Dit is al heel lang bekend dat bij een crisis er massaal geld stroomt van arm naar rijk. Mij werd dit vooral duidelijk tijdens de kredietcrisis.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Scherp punt.
Het is alom bekend dat een crisis de armen, nog armer maakt en de rijken nog veel rijker.
Wanneer het bloed van ellende door de straten loopt moet je je kansen pakken.
Het is idd overhevelen van invloed van laag naar zeg hoog.
Als je nu al HBO nodig hebt om in een teststraat te werken hou ik mijn hart maar vast voor de persoon op de OK.
Mensen die nu interen, verkopen hun tegoeden die worden opgekocht door mensen die geld over hebben omdat de economie toch op zijn gat ligt.
NB: ik wordt altijd blij van het woord middenklasse want daar rekent vreemd genoeg 75% zichzelf toe om niet uit de boot te vallen. om het eenvoudig te houden, de 89% die geraakt zullen worden, gaan de 10% haves en Ultrahaves nog meer invloed geven.
Pfffff. ik zeg nog zo No Offense Intended. Ik respecteer jou keuze ten volle zonder daar een waardeoordeel aan te hechten. Ik trek hem wel breed dat dit niet moet en mag betekenen dat anderen die dat anders zien, dat dan ook zo moeten doen. Doorgeredeneerd kan iemand dat weer als persoonlijke aanval beschouwen omdat de overtuging niet strookt met de verwachting.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik vind dat jij dat ook moet doen?
Jij en ieder ander is inderdaad vrij om te doen wat je wilt op dat vlak. Ik kom niet bij jou in de buurt en geef je geen hand, maar dat is mijn keuze. Op het moment dat jij dat gewoon respecteert maakt het mij vrij weinig uit als jij per dag 50 mensen knuffelt, dat is jouw keuze
Weer een bliksemafleider om het eigen falen te vervullenquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
Nog even doorbijten mensen, https://www.telegraaf.nl/(...)nieuwe-jaar-verwacht begin volgend jaar een vaccin volgens de Jonge
De vraag is of hij het nog als minister mee gaat maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
Nog even doorbijten mensen, https://www.telegraaf.nl/(...)nieuwe-jaar-verwacht begin volgend jaar een vaccin volgens de Jonge
Dat laatste gaat gegarandeerd dan niet lukken. Zie ook wat Fauci er afgelopen week over zei.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Weer een bliksemafleider om het eigen falen te vervullen
Eerst maar eens zien of de eerste vaccins die op de markt komen daadwerkelijk permanente immuniteit geven
Rephrase dan: Eerst maar eens kijken of die vaccins voldoende immuniteit geven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat laatste gaat gegarandeerd niet lukken. Zie ook wat Fauci er afgelopen week over zei.
Inderdaad. Een van de grootste problemen die het neoliberalisme heeft veroorzaakt. Ik lees hier nu een interessant boek overquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is al heel lang bekend dat bij een crisis er massaal geld stroomt van arm naar rijk. Mij werd dit vooral duidelijk tijdens de kredietcrisis.
Zolang er amper belast wordt op grote vermogens en geld als lucht over grenzen kan worden geschoven wordt het ook niet anders en alleen naar meer.
Klopt. Dat is de vraag. Maar net als bij griep: de meest kwetsbare groepen zijn ondanks een vaccin nog steeds kwetsbaar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Rephrase dan: Eerst maar eens kijken of die vaccins voldoende immuniteit geven.
het is ook een exponentieel fenomeen, dus we gaan nog wat meemaken als er niks wordt veranderd. En het ziet ernaar uit dat er niks veranderd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Inderdaad. Een van de grootste problemen die het neoliberalisme heeft veroorzaakt. Ik lees hier nu een interessant boek over
Als er ondanks de beschikbaarheid van een of meerdere vaccins toch nog mensen ziek worden (omdat ze slechts beperkte immuniteit geven) dan zal men alsnog door moeten gaan met indammen. Het is nogal onverstandig om het beleid af te stellen op een vaccin dat er in januari 2021 zou zijn terwijl er nog zoveel onzekerheden spelen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Staat nu op mijn boekenlijst. Altijd wel leuk die wat actueel ingestelde FTM boeken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Inderdaad. Een van de grootste problemen die het neoliberalisme heeft veroorzaakt. Ik lees hier nu een interessant boek over
Ik word altijd een beetje depressief van als ik dit soort boeken lees....quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Staat nu op mijn boekenlijst. Altijd wel leuk die wat actueel ingestelde FTM boeken.
Ik ben er een beetje terughoudend in... https://nos.nl/artikel/22(...)exicaanse-griep.htmlquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
+ een jaartje ik reken nergens meer op.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
"Als het meezit"quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
quote:De minister houdt nog wel een slag om de arm rond zijn eigen voorspelling: „Het blijft afwachten, iedere testfase kan het weer fout gaan.”
En dat zullen ze vast doen bij mensen die niet bevattelijk zijn. Zo niet, dan ligt het niet aan het prima vaccin.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Werkelijk ? Wat helpt is lezen met verwondering van de verbazing.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik wordt altijd een beetje depressief van als ik dit soort boeken lees....
ik verbaas me erom hoe alle machthebbers handelen naar eigen belang ipv het algemene belang waar ze voor gekozen zijn. Met machthebbers bedoel ik alle machthebbers in elke machtspositie, hetzij werkgever, huiseigenaren, dictatores, gekozen volksvertegenwoordigers, politieagenten en andere machthebbers.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Werkelijk ? Wat helpt is lezen met verwondering van de verbazing.
Ik word er ook niet inwendig blij van maar het versterkt mijn afkeer om niet willens mee te werken in -of aan de uitgelegde constellaties.
Zo heb heb ik van de week nauwkeurig de weglopers bekeken bij de hoofdelijke stemming en weet nu al wie, zo ja, terugkomt als sitting duck in de Kamer.
Waar komt toch het idee vandaan dat ik tegen alle maatregelen ben? Ik ben tegen nog verdergaande maatregelen en een verplichting tot afstand houden in een tijdelijke wet druist ook in tegen de autonomie van het individu, maar dat argument telt al voor 90% niet, want het gaat alleen om the greater good. Verder wordt bij elke maatregel enkel belicht wat het mogelijk kan (!) opleveren in het terugbrengen van covid-19 (dat terugbrengen is ondertussen veranderd van voorkomen van het overlopen van de ic's naar elke besmetting is gevaarlijk), maar weinig aandacht voor negatieve uitwassen en nevenschade (ook voor de gezondheid) van maatregelen. Dan is er nog de 'tijdelijkheid', want dit staat nu op tot er een onzeker vaccin is. Totale visieloosheid, zeker voor een virus met nog steeds gewoon een zeer beperkte mortaliteit en de mortaliteit bovendien zich enorm viseert op mensen van iets oudere leeftijd, al dan niet met onderliggend lijden. Verder komt van alle gevallen slechts 0,35% op de ic en 1,5% in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom ben je voortdurend zo negatief over tijdelijke maatregelen. Jammer dat je argumentatie niet verder komt dan het hellende vlak...
Omdat het niet waar is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarnaast verbaas ik mij oprecht hoe weinig mensen dit interesseert of zowiezo hoe weinig mensen hier uberhaupt over nadenken.
centrale bankiers liegen dan blijkbaar ook als ze zeggen dat geld van arm naar rijk stroomt....quote:
Oh misschien niet maar daar heeft mijn werkgever of de wijkagent dan weer weinig mee te maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
centrale bankiers liegen dan blijkbaar ook als ze zeggen dat geld van arm naar rijk stroomt....
Dat kun je wel heel mooi zeggen maar niemand zal het accepteren om tot 2022 een verplichte anderhalve-meter regel te houden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als er ondanks de beschikbaarheid van een of meerdere vaccins toch nog mensen ziek worden (omdat ze slechts beperkte immuniteit geven) dan zal men alsnog door moeten gaan met indammen.
ik spreek dan ook niet over individuen maar over de gehele samenleving en dan over gemiddeldes en niet over excessen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh misschien niet maar daar heeft mijn werkgever of de wijkagent dan weer weinig mee te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |