Met het eerste ben ik het eens.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua verwachtingen : mannen.
Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Ja, zoals met wat?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef heywoodu het volgende:
Jongens/mannen met sommige dingen, meisjes/vrouwen met veel andere dingen.
Owh en wie komt er beter weg bij een scheiding dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen : mannen.
Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Dit en qua onveilig voelen op straat en in het OV en zo ook vrouwen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Wereldwijd gezien lijkt het me evident, maar ook in Nederland is er behoorlijk wat discriminatie op de arbeidsmarkt. Latent vaak. Bijvoorbeeld bij een promotie de man boven de vrouw verkiezen, omdat je denkt dat vrouw binnen nu en een paar jaar misschien zwanger raakt. Zulke dingen komen heel veel voor. Dat maakt het voor vrouwen moeilijker om “carrière” te maken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef synsysterstylo het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik het eens.
Met het tweede weet ik het niet: welke rechten hebben vrouwen momenteel niet die mannen wel hebben?
[..]
Ja, zoals met wat?
Flikker toch op racist.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:02 schreef alors het volgende:
Ja mannen zijn echt heel zielig en hebben het heeeeeeel zwaar in deze wereld. Vooral witte mannen in het westen. De minst geprivileerde mens van de moderne tijd. Arme, arme mannen...
Mannen. Qua inkomen zeker wel iig.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:00 schreef halfway het volgende:
[..]
Owh en wie komt er beter weg bij een scheiding dan?
Mannen: dateleven (gemiddeld gezien denk ik dan, zelf geen last van)quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef synsysterstylo het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik het eens.
Met het tweede weet ik het niet: welke rechten hebben vrouwen momenteel niet die mannen wel hebben?
[..]
Ja, zoals met wat?
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwanger zijn en bevallen is nog behoorlijk gevaarlijk. Kijk even naar de statistieken hoeveel er schade overhouden of doodgaan. Plus dat t ronduit kut is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:19 schreef Geerd het volgende:
Vrouwen kunnen gewoon ergens een man oppikken ...en hoeven nooit meer te werken..ff zwanger worden en trouwen en je zit helemaal gebakken![]()
![]()
![]()
Dat is een keuze die je als vrouw kunt maken. Ligt aan je mentaliteit. Ik zie ook wel mannen in mijn omgeving die op vrouwen meeliften. Vrouwen die hoger opgeleid zijn, meer verdienen en dus thuis de kostwinnaar zijn. Ook helemaal niks mis mee. Maar ik denk dus niet dat wat je zegt in alle gevallen zo is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Mannen, lijkt me. Wij vrouwen komen lekker makkelijk weg met parttime werken en meeliften op de welvaart van de man.
Mannen zitten veel vaker in de bak omdat ze ook veel meer misdaden plegen. Het is gewoon schokkend als je de statistieken bekijkt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij zitten er meer mannen in de gevangenis en krijgen ze meer ongelukken door oa hun hormonen.
Nemen meer risico’s, denken wat minder na. Sneller agressief enz.
True. Dat er meer homocides op mannen gepleegd worden zal wel meer door mannen gebeuren dan door vrouwen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij zitten er meer mannen in de gevangenis en krijgen ze meer ongelukken door oa hun hormonen.
Nemen meer risico’s, denken wat minder na. Sneller agressief enz.
Wat betreft het eerste: doel je daarmee op vrouwen die ook in de maatschappij willen meedraaien, een goede baan, een carriere willen, wat veel tijd kost. Dat is toch wel iets wat vrouwen ook juist wilden?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan.
Wat er nog wel aan toe te voegen is: door de emancipatie en de huidige maatschappij word er nu van vrouwen verwacht dat ze zowel de rol van de vrouw als van de man op zich nemen (vind ik). Dat geeft nog extra stress.
De zelfmoordcijfers e.d. die TS in de OP noemt zijn denk ik ergens wel te verklaren dat het voor mannen niet gewoonlijk is om je emoties te tonen of over problemen te praten. Veel mannen kroppen het op en dan is de emmer op een gegeven moment vol.
Lekker optimistische omgeving.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:38 schreef halfway het volgende:
bejaardenhuizen zitten vol met vrouwen dat zegt al genoeg.
Ja uiteraard. En waarom plegen ze meer misdaden? Oa door die mannelijke hormonen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:36 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Mannen zitten veel vaker in de bak omdat ze ook veel meer misdaden plegen. Het is gewoon schokkend als je de statistieken bekijkt.
Allemaal castreren dan maar?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja uiteraard. En waarom plegen ze meer misdaden? Oa door die mannelijke hormonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |