Volledig mee eens, hoewel het voor ons een stuk leuker gaat worden om races te kijken is het gewoon competitievervalsing om dat nu ineens door te voeren. Doe dat dan vanaf volgend seizoen. Of eigenlijk drie seizoenen geleden al.. Maargoedquote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Mja, vind het niet heel fair om halverwege de spelregels te veranderen. Max vind het ook niet helemaal eerlijk voor de fabrikanten die daar geld en hard werk aan besteed hebben.
Renault heeft ook veel geïnvesteerd in party mode heb ik 't idee.
Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Imola wordt goddelijk ja.
Zeker bovengemiddeld aan de usual kalender.
Meermaals.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken.
Eén van de beste races die ik me kan herinneren was op Imolaquote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken.
Kut Mercedesquote:"Vijf kwalificatieronden die minder gereden worden, geeft ons gedurende 25 ronden meer performance in de race.
Mercedes ploft in de laatste ronde.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:45 schreef vosss het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)formance-in-gp-.html
[..]
Kut Mercedes
Ja 1 bocht voor de finish zodat die alsnog kruipend als eerste over de streep komtquote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes ploft in de laatste ronde.
1 ronde eerder dan om het zeker te weten.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja 1 bocht voor de finish zodat die alsnog kruipend als eerste over de streep komt
Ok. Eens. Waar kan ik tekenen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1 ronde eerder dan om het zeker te weten.
Kun je uit de doeken doen in welk jaar deze race waaraan je refereert plaats heeft gevonden?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén van de beste races die ik me kan herinneren was op Imola
Ik hoop dattie niet op 1 mei 1994 doeltquote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Kun je uit de doeken doen in welk jaar deze race waaraan je refereert plaats heeft gevonden?
Hij zal wel op 2005 Alonso vs Schumacher doelen. Al werd toen ook pijnlijk duidelijk dat je op Imola niet of nauwelijks in kunt halen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dattie niet op 1 mei 1994 doelt![]()
In plaats daarvan mogen ze geen betrouwbaarheidsupdates doorvoeren waardoor ze het nog langer kunnen volhouden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:45 schreef vosss het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)formance-in-gp-.html
[..]
Kut Mercedes
https://www.racefans.net/(...)-italian-grand-prix/quote:Under F1’s rules performance upgrades are tightly restricted. However appendix four of the sporting regulations allows manufacturers to “apply to the FIA” to make alterations to their power units “for the [purpose] of reliability”.
The FIA suspects some reliability changes requested by teams have arisen because ‘quali modes’ were used to run engines beyond their normal parameters. The requests for reliability changes may therefore be an indirect means of unlocking more performance.
U gaat door voor de koelkast.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij zal wel op 2005 Alonso vs Schumacher doelen. Al werd toen ook pijnlijk duidelijk dat je op Imola niet of nauwelijks in kunt halen.
We wachten in spanning af.
Mja, maar er valt wat voor te zeggen, want getuige de vele boordradios gedurende een qualy of race heeft een formule 1 wagen tegenwoordig een ECU van een kilometer of 3 groot. Telemetry wordt van de wagen naar de pits gestuurd, daar zit een een computer programma die aangeeft wat de ideale stand van de settings is om het eind van de race zo goed mogelijk te halen. Deze informatie wordt via de boordradio aan de coureur doorgegeven, die dan weer via knopjes op het stuur die instellingen instelt. Vroeger diende het Parc Fermé ervoor dat je geen wijzigingen aan de auto kon doen om een betere afstelling voor de race te zetten. Dat gold toen ook voor de motorische afstelling aangezien er welgeteld 2 knoppen op het stuur zaten: Radio, en Ignition, en twee hendeltjes om de rembalans en ARBs mee in te stellen. Tegenwoordig zitten er meer dan 70 functies op een stuur om alles door de coureur te laten instellen, van rembalans tot hoeveel benzine er vanaf welk percentage gas ingespoten wordt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso dat hele party mode gedoe....
Wat een onzin om daar naar te gaan kijken.
Omdat (met name) Mercedes een betere motor weet te bouwen dan de rest moet je Mercedes aanvallen op de party modus? Maak dan gewoon zelf een betere motor.
Dat is toch het hele punt ook van de F1? De hele ontwikkeling rond de auto's en er is geen enkele reden om dit weg te halen.
Dat er wordt gezegd dat dit onder Parc Ferme valt vind ik ook niet helemaal passend. Want het is niet alsof ze een andere motor er in doen die zwakker is. Het is gewoon een knopje die ze ook wel in de race schijnen te kunnen gebruiken.
Het is net als met ''overtake'' even een boost die je kunt gebruiken.
RBR had een perfecte auto met de oude voorvleugel, dat wordt ook veranderd. De banden hadden zij ook veel beter onder controle als Mercedes, dat wordt ook aangepakt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso dat hele party mode gedoe....
Wat een onzin om daar naar te gaan kijken.
Omdat (met name) Mercedes een betere motor weet te bouwen dan de rest moet je Mercedes aanvallen op de party modus? Maak dan gewoon zelf een betere motor.
Dat is toch het hele punt ook van de F1? De hele ontwikkeling rond de auto's en er is geen enkele reden om dit weg te halen.
Dat er wordt gezegd dat dit onder Parc Ferme valt vind ik ook niet helemaal passend. Want het is niet alsof ze een andere motor er in doen die zwakker is. Het is gewoon een knopje die ze ook wel in de race schijnen te kunnen gebruiken.
Het is net als met ''overtake'' even een boost die je kunt gebruiken.
Het gaat er niet om of het kan, dat is waarschijnlijk vrij simpel of je verbiedt het omzetten van de knop voor het gebruik er van.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef TagForce het volgende:
Wat mij betreft is het heel eenvoudig om èn de partymode te verwijderen, èn de kosten omlaag te brengen. Engine parameters mogen alleen bekabeld aangepast worden terwijl de wagen in de pitbox staat. Enige uitzonderingen daarop zijn de pitlimiter, en de beschikbare ERS opslag en afgifte. Dan hou je 5 knoppies over op het stuur, vallen er weer mensen uit omdat de motor het begeeft (je kan namelijk niet meer overschakelen naar "FAIL 3 position 6, Max, Urgent. FAIL 3 position 6"). En kan Hamilton niet meer 5 rondjes partyen, om vervolgens op 80% (Engine 3, position 1, Fuel 5, Setting 4, 2 clicks left volgens Bono) de race uit te cruisen.
Krijgen ze echt hulp dan? Ze doen het toch echt zelf. Natuurlijk is er veel mapping.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:33 schreef Starflyer het volgende:
En een coureur moet de auto 'alleen en zonder hulp' besturen, dus vanuit de pitbox aangeven in welke stand de motor moet staan is daarmee in tegenspraak.
De banden hebben ze nog steeds veel beter onder controle.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:22 schreef mikieu het volgende:
RBR had een perfecte auto met de oude voorvleugel, dat wordt ook veranderd. De banden hadden zij ook veel beter onder controle als Mercedes, dat wordt ook aangepakt.
Als je er over zou vallen dat het midden in het seizoen gebeurt snap ik dat, maar een keer iets wat Mercedes wat harder raakt als andere lijkt me niet zo gek.
Overigens vind ik Mercedes wel erg hard schreeuwen, waar ze normaal direct de underdog spelen doen ze nu iets te stoer. Ik denk dat we daar nog wel een plof gaan zien als die engine modes weg zijn.
Er is wel redelijk wat verschil tussen een overtake knop waarmee ze tijdelijk een rijker benzinemengsel inspuiten, of een 'motormanagement mode' instellen die 50+ parameters die de motor gebruikt op maximum zet.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het kan, dat is waarschijnlijk vrij simpel of je verbiedt het omzetten van de knop voor het gebruik er van.
Maar wat is er nou aan het veranderen dan? De party mode is niets anders dan dat je even de motor een schop geeft waardoor die meer kracht geeft. Net als de overtake button.
Het is niet alsof er op de 1 of andere manier iets aan de auto wordt veranderd voor of tijdens de race. Het is simpel een knopje die ze omzetten.
In wezen is er dus niets anders aan wat niet binnen Parc Ferme zou passen, want ze veranderen niets alleen ze gebruiken het praktisch niet omdat de motor gewoon niet langdurig zoveel kracht aan zou kunnen.
Is overigens niet alleen Hamilton hoor. Geldt net zo goed voor Max. Elke F1 auto heeft het, alleen die van Mercedes werkt beter. En zelfs zonder party mode zijn ze minstens een halve seconde sneller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |