abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194711582
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:07 schreef SQ het volgende:
Mooie echo Aure!
Ga je dan nu onder begeleiding van de gynaecoloog?
Jep, waarschijnlijk weer bloeddrukverlagende medicatie en dus ook in het ziekenhuis bevallen, maar dat laatste wilde ik toch al. Dat heeft dan nu als voordeel dat we al kunnen komen zodra de eerste wee begint :P
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:08:23 #252
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194712085
Wat een mooie echo Aure O+
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194713181
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:03 schreef Aure het volgende:
Wauw NJ O+ succes met de laatste loodjes!

Kijk dit nou, het wordt steeds meer een baby!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:SQ mag ik naar 15 maart? Dat is nu de definitieve UD. Thanks!

Ben wel overgedragen aan het ziekenhuis wegens torenhoge bloeddruk, maar die zag ik al wel aankomen. Dat was de eerste zwangerschap ook. Toen was ik er heel verdrietig om en nu kan ik het gelukkig relativeren! Het komt goed :)
Aww, beentjes O+
pi_194713805
quote:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ben wel overgedragen aan het ziekenhuis wegens torenhoge bloeddruk, maar die zag ik al wel aankomen. Dat was de eerste zwangerschap ook. Toen was ik er heel verdrietig om en nu kan ik het gelukkig relativeren! Het komt goed :)
Een heuse baby! O+

Moet je dan ook extra vaak op controle?
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:29:08 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_194714635
ik had vandaag ook weer controle en liggingsecho, maar zoals verwacht lag 't jong weer met de kop omhoog :')
Verloskundige maakte zich allerminst zorgen omdat er nog meer dan voldoende plek is om te bewegen. Over twee weken maar weer kijken hoe de vlag er dan bij hangt.
Verder is het eindelijk een keer geen reuzenkint maar wordt gewoon geschat op 7 pond bij 40 weken *O*
disclaimer
pi_194714691
Geen reuzenkint! Hoe moet dat nou? :P

Oh wat cute Aure! Ik ben zo benieuwd naar vrijdag, hoop ook op een mooi plaatje.
Kwak
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:41:40 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194714917
En dan kots je je sonde voor de tweede keer in anderhalve week uit.

Ik.wil.niet.meer.

Zo dus maar weer de gyn bellen voor overleg. Dit is niet echt houdbaar zo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:43:11 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194715602
quote:

SPOILER

Mooie echo O+

En fijn dat je de bloeddruk kunt relativeren :*
Resistance is futile.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:45:01 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194715630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:41 schreef Tink89 het volgende:

Ik.wil.niet.meer.

-O- -O-

Wat klote zeg.. Wat kunnen ze verder nog doen eigenlijk?
Resistance is futile.
pi_194715661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:29 schreef SQ het volgende:
ik had vandaag ook weer controle en liggingsecho, maar zoals verwacht lag 't jong weer met de kop omhoog :')
Verloskundige maakte zich allerminst zorgen omdat er nog meer dan voldoende plek is om te bewegen. Over twee weken maar weer kijken hoe de vlag er dan bij hangt.
Verder is het eindelijk een keer geen reuzenkint maar wordt gewoon geschat op 7 pond bij 40 weken *O*
Geen reuzenkind, moet je dan nu nog aan het shoppen voor kleine kleertjes? : :9
quote:

Ik.wil.niet.meer.

Och Tink het zit niet mee, hopelijk is er een andere oplossing.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:49:21 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_194715685
Jeetje tink, wat kut. Heb je nu een maagsonde? Zou een darmsonde nog een optie zijn?

@Michelangela, nee hoor, ik heb alleen maat 50/56 in huis. Passen negenponders ook prima in ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:02:26 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194715953
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh leuk zeg Aure! Ik vond dat de eerste maanden echt superfijn O+

Bien, leuk zo'n 3d plaatje O+

Ik heb vanmiddag nog even de inloopbabykamerkast behangen en nu moet ik toch de tol betalen :') dit zijn grappen waar ik mijn eerste zwangerschap nog mee weg kwam maar nu echt niet meer.

Maar het resultaat is wel tof :P

[ afbeelding ]
Wat een tof behang O+ Ik las eerst even de inloopkast van de babykamer en dacht wtf _O-

quote:
19s.gif Op maandag 24 augustus 2020 07:04 schreef Toekito het volgende:

[..]

Ja heb kleine Nora gisteren om iets voor 16:00 ontmoet. Is uiteindelijk een keizersnede geworden. En dat was met name voor de moeder nogal heftig.

Nora doet het goed maar we moeten, door de keizersnede, wel in elk geval tot morgen in het ziekenhuis blijven.
Daar is ze dan! *O* Gefeliciteerd :* Hoe doet moeder het nu?

quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:10 schreef SQ het volgende:
ik liep dus over het schoolplein, hoor ik zo'n moeder uitroepen: JEZUS ik voel me al ellendig als ik die buik zie!

Ik zo van :') hoezo dat dan?

"Ja gewoon, zo groot en zo zwaar en pfff!"

Je zou toch denken dat juist moeders met kinderen dit soort opmerkingen niet meer maken naar anderen he :')
Jeetje wat stom :X Je zou als moeder inderdaad beter moeten weten!

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:23 schreef Donna het volgende:
Haha DUMAN, goed bezig jullie. De box komt er hier nog lang niet in, horror formaat ding in huis wil ik zolang mogelijk uitstellen.

Wat een ellendige opmerking @:SQ , die vrouwen hebben zeker zelf nooit zoiets gehoord anders zeg je dat niet.

De insuline werkt! Dus daar ben ik blij mee. Mogelijke bijwerkingen volgens de bijsluiter; diarree
En wie heeft uiteraard die bijwerking? Juust. |:(
Bleh, ga je van het een in het ander -O- Hopelijk is het een tijdelijke bijwerking :*

quote:
18s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:02 schreef Seven. het volgende:
M'n zoon ligt over dwars dus zelfs een stuitbevalling is momenteel geen optie. Ik bel zo ff voor Moxa therapie. Vrijdag nog een scan. Op maandag afspraak voor versie, maar ik neem pas vrijdag een definitieve beslissing.
Het is wel een eigenwijsje he? :D Hij houdt het wel spannend op deze manier! Hopelijk draait ie nu mooi door naar beneden met z'n koppie :s)

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:14 schreef Gogo83 het volgende:
Nu al een dwarsligger @:seven! Hopelijk doet moxa iets of draait ie alsnog!

@:D.U.M.A.N. Lekker op tijd, haha! Snap wel dat jullie U. willen laten wennen aan de co-sleeper op een nieuwe plek!

@:Donna Hopelijk niet al te lang last van deze bijwerking!

@:Toekito Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! En hopelijk herstelt je vrouw snel van de keizersnede!

@:SQ Lekker tactvol! :X

Wij hebben onze derde slaapkamer inmiddels vrijwel leeg, dus binnenkort kan de vloerbedekking daaruit en gaan we verven/behangen/laminaat leggen. Dan T.'s meubels verhuizen, op de kamer waar hij nu slaapt de ledikant en leunstoel terugzetten en een muurtje verven en dan zijn wij klaar. Misschien nog wel iets aan de aankleding doen, maar dat komt wel. Box doen we last minute pas, die komt te staan op de plek waar ik in december ook nog een kerstboom wil hebben. Dus begin januari is er pas ruimte voor een box. Vorige keer stond ie ook begin januari (nesteldrang bij man) terwijl ik toen drie maanden later was uitgerekend. :+

SPOILER
Als jij je niet lekker genoeg voelt om te werken is dat geheel rechtvaardig. Probeer dat echt een beetje los te laten :*

quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:49 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Lol, komt dat doordat we het er toen over hadden hier? Met of zonder H enzo? Wel toevallig dat er nu 2 achter elkaar zijn.

Wij zijn nu voor een andere naam gegaan btw.
Ik denk dat de meeste mensen al maanden al dan niet jaren de naam vast hebben liggen of er een voorkeur voor hebben. Ik denk dus niet dat door zo'n discussie dit opeens naar boven komt ;)

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 16:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Controle weer gehad; niets dat er op wijst dat er al een bevalling aan zit te komen. Kind zit minder diep ingedaald dan de vorige controle. Dat jojoën geeft waarschijnlijk de huidige steken/pijnklachten en verder horen de klachten er bij. Niet kunnen liggen, staan, zitten.. Helaas! Volgende afspraak staat nu dus voor na de UD. :9
Nog zo'n eigenwijsje! Hopelijk daalt ze toch snel weer in :*

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Hebben we wel makkelijker nog een foto van de drie dames samen; :9
SPOILER
[..]

Eigenlijk moeten we niet zeuren natuurlijk, want ze is nog niet uitgerekend, maar toch. :9
[..]

En de kans wordt steeds kleiner zeker naarmate de UD dichterbij komt?
Zou wel erg zuur zijn..
Ha dat is wel handig zo :+

quote:

SPOILER

Dat is wel echt een baby ja, met vrijwel alles erop en eraan O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:29 schreef SQ het volgende:
Volgens mij hebben we allemaal eigenwijsjes hier :D Bij hoeveel weken zou de baby ongeveer "goed" moeten liggen?

Zul je zien dat ze bij jou de schatting de andere kant op verkeerd hebben en het toch een reuzenkind wordt _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:31 schreef kwakz0r het volgende:
Geen reuzenkint! Hoe moet dat nou? :P

Oh wat cute Aure! Ik ben zo benieuwd naar vrijdag, hoop ook op een mooi plaatje.
Spannend vrijdag! Hoe ver ben je dan?

quote:

Ik.wil.niet.meer.

Dat kan ik me heel goed voorstellen, lijkt me heel heftig :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:06:46 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194716046
Wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie O+ Het was heel anders dan anders, we hebben veel rustiger aan gedaan. 3x naar de wellness geweest, heerlijk in je blote reet buiten in een zwembad met allemaal bergen om je heen O+ De baby vond het ook erg gezellig want die zat heerlijk te trappelen.

Alles gaat nog steeds goed alleen die maagzuur, ik word er inmiddels wel kriegel van :@ Morgen toch nog eens de huisarts bellen om te kijken of er nog opties zijn. Het is nu vrijwel continu, rennies helpen ook nog maar matig.

Vanochtend de intake van de kraamzorg gehad, was een fijn gesprek. Ze heeft niet eens de plinten gecontroleerd! Nu zitten we alleen met de vraag hoe we het met ons bed gaan doen. We hebben een boxspring dus klossen is minder handig. Ik zit nu te denken aan een eenpersoonsmatras aan mijn kant die we er 's ochtends opleggen en 's avonds er weer afhalen. Is dat een optie? Het reiswiegje op pootjes vond ze overigens een prima oplossing om de baby de eerste maanden bij ons te laten slapen, dus dat is fijn!

Morgen heb ik suikertest en groeiecho. Ik zie op zich niet op tegen de test maar ik hoop wel dat ik het drankje een beetje binnen kan houden en er niet direct maagzuur van krijg. Wel zin om weer naar de baby te spieken O+ Ook benieuwd hoe hij nu ligt, hij is flink aan het bewegen dus het zou me niet verbazen als hij nu compleet anders ligt :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_194716680
@MaJo jij zat al aan de maagzuur medicatie voor je zwangerschap toch? Bij mij werken rennies dus al best een tijd niet meer en de verloskundige heeft toen lansoprazol aangeraden. Mijn god ik had dat veel eerder moeten aangeven, werkt als een tiet en heb sindsdien geen last meer gehad. Maar misschien dat jij dat al eens hebt geprobeerd?
Het suikerige drankje zorgde er bij mij voor dat ik me heeeeeel licht in mijn hoofd voelde en bijna van mijn stokkie ging, maar het zorgde in ieder geval niet voor maagzuur :') .
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:51:11 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_194716819
Wat heb jij de OGTT ook laat dan MaJo! Meestal doen ze die rond de 27 weken.

Wb ligging, bij een eerste kindje zijn ze daar wat "strenger" in dan bij volgende. Maar grof genomen moeten ze rond de 36 weken wel goed liggen. We gaan het zien, deze baby doet alles precies anders dan de vorige 2. Die lagen vanaf 19 weken zeer consequent head down :P

Hoe hoog is je boxspring? Ik heb er 1 van 65 centimeter en heb eventueel een extra matras om dezelfde reden, maar mijn vorige kraam was maar 1.60 dus het kan zomaar zijn dat het niet eens nodig is ;)

Oh en dat de meesten de naam al jaren zouden weten spreek ik graag tegen. Wij hebben er nog steeds geen :P ik denk dat we er voor Noud het snelst uit waren en dat was rond de 30 weken ofzo :')
disclaimer
  Moderator/colorchick dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:53:54 #266
382129 crew  Donna
pi_194716879
Wij hebben ook nog geen naam :N
pi_194716933
Hebben hier het geboortebord + naambordje gisteren opgehaald.
Nu mag het met deze termijn ook wel, maar we zijn er nu 100% uit. Vind 't maar spannend. :9
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:25:45 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194717609
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:45 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo jij zat al aan de maagzuur medicatie voor je zwangerschap toch? Bij mij werken rennies dus al best een tijd niet meer en de verloskundige heeft toen lansoprazol aangeraden. Mijn god ik had dat veel eerder moeten aangeven, werkt als een tiet en heb sindsdien geen last meer gehad. Maar misschien dat jij dat al eens hebt geprobeerd?
Het suikerige drankje zorgde er bij mij voor dat ik me heeeeeel licht in mijn hoofd voelde en bijna van mijn stokkie ging, maar het zorgde in ieder geval niet voor maagzuur :') .
Klopt :Y Ik slik al jaren omeprazol maar dat helpt niet meer. Toen antigel van de huisarts gekregen maar dat deed ook niets. Rennies hielpen tot nu toe het beste maar ook die zijn inmiddels uitgewerkt -O- De huisarts had het er al over dat ik uiteindelijk pantoprazol zou kunnen krijgen als niets helpt, ik zie dat dit onder dezelfde groep valt als lansoprazol. Morgen maar even bellen dus ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:51 schreef SQ het volgende:
Wat heb jij de OGTT ook laat dan MaJo! Meestal doen ze die rond de 27 weken.

Wb ligging, bij een eerste kindje zijn ze daar wat "strenger" in dan bij volgende. Maar grof genomen moeten ze rond de 36 weken wel goed liggen. We gaan het zien, deze baby doet alles precies anders dan de vorige 2. Die lagen vanaf 19 weken zeer consequent head down :P

Hoe hoog is je boxspring? Ik heb er 1 van 65 centimeter en heb eventueel een extra matras om dezelfde reden, maar mijn vorige kraam was maar 1.60 dus het kan zomaar zijn dat het niet eens nodig is ;)

Oh en dat de meesten de naam al jaren zouden weten spreek ik graag tegen. Wij hebben er nog steeds geen :P ik denk dat we er voor Noud het snelst uit waren en dat was rond de 30 weken ofzo :')
Het is zeker erg laat! Eigenlijk had ik de eerste groeiecho staan voor 30 weken maar bij 24 weken bleek hij al aan de grote kant dus toen is het vervroegd naar 28 weken. Daar bleek hij dus fiks voor te liggen en werd besloten tot een suikertest. Dat had op zich voor mijn vakantie gekund maar volgens de VK had het niet zo'n haast :? Dus nu met 31+1 de test. Ze vermoed dat ik geen suiker heb en wil het alleen voor de zekerheid doen maar waar ze dat op baseert heb ik geen idee van.

Bij mij lag de baby steeds overdwars (tot 20 weken) en de laatste 2 keer met het koppie naar beneden. Ik ben benieuwd hoe hij nu ligt!

Onze boxspring is 60 cm dus we moeten sowieso met 10cm verhogen. Deze kraamverzorgster zei dat ze geen hele kleine kraamverzorgers hebben dus ben bang dat we eraan moeten geloven ;)

Wat de naam betreft: wij waren er met 24 weken uit, dus ook niet zo heeeel lang. Maar bedoel meer dat ik niet denk dat je door een fokdiscussie van naam verandert :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:56 schreef NicolasJoy het volgende:
Hebben hier het geboortebord + naambordje gisteren opgehaald.
Nu mag het met deze termijn ook wel, maar we zijn er nu 100% uit. Vind 't maar spannend. :9
Wat is een geboortebord? Het is wel fijn om er met deze termijn uit te zijn ja :D
pi_194717643
@MaJo een bord dat men in de tuin of op het raam plaatst wanneer de baby is geboren. Staat meestal de naam en soms ook geboortedatum op. ;)

Kan ook in stickervorm, dat hadden wii bij U. Nu gaan we ook voor een raambord.

[ Bericht 6% gewijzigd door arvensis op 25-08-2020 19:37:03 ]
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:32:14 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194717707
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo een bord dat men in de tuin of op het raam plaatst wanneer de baby is geboren. Staat meestal de naam en soms ook geboortedatum op. ;)

Kan ook in stickervorm, dat hadden wii bij U. Nu gaan we ook voor een bord.
Aha! Wij hebben een bovenwoning dus zowel een bord als een sticker hebben weinig zin. Ik zie nu wel een geboorteslinger, dat is misschien wel wat. Maar niet voor het raam maar gewoon in huis, en dan daaronder de kaartjes die je krijgt ofzo :)
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:32:23 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_194717710
oh ja, ik heb nu een voortuin dus ik kan ook zo'n lillik bord er in plempen :D
Misschien eens over nadenken :Y)
disclaimer
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:32:45 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_194717718
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aha! Wij hebben een bovenwoning dus zowel een bord als een sticker hebben weinig zin. Ik zie nu wel een geboorteslinger, dat is misschien wel wat. Maar niet voor het raam maar gewoon in huis, en dan daaronder de kaartjes die je krijgt ofzo :)
Zo'n kazige gecrashte ooievaar *O*
disclaimer
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:35:09 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194717765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Zo'n kazige gecrashte ooievaar *O*
Ik zie het ook al tegen mijn man :D

Niets ten nadele van de mensen die het doen hoor, maar waarom zou je zo'n bord/sticker neerzetten/plakken? Zodat de buurt weet dat er een baby is? Ik zie er zelf niet zo de relevantie van :@
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:36:32 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_194717800
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zie het ook al tegen mijn man :D

Niets ten nadele van de mensen die het doen hoor, maar waarom zou je zo'n bord/sticker neerzetten/plakken? Zodat de buurt weet dat er een baby is? Ik zie er zelf niet zo de relevantie van :@
Ja, is gewoon een leuke aankondiging toch! Ik vind het altijd wel gezellig.
En de pakketbode durft dan ook niet meer aan te bellen :P
disclaimer
  Moderator/colorchick dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:40:57 #275
382129 crew  Donna
pi_194717870
Mijn schoonouders hadden bij G een geboortebord gemaakt en de oprit versierd met ballonnen en slingers. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')