Ze weten al maanden dat rond deze tijd de scholen weer gaan beginnen en het draaiboek moet nog steeds worden gemaakt. Waren zeker te druk met vakantie vieren.quote:Wanneer wordt ingegrepen als het niet goed gaat? Is er een landelijk plan of protocol?
"Er komt een landelijk draaiboek voor verschillende situaties. Een uitbraak kan altijd plaatsvinden, dus je moet hiervoor een goed draaiboek hebben en voorbereid zijn. De VO-raad werkt aan een handboek met het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, het RIVM en het OMT. Dat is over een paar weken klaar."
Maar wij moeten dit virus wel serieus nemen en krijgen om 1900 een laatste vermaning welke is gebaseerd op los zand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:28 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/nujij/6(...)l#coral_talk_wrapper
[..]
Ze weten al maanden dat rond deze tijd de scholen weer gaan beginnen en het draaiboek moet nog steeds worden gemaakt. Waren zeker te druk met vakantie vieren.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:48 schreef maxi-mus het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)olf-er-wel~a9431810/
quote:Conclusie
Het is nog veel te vroeg om de vlag uit te hangen. Zeggen dat we de tweede golf hebben afgewend, zou te voorbarig zijn. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. De afgelopen weken waren veel mensen bovendien vrij en buiten, ook door het extreem warme weer. De scholen waren nog dicht. Dat laatste verandert vanaf deze week, en ook het weer zal ooit omslaan. Of het coronabeleid wat er nu ligt werkt, zal dan pas echt blijken.
Wat we wel kunnen stellen: een zomer vol feest en buitenvertier heeft voorlopig niet geleid tot alarmerende toestanden in de zorg. Bovendien heeft de wake-upcall die het kabinet twee weken geleden gaf, effect gehad. De gemiddelde Nederlander lijkt dus nog steeds voor rede vatbaar. Dat is voor het kabinet een hoopgevend signaal, met het oog op de herfst die nadert, een herfst die mogelijk wél met zorgelijke cijfers gepaard gaat.
Champagne staat klaarquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:56 schreef Breekfast het volgende:
Iedereen bier en nootjes bij de hand?
Hij kan tenminste geen vragen stellen vandaag.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:00 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Die vervelende Albert Bos heeft nu eindelijk eens geen gelekte informatie
Treedt ze eindelijk af?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:02 schreef trein2000 het volgende:
In Amsterdam later vandaag persco Halsema.
Staat een deur open hier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, we willen geen tweede golf jongens, je verwacht het niet!
Advies he?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:04 schreef Drekkoning het volgende:
Verbod op feestjes thuis, moet nu in feestzalen![]()
RutteGod
Het volgende is controle achter de voordeur. Kan niet uitblijven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:04 schreef trein2000 het volgende:
Dringend advies geen borrels of feesten voor grote groepen thuis.
quote:
Staat genoteerd bij de gestapoquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:05 schreef R-woud93 het volgende:
Ik vier volgende week mijn verjaardag, gaat gewoon door
En wij zijn niet uitgenodigd?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:05 schreef R-woud93 het volgende:
Ok, ik kom ook. Allemaal komen!!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:05 schreef R-woud93 het volgende:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:06 schreef matthijst het volgende:
Leuk man, heeft iemand al een staatje van zelfmoorden en psychoses de afgelopen maanden....
Sjongejonge. Overkill is me dit.
Ik heb sommige collega's sinds maart niet meer gezien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:06 schreef tompsv18 het volgende:
Thuis werken doet niemand meer bij ons
Ik hoor er ook nog weinig. De meeste moeten of gaan gewoon weer naar het werk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:06 schreef tompsv18 het volgende:
Ik ben ook niet meer op kantoor geweest sinds maart. Af en toe een beetje bellen, gaat prima.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:07 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik heb sommige collega's sinds maart niet meer gezien.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik wil wel feestjes. Ik start een school.
fuck this shit
DAADKRACHTquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Schijnvertoning. Mensen die zich niet aan de maatregelen houden zullen hun gedrag niet veranderen. Dus mensen die zich er wel aan houden worden de dupe.
Ik heb collega's die ik überhaupt nog nooit gezien heb omdat ze pas na maart in dienst gekomen zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:07 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik heb sommige collega's sinds maart niet meer gezien.
Waarom zijn ze de dupe? Als hierdoor die tweede golf uitblijft, is niemand de dupe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Schijnvertoning. Mensen die zich niet aan de maatregelen houden zullen hun gedrag niet veranderen. Dus mensen die zich er wel aan houden worden de dupe.
Die wil weer de fame pakken. En alle regels die de landelijke overheid stelt gewoon anders wilquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:02 schreef trein2000 het volgende:
In Amsterdam later vandaag persco Halsema.
Verdomme waar moet ik die 5 andere vandaan halenquote:
Ik merk wel dat de totale effectiviteit van het team wel terugloopt. Niet drastisch maar wel een klein beetje. Ach ja, ik vind het wel prima zo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben ook niet meer op kantoor geweest sinds maart. Af en toe een beetje bellen, gaat prima.
Deze lijkt een soort pictionary te doen na een fles wijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:08 schreef tompsv18 het volgende:
Die tolken worden er niet knapper op
Natuurlijk zijn zij wel de dupe, want zij moeten de maatregelen dragen voor de mensen die er geen FUCK om geven. Terwijl de huidige maatregelen afdoende zouden moeten zijn, gezien het aantal IC-opnames.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zijn ze de dupe? Als hierdoor die tweede golf uitblijft, is niemand de dupe.
Genotquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ah, HET VIRUS IS NOG NIET KLAAR MET ONS.
Daar was ie.
Iemand al bingo?
Nog steeds geen enkele garantie dat die tweede golf er komt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zijn ze de dupe? Als hierdoor die tweede golf uitblijft, is niemand de dupe.
Hek om de Randstad.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn zij wel de dupe, want zij moeten de maatregelen dragen voor de mensen die er geen FUCK om geven. Terwijl de huidige maatregelen afdoende zouden moeten zijn, gezien het aantal IC-opnames.
Aso bedrijf en werknemers dan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:06 schreef tompsv18 het volgende:
Irma is nu zelf gehamsterdquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:10 schreef matthijst het volgende:
Deze tolk heeft Irma opgevreten zo te zien.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:10 schreef BeriBeri het volgende:
Gebaseerd op modellen zeker, 50k besmettingen
Geloof er niks van
Goed idee. Youp is daar ook van heb ik gehoord.quote:
Dat kan wettelijk niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Rutte wil wel even lekker mijn woonkamer gaan micromanagen, maar aan het vakantievliegverkeer komen ho maar. Flikker toch op.
Met 4k mensen per week de afgelopen 2 weken, dus 8k in totaal, ben ik echt reuze benieuwd naar de berekening hierachter en hoe ze tot 50k komen. Maar goed, wat een hallucinante vertoning dit. Schaamteloos is het.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:10 schreef BeriBeri het volgende:
Gebaseerd op modellen zeker, 50k besmettingen
Geloof er niks van
Nou ja, maatregelen. Gewoon blijven thuiswerken (wat natuurlijk sowieso het advies blijft tot er een vaccin is) en niet naar feestjes gaan (wat je toch al niet doet als je je aan de maatregelen wil houden).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn zij wel de dupe, want zij moeten de maatregelen dragen voor de mensen die er geen FUCK om geven. Terwijl de huidige maatregelen afdoende zouden moeten zijn, gezien het aantal IC-opnames.
Geen kwestie van kunnen, kwestie van niet willen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zegt de aansteller die niet met een pandemie kan omgaan
Wat het kleine verstandige deel van de bevolking al doet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, maatregelen. Gewoon blijven thuiswerken (wat natuurlijk sowieso het advies blijft tot er een vaccin is) en niet naar feestjes gaan (wat je toch al niet doet als je je aan de maatregelen wil houden).
Daar kun je afstand houden en lopen mensen niet dronken door elkaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:09 schreef SonicVolcano het volgende:
In alle leeftijden loopt het op.
Feestjes met meer dan 6 mensen mag niet, maar een klaslokaal met 30 pubers wel. Oke.
Ah een Viruswaanzin gekkie. Check.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Geen kwestie van kunnen, kwestie van niet willen.
Boeien mij die 6000 doden, nepgriepje.
Dat we uit moeten gaan van het tienvoudige dat is al de hele crisis het geval... Was zeker populair in deze topicreeksquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:11 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Met 4k mensen per week de afgelopen 2 weken, dus 8k in totaal, ben ik echt reuze benieuwd naar de berekening hierachter en hoe ze tot 50k komen. Maar goed, wat een hallucinante vertoning dit. Schaamteloos is het.
Precies. Dus die zijn nergens de dupe van, want dit maakt geen enkel verschil.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat het kleine verstandige deel van de bevolking al doet.
Gekookt of gebakken?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:13 schreef BirdsEyeView het volgende:
1 ding scheelt. Pleepapier zal gewoon voorradig blijven
Waar komen jullie toch vandaan..quote:
Voorlopig is alles een advies.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:14 schreef Arkai het volgende:
Is de beperking van 6 mensen thuis een advies of een verplichting? Dat was mij niet helemaal duidelijk.
Dit is een illusie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar kun je afstand houden en lopen mensen niet dronken door elkaar.
Tijd voor een coronawet dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik mag thuis zoveel mensen ontvangen als ik wil Hugo. We hebben namelijk een grondwet hoe vervelend je dat ook vindt.
Nee, een realist.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ah een Viruswaanzin gekkie. Check.
Het is een voorloper op een coronawet met handhaving achter de deur.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik mag thuis zoveel mensen ontvangen als ik wil Hugo. We hebben namelijk een grondwet hoe vervelend je dat ook vindt.
rip-Amsterdam-cityquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:13 schreef RipCity het volgende:
Bijenkorf Amsterdam gesloten door corona!!!
Hij stelde drie vragen achter elkaarquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:13 schreef Nielsch het volgende:
NOS: moet u niet veel meer stappen zetten?
Rutte: denk het wel.
Uhhh.... Okay...
You do the mathquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Bij zaaltjes en bruiloften zijn de meeste besmettingen.
U mag daarom niet meer dan zes mensen thuis ontvangen.
vrij krom jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:14 schreef Da_Sandman het volgende:
advies, ze zeggen er al bij niet te kunnen handhaven, en onder druk van ded tweede kamer en raad van state en wel, iedereen, is in de concept spoedwet zowieso expliciet opgenomen dat er thuis 0 regels gelden,dus maak je geen zorgenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:14 schreef Arkai het volgende:
Is de beperking van 6 mensen thuis een advies of een verplichting? Dat was mij niet helemaal duidelijk.
Natuurlijk wel. Achter de voordeur controleren kan wettelijk niet.quote:
Maar niet op korte termijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Achter de voordeur controleren kan wettelijk niet.
Die alsnog ver weg moet blijven van wat mensen in privésfeer doen. Al was het de besmettelijke variant van ebola, dan heeft de regering nog niks achter je voordeur te zoeken voor 'volksgezondheid'.quote:
Op zolder bedoel je.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is een voorloper op een coronawet met handhaving achter de deur.
Waarom nu zo weinig doden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, een realist.
Doe mij maar verplichte mondkapjes ala Duitsland.
[ afbeelding ]
Zaaltjes en bruiloften zijn af en toe en bij mensen thuis meerdere keren per week. Nogal wiedesquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat hangt er vanaf. Geluidsoverlast is wel degelijk een reden voor de politie om je feestje te beëindigen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is daar geen Kamermeerderheid voor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is een voorloper op een coronawet met handhaving achter de deur.
Meteen dumpenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:17 schreef Nielsch het volgende:
Mijn vriendin gelooft niet dat er net een andere tolk stond.
Welke partijen zijn daarop tegen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij is daar geen Kamermeerderheid voor.
Zo’n beetje allemaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Welke partijen zijn daarop tegen?
Dat zou echt de domste vraag ever zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:19 schreef Vallon het volgende:
Iemand van het journaille al gevraagd of Covid19 nog steeds terecht een A-ziekte is die alle maatregelen en veronderstellingen, rechtvaardigen ?
Idioterie ten topquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Want ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou echt de domste vraag ever zijn.
Achter de voordeur controleren, aan welke tijd doet mij dat denkenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:20 schreef Za het volgende:
Kunnen ze btw eens het rioolwater van specifiek de Tweede Kamer gaan nalopen, ik ben wel benieuwd hoeveel viral RNA Hugo de Jonge in de pot achterlaat na zijn zonnevakantie.
Eigen schuld van die linkse kut, het was toch te belangrijk?quote:
Das Tausendjähriges Reich!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:20 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Achter de voordeur controleren, aan welke tijd doet mij dat denken
Dat gebeurd met de APP juist.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:20 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Achter de voordeur controleren, aan welke tijd doet mij dat denken
Alsof dat te handhaven is bij pubers, 1,5 meter. Veel succes daarmee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:22 schreef Hamzoef het volgende:
Redelijke vragen van journalist m.b.t. besmettingsgevaar op scholen. Zij hoeven geen 1,5 meter afstand te houden
Volgens de minister is het veilig als ze thuis blijven bij klachten. LOL
En waarom moet er buiten de scholen dan wel 1,5 meter afstand aangehouden worden?
Persconferentie is alleen maar weer afleiding van het feit dat de cijfers prima blijven. In plaats van grootse complimenten iedereen een standje geven, bemoeien achter de voordeur van mensen en dreigen met maatregelen, zodat iedereen de komende dagen weer drukker is met de persconferentie dan het feit dat covid-19 nogal overschat is en alle regeringen wereldwijd te hard ingegrepen hebben. Behalve Zweden, dus die moeten op elk mogelijke manier zwartgemaakt worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:19 schreef Vallon het volgende:
Iemand van het journaille al gevraagd of Covid19 nog steeds terecht een A-ziekte is die alle maatregelen en veronderstellingen, rechtvaardigen ?
Hij zei twee weken.quote:
Amsterdam rules by it own rules.quote:
waarom?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:23 schreef alpeko het volgende:
Hugo vergelijkt Amsterdam met AssenWat een clown.
Dat is weer een ander verhaal. Maar deze minister beweert met droge ogen dat het veilig is om 30 19jarigen in een klaslokaal te proppen, maar mij wordt dringende geadviseerd om met maximaal 6 man af te spreken. Waar is de logica?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Alsof dat te handhaven is bij pubers, 1,5 meter. Veel succes daarmee.
Genotquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef RipCity het volgende:
Deze persco gaat tegenovergesteld effect hebben..
Dat is er niet, ze duwen je zelfs richting de horeca.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal. Maar deze minister beweert met droge ogen dat het veilig is om 30 19jarigen in een klaslokaal te proppen, maar mij wordt dringende geadviseerd om met maximaal 6 man af te spreken. Waar is de logica?
dat gaan ze niet...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd hoe ze daadwerkelijk achter de voordeur gaan handhaven
En terecht, lekker doorwerken met klachtenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef Tuned22 het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)besmette-medewerkers
Halsema sluit sowieso de Bijenkorf voor minimaal 14 dagen.
Heb ook de indruk dat zijn enkels krakenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef Arkai het volgende:
Hugo komt erg gespannen over. Misschien zelfs een beetje ziekjes zoals Wilders laatst zei.
Via perso’s als dezequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd hoe ze daadwerkelijk achter de voordeur gaan handhaven
Een dorp van max 70.000 inwoners vergelijken met een stad met 900.000 inwoners en tienduizenden toeristen per dag. Die gast moet echt ff normaal doenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
waarom?
hij geeft aan dat er regionale verschillen zijn.
In Amsterdam veel, in Assen weinig.
dat is toch geen raar voorbeeld
Niet daarom werd het geloof ik "advies" genoemdquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef TheVulture het volgende:
Daarom zeg ik het ook, ik ben bang dat veel mensen dit dringende advies niet serieus nemenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat gaan ze niet...
heb je wel geluisterd?
"dringend advies".
Klopt, en nu gaat het nog. Maar die gaat de komende maanden door het ijs zakken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef alpeko het volgende:
CDA is toch gewoon fucked met deze man als leider. Die hebben echt de verkeerde gekozen.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:26 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Een dorp van max 70.000 inwoners vergelijken met een stad met 900.000 inwoners en tienduizenden toeristen per dag. Die gast moet echt ff normaal doen
Dat is echt statistiek van likmevestje...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je ze ze sec naast elkaar legt is het een daling. Hoe je het ook bekijkt. Leg je er de enorme stijging van de week daarvoor (zo'n 1500) naast is het in de context best een significante daling.
Hij vergeleek het niet. Hij wilde dat Assen op die twee besmettingen bleef en niet dat die haard uit Amsterdam zich naar Assen verspreidt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:26 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Een dorp van max 70.000 inwoners vergelijken met een stad met 900.000 inwoners en tienduizenden toeristen per dag. Die gast moet echt ff normaal doen
Komen er 700 keer zoveel mensen in Amsterdam, ja?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:26 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
De schoenen gaan dan toch knellen wanneer je er te veel naast loopt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:26 schreef BirdsEyeView het volgende:
[..]
Heb ook de indruk dat zijn enkels kraken
Niet iedereen heeft klachtenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En terecht, lekker doorwerken met klachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |