SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Eerst morgen nogquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen voorlopig de laatste snoeihete dag, we hebben het overleefd!
zal mij ook niks verbazen als er morgen ook gewoon niks valtquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Daarna komt de tropische benauwdheid.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
vooral die zondag...quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarna komt de tropische benauwdheid.
Nou ja, als het buiten nog 30 is en binnen 28 gooi ik de boel wel open hoor. Liever 30 graden aan 'verse' lucht dan 28 graden aan lucht die inmiddels al sinds vanochtend niet ververst is.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ah het is nog 31 graden buiten, maar hey er is wat wind: kom we gooien alles los in huis. Waait het wat door.
*binnentemperatuur van 27 naar 28 gaat...![]()
Echt, snappen mensen dat niet?
Gaat er voorlopig niet veel beter op worden neequote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu is dit temperatuurverschil wat kleiner dus valt nog wat voor te zeggen, maar dan wacht ik liever nog een uurtje. Lucht ververst ook door de ventilatieroostertjes.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als het buiten nog 30 is en binnen 28 gooi ik de boel wel open hoor. Liever 30 graden aan 'verse' lucht dan 28 graden aan lucht die inmiddels al sinds vanochtend niet ververst is.
Nachten worden wel kouder. Alle ramen openquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, ik gooide de ramen net open en de lucht die naar binnen kwam voelde lekker aan vergeleken met wat er binnen was, dat is wat teltquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:52 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nu is dit temperatuurverschil wat kleiner dus valt nog wat voor te zeggen, maar dan wacht ik liever nog een uurtje. Lucht ververst ook door de ventilatieroostertjes.
Maar ik zie hier en daar ook ramen open staan als het 35 graden buiten is, volle zon er op en het waait
Amper.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Nachten worden wel kouder. Alle ramen open
Een paar graden helpt enorm.quote:
Hier hebben we ook nog 37ers en 38ers gehadquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:56 schreef Pvt.Webster het volgende:
[ afbeelding ]
Die goede oude tijd dat het nog moest beginnen. Neverforget..
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:44 schreef DuizendGezichten het volgende:
Ik denk dat we morgen behoorlijke klappen gaan krijgen.
Prachtig! De kinderen gaan hier in het Noorden alweer naar school, beter dat het dan kutweer is dan snoeiheet in een klaslokaalquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:51 schreef heywoodu het volgende:
Dit ziet wel gigantisch veelbelovend uit, fingers crossed
[ afbeelding ]
Tot volgend jaar! op naar het weekje hitte van 2021.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:20 schreef DuizendGezichten het volgende:
Mensen, het was me een week. Isolatie, lakens voor de ramen en een plafondwaaier hebben me er doorheen gesleept.
En lekker klagen hier, dat was ook heerlijk. Dank.
8uurquote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:18 schreef Paul het volgende:
morgen onweeeeeeeeeeer jaaaaaaaaaa hoelaat begin de show
Ach, dat zijn de laatste meters. Nog drie lange stappen en dan is daar het lint. Bijna daar.quote:
Dat is lekker bierquote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:29 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zat nog ff heerlijk net.
Idd, net als de Vierdaagse.. Die vierde dag, wandelend over de Via Gladiola, voel je niets meer en word je gedragen. Het einde in zicht geeft toch wat extra stofjes. Van horen zeggen, want ik loop 'm zelf nietquote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:31 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Ach, dat zijn de laatste meters. Nog drie lange stappen en dan is daar het lint. Bijna daar.
De intocht is altijdquote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Idd, net als de Vierdaagse.. Die vierde dag, wandelend over de Via Gladiola, voel je niets meer en word je gedragen. Het einde in zicht geeft toch wat extra stofjes. Van horen zeggen, want ik loop 'm zelf niet
Zo gaat dat morgen ook. Met FOK-kers als steun in de rug.
Nicequote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:29 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zat nog ff heerlijk net.
Vaker douchenquote:
Voor het grootste gedeelte van mijn leven werd een 25+ dag als een erg warme dag gezien. Dan zat iedereen aan het strandje en werd er met verbrande gezichten pizza gegeten en later op de avond gedanst. Heerlijke dagen, niet deze zweetshow.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 22:00 schreef dick_laurent het volgende:
Nog ffkes en we duiken onder de 25 hier!
- Dan te bedenken dat er fases waren in juli waarop we hadden gezegd "Wauw! 25 graden vandaag! Warm!"
De minima zijn nog steeds zeer hoog. Nog wel een week lang zweten hoor.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:51 schreef heywoodu het volgende:
Dit ziet wel gigantisch veelbelovend uit, fingers crossed
[ afbeelding ]
Dat is echt de grootste onzin ooit 😂quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Idd, net als de Vierdaagse.. Die vierde dag, wandelend over de Via Gladiola, voel je niets meer en word je gedragen. Het einde in zicht geeft toch wat extra stofjes. Van horen zeggen, want ik loop 'm zelf niet
Zo gaat dat morgen ook. Met FOK-kers als steun in de rug.
Gaaf.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 22:11 schreef ACT-F het volgende:
Ik zie de bewolking ten gevolge van de uitdijende paddenstoel bij Koblenz hier overkomen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geef je jezelf een schouderklopje of zal ik het doen? Wat goed van jou zeg, dat je totaal geen problemen hebt met dit weer. Wat een klasbak.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 22:16 schreef bianconeri het volgende:
Wat een gejank om een weekje heerlijk weer.
Logisch dat Nederlanders niet tegen de zon kunnen met die houding.
Dat is nou precies waarom mensen slecht tegen de warmte kunnen, door zich veel te druk te maken.
Nog 1 dag genieten en het is helaas alweer voorbij.
Onder de 20 en zelfs richting de 15 maakt het een heel stuk draaglijker, met de ramen open voel je dan in elk geval wat frisse lucht naar binnen stromen als je probeert te slapen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 22:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
De minima zijn nog steeds zeer hoog. Nog wel een week lang zweten hoor.
Superkut man, moet ik een jas aan op het terras aan het eind van de avond.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 22:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onder de 20 en zelfs richting de 15 maakt het een heel stuk draaglijker, met de ramen open voel je dan in elk geval wat frisse lucht naar binnen stromen als je probeert te slapen.
Die troep is ook het enige wat we krijgen. Al is het 50 graden met 3500 capequote:Op woensdag 12 augustus 2020 22:11 schreef ACT-F het volgende:
Ik zie de bewolking ten gevolge van de uitdijende paddenstoel bij Koblenz hier overkomen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel zo lekker aan de zomer; jasloos de deur uit. Geen zorgen om kleding.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 22:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Superkut man, moet ik een jas aan op het terras aan het eind van de avond.
Niks mis mee iddquote:Op woensdag 12 augustus 2020 23:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is wel zo lekker aan de zomer; jasloos de deur uit. Geen zorgen om kleding.
Boven veel warmer dan beneden. Dus wat kies ik?quote:
Dit inderdaadquote:Op woensdag 12 augustus 2020 23:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wat zijn die polls verschikkelijk lelijk.
Over een maand weer voor het eerst iets warmer aandoen in de avondquote:
Ik heb het ook wel gehad met de warmte....maar meer omdat iedereen hier om me heen er helemaal gaar van wordtquote:Op woensdag 12 augustus 2020 23:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Over een maand weer voor het eerst iets warmer aandoen in de avond
Ja, wat is daarmee gebeurdquote:Op woensdag 12 augustus 2020 23:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wat zijn die polls verschikkelijk lelijk.
Is een nieuwe functie op FOK! Die oude polls waren buiten FOK! om. Die kun je ook nog steeds gebruiken als je wilt.quote:
Die woestijnhitte hebben we gehad, het tropische begint nu juist.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wel gek. Nog 1 dag tropisch weer voor de boeg.
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 00:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die woestijnhitte hebben we gehad, het tropische begint nu juist.
Het wordt wel een stuk makkelijker om de boel te koelen als die zon niet op het dak staat te branden, dat scheelt weerquote:Op donderdag 13 augustus 2020 00:13 schreef Stray_cat het volgende:
[..]Yay
Zweet me de tering, luchtvochtigheid schiet omhoog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |