abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194570801


twitter
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:24:35 #32
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_194574369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:36 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Mja, vind het niet heel fair om halverwege de spelregels te veranderen. Max vind het ook niet helemaal eerlijk voor de fabrikanten die daar geld en hard werk aan besteed hebben.

Renault heeft ook veel geïnvesteerd in party mode heb ik 't idee.
Volledig mee eens, hoewel het voor ons een stuk leuker gaat worden om races te kijken is het gewoon competitievervalsing om dat nu ineens door te voeren. Doe dat dan vanaf volgend seizoen. Of eigenlijk drie seizoenen geleden al.. Maargoed
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:54:39 #33
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194629771
Alle 10 teams zijn bereid om het nieuwe Concorde Agreement te tekenen.

https://www.fia.com/news/f1-statement-concorde-agreement
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 19 augustus 2020 @ 16:38:49 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194634779
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194643280
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Imola wordt goddelijk ja.

Zeker bovengemiddeld aan de usual kalender.
Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 20 augustus 2020 @ 10:53:31 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194643586
Wellicht wordt de afschaffing vd party-modus uitgesteld tot Monza: https://racingnews365.nl/(...)formule-1-uitgesteld
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194643660
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken.
Meermaals.

Heerlijke baan. Ide blijft een held.

En dan maar 1 vrije training dit jaar. Baan gerenoveerd.

Goddelijke race wordt het.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2020 @ 11:32:57 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194644077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken.
Eén van de beste races die ik me kan herinneren was op Imola _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_194644244
https://www.gpblog.com/nl(...)formance-in-gp-.html

quote:
"Vijf kwalificatieronden die minder gereden worden, geeft ons gedurende 25 ronden meer performance in de race.
Kut Mercedes :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2020 @ 11:49:53 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194644324
quote:
Mercedes ploft in de laatste ronde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_194644336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mercedes ploft in de laatste ronde.
Ja 1 bocht voor de finish zodat die alsnog kruipend als eerste over de streep komt :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 20-08-2020 11:52:50 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2020 @ 11:53:05 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194644376
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja 1 bocht voor de finish zodat die alsnog kruipend als eerste over de streep komt :'(
1 ronde eerder dan om het zeker te weten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_194644399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

1 ronde eerder dan om het zeker te weten.
Ok. Eens. Waar kan ik tekenen? :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2020 @ 11:56:36 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194644442
quote:
6s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Ok. Eens. Waar kan ik tekenen? :9
Hier: _________________
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_194644526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eén van de beste races die ik me kan herinneren was op Imola _O_
Kun je uit de doeken doen in welk jaar deze race waaraan je refereert plaats heeft gevonden?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_194644611
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Kun je uit de doeken doen in welk jaar deze race waaraan je refereert plaats heeft gevonden?
Ik hoop dattie niet op 1 mei 1994 doelt :@ :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194644751
quote:
11s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik hoop dattie niet op 1 mei 1994 doelt :@ :X
Hij zal wel op 2005 Alonso vs Schumacher doelen. Al werd toen ook pijnlijk duidelijk dat je op Imola niet of nauwelijks in kunt halen.

We wachten in spanning af.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 20 augustus 2020 @ 12:46:28 #48
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194645249
quote:
In plaats daarvan mogen ze geen betrouwbaarheidsupdates doorvoeren waardoor ze het nog langer kunnen volhouden.

quote:
Under F1’s rules performance upgrades are tightly restricted. However appendix four of the sporting regulations allows manufacturers to “apply to the FIA” to make alterations to their power units “for the [purpose] of reliability”.

The FIA suspects some reliability changes requested by teams have arisen because ‘quali modes’ were used to run engines beyond their normal parameters. The requests for reliability changes may therefore be an indirect means of unlocking more performance.
https://www.racefans.net/(...)-italian-grand-prix/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2020 @ 13:00:17 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194645436
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hij zal wel op 2005 Alonso vs Schumacher doelen. Al werd toen ook pijnlijk duidelijk dat je op Imola niet of nauwelijks in kunt halen.

We wachten in spanning af.
U gaat door voor de koelkast.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_194645702
Sowieso dat hele party mode gedoe....
Wat een onzin om daar naar te gaan kijken.

Omdat (met name) Mercedes een betere motor weet te bouwen dan de rest moet je Mercedes aanvallen op de party modus? Maak dan gewoon zelf een betere motor.
Dat is toch het hele punt ook van de F1? De hele ontwikkeling rond de auto's en er is geen enkele reden om dit weg te halen.

Dat er wordt gezegd dat dit onder Parc Ferme valt vind ik ook niet helemaal passend. Want het is niet alsof ze een andere motor er in doen die zwakker is. Het is gewoon een knopje die ze ook wel in de race schijnen te kunnen gebruiken.
Het is net als met ''overtake'' even een boost die je kunt gebruiken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2020 @ 13:23:19 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194645771
Ik lees nu per ongeluk artikelen van een maand geleden, waaruit blijkt dat Schumacher en zijn familie schijnbaar werken aan zijn eerste publieke optreden volgens Todt. Neem het een beetje met een korreltje zout gezien geen van de grote sites het heeft opgepikt, maar misschien is er toch een beetje licht aan de horizon.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:59:32 #52
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_194646327
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hier: _________________
Getekend
EN
Gedeeld in Limburg
pi_194647057
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso dat hele party mode gedoe....
Wat een onzin om daar naar te gaan kijken.

Omdat (met name) Mercedes een betere motor weet te bouwen dan de rest moet je Mercedes aanvallen op de party modus? Maak dan gewoon zelf een betere motor.
Dat is toch het hele punt ook van de F1? De hele ontwikkeling rond de auto's en er is geen enkele reden om dit weg te halen.

Dat er wordt gezegd dat dit onder Parc Ferme valt vind ik ook niet helemaal passend. Want het is niet alsof ze een andere motor er in doen die zwakker is. Het is gewoon een knopje die ze ook wel in de race schijnen te kunnen gebruiken.
Het is net als met ''overtake'' even een boost die je kunt gebruiken.
Mja, maar er valt wat voor te zeggen, want getuige de vele boordradios gedurende een qualy of race heeft een formule 1 wagen tegenwoordig een ECU van een kilometer of 3 groot. Telemetry wordt van de wagen naar de pits gestuurd, daar zit een een computer programma die aangeeft wat de ideale stand van de settings is om het eind van de race zo goed mogelijk te halen. Deze informatie wordt via de boordradio aan de coureur doorgegeven, die dan weer via knopjes op het stuur die instellingen instelt. Vroeger diende het Parc Fermé ervoor dat je geen wijzigingen aan de auto kon doen om een betere afstelling voor de race te zetten. Dat gold toen ook voor de motorische afstelling aangezien er welgeteld 2 knoppen op het stuur zaten: Radio, en Ignition, en twee hendeltjes om de rembalans en ARBs mee in te stellen. Tegenwoordig zitten er meer dan 70 functies op een stuur om alles door de coureur te laten instellen, van rembalans tot hoeveel benzine er vanaf welk percentage gas ingespoten wordt.

Wat mij betreft is het heel eenvoudig om èn de partymode te verwijderen, èn de kosten omlaag te brengen. Engine parameters mogen alleen bekabeld aangepast worden terwijl de wagen in de pitbox staat. Enige uitzonderingen daarop zijn de pitlimiter, en de beschikbare ERS opslag en afgifte. Dan hou je 5 knoppies over op het stuur, vallen er weer mensen uit omdat de motor het begeeft (je kan namelijk niet meer overschakelen naar "FAIL 3 position 6, Max, Urgent. FAIL 3 position 6"). En kan Hamilton niet meer 5 rondjes partyen, om vervolgens op 80% (Engine 3, position 1, Fuel 5, Setting 4, 2 clicks left volgens Bono) de race uit te cruisen.

Enige jammere is dat mijn zelfgebouwde simracing button box met 128 functies dan ook een beetje overkill wordt :')
  donderdag 20 augustus 2020 @ 15:33:58 #54
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194647737
En een coureur moet de auto 'alleen en zonder hulp' besturen, dus vanuit de pitbox aangeven in welke stand de motor moet staan is daarmee in tegenspraak.

En het gerucht gaat (volgens AMuS) dat één of meer teams in kwalificatiestand meer power dan toegestaan gebruiken door de sensors te omzeilen via de 'auxiliary power circuits'. Dat wordt hier dan ook mee voorkomen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_194651973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso dat hele party mode gedoe....
Wat een onzin om daar naar te gaan kijken.

Omdat (met name) Mercedes een betere motor weet te bouwen dan de rest moet je Mercedes aanvallen op de party modus? Maak dan gewoon zelf een betere motor.
Dat is toch het hele punt ook van de F1? De hele ontwikkeling rond de auto's en er is geen enkele reden om dit weg te halen.

Dat er wordt gezegd dat dit onder Parc Ferme valt vind ik ook niet helemaal passend. Want het is niet alsof ze een andere motor er in doen die zwakker is. Het is gewoon een knopje die ze ook wel in de race schijnen te kunnen gebruiken.
Het is net als met ''overtake'' even een boost die je kunt gebruiken.
RBR had een perfecte auto met de oude voorvleugel, dat wordt ook veranderd. De banden hadden zij ook veel beter onder controle als Mercedes, dat wordt ook aangepakt.

Als je er over zou vallen dat het midden in het seizoen gebeurt snap ik dat, maar een keer iets wat Mercedes wat harder raakt als andere lijkt me niet zo gek.

Overigens vind ik Mercedes wel erg hard schreeuwen, waar ze normaal direct de underdog spelen doen ze nu iets te stoer. Ik denk dat we daar nog wel een plof gaan zien als die engine modes weg zijn.
pi_194652221
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef TagForce het volgende:

Wat mij betreft is het heel eenvoudig om èn de partymode te verwijderen, èn de kosten omlaag te brengen. Engine parameters mogen alleen bekabeld aangepast worden terwijl de wagen in de pitbox staat. Enige uitzonderingen daarop zijn de pitlimiter, en de beschikbare ERS opslag en afgifte. Dan hou je 5 knoppies over op het stuur, vallen er weer mensen uit omdat de motor het begeeft (je kan namelijk niet meer overschakelen naar "FAIL 3 position 6, Max, Urgent. FAIL 3 position 6"). En kan Hamilton niet meer 5 rondjes partyen, om vervolgens op 80% (Engine 3, position 1, Fuel 5, Setting 4, 2 clicks left volgens Bono) de race uit te cruisen. :')
Het gaat er niet om of het kan, dat is waarschijnlijk vrij simpel of je verbiedt het omzetten van de knop voor het gebruik er van.
Maar wat is er nou aan het veranderen dan? De party mode is niets anders dan dat je even de motor een schop geeft waardoor die meer kracht geeft. Net als de overtake button.
Het is niet alsof er op de 1 of andere manier iets aan de auto wordt veranderd voor of tijdens de race. Het is simpel een knopje die ze omzetten.
In wezen is er dus niets anders aan wat niet binnen Parc Ferme zou passen, want ze veranderen niets alleen ze gebruiken het praktisch niet omdat de motor gewoon niet langdurig zoveel kracht aan zou kunnen.

Is overigens niet alleen Hamilton hoor. Geldt net zo goed voor Max. Elke F1 auto heeft het, alleen die van Mercedes werkt beter. En zelfs zonder party mode zijn ze minstens een halve seconde sneller.
pi_194652260
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:33 schreef Starflyer het volgende:
En een coureur moet de auto 'alleen en zonder hulp' besturen, dus vanuit de pitbox aangeven in welke stand de motor moet staan is daarmee in tegenspraak.
Krijgen ze echt hulp dan? Ze doen het toch echt zelf. Natuurlijk is er veel mapping.
Maar vanuit de pitbox geven ze alleen de beste mogelijkheden aan. De coureur moet alles toch echt zelf doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:22 schreef mikieu het volgende:

RBR had een perfecte auto met de oude voorvleugel, dat wordt ook veranderd. De banden hadden zij ook veel beter onder controle als Mercedes, dat wordt ook aangepakt.

Als je er over zou vallen dat het midden in het seizoen gebeurt snap ik dat, maar een keer iets wat Mercedes wat harder raakt als andere lijkt me niet zo gek.

Overigens vind ik Mercedes wel erg hard schreeuwen, waar ze normaal direct de underdog spelen doen ze nu iets te stoer. Ik denk dat we daar nog wel een plof gaan zien als die engine modes weg zijn.
De banden hebben ze nog steeds veel beter onder controle.
Dat bepaalde systemen veranderen is tot daar aan toe. Het hybride tijdperk is gekomen. DRS is gekomen.
Het ene team profiteerde er dan weer meer van dan anderen.
RBR is zo'n team wat een beetje gevallen is. Mercedes heeft het heel goed opgepakt en heeft gewoon een hele sterke motor. Dat de volle kracht van de motoren niet gebruikt kan worden een hele race lang is toch niet zo'n probleem? Dat knopje heeft elk team. Moet je ze dan altijd maar op 90% laten racen? En niet toelaten om beter te ontwikkelen?

Je denkt toch niet dat het echt veel uitmaakt?
Er wordt gezegd dat het ongeveer 0,4 seconden is voor Mercedes.
Nou hebben de andere teams ook zo'n party mode dus die winnen ook wat.
Max ligt een goede seconde achter Mercedes, dus die zit er alsnog flink achter.
pi_194652383
Nee, veranderd niks. Maar het valt gewoon op dat ze zich gedragen als Helmut Marko.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 augustus 2020 @ 20:21:22 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194652848
Op zich is het wel goed dat ze al die veranderingen in de motorstanden aanpakken. Laat de coureur er lekker vrij in om de motorstanden zelf te kiezen. Handhaaf het unaided op dat gebied
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194653689
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het kan, dat is waarschijnlijk vrij simpel of je verbiedt het omzetten van de knop voor het gebruik er van.
Maar wat is er nou aan het veranderen dan? De party mode is niets anders dan dat je even de motor een schop geeft waardoor die meer kracht geeft. Net als de overtake button.
Het is niet alsof er op de 1 of andere manier iets aan de auto wordt veranderd voor of tijdens de race. Het is simpel een knopje die ze omzetten.
In wezen is er dus niets anders aan wat niet binnen Parc Ferme zou passen, want ze veranderen niets alleen ze gebruiken het praktisch niet omdat de motor gewoon niet langdurig zoveel kracht aan zou kunnen.

Is overigens niet alleen Hamilton hoor. Geldt net zo goed voor Max. Elke F1 auto heeft het, alleen die van Mercedes werkt beter. En zelfs zonder party mode zijn ze minstens een halve seconde sneller.
Er is wel redelijk wat verschil tussen een overtake knop waarmee ze tijdelijk een rijker benzinemengsel inspuiten, of een 'motormanagement mode' instellen die 50+ parameters die de motor gebruikt op maximum zet.
En jawel, want in Parc Fermé mag je dus niets aan de auto veranderen. In de geest van die regel (opgezet toen er nog carburateurs op zaten) mag je dus ook de sproeier van de carburateur niet aanpassen. En laat dat nou exact het soort wijziging zijn die de party mode (en het hele engine mapping selectiescherm van het stuur) wel doet.

Niet dat ze dat ooit gaan doen, maar het zou leuker zijn als ze gewoon weer volle bak moesten rijden, zonder dat ze in een relax stand gezet kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')