Verwacht wel komende weken forse stijging op IC in alle ziekenhuizen in Nederland.quote:
Nog twee wekenquote:
Tuurlijk verwacht jij dat. Je hoopt het zelfs zodat je kan zeggen: "Zie je nou wel?"quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Verwacht wel komende weken forse stijging op IC in alle ziekenhuizen in Nederland.
Die verwachten we eigenlijk al 4quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Verwacht wel komende weken forse stijging op IC in alle ziekenhuizen in Nederland.
Tja, gebruik je eigen gezond verstand in zo een situatie. Als je die afstand kan aanhouden zie ik geen probleem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:31 schreef Gia het volgende:
6 gasten...dat is naast het eigen gezin?
Donderdag feestje met 4 eigen gezin plus 4 gasten. Totaal 8 personen, dus.
Wel op een terras van 70 m2. 1,5 meter gaat geen probleem zijn.
Nu nog wel, over paar weken kan het wel hard gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die verwachten we eigenlijk al 4
weken. En de stijging is er al lichtelijk.
Over twee weken bedoel je?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nu nog wel, over paar weken kan het wel hard gaan.
6 is zonder eigen gezin en zonder kinderen <12quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:31 schreef Gia het volgende:
6 gasten...dat is naast het eigen gezin?
Donderdag feestje met 4 eigen gezin plus 4 gasten. Totaal 8 personen, dus.
Wel op een terras van 70 m2. 1,5 meter gaat geen probleem zijn.
Kan ik niet zeggen nee, maar het kan gestaag of snel gaan.... ligt aan vele factoren.quote:
Dit denk ik ook, tenzij het aantal besmettingen weer gaat stijgen zouden ook deze cijfers in de loop van volgende week moeten gaan stagneren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
ICs stijgen wel (maar heel licht) maar op het moment is het aantal besmettingen constant, dus dan zou het aantal patienten daar ook weer constant moeten worden.
Denk dat ziekenhuisopnames (IC en gewoon) de beste maatstaaf zijn voor corona in dit land. Aantal besmettingen bij testen hangt van zoveel meerdere factoren af (bereidheid mensen te testen bij milde klachten, makkelijkheid van de test). Probleem bij IC-opnames als indicator is dat er een vertraging op zit. Gemiddeld 6 dagen incubatietijd (tot 2 weken), daarna nog gemiddeld 1-2 weken ziek tot een ziekenhuisopname gemiddeld (dacht ik).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
ICs stijgen wel (maar heel licht) maar op het moment is het aantal besmettingen constant, dus dan zou het aantal patienten daar ook weer constant moeten worden.
Volgens mij is het gemiddelde van eerste symptomen tot aan ziekenhuisopname 5-7 dagen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat ziekenhuisopnames (IC en gewoon) de beste maatstaaf zijn voor corona in dit land. Aantal besmettingen bij testen hangt van zoveel meerdere factoren af (bereidheid mensen te testen bij milde klachten, makkelijkheid van de test). Probleem bij IC-opnames als indicator is dat er een vertraging op zit. Gemiddeld 6 dagen incubatietijd (tot 2 weken), daarna nog gemiddeld 1-2 weken ziek tot een ziekenhuisopname gemiddeld (dacht ik).
IC duurt nog iets langer, meestal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:47 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Volgens mij is het gemiddelde van eerste symptomen tot aan ziekenhuisopname 5-7 dagen.
Ja dat is waar, daar komen dan nog een paar dagen bij.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
IC duurt nog iets langer, meestal.
Zou ook raar zijn wanneer je je eigen gezin als gast zietquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:35 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
6 is zonder eigen gezin en zonder kinderen <12
Deze situatie mag dus gewoon.
https://www.rijksoverheid(...)s-in-eenvoudige-taal
Waarschijnlijk is het toch te belangrijk om door te laten gaan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:03 schreef trein2000 het volgende:
Wat is hier gebeurt dan? Halsema (oftewel de OOV afdeling van de gemeente Amsterdam) schrijft in een brief dat toeristen weg moeten blijven. Een woordvoerder bevestigt dat nog eens. En een uur later wordt het weer ingetrokken? Wut? https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-47039240
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:03 schreef trein2000 het volgende:
Wat is hier gebeurt dan? Halsema (oftewel de OOV afdeling van de gemeente Amsterdam) schrijft in een brief dat toeristen weg moeten blijven. Een woordvoerder bevestigt dat nog eens. En een uur later wordt het weer ingetrokken? Wut? https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-47039240
Dat willen ze dus achter de hand houden.quote:Amsterdam komt toch niet met een dringend advies aan toeristen en dagjesmensen om weg te blijven. Dat staat wel een in brief van burgemeester Halsema, die ze namens de veiligheidsregio schreef. Ook werd het nieuws door een woordvoerder van de stad aan de NOS bevestigd.
In de brief staat dat bezoekers buiten de regio "per onmiddellijke ingang" worden ontmoedigd om te komen. Bezoekers zouden alleen moeten komen als dat noodzakelijk is.
"We doen die oproep nu niet, we houden die mogelijkheid achter de hand", zei burgemeester Halsema later op de avond in het tv-programma Nieuwsuur. Volgens haar wordt de oproep zelfs "liever niet" gedaan, omdat die volgens haar "desastreus" zou zijn voor de hotelbranche. Wel wil Halsema dat mensen drukke plekken te mijden.
niet door Rutte lijkt me, misschien wel door de wethouder financinquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:25 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Dat willen ze dus achter de hand houden.
Ongetwijfeld ofwel iemand op een verkeerd knopje gedrukt waardoor men dacht dit is wat we nu gaan doen ofwel Femke is teruggefloten door Rutte. Denk ik.
Maar waarom bevestig je dat dan nog eens als woordvoerder? Daar is iets gebeurd na publicatie, kan bijna niet anders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:25 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Dat willen ze dus achter de hand houden.
Ongetwijfeld ofwel iemand op een verkeerd knopje gedrukt waardoor men dacht dit is wat we nu gaan doen ofwel Femke is teruggefloten door Rutte. Denk ik.
Geen idee. Misschien omdat die woordvoerder het zag staan en dacht dit is wat we gaan doen. Want het staat er. Dus ja, dit gaan we doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:28 schreef trein2000 het volgende:
Maar waarom bevestig je dat dan nog eens als woordvoerder?
Ik zou het bij god niet weten. Maargoed, er gaan wel meer dingen niet helemaal lekker daar bij Femkequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet door Rutte lijkt me, misschien wel door de wethouder financin
Deze laatste grafiek is wat misleidend want dat zegt of een IC wel of niet een van C0vid19 verdacht besmette patint in behandeling heeft. Het geeft hooguit aan of de lokatie wel of geen Covid19 patienten heeft wat niets zegt over (werk)belasting.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:37 schreef Momo het volgende:
....
[ afbeelding ]
Op de ICs op dit moment (stichting NICE)
Zonder die man tekort te doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Diezelfde man tweet ook dit
[ twitter ]
Is denk ik familie van Ven en Hooibaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zonder die man tekort te doen.
Lijkt me dit iemand die het net iets te interessant vind dat ie in de front Line werkt. En het daarom allemaal net even nog spannender maakt als het al is.
Sensatie mannetje.
(Ik baseer dit op basis van 3 tweets)
Ik trok dezelfde conclusie al, ook nog door dezequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
Lijkt me dit iemand die het net iets te interessant vind dat ie in de front Line werkt. En het daarom allemaal net even nog spannender maakt als het al is.
Sensatie mannetje.
Inderdaad, daarbij heeft deze man 252 followers, hebben sommigen een abonnement op slecht nieuws ofzo zodat ze de paniek hoog kunnen houden in dit topic?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
Sensatie mannetje.
Waarschijnlijk om jongeren aan te sporen om zich aan de regels te houden. Maar die kijken hier sowieso niet naar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:52 schreef Da_Sandman het volgende:
EenVandaag speelde na de persco ook nog even in op de emoties. Een reportage over een 30-jarige dame die in de camera verzuchtte dat ze zich voelde als een oude vrouw van 80. 'Pas op, jongeren!', zei ze ook nog.
En ik de publieke omroepen altijd maar verdedigen.
Die zag ik ook ja!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:52 schreef Da_Sandman het volgende:
EenVandaag speelde na de persco ook nog even in op de emoties. Een reportage over een 30-jarige dame die in de camera verzuchtte dat ze zich voelde als een oude vrouw van 80. 'Pas op, jongeren!', zei ze ook nog.
Dat is sowieso niet de taak van EenVandaag.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om jongeren aan te sporen om zich aan de regels te houden. Maar die kijken hier sowieso niet naar.
Wat is dat nou weer voor gelul van die gasten, gewoon werken voor je coronageld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik trok dezelfde conclusie al, ook nog door deze
[ twitter ]
Daarmee niet willen ontkennen dat er wel degelijk mensen met serieuze shit in het ziekenhuis liggen etc, etc.
Er zijn waarschijnlijk meer jongeren positief getest, dan dat er naar EenVandaag kijken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:52 schreef Da_Sandman het volgende:
In al die leeftijdscategorien zijn er volgens de weekrapportages van het RIVM zeer lage aantallen opgenomen in de afgelopen twee weken. Toevallig allemaal op zijn afdeling, geen medische voorgeschiedenis en allemaal nu zorgelijk...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Daarmee niet willen ontkennen dat er wel degelijk mensen met serieuze shit in het ziekenhuis liggen etc, etc.
Het mooiste vind ik dat die vraagt welke behandeling moet die bij aandoen a doen en hoe constateer ik dat zeg maar via een twitter pole. Tja dan kan ik het niet echt serieus nemen of er gaat iets goed mis bij de afdeling cardiologie in Maastricht waar hij zegt te werken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, daarbij heeft deze man 252 followers, hebben sommigen een abonnement op slecht nieuws ofzo zodat ze de paniek hoog kunnen houden in dit topic?
Allemaal uit de containmenthoek dus. Ja, die zijn hardnekkig.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dezelfden die elke dag voorbij komen hier.
Het leven is te kort, echt hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:27 schreef CherryLips het volgende:
Weet je, even spuien.
Ik ben zo'n doomer. Zo'n angsthaas. Zit al ruim vijf maanden binnen te bibberen. En te chagrijnen. Ook dat. Ik hou afstand van iedereen met een gezicht. Ik ga misschien eens in de twee weken bij m'n ouders eten en doe hooguit twee keer per week boodschappen of laat het bezorgen. Ik ga niet naar restaurants, niet naar de bios, niet naar andere winkels, niet naar vrienden (nou ok, vorige week een keertje, verder hou ik de boot af dus eens zien hoeveel vrienden ik na Corona nog heb). Ik ga niet naar musea, niet naar het zwembad of sportschool, niet gezellig winkelen, geen uitstapjes, niet naar de dierentuin, niet op vakantie, laat staan naar het buitenland, niet naar de fysio of de audicien of de kapper. Niet naar cursussen of rondleidingen. Je krijgt me met geen stok het OV in. Verjaardag is niet gevierd. Ik loop erbij met lang halfdood haar en m'n wenkbrauwen vormen ondertussen een soort hoofdband. En dan denk je, misschien kan ik wel eens naar de kapper. Als je goed voor jezelf zorgt voel je je ook beter (ok ben wel naar de tandarts geweest, voorkomen is beter dan genezen etc etc). Maar dan is er weer een item over een 30-jarige die nog steeds ziek is, lees je tweets over artsen met akelige verhalen en dan denk ik: bedankt h. Schop me maar weer naar binnen. Alles is open maar ga er vooral niet naartoe.
Ze vergeten even dat ze ook een ander publiek bereiken en dat ze niet zozeer informeren maar ook paniek zaaien. Ik vond het eigenlijk prettiger toen alles gewoond dicht was want dan had ik niet het idee dat ik van alles miste. Nu is het alsof ik lam ben en niks meer kan terwijl de rest van de wereld doordraait.
Maar ok. Dan maar niet naar de kapper. Kom toch niet onder de mensen dus maakt ook niet uit hoe ik erbij loop.
/einde bericht
Zoek hulp. Dit gaat niet goed.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:27 schreef CherryLips het volgende:
Weet je, even spuien.
Ik ben zo'n doomer. Zo'n angsthaas. Zit al ruim vijf maanden binnen te bibberen. En te chagrijnen. Ook dat. Ik hou afstand van iedereen met een gezicht. Ik ga misschien eens in de twee weken bij m'n ouders eten en doe hooguit twee keer per week boodschappen of laat het bezorgen. Ik ga niet naar restaurants, niet naar de bios, niet naar andere winkels, niet naar vrienden (nou ok, vorige week een keertje, verder hou ik de boot af dus eens zien hoeveel vrienden ik na Corona nog heb). Ik ga niet naar musea, niet naar het zwembad of sportschool, niet gezellig winkelen, geen uitstapjes, niet naar de dierentuin, niet op vakantie, laat staan naar het buitenland, niet naar de fysio of de audicien of de kapper. Niet naar cursussen of rondleidingen. Je krijgt me met geen stok het OV in. Verjaardag is niet gevierd. Ik loop erbij met lang halfdood haar en m'n wenkbrauwen vormen ondertussen een soort hoofdband. En dan denk je, misschien kan ik wel eens naar de kapper. Als je goed voor jezelf zorgt voel je je ook beter (ok ben wel naar de tandarts geweest, voorkomen is beter dan genezen etc etc). Maar dan is er weer een item over een 30-jarige die nog steeds ziek is, lees je tweets over artsen met akelige verhalen en dan denk ik: bedankt h. Schop me maar weer naar binnen. Alles is open maar ga er vooral niet naartoe.
Ze vergeten even dat ze ook een ander publiek bereiken en dat ze niet zozeer informeren maar ook paniek zaaien. Ik vond het eigenlijk prettiger toen alles gewoond dicht was want dan had ik niet het idee dat ik van alles miste. Nu is het alsof ik lam ben en niks meer kan terwijl de rest van de wereld doordraait.
Maar ok. Dan maar niet naar de kapper. Kom toch niet onder de mensen dus maakt ook niet uit hoe ik erbij loop.
/einde bericht
Zeg tegen jezelf, begin maart hadden we 28.000 besmettingen per dag en gingen we gewoon naar de kapper.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:27 schreef CherryLips het volgende:
Weet je, even spuien.
/einde bericht
Het gaat al beter dan het gingquote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zoek hulp. Dit gaat niet goed.
Da's fijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat al beter dan het ging
Ze maken er echt een potje van.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:54 schreef vosss het volgende:
[ twitter ]
Interessant. Zover had ik niet eens meer gekeken. Opmerkelijk wel. Op zijn minst.
En toen werd er niet eens goed getest.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:36 schreef Za het volgende:
[..]
Zeg tegen jezelf, begin maart hadden we 28.000 besmettingen per dag en gingen we gewoon naar de kapper.
Die 28000 heb je ook maar uit je duim gezogen he.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:36 schreef Za het volgende:
[..]
Zeg tegen jezelf, begin maart hadden we 28.000 besmettingen per dag en gingen we gewoon naar de kapper.
Ik ben eerder rond de 40 ondertussenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:40 schreef BillDauterive het volgende:
Tjonge, CherryLips, je maakt het jezelf ook niet makkelijk.
Heel goed dat je voorzichtig bent, veel minder afspreekt en de leuke dingen bewaart voor betere tijden, maar laat je niet te bang maken. De kans dat je net zo eindigt als de 30-jarige is verschrikkelijk klein. Als eerste raak je ook niet zomaar besmet, want je mijdt al veel contacten. Ten tweede zijn er, zelfs met de oplopende besmettingen, niet veel besmettingen in Nederland. Ook zullen de meeste mensen van rond de 30 weinig van de besmetting merken.
Misschien is het een tip om op een rustig moment een keer door een parkje te lopen en kijken hoe dat voelt. Als je dan ziet dat er niets aan de hand is, dan kan je langzaam opbouwen en naar de kapper gaan.
Als je bang bent om naar de kapper te gaan, vraag dan aan je kapper of die een mondkapje wil dragen, als je een afspraak maakt.
Dat is bedoeld om een tussenweg te vinden tussen economie en zorg.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:50 schreef CherryLips het volgende:
Maar ik vraag me dan dus af of er ook bij stilgestaan wordt dat het heel tegenstrijdig is. Veel dingen zijn open, er was zelfs kermis in Tilburg, je mag weer vliegen, winkels zijn open, musea, sportscholen, restaurants. Maar hey hier heb je even allemaal enge verhalen van mensen die de trap niet meer op kunnen en een rolstoel nodig hebben.
Ik kan daar helemaal niks mee.
Daar word je niet blij van inderdaad. Maar dit zijn allemaal erg persoonlijke beslissingen. Miljoenen mensen gaan bijv. akkoord met behoorlijke kans vroegtijdig te overlijden door te gaan roken, ook zoiets dat iedereen zelf moet weten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:50 schreef CherryLips het volgende:
Maar ik vraag me dan dus af of er ook bij stilgestaan wordt dat het heel tegenstrijdig is. Veel dingen zijn open, er was zelfs kermis in Tilburg, je mag weer vliegen, winkels zijn open, musea, sportscholen, restaurants. Maar hey hier heb je even allemaal enge verhalen van mensen die de trap niet meer op kunnen en een rolstoel nodig hebben.
Ja, ik heb dat ook, hoor. Er schijnt van alles te kunnen, maar mij lijkt het allemaal niet verstandig. Natuurlijk zou ik best ergens wat willen gaan eten ofzo, maar hoe stom is het als je vervolgens in het ziekenhuis terecht komt. Dus dat doe ik niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:50 schreef CherryLips het volgende:
De it's back maakt het wel af.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik ben recent uit eten geweest en vond de twee weken erna niet echt relaxed. Bleef toch een beetje denken aan de incubatietijd en de vraag hoe lang het bij mij zou durenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 01:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat ook, hoor. Er schijnt van alles te kunnen, maar mij lijkt het allemaal niet verstandig. Natuurlijk zou ik best ergens wat willen gaan eten ofzo, maar hoe stom is het als je vervolgens in het ziekenhuis terecht komt. Dus dat doe ik niet.
Gelukkig vermaak ik me prima thuis en heb ik genoeg dingen te doen, maar het is niet het leukste jaar ooit qua activiteiten
Dacht dat jij voor was?! Heb je het wel gelezen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is heel goede maatregel, laat ze maar lekker financieel boeten...
Ik weet nog eens dat ik de weg wilde oversteken en nog geen meter voor me een bus rakelings voor mijn hoofd zoefde die ik niet eens gezien had, dan denk ik weleens had ik 1 seconde eerder overgestoken dan..quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:46 schreef galantis het volgende:
Ik ben doorgaans 'banger' voor kanker of een auto-ongeluk dan corona.
Sowieso bestaat het hele leven uit ingecalculeerde risico's. En het zou zonde zijn keuzes te maken om risico's te vermijden die je vroeger wel bereid was te nemen.
Dat is het fijne van die ziekenhuisopnames. Dat duurt een paar weken. Iemand die besmet raakt, ligt niet de volgende dag in het ziekenhuis aan een beademingsapparaat. Hij of zij is eerst weken thuis aan het tobben. Af en toe gaat het weer ven beter en dan weer slechter.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Al die poeha, gisteren waren er 4 ziekenhuisopnames, in heel Nederland. En dat cijfer ligt al een hele tijd onder de 10 (met ik geloof een enkele uitzondering, maar altijd beneden de 20). Gaat nergens meer over. Als je dit lijntje doortrekt en we komen zo meteen in het griepseizoen mag je dus helemaal niks meer en zit half Nederland thuis "met symptomen".![]()
Ik vind dit gewoon weer een enorme faal van de overheid.
Hoe is het eigenlijk met de oversterfte? Al een tijdje niets gehoord.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:32 schreef opgebaarde het volgende:
Dus geen zorgen. Je krijgt over tijdje gewoon je zin, het aantal ziekenhuisopnames gaat snel stijgen. En het aantal dooien gaat ook toenemen, geduld, mensen gaan pas dood na een lange worsteling.
En die oversterfte, dat is niet de overheid die daar mee pogt. Dat is voor andere partijen die zich baseren op data van het CBS. En die data wordt niet dagelijks of wekelijks gepubliceerd.
Ik ben al 3 x 2 weken aan het wachten op die toename.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is het fijne van die ziekenhuisopnames. Dat duurt een paar weken. Iemand die besmet raakt, ligt niet de volgende dag in het ziekenhuis aan een beademingsapparaat. Hij of zij is eerst weken thuis aan het tobben. Af en toe gaat het weer ven beter en dan weer slechter.
Weet je, twee maandjes terug. Toen het aantal nieuwe besmettingen zo hard daalde dat er nauwelijks nieuwe besmettingen per dag meer waren. Toen werden wel nog steeds mensen opgenomen.
Dus geen zorgen. Je krijgt over tijdje gewoon je zin, het aantal ziekenhuisopnames gaat snel stijgen. En het aantal dooien gaat ook toenemen, geduld, mensen gaan pas dood na een lange worsteling.
En die oversterfte, dat is niet de overheid die daar mee pogt. Dat is voor andere partijen die zich baseren op data van het CBS. En die data wordt niet dagelijks of wekelijks gepubliceerd.
Over twee weken...!quote:
Ik ken meerdere mensen die op de Covid afdelingen hebben gewerkt (niet IC) en die vonden er maar weinig van. Ja het was even een paar weken harder werken dan gemiddeld maar niks aan trauma’s of vervelendere dingen gezien dan normaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Tsja, iedereen is je nu weer aan het uitlachen maar Nederland volgt al vele tijden hetzelfde patroon als veel andere landen qua aantal besmettingen, opnames etc. maar dan met een paar weken vertraging omdat inderdaad later begonnen is met maatregelen nemen en later begonnen is met maatregelen afzwakken. Diezelfde curve kan je dus min of meer gewoon verwachten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is het fijne van die ziekenhuisopnames. Dat duurt een paar weken. Iemand die besmet raakt, ligt niet de volgende dag in het ziekenhuis aan een beademingsapparaat. Hij of zij is eerst weken thuis aan het tobben. Af en toe gaat het weer ven beter en dan weer slechter.
Weet je, twee maandjes terug. Toen het aantal nieuwe besmettingen zo hard daalde dat er nauwelijks nieuwe besmettingen per dag meer waren. Toen werden wel nog steeds mensen opgenomen. Dat komt door die vertraging, mensen zijn lange tijd ziek voordat ze het niet meer zelf aankunnen en acute hulp nodig hebben.
Dus geen zorgen. Je krijgt over tijdje gewoon je zin, het aantal ziekenhuisopnames gaat snel stijgen. En het aantal dooien gaat ook toenemen, geduld, mensen gaan pas dood na een lange worsteling, niet binnen een dag.
Ik ga niet ontkennen dat het voor het individu vreselijk is als je wordt geconfronteerd met de gevolgen van Covid. Zeker als die zo lang aanhouden. Maar jij moet dat wel een beetje in perspectief plaatsen. Een halfjaar geleden werd de eerste besmetting in Nederland vastgesteld en hoeveel van dat soort verhalen zijn er over 30-jarige en zelfs 40-jarige. En handje vol, misschien twee handjes vol?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:27 schreef CherryLips het volgende:
Maar dan is er weer een item over een 30-jarige die nog steeds ziek is, lees je tweets over artsen met akelige verhalen en dan denk ik: bedankt h. Schop me maar weer naar binnen. Alles is open maar ga er vooral niet naartoe.
Ze vergeten even dat ze ook een ander publiek bereiken en dat ze niet zozeer informeren maar ook paniek zaaien.
zoiets zal het zijn en dan alles bij Femke op het bordje leggenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:19 schreef Hannnnn het volgende:
Ik denk zomaar dat ze meer plannen hadden maar doorhebben dat met de huidige stabilisatie daar geen draagvlak voor zou zijn. Dus dan maar nog een waarschuwing, want afgelasten werkt averechts.
Er komen ook helemaal geen maatregelen meer omdat het in Nederland blijkbaar als enige land ter wereld juridisch allemaal niet dicht te timmeren is.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:13 schreef Injetta het volgende:
Wat is er bottomline nu echt anders na gisterenavond?
Het valt niet te controleren of mensen niet met meer dan 6 mensen thuis iets vieren en keurig anderhalve meter aanhouden. Hooguit excessen waar een hele buurt van kan meegenieten. En dat kon je al melden en kwam de politie om we een eind aan te maken.
Iets strenger op de horeca. Maar ook daarvoor is geen capaciteit om te controleren. En langer thuiswerken, maar dat gebeurde volgens mij al behoorlijk bij bedrijven waar dat kan door thuiswerken makkelijker te maken.
We kunnen nog steeds massaal naar restaurants, stranden, bossen, kermissen.
Niet dat het voor mij pers nu strenger moet, maar als ze echt bang zijn voor snelle toename dan zijn dit slappe hap ‘maatregelen’. Ik kan het eigenlijk niet echt maatregelen noemen.
Eens zien of dat ook nog zo is als de besmettingen en opnames wel blijven toenemen in de komende weken/maanden..quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er komen ook helemaal geen maatregelen meer omdat het in Nederland blijkbaar als enige land ter wereld juridisch allemaal niet dicht te timmeren is.
NL: nee wij mogen risicogevallen op Schiphol helemaal niet testen hoor...
Duitsland: wij testen alle risicogevallen op onze luchthavens
De toename is al een tijdje waarneembaar ondanks dat het nog steeds lage aantallen zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:35 schreef asco het volgende:
[..]
Ik ben al 3 x 2 weken aan het wachten op die toename.
In het dashboard zie je ook dat het 3daags gemiddeld van opnames ook al weer 4 dagen aan het dalen is. Dus ook daar lijkt de stijging in ieder geval uit te zijn. Alleen IC opnames stijgt nog licht maar dat is ook de laatste in de keten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:44 schreef Montov het volgende:
[..]
De toename is al een tijdje waarneembaar ondanks dat het nog steeds lage aantallen zijn.
Zie het coronadashboard:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Klik "Meer uitleg en data" van de IC, ziekenhuisopnames en besmettingen en kies "Laatste maand"
IC: van rond de 1 naar rond de 4.
Ziekenhuis: van rond de 1.5 naar rond de 6
Besmettingen: van rond de 1 naar 3.5 (dankzij een stabiele laatste week)
Met zo'n trend zit je binnen 2 maanden met een groot probleem. Hopelijk zet de stabilisatie van de afgelopen week door.
Wat een faalland is dit toch ook. Als het zometeen enorm mis gaat hebben we dat 100% aan ons zelf te wijten. En dan maar weer janken.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er komen ook helemaal geen maatregelen meer omdat het in Nederland blijkbaar als enige land ter wereld juridisch allemaal niet dicht te timmeren is.
Ja maar VRIJHEID! Gewoon lekker de zwakke mensen opsluiten, kunnen de wel-geschikte mensen tenminste gewoon feesten zoals het hoort.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:50 schreef CherryLips het volgende:
hallo Henk Krolquote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja maar VRIJHEID! Gewoon lekker de zwakke mensen opsluiten, kunnen de wel-geschikte mensen tenminste gewoon feesten zoals het hoort.
Ik neem aan dat je een grapje maakt?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja maar VRIJHEID! Gewoon lekker de zwakke mensen opsluiten, kunnen de wel-geschikte mensen tenminste gewoon feesten zoals het hoort.
Hoi, je hebt kennisgemaakt met Q.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een grapje maakt?
Gelukkig is er FOK!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 00:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben eerder rond de 40 ondertussen
Naar buiten durf ik verder wel hoor, heb van het voorjaar mooie wandelingen gemaakt en ben een keer naar het strand geweest voor het te druk was. En de dierenarts natuurlijk, dat gaat ook door. Als ik iets echt nodig heb en het is niet te bestellen, dan haal ik het even op een doordeweekse ochtend. Heb vanavond tijdens de persco een frietje gehaald want dan was het toch rustig.
Maar echt relaxed sta ik er niet. En Kruidvat ga ik erin en eruit.
M'n vader houdt ook geen afstand van mij "want ik kom toch nergens"
Maar ja, de agenda is leeg tot m'n volgende tandartsafspraak.
Zou het niet doenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik had aanstaande zaterdag best een leuk feestje bij iemand thuis, grote tuin, bbq dit dat. Mannetje of 50. Hoop eigenlijk wel dat het gewoon door gaat. #zinin
Wel terecht punt (in ieder geval de eerste).quote:
Ik volg deze reeks al maanden en wat jij schrijft herken ik niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, iedereen is je nu weer aan het uitlachen maar Nederland volgt al vele tijden hetzelfde patroon als veel andere landen qua aantal besmettingen, opnames etc. maar dan met een paar weken vertraging omdat inderdaad later begonnen is met maatregelen nemen en later begonnen is met maatregelen afzwakken. Diezelfde curve kan je dus min of meer gewoon verwachten.
Enfin, je werd ook uitgelachen toen er nog maar een handjevol besmettingen per dag werden genoteerd en het gejuich in dit topic over 'de in Nederland verdwenen ziekte' overal te zien was. Werd je ook voor gek verklaard wanneer je zei dat het aantal binnen een aantal weken weer flink ging stijgen, exact hoe je het ook in andere landen ziet gebeuren.
Eind 2021 al? Dat is wel heel wishfull thinking.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:53 schreef matthijst het volgende:
Koreaanse tv net: uitdaging 1 is om berhaupt een vaccin te vinden. Uitdaging 2 is om 150 landen die eraan werken op 1 lijn te krijgen en het vaccin te delen. Als dat lukt dan hopen ze eind 2021(!) tegen de 2.miljard vaccins gemaakt te hebben. Eerst alleen voor ouderen en health care workers.
Dus deze shit duurt nog wel even.
Vind ik heel kort door de bocht. Ik ben zelf chronisch ziek en ik werk, betaal belasting en leef normaal leven. Ik moet mezelf opsluiten, zodat de rest normaal wil leven, terwijl ik dat zelf ook wil.quote:
Dat kan dat jij dat niet herkent.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik volg deze reeks al maanden en wat jij schrijft herken ik niet.
Gelukkig, ik schrok al dat ik een hele juichreeks had gemistquote:
Veel mensen denken echt dat chronisch zieken kwijlend achter de geraniums zitten en niet gewoon deelnemen aan de maatschappij, zonder dat je wat aan ze ziet. O en ze hebben het ook allemaal aan zichzelf te danken. Als je ze allemaal uit de beroepsbevolking trekt dan is dat onbetaalbaar en valt er heel veel weg.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Vind ik heel kort door de bocht. Ik ben zelf chronisch ziek en ik werk, betaal belasting en leef normaal leven. Ik moet mezelf opsluiten, zodat de rest normaal wil leven, terwijl ik dat zelf ook wil.
is gewoon een domme tweet maar dat is toch ook geen algemene opiniequote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Vind ik heel kort door de bocht. Ik ben zelf chronisch ziek en ik werk, betaal belasting en leef normaal leven. Ik moet mezelf opsluiten, zodat de rest normaal wil leven, terwijl ik dat zelf ook wil.
Zonnestraaltje.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Eind 2021 al? Dat is wel heel wishfull thinking.
Ik zie het best vaak langskomen op Twitter en Facebook. Nou zijn dat vaak wel de schreeuwende tokkies die van zich laten horen, maar vind het best akelig dat er zo over anderen gedacht wordt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
is gewoon een domme tweet maar dat is toch ook geen algemene opinie
Zeker. 93% van de vaccins in de fase waarin het oxford vaccin zich bevindt faalt. Het vorige record van een vaccin was 4 jaar.quote:
Hoezo rel? OMT adviserrt, kabinet bepaalt het beleid en heeft besloten iets lager te gaan zitten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:00 schreef _serial_ het volgende:
De eerste rel is binnen
Kabinet strenger dan medisch experts met aantal gasten thuis
Als je dit al akelig vindt dan raad ik het af om op twitter reacties te lezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie het best vaak langskomen op Twitter en Facebook. Nou zijn dat vaak wel de schreeuwende tokkies die van zich laten horen, maar vind het best akelig dat er zo over anderen gedacht wordt.
Dat dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Er zijn in NL meer dan 1 miljoen chronisch zieken.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Veel mensen denken echt dat chronisch zieken kwijlend achter de geraniums zitten en niet gewoon deelnemen aan de maatschappij, zonder dat je wat aan ze ziet. O en ze hebben het ook allemaal aan zichzelf te danken. Als je ze allemaal uit de beroepsbevolking trekt dan is dat onbetaalbaar en valt er heel veel weg.
Eind juni begin juli was behoorlijk juichen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gelukkig, ik schrok al dat ik een hele juichreeks had gemist
Sommigen wel jaquote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Eind juni begin juli was behoorlijk juichen.
Is er een reden om nu in full-panic mode te schieten dan?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Eind juni begin juli was behoorlijk juichen.
Misschien eens goed om in kaart te brengen hoe groot die groep nu werkelijk is.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Veel mensen denken echt dat chronisch zieken kwijlend achter de geraniums zitten en niet gewoon deelnemen aan de maatschappij, zonder dat je wat aan ze ziet. O en ze hebben het ook allemaal aan zichzelf te danken. Als je ze allemaal uit de beroepsbevolking trekt dan is dat onbetaalbaar en valt er heel veel weg.
Er zit nog een heel gebied tussen 'niks aan de hand jongens' en 'full-panic mode'. Maar dat is moeilijk te begrijpen, ofzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is er een reden om nu in full-panic mode te schieten dan?
Wie is er in full-panic mode?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Compleet achterlijk dat daar geen juridische constructie voor gevonden kan worden inderdaad.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee joh, ze krijgen in plaats van twee nog maar n waarschuwing.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar is Amsterdam nu tot oorlogsgebied verklaard of....?
Als ik het zo lees gaat er eigenlijk niet veel veranderen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie doet dat danquote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De voorzitter van Horeca Amsterdam is dezelfde vogel die bezoekers van zijn eigen horeca zaak telefoon camera's liet afplakken en bij ingang bezoekers vertelde om te gaan zitten als het licht aan zou gaan (want dan BOA's voor de deur). Tegelijk degene die het hardst loopt te gillen bij de NOSquote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Genieten geblazen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee joh, ze krijgen in plaats van twee nog maar n waarschuwing.
Ja. Iedereen gaat dood.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar is geen woord van gelogen.quote:
Iedereen hier stond te juichen dat het virus overwonnen was en dat het nooit meer terug zou komen. Alleen ons orakel Dven had bedenkingen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie stond er in juni/juli te juichen dan?
Dat heb ik dan helemaal gemist.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iedereen hier stond te juichen dat het virus overwonnen was en dat het nooit meer terug zou komen. Alleen ons orakel Dven had bedenkingen.
Volgens mij was het n bepaalde user die de hele tijd corona is klaar liep te schreeuwen. Overigens zie ik hem niet meer posten, hopelijk een ban.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iedereen hier stond te juichen dat het virus overwonnen was en dat het nooit meer terug zou komen. Alleen ons orakel Dven had bedenkingen.
Ik ook, het orakel niet blijkbaar.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan helemaal gemist.
Wat een verhaal joh. Amsterdamquote:
Schuren bij Disco Dolly, alsof corona niet bestaat - cafs in Amsterdam lappen soms regels aan hun laars
Een medewerker van het Amsterdamse danscaf Disco Dolly kijkt de bezoekers zaterdagavond laat bij binnenkomst streng aan. Het is hl belangrijk, legt hij uit, dat ze het lichtsignaal herkennen. ‘Als wij het licht aanknippen, moet je direct op een barkruk gaan zitten.’ Want het kan zijn dat agenten of handhavers onverwacht een kijkje komen nemen. En dan moet het onmiddellijk afgelopen zijn met het dansen.
Wowquote:
Zo'n tent verdient gewoon een sluitingquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-hun-laars~beecd8ce/
[..]
Wat een verhaal joh. Amsterdam
Die zit met de nieuwe regels in Amsterdam snel dicht gelukkig.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-hun-laars~beecd8ce/
[..]
Wat een verhaal joh. Amsterdam
Eindelijk iemand die het snapt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:06 schreef Elan het volgende:
Vind het trouwens wel een geniale zet van Rutte die 6 mensen, merendeel zal zich braaf houden aan de regels en dat gaat een enorme bak aan besmettingen schelen.
Zulke tenten moet je gewoon direct sluiten, niet eerst waarschuwen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zit met de nieuwe regels in Amsterdam snel dicht gelukkig.
Maar de mensen die zich er toch al niet aan hielden, zullen dat nog steeds niet doen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt.
Als een x percentage braaf luistert, dan heb je je winst al te pakken.
Die jongeren waarschijnlijk niet maar ouderen gaan dit sowieso opvolgen, waardoor tante Sjaan hopelijk op een enorm drukke kringverjaardag niet Covid oploopt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt.
Als een x percentage braaf luistert, dan heb je je winst al te pakken.
Dat moet ik nog maar eens zien. Want als de handhavers er zijn is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zit met de nieuwe regels in Amsterdam snel dicht gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |