SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #334 Grand Prix van Maleisiëquote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maleisië 2016 heb ik zitten juichen
Vroeger toen het nog in SPT subforum zat. Ik zit die reacties weer te lezen en ik moet weer om glimlachen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #334 Grand Prix van Maleisië
Goed topic
Vroegahquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 10:57 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Vroeger toen het nog in SPT subforum zat. Ik zit die reacties weer te lezen en ik moet weer om glimlachen.
Ik mis wel @motorbloempjequote:Op vrijdag 14 augustus 2020 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vroegah
Laatste jaar SPT volgens mij.
Zondag nieuwe ronde nieuwe kansenquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:18 schreef Nattekat het volgende:
Iedere keer dat ik het beruchte rechte stuk zie, zie ik het weer gebeuren
Ik denk dat het bij Albon de kwalificatie vooral moet verbeteren. Racecraft heeft ie wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:23 schreef bianconeri het volgende:
Volgens Helmut Marko is een race pace van zo'n seconde per ronde langzamer dan Max dichtbij en dus erg goed.
Die beste man is dus niet meer zo veeleisend over een 2e coureur. Dat moet een nieuwe 2e coureur goed doen en wat rust geven.
Zonet was Verstappen op P1 en Mercedes nog niet op de baan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Hamilton 107
2. Bottas 98
3. Verstappen 95
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:25 schreef Nattekat het volgende:
Stand als Verstappen niet uitgevallen was:
1. Hamilton 105
2. Verstappen 102
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:24 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij Albon de kwalificatie vooral moet verbeteren. Racecraft heeft ie wel.
Kloptquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:25 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zonet was Verstappen op P1 en Mercedes nog niet op de baan.
Mooi straks ruzie met Mercedesquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:28 schreef F1gamer het volgende:
Die roze Mercedes rijdt in de weg voor Hamilton
Straks hebben de roze Mercedes ruzie met Alfa Romeoquote:
Mercedes zal wel aan de aero gesleuteld hebben en dan is het altijd even zoeken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:34 schreef Justevo het volgende:
Ik zie Hamilton meer corrigeren dan normaal.
De Red Bull is gewoon beter in de race. Albon bakt er helemaal niks van.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:24 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij Albon de kwalificatie vooral moet verbeteren. Racecraft heeft ie wel.
Dus Verstappen zou Oostenrijk gewonnen hebben?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:25 schreef Nattekat het volgende:
1. Hamilton 105
2. Verstappen 102
Hoe verliest Hamilton 7 punten dan?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan zou verstappen aan kop hebben gestaan en Hamilton tweede met 100 punten
Vraag aan een idioot nooit om uitlegquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe verliest Hamilton 7 punten dan?
Zal het onthoudenquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vraag aan een idioot nooit om uitleg
Maldonado?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:00 schreef Nattekat het volgende:
Williams heeft iemand nog minder dan Latifi gevonden.
Papa in Hongarije 2005quote:
Op welke schaal qua maldonado rijstijl?quote:
Pfoe, durf ik zo niet te zeggen. Let nooit erg op hem. Maar erg best is hij niet iigquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:05 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Op welke schaal qua maldonado rijstijl?
Hij heeft wel mooi een F1 wagen geredenquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Papa in Hongarije 2005
Edit: en uiteraard de beroemde woorden van Chanoch "I'm coming in, I'm having too much grip....".
Als Max niet uitgevallen was, was 't Max ipv Albon geweest die richting winst ging in Oostenrijk en was clash tussen Hamilton en Albon mss niet gebeurd. Was Albon er wel ook voorbij gegaan en Bottas nog wel voor Hamilton, en Hamilton p4 zoals ie nu finishte. Hamilton dus alsnog 107.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:25 schreef Nattekat het volgende:
1. Hamilton 105
2. Verstappen 102
Ik denk dat er geen enkel universum is waarin Max niet pitte. Wel een aantal waar Hamilton twee bochten eerder explodeerde.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Als Max niet uitgevallen was, was 't Max ipv Albon geweest die richting winst ging in Oostenrijk en was clash tussen Hamilton en Albon mss niet gebeurd. Was Albon er wel ook voorbij gegaan en Bottas nog wel voor Hamilton, en Hamilton p4 zoals ie nu finishte. Hamilton dus alsnog 107.
Factor je het niet pitten van Max in Silverstone in als scenario dan Max drie uit vijf gewonnen:
1. Verstappen 109
2. Hamilton 100
Latifi blij dat ie een keertje niet laatste eindigt of als laatste mag vertrekkenquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:00 schreef Nattekat het volgende:
Williams heeft iemand nog minder dan Latifi gevonden.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:22 schreef Nattekat het volgende:
Mercedes echt niet zo goed als de voorgaande races.
Hoe bedoel je? Ze staan een seconde los weer eens? In wat voor zin?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:22 schreef Nattekat het volgende:
Mercedes echt niet zo goed als de voorgaande races.
Dit is een vrije training. Daar kan je geen keiharde conclusies uit trekken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:34 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ze staan een seconde los weer eens? In wat voor zin?
Door banden issues Mercedes. Als ze deze race geen banden issues hebben wordt het zoals Silverstone deel 1 heel saai vooraan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is een vrije training. Daar kan je geen keiharde conclusies uit trekken.
Afgelopen race was Verstappen duidelijk de snelste. De snelste ondanks de vrije trainingen waar hij respectievelijk 7, 8 en 8 tienden achterstand had
Natuurlijk denk ook ik dat Mercedes een simpele 1-2 haalt, zowel morgen als zondag
jouw hoop staat wat ver af van de realiteit, wat is kwetsbaar als je iedere race om de overwinning mee doetquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En in de races zijn ze vaak nog kwetsbaarder.
quote:Marko heeft nieuwe hoop: "Verstappen kan vechten voor pole in Spa-Francorchamps"
Zolang de auto maar rijdt zegt hij niks geks.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:59 schreef opgebaarde het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)in-spa-francorchamps
[..]Marko bewijst keer op keer dat het drinken van Red Bull er voor zorgt dat je gaat ijlen
Kwetsbaar om een keer niet te winnenquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
jouw hoop staat wat ver af van de realiteit, wat is kwetsbaar als je iedere race om de overwinning mee doet
Ja, zoals die keer dat hij een jochie van 17 in een F1 zette, wat een drama was dat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:59 schreef opgebaarde het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)in-spa-francorchamps
[..]Marko bewijst keer op keer dat het drinken van Red Bull er voor zorgt dat je gaat ijlen
Dit soort " als" scenarios slaan echt helemaal nergens opquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:25 schreef Nattekat het volgende:
1. Hamilton 105
2. Verstappen 102
Minardiquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Papa in Hongarije 2005
Edit: en uiteraard de beroemde woorden van Chanoch "I'm coming in, I'm having too much grip....".
Vloekende Paul Stoddart op de Nederlandse tvquote:
Beter een vogel dan een Groundhogquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:12 schreef beantherio het volgende:
Bottas vogelmoordenaar!![]()
[ twitter ]
Klopt. Hamilton wordt toch wel WERELDKAMPIOEN!!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 14:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit soort " als" scenarios slaan echt helemaal nergens op
Stand als Max 5x had gewonnen met FL en Lewis alles buiten de punten was gefinishedquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 14:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit soort " als" scenarios slaan echt helemaal nergens op
Zo zie je maar hoe het tegenzit.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 14:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Stand als Max 5x had gewonnen met FL en Lewis alles buiten de punten was gefinished
Max: 130
Lewis: 0
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 14:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Stand als Max 5x had gewonnen met FL en Lewis alles buiten de punten was gefinished
Als de ouders van Lewis geen sex hadden gehad.......quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 14:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan hadden we 7-voudig wereld kampioen Hulkenberg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 14:47 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Als de ouders van Lewis geen sex hadden gehad.......
quote:
Waar kan ik tekenen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dan hadden we 7-voudig wereld kampioen Hulkenberg.
Had hij eerst Rosberg moeten verslaan. Misschien was Rosberg dan wel 7-voudig kampioenquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dan hadden we 7-voudig wereld kampioen Hulkenberg.
Allebei 3quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Had hij eerst Rosberg moeten verslaan. Misschien was Rosberg dan wel 7-voudig kampioen
Nico > Nicoquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Had hij eerst Rosberg moeten verslaan. Misschien was Rosberg dan wel 7-voudig kampioen
of Schumacher 10 voudigquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan was ie alsnog gaan skiën wrs en het dus alsnog niet geworden...quote:
Die blonde.quote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:40 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dan was ie alsnog gaan skiën wrs en het dus alsnog niet geworden...
sushi van z'n buik gegeten of zo?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:50 schreef ChatGirl het volgende:
Otmar bij Sky: "Checo heeft corona opgelopen via zijn privé kok die hij had ingehuurd zodat hij niet naar restaurants hoefde te gaan om daar te eten."
Ik geloof er geen zak van.
Vertelde Winkelman op Ziggo ook, dat Szafnauer dat had gezegd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:50 schreef ChatGirl het volgende:
Otmar bij Sky: "Checo heeft corona opgelopen via zijn privé kok die hij had ingehuurd zodat hij niet naar restaurants hoefde te gaan om daar te eten."
Ik geloof er geen zak van.
Had mevrouw Perez niet een foto van een restaurant gepost en die later weer verwijderd?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vertelde Winkelman op Ziggo ook, dat Szafnauer dat had gezegd.
Klopt dat ze 1 of meer foto's op social media heeft gepost die ze later weer heeft verwijderd. Wat er op stond weet ik niet meer. Heb er toen wel iets over gepost meen ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Had mevrouw Perez niet een foto van een restaurant gepost en die later weer verwijderd?
Jaquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Had mevrouw Perez niet een foto van een restaurant gepost en die later weer verwijderd?
Ook 1.22.6 en 1.22.8 hoor ik netquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 16:04 schreef Newone82 het volgende:
Max bezig met 1.23.2. Mercedes doet gemiddeld 1.22.9 in racetrim.
Mercedes dus paar tiende ook sneller in racetrim stimulatie
Hamilton 2 rondes 1.22.2. Komt Max niet aan. Mercedes 0.4 seconde per ronde snellerquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 16:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook 1.22.6 en 1.22.8 hoor ik net
Onderschat het vlindereffect niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:40 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dan was ie alsnog gaan skiën wrs en het dus alsnog niet geworden...
Je weet niet hoeveel brandstof ze mee hadden. 30 Kilo meer of minder scheelt al behoorlijk wat tijd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 16:13 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hamilton 2 rondes 1.22.2. Komt Max niet aan. Mercedes 0.4 seconde per ronde sneller
Valt mee, langere stint en een 24:8 ertussen (verkeer?)quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:11 schreef Newone82 het volgende:
[ afbeelding ]
Racesims op een rijtje. Conclusie:
Max kan mee op de mediums maar op de softs is Mercedes pak sneller
Natuurlijk, voor zo iets simpels een ingewikkelde regel bedenken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:35 schreef opgebaarde het volgende:
Ah Rosberg verklaarde waarom Hamilton vorige week zondag zo lang remde toen hij voor zijn tweede pitstop binnenkwam. De blokkerende banden nog ver nadat Hamilton de streep al gepasseerd had.
Het gaat niet om de snelheid op de streep van de pit, maar het gaat om de gemiddelde snelheid over de eerste dertig meter.
Hamilton remde ook te ver door, zakte terug naar 60km/uur en na een seconde of wat hoor je het toerental weer klimmen naar 80km/uur.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:35 schreef opgebaarde het volgende:
Ah Rosberg verklaarde waarom Hamilton vorige week zondag zo lang remde toen hij voor zijn tweede pitstop binnenkwam. De blokkerende banden nog ver nadat Hamilton de streep al gepasseerd had.
Het gaat niet om de snelheid op de streep van de pit, maar het gaat om de gemiddelde snelheid over de eerste dertig meter.
Dikke kans dat de 1:24:8 van Max niet meegenomen is in de berekening. Die ronde is meer dan 1,5 sec. off pace.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:16 schreef opreis het volgende:
Deze gap komt op net iets andere simulaties uit
[ twitter ]
Dus als er niet eens overeenstemming over de tijden kan zijn, hoe denkt men hier dan conclusies uit te trekken?
De 5 eerste races zijn natuurlijk een veel betere graadmeter.
Welnee, het is gewoon direct na de lijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:35 schreef opgebaarde het volgende:
Dat lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee, het is gewoon direct na de lijn.
De pitstraat is in meerdere segmenten opgedeeld. Een segment te hard en je krijgt een straf.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 17:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Natuurlijk, voor zo iets simpels een ingewikkelde regel bedenken.
Als dit zo is, waarom weet een Olav dit dan niet gewoon?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De pitstraat is in meerdere segmenten opgedeeld. Een segment te hard en je krijgt een straf.
Nee, niet waar. Het is gewoon één meetpunt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De pitstraat is in meerdere segmenten opgedeeld. Een segment te hard en je krijgt een straf.
Als je een lijn hebt waar je bv 100 moet, is het toch veel logischer en makkelijker om van af die lijn 100 of lager aan te houden dan een stuk van 30 meter te pakken en daar een gemiddelde uit te nemen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Hoe meet je dan of iemand elders in de pitlane te hard rijdt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meetpunt op 1m en meetpunt op 2m.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Hoe meet je dan of iemand elders in de pitlane te hard rijdt?
De speedlimit geldt in de gehele pitstraat he?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meetpunt op 1m en meetpunt op 2m.
Hoe meet je over de hele pitlane de snelheid op elk punt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:38 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Als je een lijn hebt waar je bv 100 moet, is het toch veel logischer en makkelijker om van af die lijn 100 of lager aan te houden dan een stuk van 30 meter te pakken en daar een gemiddelde uit te nemen?
Gewoon bij ingang pits een flitspaal naast die streep zetten en trajectcontrole in de rest van de pits.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De speedlimit geldt in de gehele pitstraat he?
Nee, het eerste segment zal best die 30m zijn of beginnen na 30mquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:38 schreef VacaLoca het volgende:
Dus Rosberg die jaren F1 heeft gereden verzint maar wat?
Klopt, Vettel: https://www.autosport.com(...)peed-measuring-wrongquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hoe meet je over de hele pitlane de snelheid op elk punt?
Voor zover ik weet wordt dat op vaste punten gedaan en moet het gemiddeld tussen die punten onder de limiet liggen.
Ik meen me te herinneren dat er ooit een straf is uitgedeeld voor speeding, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval was omdat de betreffende coureur een stukje afsneed waar door de meting geen rekening mee gehouden werd.
Ja, die had ik ook in mijn hoofd maar wist het niet zekerquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt, Vettel: https://www.autosport.com(...)peed-measuring-wrong
quote:And obviously the way the speed is measured is that it is in divided sectors and obviously there has been a mistake in the calibration.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, die had ik ook in mijn hoofd maar wist het niet zeker
En hij zegt dit:
[..]
Noem jij Rosberg een leugenaar?!quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, niet waar. Het is gewoon één meetpunt.
https://www.auto-motor-un(...)yse-gp-spanien-2020/quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 21:06 schreef afca87 het volgende:
Ik heb zo’n voorgevoel dat we zondag een herhaling van afgelopen zondag gaan zien.
Ze kunnen via gps toch gewoon meten of ze boven de 80 uitkomen of niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 21:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Kan je na je stop volle bak wegrijden.
Het is dus niet erg als je dat heel even doet, het gaat om het gemiddelde over een klein stukje.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 01:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze kunnen via gps toch gewoon meten of ze boven de 80 uitkomen of niet.
Afstand/tijd zou inderdaad niet zo moeilijk moeten zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 01:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze kunnen via gps toch gewoon meten of ze boven de 80 uitkomen of niet.
En de rest van de pitstraat dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 09:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Afstand/tijd zou inderdaad niet zo moeilijk moeten zijn.
Maar een flitspaal 30meter na de streep lijkt me een meer logische optie.
Hoe werkt het dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:04 schreef R-woud93 het volgende:
Mijn dank aan meneer Winkelman voor zijn uitleg over hoe het allemaal werkt
Stuur maar een vraag op Twitterquote:
Eén flitspaal aan het begin en één aan het eind.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En de rest van de pitstraat dan?
De limiet geldt ook als je uit je pitbox vertrekt richting de pit exit. Vandaar de indeling in sectoren.
dus er tussenin mag je scheuren?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén flitspaal aan het begin en één aan het eind.
Jaquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dus er tussenin mag je scheuren?
Er is geen publiekquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:15 schreef Justevo het volgende:
Altijd leuk die trainingen waar de helft van de tijd niemand op de baan is. Mogen ze ook wel eens wat aan gaan doen. Mensen honderden euro's laten betalen voor een half uurtje track time.
Niemand dwingt je kaartjes te kopen hoorquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef Justevo het volgende:
[..]
No shit.
Maar de afgelopen jaren waren ze 60 minuten op de baan zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |