abonnement Unibet Coolblue
pi_194571855
Natuurlijk is dit gemiddeld genomen en is dit moeilijk te bepalen aangezien de persoon als individu het meest bepalend is. Zoals waar je geboren bent, hoe sterk je zelf in je schoenen staat, hoe sociaal je bent, hoe intelligent etc.

Maar om ontopic te gaan, wie hebben het zwaarder in de huidige moderne tijd in de maatschappij, de gemiddelde man of de gemiddelde vrouw? Laten we het hierbij op het Westen (Europa en USA) houden, in het Midden-Oosten zal er bijvoorbeeld geen discussie over mogelijk zijn dat vrouwen het daar zwaarder hebben.

Feminisme vandaag de dag is een dingetje, denk hierbij aan vrouwen die zichzelf minder goed kunnen verdedigen op straat, slutshaming vaker worden lastiggevallen en er zijn sommige die claimen dat vrouwen minder verdienen dan de man (wat volgens mij helemaal niet klopt).

Naar mijn idee worden vrouwen en kinderen voornamelijk gewaardeerd om hun bestaan. Mannen niet, als een man geen carrière maakt en een loser is zal niemand naar hem omkijken. Wanneer een vrouw geen carrière maakt kan zij vaak nog huisvrouw worden bij een man die haar wel wilt. Daarom is het voor mijn idee voor jongens ook zwaarder om man te worden dan voor meisjes een vrouw. Dat is denk ik ook een reden waarom mannen veelal aan de top zullen staan en in de Quota 500 en dergelijke terechtkomen (en het argument dat vrouwen minder zouden verdienen hierdoor ook vervalt).

Overigens zag ik ook nog laatst wat interessante statistieken voorbij komen:
76% van de zelfmoorden zijn man.
85% van de daklozen zijn man.
70% van de homicides zijn man
92% van mensen die tijdens werk verongelukken zijn man.
Mannen 3,4 eerder in de gevangenis belanden dan een vrouw voor dezelfde misdaad.
Mannen 5/6 jaar korter leven dan vrouwen.

Verder als ik ook terugdenk aan mijn tijd op de bassischool en middelbare (dit is geheel in mijn belevingskader en kan voor iedereen verschillen) waren het toch vaak enkele jongens die zwakker waren, buitenbeentjes waren of autisme of iets dergelijks hadden en daarmee werden lastiggevallen.

Ondanks mijn OP wellicht naar de man toewijst ga ik nog geen oordeel vellen over welk van de twee het zwaarder zouden hebben. Graag hoor ik jullie meningen en aanvullingen over dit onderwerp :)
pi_194571884
Zwaarder qua aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 15:57:37 ]
pi_194571896
Trans vrouwen van kleur :)
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:58:12 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194571899
Jongens/mannen met sommige dingen, meisjes/vrouwen met veel andere dingen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194571903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua verwachtingen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Met het eerste ben ik het eens.

Met het tweede weet ik het niet: welke rechten hebben vrouwen momenteel niet die mannen wel hebben?

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef heywoodu het volgende:
Jongens/mannen met sommige dingen, meisjes/vrouwen met veel andere dingen.
Ja, zoals met wat?
pi_194571936
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Owh en wie komt er beter weg bij een scheiding dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194571962
Ja mannen zijn echt heel zielig en hebben het heeeeeeel zwaar in deze wereld. Vooral witte mannen in het westen. De minst geprivileerde mens van de moderne tijd. Arme, arme mannen...
know'm sayin?
×
word? word.
pi_194571963
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Dit en qua onveilig voelen op straat en in het OV en zo ook vrouwen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194571970
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Met het eerste ben ik het eens.

Met het tweede weet ik het niet: welke rechten hebben vrouwen momenteel niet die mannen wel hebben?
[..]

Ja, zoals met wat?
Wereldwijd gezien lijkt het me evident, maar ook in Nederland is er behoorlijk wat discriminatie op de arbeidsmarkt. Latent vaak. Bijvoorbeeld bij een promotie de man boven de vrouw verkiezen, omdat je denkt dat vrouw binnen nu en een paar jaar misschien zwanger raakt. Zulke dingen komen heel veel voor. Dat maakt het voor vrouwen moeilijker om “carrière” te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 16:03:53 ]
pi_194571977
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:02 schreef alors het volgende:
Ja mannen zijn echt heel zielig en hebben het heeeeeeel zwaar in deze wereld. Vooral witte mannen in het westen. De minst geprivileerde mens van de moderne tijd. Arme, arme mannen...
Flikker toch op racist.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194571992
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:00 schreef halfway het volgende:

[..]

Owh en wie komt er beter weg bij een scheiding dan?
Mannen. Qua inkomen zeker wel iig.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_194572026
Mannen werken ook nog eens 25000 uur meer in hun leven.

https://economie.rabobank(...)nde-nederlandse-man/
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:06:21 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194572042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Met het eerste ben ik het eens.

Met het tweede weet ik het niet: welke rechten hebben vrouwen momenteel niet die mannen wel hebben?
[..]

Ja, zoals met wat?
Mannen: dateleven (gemiddeld gezien denk ik dan, zelf geen last van)

Vrouwen: veiligheid, werk

Om maar snel even iets te noemen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194572212
Mannen, lijkt me. Wij vrouwen komen lekker makkelijk weg met parttime werken en meeliften op de welvaart van de man.
pi_194572224
Vrouwen kunnen gewoon ergens een man oppikken ...en hoeven nooit meer te werken..ff zwanger worden en trouwen en je zit helemaal gebakken _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:30:05 #16
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194572347
Volgens mij zitten er meer mannen in de gevangenis en krijgen ze meer ongelukken door oa hun hormonen.
Nemen meer risico’s, denken wat minder na. Sneller agressief enz.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_194572402
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Hier sluit ik me bij aan.

Wat er nog wel aan toe te voegen is: door de emancipatie en de huidige maatschappij word er nu van vrouwen verwacht dat ze zowel de rol van de vrouw als van de man op zich nemen (vind ik). Dat geeft nog extra stress.

Wat wij leerden op school was; vrouwen praten sneller over hun gevoel, maar krijgen wel vaker chronische gezondheidsproblemen door emoties en zorgzame karakter (alles op zich nemen over het algemeen).
Mannen willen inderdaad aan verwachtingen voldoen en krijgen hierdoor stress, maar praten er minder snel of makkelijk over en kroppen het op, en dan krijg je extremere vormen zoals zelfmoord (zie zelfmoordcijfers in OP). Dit hangt ook weer samen met hormonen, impulsbeheersing en de opbouw van het mannen/vrouwenbrein. Mannen denken vaker 'simpeler' en 'praktischer' en hebben een lagere impulsbeheersing, waardoor zelfmoord een 'praktische' oplossing is, en vrouwen zijn over het algemeen meer geneigd om te twijfelen en zoeken steun bij hun netwerk, waardoor het langer aan kan slepen.

Dit is wel een generalisatie, hoeft niet in alle gevallen zo te zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 16:40:20 ]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:35:04 #18
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572441
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:19 schreef Geerd het volgende:
Vrouwen kunnen gewoon ergens een man oppikken ...en hoeven nooit meer te werken..ff zwanger worden en trouwen en je zit helemaal gebakken _O_ _O_ _O_ _O_
Zwanger zijn en bevallen is nog behoorlijk gevaarlijk. Kijk even naar de statistieken hoeveel er schade overhouden of doodgaan. Plus dat t ronduit kut is.

En gelukkig 'mogen' vrouwen werken en dan thuis nog even het hele fokking huishouden doen omdat veel mannen geen poot uitsteken. Als jij thuis nog 20-30 uur moest werken, zpu je dan vrolijk buitenshuis voltijds blijven werken?

En wat hierboven gezegd wordt, bij promoties en sollicitaties vis je als vrouw in de vruchtbare fase (15-40 ongeveer) regelmatig achter het net omdat men vreest dat je zwanger zal worden. Ook als je een onvruchtbare kinderhater bent, trouwens.

Plus dat veel vrouwen na 10 uur s avonds niet meer alleen over straat willen, terwijl dit voor mannen nauwelijks een probleem is.
pi_194572442
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Mannen, lijkt me. Wij vrouwen komen lekker makkelijk weg met parttime werken en meeliften op de welvaart van de man.
Dat is een keuze die je als vrouw kunt maken. Ligt aan je mentaliteit. Ik zie ook wel mannen in mijn omgeving die op vrouwen meeliften. Vrouwen die hoger opgeleid zijn, meer verdienen en dus thuis de kostwinnaar zijn. Ook helemaal niks mis mee. Maar ik denk dus niet dat wat je zegt in alle gevallen zo is.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:36:34 #20
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572467
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij zitten er meer mannen in de gevangenis en krijgen ze meer ongelukken door oa hun hormonen.
Nemen meer risico’s, denken wat minder na. Sneller agressief enz.
Mannen zitten veel vaker in de bak omdat ze ook veel meer misdaden plegen. Het is gewoon schokkend als je de statistieken bekijkt.
pi_194572491
bejaardenhuizen zitten vol met vrouwen dat zegt al genoeg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194572512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij zitten er meer mannen in de gevangenis en krijgen ze meer ongelukken door oa hun hormonen.
Nemen meer risico’s, denken wat minder na. Sneller agressief enz.
True. Dat er meer homocides op mannen gepleegd worden zal wel meer door mannen gebeuren dan door vrouwen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan.

Wat er nog wel aan toe te voegen is: door de emancipatie en de huidige maatschappij word er nu van vrouwen verwacht dat ze zowel de rol van de vrouw als van de man op zich nemen (vind ik). Dat geeft nog extra stress.

De zelfmoordcijfers e.d. die TS in de OP noemt zijn denk ik ergens wel te verklaren dat het voor mannen niet gewoonlijk is om je emoties te tonen of over problemen te praten. Veel mannen kroppen het op en dan is de emmer op een gegeven moment vol.
Wat betreft het eerste: doel je daarmee op vrouwen die ook in de maatschappij willen meedraaien, een goede baan, een carriere willen, wat veel tijd kost. Dat is toch wel iets wat vrouwen ook juist wilden?

En het tweede is denk ik wel één van de oorzaken. Het is wel een taboe dat mannen nog minder over hun gevoelens kunnen spreken, ik weet ook niet of dat ooit doorbroken gaat worden.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:40:04 #23
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572516
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:38 schreef halfway het volgende:
bejaardenhuizen zitten vol met vrouwen dat zegt al genoeg.
Lekker optimistische omgeving. :D

Het verschil in levensverwachting wordt grotendeels veroorzaakt door verschil in rookgedrag.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:41:53 #24
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194572547
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:36 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Mannen zitten veel vaker in de bak omdat ze ook veel meer misdaden plegen. Het is gewoon schokkend als je de statistieken bekijkt.
Ja uiteraard. En waarom plegen ze meer misdaden? Oa door die mannelijke hormonen. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:43:55 #25
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572572
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja uiteraard. En waarom plegen ze meer misdaden? Oa door die mannelijke hormonen. :')
Allemaal castreren dan maar? :+
pi_194572640
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:39 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

True. Dat er meer homocides op mannen gepleegd worden zal wel meer door mannen gebeuren dan door vrouwen.
[..]

Wat betreft het eerste: doel je daarmee op vrouwen die ook in de maatschappij willen meedraaien, een goede baan, een carriere willen, wat veel tijd kost. Dat is toch wel iets wat vrouwen ook juist wilden?

En het tweede is denk ik wel één van de oorzaken. Het is wel een taboe dat mannen nog minder over hun gevoelens kunnen spreken, ik weet ook niet of dat ooit doorbroken gaat worden.
Dit is interessant wat je benoemt. Het is zeker waar wat je zegt over vrouwen die mee willen draaien in de maatschappij. Emancipatie is ook zeer belangrijk.
Maar we ontkennen hierbij onze eigen natuur. Vrouwen willen bijvoorbeeld in de periode na de geboorte bij hun kinderen zijn. Vaak krijgen ze maar enkele weken/maanden verlof. Dan zie je de cijfers van burnout en depressie omhoog schieten. Een moeder heeft toch een andere band met het kind dan de vader, dat is biologisch zo bepaald.
Vrouwen zijn (meestal) van nature zorgzaam aangelegd en willen (diep van binnen) ook graag hun man dienen en loyaal zijn. Maar dit is in strijd met wat bijv. feministische en emancipatiebewegingen roepen, dus dat voelt dan weer 'te onderdanig'. Intussen zijn er hierdoor miljoenen vrouwen aan het weglopen voor hun eigen natuur. Daar krijg je gezondheidsproblemen van (mentaal en fysiek).

Nogmaals, er is niks mis met emancipatie. Gelijk salaris e.d. zijn belangrijke basisvoorwaarden. Maar sommige 'gelijkheidsstandaarden' worden te ver doorgetrokken.
Wat er dan over het hoofd gezien word is dat mensen niet meer naar hun natuur leven, niet meer naar de 'traditionele rolpatronen'. Deze worden dan overhoop gegooid omdat het 'niet eerlijk is, niet gelijk'. Maar weglopen voor je eigen natuur is in mijn ogen nog veel schadelijker. Er moet een bepaald rolpatroon zijn, een bepaalde verhouding, wil een mens zich nuttig en betekenisvol voelen. Dat valt hierdoor weg.

Het is natuurlijk een groot taboe om dit te benoemen, want iedereen wil graag een onafhankelijk, geëmancipeerd en zelfstandig mens zijn. Maar het is algemeen bekend dat mensen beter functioneren in groepsverband met een duidelijke rol. Waarbij je dus ook die traditionele rolpatronen hebt. Dieren zijn ook het gelukkigst in groepsverband (de meeste dan).

Dit is hoe ik er naar kijk, mijn mening dan hé. Sommige vrouwen (en mannen) voelen zich er prima bij, anderen krijgen er last van omdat ze tegen hun natuur in gaan. En dat is in mijn ogen een van de redenen van de huidige maatschappij waarom zoveel mensen psychisch zo slecht in hun vel zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 16:51:20 ]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:52:34 #27
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:49 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Dit is interessant wat je benoemt. Het is zeker waar wat je zegt over vrouwen die mee willen draaien in de maatschappij. Emancipatie is ook zeer belangrijk.
Maar we ontkennen hierbij onze eigen natuur. Vrouwen willen bijvoorbeeld in de periode na de geboorte bij hun kinderen zijn. Vaak krijgen ze maar enkele weken/maanden verlof. Dan zie je de cijfers van burnout en depressie omhoog schieten. Een moeder heeft toch een andere band met het kind dan de vader, dat is biologisch zo bepaald.
Vrouwen zijn (meestal) van nature zorgzaam aangelegd en willen (diep van binnen) ook graag hun man dienen en loyaal zijn. Maar dit is in strijd met wat bijv. feministische en emancipatiebewegingen roepen, dus dat voelt dan weer 'te onderdanig'. Intussen zijn er hierdoor miljoenen vrouwen aan het weglopen voor hun eigen natuur. Daar krijg je gezondheidsproblemen van (mentaal en fysiek).

Nogmaals, er is niks mis met emancipatie. Gelijk salaris e.d. zijn belangrijke basisvoorwaarden. Maar sommige 'gelijkheidsstandaarden' worden te ver doorgetrokken.
Wat er dan over het hoofd gezien word is dat mensen niet meer naar hun natuur leven, niet meer naar de 'traditionele rolpatronen'. Deze worden dan overhoop gegooid omdat het 'niet eerlijk is, niet gelijk'. Maar weglopen voor je eigen natuur is in mijn ogen nog veel schadelijker. Er moet een bepaald rolpatroon zijn, een bepaalde verhouding, wil een mens zich nuttig en betekenisvol voelen. Dat valt hierdoor weg.

Het is natuurlijk een groot taboe om dit te benoemen, want iedereen wil graag een onafhankelijk, geëmancipeerd en zelfstandig mens zijn. Maar het is algemeen bekend dat mensen beter functioneren in groepsverband met een duidelijke rol. Waarbij je dus ook die traditionele rolpatronen hebt. Dieren zijn ook het gelukkigst in groepsverband (de meeste dan).

Dit is hoe ik er naar kijk, mijn mening dan hé. Sommige vrouwen (en mannen) voelen zich er prima bij, anderen krijgen er last van omdat ze tegen hun natuur in gaan.
Wat een bak onzin zeg. Er zijn zat zorgzame mannen en ook heel veel carrièregerichte vrouwen. Door dit soort waanbeelden loopt die laatste groep promotie mis.
Echt, als jij wil zorgen is het prima, maar dring het een ander niet op.
pi_194572749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:52 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wat een bak onzin zeg. Er zijn zat zorgzame mannen en ook heel veel carrièregerichte vrouwen. Door dit soort waanbeelden loopt die laatste groep promotie mis.
Echt, als jij wil zorgen is het prima, maar dring het een ander niet op.
Je trekt de conclusie iets te ver door. Ik zeg juist dat gelijke salarissen belangrijk zijn. Maar er moet in de huidige maatschappij ook rekening worden gehouden met mensen hun natuur, de dingen die biologisch zo bepaald zijn. Zonder dat daardoor verschillen ontstaan in bijv. salaris, promotie, werktijden, noem maar op. En dat is een hele opgave.

En ik probeerde zeker niet te zeggen dat iedereen zo 'traditioneel' is en hier ook gelukkig van word. Natuurlijk zijn er genoeg zorgzame mannen en carrièregerichte vrouwen, en mensen die hun leven anders indelen e.d.
Maar ook daar zal de natuur een rol blijven spelen en we kunnen dat in onze maatschappij niet meer blijven ontkennen, anders lopen we tegen grote problemen aan.

Ik wil persoonlijk later inderdaad als vrouw graag zorgen en ook voor mijn man zorgen, want dat zit in me. Ik hoop niet dat ik daardoor een lagere promotie krijg. Maar ik hoop anderzijds ook niet dat mijn baas verwacht dat ik bijv. minder verlof ga nemen en mijn pasgeboren kinderen niet wat langer kan zien, omdat anders mijn promotie niet doorgaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 16:58:26 ]
pi_194572818
Vrouwen hebben het zwaarder: ze worden ongesteld,ze worden moeder, ze moeten werken, ze verdienen ook nog steeds minder als een man. Ze zorgen meer voor de kinderen en voor de man als ze weer eens de mannengriep hebben. Ook werken vrouwen naast hun baan,kinderen en huishouden ook vaak vrijwillig mee op school. Een vrouw staat 24/7 aan. Een man niet.
pi_194573209
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:40 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Lekker optimistische omgeving. :D

Het verschil in levensverwachting wordt grotendeels veroorzaakt door verschil in rookgedrag.
Bron?
Nieuw is niet altijd beter.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:24:24 #31
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_194573263
Vrouwen hebben het IMO zwaarder. Alleen al als je kijkt hoe makkelijk vrouwen onderdrukt worden, uitgehuwelijkt, verkracht, vermoord, op de brandstapel gegooid, uitgebuit, gestenigd en whatnot worden...
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_194573373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:24 schreef Detroit het volgende:
Vrouwen hebben het IMO zwaarder. Alleen al als je kijkt hoe makkelijk vrouwen onderdrukt worden, uitgehuwelijkt, verkracht, vermoord, op de brandstapel gegooid, uitgebuit, gestenigd en whatnot worden...
In Nederland? Bijzonder.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:34:33 #33
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194573490
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:49 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Dit is interessant wat je benoemt. Het is zeker waar wat je zegt over vrouwen die mee willen draaien in de maatschappij. Emancipatie is ook zeer belangrijk.
Maar we ontkennen hierbij onze eigen natuur. Vrouwen willen bijvoorbeeld in de periode na de geboorte bij hun kinderen zijn. Vaak krijgen ze maar enkele weken/maanden verlof. Dan zie je de cijfers van burnout en depressie omhoog schieten. Een moeder heeft toch een andere band met het kind dan de vader, dat is biologisch zo bepaald.
Vrouwen zijn (meestal) van nature zorgzaam aangelegd en willen (diep van binnen) ook graag hun man dienen en loyaal zijn. Maar dit is in strijd met wat bijv. feministische en emancipatiebewegingen roepen, dus dat voelt dan weer 'te onderdanig'. Intussen zijn er hierdoor miljoenen vrouwen aan het weglopen voor hun eigen natuur. Daar krijg je gezondheidsproblemen van (mentaal en fysiek).

Nogmaals, er is niks mis met emancipatie. Gelijk salaris e.d. zijn belangrijke basisvoorwaarden. Maar sommige 'gelijkheidsstandaarden' worden te ver doorgetrokken.
Wat er dan over het hoofd gezien word is dat mensen niet meer naar hun natuur leven, niet meer naar de 'traditionele rolpatronen'. Deze worden dan overhoop gegooid omdat het 'niet eerlijk is, niet gelijk'. Maar weglopen voor je eigen natuur is in mijn ogen nog veel schadelijker. Er moet een bepaald rolpatroon zijn, een bepaalde verhouding, wil een mens zich nuttig en betekenisvol voelen. Dat valt hierdoor weg.

Het is natuurlijk een groot taboe om dit te benoemen, want iedereen wil graag een onafhankelijk, geëmancipeerd en zelfstandig mens zijn. Maar het is algemeen bekend dat mensen beter functioneren in groepsverband met een duidelijke rol. Waarbij je dus ook die traditionele rolpatronen hebt. Dieren zijn ook het gelukkigst in groepsverband (de meeste dan).

Dit is hoe ik er naar kijk, mijn mening dan hé. Sommige vrouwen (en mannen) voelen zich er prima bij, anderen krijgen er last van omdat ze tegen hun natuur in gaan. En dat is in mijn ogen een van de redenen van de huidige maatschappij waarom zoveel mensen psychisch zo slecht in hun vel zitten.
Maar wiens schuld is dit, de schuld van de maatschappij of de schuld van de persoon (/vrouw) zelf?

Ik vind het sowieso een beetje domme vraag om te stellen, wie het zwaarder heeft. Ik denk dat de gemiddelde persoon in de westerse wereld (m/v) het absoluut niet zwaar heeft. (Uiteraard zijn daar uitzonderingen op etc). Als we nu toch tot de conclusie komen dat vrouwen het zwaarder hebben, wat gaan we dan doen? Helemaal niks. Gaan we ze zielig vinden? Hebben ze ook niets aan op zich.
Je kan hoogstens zorgen dat de politiek erover na gaat denken en mogelijk wat gaat doen aan problemen die je dan gaat aankaarten. Maar het leven is geen wedstrijdje om te doen wie er het zieligst is.
WFPB!
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:51:17 #34
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194573808
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:57 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Je trekt de conclusie iets te ver door. Ik zeg juist dat gelijke salarissen belangrijk zijn. Maar er moet in de huidige maatschappij ook rekening worden gehouden met mensen hun natuur, de dingen die biologisch zo bepaald zijn. Zonder dat daardoor verschillen ontstaan in bijv. salaris, promotie, werktijden, noem maar op. En dat is een hele opgave.

En ik probeerde zeker niet te zeggen dat iedereen zo 'traditioneel' is en hier ook gelukkig van word. Natuurlijk zijn er genoeg zorgzame mannen en carrièregerichte vrouwen, en mensen die hun leven anders indelen e.d.
Maar ook daar zal de natuur een rol blijven spelen en we kunnen dat in onze maatschappij niet meer blijven ontkennen, anders lopen we tegen grote problemen aan.

Ik wil persoonlijk later inderdaad als vrouw graag zorgen en ook voor mijn man zorgen, want dat zit in me. Ik hoop niet dat ik daardoor een lagere promotie krijg. Maar ik hoop anderzijds ook niet dat mijn baas verwacht dat ik bijv. minder verlof ga nemen en mijn pasgeboren kinderen niet wat langer kan zien, omdat anders mijn promotie niet doorgaat.
Ik kon na geboorte van mijn kind niet wachten weer aan het werk te gaan. Mijn man is deeltijd gaan werken.

Echt, het is NIET de natuur van de vrouw om te zorgen. Dat jij dat wil is prima, maar projecteer dat niet op anderen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:52:01 #35
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194573825
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:01 schreef quirina het volgende:
Vrouwen hebben het zwaarder: ze worden ongesteld,ze worden moeder, ze moeten werken, ze verdienen ook nog steeds minder als een man. Ze zorgen meer voor de kinderen en voor de man als ze weer eens de mannengriep hebben. Ook werken vrouwen naast hun baan,kinderen en huishouden ook vaak vrijwillig mee op school. Een vrouw staat 24/7 aan. Een man niet.
100% mee eens. :Y
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:55:12 #36
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194573882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:21 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Bron?
Hier bijvoorbeeld:https://www.ad.nl/binnenl(...)ooglequicksearchbox/

quote:
Uit het onderzoek blijkt ook dat vrouwen ouder worden dan mannen, maar dat het verschil kleiner wordt. ,,Mannen leefden vroeger ongezonder en hadden dus een lagere levensverwachting. Ze rookten en dronken meer, hadden meer verkeersongelukken en werden vaker vermoord. De levens van mannen en vrouwen zien er steeds meer hetzelfde uit en dus ook hun levensverwachtingen'', aldus de onderzoekers.
Edit, betere bron, het CBS.

Die zeggen:
quote:
Halverwege de jaren tachtig was dit verschil nog ruim 6,5 jaren, in 2014 nog maar 3,4 jaar. Dat het verschil in het aantal rokende mannen en rokende vrouwen kleiner is geworden, is één van de belangrijkste oorzaken van het afgenomen verschil in levensverwachting tussen mannen en vrouwen sinds 1980.
pi_194574986
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Aan welke verwachtingen moet de man dan voldoen?

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:06 schreef heywoodu het volgende:
Mannen: dateleven (gemiddeld gezien denk ik dan, zelf geen last van)

Vrouwen: veiligheid, werk

Om maar snel even iets te noemen.
Mee eens dat over het algemeen vrouwen een “gunstigere” positie hebben in daten en mannen een “gunstigere” in werk.
Maar dat laatste is ook erg aan het afnemen. Of het door van die quota komt of zo weet ik niet, maar ik zie echt veel carrierevrouwen. Het is redelijk normaal voor vrouwen om een goede baan te hebben. Zelf heb ik nu geen baan, maar dat is mijn eigen schuld.
Wel denk ik dat vrouwen, ondanks het feit
Dat ik steeds meer vrouwen op straat tegenkom waarvan ik denk die is suicidaal maar nee, ze houden gewoon van snelheid en risico op pijn en hebben geen angst, nog steeds meer psychologische problemen hebben die mannen niet hebben. Zoals angst, stress, en besluiteloosheid terwijl mannen dan weer moeite hebben met het onder controle houden van hun vaak veel hogere libido. Dat is een gevoel wat ik heb, maar ik kan ernaast zitten. Waar het door komt? Wist ik het maar want ik wil er zelf vanaf. Het is namelijk niet zo dat klik nog een andere goede eigenschap heb waarmee het wordt gecompenseerd. Ja misschien medelijden/empathie, maar dat is een eigenschap waar iemand zelf geen succes mee kan behalen. Mijn gok is dat omdat mannen zo hard afgerekend worden op zulke gevoelens ze deze niet kunnen uiten en ze negeren waardoor het lijkt alsof ze ze niet hebben. Maar sommigen mannen herkennen het echt totaal niet. Zelf ben ik er ook alleen maar op afgerekend, heb nooit echt begrip ervaren (wat ergens ook wel logisch is, want anderen snappen het niet, psychiaters/psychologen ook niet maar het had ook niks uitgemaakt). Dus ik weet het niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 15-08-2020 19:27:20 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:07:48 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194575016
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:01 schreef quirina het volgende:
Vrouwen hebben het zwaarder: ze worden ongesteld,ze worden moeder, ze moeten werken, ze verdienen ook nog steeds minder als een man. Ze zorgen meer voor de kinderen en voor de man als ze weer eens de mannengriep hebben. Ook werken vrouwen naast hun baan,kinderen en huishouden ook vaak vrijwillig mee op school. Een vrouw staat 24/7 aan. Een man niet.
Sluit ik me bij aan.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:10:38 #39
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194575055
Ik denk dat er bij vrouwen op meer verschillende gebieden eisen gesteld worden dan bij mannen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:11:40 #40
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194575069
En daarbij zijn vrouwen onderling ook nog eens elkaars ergste vijanden :X
pi_194575399
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:11 schreef herverwijderd het volgende:
En daarbij zijn vrouwen onderling ook nog eens elkaars ergste vijanden :X
Slachten en vrouwen elkaar af?
Bijv in de tijd van voor onze jaartelling. Pletten vrouwen elkaar toen met stenen? Staken ze messen en speren in elkaars buik zodat de ingewanden eruit kwamen?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:41:30 #42
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194575618
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Slachten en vrouwen elkaar af?
Bijv in de tijd van voor onze jaartelling. Pletten vrouwen elkaar toen met stenen? Staken ze messen en speren in elkaars buik zodat de ingewanden eruit kwamen?
Geen idee, van die incarnatie kan ik me niets herinneren.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:42:50 #43
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194575644
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:11 schreef herverwijderd het volgende:
En daarbij zijn vrouwen onderling ook nog eens elkaars ergste vijanden :X
Met roddels en achterklap. :Y

Niet met geweld, zoals mannen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:44:13 #44
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194575667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:42 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Met roddels en achterklap. :Y

Niet met geweld, zoals mannen.
Dat is waar ik op doelde, ik drukte me inderdaad ongelukkig uit.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:47:03 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194575717
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:10 schreef herverwijderd het volgende:
Ik denk dat er bij vrouwen op meer verschillende gebieden eisen gesteld worden dan bij mannen.
Eens.
pi_194575732
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan.
Is een vrouw voor jou dan per definitie een moeder?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:49:04 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194575749
Oh leuk, wedstrijdje wie het grootste slachtoffer is!

:')
Resistance is futile.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:51:26 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194575788
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is een vrouw voor jou dan per definitie een moeder?
Ja, nu je ‘t vraagt.
pi_194575832
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, nu je ‘t vraagt.
Echt? :o

Hoeveel % van de vrouwen boven de 30 in Nederland is eigenlijk kinderloos? Zijn daar statistieken van?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:00:48 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194575928
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Echt? :o

Hoeveel % van de vrouwen boven de 30 in Nederland is eigenlijk kinderloos? Zijn daar statistieken van?
Ik zou het werkelijk niet weten...
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:02:16 #51
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194575949
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Echt? :o

Hoeveel % van de vrouwen boven de 30 in Nederland is eigenlijk kinderloos? Zijn daar statistieken van?
Spitten maar: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-en-opleidingsniveau
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:16:34 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194576177
Hier is echt geen zinnig antwoord op te geven.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194576199
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Dit, al zullen andere factoren zoals gezinssituatie, etniciteit, handicap, etc. dit effect versterken of verzwakken.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:20:46 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194576246
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:18 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dit, al zullen andere factoren zoals gezinssituatie, etniciteit, handicap, etc. dit effect versterken of verzwakken.
Er zijn simpelweg veel te veel variabelen om hier een zinnig antwoord op te geven. Wat is 'zwaar'? En zwaar is dan ook nog eens subjectief. Als je een sneeuwvlokje bent vind je alles te zwaar, als je wat nuchterder bent beoordeel je datzelfde 'zwaar' misschien wel als helemaal niet zo zwaar.

Er is gewoon geen zinnig antwoord op te geven imho.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194576332
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er zijn simpelweg veel te veel variabelen om hier een zinnig antwoord op te geven. Wat is 'zwaar'? En zwaar is dan ook nog eens subjectief. Als je een sneeuwvlokje bent vind je alles te zwaar, als je wat nuchterder bent beoordeel je datzelfde 'zwaar' misschien wel als helemaal niet zo zwaar.

Er is gewoon geen zinnig antwoord op te geven imho.
Eens met de zovele factoren, maar je mag gerust stellen dat sommige mensen behoorlijk zwaar door het leven worden gepakt, ondanks een positieve instelling van zijn/haar kant uit. Bovendien is het ook soms wel moeilijk voor te stellen wat een ander doormaakt en wordt het al snel als aanstellerij gezien, al is natuurlijk de hele dag een klaagzang houden tegen naasten of op het internet contraproductief.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:29:47 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194576379
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:26 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Eens met de zovele factoren, maar je mag gerust stellen dat sommige mensen behoorlijk zwaar door het leven worden gepakt, ondanks een positieve instelling van zijn/haar kant uit. Bovendien is het ook soms wel moeilijk voor te stellen wat een ander doormaakt en wordt het al snel als aanstellerij gezien, al is natuurlijk de hele dag een klaagzang houden tegen naasten of op het internet contraproductief.
Ja, maar dan heb je het over individuen. Ja, natuurlijk zijn die mensen er. Maar dat heeft niets meer te maken met man of vrouw, dat is gewoon omdat sommige mensen gewoon echt botte pech hebben, man of vrouw.

Maar zelfs daar kan dezelfde botte pech die 2 mensen ten deel valt voor de een veel zwaarder zijn dan voor de ander. Gewoon omdat verschil tussen personen/karakters/whatever. Er is geen objectieve observatie te maken over of vrouwen of mannen het zwaarder hebben.

Mannen hebben X, maar vrouwen hebben Y. Oke, wat is nou zwaarder dan? hoe ga je dat objectief bepalen? Ik blijf er bij dat er niets zinnigs over te zeggen is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194576412
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je het over individuen. Ja, natuurlijk zijn die mensen er. Maar dat heeft niets meer te maken met man of vrouw, dat is gewoon omdat sommige mensen gewoon echt botte pech hebben, man of vrouw.

Maar zelfs daar kan dezelfde botte pech die 2 mensen ten deel valt voor de een veel zwaarder zijn dan voor de ander. Gewoon omdat verschil tussen personen/karakters/whatever. Er is geen objectieve observatie te maken over of vrouwen of mannen het zwaarder hebben.

Mannen hebben X, maar vrouwen hebben Y. Oke, wat is nou zwaarder dan? hoe ga je dat objectief bepalen? Ik blijf er bij dat er niets zinnigs over te zeggen is.
Je kunt niet ontkennen dat bepaalde kenmerken bij een persoon bepaalde vooroordelen met zich meebrengen die bijvoorbeeld kenmerkend is voor geslacht X, etniciteit Y, enz.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:41:05 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194576601
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:31 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Je kunt niet ontkennen dat bepaalde kenmerken bij een persoon bepaalde vooroordelen met zich meebrengen die bijvoorbeeld kenmerkend is voor geslacht X, etniciteit Y, enz.
Dat doe ik toch ook niet? Ik snap prima dat die vooroordelen er zijn? Maar, dus? :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194576907
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook niet? Ik snap prima dat die vooroordelen er zijn? Maar, dus? :)
Met deze opmerking bedoel ik dat je de groep niet helemaal los kunt zien van de persoon zelf. Je kunt inderdaad niet objectief meten hoe zwaar iemand het heeft, maar je kunt wel bijvoorbeeld zeggen dat een persoon van groep B meer problemen problemen ervaart in het huidige sociale en economische systeem van een land dan groep A. Mannen in het algemeen hebben minder moeite om op de werkladder te klimmen dan vrouwen. Echter niet alle mannen, vanwege andere meespelende factoren. Een vrouw met vergelijkbare factoren zou dan weer verhoudingsgewijs slechter af zijn dan een man met deze beperkende factoren. Niet om te zeggen dat vrouwen dan altijd slechter af zijn in alle situaties, maar wel in deze context.
pi_194577263
Vrouwen die elkaars mening steunen, geez wat onverwacht.

Dit soort vragen moet je laten beantwoorden door vrouwen die zich hebben laten ombouwen tot man omdat ze dachten dat het leven dan makkelijker zou zijn.

Of zie het maar zo, in dit land kan een vrouw alles doen wat ze wil incl elk werk wat ze wil of juist niet.
Een man kan dat niet, die kan niet zeggen ik word huisvader, dan word er enorm op je neergekeken.

Op elk denkbaar vlak heeft een vrouw het makkelijker, inb4 menstruatie, dat is een ongemak maar wel degelijk te reduceren tot een klein ongemak.
En ook dan word er bij chagrijnig gedrag tijdens zo'n periode van de man verwacht dat hij het maar begrijpt.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:35:35 #61
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194577748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vrouwen die elkaars mening steunen, geez wat onverwacht.

Dit soort vragen moet je laten beantwoorden door vrouwen die zich hebben laten ombouwen tot man omdat ze dachten dat het leven dan makkelijker zou zijn.

Of zie het maar zo, in dit land kan een vrouw alles doen wat ze wil incl elk werk wat ze wil of juist niet.
Een man kan dat niet, die kan niet zeggen ik word huisvader, dan word er enorm op je neergekeken.

Op elk denkbaar vlak heeft een vrouw het makkelijker, inb4 menstruatie, dat is een ongemak maar wel degelijk te reduceren tot een klein ongemak.
En ook dan word er bij chagrijnig gedrag tijdens zo'n periode van de man verwacht dat hij het maar begrijpt.
Denk niet dat de meeste transmannen behandeld worden als mannen die zo geboren zijn eigenlijk. Dus of je daar nou zon goed antwoord van krijgt...
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:37:26 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194577769
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vrouwen die elkaars mening steunen, geez wat onverwacht.

Dit soort vragen moet je laten beantwoorden door vrouwen die zich hebben laten ombouwen tot man omdat ze dachten dat het leven dan makkelijker zou zijn.

Of zie het maar zo, in dit land kan een vrouw alles doen wat ze wil incl elk werk wat ze wil of juist niet.
Een man kan dat niet, die kan niet zeggen ik word huisvader, dan word er enorm op je neergekeken.

Op elk denkbaar vlak heeft een vrouw het makkelijker, inb4 menstruatie, dat is een ongemak maar wel degelijk te reduceren tot een klein ongemak.
En ook dan word er bij chagrijnig gedrag tijdens zo'n periode van de man verwacht dat hij het maar begrijpt.
Ja, wat heb je het toch zwaar jongen :'(
Resistance is futile.
pi_194578303
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, wat heb je het toch zwaar jongen :'(
Yep.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:12:34 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_194578312
Vrouwen hebben het zwaarder maar die gaan vervolgens knokken en waarderen meer als het dan wel stabiel is en kunnen dan tevreden zijn.

Tegenwind doet de vlieger stijgen.

Mannen hebben bewijsdrang en een vrijheidsdrang waardoor ze aan de ene kant liefde en een gezin willen en aan de andere kant bitches neuken en een pimp zijn met een bolide.
pi_194578369
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:12 schreef Mishu het volgende:
Vrouwen hebben het zwaarder maar die gaan vervolgens knokken en waarderen meer als het dan wel stabiel is en kunnen dan tevreden zijn.

Tegenwind doet de vlieger stijgen.

Mannen hebben bewijsdrang en een vrijheidsdrang waardoor ze aan de ene kant liefde en een gezin willen en aan de andere kant bitches neuken en een pimp zijn met een bolide.
Blijkbaar zijn er een hoop bitches die dat geweldig vinden om met die pimp te neuken in zijn bolide.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:21:11 #66
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194578464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er een hoop bitches die dat geweldig vinden om met die pimp te neuken in zijn bolide.
Maar jou niet ofzo dat je zo boos bent?
pi_194578469
Zou heel graag in mijn eentje gaan rondreizen of snachts over straat lopen maar is niet veilig voor een vrouw alleen denk dat mannen daar minder last van hebben
pi_194578488
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:21 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Maar jou niet ofzo dat je zo boos bent?
Wie zegt dat ik boos ben? Misschien lijkt dat zo hier in tekst vorm.

Het is meer objectief bedoeld allemaal, het is kinderlijk eenvoudig de stelling te onderbouwen dat mannen het zwaarder hebben.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:23:10 #69
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194578502
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik boos ben? Misschien lijkt dat zo hier in tekst vorm.

Het is meer objectief bedoeld allemaal, het is kinderlijk eenvoudig de stelling te onderbouwen dat mannen het zwaarder hebben.
Ja, zo komt het over.
pi_194578551
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:21 schreef Fugue het volgende:
Zou heel graag in mijn eentje gaan rondreizen of snachts over straat lopen maar is niet veilig voor een vrouw alleen denk dat mannen daar minder last van hebben
Mja als je afgelopen week het nieuws hoort niet. ;( Mannen worden wel minder lastiggevallen door viezerikken ja. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194578965
20 punten geschreven stuk voor stuk door vrouwen over dit onderwerp.

1 : eenzaamheid, als man is het is het of soulcrushing eenzaamheid of je zal de eerste stap moeten maken (en genegeerd worden)
2: je bent een loser in elke fysieke confrontatie met een vrouw, de uitkomst kan maar twee kanten op, “heb je een vrouw in elkaar geslagen? Wtf is er mis met je?” Of “je bent in elkaar geslagen door een vrouw haha! Wat is er mis met je?”
3: de angst om lief te doen richting een kind dat je meteen als Pedo gezien zal worden.
4: in een scheiding met kinderen trek je automatisch aan het kortste eind 99% van alle gevallen, het hebben van een vagina betekent automatisch dat je een betere ouder bent schijnbaar.
5: de dubbele standaard qua mishandeling, vrouwen krijgen altijd lagere of minder zware straffen of komen er makkelijker mee weg.
6: de dubbele standaard in alles eigenlijk, mannen kunnen zich vaak niet uiten zonder meteen als minder beschouwd te worden of bijv als een man seksueel misbruikt word krijgt het al gauw een stempel van spijt de volgende ochtend tegenover een vrouw die daarmee een man zijn leven kan verwoesten zelfs als je onschuldig blijkt te zijn.
7: zowel culturele als maatschappelijke druk om vooral geen emotie te tonen, goed dit geldt niet altijd maar vaak wel.
8: de druk van de financiële lasten van je hele gezin op je schouders moeten dragen, vrouwen werken nog steeds meer parttime of helemaal niet.
9: nooit complimenten krijgen, van mannen niet omdat je anders als homo word gezien, van vrouwen niet anders zijn ze bang dat je denkt dat je flirt.
10: nooit kunnen aangeven hoe je over je lichaam denkt, dit geldt ook niet altijd maar voor een vrouw is het makkelijker aan te geven hoe je je voelt in het algemeen.

11: gebrek aan niet romantische of seksuele aandacht, buiten seks of romantiek met een partner, raak je verder eigenlijk nooit iemand aan.
Mannen doen niet aan bro-hugs zozeer en vrouwen aanraken kan ook al niet meer zonder dat het weird lijkt.
12: geen goed idee meer hebben wat het uberhaupt betekent om een man te zijn in de huidige maatschappij.
Wat is je rol nou nog eigenlijk, stil als een monnik over alles word niet meer van je verwacht maar je emoties of gevoel uitspreken word gezien als zwak.
13: er is maar 1 lijp wijf nodig om je hele leven te verwoesten.. als man ben je automatisch schuldig.

14: geen zin meer om verder te typen er zijn nog 6 goeie punten. :+

Enfin 20 meningen van vrouwen over mannen.
pi_194579228
Mannen hebben het mijns inziens zwaarder in mijn industrie / sociale kring. Zonder als een incel opmerkingen te maken:

- op werk bij mij willen ze een vrouwen quota, ondanks het feit dat de pool van aanmeldingen grotendeels door mannen bezet wordt. Vrouwen krijgen eerder promoties, worden minder snel ontslagen en zijn gemiddeld genomen minder goed in het soort werk. Dit bedoel ik niet denigrerend maar is gewoon een constatering.

- vrouwen hebben het makkelijker met het vinden van een partner. Bij het verbreken van een relatie, cq huwelijk wordt mijns inziens ook de vrouw voorgetrokken

- vrouwen worden minder snel ernstig ziek en worden gemiddeld ouder

Dat gezegd hebbende boeit het mij vrij weinig. Op mijn werk snap ik dat vrouwen voorgetrokken worden want je moet ergens beginnen om een 50/50 balans te vinden en een inhaalslag aan diversiteit te realiseren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ffokjs1328 op 15-08-2020 22:58:15 ]
pi_194580008
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:21 schreef Fugue het volgende:
Zou heel graag in mijn eentje gaan rondreizen of snachts over straat lopen maar is niet veilig voor een vrouw alleen denk dat mannen daar minder last van hebben
Ik snap je angst maar dit kan prima mits je niet naar bepaalde streken reist. Zuid Amerika, VS, Groot deel Europa zijn prima te doen als vrouw alleen.

Je moet wel weerbaar zijn en je verstand gebruiken.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194580455
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:24 schreef Detroit het volgende:
Vrouwen hebben het IMO zwaarder. Alleen al als je kijkt hoe makkelijk vrouwen onderdrukt worden, uitgehuwelijkt, verkracht, vermoord, op de brandstapel gegooid, uitgebuit, gestenigd en whatnot worden...
Als vrouw hier geboren voel ik ook in NL onderdrukt op verschillende facetten. Een studiemaatje heeft vroeger zelfs een ander opleiding gekozen, zodat later gemakkelijker is om kinderen te krijgen: op relatief jonge leeftijd zwanger worden, en gezinsleven beter kunnen combineren met werk. Nu ~10 jaar later is geen aanwezig; geen man, geen kinderen, geen huis, geen carriere naar keuze, enz.

Weer anderen zijn tevreden met hoe carriere is verlopen, maar ongewenst kinderloos. Ik ken al 4 vrouwen rond ~40 jaar in mijn omgeving die ongewenst kinderloos zijn. Veel rouw en verdriet.

Iedereen heeft dromen en wensen op vele gebieden, als je niet eens kan proberen om ze waar te maken is onderdrukking. Als het niet heeft gelopen zoals gewenst, maar je hebt wel vaker geprobeerd. Dan is dat anders dan niet eens kunnen proberen. Onderdrukking van ontwikkeling, zoals die studiemaatje die het een bedreiging vond om opleiding te doen die ze wou. Zelfs een andere opleiding ging kiezen, omdat ze kinderen in het leven wou hebben.

Overigens heb ik gehoord dat de verborgen verkrachtingen in thuis situaties plaatsvinden; ook hier in NL.

Achtergestelde positie van vrouwen is zeer onwenselijk. Echter is wel zo dat je hier redelijk veilig bent als vrouw; dat je niet bang hoeft te zijn dat je zo niet meer leeft door wat voor reden dan ook.

Overigens ben ik niet enthousiast om vrouw te zijn, niemand zit te wachten op de pijn door zwangerschap en bevalling. Hier is het niet zo dat het doodsoorzaak nr 1 is, maar ik weet dat vrouwen erna naar de plastisch chirurg gaan voor mommy makeover wat ook flinke littekens op gevoelige plekken achterlaat. Borstcorrecties, buikspieren correctie, hangende buikvellen wegsnijden, enz. Een ander aandachtspunt is dat vrouwen na zwangerschap ook depressie kunnen krijgen.

Echter is het minder zwaar om nu en hier vrouw te zijn dan in een ander tijdperk en/of in een ander land. Hier is de welvaart beter, ook die van de mannen waardoor vrouwen (tijdelijk) huisvrouw kunnen worden. Dit is luxe, alhoewel ik het onwenselijk vind voor de financien. In landen waarbij armoede heerst, kunnen vrouwen niet veroorloven om voor huisvrouw te kiezen. Om te eten moet de vrouw ook werken bovenop kinderen krijgen en het huishouden runnen. Veel meer taken dan de man.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yiwei op 15-08-2020 23:50:09 ]
pi_194581703
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:20 schreef CoolGuy het volgende:
Er zijn simpelweg veel te veel variabelen om hier een zinnig antwoord op te geven. Wat is 'zwaar'? En zwaar is dan ook nog eens subjectief. Als je een sneeuwvlokje bent vind je alles te zwaar, als je wat nuchterder bent beoordeel je datzelfde 'zwaar' misschien wel als helemaal niet zo zwaar.

Er is gewoon geen zinnig antwoord op te geven imho.
Mee eens qua gevoel maar definieer dan zinnig. Dit geldt volgens mij voor wel meer topics.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vrouwen die elkaars mening steunen, geez wat onverwacht.

Dit soort vragen moet je laten beantwoorden door vrouwen die zich hebben laten ombouwen tot man omdat ze dachten dat het leven dan makkelijker zou zijn.

Of zie het maar zo, in dit land kan een vrouw alles doen wat ze wil incl elk werk wat ze wil of juist niet.
Een man kan dat niet, die kan niet zeggen ik word huisvader, dan word er enorm op je neergekeken.

Op elk denkbaar vlak heeft een vrouw het makkelijker, inb4 menstruatie, dat is een ongemak maar wel degelijk te reduceren tot een klein ongemak.
En ook dan word er bij chagrijnig gedrag tijdens zo'n periode van de man verwacht dat hij het maar begrijpt.
Oh ja? Dus er hoeft helemaal niet ook het antwoord te worden gevraagd van ex mannen die nu vrouwen zijn omdat ze een makkelijker leven wilden? Geez wat onverwacht dat jij dat eenzijdig wil. Ik had er op gehoopt ik dacht dat topic gaat vollopen met succesverhalen van nieuwe vrouwen over hoe makkelijk hun leven nu is want het is echt DE ontwikkeling voor 2021, een demografie verstoring. Maar ze voelen zich zeker te goed om te reageren nu hun leven zoveel beter is :r misschien kun jij je ex incel vrienden even de link naar dit topic sturen?


quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
20 punten geschreven stuk voor stuk door vrouwen over dit onderwerp.

1 : eenzaamheid, als man is het is het of soulcrushing eenzaamheid of je zal de eerste stap moeten maken (en genegeerd worden)
vrouwen zijn vaak alsnog eenzaam in aanwezigheid van mannen omdat die alleen maar met hun status, neuken en hun hobbies/vrienden bezig zijn dus tja
2: je bent een loser in elke fysieke confrontatie met een vrouw, de uitkomst kan maar twee kanten op, “heb je een vrouw in elkaar geslagen? Wtf is er mis met je?” Of “je bent in elkaar geslagen door een vrouw haha! Wat is er mis met je?”
waarom zou je een fysieke confrontatie met een vrouw willen? Om haar te slaan als ze je afwijst?
3: de angst om lief te doen richting een kind dat je meteen als Pedo gezien zal worden.
Ja nu zeg je me wat... onbekende kleine kinderen kunnen lokken met snoep zonder dat iemand moeilijk doet echt een groot vrouwenvoordeel...
4: in een scheiding met kinderen trek je automatisch aan het kortste eind 99% van alle gevallen, het hebben van een vagina betekent automatisch dat je een betere ouder bent schijnbaar.
Kan ik niet over oordelen, maar uit welke bron haal je dit als het niet je eigen ervaring is.
5: de dubbele standaard qua mishandeling, vrouwen krijgen altijd lagere of minder zware straffen of komen er makkelijker mee weg.
Jij bent vaak mishandeld door vrouwen die ermee weg zijn gekomen?
6: de dubbele standaard in alles eigenlijk, mannen kunnen zich vaak niet uiten zonder meteen als minder beschouwd te worden of bijv als een man seksueel misbruikt word krijgt het al gauw een stempel van spijt de volgende ochtend tegenover een vrouw die daarmee een man zijn leven kan verwoesten zelfs als je onschuldig blijkt te zijn.
Jij bent onterecht beschuldigd van misbruik?
7: zowel culturele als maatschappelijke druk om vooral geen emotie te tonen, goed dit geldt niet altijd maar vaak wel.
Alsof dat alleen voor mannen geldt asjeblieft zeg
8: de druk van de financiële lasten van je hele gezin op je schouders moeten dragen, vrouwen werken nog steeds meer parttime of helemaal niet.
Sorry je leeft in het jaar nul. Kom onder die steen vandaan. Vrouwen gaan nu juist vaker werken na zwangerschap zodat hun man ook thuis kan blijven om te zorgen.
9: nooit complimenten krijgen, van mannen niet omdat je anders als homo word gezien, van vrouwen niet anders zijn ze bang dat je denkt dat je flirt.
Complimenten over wat? Wat voor complimenten had je graag willen hebben dan?
10: nooit kunnen aangeven hoe je over je lichaam denkt, dit geldt ook niet altijd maar voor een vrouw is het makkelijker aan te geven hoe je je voelt in het algemeen.
Hoe je over je lichaam denkt? Waarom zou dat iemand iets interesseren? :?
Maar ja je mist inderdaad wel veel als men je verwijt onzeker en aandachttrekkend te zijn.
11: gebrek aan niet romantische of seksuele aandacht, buiten seks of romantiek met een partner, raak je verder eigenlijk nooit iemand aan.
Mannen doen niet aan bro-hugs zozeer en vrouwen aanraken kan ook al niet meer zonder dat het weird lijkt.

Ja want alle vrouwen knuffelen elkaar
12: geen goed idee meer hebben wat het uberhaupt betekent om een man te zijn in de huidige maatschappij.
Wat is je rol nou nog eigenlijk, stil als een monnik over alles word niet meer van je verwacht maar je emoties of gevoel uitspreken word gezien als zwak.

WAT HET BETEKENT IS DAT JE XY CHROOMOSOMEN HEBT
Sorry ik wordt moe van mannen die het hebben over hun geslacht als karaktereigenschap
13: er is maar 1 lijp wijf nodig om je hele leven te verwoesten.. als man ben je automatisch schuldig.
Dat kan in NL jij kent mensen die direct een gevangenisstraf kregen ok

14: geen zin meer om verder te typen er zijn nog 6 goeie punten. :+

Enfin 20 meningen van vrouwen over mannen.

Lol
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:48 schreef Ffokjs1328 het volgende:
Mannen hebben het mijns inziens zwaarder in mijn industrie / sociale kring. Zonder als een incel opmerkingen te maken:

- op werk bij mij willen ze een vrouwen quota, ondanks het feit dat de pool van aanmeldingen grotendeels door mannen bezet wordt. Vrouwen krijgen eerder promoties, worden minder snel ontslagen en zijn gemiddeld genomen minder goed in het soort werk. Dit bedoel ik niet denigrerend maar is gewoon een constatering.
Wat voor werk doe je dan? En waarom zijn vrouwen daar minder goed in?

- vrouwen hebben het makkelijker met het vinden van een partner. Bij het verbreken van een relatie, cq huwelijk wordt mijns inziens ook de vrouw voorgetrokken
Nee vrouwen hebben het makkelijker met het vinden van een willekeurige man die snel seks/een relatie wil. Net als dat veel werkgevers tijdens drukte snel inwisselbare uitzendkrachten nodig hebben.

- vrouwen worden minder snel ernstig ziek en worden gemiddeld ouder
Dat zou aan minder stress kunnen liggen idd, maar dat is nogal moeilijk te bewijzen met zoveel andere mogelijk meespelende factoren

Dat gezegd hebbende boeit het mij vrij weinig. Op mijn werk snap ik dat vrouwen voorgetrokken worden want je moet ergens beginnen om een 50/50 balans te vinden en een inhaalslag aan diversiteit te realiseren.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:44 schreef Yiwei het volgende:
Als vrouw hier geboren voel ik ook in NL onderdrukt op verschillende facetten. Een studiemaatje heeft vroeger zelfs een ander opleiding gekozen, zodat later gemakkelijker is om kinderen te krijgen: op relatief jonge leeftijd zwanger worden, en gezinsleven beter kunnen combineren met werk. Nu ~10 jaar later is geen aanwezig; geen man, geen kinderen, geen huis, geen carriere naar keuze, enz.

Weer anderen zijn tevreden met hoe carriere is verlopen, maar ongewenst kinderloos. Ik ken al 4 vrouwen rond ~40 jaar in mijn omgeving die ongewenst kinderloos zijn. Veel rouw en verdriet.

Iedereen heeft dromen en wensen op vele gebieden, als je niet eens kan proberen om ze waar te maken is onderdrukking. Als het niet heeft gelopen zoals gewenst, maar je hebt wel vaker geprobeerd. Dan is dat anders dan niet eens kunnen proberen. Onderdrukking van ontwikkeling, zoals die studiemaatje die het een bedreiging vond om opleiding te doen die ze wou. Zelfs een andere opleiding ging kiezen, omdat ze kinderen in het leven wou hebben.

Overigens heb ik gehoord dat de verborgen verkrachtingen in thuis situaties plaatsvinden; ook hier in NL.

Achtergestelde positie van vrouwen is zeer onwenselijk. Echter is wel zo dat je hier redelijk veilig bent als vrouw; dat je niet bang hoeft te zijn dat je zo niet meer leeft door wat voor reden dan ook.

Overigens ben ik niet enthousiast om vrouw te zijn, niemand zit te wachten op de pijn door zwangerschap en bevalling. Hier is het niet zo dat het doodsoorzaak nr 1 is, maar ik weet dat vrouwen erna naar de plastisch chirurg gaan voor mommy makeover wat ook flinke littekens op gevoelige plekken achterlaat. Borstcorrecties, buikspieren correctie, hangende buikvellen wegsnijden, enz. Een ander aandachtspunt is dat vrouwen na zwangerschap ook depressie kunnen krijgen.

Echter is het minder zwaar om nu en hier vrouw te zijn dan in een ander tijdperk en/of in een ander land. Hier is de welvaart beter, ook die van de mannen waardoor vrouwen (tijdelijk) huisvrouw kunnen worden. Dit is luxe, alhoewel ik het onwenselijk vind voor de financien. In landen waarbij armoede heerst, kunnen vrouwen niet veroorloven om voor huisvrouw te kiezen. Om te eten moet de vrouw ook werken bovenop kinderen krijgen en het huishouden runnen. Veel meer taken dan de man.
Je post is nogal warrig.. ik begrijp niet echt goed wat ik in godsnaam heb gelezen.
Hoe kan het dan dat die eerste vrouw single en kinderloos bleef?
Bestaan er geen ongewenst kinderloze mannen die spijt hebben dat ze voor hun carriere kozen?
Waarom vond die studiegenoot het een bedreiging om voor de studie te kozen die ze wilde?
Idd erg blij om het laatste, ben zo blij dat ik hier woon waar een gezin ten minste een keuze is.

[ Bericht 17% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 16-08-2020 02:45:32 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194581782
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
20 punten geschreven stuk voor stuk door vrouwen over dit onderwerp.

1 : eenzaamheid, als man is het is het of soulcrushing eenzaamheid of je zal de eerste stap moeten maken (en genegeerd worden)
Het klopt dat mannen vaker de eerste stap maken dan de vrouwen. Dit heeft echter niets met eenzaamheid te maken. Wat wel met eenzaamheid te maken kan hebben is bijvoorbeeld dat veel vrouwen meer thuis zitten dan mannen. Veel vrouwen kiezen voor een parttime baan, niet alleen voor het extra inkomen, maar ook voor de contacten die daarbij worden opgedaan zodat ze zich niet alleen voelen. Dit in combinatie met het huishouden waar in veel gezinnen de vrouw toch verantwoordelijkheid voor draagt. Huisvrouwen zitten hele dagen alleen thuis te wachten totdat kinderen thuis komen of de partner thuis komt. Zijn deze thuis dan heeft de vrouw vaak behoefte aan sociaal contact terwijl de kinderen en de partner vaak behoefte hebben om uit te rusten en tijd voor zichzelf te hebben.
quote:
2: je bent een loser in elke fysieke confrontatie met een vrouw, de uitkomst kan maar twee kanten op, “heb je een vrouw in elkaar geslagen? Wtf is er mis met je?” Of “je bent in elkaar geslagen door een vrouw haha! Wat is er mis met je?”
Dit is belachelijk. Natuurlijk is er het vooroordeel dat de man meer kracht heeft en daarom niet terug moet vechten en alles zonder gemor moet incaseren. Echter is er een verschil tussen jezelf verdedigen en de ander in elkaar slaan. Normaal probeer je confrontaties ook niet op te zoeken en loop je weg als er mogelijk gevochten gaat worden. Het is niet zo dat er alleen een keus is tussen slaan of neer geslagen worden.
quote:
3: de angst om lief te doen richting een kind dat je meteen als Pedo gezien zal worden.
Deze begrijp ik, maar ik de praktijk zal het toch niet zo blijken. Als je er verzorgt uitziet, geen gekke dingen zegt en kinderen niet zonder reden op gekke plekken aanspreekt zal er niets aan de hand zijn. Ga je als volwassen man alleen naar een speeltuin speciaal om met kinderen te praten dan is het natuurlijk een ander verhaal. Ook volwassen vrouwen die dit doen zouden raar worden aangekeken.
quote:
4: in een scheiding met kinderen trek je automatisch aan het kortste eind 99% van alle gevallen, het hebben van een vagina betekent automatisch dat je een betere ouder bent schijnbaar.
Nee tuurlijk niet. Kinderen worden vaker bij de moeder geplaatst, omdat de vader meestal een fulltime baan heeft. Daarnaast is het logisch dat als de vrouw haar carriere stop zet om meer bij te kunnen dragen aan het huishouden en de ontwikkeling van de kinderen, dat de man daar aan bijdraagt door na de scheiding allimentatie te betalen. Of de man liever de rol van de vrouw zou willen overnemen in deze situatie weet ik niet. Het klopt dat kinderen vaker de neiging hebben om meer tijd bij de moeder door te willen brengen, omdat ze dit gewend zijn door de fulltime baan van de vader en de parttime baan of "geen" (betaalde) baan van de moeder.
Dit is inderdaad een nadeel van het man zijn, maar als veel mannen hier problemen mee zouden hebben dan kan je je afvragen waarom er niet meer mannen part-time zijn gaan werken en de uren die gewerkt worden anders verdeeld zouden hebben met de vrouw in de relatie.
Het klopt dus over het algemeen dat kinderen meer bij de moeder aanwezig zijn en het is zeer kwalijk als een rechter dit bij een vechtscheiding als uitgangspunt neemt. Het klopt dat er een aantal vaders zijn die hierdoor flink wordt benadeeld, maar dat is echt niet de standaard situatie zoals jij die nu doet voorkomen.
quote:
5: de dubbele standaard qua mishandeling, vrouwen krijgen altijd lagere of minder zware straffen of komen er makkelijker mee weg.
Hier zou ik het bewijs voor moeten zien. Ik weet wel dat er tijdens rechtszaken vaker wordt gekeken naar daadwerkelijk gevolg van een actie dan naar de intentie, gezien intentie moeilijker of zelfs helemaal niet te bewijzen is. Dat gecombineerd met het feit dat mannen over het algemeen meer kracht hebben en daarom meer schade aan kunnen richten, kan er inderdaad voor zorgen dat vrouwen minder zware straffen krijgen.
Echter, zouden zowel een man als een vrouw exact dezelfde schade aanrichten bij het slachtoffer dan ga ik er vanuit dat ze beiden evenzwaar gestraft worden.
quote:
6: de dubbele standaard in alles eigenlijk, mannen kunnen zich vaak niet uiten zonder meteen als minder beschouwd te worden of bijv als een man seksueel misbruikt word krijgt het al gauw een stempel van spijt de volgende ochtend tegenover een vrouw die daarmee een man zijn leven kan verwoesten zelfs als je onschuldig blijkt te zijn.
Waar je op doelt met "In alles eigenlijk" is voor mij onduidelijk.
Wel wordt er vanuit gegaan dat mannen meer kracht hebben en ze zichzelf beter kunnen verdedigen, waardoor zij minder snel als slachtoffer gezien worden in situaties waarbij zij wel degelijk het slachtoffer zijn. Ditzou inderdaad niet zo moeten zijn.
quote:
7: zowel culturele als maatschappelijke druk om vooral geen emotie te tonen, goed dit geldt niet altijd maar vaak wel.
Hier ben ik het mee eens. Emotie bij de man wordt toch gezien als taboe. Altijd de beschermende rol op je moeten nemen en moeten laten zien dat je sterk in je schoenen staat en dat er op je gerekend kan worden kan inderdaad een vrij grote impact hebben op de geestelijke gesteldheid van de man.
quote:
8: de druk van de financiële lasten van je hele gezin op je schouders moeten dragen, vrouwen werken nog steeds meer parttime of helemaal niet.
Hier kan ik enigszins inkomen. Als niet alleen jezelf, maar ook jouw vrouw en kinderen afhankelijk zijn van jouw inkomen en dus ook de prestaties die jij levert op je werk dan kan dit voor een vrij grote mentale last zorgen. Aan de andere kant ben jij dan wel degene bij wie het inkomen binnen komt.
Als jij als vrouw geen direct inkomen binnen krijgt op jouw rekening -omdat alles binnen komt bij jouw man- dan zal jij je eerder gevangen voelen binnen een relatie en minder snel de kans zien om weg te gaan bij jouw partner als er sprake is van een onuithoudbare situatie.
Zeker als er geen goede afspraken zijn gemaakt, kan het zo zijn dat de vrouw zich afhankelijk voelt van de man en daarom niet snel op eigen benen verder durft te gaan, zelfs niet als er sprake is van bijvoorbeeld huiselijk geweld.
quote:
9: nooit complimenten krijgen, van mannen niet omdat je anders als homo word gezien, van vrouwen niet anders zijn ze bang dat je denkt dat je flirt.
Ik denk dat mannen hier wel voorzichtiger mee zijn, hoewel dit ook te maken kan hebben dat zij over het algemeen minder emotie zullen laten blijken. Het gaat er echter ook om hoe je er mee omgaat. Ik geef anderen vaak een compliment en zij weten dat zij er geen bepaalde reden achter moeten zoeken. Omdat ik complimenten geef, geven anderen mij ook vaak een compliment terug.
Het lijkt mij trouwens sterk dat mensen jou als homo gaan zien, omdat je complimenten geeft. Tenzij je vrij jong bent, geen partner hebt en constant complimenten maakt over het uiterlijk van een andere man.
Complimenten hoeven ook helemaal niet over uiterlijk te gaan. Als ik tijdens het sporten iemand complimenteer, omdat hij een bepaalde situatie goed gezien heeft en daarom een goal heeft weten te voorkomen, dan zal niemand opeens gaan denken dat ik homo ben.
quote:
10: nooit kunnen aangeven hoe je over je lichaam denkt, dit geldt ook niet altijd maar voor een vrouw is het makkelijker aan te geven hoe je je voelt in het algemeen.
Ik begrijp niet goed wat hiermee bedoelt wordt. Genoeg mannen die veel in de sportschool te vinden zijn en bij elkaar aangeven hoe zij zich over lichaam voelen. Genoeg mannen die elkaar tips geven om bijvoorbeeld bepaalde spiergroepen extra te trainen en bepaalde spieren meer tot uiting te laten komen. Het klopt wel dat mannen minder met elkaar praten over hun uiterlijk en minder emotie zullen tonen, waardoor ze minder snel zullen laten merken dat ze zich niet lekker in hun vel voelen. Dit punt is eerder al gemaakt.
quote:
11: gebrek aan niet romantische of seksuele aandacht, buiten seks of romantiek met een partner, raak je verder eigenlijk nooit iemand aan.
Mannen doen niet aan bro-hugs zozeer en vrouwen aanraken kan ook al niet meer zonder dat het weird lijkt.
Komt weer neer op het tonen van emotie. Ik kan mij hier wel iets bij voorstellen, maar we moeten ook niet overdrijven. Het is niet zo dat vrouwen elkaar de hele dag overal maar aan het aanraken zijn.
quote:
12: geen goed idee meer hebben wat het uberhaupt betekent om een man te zijn in de huidige maatschappij.
Wat is je rol nou nog eigenlijk, stil als een monnik over alles word niet meer van je verwacht maar je emoties of gevoel uitspreken word gezien als zwak.
Ik denk dat beide partijen kampen veranderingen in de maatschappij. De man kan niet echt man meer zijn (zie bijvoorbeeld de campagne van Sire over jongens die niet meer jongens kunnen of mogen zijn). Daarintegen is het ook niet makkelijk perse makkelijk voor een vrouw. Het is niet goed om alleen huisvrouw te zijn en je moet perse een fulltime baan om onafhankelijk te kunnen zijn van jouw partner, maar tegelijkertijd zit je wel met het huishouden en wordt er wel van jouw vrewacht dat jij als moeder de verzorgende taak op jouw neemt. Door feministen heb je het idee dat zelfs een parttime baan niet goed genoeg is, maar werk je fulltime dan gaat het tenkoste van het huishouden en het gezinsleven.
Ik zeg nog steeds dat een toename in het aantal uur dat een vrouw binnen een gezin (betaald / buitenshuis) werkt, gepaard zou moeten gaan met een daling in uren die een man werkt. Zo heeft de vrouw meer contacten buitenshuis en voelt ze zich minder afhankelijk, en is het de man die meer contact kan maken met zijn kinderen en ook verantwoordelijkheid kan dragen voor het huishouden. Dit is echter niet altijd mogelijk, gezien er weinig contracten zijn van bijvoorbeeld 25 uur en het voor een man moeilijk is om op deze manier carriere te maken. De maatschappij zou hier in de komende decenia veel meer op in moeten spelen zodat de rollen tussen man en vrouw anders verdeeld kunnen worden. Ervan uitgaande dat de manier waarop de rollen nu verdeeld worden fout is, wat natuurlijk ook niet perse waar hoeft te zijn.
quote:
13: er is maar 1 lijp wijf nodig om je hele leven te verwoesten.. als man ben je automatisch schuldig.
Hier ga ik niet op in. Lijkt op een eerder punt.
quote:
14: geen zin meer om verder te typen er zijn nog 6 goeie punten. :+

Enfin 20 meningen van vrouwen over mannen.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 03:37:01 ]
pi_194581845
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 02:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens qua gevoel maar definieer dan zinnig. Dit geldt volgens mij voor wel meer topics.
[..]

Oh ja? Dus er hoeft helemaal niet ook het antwoord te worden gevraagd van ex mannen die nu vrouwen zijn omdat ze een makkelijker leven wilden? Geez wat onverwacht dat jij dat eenzijdig wil. Ik had er op gehoopt ik dacht dat topic gaat vollopen met succesverhalen van nieuwe vrouwen over hoe makkelijk hun leven nu is want het is echt DE ontwikkeling voor 2021, een demografie verstoring. Maar ze voelen zich zeker te goed om te reageren nu hun leven zoveel beter is :r misschien kun jij je ex incel vrienden even de link naar dit topic sturen?
[..]

[..]

[..]

Je post is nogal warrig.. ik begrijp niet echt goed wat ik in godsnaam heb gelezen.
Hoe kan het dan dat die eerste vrouw single en kinderloos bleef?
Bestaan er geen ongewenst kinderloze mannen die spijt hebben dat ze voor hun carriere kozen?
Waarom vond die studiegenoot het een bedreiging om voor de studie te kozen die ze wilde?
Idd erg blij om het laatste, ben zo blij dat ik hier woon waar een gezin ten minste een keuze is.
Beetje lastig reageren vanwege jouw antwoorden gemixt in mijn quote.

Maar hoezo moet ik alles persoonlijk hebben meegemaakt en anders telt het niet ofzo?
Ook dat “ex incel vrienden” zet een rare toon en geeft je gedachtegang al aan : je neemt het niet serieus.

Die 20, nou ja 14 dan, zijn geschreven door vrouwen.
En is door mij vertaald uit het Engels, hier en daar zal de context wat verschillen.

Link : https://thoughtcatalog.co(...)cording-to-20-women/

Ik lees ook een paar keer over mannen die alleen maar neuken en met hun bolide bezig (of hobbies) bezig zijn.
Vrouwen hebben geen hobbies? Er zijn geen vrouwen die maar al te graag rond neuken?
Dan is hoogstens de vraag wie van de twee de grootste slet is, maar of dat het leven makkelijker maakt zie ik daarmee niet beantwoord worden.

En welke mannen zijn dat eigenlijk? Het gros zorgt en houdt gewoon van hun vrouw en zet haar voorop of het gezin.
Volgens mij doen verreweg de meeste vrouwen dat ook andersom.

Er lijkt gefocust te worden op een of andere minderheid en dat word dan gebruikt als een argument, beetje vreemd naar mijn mening.

[ Bericht 12% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 16-08-2020 05:56:27 ]
pi_194581888
Een man heeft het zwaarder maar wel meer kans op succes.

Een vrouw heeft het makkelijker maar bereikt over het algemeen minder als een succesvolle man.

Daarnaast verschilt het ook per van alles.
  zondag 16 augustus 2020 @ 08:05:50 #79
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194582148
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:44 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Als vrouw hier geboren voel ik ook in NL onderdrukt op verschillende facetten. Een studiemaatje heeft vroeger zelfs een ander opleiding gekozen, zodat later gemakkelijker is om kinderen te krijgen: op relatief jonge leeftijd zwanger worden, en gezinsleven beter kunnen combineren met werk. Nu ~10 jaar later is geen aanwezig; geen man, geen kinderen, geen huis, geen carriere naar keuze, enz.

Weer anderen zijn tevreden met hoe carriere is verlopen, maar ongewenst kinderloos. Ik ken al 4 vrouwen rond ~40 jaar in mijn omgeving die ongewenst kinderloos zijn. Veel rouw en verdriet.

Iedereen heeft dromen en wensen op vele gebieden, als je niet eens kan proberen om ze waar te maken is onderdrukking. Als het niet heeft gelopen zoals gewenst, maar je hebt wel vaker geprobeerd. Dan is dat anders dan niet eens kunnen proberen. Onderdrukking van ontwikkeling, zoals die studiemaatje die het een bedreiging vond om opleiding te doen die ze wou. Zelfs een andere opleiding ging kiezen, omdat ze kinderen in het leven wou hebben.
Ik reageer specifiek alleen op deze opmerkingen. Hoe is dit de schuld van 'de maatschappij'? Studiekeuze is een keuze, die je naar eigen invulling kan en mag maken in NL (Behalve dat je soms een benodigde voor-opleiding nodig hebt, maar ook dat kan je later nog halen). Dat iemand dan de keuze maakt voor een andere studie en er later spijt van heeft, heeft echt niks te maken met vrouw zijn. Tenzij je wil claimen dat ze een 'slechte' keuze heeft gemaakt puur omdat ze een vrouw is. Maar je kan vrouw uit je verhaaltje vervangen voor man en dan is het precies hetzelfde verhaal (moet je even dat zwanger worden weglaten maar bedenken dat hij zijn partner zwanger wil maken :+)

Ongewenst kinderloos zijn heeft ook niets met de maatschappij te maken. En zoals hierboven al gezegd, mannen kunnen net zo goed ongewenst kinderloos zijn; of wat je nog veel vaker ziet, zeker hier op FOK, de incels. Mannen die nog niet eens seks kunnen krijgen en daar helemaal over de zeik van zijn. Je kan in NL zelfs alleenstaande moeder worden (evt met "donor") en weet ik 't wat allemaal hè.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
20 punten geschreven stuk voor stuk door vrouwen over dit onderwerp.

Enfin 20 meningen van vrouwen over mannen.
Leest echt als commentaar wat vrouwen willen geven over mannen, kan me echt niet in alle punten vinden. Enige waar ik me in kan vinden is het feit dat valse beschuldigingen van een vrouw eerder voor waar aangenomen worden. Daar zijn helaas een paar bekende, schrijnende, voorbeelden van te vinden, gelukkig echt niet iets wat dagelijks gebeurt.
En betreft het fysieke geweld, een vrouw "mag" inderdaad geweld gebruiken en zal daar niet direct commentaar op krijgen, andersom is meteen een groot probleem. Logisch ook, is hetzelfde alsof je geweld gebruikt tegen kinderen, er zit meestal een vrij duidelijk krachtsverschil. Enige "probleem" als je je in elkaar laat slaan door een vrouw, als man, dat je voor pussy uitgemaakt zou kunnen worden lijkt me alleen niet echt een probleem. óf je kan jezelf gewoon verdedigen (zonder haar knock-out te slaan), óf ze is blijkbaar te sterk daarvoor en dan is het gewoon een oprechte mishandeling. Gelukkig ook niet iets wat dagelijks gebeurt :)
WFPB!
  zondag 16 augustus 2020 @ 10:43:21 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194583620
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 06:07 schreef Rock92 het volgende:
Een man heeft het zwaarder maar wel meer kans op succes.

Een vrouw heeft het makkelijker maar bereikt over het algemeen minder als een succesvolle man.

Daarnaast verschilt het ook per van alles.
Ligt er maar net aan wat je als succes beschouwt. Je gezin gelukkig maken of je baas gelukkig maken, wat is nou gewichtiger?
Resistance is futile.
pi_194583907
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 05:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Beetje lastig reageren vanwege jouw antwoorden gemixt in mijn quote.

Maar hoezo moet ik alles persoonlijk hebben meegemaakt en anders telt het niet ofzo?
Ook dat “ex incel vrienden” zet een rare toon en geeft je gedachtegang al aan : je neemt het niet serieus.

Die 20, nou ja 14 dan, zijn geschreven door vrouwen.
En is door mij vertaald uit het Engels, hier en daar zal de context wat verschillen.

Link : https://thoughtcatalog.co(...)cording-to-20-women/

Ik lees ook een paar keer over mannen die alleen maar neuken en met hun bolide bezig (of hobbies) bezig zijn.
Vrouwen hebben geen hobbies? Er zijn geen vrouwen die maar al te graag rond neuken?
Dan is hoogstens de vraag wie van de twee de grootste slet is, maar of dat het leven makkelijker maakt zie ik daarmee niet beantwoord worden.

En welke mannen zijn dat eigenlijk? Het gros zorgt en houdt gewoon van hun vrouw en zet haar voorop of het gezin.
Volgens mij doen verreweg de meeste vrouwen dat ook andersom.

Er lijkt gefocust te worden op een of andere minderheid en dat word dan gebruikt als een argument, beetje vreemd naar mijn mening.
Ja sorry. Dat incel vrienden schreef ik omdat de enige die hier een topic heeft aangemaakt over transmaxxing? of hoe het ook heette mtf ook incel ideeen had.
Dat die lijst van vrouwen komt vind ik best raar. Aan sommige dingen kunnen ze namelijk zelf direct iets doen, zoals meer verantwoordelijkheid op zich nemen of mannen meer complimenten geven. Hoe kan ik het serieus nemen als deze vrouwen hun eigen opsomming over hoe zwaar mannen het hebben ook niet eens serieus genoeg nemen door er iets aan te veranderen.
Nee, ik zie niet in hoe rondneuken het leven gemakkelijker maakt nee. Maar misschien dat degenen die dat doen daar anders over denken.

quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:43 schreef Seven. het volgende:
Ligt er maar net aan wat je als succes beschouwt. Je gezin gelukkig maken of je baas gelukkig maken, wat is nou gewichtiger?
Ik denk dat hij bedoelt dat je geen geld of erkenning dat je hard werkt krijgt wanneer je voor je man en kinderen zorgt. En dat de enige vorm van promotie het krijgen van meer kinderen of het overnemen van nog meer huishoudelijke taken van de man is.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 16-08-2020 11:20:53 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194583914
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat je als succes beschouwt. Je gezin gelukkig maken of je baas gelukkig maken, wat is nou gewichtiger?
Of je wordt zelf de baas 😒
pi_194583997
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:11 schreef Ffokjs1328 het volgende:
Of je wordt zelf de baas 😒
Ja, ik zou het niet kunnen maar genoeg vrouwen tegenwoordig die hun taken als moeder gewoon combineren met eigen bedrijf.
https://www.ikgastarten.nl/zzp/ondernemende-moeders
https://www.ouders.nl/artikelen/mama-wordt-eigen-baas
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:40:33 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194584328
Niemand

Hoe zwaar iemand het heeft hangt van allerlei persoonlijke zaken af.
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:06:49 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194584700
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Niemand

Hoe zwaar iemand het heeft hangt van allerlei persoonlijke zaken af.
Zo is dat. Dat geneuzel over wie het grootste slachtoffer is :') .. Als het je niet aanstaat: doe er wat aan.
Resistance is futile.
pi_194584731
Mannen.

Vraagje aan de vrouwen in deze topic, wanneer is de laatste keer dat jullie een man benaderd hebben die jullie minder aantrekkelijk vonden dan jezelf?

Ik en de paar mannen die ik ken hebben het namelijk nooit zien gebeuren.
2.
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:11:21 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194584768
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:09 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Mannen.

Vraagje aan de vrouwen in deze topic, wanneer is de laatste keer dat jullie een man benaderd hebben die jullie minder aantrekkelijk vonden dan jezelf?

Ik en de paar mannen die ik ken hebben het namelijk nooit zien gebeuren.
Nou, wat heb je het zwaar...
Resistance is futile.
pi_194584778
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou, wat heb je het zwaar...
Zwaarder dan jij :D
2.
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:14:01 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194584812
quote:
Is dat nou echt de reden dat mannen het zwaarder hebben dan vrouwen? Dat vrouwen geen mannen benaderen die ze niet aantrekkelijk genoeg vinden benaderen?
Resistance is futile.
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:14:24 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194584817
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:11 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

Zwaarder dan jij :D
Waarom denk je dat?
Resistance is futile.
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:17:11 #91
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194584862
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:09 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Mannen.

Vraagje aan de vrouwen in deze topic, wanneer is de laatste keer dat jullie een man benaderd hebben die jullie minder aantrekkelijk vonden dan jezelf?

Ik en de paar mannen die ik ken hebben het namelijk nooit zien gebeuren.
Waarom zou je iemand benaderen die minder aantrekkelijk dan jezelf is? Er lopen 7 miljard mensen op aarde rond, er is keus genoeg.
pi_194584872
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zo is dat. Dat geneuzel over wie het grootste slachtoffer is :') .. Als het je niet aanstaat: doe er wat aan.
Lekker wereldvreemd weer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:18:08 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194584878
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:17 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand benaderen die minder aantrekkelijk dan jezelf is? Er lopen 7 miljard mensen op aarde rond, er is keus genoeg.
En doen mannen dat wel? Iemand benaderen die ze niet aantrekkelijk vinden?
Resistance is futile.
pi_194584881
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:17 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand benaderen die minder aantrekkelijk dan jezelf is? Er lopen 7 miljard mensen op aarde rond, er is keus genoeg.
Nouja een hoop daarvan zijn minderjarig hoor laten we die voorlopig maar even met rust laten. o|O
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194584893
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:17 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand benaderen die minder aantrekkelijk dan jezelf is? Er lopen 7 miljard mensen op aarde rond, er is keus genoeg.
Ik weet niet. Dat zou ik wel eens willen vragen aan al die mannen die met dikke/lelijkere vrouwen rondlopen.
2.
pi_194584909
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 06:07 schreef Rock92 het volgende:
Een man heeft het zwaarder maar wel meer kans op succes.

Een vrouw heeft het makkelijker maar bereikt over het algemeen minder als een succesvolle man.

Daarnaast verschilt het ook per van alles.
Bij mannen is er meer kans op de twee uitersten (slecht tot extreem slecht, en zeer goed tot uitstekend), terwijl de vrouw makkelijker in de matig tot goed range blijft.
pi_194584920
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

En doen mannen dat wel? Iemand benaderen die ze niet aantrekkelijk vinden?
Absoluut, zeker als ze geil zijn. Als ik als man zou worden benaderd door mooiere vrouwen zou ik nooit meer klagen. Helaas.
2.
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:21:58 #98
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_194584933
Wie heeft het zwaarder TS?

1. Iemand die zich constant onveilig voelt maar dat stiekem niet is
2. Iemand die onveilig(er) is maar dat niet zo voelt?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:25:13 #99
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194584992
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:19 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

Ik weet niet. Dat zou ik wel eens willen vragen aan al die mannen die met dikke/lelijkere vrouwen rondlopen.
Meestal is de relatie ouder dan het overgewicht.

En vrijwel iedereen wordt lelijker bij het ouder worden.
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:25:38 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194584999
quote:
16s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lekker wereldvreemd weer.
Want?

Als jij als vrouw vindt dat je evenveel zou moeten verdienen als een man, dan heb je gewoon de keus om fulltime te werken. En je kun je onttrekken aan de sociale verwachtingen als vrouw zijnde door gewoon je eigen ding te doen.

Als man kun je ook gewoon een keuze maken om schijt te hebben en je familie op 1 te zetten door parttime te werken. Je HOEFT niet te voldoen aan die prestatiedrang als dat eigenlijk niet strookt met wie je bent.

Je hoeft niet te zorgen voor je gezin omdat je een vrouw bent, je hoeft niet je het apelazarus te werken en een groot huis/auto/inkomen te hebben omdat je een man bent. Het kan allemaal gedaan worden zoals het beste bij je past, maar eerst moet je ophouden met zielig doen over de maatschappelijk opgelegde normen. Als het je niet aanstaat: doe gewoon je eigen ding.

Uitzonderingen waarop je geen invloed hebt daar gelaten.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')