Wil je eigenlijk gecremeerd worden of begraven? (Gewoon even om een beeld te vormen ter mentale voorbereiding)quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:08 schreef Kreator het volgende:
Als ik trouwens kom te overlijden geef ik hierbij toestemming aan een willekeurige mod om mijn overlijdensbericht vanuit de 'ik-vorm' te posten in R&P onder mijn account.
Bedankt voor mijn laatste wens.
Het kan ook met een balpen... dus dan moet een wattenstaafje ok wel lukken als je je best doet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wil je eigenlijk gecremeerd worden of begraven? (Gewoon even om een beeld te vormen ter mentale voorbereiding)
Zou trouwens wel een episch sneue dood zijn; door een wattenstaafje in je neus van het leven beroofd worden
Staat genoteerd. Hier alvast een opzetje:quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:07 schreef Kreator het volgende:
Als ik trouwens kom te overlijden geef ik hierbij toestemming aan een willekeurige mod om mijn overlijdensbericht vanuit de 'ik-vorm' te posten in R&P onder mijn account.
quote:Ik was Krea.
Groetjes, Krea
Ok, mag ik je BSN (om je overlijden te controleren) en je accountgegevens?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:08 schreef Kreator het volgende:
Door Maarten laten posten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Staat genoteerd. Hier alvast een opzetje:
[..]
Ik vind het altijd zo knap als mensen netjes overal potjes voor kunnen maken. Heb je dan ook een maandelijks bedrag dat je erop gaat zetten? Hier gaat gaat spaargeld allemaal gewoon op de dezelfde rekening.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me helemaal nuttig. Ik heb zojuist drie spaarrekeningen geopend, elk met een ander doel. Vakantie, grote keukenverbouwing en timmerman.
Ik heb hier 17 jaar voor moeten strijden want J vindt dit dus onzinquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo knap als mensen netjes overal potjes voor kunnen maken. Heb je dan ook een maandelijks bedrag dat je erop gaat zetten? Hier gaat gaat spaargeld allemaal gewoon op de dezelfde rekening.
Hier ook. Normale spaarrekening, spaarrekening om het kleine hypotheek tekort aan te vullen aan het eind (nu hypotheek oversluiten kost meer dan het tekort) en ik heb ook een potje gemaakt om mijn 60e verjaardag leuk te vieren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb hier 17 jaar voor moeten strijden want J vindt dit dus onzinAlles op een grote onoverzichtelijke hoop en als we dan iets willen kopen weten we niet of we geld hebben want we moeten x, y en z ook nog betalen en de btw en de belasting en leveranciers a, b en c.
Ik heb net op elke rekening een inleg gedaan en er gaat op elke eerste van de maand een klein bedrag naar elke rekening.
Lekker kort. Typisch Krea wel jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Het maakt me weinig uit. Cremeren is handiger.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
Wil je eigenlijk gecremeerd worden of begraven? (Gewoon even om een beeld te vormen ter mentale voorbereiding)
Hoi fok,quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Mijn vriendin was verbaasd dat ik mijn bsn uit mijn hoofd weet. Ik dacht dat iedereen dat wel wist.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, mag ik je BSN (om je overlijden te controleren) en je accountgegevens?
Vind ik ook knap. Ik zie wel de optie staan bij Rabo Bankieren voor diverse potjes maar wordt toch niks bij mij. Als huishoudelijke dingen, auto of wat dan ook stuk gaat, vakantie of een andere grote aanschaf; dan van één spaarpot.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo knap als mensen netjes overal potjes voor kunnen maken. Heb je dan ook een maandelijks bedrag dat je erop gaat zetten? Hier gaat gaat spaargeld allemaal gewoon op de dezelfde rekening.
Scheelt weer verspreidende corona-virussen natuurlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het maakt me weinig uit. Cremeren is handiger.
Goed zoquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:50 schreef FutureFairytale het volgende:
Hoop het niet Krea.
Ik heb dokter gebeld en maandag afspraak voor uitstrijkje, dan gaat er ook wat in maar ergens anders. Wil ook liever niet dood.
Ik weet hem ook uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn vriendin was verbaasd dat ik mijn bsn uit mijn hoofd weet. Ik dacht dat iedereen dat wel wist.
En ok, zie DM>
Die van Krea??quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet hem ook uit mijn hoofd.
Nee. Ik vind mijn eigen geboortedatum al een uitdaging.quote:
000000001 is een uitdaging?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee. Ik vind mijn eigen geboortedatum al een uitdaging.
Nee, willekeurig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:26 schreef Candaasje het volgende:
Allemachtig @:Lucky_StrikeEn niemand daar die bedenkt dat dit misschien niet zo heel handig is?
@:BSN: ik ken de mijne altijd halfOf dan denk ik het te weten, maar ben ik er niet zeker van, dus moet ik alsnog m'n paspoort opzoeken.
Werken die nummers eigenlijk zoals een kenteken, dat je geboortejaar bepalend is voor het beginnr?
Eigenlijk wel logisch ook natuurlijk. Anders weet je direct al de eerste X aantal cijfers als je iemands geboortejaar weet. Niet zo handig met ID-fraude. /domquote:
Als je het BSN toch al hebt kun je al redelijk watquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Eigenlijk wel logisch ook natuurlijk. Anders weet je direct al de eerste X aantal cijfers als je iemands geboortejaar weet. Niet zo handig met ID-fraude. /dom
Ik had net 'cheese'cake uit een potje, van Gü. Nu instant diabeetMierzoet, maar wel lekker.
Telefoonnr van mijzelf, vriend en mijn ouderlijk huis weet ik ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:43 schreef Blues het volgende:
BSN nr. uit het hoofd: Check
Telnr van ons allebei: Check
Telnr van mijn ouderlijk huis back in the 80's: Check
Alle maaltijdnummers van mijn 30 bewoners (die waren @ random) in mijn 1e verpleeghuis: Check
Veel geboortedata van patiėnten die regelmatig komen: Check
Doorkiesnrs van alle 10 mijn artsen en de arts ass: Check
/Cijfertik
Onthield ik maar eens dingen die er écht toe doen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:48 schreef Myraela het volgende:
Ik weet alleen mijn telefoonnummer uit mijn hoofd. Over m'n eigen leeftijd kan ik soms al twijfelen.
Die reken ik wel eens naquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:48 schreef Myraela het volgende:
Ik weet alleen mijn telefoonnummer uit mijn hoofd. Over m'n eigen leeftijd kan ik soms al twijfelen.
Ik kan dat in de FB app dus niet meer zien, enkel op de desktop site.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ik ben wel blij met Facebook wat betreft verjaardagen. Ik had een oma die ze van ongeveer heel de wereld wist, (zij was dan ook van het type mens dat nog precies wist in welk jaar wat gebeurde, tot de kleinste zaken aan toe Mijn schoonzus heeft dat dus ook. Ik heb al moeite met bedenken in welk jaar ik een grote reis maakte/studie begon/neefje geboren werd/etc, moet er echt voor terugrekenen.) maar ik zelf ken er nog maar een paar. En de kalender op de wc heb ik al jaren niet meer ingevuld
Geboortejaar weet je ook niet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:54 schreef Myraela het volgende:
Mijn moeder is 1 april jarig, dus die datum kan ik wel onthouden. Maar geen idee hoe oud ze is.
WIl je bij mijn clubje?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geboortejaar weet je ook niet?
Mijn brein wordt wel minder, alle auto's die we vanaf 2001 hebben gehad ken ik het kenteken van, maar van de laatste 3 niet.
Sowieso die kenteken met drie cijfers of letters achter elkaar niet
Van het onthouden van kentekens of haten op die nieuwe kentekens?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
WIl je bij mijn clubje?Ik vraag geen inschrijfgeld voor SC CULlertjes!
Knap!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:Blues. Eigen telefoonnummer check, kantoornummervaste lijn check (gelukkig gekoppeld aan mijn mobiel), kantoornummer vaste lijn vorige bedrijf check, nummers van thuis, thuis nummers van beste vriendinnen vroeger check en van de tandarts (want die is zo makkelijk) check.
Geen bsn wel bank
Verjaardagen kan ik ook wel goed onthouden, maar ik ben echt beter met letters. Nu met een e-reader gaat het niet, maar met een papieren boek kon ik, als ik aan het eind was, vrijwel exact een bepaalde passage terugvinden.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van het onthouden van kentekens of haten op die nieuwe kentekens?
Met trekkers (of andere voertuigen met vierkante nummerborden) is het helemaal lelijk
Die van mijn moeder en mij verschillen alleen met de laatste twee cijfers. Dus ik dacht altijd dat bsn van kinderen en moeders op elkaar lekenquote:
Weet ik niet meerquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]Euh nou ik geef niet zoveel om de esthetiek van kentekenplaten . (Atlhans, hooguit om de kleuren. Ik vind geel-zwart toch echt wel veeeul mooier dan wit-rood) .
Maar ik doelde meer op het clubje van aftakelende (bijna? 30+ers. Wat is jouw bouwjaar eigenlijk?)
Ja hoi, pic!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:10 schreef Myraela het volgende:
Ondanks dat ik wel bij het groepje aftakelende bijna 30ers hoor, maakte ik dit weekend een selfie waar ik zo intens stralend op sta.Misschien ondertussen wat jaren ouder, maar de extra kilo's maakte me pas echt oud.
Nouja, de laatste dagen weer wat minder. Maar na morgen is die zondig-vakantie weer voorbij en gaan we weer vrolijk verder. Want goed voelen is toch wel echt fijner dan lekker eten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja hoi, pic!![]()
En tof dat het je zo goed doet!
Jij bent leuk!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:12 schreef Myraela het volgende:
En de foto heel kort, haal hem zo meteen weer weg.
[..]
Oow is het voor haar ook al zo ver?quote:
Ik doe geen die-ins.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja is goed. Ga maar alvast op straat liggen bloeden
Hier ben ik ook gewoon tevreden mee. Na jaren geen foto's maken is het echt fijn om gewoon weer oprecht blij te zijn met wat je op een foto ziet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:13 schreef derLudolf het volgende:
Welke extra kilogrammen? Niet mis mee toch?
Pff iedere keer als ik er over lees lijk ik even, maar het is altijd alleen maar backwerk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:17 schreef Myraela het volgende:
Over zondigen gesproken. Vandaag een toogoodtogo bij de bakker ophalen.Gisteren hadden ze helaas toch niets over, dus hopelijk hebben ze vandaag wel wat lekkers.
Was laatst voor het eerst bij een Nederlandse. Valt tegen als je die van de oosterburen bent gewend.quote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees heeeel even het covidtopic en Myra's foto is alweer weg
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me helemaal verstandig. Ik heb zojuist drie spaarrekeningen geopend, elk met een ander doel. Vakantie, grote keukenverbouwing en timmerman.
Ik heb één keer gehaald bij Backwerk. Niets mis mee, maar wel teveel onnodige crap. Nu heb ik gewoon drie hele broden en twee tompoezen. Dat vind ik fijner.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pff iedere keer als ik er over lees lijk ik even, maar het is altijd alleen maar backwerk.
Wat georganiseerd en Lucky ook alquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]ik heb sinds kort ongeveer 10 potjes per rekening. Deels voor uitgaven die per jaar gaan (bepaalde verzekering, gemeentebelasting, onderhoud) en voor een deel gebudgetteerd (boodschappen, huishouden, uitgaven kind). Werkt als een trein voor ons. En dan ook nog vier echte spaarrekeningen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:26 schreef Candaasje het volgende:
Allemachtig @:Lucky_StrikeEn niemand daar die bedenkt dat dit misschien niet zo heel handig is?
In dat soort organisaties loopt iedereen op zijn tandvlees. Om de haverklap valt er weer een therapeut of verpleger uit met burn out-klachten. Er zijn altijd bergen openstaande vacatures. En werkelijk alle psychiaters kunnen doen wat ze willen want er is een enorm tekort.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn hemel @:Lucky_Strike Soms zou je mensen die dit verzinnen verplicht willen opnemen (of viriendelijker, laten meelopen in zo'n organisatie) om te zien wat ze aanrichten. Naast dat je vriendin nu geen goede hulp krijgt, moet alles natuurlijk weer opgebouwd worden op het moment dat het uit de hand loopt.
Wow, dat zijn wel echt veel potjes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
ik heb sinds kort ongeveer 10 potjes per rekening. Deels voor uitgaven die per jaar gaan (bepaalde verzekering, gemeentebelasting, onderhoud) en voor een deel gebudgetteerd (boodschappen, huishouden, uitgaven kind). Werkt als een trein voor ons. En dan ook nog vier echte spaarrekeningen
144, 0900TUIG?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bedacht net dat ik 112 ook ken dus nu ken ik 5 nummers. Ik moest wel denken aan een vriend die een ernstig ongeluk zag in Breda en 911 ging bellen.
Nee, ik stort het dan terug inderdaad, of vooruit. Het is niet ideaal voor die potjes eigenlijk, maar ik wil eerst weer even grip op de situatie krijgen en overzicht creėren. Als dat er is, sluit ik niet uit dat we wat potjes afschaffen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wow, dat zijn wel echt veel potjes.Hoe werkt dat dan als je iets koopt. Dan stort je het weer terug vanaf het 'potje' waar het uit moest komen? Of kun je vanaf alle rekeningen betalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ja shoot, heb ik je gemistquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:10 schreef Myraela het volgende:
Ondanks dat ik wel bij het groepje aftakelende bijna 30ers hoor, maakte ik dit weekend een selfie waar ik zo intens stralend op sta.Misschien ondertussen wat jaren ouder, maar de extra kilo's maakte me pas echt oud.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:27 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben een beetje confuus wat de poes nou wil zeggen..Wil ze mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:27 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben een beetje confuus wat de poes nou wil zeggen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgens mij werkt dat ook gewoon in nl.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bedacht net dat ik 112 ook ken dus nu ken ik 5 nummers. Ik moest wel denken aan een vriend die een ernstig ongeluk zag in Breda en 911 ging bellen.
Er worden veel meer mensen wel geholpen dan nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik word een beetje bang van de verhalen over de GGZ. Ik hoorde van medepatiėnten hetzelfde toen ik opgenomen was - er zijn inderdaad zoveel mensen die nergens terechtkunnen omdat ze meerdere diagnoses hebben, en die dan van crisisopname naar crisisopname gaan omdat er niks anders geboden wordt. En de behandelaren die hen denigrerend draaideurpatiėnten noemen
Ik sta zelf nu op twee wachtlijsten, om behandeld te gaan worden voor twee verschillende diagnoses. En van beide plekken heb ik nog niet gehoord of ze me aan gaan nemen, want ze moeten eerst kijken of ik wel "behandelbaar" ben in verband met de andere diagnose
Fijn. Ik ben net even met de bovenbuurvrouw gaan wandelen met de camera’s. Zij heeft er een waar ze niets mee kon (bijna dezelfde hybride als ik heb) Van de week de instellingen goed gezet en net dus van alles uitgelegd. De buuf ging blij naar huisquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:33 schreef Sarabi het volgende:
Mijn spiegelreflex camera lijkt weer te werken. Nog even fingers crossed en goed opladen....
Heb er verder niets aan gedaan dus snap het nog niet helemaal.
Welke is die diagnose? Zeker een persoonlijkheidsstoornis, daar hangt zoveel stigma aan in de zorg. Bij die die ik gediagnosticeerd heb gekregen is de regel dat ze je niet op gaan nemen, want dat je een grotere kans hebt om de gevreesde draaideurpatiėnt te worden. Geen idee of dat in mijn geval klopt. Ik denk zelf dat ik wel in staat ben om in te schatten of ik het zelf red of dat het niet thuis lukt. Zij zeggen dat ik daar te weinig zelfvertrouwen voor heb.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er worden veel meer mensen wel geholpen dan niet
Edit: en jij hebt geen diagnose waarbij de regel is in de zorg dat je het zelf moet uitzoeken en dat ze je zo min mogelijk helpen, ongeacht je andere diagnoses.
Heb je een linkje naar welke jij hebt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn. Ik ben net even met de bovenbuurvrouw gaan wandelen met de camera’s. Zij heeft er een waar ze niets mee kon (bijna dezelfde hybride als ik heb) Van de week de instellingen goed gezet en net dus van alles uitgelegd. De buuf ging blij naar huis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |