man tekort te doen.
Lijkt me dit iemand die het net iets te interessant vind dat ie in de front Line werkt. En het daarom allemaal net even nog spannender maakt als het al is.
Sensatie mannetje.
(Ik baseer dit op basis van 3 tweets)
Ik trok dezelfde conclusie al, ook nog door dezequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
Lijkt me dit iemand die het net iets te interessant vind dat ie in de front Line werkt. En het daarom allemaal net even nog spannender maakt als het al is.
Sensatie mannetje.
Inderdaad, daarbij heeft deze man 252 followers, hebben sommigen een abonnement op slecht nieuws ofzo zodat ze de paniek hoog kunnen houden in dit topic?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
Sensatie mannetje.
Waarschijnlijk om jongeren aan te sporen om zich aan de regels te houden. Maar die kijken hier sowieso niet naar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:52 schreef Da_Sandman het volgende:
EenVandaag speelde na de persco ook nog even in op de emoties. Een reportage over een 30-jarige dame die in de camera verzuchtte dat ze zich voelde als een oude vrouw van 80. 'Pas op, jongeren!', zei ze ook nog.
En ik de publieke omroepen altijd maar verdedigen.
Die zag ik ook ja!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:52 schreef Da_Sandman het volgende:
EenVandaag speelde na de persco ook nog even in op de emoties. Een reportage over een 30-jarige dame die in de camera verzuchtte dat ze zich voelde als een oude vrouw van 80. 'Pas op, jongeren!', zei ze ook nog.
Dat is sowieso niet de taak van EenVandaag.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om jongeren aan te sporen om zich aan de regels te houden. Maar die kijken hier sowieso niet naar.
Wat is dat nou weer voor gelul van die gasten, gewoon werken voor je coronageld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik trok dezelfde conclusie al, ook nog door deze
[ twitter ]
Daarmee niet willen ontkennen dat er wel degelijk mensen met serieuze shit in het ziekenhuis liggen etc, etc.
Er zijn waarschijnlijk meer jongeren positief getest, dan dat er naar EenVandaag kijken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:52 schreef Da_Sandman het volgende:
In al die leeftijdscategorien zijn er volgens de weekrapportages van het RIVM zeer lage aantallen opgenomen in de afgelopen twee weken. Toevallig allemaal op zijn afdeling, geen medische voorgeschiedenis en allemaal nu zorgelijk...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Daarmee niet willen ontkennen dat er wel degelijk mensen met serieuze shit in het ziekenhuis liggen etc, etc.
Het mooiste vind ik dat die vraagt welke behandeling moet die bij aandoen a doen en hoe constateer ik dat zeg maar via een twitter pole. Tja dan kan ik het niet echt serieus nemen of er gaat iets goed mis bij de afdeling cardiologie in Maastricht waar hij zegt te werken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, daarbij heeft deze man 252 followers, hebben sommigen een abonnement op slecht nieuws ofzo zodat ze de paniek hoog kunnen houden in dit topic?
Allemaal uit de containmenthoek dus. Ja, die zijn hardnekkig.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dezelfden die elke dag voorbij komen hier.
Het leven is te kort, echt hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:27 schreef CherryLips het volgende:
Weet je, even spuien.
Ik ben zo'n doomer. Zo'n angsthaas. Zit al ruim vijf maanden binnen te bibberen. En te chagrijnen. Ook dat. Ik hou afstand van iedereen met een gezicht. Ik ga misschien eens in de twee weken bij m'n ouders eten en doe hooguit twee keer per week boodschappen of laat het bezorgen. Ik ga niet naar restaurants, niet naar de bios, niet naar andere winkels, niet naar vrienden (nou ok, vorige week een keertje, verder hou ik de boot af dus eens zien hoeveel vrienden ik na Corona nog heb). Ik ga niet naar musea, niet naar het zwembad of sportschool, niet gezellig winkelen, geen uitstapjes, niet naar de dierentuin, niet op vakantie, laat staan naar het buitenland, niet naar de fysio of de audicien of de kapper. Niet naar cursussen of rondleidingen. Je krijgt me met geen stok het OV in. Verjaardag is niet gevierd. Ik loop erbij met lang halfdood haar en m'n wenkbrauwen vormen ondertussen een soort hoofdband. En dan denk je, misschien kan ik wel eens naar de kapper. Als je goed voor jezelf zorgt voel je je ook beter (ok ben wel naar de tandarts geweest, voorkomen is beter dan genezen etc etc). Maar dan is er weer een item over een 30-jarige die nog steeds ziek is, lees je tweets over artsen met akelige verhalen en dan denk ik: bedankt h. Schop me maar weer naar binnen. Alles is open maar ga er vooral niet naartoe.
Ze vergeten even dat ze ook een ander publiek bereiken en dat ze niet zozeer informeren maar ook paniek zaaien. Ik vond het eigenlijk prettiger toen alles gewoond dicht was want dan had ik niet het idee dat ik van alles miste. Nu is het alsof ik lam ben en niks meer kan terwijl de rest van de wereld doordraait.
Maar ok. Dan maar niet naar de kapper. Kom toch niet onder de mensen dus maakt ook niet uit hoe ik erbij loop.
/einde bericht
Zoek hulp. Dit gaat niet goed.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:27 schreef CherryLips het volgende:
Weet je, even spuien.
Ik ben zo'n doomer. Zo'n angsthaas. Zit al ruim vijf maanden binnen te bibberen. En te chagrijnen. Ook dat. Ik hou afstand van iedereen met een gezicht. Ik ga misschien eens in de twee weken bij m'n ouders eten en doe hooguit twee keer per week boodschappen of laat het bezorgen. Ik ga niet naar restaurants, niet naar de bios, niet naar andere winkels, niet naar vrienden (nou ok, vorige week een keertje, verder hou ik de boot af dus eens zien hoeveel vrienden ik na Corona nog heb). Ik ga niet naar musea, niet naar het zwembad of sportschool, niet gezellig winkelen, geen uitstapjes, niet naar de dierentuin, niet op vakantie, laat staan naar het buitenland, niet naar de fysio of de audicien of de kapper. Niet naar cursussen of rondleidingen. Je krijgt me met geen stok het OV in. Verjaardag is niet gevierd. Ik loop erbij met lang halfdood haar en m'n wenkbrauwen vormen ondertussen een soort hoofdband. En dan denk je, misschien kan ik wel eens naar de kapper. Als je goed voor jezelf zorgt voel je je ook beter (ok ben wel naar de tandarts geweest, voorkomen is beter dan genezen etc etc). Maar dan is er weer een item over een 30-jarige die nog steeds ziek is, lees je tweets over artsen met akelige verhalen en dan denk ik: bedankt h. Schop me maar weer naar binnen. Alles is open maar ga er vooral niet naartoe.
Ze vergeten even dat ze ook een ander publiek bereiken en dat ze niet zozeer informeren maar ook paniek zaaien. Ik vond het eigenlijk prettiger toen alles gewoond dicht was want dan had ik niet het idee dat ik van alles miste. Nu is het alsof ik lam ben en niks meer kan terwijl de rest van de wereld doordraait.
Maar ok. Dan maar niet naar de kapper. Kom toch niet onder de mensen dus maakt ook niet uit hoe ik erbij loop.
/einde bericht
Zeg tegen jezelf, begin maart hadden we 28.000 besmettingen per dag en gingen we gewoon naar de kapper.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:27 schreef CherryLips het volgende:
Weet je, even spuien.
/einde bericht
Het gaat al beter dan het gingquote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zoek hulp. Dit gaat niet goed.
Da's fijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat al beter dan het ging
Ze maken er echt een potje van.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:54 schreef vosss het volgende:
[ twitter ]
Interessant. Zover had ik niet eens meer gekeken. Opmerkelijk wel. Op zijn minst.
En toen werd er niet eens goed getest.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:36 schreef Za het volgende:
[..]
Zeg tegen jezelf, begin maart hadden we 28.000 besmettingen per dag en gingen we gewoon naar de kapper.
Die 28000 heb je ook maar uit je duim gezogen he.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:36 schreef Za het volgende:
[..]
Zeg tegen jezelf, begin maart hadden we 28.000 besmettingen per dag en gingen we gewoon naar de kapper.
Ik ben eerder rond de 40 ondertussenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:40 schreef BillDauterive het volgende:
Tjonge, CherryLips, je maakt het jezelf ook niet makkelijk.
Heel goed dat je voorzichtig bent, veel minder afspreekt en de leuke dingen bewaart voor betere tijden, maar laat je niet te bang maken. De kans dat je net zo eindigt als de 30-jarige is verschrikkelijk klein. Als eerste raak je ook niet zomaar besmet, want je mijdt al veel contacten. Ten tweede zijn er, zelfs met de oplopende besmettingen, niet veel besmettingen in Nederland. Ook zullen de meeste mensen van rond de 30 weinig van de besmetting merken.
Misschien is het een tip om op een rustig moment een keer door een parkje te lopen en kijken hoe dat voelt. Als je dan ziet dat er niets aan de hand is, dan kan je langzaam opbouwen en naar de kapper gaan.
Als je bang bent om naar de kapper te gaan, vraag dan aan je kapper of die een mondkapje wil dragen, als je een afspraak maakt.
Dat is bedoeld om een tussenweg te vinden tussen economie en zorg.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:50 schreef CherryLips het volgende:
Maar ik vraag me dan dus af of er ook bij stilgestaan wordt dat het heel tegenstrijdig is. Veel dingen zijn open, er was zelfs kermis in Tilburg, je mag weer vliegen, winkels zijn open, musea, sportscholen, restaurants. Maar hey hier heb je even allemaal enge verhalen van mensen die de trap niet meer op kunnen en een rolstoel nodig hebben.
Ik kan daar helemaal niks mee.
Daar word je niet blij van inderdaad. Maar dit zijn allemaal erg persoonlijke beslissingen. Miljoenen mensen gaan bijv. akkoord met behoorlijke kans vroegtijdig te overlijden door te gaan roken, ook zoiets dat iedereen zelf moet weten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:50 schreef CherryLips het volgende:
Maar ik vraag me dan dus af of er ook bij stilgestaan wordt dat het heel tegenstrijdig is. Veel dingen zijn open, er was zelfs kermis in Tilburg, je mag weer vliegen, winkels zijn open, musea, sportscholen, restaurants. Maar hey hier heb je even allemaal enge verhalen van mensen die de trap niet meer op kunnen en een rolstoel nodig hebben.
Ja, ik heb dat ook, hoor. Er schijnt van alles te kunnen, maar mij lijkt het allemaal niet verstandig. Natuurlijk zou ik best ergens wat willen gaan eten ofzo, maar hoe stom is het als je vervolgens in het ziekenhuis terecht komt. Dus dat doe ik niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:50 schreef CherryLips het volgende:
De it's back maakt het wel af.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik ben recent uit eten geweest en vond de twee weken erna niet echt relaxed. Bleef toch een beetje denken aan de incubatietijd en de vraag hoe lang het bij mij zou durenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 01:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat ook, hoor. Er schijnt van alles te kunnen, maar mij lijkt het allemaal niet verstandig. Natuurlijk zou ik best ergens wat willen gaan eten ofzo, maar hoe stom is het als je vervolgens in het ziekenhuis terecht komt. Dus dat doe ik niet.
Gelukkig vermaak ik me prima thuis en heb ik genoeg dingen te doen, maar het is niet het leukste jaar ooit qua activiteiten
Dacht dat jij voor was?! Heb je het wel gelezen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is heel goede maatregel, laat ze maar lekker financieel boeten...
Ik weet nog eens dat ik de weg wilde oversteken en nog geen meter voor me een bus rakelings voor mijn hoofd zoefde die ik niet eens gezien had, dan denk ik weleens had ik 1 seconde eerder overgestoken dan..quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:46 schreef galantis het volgende:
Ik ben doorgaans 'banger' voor kanker of een auto-ongeluk dan corona.
Sowieso bestaat het hele leven uit ingecalculeerde risico's. En het zou zonde zijn keuzes te maken om risico's te vermijden die je vroeger wel bereid was te nemen.
Dat is het fijne van die ziekenhuisopnames. Dat duurt een paar weken. Iemand die besmet raakt, ligt niet de volgende dag in het ziekenhuis aan een beademingsapparaat. Hij of zij is eerst weken thuis aan het tobben. Af en toe gaat het weer ven beter en dan weer slechter.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Al die poeha, gisteren waren er 4 ziekenhuisopnames, in heel Nederland. En dat cijfer ligt al een hele tijd onder de 10 (met ik geloof een enkele uitzondering, maar altijd beneden de 20). Gaat nergens meer over. Als je dit lijntje doortrekt en we komen zo meteen in het griepseizoen mag je dus helemaal niks meer en zit half Nederland thuis "met symptomen".![]()
Ik vind dit gewoon weer een enorme faal van de overheid.
Hoe is het eigenlijk met de oversterfte? Al een tijdje niets gehoord.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:32 schreef opgebaarde het volgende:
Dus geen zorgen. Je krijgt over tijdje gewoon je zin, het aantal ziekenhuisopnames gaat snel stijgen. En het aantal dooien gaat ook toenemen, geduld, mensen gaan pas dood na een lange worsteling.
En die oversterfte, dat is niet de overheid die daar mee pogt. Dat is voor andere partijen die zich baseren op data van het CBS. En die data wordt niet dagelijks of wekelijks gepubliceerd.
Ik ben al 3 x 2 weken aan het wachten op die toename.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is het fijne van die ziekenhuisopnames. Dat duurt een paar weken. Iemand die besmet raakt, ligt niet de volgende dag in het ziekenhuis aan een beademingsapparaat. Hij of zij is eerst weken thuis aan het tobben. Af en toe gaat het weer ven beter en dan weer slechter.
Weet je, twee maandjes terug. Toen het aantal nieuwe besmettingen zo hard daalde dat er nauwelijks nieuwe besmettingen per dag meer waren. Toen werden wel nog steeds mensen opgenomen.
Dus geen zorgen. Je krijgt over tijdje gewoon je zin, het aantal ziekenhuisopnames gaat snel stijgen. En het aantal dooien gaat ook toenemen, geduld, mensen gaan pas dood na een lange worsteling.
En die oversterfte, dat is niet de overheid die daar mee pogt. Dat is voor andere partijen die zich baseren op data van het CBS. En die data wordt niet dagelijks of wekelijks gepubliceerd.
Over twee weken...!quote:
Ik ken meerdere mensen die op de Covid afdelingen hebben gewerkt (niet IC) en die vonden er maar weinig van. Ja het was even een paar weken harder werken dan gemiddeld maar niks aan trauma’s of vervelendere dingen gezien dan normaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Tsja, iedereen is je nu weer aan het uitlachen maar Nederland volgt al vele tijden hetzelfde patroon als veel andere landen qua aantal besmettingen, opnames etc. maar dan met een paar weken vertraging omdat inderdaad later begonnen is met maatregelen nemen en later begonnen is met maatregelen afzwakken. Diezelfde curve kan je dus min of meer gewoon verwachten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is het fijne van die ziekenhuisopnames. Dat duurt een paar weken. Iemand die besmet raakt, ligt niet de volgende dag in het ziekenhuis aan een beademingsapparaat. Hij of zij is eerst weken thuis aan het tobben. Af en toe gaat het weer ven beter en dan weer slechter.
Weet je, twee maandjes terug. Toen het aantal nieuwe besmettingen zo hard daalde dat er nauwelijks nieuwe besmettingen per dag meer waren. Toen werden wel nog steeds mensen opgenomen. Dat komt door die vertraging, mensen zijn lange tijd ziek voordat ze het niet meer zelf aankunnen en acute hulp nodig hebben.
Dus geen zorgen. Je krijgt over tijdje gewoon je zin, het aantal ziekenhuisopnames gaat snel stijgen. En het aantal dooien gaat ook toenemen, geduld, mensen gaan pas dood na een lange worsteling, niet binnen een dag.
Ik ga niet ontkennen dat het voor het individu vreselijk is als je wordt geconfronteerd met de gevolgen van Covid. Zeker als die zo lang aanhouden. Maar jij moet dat wel een beetje in perspectief plaatsen. Een halfjaar geleden werd de eerste besmetting in Nederland vastgesteld en hoeveel van dat soort verhalen zijn er over 30-jarige en zelfs 40-jarige. En handje vol, misschien twee handjes vol?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:27 schreef CherryLips het volgende:
Maar dan is er weer een item over een 30-jarige die nog steeds ziek is, lees je tweets over artsen met akelige verhalen en dan denk ik: bedankt h. Schop me maar weer naar binnen. Alles is open maar ga er vooral niet naartoe.
Ze vergeten even dat ze ook een ander publiek bereiken en dat ze niet zozeer informeren maar ook paniek zaaien.
zoiets zal het zijn en dan alles bij Femke op het bordje leggenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:19 schreef Hannnnn het volgende:
Ik denk zomaar dat ze meer plannen hadden maar doorhebben dat met de huidige stabilisatie daar geen draagvlak voor zou zijn. Dus dan maar nog een waarschuwing, want afgelasten werkt averechts.
Er komen ook helemaal geen maatregelen meer omdat het in Nederland blijkbaar als enige land ter wereld juridisch allemaal niet dicht te timmeren is.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:13 schreef Injetta het volgende:
Wat is er bottomline nu echt anders na gisterenavond?
Het valt niet te controleren of mensen niet met meer dan 6 mensen thuis iets vieren en keurig anderhalve meter aanhouden. Hooguit excessen waar een hele buurt van kan meegenieten. En dat kon je al melden en kwam de politie om we een eind aan te maken.
Iets strenger op de horeca. Maar ook daarvoor is geen capaciteit om te controleren. En langer thuiswerken, maar dat gebeurde volgens mij al behoorlijk bij bedrijven waar dat kan door thuiswerken makkelijker te maken.
We kunnen nog steeds massaal naar restaurants, stranden, bossen, kermissen.
Niet dat het voor mij pers nu strenger moet, maar als ze echt bang zijn voor snelle toename dan zijn dit slappe hap ‘maatregelen’. Ik kan het eigenlijk niet echt maatregelen noemen.
Eens zien of dat ook nog zo is als de besmettingen en opnames wel blijven toenemen in de komende weken/maanden..quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er komen ook helemaal geen maatregelen meer omdat het in Nederland blijkbaar als enige land ter wereld juridisch allemaal niet dicht te timmeren is.
NL: nee wij mogen risicogevallen op Schiphol helemaal niet testen hoor...
Duitsland: wij testen alle risicogevallen op onze luchthavens
De toename is al een tijdje waarneembaar ondanks dat het nog steeds lage aantallen zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:35 schreef asco het volgende:
[..]
Ik ben al 3 x 2 weken aan het wachten op die toename.
In het dashboard zie je ook dat het 3daags gemiddeld van opnames ook al weer 4 dagen aan het dalen is. Dus ook daar lijkt de stijging in ieder geval uit te zijn. Alleen IC opnames stijgt nog licht maar dat is ook de laatste in de keten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:44 schreef Montov het volgende:
[..]
De toename is al een tijdje waarneembaar ondanks dat het nog steeds lage aantallen zijn.
Zie het coronadashboard:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Klik "Meer uitleg en data" van de IC, ziekenhuisopnames en besmettingen en kies "Laatste maand"
IC: van rond de 1 naar rond de 4.
Ziekenhuis: van rond de 1.5 naar rond de 6
Besmettingen: van rond de 1 naar 3.5 (dankzij een stabiele laatste week)
Met zo'n trend zit je binnen 2 maanden met een groot probleem. Hopelijk zet de stabilisatie van de afgelopen week door.
Wat een faalland is dit toch ook. Als het zometeen enorm mis gaat hebben we dat 100% aan ons zelf te wijten. En dan maar weer janken.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er komen ook helemaal geen maatregelen meer omdat het in Nederland blijkbaar als enige land ter wereld juridisch allemaal niet dicht te timmeren is.
Ja maar VRIJHEID! Gewoon lekker de zwakke mensen opsluiten, kunnen de wel-geschikte mensen tenminste gewoon feesten zoals het hoort.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:50 schreef CherryLips het volgende:
hallo Henk Krolquote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja maar VRIJHEID! Gewoon lekker de zwakke mensen opsluiten, kunnen de wel-geschikte mensen tenminste gewoon feesten zoals het hoort.
Ik neem aan dat je een grapje maakt?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja maar VRIJHEID! Gewoon lekker de zwakke mensen opsluiten, kunnen de wel-geschikte mensen tenminste gewoon feesten zoals het hoort.
Hoi, je hebt kennisgemaakt met Q.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een grapje maakt?
Gelukkig is er FOK!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben eerder rond de 40 ondertussen
Naar buiten durf ik verder wel hoor, heb van het voorjaar mooie wandelingen gemaakt en ben een keer naar het strand geweest voor het te druk was. En de dierenarts natuurlijk, dat gaat ook door. Als ik iets echt nodig heb en het is niet te bestellen, dan haal ik het even op een doordeweekse ochtend. Heb vanavond tijdens de persco een frietje gehaald want dan was het toch rustig.
Maar echt relaxed sta ik er niet. En Kruidvat ga ik erin en eruit.
M'n vader houdt ook geen afstand van mij "want ik kom toch nergens"
Maar ja, de agenda is leeg tot m'n volgende tandartsafspraak.
Zou het niet doenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik had aanstaande zaterdag best een leuk feestje bij iemand thuis, grote tuin, bbq dit dat. Mannetje of 50. Hoop eigenlijk wel dat het gewoon door gaat. #zinin
Wel terecht punt (in ieder geval de eerste).quote:
Ik volg deze reeks al maanden en wat jij schrijft herken ik niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, iedereen is je nu weer aan het uitlachen maar Nederland volgt al vele tijden hetzelfde patroon als veel andere landen qua aantal besmettingen, opnames etc. maar dan met een paar weken vertraging omdat inderdaad later begonnen is met maatregelen nemen en later begonnen is met maatregelen afzwakken. Diezelfde curve kan je dus min of meer gewoon verwachten.
Enfin, je werd ook uitgelachen toen er nog maar een handjevol besmettingen per dag werden genoteerd en het gejuich in dit topic over 'de in Nederland verdwenen ziekte' overal te zien was. Werd je ook voor gek verklaard wanneer je zei dat het aantal binnen een aantal weken weer flink ging stijgen, exact hoe je het ook in andere landen ziet gebeuren.
Eind 2021 al? Dat is wel heel wishfull thinking.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:53 schreef matthijst het volgende:
Koreaanse tv net: uitdaging 1 is om berhaupt een vaccin te vinden. Uitdaging 2 is om 150 landen die eraan werken op 1 lijn te krijgen en het vaccin te delen. Als dat lukt dan hopen ze eind 2021(!) tegen de 2.miljard vaccins gemaakt te hebben. Eerst alleen voor ouderen en health care workers.
Dus deze shit duurt nog wel even.
Vind ik heel kort door de bocht. Ik ben zelf chronisch ziek en ik werk, betaal belasting en leef normaal leven. Ik moet mezelf opsluiten, zodat de rest normaal wil leven, terwijl ik dat zelf ook wil.quote:
Dat kan dat jij dat niet herkent.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik volg deze reeks al maanden en wat jij schrijft herken ik niet.
Gelukkig, ik schrok al dat ik een hele juichreeks had gemistquote:
Veel mensen denken echt dat chronisch zieken kwijlend achter de geraniums zitten en niet gewoon deelnemen aan de maatschappij, zonder dat je wat aan ze ziet. O en ze hebben het ook allemaal aan zichzelf te danken. Als je ze allemaal uit de beroepsbevolking trekt dan is dat onbetaalbaar en valt er heel veel weg.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Vind ik heel kort door de bocht. Ik ben zelf chronisch ziek en ik werk, betaal belasting en leef normaal leven. Ik moet mezelf opsluiten, zodat de rest normaal wil leven, terwijl ik dat zelf ook wil.
is gewoon een domme tweet maar dat is toch ook geen algemene opiniequote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Vind ik heel kort door de bocht. Ik ben zelf chronisch ziek en ik werk, betaal belasting en leef normaal leven. Ik moet mezelf opsluiten, zodat de rest normaal wil leven, terwijl ik dat zelf ook wil.
Zonnestraaltje.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Eind 2021 al? Dat is wel heel wishfull thinking.
Ik zie het best vaak langskomen op Twitter en Facebook. Nou zijn dat vaak wel de schreeuwende tokkies die van zich laten horen, maar vind het best akelig dat er zo over anderen gedacht wordt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
is gewoon een domme tweet maar dat is toch ook geen algemene opinie
Zeker. 93% van de vaccins in de fase waarin het oxford vaccin zich bevindt faalt. Het vorige record van een vaccin was 4 jaar.quote:
Hoezo rel? OMT adviserrt, kabinet bepaalt het beleid en heeft besloten iets lager te gaan zitten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:00 schreef _serial_ het volgende:
De eerste rel is binnen
Kabinet strenger dan medisch experts met aantal gasten thuis
Als je dit al akelig vindt dan raad ik het af om op twitter reacties te lezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie het best vaak langskomen op Twitter en Facebook. Nou zijn dat vaak wel de schreeuwende tokkies die van zich laten horen, maar vind het best akelig dat er zo over anderen gedacht wordt.
Dat dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Er zijn in NL meer dan 1 miljoen chronisch zieken.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Veel mensen denken echt dat chronisch zieken kwijlend achter de geraniums zitten en niet gewoon deelnemen aan de maatschappij, zonder dat je wat aan ze ziet. O en ze hebben het ook allemaal aan zichzelf te danken. Als je ze allemaal uit de beroepsbevolking trekt dan is dat onbetaalbaar en valt er heel veel weg.
Eind juni begin juli was behoorlijk juichen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gelukkig, ik schrok al dat ik een hele juichreeks had gemist
Sommigen wel jaquote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Eind juni begin juli was behoorlijk juichen.
Is er een reden om nu in full-panic mode te schieten dan?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Eind juni begin juli was behoorlijk juichen.
Misschien eens goed om in kaart te brengen hoe groot die groep nu werkelijk is.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Veel mensen denken echt dat chronisch zieken kwijlend achter de geraniums zitten en niet gewoon deelnemen aan de maatschappij, zonder dat je wat aan ze ziet. O en ze hebben het ook allemaal aan zichzelf te danken. Als je ze allemaal uit de beroepsbevolking trekt dan is dat onbetaalbaar en valt er heel veel weg.
Er zit nog een heel gebied tussen 'niks aan de hand jongens' en 'full-panic mode'. Maar dat is moeilijk te begrijpen, ofzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is er een reden om nu in full-panic mode te schieten dan?
Wie is er in full-panic mode?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Compleet achterlijk dat daar geen juridische constructie voor gevonden kan worden inderdaad.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee joh, ze krijgen in plaats van twee nog maar n waarschuwing.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar is Amsterdam nu tot oorlogsgebied verklaard of....?
Als ik het zo lees gaat er eigenlijk niet veel veranderen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie doet dat danquote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De voorzitter van Horeca Amsterdam is dezelfde vogel die bezoekers van zijn eigen horeca zaak telefoon camera's liet afplakken en bij ingang bezoekers vertelde om te gaan zitten als het licht aan zou gaan (want dan BOA's voor de deur). Tegelijk degene die het hardst loopt te gillen bij de NOSquote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Genieten geblazen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee joh, ze krijgen in plaats van twee nog maar n waarschuwing.
Ja. Iedereen gaat dood.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar is geen woord van gelogen.quote:
Iedereen hier stond te juichen dat het virus overwonnen was en dat het nooit meer terug zou komen. Alleen ons orakel Dven had bedenkingen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie stond er in juni/juli te juichen dan?
Dat heb ik dan helemaal gemist.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iedereen hier stond te juichen dat het virus overwonnen was en dat het nooit meer terug zou komen. Alleen ons orakel Dven had bedenkingen.
Volgens mij was het n bepaalde user die de hele tijd corona is klaar liep te schreeuwen. Overigens zie ik hem niet meer posten, hopelijk een ban.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iedereen hier stond te juichen dat het virus overwonnen was en dat het nooit meer terug zou komen. Alleen ons orakel Dven had bedenkingen.
Ik ook, het orakel niet blijkbaar.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan helemaal gemist.
Wat een verhaal joh. Amsterdamquote:
Schuren bij Disco Dolly, alsof corona niet bestaat - cafs in Amsterdam lappen soms regels aan hun laars
Een medewerker van het Amsterdamse danscaf Disco Dolly kijkt de bezoekers zaterdagavond laat bij binnenkomst streng aan. Het is hl belangrijk, legt hij uit, dat ze het lichtsignaal herkennen. ‘Als wij het licht aanknippen, moet je direct op een barkruk gaan zitten.’ Want het kan zijn dat agenten of handhavers onverwacht een kijkje komen nemen. En dan moet het onmiddellijk afgelopen zijn met het dansen.
Wowquote:
Zo'n tent verdient gewoon een sluitingquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-hun-laars~beecd8ce/
[..]
Wat een verhaal joh. Amsterdam
Die zit met de nieuwe regels in Amsterdam snel dicht gelukkig.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-hun-laars~beecd8ce/
[..]
Wat een verhaal joh. Amsterdam
Eindelijk iemand die het snapt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:06 schreef Elan het volgende:
Vind het trouwens wel een geniale zet van Rutte die 6 mensen, merendeel zal zich braaf houden aan de regels en dat gaat een enorme bak aan besmettingen schelen.
Zulke tenten moet je gewoon direct sluiten, niet eerst waarschuwen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zit met de nieuwe regels in Amsterdam snel dicht gelukkig.
Maar de mensen die zich er toch al niet aan hielden, zullen dat nog steeds niet doen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt.
Als een x percentage braaf luistert, dan heb je je winst al te pakken.
Die jongeren waarschijnlijk niet maar ouderen gaan dit sowieso opvolgen, waardoor tante Sjaan hopelijk op een enorm drukke kringverjaardag niet Covid oploopt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat moet ik nog maar eens zien. Want als de handhavers er zijn is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zit met de nieuwe regels in Amsterdam snel dicht gelukkig.
Nee, maar dat houd je toch.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar de mensen die zich er toch al niet aan hielden, zullen dat nog steeds niet doen.
Maar winst is winst.
Ben allang blij dat de bruiloft die vrienden van mij al drastisch hebben moeten aanpassen, nog op dezelfde aangepaste manier door kan gaan. (geen receptie, wel ceremonie, geen diner, wel kleine borrel buiten)quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, maar dat houd je toch.
Het is gewoon een laagdrempelige manier om toch winst te boeken.
Precies en je moet ook niet meteen te hoog inzetten in deze fase. Ze hebben achter de schermen waarschijnlijk nog een heel arsenaal aan veel zwaardere maatregelen bedacht die op elk voor hun noodzakelijke moment ingevoerd kunnen worden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, maar dat houd je toch.
Het is gewoon een laagdrempelige manier om toch winst te boeken.
Ik vind het sowieso laag hangend fruit dat zorgpersoneel / bezoek in verzorgingstehuizen niet sowieso altijd een mondkapje draagt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat ik wel bizar vind is zorgpersoneel wat niet in quarantaine hoeft na bezoek aan een risicogebied.
Ook verloskondigen en thuiszorg dragen geen mondkapjes.
Proberen we bewust kwetsbaren om zeep te helpen of wat?
De gemeente is niet achterlijk. Die zullen wel een agent in burger langs sturen nu.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat moet ik nog maar eens zien. Want als de handhavers er zijn is er niks aan de hand.
En je hebt Halsema nog.
tussen 6 a 8% dat zet nog totaal geen zoden aan de dijkquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:17 schreef TheVulture het volgende:
Zouden we nog in de situatie komen dat je met een bewezen coronabesmetting gewoon zonder restricties aan het openbare leven kan deelnemen? Kan me voorstellen dat die discussie gaat worden gevoerd op het moment dat de groep besmette mensen steeds groter wordt. Is er uberhaupt recent iets gezegd over waar we nu staan qua percentages?
Zolang het op de A infectieziekten lijst blijft staan echt niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:17 schreef TheVulture het volgende:
Zouden we nog in de situatie komen dat je met een bewezen coronabesmetting gewoon zonder restricties aan het openbare leven kan deelnemen? Kan me voorstellen dat die discussie gaat worden gevoerd op het moment dat de groep besmette mensen steeds groter wordt. Is er uberhaupt recent iets gezegd over waar we nu staan qua percentages?
Als dat zo is dan laat ik me direct in mijn gezicht hoestenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:17 schreef TheVulture het volgende:
Dat is hier gewoon gepost hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:22 schreef Za het volgende:
Waarom wordt de grootschalige besmetting onder personeel van de Bijenkorf hier niet opgepakt?
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Joh vervelend mannetje, ga je weer beginnen?!?Nergens een 'doemsdagvoorspelling' hoe hard hij ook je best zal doen.
Dit soort voorspellingen doe je al weken zo niet maanden maar het lijkt allemaal nog steeds mee te vallen?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, iedereen is je nu weer aan het uitlachen maar Nederland volgt al vele tijden hetzelfde patroon als veel andere landen qua aantal besmettingen, opnames etc. maar dan met een paar weken vertraging omdat inderdaad later begonnen is met maatregelen nemen en later begonnen is met maatregelen afzwakken. Diezelfde curve kan je dus min of meer gewoon verwachten.
Enfin, je werd ook uitgelachen toen er nog maar een handjevol besmettingen per dag werden genoteerd en het gejuich in dit topic over 'de in Nederland verdwenen ziekte' overal te zien was. Werd je ook voor gek verklaard wanneer je zei dat het aantal binnen een aantal weken weer flink ging stijgen, exact hoe je het ook in andere landen ziet gebeuren.
Is dat echt zo?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat ik wel bizar vind is zorgpersoneel wat niet in quarantaine hoeft na bezoek aan een risicogebied.
En dat is ook precies waarom die aanpak niet zal werken. Dan krijg je mensen die het op gaan zoeken waardoor je juist in de situatie terecht komt dat de zorg het op een gegeven moment niet meer aan kan. Zelfde reden waarom dat reis paspoort voorstel uiteindelijk op de achtergrond is verdwenen. Je gaat mensen bijna motiveren om ziek te worden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als dat zo is dan laat ik me direct in mijn gezicht hoesten
Ik weet niet hoe het werkt maar als er gezegd wordt prima maar quarantaine kost je je vakantiedagen. Dan gaat men met geen/amper klachten gewoon werken.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Maar daar ben je dan als zorgpersoneel zelf ook bij h, om naar zo'n risicogebied te reizen en dan de maandag daarna weer gewoon met kwetsbaren/ouderen te werken.
Raar dat er zowieso een voorstel was wat je met 1 hersencel al kan afschieten...quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is ook precies waarom die aanpak niet zal werken. Dan krijg je mensen die het op gaan zoeken waardoor je juist in de situatie terecht komt dat de zorg het op een gegeven moment niet meer aan kan. Zelfde reden waarom dat reis paspoort voorstel uiteindelijk op de achtergrond is verdwenen. Je gaat mensen bijna motiveren om ziek te worden.
Hoe bedoel je? Het is meerdere keren gepost in deze reeks.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:22 schreef Za het volgende:
Waarom wordt de grootschalige besmetting onder personeel van de Bijenkorf hier niet opgepakt?
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)ntie-in-risicogebiedquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Maar daar ben je dan als zorgpersoneel zelf ook bij h, om naar zo'n risicogebied te reizen en dan de maandag daarna weer gewoon met kwetsbaren/ouderen te werken.
quote:Meer willekeurige coronatests in Engeland
Het Britse statistiekbureau ONS gaat de komende maanden meer willekeurig gekozen mensen in Engeland testen op het coronavirus. Dat zijn er nu 28.000 per twee weken en dat moeten er in oktober 150.000 zijn. Zo moet een beter beeld ontstaan van hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn.
Ook de testcapaciteit in Wales, Schotland en Noord-Ierland wordt uitgebreid. Dit onderzoek staat los van het landelijke testprogramma voor mensen met klachten.
Minister van Volksgezondheid Hancock noemt dit onderzoek het belangrijkste instrument dat de overheid heeft op basis waarvan besluiten worden genomen, omdat het duidelijk maakt hoe het virus zich verspreidt. Lokale brandhaarden kunnen worden opgespoord en uitgedoofd, is het idee. Ook kunnen met het onderzoek mensen gevonden worden die geen klachten hebben, maar toch corona hebben.
Je weet dus niet of het zo werkt. Prima, maar waarom er dan een oordeel over hebben?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het werkt maar als er gezegd wordt prima maar quarantaine kost je je vakantiedagen. Dan gaat men met geen/amper klachten gewoon werken.
Dat is al zorgwekkend an sich maar met zorg voor kwetsbaren helemaal.
Ja. Ik kon er ook met m’n hoofd niet bij dat dat oprecht voorgesteld werd.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Raar dat er zowieso een voorstel was wat je met 1 hersencel al kan afschieten...
Dat is meer een aanslag op ons schoolsysteem dat er blijkbaar mensen zijn die niet kunnen bedenken dat dan bijna iedereen ziek wil worden.
Dat is toch geen doemsdagvoorspelling joh, gekquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Dit soort voorspellingen doe je al weken zo niet maanden maar het lijkt allemaal nog steeds mee te vallen?
Door wie da? Die persoon zou eigenlijk al zijn schoolgeld terug moeten krijgen...quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Ik kon er ook met m’n hoofd niet bij dat dat oprecht voorgesteld werd.
Tsja, zullen bang zijn voor de 'wat als'. Onnodig maar begrijpelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:31 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Had ie niet een week kunnen wachten met dit zinloze advies? Dit weekend wat gepland met een man of 20 in privsfeer buiten, onbesmette gebied, wel gepaste afstand bewaren. Maar de organisatie trekt zich nu zelf terug.
Als dat personeel in quarantaine moet. Dan krijgen de patinten geen zorgquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ook verloskondigen en thuiszorg dragen geen mondkapjes.
Proberen we bewust kwetsbaren om zeep te helpen of wat?
Ze hadden het luchtruim/grens met USA dicht moeten houden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:34 schreef Za het volgende:
Ondertussen komen op Aruba 37% van de tests positief terug.
Het is het land geworden met het hoogst aantal besmettingen p/100.000 ter wereld.
Het is ook wel netjes vanuit de organisatie. Je kijkt elkaar toch een beetje aan van 'moeten we dit wel doen', meningen zullen verdeeld zijn. Misschien komt de helft alsnog niet, gedoe.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, zullen bang zijn voor de 'wat als'. Onnodig maar begrijpelijk.
Ja dat verongelijkte toontje van je kennen we nu wel. Je kunt wel pretenderen een orakel te zijn maar als je elke dag wat anders roept is dat ook niet echt geloofwaardig. Nederland volgt de curve van andere landen dus je bent binnen no time terug bij af zegt ie .... uiteraard zonder te duiden om welke landen het gaat..... Brazilie? Senegal? Belgi? Bulgarije is een corrupt land, je weet zelf niet eens of de cijfers die worden uitgegeven wel kloppen zei je laatstquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is toch geen doemsdagvoorspelling joh, gek
En Nederland volgt inderdaad gewoon het vrij gangbare patroon. Een behapbare toename na een periode waarin er een minimaal aantal besmettingen leek te zijn. Weet je nog, toen jij zo ongelofelijk hard je best deed om te trollen over hoe gigantisch slecht het opeens in Bulgarije zou gaan? Tada.
Ja natuurlijk weet je dat nog. Dat is namelijk precies wat genoeg mensen al aangegeven hebben wat er te gebeuren stond en dat Nederland zich net als op het vroegste begin van de crisis en er ook een groep was die dacht dat Nederland de dans zou ontspringen.
Dat heeft niets met doemdenken te maken (terwijl er sowieso al weinig 'doem' is aan controleerbare zaken).
Doe je niet nog gekker voor dan je al bent Elan.
Klacht over Giel, altijd terecht. Die hypocriete subsidieslurper heeft nooit recht van spreken. Beetje janken dat we moeten doneren voor goeie doelen, draag zelf wat af van die tonnen die je jat, maar ga anderen niet vertellen wat ze zelf moeten weten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:36 schreef Stoorzendert het volgende:
Giel Beelen was ook weer lekker aan het zieken vanmorgen.
Blijkbaar maakt Frits Westers een programma of doet iets van liefdadigheid voor kinderen met kanker (KWF), en is onlangs in een risicogebied geweest waardoor Frits is quarantaine is gegaan.
Giel: Je had gewoon niets moeten zeggen, en gewoon gaan!
Frits: Het zijn ernstig zieke kinderen Giel?![]()
Giel: Uhhh, owjah.![]()
Gaat me niet om dit specifieke verhaal, maar meer om het feit dat deze lakse en gevaarlijke houding van ‘invloedrijke’ figuren gewoon getolereerd wordt op de radio / tv.
Ja godver, het RIVM zegt "in uitzonderingssituaties kan de zorgmedewerker werken". Daar versta ik onder, dat een briljante chirurg die operaties doet waar zijn collega's niets van bakken, toch mag komen werken. Niet dat iedere Henk & Ingrid binnen zorg en welzijn gewoon weer aan de slag mag.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)ntie-in-risicogebied
Of de cijfers waren sowieso gaan dalen en nu komt dat op het conto van deze persconferentie en dit advies. Als je eens in de zoveel weken een waarschuwing plaatst, een maatregel aanscherpt of nogmaals aanhaalt of meer gaat handhaven, is er altijd wel iets van het beleid dat de daling veroorzaakt moet hebben.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bron Waldnet, Damwald/Damwoude is een dorpje in de buurt van Dokkum, wellicht de eerste maatregelen op basis van een riool onderzoek ?quote:Veel virusdeeltjes Covid-19 in riool in Damwld
Publicatie: wo 19 augustus 2020 11.37 uur
reageren
DAMWLD - Er is een enorme toename van virusdeeltjes van het coronavirus in het rioolwater in Damwld. Dat blijkt uit metingen in de zuiveringsinstallatie in Damwld. De cijfers zijn woensdag bekendgemaakt via het corona-dashboard van de overheid.
Uit de meting blijkt dat er duizend virusdeeltjes in een millimeter rioolwater zit. Het gemiddelde in Friesland is 159. Het cijfer laat zien dat het coronavirus dus heerst in de gemeente Dantumadiel. Het rioolwater-cijfer kan een signaal geven voor een uitbraak onder inwoners (welke pas later aan het licht komt).
Ik pretendeer helemaal geen orakel te zijn. Je zit gewoon weer in n van je maandelijkse galbuien waarna je uiteindelijk weer met de staart tussen de poten vertrekt. Prima, maar dit keer ga ik mij er niet meer voor laten lenen want dat gezuig, gelieg en geziek ben ik inmiddels wel een beetje klaar mee.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat verongelijkte toontje van je kennen we nu wel. Je kunt wel pretenderen een orakel te zijn maar als je elke dag wat anders roept is dat ook niet echt geloofwaardig. Nederland volgt de curve van andere landen dus je bent binnen no time terug bij af zegt ie .... uiteraard zonder te duiden om welke landen het gaat..... Brazilie? Senegal? Belgi? Bulgarije is een corrupt land, je weet zelf niet eens of de cijfers die worden uitgegeven wel kloppen zei je laatst.
Maar dat laatste zinnetje is veelzeggend. Ik plaats je terug op het lijstje van users waar ik niet meer op ga reageren omdat ze simpelweg te vermoeiend zijn (en teveel onzin uitkramen).
Nederland heeft inderdaad nog niet veelvuldig uitgeblonken in het verstrekken van logische adviezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:36 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Het is ook wel netjes vanuit de organisatie. Je kijkt elkaar toch een beetje aan van 'moeten we dit wel doen', meningen zullen verdeeld zijn. Misschien komt de helft alsnog niet, gedoe.
Alleen het advies is gewoon zo'n onzin. Vliegtuigen en kroegen zijn gevuld, grote steden zijn een zooitje, maar buiten iets in landelijk gebied ondernemen wordt vervolgens ontmoedigd.
Zou eerst gepasteuriseerd moeten wordenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:43 schreef VacaLoca het volgende:
Ah we kunnen op zoek naar milfs met antistoffen om vaccin direct uit de tepel te zuigen. Goed nieuws.
Dat hele riool onderzoek is BS, en inpertinent.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:42 schreef michiel_merk het volgende:
Bron Waldnet, Damwald/Damwoude is een dorpje in de buurt van Dokkum, wellicht de eerste maatregelen op basis van een riool onderzoek ?
Artikel wat Elan ook post, zorgpersoneel niet verplicht in quarentaine. Vervolgvraag is:quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je weet dus niet of het zo werkt. Prima, maar waarom er dan een oordeel over hebben?
Dat is een beetje de keuze tussen de economie en de volksgezondheid.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze hadden het luchtruim/grens met USA dicht moeten houden.
Hehquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:46 schreef Za het volgende:
[..]
Dat hele riool onderzoek is BS, en inpertinent.
Waar lees je dat berhaupt? Ik heb het van de week wel ergens voorbij zien komen maar kan het niet vinden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja godver, het RIVM zegt "in uitzonderingssituaties kan de zorgmedewerker werken". Daar versta ik onder, dat een briljante chirurg die operaties doet waar zijn collega's niets van bakken, toch mag komen werken. Niet dat iedere Henk & Ingrid binnen zorg en welzijn gewoon weer aan de slag mag.En dan stuurt zo'n organisatie voor ouderenzorg (thuiszorg en tehuizen) een bericht aan het voltallige personeel dat een quarantaine niet hoeft? Nalatig gewoon..
Staat nergens dat mensen die bejaardenzorg doen maar gewoon niet in quarantaine hoeven.quote:Voor bepaalde beroepen geldt dat hun inzet noodzakelijk kan zijn. Voor beroepen en branches waar reizen noodzakelijk is maken werkgevers en werknemers gezamenlijk afspraken over de afweging tussen noodzaak en risico’s. Daarbij kunnen zij zich laten adviseren door arbodiensten. Het gaat daarbij om:
-zorgprofessionals, alleen als zij naar Nederland reizen voor werk;
-grenswerkers als zij voor hun werk reizen;
-personen werkzaam in het transport als zij voor hun werk reizen;
-diplomaten als zij voor hun werk reizen;
-personeel van internationale organisaties en personen uitgenodigd door internationale organisaties, als zij voor hun werk reizen;
-militair personeel, als deze medewerkers voor hun werk reizen;
-humanitaire hulpverleners, als zij voor hun werk reizen;
-hpersoneel ten behoeve van civiele bescherming, als deze medewerkers voor hun werk reizen.
https://www.rijksoverheid(...)voorwaarden%20werken.
Ja, mensen die zo nodig op vakantie moeten zouden verplicht in quarentaine moeten. Ook als een gebied oranje wordt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat personeel in quarantaine moet. Dan krijgen de patinten geen zorg
Lijkt dat jou een goed idee?
Ik werk in een verpleeghuis en het beeld was absurd. De monteurs (van Ziggo bv) moesten in onze panden wel kapjes op maar daar tussendoor loopt dus 100 man verplegend personeel zonder kapjes. Absurd gezicht een soort bubble in een bubble.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso laag hangend fruit dat zorgpersoneel / bezoek in verzorgingstehuizen niet sowieso altijd een mondkapje draagt.
Leg uit, tijdje terug tijdens een presentatie zei het RIVM dat riool water een sterke voorspeller is van een toename van opnames van patinten met corona. (De opnames volgde iets later op de lijn van rioolmeting coronavirusconcentratie) Maar goed dat zie je ook terug in Amsterdam waar ze dit in juni hadden gemeten, en moet je nu zienquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:46 schreef Za het volgende:
[..]
Dat hele riool onderzoek is BS, en inpertinent.
quote:14-08-2020: Bij 'Personen die afkomstig zijn uit risicogebieden/-landen' uitzondering voor zorgmedewerkers opgenomen.
Gaat nergend over idd. Wat is de reactie van de directie dan als gevraagd wordt waarom het personeel dan geen mondkapjes op hoeft?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik werk in een verpleeghuis en het beeld was absurd. De monteurs (van Ziggo bv) moesten in onze panden wel kapjes op maar daar tussendoor loopt dus 100 man verplegend personeel zonder kapjes. Absurd gezicht een soort bubble in een bubble.
Klopt. Er is bij ons al een feestje gecanceld ivm dat aantal.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:06 schreef Elan het volgende:
Vind het trouwens wel een geniale zet van Rutte die 6 mensen, merendeel zal zich braaf houden aan de regels en dat gaat een enorme bak aan besmettingen schelen.
Was het trouwens een advies of een verplichting?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:31 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Had ie niet een week kunnen wachten met dit zinloze advies? Dit weekend wat gepland met een man of 20 in privsfeer buiten, onbesmette gebied, wel gepaste afstand bewaren. Maar de organisatie trekt zich nu zelf terug.
Zo'n beetje alles is een advies.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Was het trouwens een advies of een verplichting?
Bij mijn zus op werk heeft een clint de lokale politiek ingeschakeld om een mondkapjesplicht af te dwingen. Punt is dat er geen regelgeving vanuit het RIVM voor is en met dus gewoon lekker kostenbesparend op blijft treden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gaat nergend over idd. Wat is de reactie van de directie dan als gevraagd wordt waarom het personeel dan geen mondkapjes op hoeft?
Het is Nederland. Alles is advies ten strengste etc. Maar wordt in de praktijk niet gecontroleerd of gehandhaafd.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt. Er is bij ons al een feestje gecanceld ivm dat aantal.
Alle beetje helpen
[..]
Was het trouwens een advies of een verplichting?
In het begin was het toch must.. die 3 man ofzo. Bij klachten kon je boetes krijgen als ik het me goed herinner.quote:
Comform de richtlijnen van het Rivm. Die dooddoener zie je overal. Wanneer je vervolgens zegt dat rivm bloed aan de handen heeft met hun faalbeleid op sommige aspecten mag het weer niet gezegd worden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij mijn zus op werk heeft een clint de lokale politiek ingeschakeld om een mondkapjesplicht af te dwingen. Punt is dat er geen regelgeving vanuit het RIVM voor is en met dus gewoon lekker kostenbesparend op blijft treden.
Bij gezeik of klachten zeggen ze hoeft niet van het RIVM
Ja, buiten. Achter de voordeur is alles een advies geweest.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In het begin was het toch must.. die 3 man ofzo. Bij klachten kon je boetes krijgen als ik het me goed herinner.
Klopt!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In het begin was het toch must.. die 3 man ofzo. Bij klachten kon je boetes krijgen als ik het me goed herinner.
Ik vind het dan weer heel normaal dat als je willens en wetens naar een oranje gebied bent afgereisd dat het je je eigen vakantiedagen kost. Een ander verhaal wordt het als een gebied tijdens je verblijf ineens op oranje springt...quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het werkt maar als er gezegd wordt prima maar quarantaine kost je je vakantiedagen. Dan gaat men met geen/amper klachten gewoon werken.
Dat is al zorgwekkend an sich maar met zorg voor kwetsbaren helemaal.
Je MAG niet in quarantaine.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Als ze toen wel een boete mochten schrijven bij >3 man.. en nu niet bij 6> , want advies, dan is het wel een wezenlijk verschilquote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:02 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Ja, buiten. Achter de voordeur is alles een advies geweest.
Ze mogen niet controleren, maar gooien het dan op geluidsoverlast en komen alsnog binnenzetten.
In het begin was de toonzetting toch echt wel anders.quote:
Doel bereikt dusquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:31 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Nee vind ik niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer heel normaal dat als je willens en wetens naar een oranje gebied bent afgereisd dat het je je eigen vakantiedagen kost. Een ander verhaal wordt het als een gebied tijdens je verblijf ineens op oranje springt...
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:38 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Klacht over Giel, altijd terecht. Die hypocriete subsidieslurper heeft nooit recht van spreken. Beetje janken dat we moeten doneren voor goeie doelen, draag zelf wat af van die tonnen die je jat, maar ga anderen niet vertellen wat ze zelf moeten weten.
De haat zit diep, ghehe.
De enige reden dat ik Giel niet diep haat is omdat ik het meer haat ook maar iets bij die vent te voelen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:38 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Klacht over Giel, altijd terecht. Die hypocriete subsidieslurper heeft nooit recht van spreken. Beetje janken dat we moeten doneren voor goeie doelen, draag zelf wat af van die tonnen die je jat, maar ga anderen niet vertellen wat ze zelf moeten weten.
De haat zit diep, ghehe.
Dan nog neem je dat risico door perse op vakantie te gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer heel normaal dat als je willens en wetens naar een oranje gebied bent afgereisd dat het je je eigen vakantiedagen kost. Een ander verhaal wordt het als een gebied tijdens je verblijf ineens op oranje springt...
Stalen zouden niet representatief zijn, onbekend is hoeveel deeltjes berhaupt een indicatie is, men heeft geen viral shedding voorafgaand aan het besmet zijn, het voorspelt niets.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:55 schreef michiel_merk het volgende:
Leg uit, tijdje terug tijdens een presentatie zei het RIVM dat riool water een sterke voorspeller is van een toename van opnames van patinten met corona. (De opnames volgde iets later op de lijn van rioolmeting coronavirusconcentratie)
In juni waren de Amsterdammers massaal het virus aan het uitstoten om in augustus besmet te blijken?quote:Maar goed dat zie je ook terug in Amsterdam waar ze dit in juni hadden gemeten, en moet je nu zien
Zorgpersoneel weet redelijk goed hoe zij zichzelf en anderen beschermen tegen (verspreiding van) besmetting. Beter dan laten we zeggen 80% van de Nederlanders.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, mensen die zo nodig op vakantie moeten zouden verplicht in quarentaine moeten. Ook als een gebied oranje wordt.
Kijk, ik vind dat oranje gebieden gedoe ook krom terwijl je doodleuk naar Amsterdam mag maar als het op die manier ingekaderd wordt mag het ook zo gehanteerd worden.
Vooral voor zorgpersoneel.
Zolang het toerisme met name tussen gele landen plaatsvindt maakt dat geen zak uit. Is alleen maar onderbuik.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:03 schreef quirina het volgende:
Ach weet je de regering loopt alleen maar foei te roepen.
Eerst zijn het de jongeren en nou komt het doordat zogenaamd iedereen feestjes houd.
Nee regering het komt doordat mensen vakantie vieren en dat er toeristen in en uit vliegen/rijden.
Ben in juni ook naar Duitsland geweest en we hebben ons keurig aan de daar geldende regels gehouden. Niet ziek geworden.
Maar in Nederland niemand houd afstand, winkels houden zich niet aan de regels, airco’s staan weer overal te loeien en Corona rond te blazen maar nee hoor de regering zegt weer dat het aan feestjes thuis ligt.
Toen hebben ze wel laten zien dat er echt wel gehandhaafd kan worden en het een politiestaat kan worden, politie was toen ook constant aan het patrouilleren.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In het begin was de toonzetting toch echt wel anders.
In Juni /Juli begon het weer wat op te laaien , je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:06 schreef Za het volgende:
[..]
Stalen zouden niet representatief zijn, onbekend is hoeveel deeltjes berhaupt een indicatie is, men heeft geen viral shedding voorafgaand aan het besmet zijn, het voorspelt niets.
[..]
In juni waren de Amsterdammers massaal het virus aan het uitstoten om in augustus besmet te blijken?
Het is flauwekul, daarbij is een bevolking geen vee waarvan je de uitwerpselen gaat nalopen.
Precies in de zomervakantie!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
In Juni /Juli begon het weer wat op te laaien , je snapt wel wat ik bedoel.
Nee, daarom kun je je ook afvragen wat het b.v. voor nut heeft dat een land als Duitsland mensen per se wil testen die terug komen van een autovakantie. In Duitsland zelf is de kans waarschijnlijk groter dat je besmet raakt dan in Zwitserland of Oostenrijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:11 schreef quirina het volgende:
En.. Nederlanders die in eigen land op vakantie gaan lopen ook Corona op. Ken er die het opgelopen hebben in Zeeland.
Lekker naar de Zeeuwse kust mensen.
Maar daar let de regering niet op.
Een millimeter water, wat een flapdrol van een journalist die bij natuurkunde op de middelbare school heeft zitten te slapen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:42 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Bron Waldnet, Damwald/Damwoude is een dorpje in de buurt van Dokkum, wellicht de eerste maatregelen op basis van een riool onderzoek ?
dat is indekken van het RIVM ze bedoelen daar daadwerkelijk wel mee dat elke zorgmedewerker moet komen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja godver, het RIVM zegt "in uitzonderingssituaties kan de zorgmedewerker werken". Daar versta ik onder, dat een briljante chirurg die operaties doet waar zijn collega's niets van bakken, toch mag komen werken. Niet dat iedere Henk & Ingrid binnen zorg en welzijn gewoon weer aan de slag mag.En dan stuurt zo'n organisatie voor ouderenzorg (thuiszorg en tehuizen) een bericht aan het voltallige personeel dat een quarantaine niet hoeft? Nalatig gewoon..
Gewoon een eenduidig simpel te volgen beleid, want mensen gaan ook met de auto naar risicogebieden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, daarom kun je je ook afvragen wat het b.v. voor nut heeft dat een land als Duitsland mensen per se wil testen die terug komen van een autovakantie. In Duitsland zelf is de kans waarschijnlijk groter dat je besmet raakt dan in Zwitserland of Oostenrijk.
Het is niet dat Duitsland een bubbel is waar amper nog iets gebeurt.
Want hier heerst het nogal ja.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:11 schreef quirina het volgende:
En.. Nederlanders die in eigen land op vakantie gaan lopen ook Corona op. Ken er die het opgelopen hebben in Zeeland.
Lekker naar de Zeeuwse kust mensen.
Maar daar let de regering niet op.
Omdat het een uiterste maatregel is, met verregaande gevolgen, en die momenteel totaal niet proportioneel is.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:57 schreef quirina het volgende:
Ze hadden toch ook plannen om eventueel een regio in lockdown te gooien waarom doen ze dat niet?
En dan? Mondkapjes voor iedereen? Scholen dicht? Ouders in de stress?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:13 schreef quirina het volgende:
Je zal zien als we twee weken verder zijn nu met die scholen weer open dat de besmettingen weer de pan uit rijzen.
Is maar goed dat er geen users zijn die hier elke twee weken roepen dat er weer een nieuwe piek aan zit te komen twee weken later.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:13 schreef quirina het volgende:
Je zal zien als we twee weken verder zijn nu met die scholen weer open dat de besmettingen weer de pan uit rijzen.
Het wordt dan ook vooral opgelopen bij feestjes en in thuissituaties. Dat geven de nummers vrij duidelijk weer. Toerisme staat lager. Sowieso lachwekkend dat je aan het preken bent dat vakantie verkeer zo gevaarlijk is om vervolgens zelf ook lekker op vakantie te gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:03 schreef quirina het volgende:
Ach weet je de regering loopt alleen maar foei te roepen.
Eerst zijn het de jongeren en nou komt het doordat zogenaamd iedereen feestjes houd.
Nee regering het komt doordat mensen vakantie vieren en dat er toeristen in en uit vliegen/rijden.
Ben in juni ook naar Duitsland geweest en we hebben ons keurig aan de daar geldende regels gehouden. Niet ziek geworden.
Maar in Nederland niemand houd afstand, winkels houden zich niet aan de regels, airco’s staan weer overal te loeien en Corona rond te blazen maar nee hoor de regering zegt weer dat het aan feestjes thuis ligt.
Blijkbaar werkt het advies direct haar vruchten af.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:31 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Ja ze nemen zelf dat risico dat het op oranje springt, net als dat je als oudere naar de supermarkt gaat en besmet raakt, hadden ze maar online moeten bestellen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan nog neem je dat risico door perse op vakantie te gaan.
Maar dan moet het ook echt verplicht zijn ipv vrijblijvend.
Ik kan je nu al garanderen dat mensen dit gaan verzwijgen en gewoon gaan werken als het hun vakantiedagen/geld kost.
Uiteindelijk kun je het virus overal oplopen, kun je wel testen aan de grens maar als Gunther en Ludwig een week later in Hamburg naar een cafe gaan hebben ze waarschijnlijk meer kans besmet te raken dan op hun wandelvakantie in de Zwitserse bergen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon een eenduidig simpel te volgen beleid, want mensen gaan ook met de auto naar risicogebieden.
Er zijn echt nauwelijks boetes uitgeschreven, laat staan binnen. Die kun je volgens mij op n hand tellen en alleen in de gevallen waarin men het echt veel en veels te bont gemaakt heeft.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:02 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Ja, buiten. Achter de voordeur is alles een advies geweest.
Ze mogen niet controleren, maar gooien het dan op geluidsoverlast en komen alsnog binnenzetten.
Daar is hij weer, het sliding window van 2 weken. Zeg het vaak genoeg en dan gaat het vast een keer kloppen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:13 schreef quirina het volgende:
RIVM richtlijnen. Het RIVM heeft mbt de ouderenzorg echt ontzettend lopen falen. Zie het zorgpersoneel topic voor mijn tirade tegen die onlogica. Zelfde zie je nu bij leraren, die worden ook gewoon geslachtofferd.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gaat nergend over idd. Wat is de reactie van de directie dan als gevraagd wordt waarom het personeel dan geen mondkapjes op hoeft?
Klopt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja ze nemen zelf dat risico dat het op oranje springt, net als dat je als oudere naar de supermarkt gaat en besmet raakt, hadden ze maar online moeten bestellen.
Nee, dan gaan de cafs dicht natuurlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan? Mondkapjes voor iedereen? Scholen dicht? Ouders in de stress?
Mensen worden weer even geconditioneerd. Over een maand is dat weer weg en dan gaan de groepjes weer groter worden op feestjes en partijen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat ik niet aan die feestjes aflasten begrijp is dat er niets veranderd is ten opzichte van vorige week, toen diezelfde feestjes gewoon gevierd werden. Zaterdag heb ik ook een feestje en nu twijfelen sommigen of ze wel moeten gaan omdat ze geen risico willen nemen. Alsof die persconferentie een virusbom boven het land heeft laten exploderen ofzo.
Heel apart inderdaad.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat ik niet aan die feestjes aflasten begrijp is dat er niets veranderd is ten opzichte van vorige week, toen diezelfde feestjes gewoon gevierd werden. Zaterdag heb ik ook een feestje en nu twijfelen sommigen of ze wel moeten gaan omdat ze geen risico willen nemen. Alsof die persconferentie een virusbom boven het land heeft laten exploderen ofzo.
Sommigen hier doen een beetje lachwekkend over zo'n persconferentie en vinden het maar slappe hap met die adviezen. Maar zo'n persconferentie is voor de doorsnee Nederlander volgens mij echt wel weer even een wake-up call.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Vorige week was het ook al niet slim om naar een druk feestje te gaan. Maar naarmate de tijd verstrijkt, zijn er steeds meer besmettingen. En hoe meer mensen er besmet zijn, hoe groter de kans dat zo'n feestje de boel verder verspreidt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
18.000 boetes tot begin mei?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn echt nauwelijks boetes uitgeschreven, laat staan binnen. Die kun je volgens mij op n hand tellen en alleen in de gevallen waarin men het echt veel en veels te bont gemaakt heeft.
Dat is het punt niet. Het punt is dat ze denken dat na gister ze meer risico lopen dan vorige week.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorige week was het ook al niet slim om naar een druk feestje te gaan. Maar naarmate de tijd verstrijkt, zijn er steeds meer besmettingen. En hoe meer mensen er besmet zijn, hoe groter de kans dat zo'n feestje de boel verder verspreidt.
Dat denk ik ook. Veel mensen volgen het allemaal niet zo nauw en als ze dan een tijdje niks horen, vervallen ze weer in oude patronen en doen ze waar ze zin in hebben. Maar het gros van de mensen wil zich gewoon aan de regels houden, dus zo'n persconferentie met "dringende adviezen" brengt echt wel een hoop mensen weer in het gareel.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sommigen hier doen een beetje lachwekkend over zo'n persconferentie en vinden het maar slappe hap met die adviezen. Maar zo'n persconferentie is voor de doorsnee Nederlander volgens mij echt wel weer even een wake-up call.
Ik heb deze bewaard:quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar is hij weer, het sliding window van 2 weken. Zeg het vaak genoeg en dan gaat het vast een keer kloppen.
Ik ben daar een van als ik eerlijk ben. Ik had voor de komende weken een hoop feestjes staan. Buiten en volgens 1,5 meter, maar alles is wel gecanceld.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Veel mensen volgen het allemaal niet zo nauw en als ze dan een tijdje niks horen, vervallen ze weer in oude patronen en doen ze waar ze zin in hebben. Maar het gros van de mensen wil zich gewoon aan de regels houden, dus zo'n persconferentie met "dringende adviezen" brengt echt wel een hoop mensen weer in het gareel.
Mensen worden zich er meer van bewust dat het toch nog geen goed idee is, door de persconferentie en het alleen al noemen van dit dringende advies?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Je zou zeggen dat dit soort lui er bijna van zouden gaan balen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb deze bewaard: [ twitter ]
Nog n dag!
(Niet om flauw te doen, want eerlijk is eerlijk, Slagter was wel zo dapper om daadwerkelijk een voorspelling te doen)
Nee, scholen zijn sinds maandag open, over 2 weken ligt de IC vol.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen worden weer even geconditioneerd. Over een maand is dat weer weg en dan gaan de groepjes weer groter worden op feestjes en partijen.
Geen idee, ik weet alleen dat Nederland echt heel weinig boetes geeft ivm de omringende landen.quote:
Dat merk ik ook in mijn omgeving. Veel mensen hadden het idee dat na 1 september alles weer zou kunnen. Tussen maart en juli geen enkele uitnodiging gekregen, maar sinds begin augustus opeens een stuk of 5. Dat zegt wel genoeg, lijkt me.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is hier al eens genoemd, en misschien werkte dat voor vel mensen toch zo: die 1 september was de eiinddatum, daarna kon er zo'n beetje alles weer. Er is nu duidelijk gemaakt dat dat niet zo is, en misschien hadden veel mensen dat toch even nodig.
Gelukkig hoefde ik mijn verjaardag volgende week niet te cancelen want daar kwam toch al geen hond op af.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ben daar een van als ik eerlijk ben. Ik had voor de komende weken een hoop feestjes staan. Buiten en volgens 1,5 meter, maar alles is wel gecanceld.
Dat is jouw invulling.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Het punt is dat ze denken dat na gister ze meer risico lopen dan vorige week.
Het mooie is dat je met een negatieve voorspelling altijd tevreden kunt zijn. Als je gelijkkrijgt en als het meevalt kun je ook opgelucht ademhalen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat dit soort lui er bijna van zouden gaan balen.
Jij bent blij met feestjes met waar 6 man op af komen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Gelukkig hoefde ik mijn verjaardag volgende week niet te cancelen want daar kwam toch al geen hond op af.
Nee mens, dat is letterlijk wat er uit die mensen kwam die twijfelenquote:
Dat krijg je dus als je zo stellig bent in je standpunten als het rivm en niet het zekere voor het onzekere wil nemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
RIVM richtlijnen. Het RIVM heeft mbt de ouderenzorg echt ontzettend lopen falen. Zie het zorgpersoneel topic voor mijn tirade tegen die onlogica. Zelfde zie je nu bij leraren, die worden ook gewoon geslachtofferd.
Zelfde met maar 6 man thuis uitnodigen en vervolgens de horeca aanraden. Ik kan in mijn tuin zo'n 100 man kwijt conform de afstandsregels terwijl de buurtkroeg hutjemutje is.
Ik denk niet per se dat men denkt dat ze meer risicolopen, maar bovenal dat men er beter bij stil staat hoeveel risico er toch nog steeds is. Zeker in bepaalde gebieden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Het punt is dat ze denken dat na gister ze meer risico lopen dan vorige week.
😥quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij bent blij met feestjes met waar 6 man op af komen.
Ik denk dat Slagter iets meer waardering verdient.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat dit soort lui er bijna van zouden gaan balen.
Dan luisteren ze niet, want thuiswerken wirdt al vanaf maart geadviseerd.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat krijg je dus als je zo stellig bent in je standpunten als het rivm en niet het zekere voor het onzekere wil nemen.
Eens idd over leraren. Iedereen verschuilt zich maar achter die rivm richtlijnen.
Veel bedrijven zijn nog steeds in de veronderstelling dat handen wassen en afstand houden volledige bezetting rechtvaardigd.
Hoe kom je hierbij?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind je post niet heel duidelijk. En je toon mag ook wel anders. Je kunt toch gewoon normaal antwoorden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee mens, dat is letterlijk wat er uit die mensen kwam die twijfelen.
Als je goed leest, kom je daar vast achter.quote:
Zo dan.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij bent blij met feestjes met waar 6 man op af komen.
Grapje hoor schatje, maar ik neem het wel iets serieuzer nu allemaal. Stom h.quote:
Dat vind ik bij jou ook doorgaans, dat je toon anders mag. Lees het nog eens.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind je post niet heel duidelijk. En je toon mag ook wel anders. Je kunt toch gewoon normaal antwoorden.
Welke mensen zeiden dat dan letterlijk?
Verstandig van je.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:32 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Grapje hoor schatje, maar ik neem het wel iets serieuzer nu allemaal. Stom h.
Raar ja, als je leest dat het vlug oploopt pas je je gedrag en activiteiten daar toch op aan? Zo half juni heerlijk naar het strand geweest, best druk maar er waren amper besmettingen in die fase.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mensen moeten maar doen met zo'n persco wat ze willen.
Persoonlijk kan ik voldoende zelf nadenken om een afgewogen beslissing te maken, daar heb ik geen praatje van Vadertje Staat voor nodig.
Dat vindt iedereen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persoonlijk kan ik voldoende zelf nadenken om een afgewogen beslissing te maken, daar heb ik geen praatje van Vadertje Staat voor nodig.
Ok, dat was wel dapper, dat geef ik hem na.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb deze bewaard: [ twitter ]
Nog n dag!
(Niet om flauw te doen, want eerlijk is eerlijk, Slagter was wel zo dapper om daadwerkelijk een voorspelling te doen)
Kun je het ook doen als je met een van milfs vrijt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:43 schreef VacaLoca het volgende:
Ah we kunnen op zoek naar milfs met antistoffen om vaccin direct uit de tepel te zuigen. Goed nieuws.
Idem.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alleen als je daarbij anderhalve meter afstand kunt houden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Kun je het ook doen als je met een van milfs vrijt.
Toen hij bij OP1 zat te kwaken dat hij berichten had gehad dat hij de beste wiskundeleraar was die mensen nooit gehad hadden wist ik wel waar aan dat lag.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ok, dat was wel dapper, dat geef ik hem na.
Om de een of andere reden heeft hij iets irritants, alhoewel ik niet precies kan duiden waar dat aan ligt.
maar is dit zo?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem.
Al helemaal geen praatje waar er gebruik word gemaakt van zulke hyperbolen, terwijl hij het ook gewoon normaal kan uitleggen.
inderdaad. Met als voornaamste tegenstrijdigheid nog altijd de besmettelijkheid van kinderen. RIVM is zo'n beetje nog het enige instituut dat stellig blijft beweren dat kinderen nauwelijks besmettelijk zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel terecht punt (in ieder geval de eerste).
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden. Dat is niet erg want het kan niet altijd anders maar benoem ze dan en zeg waarom je afwijst van de regels daar ipv te liegen. Ik zou er als leraar ook geen zin in hebben.
De officile tekst is dit: https://lci.rivm.nl/lci.r(...)ersinzetentestbeleidquote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is indekken van het RIVM ze bedoelen daar daadwerkelijk wel mee dat elke zorgmedewerker moet komen.
Inderdaad goed ingedekt. Terwijl ze heus wel weten dat dit een glijdende schaal is, en dat ze de risico's (wederom) bij de kwetsbaarste mensen neerleggen. Echt heel kwalijk dit! Op de top van een coronagolf kun je nog stellen dat het alle hens aan dek is, maar nu?quote:Wat te doen als een zorgmedewerker terugkeert uit een risicogebied/-land?
Landen met een verhoogd risico op COVID-19 kunnen het label oranje of rood krijgen, niet-essentile reizen naar deze landen worden afgeraden. Reizigers die in deze landen geweest zijn, wordt geadviseerd om 10 dagen na aankomst in Nederland in quarantaine te gaan. Een uitzondering geldt voor zorgmedewerkers. Alleen in overleg met de bedrijfsarts of de GGD mag een zorgmedewerker (zonder klachten) werken. De medewerker mag dan ingezet worden mits tijdens het werk altijd een chirurgisch mondneusmasker type II wordt gedragen. Daarnaast draagt de zorgmedewerker ook nog handschoenen bij persoonlijke verzorging of lichamelijk onderzoek. Deze zorgmedewerker krijgt heldere instructies over het vroegtijdig signaleren van gezondheidsklachten en wordt bij voorkeur niet ingezet voor zorg van de meest kwetsbaren binnen de instelling.
Ik begin mijn zinnen niet met "ach mens" en dergelijke.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat vind ik bij jou ook doorgaans, dat je toon anders mag. Lees het nog eens.
Nee dat moest er nog eens bijkomen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begin mijn zinnen niet met "ach mens" en dergelijke.
Het RIVM ook.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat Slagter iets meer waardering verdient.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee dat moest er nog eens bijkomen.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het RIVM ook.
't Is vooral om te laten zien dat er op iedere fout van de gezaghebbende instanties gesprongen wordt, terwijl alle andere experts er rustig op los mogen fantaseren.
Ja, dat de gemiddelde persoon nog steeds niet doorheeft hoe het ontwikkelen van wetenschappelijke kennis gaat is wel duidelijk. Dat klopt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:53 schreef Gretzl het volgende:
Ditzelfde geldt niet voor de RIVM-experts die voortdurend tegenstrijdigheden de wereld in slingeren.
Ik ben toch eerder geneigd zijn advies serieus op te volgen als hij het volk gewoon op een volwassen manier toe spreekt. Als hij de situatie beschrijft zoals hij is, zonder te overdrijven. Maar op het moment dat hij met overdreven hyperbolen aan komt zetten wordt het steeds moeilijker om hem serieus te nemen. Meeste mensen kunnen echt wel zelf nadenken en weten echt wel wat verstandig is of niet. Weten ook best wel wat de situatie zo ongeveer is. Dat soort hyperbolen gebruiken komt heel erg paniekerig over; alsof hij even de ernst van de situatie wil aandikken. Totaal onnodig. Het virus is een virus; niet een of andere menselijke entiteit die oorlog met ons voert. Zullen vast mensen zijn die de ernst niet begrijpen zonder dat soort termen, maar in mijn omgeving vinden mensen die hyperbolen enkel storend en lachwekkend.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar is dit zo?
jij hebt geen praatje nodig. (prima je weet blijkbaar heel goed wat je moet doen)
maar "al helemaal geen praatje met stomme hyberbolen!!!!".
ga jij door dit praatje nou juist meer of minder op letten? of juist hetzelfde blijven doen?
en als ze minder/geen hyperbolen hadden gebruikt had je dan wel je gedrag aangepast?
Als daar het antwoord nee op is, wat boeit het dan hoeveel hyperbolen ze gebruiken, je was toch niet van plan er naar te luisteren.
Plus zelf een beslissing maken over hoe je je gedraagt kan natuurlijk alleen als je goede info hebt.
Als ik info heb dat er 0 besmettingen zijn een week, ga ik de buurvrouw een beurt geven.
Als dat er 50.000 per dag zijn niet. Die info moet ik toch ergens vandaan halen.
en het gros van de mensen haalt die echt niet van het coronadasboard maar hoort dit van Mark op zo'n persconferentie.
80% weet het niet statistisch gezienquote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat de gemiddelde persoon nog steeds niet doorheeft hoe het ontwikkelen van wetenschappelijke kennis gaat is wel duidelijk. Dat klopt.
Oh er is een update:quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)ntie-in-risicogebied
Goed van ze!quote:BrabantZorg: tch quarantaineadvies voor personeel
Personeel van BrabantZorg dat op vakantie is geweest in risicogebieden met veel coronagevallen wordt toch geadviseerd om bij thuiskomst tien dagen in quarantaine te gaan.
Er was onduidelijkheid ontstaan nadat dinsdag informatie van het RIVM aan de medewerkers was doorgestuurd. Daarin stond dat zorgverleners onder voorwaarden toch aan het werk kunnen gaan als ze bij thuiskomst geen klachten hebben. Dat leidde bij verschillende medewerkers tot verwarring.
Een woordvoerder van de zorginstelling laat nu weten dat is besloten het quarantaineadvies ook voor haar medewerkers te laten gelden. Een uitzondering zou gemaakt kunnen worden als de continuteit van de zorgverlening in gevaar zou komen. Bij BrabantZorg gaan ze er niet vanuit dat dit gaat gebeuren.
Om de ontstane verwarring op te lossen, worden alle medewerkers nog eens extra genformeerd over het beleid van de instelling.
Dus je zegt Mark niet nodig te hebben en zelf goed kan inschatten wat veilig is. Maar als Mark met hyperbolen komt dan wordt je inschatting anders?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben toch eerder geneigd zijn advies serieus op te volgen als hij het volk gewoon op een volwassen manier toe spreekt. Als hij de situatie beschrijft zoals hij is, zonder te overdrijven. Maar op het moment dat hij met overdreven hyperbolen aan komt zetten wordt het steeds moeilijker om hem serieus te nemen. Meeste mensen kunnen echt wel zelf nadenken en weten echt wel wat verstandig is of niet. Weten ook best wel wat de situatie zo ongeveer is. Dat soort hyperbolen gebruiken komt heel erg paniekerig over; alsof hij even de ernst van de situatie wil aandikken. Totaal onnodig. Het virus is een virus; niet een of andere menselijke entiteit die oorlog met ons voert. Zullen vast mensen zijn die de ernst niet begrijpen zonder dat soort termen, maar in mijn omgeving vinden mensen die hyperbolen enkel storend en lachwekkend.
Niks goed van ze, zo hoort het gewoon. Zorg verdomme voor de veiligheid van je clinten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh er is een update:
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)dvies-voor-personeel
[..]
Goed van ze!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |