http://www.telegraaf.nl/n(...)grootte-samenkomstenquote:Op maandag 17 augustus 2020 18:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voorlopig wordt er alleen maar gerept over verplichte quarantaine en zulks toch?
Ah juist. Niet mee eens maar valt wat voor te zeggen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/n(...)grootte-samenkomsten
Waar we voorheen daags voor een persco wisten wat exact de maatregelen waren lezen we nu alleen over een mogelijke beperking en controle achter de voordeur.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zegt alleen te telegraaf, nos zegt van niets, nu.nl zegt misschien lokale maatregelen alleen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat viel me ook al op. Lek is bewust of onbewust gedicht.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waar we voorheen daags voor een persco wisten wat exact de maatregelen waren lezen we nu alleen over een mogelijke beperking en controle achter de voordeur.
Alleen liggen de cijfers lager dan toen we de waarschuwing kregen, wat het dan weer zwakzinnig zou maken qua draagvlak. Ik zie het niet gebeuren, iig niet landelijke maatregelen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:59 schreef Elan het volgende:
Dinsdag is wel een slimme dag voor maatregelen, dan liggen de cijfers vaak het hoogst dus maximaal draagvlak.
Vind het al langer onbestaanbaar dat de enige oplossing gezien wordt in een onzeker vaccin. Totale kortzichtigheid en staat in geen verhouding tot het gevaar van corona voor een zeer groot deel van de samenleving. Niet voor niets verschuift contant de focus in de media en van de regering om maar de angst erin te houden voor het virus.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.
Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Er lijkt sowieso al een aardige verschuiving van compliance zichtbaar in de samenleving. Het gekozen pad wordt daardoor immer meer doodlopend.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.
Klopt, helaas zijn ze te veel in zichzelf gaan geloven. Vooral De Jonge en Bruls.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En zelfs dat zou niet eens op zijn plek zijn.
Heb je gelijk in maar Telegraaf is wel heel specifiek, lijkt me dat ze daar een mannetje op hebben zitten met insider informatie?? Het komt sowieso erg snel na de vorige maatregelen die tav de horeca genomen zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat zegt alleen te telegraaf, nos zegt van niets, nu.nl zegt misschien lokale maatregelen alleen.
En met nu weer dalende cijfers al paar dagen lijkt het me ook niet logisch.
Vooral omdat als zelfs quarantine van bewezen patiënten (!) door eigen coalitiepartijen in kamer werd tegengehouden (!), ze erop kunnen wachten dat ze weer voor lul staan de dag erna in de kamer als ze dat nu landelijk doen.
Plus, er komen verkiezingen aan, als ze willen blijven bestaan daarna als kabinet houden ze beter rekening met draagvlak, en eht draagvlak voor dat nu landelijk terwijl het aantal besmettingen weer aan het afnemen is gaat 0,niet veel zijn, zeker niet daar Frankrijk en Duitsland met veel grotere besmettingslasten allerhande grotere events ook alweer toe(gaan)staan.
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen liggen de cijfers lager dan toen we de waarschuwing kregen, wat het dan weer zwakzinnig zou maken qua draagvlak. Ik zie het niet gebeuren, iig niet landelijke maatregelen.
Besmettingen minder toch juist? Minder dan 500 vandaag...quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.
NOS is net zo specifiek.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je gelijk in maar Telegraaf is wel heel specifiek, lijkt me dat ze daar een mannetje op hebben zitten met insider informatie?? Het komt sowieso erg snel na de vorige maatregelen die tav de horeca genomen zijn.
Er was een kleine opleving maar nu zakt het weer. Ziekenhuizen zijn leeg. Niks aan het handjequote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Besmettingen minder toch juist? Minder dan 500 vandaag...
Gewoon schijt aan hebben maat. Andere culturen hebben driedaagse bruiloften met honderden gastenquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Eerst mijn bruiloft uitgesteld van mei naar september. Dan met heel veel moeite en verdriet de gastenlijst terug gebracht naar 1/3 om aan de maatregelen te voldoen.
En zul je zien dat we m zo alsnog nog een keer door twee moeten delen -_-
Hopelijk niet landelijk dan...
Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Eerst mijn bruiloft uitgesteld van mei naar september. Dan met heel veel moeite en verdriet de gastenlijst terug gebracht naar 1/3 om aan de maatregelen te voldoen.
Je gaat eruit dat dit de enige bruiloft in Nederland wordt waar ze zich uiteindelijk ook ECHT aan de maatregelen GAAN houden? XDquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?
11 september trouwenquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Sowieso is het al heel bijzonder, in maart/april keken we naar IC opnames. We waren toen rijkelijk laat met maatregelen. Maar nu slaan we een stap over en kijken naar het aantal besmettingen en op basis daarvan zouden maatregelen gepast moeten zijn? Welke cijfers zouden een bodem zijn om achter de voordeur te mogen controleren?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.
Tenzij hij gelooft in geen sex voor het huwelijk. Dan is een jaar uitstel wel heel langquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?
600 waren het er op 6 augustus ja, maar dat kunnen er morgen zomaar meer zijn hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Een lagere toename ja, maar nog steeds wel een toename.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Mwah, ik wil gewoon graag trouwen. Liefst natuurlijk zo mooi mogelijk maar nog langer uitstellen zie ik niet zitten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zij ;-)quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tenzij hij gelooft in geen sex voor het huwelijk. Dan is een jaar uitstel wel heel lang
![]()
![]()
Geen enkel cijfer zou hoog genoeg zijn om achter de voordeur te mogen controleren, maar al helemaal niet met de huidige situatie. Zelfs die persconferentie morgen is al volledige overkill, maar als ze er zelf maar in geloven héquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sowieso is het al heel bijzonder, in maart/april keken we naar IC opnames. We waren toen rijkelijk laat met maatregelen. Maar nu slaan we een stap over en kijken naar het aantal besmettingen en op basis daarvan zouden maatregelen gepast moeten zijn? Welke cijfers zouden een bodem zijn om achter de voordeur te mogen controleren?
In de ogen van de beleidsbepalers MOETEN meer besmettingsgevallen wel resulteren in meer ziekenhuis en IC opnames.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sowieso is het al heel bijzonder, in maart/april keken we naar IC opnames. We waren toen rijkelijk laat met maatregelen. Maar nu slaan we een stap over en kijken naar het aantal besmettingen en op basis daarvan zouden maatregelen gepast moeten zijn? Welke cijfers zouden een bodem zijn om achter de voordeur te mogen controleren?
eensquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:21 schreef Rlz12 het volgende:
Geen enkel cijfer zou hoog genoeg zijn om achter de voordeur te mogen controleren
gewoon 3 dagen doenquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Uiteindelijk leiden meer besmettingen natuurlijk ook tot meer opnames. In absolute zin dan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:22 schreef Elan het volgende:
[..]
In de ogen van de beleidsbepalers MOETEN meer besmettingsgevallen wel resulteren in meer ziekenhuis en IC opnames.
Dat het vooral jongeren treft en er volgens Gommers een kleine 30% minder kans is om te overlijden, of überhaupt op de IC terecht te komen lijkt in grondbeginsel geen rol te spelen.
Dat ligt er maar net aan binnen welke leeftijdsgroep die nieuwe besmettingen vallen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uiteindelijk leiden meer besmettingen natuurlijk ook tot meer opnames. In absolute zin dan.
Maar als dat er zo weinig zijn dat de ziekenhuizen het makkelijk aan kunnen is er niks aan de hand.
Amateurclubs gaan kapot als je daar geen publiek bij laat. Die draaien op kantine-omzet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:42 schreef groenen het volgende:
Lijkt ook slecht nieuws te zijn voor het bezoeken van sportwedstrijden. Ben ook benieuwd wat ze aan amateursporten doen, als het aan Bruls ligt afschaffen waarschijnlijk.
Er komen waarschijnlijk nieuwe maatregelen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:43 schreef Hamzoef het volgende:
Weer een persconferentie? Zo devalueert de waarde van een persconferentie wel enorm natuurlijk. En waarom? Er is toch niet nieuws?
Op basis waarvan eigenlijk? Een paar jongeren die zich niet kunnen gedragen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komen waarschijnlijk nieuwe maatregelen.
Het aantal besmettingsgevallen loopt op. "Samen moeten we het virus weer onder controle zien te krijgen"quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Op basis waarvan eigenlijk? Een paar jongeren die zich niet kunnen gedragen?
Dit dus. Ik zit bijna dagelijks met verbazing kennis te nemen van de nieuwsberichten en de reacties die deze berichten teweegbrengen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
*liepquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Het aantal besmettingsgevallen loopt op. "Samen moeten we het virus weer onder controle zien te krijgen"
Het ergste is eigenlijk dat ik om mij heen bijna iedereen hoor over een tweede golf. Heel leuk allemaal maar echt werkelijk niets wijst er voorlopig op dat die er gaat komen. Daarnaast met logisch boerenverstand kun je concluderen dat die tweede golf al nooit zo groot gaat zijn dan de eerste. Dat is gewoon onmogelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:22 schreef Elan het volgende:
[..]
In de ogen van de beleidsbepalers MOETEN meer besmettingsgevallen wel resulteren in meer ziekenhuis en IC opnames.
Dat het vooral jongeren treft en er volgens Gommers een kleine 30% minder kans is om te overlijden, of überhaupt op de IC terecht te komen lijkt in grondbeginsel geen rol te spelen.
Op basis van enkele politici met een verschrikkelijke tunnelvisie die de illusie hebben dat maatregelen, op wat voor manier dan ook, dé oplossing zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Op basis waarvan eigenlijk? Een paar jongeren die zich niet kunnen gedragen?
Dit ja. Ze hebben de illusie dat elke besmetting voorkomen moet worden, dat zou gewoon niet het doel moeten zijn, dat is niet realistisch. Alsof ze het grote plaatje uit paniek helemaal uit het oog verloren zijn..quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:58 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Op basis van enkele politici met een verschrikkelijke tunnelvisie die de illusie hebben dat maatregelen, op wat voor manier dan ook, dé oplossing zijn.
Waarom? Wat is er veranderd tov week geleden? Cijfers zijn toch niet slechter geworden?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komen waarschijnlijk nieuwe maatregelen.
Men besluit geen persconferentie en maatregelen op basis van dagcijfers.quote:
Aantal besmettingen neemt nog steeds toe, ook al vlakt de stijging al 3 dagen weer iets af.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom? Wat is er veranderd tov week geleden? Cijfers zijn toch niet slechter geworden?
Laatste persco is toch nog geen 2 weken geleden? En sindsdien is er weinig verslechterd toch?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Men besluit geen persconferentie en maatregelen op basis van dagcijfers.
Morgen kan zomaar weer de 600 of 700 worden aangetikt. De tendens van de afgelopen 2 weken is een toename, en een waarschuwing hebben we al gehad.
Helemaal niet. Recoveries worden hier niet bijgehouden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aantal besmettingen neemt nog steeds toe, ook al vlakt de stijging al 3 dagen weer iets af.
Dan is het nog steeds geen stijging. Ik begrijp echt best dat ze aan dergelijke maatregelen denken, maar het moment is vaag.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen kan zomaar weer de 600 of 700 worden aangetikt. De tendens van de afgelopen 2 weken is een toename, en een waarschuwing hebben we al gehad.
Er is in de afgelopen week maar 2 keer echt een significante toename geweest, waarvan 1 keer door achterstallige administratie.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
.quote:
Hadden ze dan een directe ommezwaai in besmettingen verwacht na de persconferentie ? Dat kan helemaal niet en dus zouden nieuwe maatregelen veel te voorbarig zijn. Ik verwacht het dus ook niet, indien ze het wel doen dan graaft de VVD en het CDA hun eigen graf.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar niet echt significant toch?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aantal besmettingen neemt nog steeds toe, ook al vlakt de stijging al 3 dagen weer iets af.
Maar de inzet van het vorige moment was toch een daling?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds geen stijging. Ik begrijp echt best dat ze aan dergelijke maatregelen denken, maar het moment is vaag.
Oh het totaal aantal besmettingen. Haha.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
.
Wat helemaal niet?
Aantal besmettingen neemt wel degelijk nog steeds toe hoor. Al zijn het er minder extra dan de week hiervoor.
Dan kun je lang wachten. Dat vragenrondje na afloop is vantevoren ingestudeerd, dat kan niet anders. Onafhankelijke pers bestaat niet meer, het is staatsmedia.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet een journalist morgen gewoon eens vragen hoeveel besmettingen we naar schatting daadwerkelijk hadden in maart en april. Om een en ander in perspectief te plaatsen.
Die persco is nog geen twee weken geleden geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar de inzet van het vorige moment was toch een daling?
Juist iets verbeterd imo. Helemaal de afgelopen dagen. Ziekenhuizen nog steeds enorm stabiel. Weet niet wat ze ermee winnen om het volk paniek aan te praten, of maatregelen aan te kondigen die schadend zijn voor de economie/maatschappij, maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ik snap maatregelen ook echt wel, maar nu? Nee. Totaal niet. Laatste foei was amper twee weken geleden, dachten ze nou echt dat we opeens direct naar 100 besmettingen zouden gaan? Ze roepen altijd zelf dat genomen besluiten pas resultaat geven na 2/3 weken...quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar niet echt significant toch?
Ik ben echt voor maatregelen, en zie bepaalde zaken met lede ogen aan, maar als ze nu strengere maatregelen treffen doet dat wel mijn wenkbrauwen fronsen. En zoals gezegd, bij mij is er juist wel veel draagvlak voor (noodzakelijke) beperkingen.
dat is een veelst te ingewikkelde vraagquote:Op maandag 17 augustus 2020 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet een journalist morgen gewoon eens vragen hoeveel besmettingen we naar schatting daadwerkelijk hadden in maart en april. Om een en ander in perspectief te plaatsen.
En 1 waar nooit een eerlijk antwoord op kan komen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is een veelst te ingewikkelde vraag
inderdaad, omdat niemand het weet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En 1 waar nooit een eerlijk antwoord op kan komen.
Voor de belangrijkste maatregel die toen is ingevoerd bleek onvoldoende draagvlak in De Kamer dus logisch dat ze nu met wat nieuws komen toch?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die persco is nog geen twee weken geleden geweest.
Ja eens. Dit is ook koren op de molen van al die mensen die nu algemeen de geldende maatregelen zijn. Ze moeten wel echt zorgen dat ze draagvlak nu gaan verspillen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Juist iets verbeterd imo. Helemaal de afgelopen dagen. Ziekenhuizen nog steeds enorm stabiel. Weet niet wat ze ermee winnen om het volk paniek aan te praten, of maatregelen aan te kondigen die schadend zijn voor de economie/maatschappij, maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ik snap maatregelen ook echt wel, maar nu? Nee. Totaal niet. Laatste foei was amper twee weken geleden, dachten ze nou echt dat we opeens direct naar 100 besmettingen zouden gaan? Ze roepen altijd zelf dat genomen besluiten pas resultaat geven na 2/3 weken...
Nee niet omdat ze dus ook die waarschuwing hebben gegeven. Je kunt niet iedereen waarschuwen en dan zonder te kijken naar de resultaten nieuwe maatregelen opleggen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor de belangrijkste maatregel die toen is ingevoerd bleek onvoldoende draagvlak in De Kamer dus logisch dat ze nu met wat nieuws komen toch?
Die gaat het hoe dan ook niet redden tot aan de verkiezingen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:20 schreef groenen het volgende:
Misschien vonden ze het niet reeel om maatregelen op te leggen tijdens een hittegolf en vakantieperiode.
In ieder geval zijn we na de verkiezingen wrl verlost van Hugo de Jonge als deze maatregelen ingrijpend zijn.
Een waarschuwing is geen instrument. Die verplichte quarantaine was dat wel geweest. Men wil uiteindelijk concrete instrumenten om het volk in de door hun gewenste richting te dwingen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee niet omdat ze dus ook die waarschuwing hebben gegeven. Je kunt niet iedereen waarschuwen en dan zonder te kijken naar de resultaten nieuwe maatregelen opleggen.
Laten we maar hopen dat het uit paniek is... Begin toch steeds meer mijn twijfels te krijgen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja. Ze hebben de illusie dat elke besmetting voorkomen moet worden, dat zou gewoon niet het doel moeten zijn, dat is niet realistisch. Alsof ze het grote plaatje uit paniek helemaal uit het oog verloren zijn..
Meer testen = meer besmettingen. Het is nog steeds laag en je ziet het niet terug in sterfte of ziekenhuisopnames.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Tweede golf weet ook niemand of die komt, maar toch kraaien 'experts' er al een half jaar over.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
inderdaad, omdat niemand het weet.
Pas op, voorbije het weet wordt je verbannen naar BNWquote:Op maandag 17 augustus 2020 20:26 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat het uit paniek is... Begin toch steeds meer mijn twijfels te krijgen.
Hier ben ik eigenlijk ook wel een voorstander van. Er wordt alleen maar dood en verderf in de media geschreven over Corona, lockdowns, maatregelen, foei, verbieden van dit, dat, zus, zo, bijna niets wordt meer geschuwd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.
Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Ja, en als die niet komt, dan kan dat natuurlijk enkel en alleen komen door de maatregelen. Zo zijn ze dan ook wel weer. Uiteindelijk kunnen ze het altijd zo draaien dat het niet heeft gelegen aan de regering of het omt:quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tweede golf weet ook niemand of die komt, maar toch kraaien 'experts' er al een half jaar over.
Hoeven ook geen exacte nummers te zijn maar speel nou eens open kaart met het volk over de verhouding tussen de situatie van maart en die van nu.
Lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:30 schreef Jazeg het volgende:
Waarschijnlijk is het percentage weer gestegen. Dus minder afgenomen tests en ongeveer hetzelfde aantal positieven. Die cijfers krijgen wij pas morgen maar die zullen zij al hebben.
Wij weten hier niet precies wat Rutte waarschijnlijk al wel weet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Meer testen = meer besmettingen. Het is nog steeds laag en je ziet het niet terug in sterfte of ziekenhuisopnames.
Wel goed voor de groepsimmuniteit.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:30 schreef Jazeg het volgende:
Waarschijnlijk is het percentage weer gestegen. Dus minder afgenomen tests en ongeveer hetzelfde aantal positieven. Die cijfers krijgen wij pas morgen maar die zullen zij al hebben.
Dat postte iemand toch ook vanochtend? Percentage positieve testen was toch gestegen naar 4,5%?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario.
Je ziet het wél terug in ziekenhuisopnames.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Meer testen = meer besmettingen. Het is nog steeds laag en je ziet het niet terug in sterfte of ziekenhuisopnames.
Linkje? Ik zoek er al wanhopig naar maar kan alleen die van twee weken terug vinden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat postte iemand toch ook vanochtend? Percentage positieve testen was toch gestegen naar 4,5%?
Staat haaks op de keuze om voor aantal positieve tests geen signaalwaarde in te stellen op het dashboard, omdat hieraan geen vergaande conclusies verbonden konden worden. Leidt er ook toe dat niemand meer weet waar die aan toe is en dan kan je wel dag zeggen tegen het draagvlak binnen de samenlevingquote:Op maandag 17 augustus 2020 20:30 schreef Jazeg het volgende:
Als je aantal positieve optelt van een week, en daar een hussel over doet met aantal afgenomen tests van de GGD labs (er zijn ook andere labs dan ggd) kan je wel zeggen dat het percentage is gestegen t.o.v. vorige week.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat postte iemand toch ook vanochtend? Percentage positieve testen was toch gestegen naar 4,5%?
Ik vind het ook erg bijzonder.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:25 schreef Landgeld het volgende:
Geen enkele nieuwe ziekenhuisopnames. Belachelijk deze persconferentie en mogelijk extra maatregelen...
Dit is juist, daarbij is het hooikoorts seizoen ook langzaam aan het einde aan het raken, dus mensen met vage klachten die op Corona lijken zouden wel eens minder kunnen laten testen, terwijl de testbereidheid wel eens verder toegenomen kan zijn. BCO is gedeeltelijk een reden, maar ik geloof niet dat die duizenden gevallen extra positief oplevert.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Bovendien hoeft een gestegen percentage echt helemaal niks te zeggen. Misschien hebben eerder wel veel meer mensen zich laten testen met geen klachten en is dat nu voorbij of zijn er door goed BCO meer mensen in die kringen getest (waarvan bekend is dat deze een groter percentage positieven opleveren).
quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Linkje? Ik zoek er al wanhopig naar maar kan alleen die van twee weken terug vinden.
Dacht ook dat die altijd dinsdag kwamen
quote:
Zelfs de mondkapjes in Amsterdam en Rotterdam zijn er nog geen 2 weken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg bijzonder.
Op de dag van de vorige persconferentie was de besmettingstoename nota bene een stuk hoger dan vandaag.
Waar zijn die 'oplopende besmettingen'?
Wat voor cijfers hadden ze dan willen zien de afgelopen twee weken? Meteen naar 0? Sjongejonge.
Eens.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier ben ik eigenlijk ook wel een voorstander van. Er wordt alleen maar dood en verderf in de media geschreven over Corona, lockdowns, maatregelen, foei, verbieden van dit, dat, zus, zo, bijna niets wordt meer geschuwd.
Maar een plan B lijkt er helemaal niet (meer) te zijn, of niemand durft daar (nog) over te beginnen. En de media stookt het vuurtje steeds maar weer verder op.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben echt niet tegen maatregelen, maar wel proportioneel, zo hadden we naar mijn idee best al bepaalde dingen voor de buitenruimte verder kunnen versoepelen onder voorwaarden (terugdraaien als er toch problemen uitkomen) Maar in plaats daarvan sluiten we recreatiegebieden, parken stranden, parkeerplaatsen, voeren we mondkapjes in winkelgebieden in (onder mom van experiment) want de 1,5 meter is natuurlijk wel de heilige graal die alle problemen oplost.
Als zelfs sensatieblad Hln.be dit al schrijft.quote:20-jarige vrouw overleden in Vlaanderen
Op 14 augustus is in een Vlaams ziekenhuis een 20-jarige vrouw overleden aan de gevolgen van Covid-19. Sciensano bevestigt in Het Nieuwsblad dat het slachtoffer chronische onderliggende aandoeningen had.
Eerder overleden in ons land ook al een meisje van 3 jaar oud, een meisje van 12 en een vrouw van 18 jaar. Het blijft echter zeer uitzonderlijk dat jonge patiënten overlijden aan de gevolgen van het coronavirus.
Die herbezinning gaat voorlopig niet gebeuren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |