abonnement Unibet Coolblue
pi_194547314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:01 schreef trein2000 het volgende:
De vraag is of dat niet redelijkerwijs te verwachten viel, ik heb vanaf maart de waarschuwingen voor een tweede golf al voorbij zien komen. Dus ik wil die vraag nog niet zomaar met nee beantwoorden.
Ik ook niet, maar ook niet bij voorbaat met ja.

En de tweede golf is volgens mij nooit in deze periode voorspeld. Die zou pas in september of oktober komen. Vandaar ook de verwachtingen van de GGD'en dat ze nog ruimschoots de tijd hadden. Zeker gezien de zeer lage benodigde capaciteit een maand geleden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 augustus 2020 @ 02:02:48 #152
408813 crew  trein2000
pi_194547315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 01:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn analogie met de IC-capaciteit. Je anticipeert op de verwachtingen die je hebt, als die veel lager blijken uit te pakken ga je afschalen.

Nu blijkt bv. dat de ziekenhuisopnames ver achter blijven bij het aantal positieve testen. Dan had je nu dus met allerlei duimendraaiend IC-personeel gezeten? Personeel dat nu eigenlijk ook op vakantie had kunnen gaan en uitgerust kan beginnen aan het najaar (wat nu gelukkig ook gebeurd is)?
Het verschil is natuurlijk wel dat IC-personeel wat je al hebt vrij snel terug te roepen is van vakantie. Dat is een kwestie van dagen.
Mensen die je nog moet opleiden dat duurt blijkbaar weken, dus heb je een veel langere reactietijd als het toch onverhoopt misgaat.

Dat is wel een verschil.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194547319
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk wel dat IC-personeel wat je al hebt vrij snel terug te roepen is van vakantie. Dat is een kwestie van dagen.
Mensen die je nog moet opleiden dat duurt blijkbaar weken, dus heb je een veel langere reactietijd als het toch onverhoopt misgaat.

Dat is wel een verschil.
Ook aan IC-personeel is een tekort en die zijn/gaan ze nu aan het opleiden. Dat levert ongetwijfeld ook vertraging op doordat mensen nu met vakantie zijn. De verwachting is (nog steeds) dat de extra mankracht er pas in oktober hoeft te zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194547320
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ook niet bij voorbaat met ja.

En de tweede golf is volgens mij nooit in deze periode voorspeld. Die zou pas in september of oktober komen. Vandaar ook de verwachtingen van de GGD'en dat ze nog ruimschoots de tijd hadden. Zeker gezien de zeer lage benodigde capaciteit een maand geleden.
Nee in het begin hadden ze verwacht en gehoopt dat het virus seizoen gebonden was. Helaas blijkt dat niet zo te zijn daarom loopt het sneller op dan verwacht. Voor alle RIVM zeikers heel veel virussen zijn dat dus zo gek is die gedachte niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 augustus 2020 @ 02:06:14 #155
408813 crew  trein2000
pi_194547322
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een ding wel, ja. Aan de andere kant, hoe menselijk is het om mensen maandenlang de toegang tot hun familie te ontzeggen? In hoeverre zijn de afstandsregels gerespecteerd? Was het binnen/buiten? Heeft men een familiebarbecue gegeven of zijn dit allemaal beperkte haarden?

Dat vind ik nogal belangrijke vragen voor ik daar wat zinnigs over kan zeggen.
Een mix van van alles ongetwijfeld. Zijn gewoon cijfers van het RIVM. 15% van de getraceerde besmettingen komen voort uit familiebezoek. Tegenover iets meer dan 3% in de horeca.

Dan vind ik het raar dat ik als ik een hamburger wil eten bij McDonald’s eerst een halve dag administratie moet doen. Maar dat een barbecue hier in de tuin zonder enige regel kan en mag.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194547323
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:01 schreef trein2000 het volgende:
Daarnaast zie ik hier weer die typisch Nederlandse zorgefficency mentaliteit terug. En dat is in principe een goed iets, het zorgt er voor dat wij zeer goede zorg hebben die relatief betaalbaar is. Maar zodra er iets gebeurt is er meteen een probleem want er is nergens overcapaciteit.
Ik roep al maanden dat er gewoon een maatschappelijk debat moet komen over de zorgkosten. En met name de vraag in hoeverre wij als samenleving redelijkerwijs bereid zijn te betalen voor bv. die overcapaciteit. Maar ook bv. voor een beter loon voor verplegend personeel.

Uiteraard is iedereen op papier voor hoger loon voor het personeel, maar hoeveel mensen realiseren zich dat dit wel opgehoest moet worden via belastingen.

Maar ondertussen gaat Nederland gewoon door met het vergelijken van zorgpremies en een houding van 'zo min mogelijk betalen, zoveel mogelijk krijgen'. Een solidariteitssysteem kan niet draaien op een houding van 'de gebruiker betaalt'
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194547326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:06 schreef trein2000 het volgende:
15% van de getraceerde besmettingen komen voort uit familiebezoek. Tegenover iets meer dan 3% in de horeca.

Dan vind ik het raar dat ik als ik een hamburger wil eten bij McDonald’s eerst een halve dag administratie moet doen. Maar dat een barbecue hier in de tuin zonder enige regel kan en mag.
In hoeverre is dat een eerlijke vergelijking? Hoeveel uur wordt er besteed in de horeca versus hoeveel uur wordt er besteed bij familieleden? En is 'horecabezoek met de familie' een subset van 'familiebezoeken'?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194547333
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:06 schreef ipa84 het volgende:
Nee in het begin hadden ze verwacht en gehoopt dat het virus seizoen gebonden was. Helaas blijkt dat niet zo te zijn daarom loopt het sneller op dan verwacht.
Volgens mij is al snel geroepen door de gezaghebbende instanties dat er weinig indicaties waren om aan te nemen dat het seizoensgebonden is. Het waren vooral de mensen die dat dachten/hoopten, en mede daardoor hun gedrag nog verder versoepeld hebben.

Het helpt niet dat mensen als De Hond zich dan gaan mengen in het debat en een grote schare mensen achter zich krijgt. Helemaal als je van die 'buiten kun je niet besmet worden'-onzin krijgt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 02:11:21 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194547335
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een ding wel, ja. Aan de andere kant, hoe menselijk is het om mensen maandenlang de toegang tot hun familie te ontzeggen? In hoeverre zijn de afstandsregels gerespecteerd? Was het binnen/buiten? Heeft men een familiebarbecue gegeven of zijn dit allemaal beperkte haarden?

Dat vind ik nogal belangrijke vragen voor ik daar wat zinnigs over kan zeggen.
Rigide contacten verbieden gaat hem dan op termijn ook niet worden. Iig niet bij het deel dat geen probleem ondervindt. Bij ons maken we de bewuste afweging en de "levenslustigen" huggen weer onderling als bijna vanouds.
Ik ervaar/zie die ontwikkling ook bij duidelijk kwetsbaren, de zg huidhonger als behoefte.

Dat "nu" besmettingen vooral lijken plaats te vinden in de close-by situatie llijkt mij dan ook verklaarbaar wanneer de externe mogelijkheid (die buiten familie/friends) gericht is op actief afstandhouden. Weinigen gaan nu met onbekenden, feestjes houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194547349
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij is al snel geroepen door de gezaghebbende instanties dat er weinig indicaties waren om aan te nemen dat het seizoensgebonden is. Het waren vooral de mensen die dat dachten/hoopten, en mede daardoor hun gedrag nog verder versoepeld hebben.

Het helpt niet dat mensen als De Hond zich dan gaan mengen in het debat en een grote schare mensen achter zich krijgt. Helemaal als je van die 'buiten kun je niet besmet worden'-onzin krijgt.
Ik heb het ook niet over De Hond, hij doet erg aan cherry picking. Maar er waren er meer die er zo over dachten. Gommers zei dat gisteren ook nog bij op1 (ik weet het hij is geen viroloog). Ik denk zelfs dat De Hond het verergert heeft met zijn aerosolen discussie. Hij zei gewoon echt buiten kan je niks gebeuren als mensen dan naast elkaar gaan zitten blijven die grotere druppels echt nog een rol spelen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 augustus 2020 @ 02:19:43 #161
408813 crew  trein2000
pi_194547351
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik roep al maanden dat er gewoon een maatschappelijk debat moet komen over de zorgkosten. En met name de vraag in hoeverre wij als samenleving redelijkerwijs bereid zijn te betalen voor bv. die overcapaciteit. Maar ook bv. voor een beter loon voor verplegend personeel.

Uiteraard is iedereen op papier voor hoger loon voor het personeel, maar hoeveel mensen realiseren zich dat dit wel opgehoest moet worden via belastingen.

Maar ondertussen gaat Nederland gewoon door met het vergelijken van zorgpremies en een houding van 'zo min mogelijk betalen, zoveel mogelijk krijgen'. Een solidariteitssysteem kan niet draaien op een houding van 'de gebruiker betaalt'
Correct, dat maakt dit ook zo lastig. Ik vind de zorg in principe duur genoeg. Het is een van de grootste uitgaven van het Rijk. Om de overheidsfinanciën houdbaar te houden moeten de kosten eerder omlaag dan omhoog.

Tegelijkertijd ziet iedereen denk ik in dat de (semi-)publieke sector er afgelopen decennia behoorlijk bekaaid vanaf gekomen is en dit zo eigenlijk niet door kan gaan. Maar daar zit tegelijkertijd ook weer een risico in. Want stel we geven alle verpleegkundigen er een schaal bij. Hoe lang duurt het dan voor de politieagenten, leraren, brandweermannen etc. ook weer op het Malieveld staan.

En dat met een flinke recessie voor de boeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 06:06:13 #162
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_194547675
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik bedoel like, we hebben een leger van soldaten werkloos thuis op de bank zitten want op missie gaan is even geen optie, waarom hebben ze daar niet even een blik van open getrokken?
zelfs dat werd al eens gezegd in de persco...snap dat dus ook niet.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_194547805
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ze hadden verdomme vijf maanden om mankracht te regelen. Kap toch eens met dit soort ongein.
Jij hebt gelijk dat ze tijd gehad hebben om dit regelen.

Maar tijdens dit proces hebben ze bewust afgeschaald omdat ze dachten dat het allemaal niet zo’n vaart zou lopen. En dat intocht echt wel verwijtbaar natuurlijk. Begin juli was dat, toen hebben ze mensen die gepland stonden opgeleid te worden geschrapt. Want ze wilden niet dat mensen duimen zouden gaan draaien.

Verdomme zeg, ongelofelijk. Als we iets geleerd zouden moeten hebben van de eerste uitbraak, is dat dat je beter overcapaciteit kan hebben, dan de hele tijd achter de feite aanlopen. Maar ja, overcapaciteit kost geld hè, en daar gaat het toch om. Dat deze misrekeningen uiteindelijk veel meer geld kunnen kosten, lijken ze in hun misrekeningen niet mee te wegen.

Uit het bericht van de nos op 3 juli:
quote:
.. gaat de GGD nu minder nieuwe mensen opleiden. "Anders zitten er straks gewoon teveel mensen duimen te draaien", zegt een woordvoerder.

Op dit moment zijn er 450 fulltime banen ingevuld bij de GGD. Het plan was om het aantal contactonderzoekers uit te breiden naar 850. Maar doordat er minder onderzoek gedaan wordt, zijn er nu niet meer dan 550 mensen nodig...
En dan nu gaan roepen dat je niet zomaar een nieuw blik medewerkers opentrekt. :’)
Nee, maar als je je gewoon vasthoudt aan oorspronkelijk plannen, had je nu al honderden extra mensen gehad.

[ Bericht 11% gewijzigd door capricia op 14-08-2020 07:51:06 ]
pi_194547954
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij hebt gelijk dat ze tijd gehad hebben om dit regelen.

Maar tijdens dit proces hebben ze bewust afgeschaald omdat ze dachten dat het allemaal niet zo’n vaart zou lopen. En dat intocht echt wel verwijtbaar natuurlijk. Begin juli was dat, toen hebben ze mensen die gepland stonden opgeleid te worden geschrapt. Want ze wilden niet dat mensen duimen zouden gaan draaien.

Verdomme zeg, ongelofelijk. Als we iets geleerd zouden moeten hebben van de eerste uitbraak, is dat dat je beter overcapaciteit kan hebben, dan de hele tijd achter de feite aanlopen. Maar ja, overcapaciteit kost geld hè, en daar gaat het toch om. Dat deze misrekeningen uiteindelijk veel meer geld kunnen kosten, lijken ze in hun misrekeningen niet mee te wegen.

Uit het bericht van de nos op 3 juli:
[..]

En dan nu gaan roepen dat je niet zomaar een nieuw blik medewerkers opentrekt. :’)
Nee, maar als je je gewoon vasthoudt aan oorspronkelijk plannen, had je nu al honderden extra mensen gehad.
Ik vind dit een hele Nederlandse manier van denken vam de GGD.
Zie je ook op kantoor erg, bij de gemeente, ic bedden, overal.

Die kortzichtige efficiënte gedachtegang zorgt nu voor problemen.
Je zou hopen dat ze er iets van leren, maar nee. Liever het zorgpersoneel tegen een burn out aanduwen dan dat het misschien een euro teveel kost.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 14-08-2020 07:51:26 ]
pi_194548115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 02:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik roep al maanden dat er gewoon een maatschappelijk debat moet komen over de zorgkosten. En met name de vraag in hoeverre wij als samenleving redelijkerwijs bereid zijn te betalen voor bv. die overcapaciteit. Maar ook bv. voor een beter loon voor verplegend personeel.

Uiteraard is iedereen op papier voor hoger loon voor het personeel, maar hoeveel mensen realiseren zich dat dit wel opgehoest moet worden via belastingen.

Maar ondertussen gaat Nederland gewoon door met het vergelijken van zorgpremies en een houding van 'zo min mogelijk betalen, zoveel mogelijk krijgen'. Een solidariteitssysteem kan niet draaien op een houding van 'de gebruiker betaalt'
Eens, een hoger loon voor zorgpersoneel kost miljarden (via belastingen) dus ik snap wel dat de coalitie niet zomaar meegaat in het sentiment van de oppositie. Dezelfde oppositiepartijen die nu goeie sier willen maken en straks na de verkiezingen ook ineens anders in de wedstrijd gaan zitten als ze zelf moeten gaan regeren. Want dan willen ze de zorgpremies allemaal zo laag mogelijk houden, zo werkt het niet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194548650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Eens, een hoger loon voor zorgpersoneel kost miljarden (via belastingen) dus ik snap wel dat de coalitie niet zomaar meegaat in het sentiment van de oppositie. Dezelfde oppositiepartijen die nu goeie sier willen maken en straks na de verkiezingen ook ineens anders in de wedstrijd gaan zitten als ze zelf moeten gaan regeren. Want dan willen ze de zorgpremies allemaal zo laag mogelijk houden, zo werkt het niet.
Even wat hard gezegd, maar het klinkt nu heel nobel om de lonen extra te gaan verhogen (nog even los van de net nieuwe coa), maar de begroting van 2021/2022 wordt er 1 van keihard bezuinigen en belastingverhogingen.
En gezien de zorg/lonen al een enorme kostenpost is.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:42:02 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194548671
Israël stopt met quarantaine voor reizigers uit Kroatië en Bulgarije. Zal Nederland even logisch zijn of?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:29:27 #168
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194549270
Interessante column

twitter


quote:
Ik bel met de Leidse Korea-expert Remco Breuker. Het eerste dat hij, tot mijn verbazing, uitlegt, is dat Zuid-Korea helemaal geen lockdown heeft gehad. Behalve scholen bleef alles open en de economie draaide gewoon door. En die verschillende volksaarden dan? Breuker: ‘Er is helemaal geen verschil in volksaard. Nederlanders denken dat ze ongehoorzamer zijn dan ze zijn. En Koreanen denken dat ze gehoorzamer zijn dan ze zijn.’

Maar hoe kan het dan dat Zuid-Korea het virus zo snel en goed wist in te dammen zonder dat hun zorgstelsel bijna ineenstortte, zoals in Nederland?

Breuker: ‘Het Koreaanse zorgstelsel is erg overheidgestuurd, niet marktgestuurd, en heeft daarom vet op de botten. Ook had Korea protocollen en handboeken klaarliggen na eerdere ervaringen met het sars-virus. Die zijn trouwens afgelopen maart in het Engels vertaald, maar het Westen had er geen interesse in.’
Ik heb in dit topic veel te vaak gelezen dat Koreanen/Aziaten zo anders in elkaar steken dan Nederlanders. Nu hoor je ook eens van een Korea-expert dat dit gewoon dikke onzin is. Er zijn andere verklaarbare redenen waarom Zuid-Korea de uitbraken steeds wel zeer beperkt heeft weten te houden

[ Bericht 7% gewijzigd door Gretzl op 14-08-2020 09:35:38 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194549418
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 00:29 schreef Kyran het volgende:
Nog mooier zou gewoon zijn als men niet naar gele/oranje landen zou gaan :D

Denk niet dat die 3000 man per dag allemaal noodzakelijke reizen aan het maken zijn.
we MOETEN op vakantie.......wat een gelul
en achteraf ook niet in qanrantaine willen of gaan

faalbeleid
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194549455
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:29 schreef Gretzl het volgende:
Interessante column

[ twitter ]
[..]

Ik heb in dit topic veel te vaak gelezen dat Koreanen/Aziaten zo anders in elkaar steken dan Nederlanders. Nu hoor je ook eens van een Korea-expert dat dit gewoon dikke onzin is. Er zijn andere verklaarbare redenen waarom Zuid-Korea de uitbraken steeds wel zeer beperkt heeft weten te houden
die hele marktwerking in de zorg is om te kotsen, er zijn 20 keer meer "managers" bijgekomen dan zorgpersoneel.

"Ook had Korea protocollen en handboeken klaarliggen na eerdere ervaringen met het sars-virus. Die zijn trouwens afgelopen maart in het Engels vertaald, maar het Westen had er geen interesse in."

oke :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194549474
Mooi dit, lees in het ene artikel dat Frankrijk heeft Parijs op code rood gezet.
Lees ik in een andere artikel dat de meeste toeristen nu in Parijs Nederlanders zijn :|W
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:45:47 #172
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194549493
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]
"Ook had Korea protocollen en handboeken klaarliggen na eerdere ervaringen met het sars-virus. Die zijn trouwens afgelopen maart in het Engels vertaald, maar het Westen had er geen interesse in."

oke :{
Dit vind ik echt buitengewoon schokkend. Medio maart was al perfect waar te nemen dat Zuid-Korea succesvol handelde met hun aanpak. Ze hadden een gidsland moeten zijn voor de hele wereld
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194549523
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:45 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dit vind ik echt buitengewoon schokkend. Medio maart was al perfect waar te nemen dat Zuid-Korea succesvol handelde met hun aanpak. Ze hadden een gidsland moeten zijn voor de hele wereld
er was ooit eens een uitspraak van de RIVM ergens in februari/maart volgens mij:

"we kijken niet naar andere landen"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:48:40 #174
5428 crew  miss_sly
pi_194549535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:45 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dit vind ik echt buitengewoon schokkend. Medio maart was al perfect waar te nemen dat Zuid-Korea succesvol handelde met hun aanpak. Ze hadden een gidsland moeten zijn voor de hele wereld
Zuid-Korea gaf wel meteen alle privacy op. Er werd een app gebruikt, mobiele telefoongegevens, etc. Mensen die 'gevraagd' worden in quarantaine te gaan, doen dat ook. Dat zijn wel heel grote verschillen met een groot deel van de Nederlanders, die al voor er een app is weigeren die te gaan gebruiken en die, als ze er even onderuit kunnen komen, echt niet in quarantaine gaan; zeker niet 14 dagen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:53:04 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194549612
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zuid-Korea gaf wel meteen alle privacy op. Er werd een app gebruikt, mobiele telefoongegevens, etc. Mensen die 'gevraagd' worden in quarantaine te gaan, doen dat ook. Dat zijn wel heel grote verschillen met een groot deel van de Nederlanders, die al voor er een app is weigeren die te gaan gebruiken en die, als ze er even onderuit kunnen komen, echt niet in quarantaine gaan; zeker niet 14 dagen.
Die hele volksaard daar in Korea, China etc is niet te vergelijken met hier. Zoiets gaat in Nederland gewoon niet gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')