abonnement Unibet Coolblue
pi_194552987
Sinds een tijdje is dit kwaadaardige bedrijf in Nederland bezig een voet aan de grond te krijgen. Maar waarom staan we dat eigenlijk toe? Amazon is een bedrijf van een enorme eikel die geld verdient door anderen uit te buiten en concurrentie die wel eerlijk is kapot te maken.

Ik vind dat dat soort bedrijven niet in ons land thuis horen. De regering moet dus alles in het werk stellen ze het zo moeilijk mogelijk te maken. Ik denk aan de volgende maatregelen

-Iedere vergunning weigeren
-Forse accijnzen op alle producten van Amazon
-Alle medewerkers de toegang tot ons land ontzeggen
-Reclame maken die de waarheid zegt over hun praktijken.
-Banken verbieden zaken met hen te doen

Alleen zo kunnen we dit soort vreselijke bedrijven een halt toeroepen
pi_194553021
Ja oprotten ik ga gewoon naar de Blokker
pi_194553036
Op basis van een mening wil jij bedrijven gaan weren?
Don't let my username fool you...
pi_194553062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:43 schreef Metalfreak het volgende:
Op basis van een mening wil jij bedrijven gaan weren?
Is algemeen bekend dat Amazon medewerkers de nieuwe slaven zijn
pi_194553078
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:44 schreef Fugue het volgende:

[..]

Is algemeen bekend dat Amazon medewerkers de nieuwe slaven zijn
In Amerika ja. In Nederland doen ze niets illegaals, dus waarom moeten we ze weren?
Don't let my username fool you...
pi_194553096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:43 schreef Metalfreak het volgende:
Op basis van een mening wil jij bedrijven gaan weren?
Waarom niet? Als een bedrijf dingen doet die niet aan onze normen en waarden voldoen dan moeten we kunnen zeggen dat ze niet welkom zijn hier.
pi_194553101
De praktijk van bedrijven als bol.com en thuisbezorgd.nl is niet veel beter.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:49:37 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_194553136
TS, heb je communistische sympathieėn?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:50:18 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194553145
Ik snap je punt maar het is gewoon normaal gedrag van een gemiddelde multinational. Heeft niet veel met Amazon an sich te maken, Europese grote bedrijven zijn niet veel beter. Ze laten overal waar ze komen een spoor van vernieling na.

Ik zou SP stemmen als ik jou was.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194553208
Pieter Zwart, is that you?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:56:34 #11
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_194553234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:46 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Waarom niet? Als een bedrijf dingen doet die niet aan onze normen en waarden voldoen dan moeten we kunnen zeggen dat ze niet welkom zijn hier.
Jouw normen en waarden zijn niet de mijne.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:57:48 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194553253
Ik bestel er bijna dagelijks. Bazenbedrijf. Prime _O_

Als een Nederlands bedrijf in de buurt komt qua assortiment, bestel ik daar wel
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194553264
Graag ook nog een Walmart, Target, etc.

Het leven is al duur genoeg door onze heerlijke overheid.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:01:15 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194553296
Gewoon niet gebruiken.
Ik had de booking.com app van mijn foon gehaald. Paar dagen later dikke ontslagronde daaro. Jammer voor die mensen, totdat ze een betere baan hebben gevonden, maar kudos voor mezelf. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_194553446
Wat is er mis met concurrentie?
Tevens de Lidl en Aldi geen probleem?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194553488
Koop je alleen lokaal dan? Kleding is 90-95% uitbuiting. Groot deel electronica wordt gemaakt onder erbarmelijke omstandigheden. Zelfs je blikje tomatenpuree is meestal uitbuiting.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:20:57 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194553592
Voor zover ik weet houd Amazon zich aan de wetten van de landen waar ze gevestigd zijn dus weigeren in Nederland toe te laten gaat nooit gebeuren.

Je kunt wel als consument met je voeten dan wel je centen stemmen en zeggen "Amazon? Nee, dank je". Persoonlijk doe ik vrijwel geen zaken met Amazon, het enige wat ik er koop zijn Kindles en e-books maar dat moet eenieder voor zichzelf uitmaken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194553605
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:12 schreef halfway het volgende:
Wat is er mis met concurrentie?
Tevens de Lidl en Aldi geen probleem?
Met concurrentie niks. Met hoe bedrijven als Amazon te werk gaan alles. Maar goed, wel binnen de regels en mensen helpen er aan mee, dus pech. Binnen tien jaar alleen nog maar overpriced Amazon en geen alternatief.
pi_194553635
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:12 schreef halfway het volgende:
Wat is er mis met concurrentie?
Tevens de Lidl en Aldi geen probleem?
Amazon doet niet aan concurrentie. Alle mogelijke concurrenten worden weggeprijsd, geannexeerd, geelimineerd of opgekocht. Het speelveld is dermate ongelijk dat je als kleiner bedrijf (maw: bijna elk bedrijf) geen schijn van kans maakt tegen oppermachtige moloch Amazon.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:27:57 #20
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_194553728
Eigen beurs eerst, de goedkoopste wint 14.gif
Tics van je petten.
pi_194553734
Ik ben ook geen fan van amazon, maar een bedrijf verbieden hier te handelen nog voor ze hier iets illegaals hebben gedaan gaat toch wel een heleboel stappen te ver.

Verder is het de vraag of amazon hier wel voet aan de grond krijgt, bol.com heeft een zeer stevige marktpositie en amazon kan eigenlijk niks bieden wat zij niet hebben.


Ik heb zelf trouwens alleen een paar keer iets tweedehands van amazon gehaald wat nergens anders te koop was, als het ook ergens anders kan doe ik dat vrijwel altijd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194553841
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon niet gebruiken.
Ik had de booking.com app van mijn foon gehaald. Paar dagen later dikke ontslagronde daaro. Jammer voor die mensen, totdat ze een betere baan hebben gevonden, maar kudos voor mezelf. :7
Ik koop er niks maar ze bestaan nog steeds

Dus moeten er hardere maatregelen komen.
pi_194553856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:21 schreef babylon het volgende:

[..]

Met concurrentie niks. Met hoe bedrijven als Amazon te werk gaan alles. Maar goed, wel binnen de regels en mensen helpen er aan mee, dus pech. Binnen tien jaar alleen nog maar overpriced Amazon en geen alternatief.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Amazon doet niet aan concurrentie. Alle mogelijke concurrenten worden weggeprijsd, geannexeerd, geelimineerd of opgekocht. Het speelveld is dermate ongelijk dat je als kleiner bedrijf (maw: bijna elk bedrijf) geen schijn van kans maakt tegen oppermachtige moloch Amazon.
Precies, jullie snappen het.

Daarom moet de staat alle middelen grijpen om dat bedrijf aan banden te leggen.
pi_194553878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:33 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Ik koop er niks maar ze bestaan nog steeds

Dus moeten er hardere maatregelen komen.
Ze doen niks illegaals.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:06:38 #25
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_194554412
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:21 schreef babylon het volgende:
Met concurrentie niks. Met hoe bedrijven als Amazon te werk gaan alles. Maar goed, wel binnen de regels en mensen helpen er aan mee, dus pech. Binnen tien jaar alleen nog maar overpriced Amazon en geen alternatief.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:23 schreef Farenji het volgende:
Amazon doet niet aan concurrentie. Alle mogelijke concurrenten worden weggeprijsd, geannexeerd, geelimineerd of opgekocht. Het speelveld is dermate ongelijk dat je als kleiner bedrijf (maw: bijna elk bedrijf) geen schijn van kans maakt tegen oppermachtige moloch Amazon.
Beetje paranoļde onzin dit zeg, Amazon zit bij mij in het blokje webwinkels, net als Coolblue, Bol, HM, Asos, Aliexpress enzovoorts, ze hebben concurrentie genoeg en zijn lang niet altijd de goedkoopste, laat staan de snelste met levering, in tegendeel, zelfs met Prime vindt ik hun levertijd vaak teleurstellend lang en bestel vervolgens bij Bol, of als ik het nu!nu!nu! wil hebben en kan vinden koop ik het lokaal.
Dat het in Amerika zo'n kaalslag geeft heeft veel meer te maken met de groote van dat land en de afstanden die afgelegd moeten worden om iets te kopen/bestellen, en het gem. IQ van de Amerikaan die ja knikkend Alexa aanroept als het toiletpapier op is. Net als die van Google en Apple komen er geen "smart" devices bij mij in dus ook dat kreng van Amazon niet en bestel ik het meeste gewoon met browser en website, niet via de app van t een of ander, nu zal een deel van NL dat vast wel anders doen, om me heen zie ik toch veel van hetzelfde gedrag, dus het idee dat er over 10 jaar alleen nog Amazon is, nee echt niet.

Overigens vind ik Bezos ook een lul en ben ik vooral van mening dat hij een deel van z'n superwealth zou moeten aanwenden om goed te doen aan de mensheid zoals andere superrijken ook doen, maar dat lichtje is bij de man kennelijk nog niet gaan branden....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_194554512
Bol.com en met name Coolblue staan ook bekend om hun service. Coolblue levert het niet alleen met een eigen chauffeur af, ook installeren ze voor je. En ze hebben natuurlijk fysieke winkels waar je ook heen kunt als er wat mis is.

Bol.com heb ik al verschillende keren dingen naar terug gestuurd die kapot waren gegaan en dan is het binnen 15 dagen gerepareerd of je krijgt je aankoopbedrag terug als het in de garantieperiode is.

De vraag is of amazon daar wel tegen op kan concurreren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:18:42 #27
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194554574
De Amerikanen houden ook niet van concurrentie en nemen hun economie ook met allerlei leugens over nationale veiligheid onder bescherming. Zie Huawei (Apple) en Tiktok (Facebook). Moet de EU zeker ook doen. Al dat neoliberalisme is alleen een excuses om andere markten te penetreren. Elk land dat daar aan mee doet zonder tot de top te horen daar zit een paar schroeven los. Zeker.
pi_194554793
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:06 schreef YuckFou het volgende:

[..]


[..]

Beetje paranoļde onzin dit zeg, Amazon zit bij mij in het blokje webwinkels, net als Coolblue, Bol, HM, Asos, Aliexpress enzovoorts, ze hebben concurrentie genoeg en zijn lang niet altijd de goedkoopste, laat staan de snelste met levering, in tegendeel, zelfs met Prime vindt ik hun levertijd vaak teleurstellend lang en bestel vervolgens bij Bol, of als ik het nu!nu!nu! wil hebben en kan vinden koop ik het lokaal.
Dat het in Amerika zo'n kaalslag geeft heeft veel meer te maken met de groote van dat land en de afstanden die afgelegd moeten worden om iets te kopen/bestellen, en het gem. IQ van de Amerikaan die ja knikkend Alexa aanroept als het toiletpapier op is. Net als die van Google en Apple komen er geen "smart" devices bij mij in dus ook dat kreng van Amazon niet en bestel ik het meeste gewoon met browser en website, niet via de app van t een of ander, nu zal een deel van NL dat vast wel anders doen, om me heen zie ik toch veel van hetzelfde gedrag, dus het idee dat er over 10 jaar alleen nog Amazon is, nee echt niet.

Overigens vind ik Bezos ook een lul en ben ik vooral van mening dat hij een deel van z'n superwealth zou moeten aanwenden om goed te doen aan de mensheid zoals andere superrijken ook doen, maar dat lichtje is bij de man kennelijk nog niet gaan branden....

Dat zou je eens moeten kijken. Misschien dat er bij jou dan een lichtje gaat branden. Kopen bij Amezon is je eigen kuil graven.
pi_194555084
Amazon is veel meer dan alleen de webwinkel he. Dat is ook zeker niet hun meest winstgevende tak, dat is namelijk AWS, Amazon Web Services. Daarmee harken ze bakken met geld binnen. Ze hebben inmiddels ook een flink monopolie opgebouwd waarmee ze heel veel andere internetaanbieders uit de markt drukken of afhankelijk maken. Ze zijn nu druk bezig met een nare taktiek van "embrace, extend, extinguish" op het gebied van open source technologieen. Ze verleiden bijvoorbeeld mensen en bedrijven om niet meer van de open source database MySQL gebruik te maken maar willen iedereen overhalen naar hun eigen implementatie AuroraDB die compatible is en volgens de reclamepraatjes "beter" en "sneller" is maar wel zo gesloten als een kluis, niet gratis, en natuurlijk alleen af te nemen bij AWS (op basis van een lucratief abonnementsmodel waar je vrijwel voor alles extra moet betalen). Ze nemen je zorgen uit handen (geen systeembeheerder meer nodig! alle diensten die je nodig hebt bij 1 aanbieder met een handige console om alles te configureren!) maar als tegenprestatie zit je binnen no time muurvast in de meest vreselijke "vendor lock in" die je je kan bedenken. Je komt echt nooit meer van AWS af omdat je gewoon niet zonder ze kan. Allemaal verslaafd aan de AWS, zoals heroine. Nog even en een groot deel van het internet is van Amazon en ik hoop niet dat ik uit hoef te leggen waarom dat niet iets goeds is.
pi_194555319
Andere services zie ik in NL niet enorm worden. Zo'n Alexa willen hooguit een paar studenten voor de grap. Uber werd in Nederland ook minder snel groot dan verwacht. We staan wel bekend om onze zuinigheid in Nederland, maar feitelijk willen we vooral waar voor ons geld en zekerheid.

En met AWS lijken ze vooral een concurrent van google, apple en microsoft, dat er daar meer concurrentie komt lijkt me alleen toe te juichen, al is het alternatief inderdaad niet beter dan de oorspronkelijke bedrijven.

Dat we vast zitten aan zulke bedrijven is al een feit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194556015
Hun website is echt brak. Ik denk dat Bol.com er nog niet veel last van heeft.
pi_194557122
Eens, maar gaat niet gebeuren met VVD als grootste partij.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:03:13 #33
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194568280
Je hebt een naļef beeld van ons land als je denkt dat 'zo'n bedrijf' er niet thuishoort. Ons systeem is erop gebouwd (en met shell en unilever hebben wij ook twee van 's werelds grootste uitbuiters in onze gelederen). Als de regering de maatregelen die jij voorstelt zou nemen, zullen ze dan ook teruggefloten worden door de rechter.
pi_199294210
En nog steeds blijven ze maar graaien en uitbuiten
https://www.volkskrant.nl(...)og-mee-weg~b48bc6cf/

Het is echt tijd om dat kwaadaardige bedrijf de oorlog te verklaren. Merk ze maar aan als een criminele organisatie. Het moet gewoon verboden worden in ons land met Amazon zaken te doen. En mensen die bij Amazon werken mogen ons land niet meer in. We moeten ons beschermen tegen deze roofridders.
pi_199295448
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
Je hebt een naļef beeld van ons land als je denkt dat 'zo'n bedrijf' er niet thuishoort. Ons systeem is erop gebouwd (en met shell en unilever hebben wij ook twee van 's werelds grootste uitbuiters in onze gelederen). Als de regering de maatregelen die jij voorstelt zou nemen, zullen ze dan ook teruggefloten worden door de rechter.
En we hebben ook Ahold, Heineken en Philips. Al vraag ik me af in hoeverre het allemaal nog Nederlands is.
  woensdag 5 mei 2021 @ 23:22:34 #36
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199296411
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En we hebben ook Ahold, Heineken en Philips. Al vraag ik me af in hoeverre het allemaal nog Nederlands is.
Moet zeggen dat ik het van de meeste ook echt niet meer weet. Sowieso verwacht ik dat wij nog wel meemaken dat bedrijven compleet boven landen staan.
pi_199296451
Iets met vrije handel.
Vakman pur sang
  donderdag 6 mei 2021 @ 00:13:45 #38
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_199296874
Ben het niet met deze voorstellen eens, maar je kunt het altijd naar een kamerlid (SP?) sturen en hopen op een wetsvoorstel. Veel succes.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:45:36 #39
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199298211
Flauwekul allemaal. Soms heeft Amazon een aantrekkelijker aanbod dan concurrenten (Bol, CoolBlue, Ali, etc.) maar soms ook niet.
pi_199298323
Ik snap sws de appeal van Amazon niet. Wat een onoverzichtelijke kutsite.

En dan had ik pas schoenen besteld, krijg je een plastic zak in je handen gedrukt met daarin een totaal verwoeste schoenendoos. Helaas te kleine maat gekocht, wil je retourneren kan dat alleen zonder verzendkosten als je bij DHL punt afgeeft die hier allemaal in winkels zitten die gesloten waren vanwege Corona...

Mag je het met postnl naar Duitsland gaan sturen (na halve rol plakband gebruikt te hebben om de kapotte doos te herstellen) en 9,50 verzendkosten betalen waarvan je er hopelijk 8 retour krijgt, hopelijk.. want voor dat geld heb je nog geen track en trace er op.

Andere keren waren bestellingen vaak te laat of geannuleerd.

Ik heb ook ergens gewerkt waar Amazon de klant was en ook B2B zijn het hufters. Die engnek Bezos iig.

Maar we hoeven ze niet te verbieden, gewoon allemaal niet meer bestellen zoals ik ook nooit meer ga doen
pi_199298498
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:14 schreef Hanca het volgende:
Bol.com en met name Coolblue staan ook bekend om hun service. Coolblue levert het niet alleen met een eigen chauffeur af, ook installeren ze voor je. En ze hebben natuurlijk fysieke winkels waar je ook heen kunt als er wat mis is.

Bol.com heb ik al verschillende keren dingen naar terug gestuurd die kapot waren gegaan en dan is het binnen 15 dagen gerepareerd of je krijgt je aankoopbedrag terug als het in de garantieperiode is.

De vraag is of amazon daar wel tegen op kan concurreren.
Het is eerder zo dat als Amazon hier eenmaal echt voet aan de grond heeft ze in stap 2 Coolblue en Bol gaan wegconcurreren door veel goedkoper aan te bieden. Dat kan, zonder service. Voor onpersoonlijke producten kiezen Nederlanders doorgaans niet voor service, maar voor het goedkoopste. Coolblue & Bol zullen dus mee moeten gaan en hun service afschaffen om te kunnen blijven concurreren. Gezien Amazon miljarden te vergooien heeft kunnen ze dat langer volhouden.

Mijn voorspelling is dat over een jaar of 5 a 10 Amazon hier ook vrijwel alleenheerser is en/of coolblue of bol heeft overgenomen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199298578
Ik hou veel van speuren naar leuke boeken en soms koop je ze dan op amazon. Of ergens anders, maar net waar ze te vinden zijn. Ik vind de 2e handsboekenkoopfunctie zodat je via amazon bij derden kan kopen ook prima werken trouwens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199298626
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 23:22 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik het van de meeste ook echt niet meer weet. Sowieso verwacht ik dat wij nog wel meemaken dat bedrijven compleet boven landen staan.
Dat is al zo.
Met handelsverdragen kunnen bedrijven schades claimen als nieuwe wetgeving hun geld kost. Ook NL heeft al claims hiervoor betaald. Oa aan shell/exon.

Arme landen die met wetgeving arbeiders willen beschermen moeten ook vaak miljarden aan claims hierdoor betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:04:24 #44
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_199298997
Hm, ja. Ga je dan ook niet meer bij Albert Heijn kopen? Gezien de slavenpraktijken in hun distributiecentra?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 10:30:24 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199299272
TS moet lekker naar China of Rusland verhuizen. Zo te horen past hij daar perfect in.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199299425
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:30 schreef Netsplitter het volgende:
TS moet lekker naar China of Rusland verhuizen. Zo te horen past hij daar perfect in.
Dat zijn ook hyperkapitalistische graaisystemen, alleen prioritiseren ze hun eigen toko's.
Jij vindt het wel ok dat b.v. NL langzaam wordt overgenomen door buitenlandse bedrijven die een veel betere concurrentiepositie bezitten? Daar worden we op de lange termijn niet vrolijk van kan ik je vertellen. 1 kabelmaatschappij, 1 bezorgdienst...Daar worden de service en prijzen niet beter van.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 10:55:26 #47
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199299512
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:48 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat zijn ook hyperkapitalistische graaisystemen, alleen prioritiseren ze hun eigen toko's.
Jij vindt het wel ok dat b.v. NL langzaam wordt overgenomen door buitenlandse bedrijven die een veel betere concurrentiepositie bezitten? Daar worden we op de lange termijn niet vrolijk van kan ik je vertellen. 1 kabelmaatschappij, 1 bezorgdienst...Daar worden de service en prijzen niet beter van.
Sinds wanneer hebben we één kabelmaatschappij? Of één bezorgservice?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199299529
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben we één kabelmaatschappij? Of één bezorgservice?
Geef het tijd. thuisbezorgd heeft al een monopolie min of meer. Waardoor ze belachelijke percentages kunnen eisen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 11:00:21 #49
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199299582
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:56 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Geef het tijd. thuisbezorgd heeft al een monopolie min of meer. Waardoor ze belachelijke percentages kunnen eisen.
Dan stappen bedrijven over naar Deliveroo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:06:46 #50
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199299669
zolang zij alles goedkoper dan andere webshops verkopen gaan ze heeeeel groot worden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 11:53:43 #51
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_199300208
Maar intussen natuurlijk wel Chinese rommel kopen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_199300244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het is eerder zo dat als Amazon hier eenmaal echt voet aan de grond heeft ze in stap 2 Coolblue en Bol gaan wegconcurreren door veel goedkoper aan te bieden. Dat kan, zonder service. Voor onpersoonlijke producten kiezen Nederlanders doorgaans niet voor service, maar voor het goedkoopste. Coolblue & Bol zullen dus mee moeten gaan en hun service afschaffen om te kunnen blijven concurreren. Gezien Amazon miljarden te vergooien heeft kunnen ze dat langer volhouden.

Mijn voorspelling is dat over een jaar of 5 a 10 Amazon hier ook vrijwel alleenheerser is en/of coolblue of bol heeft overgenomen.
Ik denk dat jij de veerkracht van bol.com onderschat. En het belang van service. Amazon heeft zo ver ik weet (het was in elk geval tot voor kort zo) nergens in Europa vandaag besteld, vanavond in huis. Ook vandaag besteld, morgen in huis is zeer zeldzaam, meestal zijn er gewoon langere levertijden. Amazon Duitsland is ook helemaal niet zo goedkoop, niet standaard goedkoper dan bol.com. Als Amazon op de prijs wil winnen, zullen ze dus ook in Duitsland goedkoper moeten worden, anders gaan alle Duitsers naar Amazon Nederland. Met de veel grotere markt in Duitsland zou ze dat wel heel veel gaan kosten, de vraag is of de kleine Nederlandse markt daar tegen op weegt.

Amazon is ook geen concurrentie op het gebied van retail gewend. Ze hebben nog geen enkele markt betreden waar een type bol.com of zelfs een coolblue actief was.

En Alexa (hun product waar ze echt mensen aan zich binden) zit Nederland niet op te wachten: https://www.ad.nl/economi(...)iet-zitten~a3de4c0b/
Alexa spreekt ook geen Nederlands en voor zover bekend zijn daar geen plannen voor.

Verkopen via bol.com is ook goedkoper: bij amazon moet je een zakelijk account nemen, bij bol niet. En amazon verkoopt weinig zelf, ze moeten het echt hebben van derden die overstappen naar amazon. Momenteel zou die overstap de ondernemers geld kosten tov bol.com.


De videostreaming van Amazon en de e-books kunnen groter worden. Ik denk ook dat Amazon zich daar uiteindelijk op gaat richten. Dat is de makkelijke markt waar je via abonnementen echt heel makkelijk geld binnen kunt harken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199300506
ik koop via Amazon.de

veel meer aanbod en net zo snel in huis
pi_199300549
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben we één kabelmaatschappij? Of één bezorgservice?
Op veel plekken waaronder hier in Rotterdam kun je qua kabel alleen kiezen tussen z1ggo en zigg0. En glasvezel is nog niet beschikbaar dus een alternatief is er ook niet. Monopolies zijn echt wel een ding hoor.
pi_199300600
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Op veel plekken waaronder hier in Rotterdam kun je qua kabel alleen kiezen tussen z1ggo en zigg0. En glasvezel is nog niet beschikbaar dus een alternatief is er ook niet. Monopolies zijn echt wel een ding hoor.
Klopt, kabel is overal door maar 1 leverancier. Je kunt natuurlijk wel ook via andere methodes internetten en tv kijken, ook als je geen glasvezel hebt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199300618
Liever Amazon dan bol/coolblue.
pi_199301026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, kabel is overal door maar 1 leverancier. Je kunt natuurlijk wel ook via andere methodes internetten en tv kijken, ook als je geen glasvezel hebt.
Klopt je kan ook post sturen per postduif, of een gat graven om in te poepen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199301094
Ik ben het daarmee eens. echter zijn nederlandse (web)winkels ook vreselijke opportunisten met hoge prijzen op items.
pi_199301111
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, kabel is overal door maar 1 leverancier. Je kunt natuurlijk wel ook via andere methodes internetten en tv kijken, ook als je geen glasvezel hebt.
Meestal goedkoper ook alleen veel minder snel.
pi_199301532
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:08 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Meestal goedkoper ook alleen veel minder snel.
Je kan het vergelijken met een kogel gooien of 1 afschieten in een pistool.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199301647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan het vergelijken met een kogel gooien of 1 afschieten in een pistool.
Zo erg.

Ziggo is duur. Hun instap abbo kost iets van 50 euro. Daarvoor krijg je 50mbit down / 10mbit up. Je hebt vdsl abbos die hetzelfde verschaffen oor 2 tientjes minder.
pi_199301662
Je kunt ook de wifi hacken van je buren.
pi_199301669
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:56 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Zo erg.

Ziggo is duur. Hun instap abbo kost iets van 50 euro. Daarvoor krijg je 50mbit down / 10mbit up. Je hebt vdsl abbos die hetzelfde verschaffen oor 2 tientjes minder.
Vdsl in mijn huis is max 5mbit. Het kan niet sneller.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199302023
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Vdsl in mijn huis is max 5mbit. Het kan niet sneller.
De snelheden van vdsl hangen ind af van je koperaansluiting. Ik heb zelf in een flat gewoond uit 1965 en daar haalde ik gewoon 35mbit.
pi_199302427
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:32 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

De snelheden van vdsl hangen ind af van je koperaansluiting. Ik heb zelf in een flat gewoond uit 1965 en daar haalde ik gewoon 35mbit.
De leeftijd van het huis maakt niks uit. Het gaat om de afstand tot het koperverdeelstation. Ook in grote steden kan dit de snelheden verlagen tot 3-5 mbit.
Kortom zonder glasvezel heeft ziggo de monopolie op normaal internet. Tenzij je kogels gooien ipv afschieten met een pistool ook een goed alternatief vindt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199303544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De leeftijd van het huis maakt niks uit. Het gaat om de afstand tot het koperverdeelstation. Ook in grote steden kan dit de snelheden verlagen tot 3-5 mbit.
Kortom zonder glasvezel heeft ziggo de monopolie op normaal internet. Tenzij je kogels gooien ipv afschieten met een pistool ook een goed alternatief vindt.
Vdsl was in mijn vorige huis en mijn huidige huis prima, kabel deed het in mijn vorige huis praktisch niet (er was waarschijnlijk een kabelbreuk, maar ziggo ging dat niet oplossen zeiden ze). In mijn huidige huis maar niet aan die ellende begonnen.

Nu heb ik glasvezel, maar eigenlijk nooit klachten gehad over vdsl.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199303690
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Vdsl was in mijn vorige huis en mijn huidige huis prima, kabel deed het in mijn vorige huis praktisch niet (er was waarschijnlijk een kabelbreuk, maar ziggo ging dat niet oplossen zeiden ze). In mijn huidige huis maar niet aan die ellende begonnen.

Nu heb ik glasvezel, maar eigenlijk nooit klachten gehad over vdsl.
Bij mij was vdsl ook stabiel en geen klachten want sneller dan 5mbit was gewoonweg niet mogelijk wat je weet bij het afsluiten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199303991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij mij was vdsl ook stabiel en geen klachten want sneller dan 5mbit was gewoonweg niet mogelijk wat je weet bij het afsluiten.
Ik zat aan 40mb hier, dus dat gaat prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199304086
Dsl is achterhaalde techniek die veel slechter is dan kabel of glasvezel. Als je dicht bij de centrale woont heb je nog wel ok snelheden maar die neemt heel hard af als de afstand groter wordt. Voor veel mensen is het dus geen alternatief voor kabel. Punt is dat itt tot kabel, de ptt koperlijn waar dsl nog steeds over gaat, wel al heel lang open voor concurrenten is. Je kon altijd al kiezen of je kpn dsl of bbned of babyxl of versatel of weet ik veel wilde. Kabel is gesloten, slechts 1 aanbieder per gebied, en ziggo die in heel veel gebieden de alleenheerser is houdt dat ook liever zo. Het bedrijf achter ziggo, liberty global, een enorme multinational, betaalt daar heel veel lobbygeld voor, en ze zullen ook glasvezel wel proberen te saboteren. Wat dat betreft is het bijna net zo'n kut bedrijf als Amazon. Maar Amazon is nog veel erger want die hebben op veel meer gebieden een monopoliepositie.
pi_199309746
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de veerkracht van bol.com onderschat. En het belang van service. Amazon heeft zo ver ik weet (het was in elk geval tot voor kort zo) nergens in Europa vandaag besteld, vanavond in huis. Ook vandaag besteld, morgen in huis is zeer zeldzaam, meestal zijn er gewoon langere levertijden. Amazon Duitsland is ook helemaal niet zo goedkoop, niet standaard goedkoper dan bol.com. Als Amazon op de prijs wil winnen, zullen ze dus ook in Duitsland goedkoper moeten worden, anders gaan alle Duitsers naar Amazon Nederland. Met de veel grotere markt in Duitsland zou ze dat wel heel veel gaan kosten, de vraag is of de kleine Nederlandse markt daar tegen op weegt.

Amazon is ook geen concurrentie op het gebied van retail gewend. Ze hebben nog geen enkele markt betreden waar een type bol.com of zelfs een coolblue actief was.

En Alexa (hun product waar ze echt mensen aan zich binden) zit Nederland niet op te wachten: https://www.ad.nl/economi(...)iet-zitten~a3de4c0b/
Alexa spreekt ook geen Nederlands en voor zover bekend zijn daar geen plannen voor.

Verkopen via bol.com is ook goedkoper: bij amazon moet je een zakelijk account nemen, bij bol niet. En amazon verkoopt weinig zelf, ze moeten het echt hebben van derden die overstappen naar amazon. Momenteel zou die overstap de ondernemers geld kosten tov bol.com.

De videostreaming van Amazon en de e-books kunnen groter worden. Ik denk ook dat Amazon zich daar uiteindelijk op gaat richten. Dat is de makkelijke markt waar je via abonnementen echt heel makkelijk geld binnen kunt harken.
De grote troef van Amazon is AWS. Bijna alle grote internetbedrijven lopen via servers van Amazon (Netflix, Uber, Linkedin etc. etc.) Leggen inmiddels ook zelf kabels tussen werelddelen en hebben overal en nergens datacenters staan.

Retail is dan weliswaar veel omzet maar de marges zijn laag

vwb webshop Amazon, veel dingen wat zij in Amerika innoveerden waren hier al gemeengoed
pi_199309763
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zat aan 40mb hier, dus dat gaat prima.
Hier 100mbit op vdsl, gaat prima. Erg stabiel en eigenlijk nooit gezeik (XS4ALL). Die snelheid haal ik ook

Ik zou naar 200mbit kunnen op de lijn maar vind dat een beetje zonde van het geld want 100 is snel zat voor mijn gebruik.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 02:16:56 #72
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_199309800
kwaadaardig bedrijf :')

Hier stopte ik met lezen, rot toch op zeg.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 12:27:38 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199313506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 01:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hier 100mbit op vdsl, gaat prima. Erg stabiel en eigenlijk nooit gezeik (XS4ALL). Die snelheid haal ik ook

Ik zou naar 200mbit kunnen op de lijn maar vind dat een beetje zonde van het geld want 100 is snel zat voor mijn gebruik.
Pfftt, geen gigabit hebben. :P ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 12:30:33 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199313541
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:36 schreef Farenji het volgende:
Dsl is achterhaalde techniek die veel slechter is dan kabel of glasvezel. Als je dicht bij de centrale woont heb je nog wel ok snelheden maar die neemt heel hard af als de afstand groter wordt. Voor veel mensen is het dus geen alternatief voor kabel. Punt is dat itt tot kabel, de ptt koperlijn waar dsl nog steeds over gaat, wel al heel lang open voor concurrenten is. Je kon altijd al kiezen of je kpn dsl of bbned of babyxl of versatel of weet ik veel wilde. Kabel is gesloten, slechts 1 aanbieder per gebied, en ziggo die in heel veel gebieden de alleenheerser is houdt dat ook liever zo. Het bedrijf achter ziggo, liberty global, een enorme multinational, betaalt daar heel veel lobbygeld voor, en ze zullen ook glasvezel wel proberen te saboteren. Wat dat betreft is het bijna net zo'n kut bedrijf als Amazon. Maar Amazon is nog veel erger want die hebben op veel meer gebieden een monopoliepositie.
Amazon heeft op geen enkel marktsegment een monopolie. Zelfs niet bij benadering dus dat is geen argument en buiten de VS zijn ze lang niet zo succesvol op het gebied van retail.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314049
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:00 schreef GeneralRadek het volgende:
En nog steeds blijven ze maar graaien en uitbuiten
https://www.volkskrant.nl(...)og-mee-weg~b48bc6cf/
Als de Guardian en hun buitenlandse kompanen nu eens gedegen onderzoek zouden doen naar de constructies die Amazon hanteert en wie waarom voor hoeveel benadeeld zou worden, dan heb je best een interessante casuļstiek.

De jaarrekening van de Luxemburgse dozenschuifholding (die overal in de EU vaste inrichtingen zal hebben) downloaden en dan wat conclusies trekken uit parameters als omzet en commerciėle winst versus belastingdruk is gewoon totaal nietszeggend. Helemaal als je dat lardeert met gefoeter op het feit dat er winst naar de Luxemburgse entiteit geschoven zou worden, terwijl de crux nu juist is dat die verlies draaien.

Verder is het natuurlijk totaal onzinnig om volledig legale activiteiten maar op een andere manier te willen belemmeren, omdat de uitkomst je niet aanstaat. Dan pas je de wet aan, of je zeurt niet. Komt er sowieso binnenkort niet een uitspraak in de zaak die Amazon en Luxemburg zelf (!) hebben aangespannen? Da's wel interessant leesvoer dan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199314152
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Als de Guardian en hun buitenlandse kompanen nu eens gedegen onderzoek zouden doen naar de constructies die Amazon hanteert en wie waarom voor hoeveel benadeeld zou worden, dan heb je best een interessante casuļstiek.

De jaarrekening van de Luxemburgse dozenschuifholding (die overal in de EU vaste inrichtingen zal hebben) downloaden en dan wat conclusies trekken uit parameters als omzet en commerciėle winst versus belastingdruk is gewoon totaal nietszeggend. Helemaal als je dat lardeert met gefoeter op het feit dat er winst naar de Luxemburgse entiteit geschoven zou worden, terwijl de crux nu juist is dat die verlies draaien.

Verder is het natuurlijk totaal onzinnig om volledig legale activiteiten maar op een andere manier te willen belemmeren, omdat de uitkomst je niet aanstaat. Dan pas je de wet aan, of je zeurt niet. Komt er sowieso binnenkort niet een uitspraak in de zaak die Amazon en Luxemburg zelf (!) hebben aangespannen? Da's wel interessant leesvoer dan.
Was het niet ook Juncker die dit zo geregeld heeft namens Luxemburg?
pi_199314257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Was het niet ook Juncker die dit zo geregeld heeft namens Luxemburg?
Niet eigenhandig, maar hij was wel MP en MinFin toentertijd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 15:10:27 #78
414785 sirdanilot
pi_199315652
Er bestaat geen ethische consumptie in een kapitalistisch systeem.

Verder heeft bol.com in ons land al jaaaaarenlang een de facto monopolie op wat Amazon aanbiedt (zoveel mogelijk spullen online verkopen en ook zo snel mogelijk bezorgen tegen een zo laag mogelijke prijs) , dus ik zie de Nederlandse webwinkels nog niet zo snel omvallen vanwege amazon. Natuurlijk heeft Amazon economics of scale die bol.com niet heeft maar ik heb wel het idee dat oudere mensen van bol zullen blijven kopen. Jongere mensen zullen wellicht prijzen gaan vergelijken en dan bij Amazon kopen als het goedkoper is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 15:49:29 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199316107
quote:
15s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:06 schreef junkiesietze het volgende:
zolang zij alles goedkoper dan andere webshops verkopen gaan ze heeeeel groot worden.
Dat doen ze niet echt en Amazon verkoopt zelf zo veel niet, het is grotendeels een webinterface en logistieke ondersteuner voor kleinere winkeliers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199316234
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat doen ze niet echt en Amazon verkoopt zelf zo veel niet, het is grotendeels een webinterface en logistieke ondersteuner voor kleinere winkeliers.
Je moet alleen als kleinere winkelier niet te succesvol worden want dan maakt amazon je producten na en drukken ze je uit de markt. Is vaak genoeg gebeurd.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:05:47 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199316290
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:00 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je moet alleen als kleinere winkelier niet te succesvol worden want dan maakt amazon je producten na en drukken ze je uit de markt. Is vaak genoeg gebeurd.
Ik kan mij weinig, of eigenlijk geen een, producten herinneren waarbij dat gebeurt is. Amazon maakt niet zo gek veel producten. Nou ja, eigenlijk geen maar ze worden als Amazon op de markt gezet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199316376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan mij weinig, of eigenlijk geen een, producten herinneren waarbij dat gebeurt is. Amazon maakt niet zo gek veel producten. Nou ja, eigenlijk geen maar ze worden als Amazon op de markt gezet.
Toch gebeurt het wel, ik kon zelf zo snel even geen beter artikel vinden dan deze die helaas achter een paywall zit: https://www.wsj.com/artic(...)products-11587650015 maar er is vast meer te vinden.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:14:48 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199316399
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

Toch gebeurt het wel, ik kon zelf zo snel even geen beter artikel vinden dan deze die helaas achter een paywall zit: https://www.wsj.com/artic(...)products-11587650015 maar er is vast meer te vinden.
Ja, ik ben het volledig met je eens dat dit soort zaken discutabel zijn en niet mogen gebeuren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199385928
Hoop bombarie van mevrouw Vestager, maar weer teruggefloten.
----

Amazon. AMZN 1.05% com Inc. struck a new blow to European Union’s efforts to wring more tax from big tech companies when the bloc’s second highest court sided with the company over a $300 million tax bill.

An EU court in Luxembourg on Wednesday annulled a 2017 decision from the European Commission, the EU’s top antitrust authority, that had ordered Amazon to pay 250 million euros in taxes to Luxembourg, the latest of several big EU tax decisions to be overturned.

The decision is a victory for Amazon, and a significant blow to Margrethe Vestager, an executive vice president of the commission who is leading a campaign to curb alleged excesses by some of the world’s largest tech companies, including Amazon, Apple Inc. and Alphabet Inc.’s Google.

Ms. Vestager had already been rebuked once by the same court in a similar case. The General Court overturned her 2016 order that Ireland must recoup some ¤13 billion in taxes from Apple. Ms. Vestager has since appealed that case to the Court of Justice, the EU’s top court.

Ms. Vestager’s tax cases were among her first big salvos against tech companies in her role running EU competition enforcement. She later fined Google three times for alleged abuses of dominance, which the company is appealing. In recent months, she has also filed formal antitrust charges against Amazon and Apple for their treatment of rivals.

Both the Amazon and Apple tax cases are based on a facet of EU law aimed at creating a level playing field for companies across the bloc by forbidding governments from granting companies some types of state aid.

Wednesday’s decision could have a significant impact on Ms. Vestager’s efforts to use those rules to go after what she contends were sweetheart tax deals granted to multinational companies based in a handful of EU countries, including Luxembourg and Ireland. In addition to the Amazon and Apple tax cases, Ms. Vestager ordered tax repayments from companies including Starbucks Corp. , Nike Inc. and Fiat Chrysler, now part of Stellantis NV.

On Wednesday, the General Court is also expected to decide the appeal from Engie SA, a French state-owned energy company, of the commission’s decision to order Luxembourg to recoup roughly ¤120 million in unpaid taxes. Both of Wednesday’s decisions can be appealed to the Court of Justice.

So far Ms. Vestager’s record in tax cases has been mixed. The General Court sided with Apple and Starbucks in their appeals but with Ms. Vestager in the case against Fiat.

In the Apple case, the General Court annulled the tax decision, saying the commission had failed to meet the legal standards in showing that Apple was illegally given special treatment.

The Amazon case is coming to a head as international talks aimed, at least in part, at shifting the taxation of big tech companies are making progress. Those talks, shepherded by the Organization for Economic Cooperation and Development, had been bogged down, leading several countries to impose their own unilateral taxes on big digital companies, including Amazon, over objections from technology trade groups.

Wednesday’s decision concerns a structure Amazon used in Europe as part of a series of transactions known internally inside the company as Project Goldcrest, named for Luxembourg’s national bird.

Under the plan, the company funneled all of its e-commerce sales in the EU through an operating company called Amazon EU SARL. But that company paid a significant royalty every year to an untaxed Luxembourg-registered parent called Amazon Europe Holding Technologies SCS, reducing the operating company’s taxable income.

In its 2017 decision against Amazon, the commission argued that the company had improperly inflated the royalty to eat up the operating company’s profit. The commission said the way Amazon calculated its tax base in Luxembourg was based on a 2003 tax deal, which was prolonged in 2011. The commission ordered Luxembourg to recoup from Amazon ¤250 million in alleged unpaid taxes over an eight-year period.

Amazon, which had since changed its tax structure, said at the time that it “did not receive any special treatment from Luxembourg and that we paid tax in full accordance with both Luxembourg and international tax law.”

In its appeal, argued in 2020 before the General Court, Amazon said the commission’s decision was riddled with legal and factual errors, contending that its payments were in keeping with international tax principles and that Luxembourg’s tax rulings didn’t confer an advantage on the e-commerce company. Luxembourg also appealed.

The U.S. Internal Revenue Service, for its part, had also sought as much as $1.5 billion in additional taxes from Amazon over the same set of transactions, but a U.S. tax court sided with Amazon in 2017, ruling that the IRS had made arbitrary determinations and abused its discretion in several instances. A U.S. appeals court later upheld that decision.

https://www.wsj.com/artic(...)122?mod=hp_lead_pos2
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 12 mei 2021 @ 19:59:48 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199393209
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:45 schreef Subw00fer het volgende:
Flauwekul allemaal. Soms heeft Amazon een aantrekkelijker aanbod dan concurrenten (Bol, CoolBlue, Ali, etc.) maar soms ook niet.
Dit, dus. Bestel er regelmatig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 12 mei 2021 @ 20:03:03 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199393287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:18 schreef pvdplanet het volgende:
ik koop via Amazon.de

veel meer aanbod en net zo snel in huis
Hey, pssst, amazon.nl = amazon.de.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 12 mei 2021 @ 20:04:02 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199393303
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:56 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

Zo erg.

Ziggo is duur. Hun instap abbo kost iets van 50 euro. Daarvoor krijg je 50mbit down / 10mbit up. Je hebt vdsl abbos die hetzelfde verschaffen oor 2 tientjes minder.
:?

Zijn we terug in 1980, of zo?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199402509
Ome Jeff laat ook een aardig bootje bouwen in Alblasserdam

https://www.ad.nl/dordrec(...)n-vriendin~aa36a3cd/
pi_199402874
quote:
10s.gif Op donderdag 13 mei 2021 12:40 schreef tjoptjop het volgende:
Ome Jeff laat ook een aardig bootje bouwen in Alblasserdam

https://www.ad.nl/dordrec(...)n-vriendin~aa36a3cd/
Zouden ze daar ook een toilet in bouwen, of plast ie gewoon in een flesje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')