abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_194571855
Natuurlijk is dit gemiddeld genomen en is dit moeilijk te bepalen aangezien de persoon als individu het meest bepalend is. Zoals waar je geboren bent, hoe sterk je zelf in je schoenen staat, hoe sociaal je bent, hoe intelligent etc.

Maar om ontopic te gaan, wie hebben het zwaarder in de huidige moderne tijd in de maatschappij, de gemiddelde man of de gemiddelde vrouw? Laten we het hierbij op het Westen (Europa en USA) houden, in het Midden-Oosten zal er bijvoorbeeld geen discussie over mogelijk zijn dat vrouwen het daar zwaarder hebben.

Feminisme vandaag de dag is een dingetje, denk hierbij aan vrouwen die zichzelf minder goed kunnen verdedigen op straat, slutshaming vaker worden lastiggevallen en er zijn sommige die claimen dat vrouwen minder verdienen dan de man (wat volgens mij helemaal niet klopt).

Naar mijn idee worden vrouwen en kinderen voornamelijk gewaardeerd om hun bestaan. Mannen niet, als een man geen carrière maakt en een loser is zal niemand naar hem omkijken. Wanneer een vrouw geen carrière maakt kan zij vaak nog huisvrouw worden bij een man die haar wel wilt. Daarom is het voor mijn idee voor jongens ook zwaarder om man te worden dan voor meisjes een vrouw. Dat is denk ik ook een reden waarom mannen veelal aan de top zullen staan en in de Quota 500 en dergelijke terechtkomen (en het argument dat vrouwen minder zouden verdienen hierdoor ook vervalt).

Overigens zag ik ook nog laatst wat interessante statistieken voorbij komen:
76% van de zelfmoorden zijn man.
85% van de daklozen zijn man.
70% van de homicides zijn man
92% van mensen die tijdens werk verongelukken zijn man.
Mannen 3,4 eerder in de gevangenis belanden dan een vrouw voor dezelfde misdaad.
Mannen 5/6 jaar korter leven dan vrouwen.

Verder als ik ook terugdenk aan mijn tijd op de bassischool en middelbare (dit is geheel in mijn belevingskader en kan voor iedereen verschillen) waren het toch vaak enkele jongens die zwakker waren, buitenbeentjes waren of autisme of iets dergelijks hadden en daarmee werden lastiggevallen.

Ondanks mijn OP wellicht naar de man toewijst ga ik nog geen oordeel vellen over welk van de twee het zwaarder zouden hebben. Graag hoor ik jullie meningen en aanvullingen over dit onderwerp :)
pi_194571884
Zwaarder qua aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:57:50 #3
482094 Mikeytt
1997 beste geboortejaar.
pi_194571896
Trans vrouwen van kleur :)
BLACK LIVES MATTER. #ACAB
Libertarisch gedachtegoed beste gedachtegoed
[IMG]<a href="https://www.mupload.nl/img/up16xjqm6.jpg" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.mupload.nl/img/up16xjqm6.jpg</a>[/IMG]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:58:12 #4
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_194571899
Jongens/mannen met sommige dingen, meisjes/vrouwen met veel andere dingen.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_194571903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua verwachtingen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Met het eerste ben ik het eens.

Met het tweede weet ik het niet: welke rechten hebben vrouwen momenteel niet die mannen wel hebben?

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef heywoodu het volgende:
Jongens/mannen met sommige dingen, meisjes/vrouwen met veel andere dingen.
Ja, zoals met wat?
pi_194571936
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:

Owh en wie komt er beter weg bij een scheiding dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194571962
Ja mannen zijn echt heel zielig en hebben het heeeeeeel zwaar in deze wereld. Vooral witte mannen in het westen. De minst geprivileerde mens van de moderne tijd. Arme, arme mannen...
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:02:21 #8
459912 FlippingCoin
Fuck Akwasi en zijn vriendjes.
pi_194571963
quote:

Dit en qua onveilig voelen op straat en in het OV en zo ook vrouwen.
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmattergeencensuurblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
pi_194571970
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Met het tweede weet ik het niet: welke rechten hebben vrouwen momenteel niet die mannen wel hebben?
[..]

Ja, zoals met wat?
Wereldwijd gezien lijkt het me evident, maar ook in Nederland is er behoorlijk wat discriminatie op de arbeidsmarkt. Latent vaak. Bijvoorbeeld bij een promotie de man boven de vrouw verkiezen, omdat je denkt dat vrouw binnen nu en een paar jaar misschien zwanger raakt. Zulke dingen komen heel veel voor. Dat maakt het voor vrouwen moeilijker om “carrière” te maken.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:03:08 #10
459912 FlippingCoin
Fuck Akwasi en zijn vriendjes.
pi_194571977
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:02 schreef alors het volgende:
Ja mannen zijn echt heel zielig en hebben het heeeeeeel zwaar in deze wereld. Vooral witte mannen in het westen. De minst geprivileerde mens van de moderne tijd. Arme, arme mannen...
Flikker toch op racist.
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmattergeencensuurblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
pi_194571992
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:00 schreef halfway het volgende:

[..]

Owh en wie komt er beter weg bij een scheiding dan?
Mannen. Qua inkomen zeker wel iig.
know'm sayin?
word? word.
pi_194572026
Mannen werken ook nog eens 25000 uur meer in hun leven.

https://economie.rabobank(...)nde-nederlandse-man/
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:06:21 #13
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_194572042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

[..]

Ja, zoals met wat?
Mannen: dateleven (gemiddeld gezien denk ik dan, zelf geen last van)

Vrouwen: veiligheid, werk

Om maar snel even iets te noemen.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_194572212
Mannen, lijkt me. Wij vrouwen komen lekker makkelijk weg met parttime werken en meeliften op de welvaart van de man.
pi_194572224
Vrouwen kunnen gewoon ergens een man oppikken ...en hoeven nooit meer te werken..ff zwanger worden en trouwen en je zit helemaal gebakken _O_ _O_ _O_ _O_
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:30:05 #16
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194572347
Volgens mij zitten er meer mannen in de gevangenis en krijgen ze meer ongelukken door oa hun hormonen.
Nemen meer risico’s, denken wat minder na. Sneller agressief enz.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_194572402
quote:

Hier sluit ik me bij aan.

Wat er nog wel aan toe te voegen is: door de emancipatie en de huidige maatschappij word er nu van vrouwen verwacht dat ze zowel de rol van de vrouw als van de man op zich nemen (vind ik). Dat geeft nog extra stress.

Wat wij leerden op school was; vrouwen praten sneller over hun gevoel, maar krijgen wel vaker chronische gezondheidsproblemen door emoties en zorgzame karakter (alles op zich nemen over het algemeen).
Mannen willen inderdaad aan verwachtingen voldoen en krijgen hierdoor stress, maar praten er minder snel of makkelijk over en kroppen het op, en dan krijg je extremere vormen zoals zelfmoord (zie zelfmoordcijfers in OP). Dit hangt ook weer samen met hormonen, impulsbeheersing en de opbouw van het mannen/vrouwenbrein. Mannen denken vaker 'simpeler' en 'praktischer' en hebben een lagere impulsbeheersing, waardoor zelfmoord een 'praktische' oplossing is, en vrouwen zijn over het algemeen meer geneigd om te twijfelen en zoeken steun bij hun netwerk, waardoor het langer aan kan slepen.

Dit is wel een generalisatie, hoeft niet in alle gevallen zo te zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Naardegallemiezen op 15-08-2020 16:40:20 ]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:35:04 #18
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572441
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:19 schreef Geerd het volgende:
Vrouwen kunnen gewoon ergens een man oppikken ...en hoeven nooit meer te werken..ff zwanger worden en trouwen en je zit helemaal gebakken _O_ _O_ _O_ _O_
Zwanger zijn en bevallen is nog behoorlijk gevaarlijk. Kijk even naar de statistieken hoeveel er schade overhouden of doodgaan. Plus dat t ronduit kut is.

En gelukkig 'mogen' vrouwen werken en dan thuis nog even het hele fokking huishouden doen omdat veel mannen geen poot uitsteken. Als jij thuis nog 20-30 uur moest werken, zpu je dan vrolijk buitenshuis voltijds blijven werken?

En wat hierboven gezegd wordt, bij promoties en sollicitaties vis je als vrouw in de vruchtbare fase (15-40 ongeveer) regelmatig achter het net omdat men vreest dat je zwanger zal worden. Ook als je een onvruchtbare kinderhater bent, trouwens.

Plus dat veel vrouwen na 10 uur s avonds niet meer alleen over straat willen, terwijl dit voor mannen nauwelijks een probleem is.
pi_194572442
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Mannen, lijkt me. Wij vrouwen komen lekker makkelijk weg met parttime werken en meeliften op de welvaart van de man.
Dat is een keuze die je als vrouw kunt maken. Ligt aan je mentaliteit. Ik zie ook wel mannen in mijn omgeving die op vrouwen meeliften. Vrouwen die hoger opgeleid zijn, meer verdienen en dus thuis de kostwinnaar zijn. Ook helemaal niks mis mee. Maar ik denk dus niet dat wat je zegt in alle gevallen zo is.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:36:34 #20
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572467
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij zitten er meer mannen in de gevangenis en krijgen ze meer ongelukken door oa hun hormonen.
Mannen zitten veel vaker in de bak omdat ze ook veel meer misdaden plegen. Het is gewoon schokkend als je de statistieken bekijkt.
pi_194572491
bejaardenhuizen zitten vol met vrouwen dat zegt al genoeg.
pi_194572512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
True. Dat er meer homocides op mannen gepleegd worden zal wel meer door mannen gebeuren dan door vrouwen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan.

Wat er nog wel aan toe te voegen is: door de emancipatie en de huidige maatschappij word er nu van vrouwen verwacht dat ze zowel de rol van de vrouw als van de man op zich nemen (vind ik). Dat geeft nog extra stress.

De zelfmoordcijfers e.d. die TS in de OP noemt zijn denk ik ergens wel te verklaren dat het voor mannen niet gewoonlijk is om je emoties te tonen of over problemen te praten. Veel mannen kroppen het op en dan is de emmer op een gegeven moment vol.
Wat betreft het eerste: doel je daarmee op vrouwen die ook in de maatschappij willen meedraaien, een goede baan, een carriere willen, wat veel tijd kost. Dat is toch wel iets wat vrouwen ook juist wilden?

En het tweede is denk ik wel één van de oorzaken. Het is wel een taboe dat mannen nog minder over hun gevoelens kunnen spreken, ik weet ook niet of dat ooit doorbroken gaat worden.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:40:04 #23
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572516
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:38 schreef halfway het volgende:
bejaardenhuizen zitten vol met vrouwen dat zegt al genoeg.
Lekker optimistische omgeving. :D

Het verschil in levensverwachting wordt grotendeels veroorzaakt door verschil in rookgedrag.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:41:53 #24
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194572547
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:36 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Mannen zitten veel vaker in de bak omdat ze ook veel meer misdaden plegen. Het is gewoon schokkend als je de statistieken bekijkt.
Ja uiteraard. En waarom plegen ze meer misdaden? Oa door die mannelijke hormonen. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:43:55 #25
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572572
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja uiteraard. En waarom plegen ze meer misdaden? Oa door die mannelijke hormonen. :')
Allemaal castreren dan maar? :+
pi_194572640
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:39 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

True. Dat er meer homocides op mannen gepleegd worden zal wel meer door mannen gebeuren dan door vrouwen.
[..]

Wat betreft het eerste: doel je daarmee op vrouwen die ook in de maatschappij willen meedraaien, een goede baan, een carriere willen, wat veel tijd kost. Dat is toch wel iets wat vrouwen ook juist wilden?

En het tweede is denk ik wel één van de oorzaken. Het is wel een taboe dat mannen nog minder over hun gevoelens kunnen spreken, ik weet ook niet of dat ooit doorbroken gaat worden.
Dit is interessant wat je benoemt. Het is zeker waar wat je zegt over vrouwen die mee willen draaien in de maatschappij. Emancipatie is ook zeer belangrijk.
Maar we ontkennen hierbij onze eigen natuur. Vrouwen willen bijvoorbeeld in de periode na de geboorte bij hun kinderen zijn. Vaak krijgen ze maar enkele weken/maanden verlof. Dan zie je de cijfers van burnout en depressie omhoog schieten. Een moeder heeft toch een andere band met het kind dan de vader, dat is biologisch zo bepaald.
Vrouwen zijn (meestal) van nature zorgzaam aangelegd en willen (diep van binnen) ook graag hun man dienen en loyaal zijn. Maar dit is in strijd met wat bijv. feministische en emancipatiebewegingen roepen, dus dat voelt dan weer 'te onderdanig'. Intussen zijn er hierdoor miljoenen vrouwen aan het weglopen voor hun eigen natuur. Daar krijg je gezondheidsproblemen van (mentaal en fysiek).

Nogmaals, er is niks mis met emancipatie. Gelijk salaris e.d. zijn belangrijke basisvoorwaarden. Maar sommige 'gelijkheidsstandaarden' worden te ver doorgetrokken.
Wat er dan over het hoofd gezien word is dat mensen niet meer naar hun natuur leven, niet meer naar de 'traditionele rolpatronen'. Deze worden dan overhoop gegooid omdat het 'niet eerlijk is, niet gelijk'. Maar weglopen voor je eigen natuur is in mijn ogen nog veel schadelijker. Er moet een bepaald rolpatroon zijn, een bepaalde verhouding, wil een mens zich nuttig en betekenisvol voelen. Dat valt hierdoor weg.

Het is natuurlijk een groot taboe om dit te benoemen, want iedereen wil graag een onafhankelijk, geëmancipeerd en zelfstandig mens zijn. Maar het is algemeen bekend dat mensen beter functioneren in groepsverband met een duidelijke rol. Waarbij je dus ook die traditionele rolpatronen hebt. Dieren zijn ook het gelukkigst in groepsverband (de meeste dan).

Dit is hoe ik er naar kijk, mijn mening dan hé. Sommige vrouwen (en mannen) voelen zich er prima bij, anderen krijgen er last van omdat ze tegen hun natuur in gaan. En dat is in mijn ogen een van de redenen van de huidige maatschappij waarom zoveel mensen psychisch zo slecht in hun vel zitten.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:52:34 #27
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:49 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Dit is interessant wat je benoemt. Het is zeker waar wat je zegt over vrouwen die mee willen draaien in de maatschappij. Emancipatie is ook zeer belangrijk.
Maar we ontkennen hierbij onze eigen natuur. Vrouwen willen bijvoorbeeld in de periode na de geboorte bij hun kinderen zijn. Vaak krijgen ze maar enkele weken/maanden verlof. Dan zie je de cijfers van burnout en depressie omhoog schieten. Een moeder heeft toch een andere band met het kind dan de vader, dat is biologisch zo bepaald.
Vrouwen zijn (meestal) van nature zorgzaam aangelegd en willen (diep van binnen) ook graag hun man dienen en loyaal zijn. Maar dit is in strijd met wat bijv. feministische en emancipatiebewegingen roepen, dus dat voelt dan weer 'te onderdanig'. Intussen zijn er hierdoor miljoenen vrouwen aan het weglopen voor hun eigen natuur. Daar krijg je gezondheidsproblemen van (mentaal en fysiek).

Nogmaals, er is niks mis met emancipatie. Gelijk salaris e.d. zijn belangrijke basisvoorwaarden. Maar sommige 'gelijkheidsstandaarden' worden te ver doorgetrokken.
Wat er dan over het hoofd gezien word is dat mensen niet meer naar hun natuur leven, niet meer naar de 'traditionele rolpatronen'. Deze worden dan overhoop gegooid omdat het 'niet eerlijk is, niet gelijk'. Maar weglopen voor je eigen natuur is in mijn ogen nog veel schadelijker. Er moet een bepaald rolpatroon zijn, een bepaalde verhouding, wil een mens zich nuttig en betekenisvol voelen. Dat valt hierdoor weg.

Het is natuurlijk een groot taboe om dit te benoemen, want iedereen wil graag een onafhankelijk, geëmancipeerd en zelfstandig mens zijn. Maar het is algemeen bekend dat mensen beter functioneren in groepsverband met een duidelijke rol. Waarbij je dus ook die traditionele rolpatronen hebt. Dieren zijn ook het gelukkigst in groepsverband (de meeste dan).

Dit is hoe ik er naar kijk, mijn mening dan hé. Sommige vrouwen (en mannen) voelen zich er prima bij, anderen krijgen er last van omdat ze tegen hun natuur in gaan.
Wat een bak onzin zeg. Er zijn zat zorgzame mannen en ook heel veel carrièregerichte vrouwen. Door dit soort waanbeelden loopt die laatste groep promotie mis.
Echt, als jij wil zorgen is het prima, maar dring het een ander niet op.
pi_194572749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:52 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wat een bak onzin zeg. Er zijn zat zorgzame mannen en ook heel veel carrièregerichte vrouwen. Door dit soort waanbeelden loopt die laatste groep promotie mis.
Echt, als jij wil zorgen is het prima, maar dring het een ander niet op.
Je trekt de conclusie iets te ver door. Ik zeg juist dat gelijke salarissen belangrijk zijn. Maar er moet in de huidige maatschappij ook rekening worden gehouden met mensen hun natuur, de dingen die biologisch zo bepaald zijn. Zonder dat daardoor verschillen ontstaan in bijv. salaris, promotie, werktijden, noem maar op. En dat is een hele opgave.

En ik probeerde zeker niet te zeggen dat iedereen zo 'traditioneel' is en hier ook gelukkig van word. Natuurlijk zijn er genoeg zorgzame mannen en carrièregerichte vrouwen, en mensen die hun leven anders indelen e.d.
Maar ook daar zal de natuur een rol blijven spelen en we kunnen dat in onze maatschappij niet meer blijven ontkennen, anders lopen we tegen grote problemen aan.

Ik wil persoonlijk later inderdaad als vrouw graag zorgen en ook voor mijn man zorgen, want dat zit in me. Ik hoop niet dat ik daardoor een lagere promotie krijg. Maar ik hoop anderzijds ook niet dat mijn baas verwacht dat ik bijv. minder verlof ga nemen en mijn pasgeboren kinderen niet wat langer kan zien, omdat anders mijn promotie niet doorgaat.
pi_194572818
Vrouwen hebben het zwaarder: ze worden ongesteld,ze worden moeder, ze moeten werken, ze verdienen ook nog steeds minder als een man. Ze zorgen meer voor de kinderen en voor de man als ze weer eens de mannengriep hebben. Ook werken vrouwen naast hun baan,kinderen en huishouden ook vaak vrijwillig mee op school. Een vrouw staat 24/7 aan. Een man niet.
pi_194573209
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:40 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Lekker optimistische omgeving. :D

Het verschil in levensverwachting wordt grotendeels veroorzaakt door verschil in rookgedrag.
Bron?
Nieuw is niet altijd beter.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:24:24 #31
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_194573263
Vrouwen hebben het IMO zwaarder. Alleen al als je kijkt hoe makkelijk vrouwen onderdrukt worden, uitgehuwelijkt, verkracht, vermoord, op de brandstapel gegooid, uitgebuit, gestenigd en whatnot worden...
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_194573373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:24 schreef Detroit het volgende:
Vrouwen hebben het IMO zwaarder. Alleen al als je kijkt hoe makkelijk vrouwen onderdrukt worden, uitgehuwelijkt, verkracht, vermoord, op de brandstapel gegooid, uitgebuit, gestenigd en whatnot worden...
In Nederland? Bijzonder.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:34:33 #33
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194573490
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:49 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Dit is hoe ik er naar kijk, mijn mening dan hé. Sommige vrouwen (en mannen) voelen zich er prima bij, anderen krijgen er last van omdat ze tegen hun natuur in gaan. En dat is in mijn ogen een van de redenen van de huidige maatschappij waarom zoveel mensen psychisch zo slecht in hun vel zitten.
Maar wiens schuld is dit, de schuld van de maatschappij of de schuld van de persoon (/vrouw) zelf?

Ik vind het sowieso een beetje domme vraag om te stellen, wie het zwaarder heeft. Ik denk dat de gemiddelde persoon in de westerse wereld (m/v) het absoluut niet zwaar heeft. (Uiteraard zijn daar uitzonderingen op etc). Als we nu toch tot de conclusie komen dat vrouwen het zwaarder hebben, wat gaan we dan doen? Helemaal niks. Gaan we ze zielig vinden? Hebben ze ook niets aan op zich.
Je kan hoogstens zorgen dat de politiek erover na gaat denken en mogelijk wat gaat doen aan problemen die je dan gaat aankaarten. Maar het leven is geen wedstrijdje om te doen wie er het zieligst is.
WFPB!
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:51:17 #34
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194573808
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:57 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Je trekt de conclusie iets te ver door. Ik zeg juist dat gelijke salarissen belangrijk zijn. Maar er moet in de huidige maatschappij ook rekening worden gehouden met mensen hun natuur, de dingen die biologisch zo bepaald zijn. Zonder dat daardoor verschillen ontstaan in bijv. salaris, promotie, werktijden, noem maar op. En dat is een hele opgave.

En ik probeerde zeker niet te zeggen dat iedereen zo 'traditioneel' is en hier ook gelukkig van word. Natuurlijk zijn er genoeg zorgzame mannen en carrièregerichte vrouwen, en mensen die hun leven anders indelen e.d.
Maar ook daar zal de natuur een rol blijven spelen en we kunnen dat in onze maatschappij niet meer blijven ontkennen, anders lopen we tegen grote problemen aan.

Ik wil persoonlijk later inderdaad als vrouw graag zorgen en ook voor mijn man zorgen, want dat zit in me. Ik hoop niet dat ik daardoor een lagere promotie krijg. Maar ik hoop anderzijds ook niet dat mijn baas verwacht dat ik bijv. minder verlof ga nemen en mijn pasgeboren kinderen niet wat langer kan zien, omdat anders mijn promotie niet doorgaat.
Ik kon na geboorte van mijn kind niet wachten weer aan het werk te gaan. Mijn man is deeltijd gaan werken.

Echt, het is NIET de natuur van de vrouw om te zorgen. Dat jij dat wil is prima, maar projecteer dat niet op anderen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:52:01 #35
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194573825
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:01 schreef quirina het volgende:
Vrouwen hebben het zwaarder: ze worden ongesteld,ze worden moeder, ze moeten werken, ze verdienen ook nog steeds minder als een man. Ze zorgen meer voor de kinderen en voor de man als ze weer eens de mannengriep hebben. Ook werken vrouwen naast hun baan,kinderen en huishouden ook vaak vrijwillig mee op school. Een vrouw staat 24/7 aan. Een man niet.
100% mee eens. :Y
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:55:12 #36
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194573882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:21 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Bron?
Hier bijvoorbeeld:https://www.ad.nl/binnenl(...)ooglequicksearchbox/

quote:
Uit het onderzoek blijkt ook dat vrouwen ouder worden dan mannen, maar dat het verschil kleiner wordt. ,,Mannen leefden vroeger ongezonder en hadden dus een lagere levensverwachting. Ze rookten en dronken meer, hadden meer verkeersongelukken en werden vaker vermoord. De levens van mannen en vrouwen zien er steeds meer hetzelfde uit en dus ook hun levensverwachtingen'', aldus de onderzoekers.
Edit, betere bron, het CBS.

Die zeggen:
quote:
Halverwege de jaren tachtig was dit verschil nog ruim 6,5 jaren, in 2014 nog maar 3,4 jaar. Dat het verschil in het aantal rokende mannen en rokende vrouwen kleiner is geworden, is één van de belangrijkste oorzaken van het afgenomen verschil in levensverwachting tussen mannen en vrouwen sinds 1980.
pi_194574986
quote:

Aan welke verwachtingen moet de man dan voldoen?

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:06 schreef heywoodu het volgende:
Mannen: dateleven (gemiddeld gezien denk ik dan, zelf geen last van)

Vrouwen: veiligheid, werk

Om maar snel even iets te noemen.
Mee eens dat over het algemeen vrouwen een “gunstigere” positie hebben in daten en mannen een “gunstigere” in werk.
Maar dat laatste is ook erg aan het afnemen. Of het door van die quota komt of zo weet ik niet, maar ik zie echt veel carrierevrouwen. Het is redelijk normaal voor vrouwen om een goede baan te hebben. Zelf heb ik nu geen baan, maar dat is mijn eigen schuld.
Wel denk ik dat vrouwen, ondanks het feit
Dat ik steeds meer vrouwen op straat tegenkom waarvan ik denk die is suicidaal maar nee, ze houden gewoon van snelheid en risico op pijn en hebben geen angst, nog steeds meer psychologische problemen hebben die mannen niet hebben. Zoals angst, stress, en besluiteloosheid terwijl mannen dan weer moeite hebben met het onder controle houden van hun vaak veel hogere libido. Dat is een gevoel wat ik heb, maar ik kan ernaast zitten. Waar het door komt? Wist ik het maar want ik wil er zelf vanaf. Het is namelijk niet zo dat klik nog een andere goede eigenschap heb waarmee het wordt gecompenseerd. Ja misschien medelijden/empathie, maar dat is een eigenschap waar iemand zelf geen succes mee kan behalen. Mijn gok is dat omdat mannen zo hard afgerekend worden op zulke gevoelens ze deze niet kunnen uiten en ze negeren waardoor het lijkt alsof ze ze niet hebben. Maar sommigen mannen herkennen het echt totaal niet. Zelf ben ik er ook alleen maar op afgerekend, heb nooit echt begrip ervaren (wat ergens ook wel logisch is, want anderen snappen het niet, psychiaters/psychologen ook niet maar het had ook niks uitgemaakt). Dus ik weet het niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 15-08-2020 19:27:20 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:07:48 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194575016
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:01 schreef quirina het volgende:
Sluit ik me bij aan.
pi_194575055
Ik denk dat er bij vrouwen op meer verschillende gebieden eisen gesteld worden dan bij mannen.
pi_194575069
En daarbij zijn vrouwen onderling ook nog eens elkaars ergste vijanden :X
pi_194575399
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:11 schreef herverwijderd het volgende:
Slachten en vrouwen elkaar af?
Bijv in de tijd van voor onze jaartelling. Pletten vrouwen elkaar toen met stenen? Staken ze messen en speren in elkaars buik zodat de ingewanden eruit kwamen?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣
pi_194575618
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Slachten en vrouwen elkaar af?
Bijv in de tijd van voor onze jaartelling. Pletten vrouwen elkaar toen met stenen? Staken ze messen en speren in elkaars buik zodat de ingewanden eruit kwamen?
Geen idee, van die incarnatie kan ik me niets herinneren.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:42:50 #43
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194575644
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:11 schreef herverwijderd het volgende:
Met roddels en achterklap. :Y

Niet met geweld, zoals mannen.
pi_194575667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:42 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Met roddels en achterklap. :Y

Niet met geweld, zoals mannen.
Dat is waar ik op doelde, ik drukte me inderdaad ongelukkig uit.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:47:03 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194575717
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:10 schreef herverwijderd het volgende:
Ik denk dat er bij vrouwen op meer verschillende gebieden eisen gesteld worden dan bij mannen.
Eens.
pi_194575732
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan.
Is een vrouw voor jou dan per definitie een moeder?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:49:04 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194575749
Oh leuk, wedstrijdje wie het grootste slachtoffer is!

:')
Resistance is futile.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:51:26 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194575788
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is een vrouw voor jou dan per definitie een moeder?
Ja, nu je ‘t vraagt.
pi_194575832
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, nu je ‘t vraagt.
Echt? :o

Hoeveel % van de vrouwen boven de 30 in Nederland is eigenlijk kinderloos? Zijn daar statistieken van?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:00:48 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194575928
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Echt? :o

Hoeveel % van de vrouwen boven de 30 in Nederland is eigenlijk kinderloos? Zijn daar statistieken van?
Ik zou het werkelijk niet weten...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')