abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194571855
Natuurlijk is dit gemiddeld genomen en is dit moeilijk te bepalen aangezien de persoon als individu het meest bepalend is. Zoals waar je geboren bent, hoe sterk je zelf in je schoenen staat, hoe sociaal je bent, hoe intelligent etc.

Maar om ontopic te gaan, wie hebben het zwaarder in de huidige moderne tijd in de maatschappij, de gemiddelde man of de gemiddelde vrouw? Laten we het hierbij op het Westen (Europa en USA) houden, in het Midden-Oosten zal er bijvoorbeeld geen discussie over mogelijk zijn dat vrouwen het daar zwaarder hebben.

Feminisme vandaag de dag is een dingetje, denk hierbij aan vrouwen die zichzelf minder goed kunnen verdedigen op straat, slutshaming vaker worden lastiggevallen en er zijn sommige die claimen dat vrouwen minder verdienen dan de man (wat volgens mij helemaal niet klopt).

Naar mijn idee worden vrouwen en kinderen voornamelijk gewaardeerd om hun bestaan. Mannen niet, als een man geen carrière maakt en een loser is zal niemand naar hem omkijken. Wanneer een vrouw geen carrière maakt kan zij vaak nog huisvrouw worden bij een man die haar wel wilt. Daarom is het voor mijn idee voor jongens ook zwaarder om man te worden dan voor meisjes een vrouw. Dat is denk ik ook een reden waarom mannen veelal aan de top zullen staan en in de Quota 500 en dergelijke terechtkomen (en het argument dat vrouwen minder zouden verdienen hierdoor ook vervalt).

Overigens zag ik ook nog laatst wat interessante statistieken voorbij komen:
76% van de zelfmoorden zijn man.
85% van de daklozen zijn man.
70% van de homicides zijn man
92% van mensen die tijdens werk verongelukken zijn man.
Mannen 3,4 eerder in de gevangenis belanden dan een vrouw voor dezelfde misdaad.
Mannen 5/6 jaar korter leven dan vrouwen.

Verder als ik ook terugdenk aan mijn tijd op de bassischool en middelbare (dit is geheel in mijn belevingskader en kan voor iedereen verschillen) waren het toch vaak enkele jongens die zwakker waren, buitenbeentjes waren of autisme of iets dergelijks hadden en daarmee werden lastiggevallen.

Ondanks mijn OP wellicht naar de man toewijst ga ik nog geen oordeel vellen over welk van de twee het zwaarder zouden hebben. Graag hoor ik jullie meningen en aanvullingen over dit onderwerp :)
pi_194571884
Zwaarder qua aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 15:57:37 ]
pi_194571896
Trans vrouwen van kleur :)
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:58:12 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194571899
Jongens/mannen met sommige dingen, meisjes/vrouwen met veel andere dingen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194571903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Zwaarder qua verwachtingen : mannen.

Zwaarder qua niet overal gelijke rechten hebben of zelfs achter gesteld zijn : vrouwen.
Met het eerste ben ik het eens.

Met het tweede weet ik het niet: welke rechten hebben vrouwen momenteel niet die mannen wel hebben?

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef heywoodu het volgende:
Jongens/mannen met sommige dingen, meisjes/vrouwen met veel andere dingen.
Ja, zoals met wat?
pi_194571936
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:

Owh en wie komt er beter weg bij een scheiding dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194571962
Ja mannen zijn echt heel zielig en hebben het heeeeeeel zwaar in deze wereld. Vooral witte mannen in het westen. De minst geprivileerde mens van de moderne tijd. Arme, arme mannen...
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:02:21 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_194571963
quote:

Dit en qua onveilig voelen op straat en in het OV en zo ook vrouwen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_194571970
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Met het tweede weet ik het niet: welke rechten hebben vrouwen momenteel niet die mannen wel hebben?
[..]

Ja, zoals met wat?
Wereldwijd gezien lijkt het me evident, maar ook in Nederland is er behoorlijk wat discriminatie op de arbeidsmarkt. Latent vaak. Bijvoorbeeld bij een promotie de man boven de vrouw verkiezen, omdat je denkt dat vrouw binnen nu en een paar jaar misschien zwanger raakt. Zulke dingen komen heel veel voor. Dat maakt het voor vrouwen moeilijker om “carrière” te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 16:03:53 ]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:03:08 #10
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_194571977
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:02 schreef alors het volgende:
Ja mannen zijn echt heel zielig en hebben het heeeeeeel zwaar in deze wereld. Vooral witte mannen in het westen. De minst geprivileerde mens van de moderne tijd. Arme, arme mannen...
Flikker toch op racist.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_194571992
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:00 schreef halfway het volgende:

[..]

Owh en wie komt er beter weg bij een scheiding dan?
Mannen. Qua inkomen zeker wel iig.
know'm sayin?
word? word.
pi_194572026
Mannen werken ook nog eens 25000 uur meer in hun leven.

https://economie.rabobank(...)nde-nederlandse-man/
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:06:21 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194572042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:58 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

[..]

Ja, zoals met wat?
Mannen: dateleven (gemiddeld gezien denk ik dan, zelf geen last van)

Vrouwen: veiligheid, werk

Om maar snel even iets te noemen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194572212
Mannen, lijkt me. Wij vrouwen komen lekker makkelijk weg met parttime werken en meeliften op de welvaart van de man.
pi_194572224
Vrouwen kunnen gewoon ergens een man oppikken ...en hoeven nooit meer te werken..ff zwanger worden en trouwen en je zit helemaal gebakken _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:30:05 #16
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_194572347
Volgens mij zitten er meer mannen in de gevangenis en krijgen ze meer ongelukken door oa hun hormonen.
Nemen meer risico’s, denken wat minder na. Sneller agressief enz.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_194572402
quote:

Hier sluit ik me bij aan.

Wat er nog wel aan toe te voegen is: door de emancipatie en de huidige maatschappij word er nu van vrouwen verwacht dat ze zowel de rol van de vrouw als van de man op zich nemen (vind ik). Dat geeft nog extra stress.

Wat wij leerden op school was; vrouwen praten sneller over hun gevoel, maar krijgen wel vaker chronische gezondheidsproblemen door emoties en zorgzame karakter (alles op zich nemen over het algemeen).
Mannen willen inderdaad aan verwachtingen voldoen en krijgen hierdoor stress, maar praten er minder snel of makkelijk over en kroppen het op, en dan krijg je extremere vormen zoals zelfmoord (zie zelfmoordcijfers in OP). Dit hangt ook weer samen met hormonen, impulsbeheersing en de opbouw van het mannen/vrouwenbrein. Mannen denken vaker 'simpeler' en 'praktischer' en hebben een lagere impulsbeheersing, waardoor zelfmoord een 'praktische' oplossing is, en vrouwen zijn over het algemeen meer geneigd om te twijfelen en zoeken steun bij hun netwerk, waardoor het langer aan kan slepen.

Dit is wel een generalisatie, hoeft niet in alle gevallen zo te zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2020 16:40:20 ]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:35:04 #18
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572441
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:19 schreef Geerd het volgende:
Vrouwen kunnen gewoon ergens een man oppikken ...en hoeven nooit meer te werken..ff zwanger worden en trouwen en je zit helemaal gebakken _O_ _O_ _O_ _O_
Zwanger zijn en bevallen is nog behoorlijk gevaarlijk. Kijk even naar de statistieken hoeveel er schade overhouden of doodgaan. Plus dat t ronduit kut is.

En gelukkig 'mogen' vrouwen werken en dan thuis nog even het hele fokking huishouden doen omdat veel mannen geen poot uitsteken. Als jij thuis nog 20-30 uur moest werken, zpu je dan vrolijk buitenshuis voltijds blijven werken?

En wat hierboven gezegd wordt, bij promoties en sollicitaties vis je als vrouw in de vruchtbare fase (15-40 ongeveer) regelmatig achter het net omdat men vreest dat je zwanger zal worden. Ook als je een onvruchtbare kinderhater bent, trouwens.

Plus dat veel vrouwen na 10 uur s avonds niet meer alleen over straat willen, terwijl dit voor mannen nauwelijks een probleem is.
pi_194572442
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Mannen, lijkt me. Wij vrouwen komen lekker makkelijk weg met parttime werken en meeliften op de welvaart van de man.
Dat is een keuze die je als vrouw kunt maken. Ligt aan je mentaliteit. Ik zie ook wel mannen in mijn omgeving die op vrouwen meeliften. Vrouwen die hoger opgeleid zijn, meer verdienen en dus thuis de kostwinnaar zijn. Ook helemaal niks mis mee. Maar ik denk dus niet dat wat je zegt in alle gevallen zo is.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:36:34 #20
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572467
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij zitten er meer mannen in de gevangenis en krijgen ze meer ongelukken door oa hun hormonen.
Mannen zitten veel vaker in de bak omdat ze ook veel meer misdaden plegen. Het is gewoon schokkend als je de statistieken bekijkt.
pi_194572491
bejaardenhuizen zitten vol met vrouwen dat zegt al genoeg.
pi_194572512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
True. Dat er meer homocides op mannen gepleegd worden zal wel meer door mannen gebeuren dan door vrouwen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan.

Wat er nog wel aan toe te voegen is: door de emancipatie en de huidige maatschappij word er nu van vrouwen verwacht dat ze zowel de rol van de vrouw als van de man op zich nemen (vind ik). Dat geeft nog extra stress.

De zelfmoordcijfers e.d. die TS in de OP noemt zijn denk ik ergens wel te verklaren dat het voor mannen niet gewoonlijk is om je emoties te tonen of over problemen te praten. Veel mannen kroppen het op en dan is de emmer op een gegeven moment vol.
Wat betreft het eerste: doel je daarmee op vrouwen die ook in de maatschappij willen meedraaien, een goede baan, een carriere willen, wat veel tijd kost. Dat is toch wel iets wat vrouwen ook juist wilden?

En het tweede is denk ik wel één van de oorzaken. Het is wel een taboe dat mannen nog minder over hun gevoelens kunnen spreken, ik weet ook niet of dat ooit doorbroken gaat worden.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:40:04 #23
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572516
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:38 schreef halfway het volgende:
bejaardenhuizen zitten vol met vrouwen dat zegt al genoeg.
Lekker optimistische omgeving. :D

Het verschil in levensverwachting wordt grotendeels veroorzaakt door verschil in rookgedrag.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:41:53 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_194572547
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:36 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Mannen zitten veel vaker in de bak omdat ze ook veel meer misdaden plegen. Het is gewoon schokkend als je de statistieken bekijkt.
Ja uiteraard. En waarom plegen ze meer misdaden? Oa door die mannelijke hormonen. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:43:55 #25
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194572572
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja uiteraard. En waarom plegen ze meer misdaden? Oa door die mannelijke hormonen. :')
Allemaal castreren dan maar? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')