We gaan wereldwijd snel naar 1 miljoen doden en miljoen chronisch zieken door dit virus --> 'Het virus stelt helemaal niets voor'.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Grappig, want ik denk zo precies over dwazen als jij. Kijk hoe ikke ikke ikke zich netjes aan braaf aan de regels hou voor een virus dat helemaal niets voorstelt. Volgens jouw beredenering zou ik ook niet eens in m'n auto moeten stappen want dan is er zomaar een kans dat ik een kind kan aanrijden. En nu hebben we het over het o zo enge corona, maar dit kan je natuurlijk heel makkelijk doortrekken naar de normale griep. Daar gaan jaarlijks namelijk ook zat mensen aan dood. Lekker thuis blijven omdat ik een loopneus heb omdat er misschien een piepkleine kans is dat ik een bejaarde aansteek en dan een dode op m'n geweten hebwat een treurnis man.
Laat ze dan beginnen met verplichte isolatie voor positieve gevallen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik niet meewerk aan een BCO als dat als gevolg heeft dat iedere naam die ik noem in quarantaine moet. En ik denk dat dat voor meerderen geldt.
Wat een dom gelul dit, mijn godquote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Grappig, want ik denk zo precies over dwazen als jij. Kijk hoe ikke ikke ikke zich netjes aan braaf aan de regels hou voor een virus dat helemaal niets voorstelt. Volgens jouw beredenering zou ik ook niet eens in m'n auto moeten stappen want dan is er zomaar een kans dat ik een kind kan aanrijden. En nu hebben we het over het o zo enge corona, maar dit kan je natuurlijk heel makkelijk doortrekken naar de normale griep. Daar gaan jaarlijks namelijk ook zat mensen aan dood. Lekker thuis blijven omdat ik een loopneus heb omdat er misschien een piepkleine kans is dat ik een bejaarde aansteek en dan een dode op m'n geweten hebwat een treurnis man.
Daar kan niemand op tegen zijn denk ik. Alhoewel isolatie wettelijk alleen in een ziekenhuis kan volgens mij, dat is dan wel weer een dingetje.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Laat ze dan beginnen met verplichte isolatie voor positieve gevallen.
Fijn ook dat je inhoudelijk op het eerste gedeelte van mijn post reageert.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Grappig, want ik denk zo precies over dwazen als jij. Kijk hoe ikke ikke ikke zich netjes aan braaf aan de regels hou voor een virus dat helemaal niets voorstelt. Volgens jouw beredenering zou ik ook niet eens in m'n auto moeten stappen want dan is er zomaar een kans dat ik een kind kan aanrijden. En nu hebben we het over het o zo enge corona, maar dit kan je natuurlijk heel makkelijk doortrekken naar de normale griep. Daar gaan jaarlijks namelijk ook zat mensen aan dood. Lekker thuis blijven omdat ik een loopneus heb waardoor er misschien een piepkleine kans is dat ik een bejaarde aansteek en dan een dode op m'n geweten hebwat een treurnis man.
Aaaah, de post waar ik al op zat te wachten. Inhoudelijk en objectief vooral.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:56 schreef Jed1Gam het volgende: [..] Niet doorvertellen maar de meeste hier zijn nog mooi buiten geweest. :x [ afbeelding ]
Dat is nog steeds minder dan aids en kanker en dan hebben we nog 1000 andere ziektes, ongelukken of zelfmoorden. Nog los van de "natuurlijke dood" waar de meeste corona patinten toch wel aan waren dood gegaan in afzienbare tijd.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:58 schreef Jaeger85 het volgende:
We gaan wereldwijd snel naar 1 miljoen doden en miljoen chronisch zieken door dit virus --> 'Het virus stelt helemaal niets voor'.
Bizar, zoveel dom gelul in dit topic en jij vist mijn geniale tekst er tussen uit. Hoe krijg je het voor elkaar??!?!quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:00 schreef Tijn het volgende:
Wat een dom gelul dit, mijn god
[ afbeelding ]
Gelukkig, daar ben ik het namelijk helemaal mee eens. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en dat corona is zo weer verdwenen. Dus geen gelul over verplichte quarantaine omdat er 3 uur geleden op dat terras iemand zat met corona.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:02 schreef XSbig het volgende:
Aaah het beroemde auto voorbeeld. Wat dat betreft sta ik daar gewoon hetzelfde in als met Covid. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en een beetje rationeel nadenken.
Het is echt heel droevig. Dat kan geen toeval meer zijn. Dat 1 eruit gaat snap ik nog wel, al heeft niet elk pakket NPO politiek. Maar om dan net als het spannend wordt een lang journaal in te lassen dat ook op NPO nieuws is. Dat soort dingen doen ze wel vaker, debat afbreken zodat Noorlander er zijn verhaaltje van kan maken.quote:
Covid 19 is hard op weg om doodsoorzaak nummer 1 te worden dit jaar en dat voor een 'virus dat weinig voorstelt'. Dat mensen die door het coronavirus overlijden niey langer meer te leven hadden is ook al in meerdere studies ontkracht.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is nog steeds minder dan aids en kanker en dan hebben we nog 1000 andere ziektes, ongelukken of zelfmoorden. Nog los van de "natuurlijke dood" waar de meeste corona patinten toch wel aan waren dood gegaan in afzienbare tijd.
[..]
Bizar, zoveel dom gelul in dit topic en jij vist mijn geniale tekst er tussen uit. Hoe krijg je het voor elkaar??!?!
[..]
Gelukkig, daar ben ik het namelijk helemaal mee eens. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en dat corona is zo weer verdwenen. Dus geen gelul over verplichte quarantaine omdat er 3 uur geleden op dat terras iemand zat met corona.
Ik snap niet zo goed waarom mensen daar heen gaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:08 schreef GemMagic het volgende:
Komt er ook een manier om collega's, buren en andere kennissen proactief aan te melden voor quarantaine in het geval ze het zelf vergeten bij thuiskomst uit een oranje of rood land?
ze MOETEN op vakantiequote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:10 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom mensen daar heen gaan.
Als je je populair wilt maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:08 schreef GemMagic het volgende:
Komt er ook een manier om collega's, buren en andere kennissen proactief aan te melden voor quarantaine in het geval ze het zelf vergeten bij thuiskomst uit een oranje of rood land?
Zoals een andere user al aangaf, het gaat alleen om gevallen die weigeren in vrijwillige quarantaine te gaan na intensief contact met een covid besmetting. (15 minuten binnen 1,5 meter geloof ik). Maar blijkbaar leest het gros alleen maar de kop van een nieuwsartikel. (‘De Jong wilt quarantaine verplichten’ volgens mij) en leest niet verder waardoor je dit soort onzinnige discussies krijgt.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is nog steeds minder dan aids en kanker en dan hebben we nog 1000 andere ziektes, ongelukken of zelfmoorden. Nog los van de "natuurlijke dood" waar de meeste corona patinten toch wel aan waren dood gegaan in afzienbare tijd.
[..]
Bizar, zoveel dom gelul in dit topic en jij vist mijn geniale tekst er tussen uit. Hoe krijg je het voor elkaar??!?!
[..]
Gelukkig, daar ben ik het namelijk helemaal mee eens. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en dat corona is zo weer verdwenen. Dus geen gelul over verplichte quarantaine omdat er 3 uur geleden op dat terras iemand zat met corona.
Je begrijpt toch zelf ook wel dat het de besmettelijkheid is die het coronavirus gevaarlijk maakt? Als je met iemand op kantoor zit die kanker heeft, dan krijg je het zelf niet. Met covid-19 is dat een ander verhaal, dit gaat als een lopend vuurtje door de maatschappij en zorgt ervoor dat de ziekenhuizen overspoelen met patinten.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is nog steeds minder dan aids en kanker en dan hebben we nog 1000 andere ziektes, ongelukken of zelfmoorden.
Levert zomaar een rijksdaalder op.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:08 schreef GemMagic het volgende:
Kliklijntje bellen, zo gepiept.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:08 schreef GemMagic het volgende:
Gaat dat over dat vaccin van Oxford University?quote:
In China was het 50 euro ofzo als je de buurman aangaf als die aan het hoesten was.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Levert zomaar een rijksdaalder op.
Tamelijk rustig in die ziekenhuizen met honderden cases, en sommige landen zelfs met 5000+cases per dag.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je begrijpt toch zelf ook wel dat het de besmettelijkheid is die het coronavirus gevaarlijk maakt? Als je met iemand op kantoor zit die kanker heeft, dan krijg je het zelf niet. Met covid-19 is dat een ander verhaal, dit gaat als een lopend vuurtje door de maatschappij en zorgt ervoor dat de ziekenhuizen overspoelen met patinten.
Nogal een ander verhaal dan die andere dingen die je aanhaalt, he.
Nu ga ik heroverwegen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:13 schreef Noek het volgende:
[..]
In China was het 50 euro ofzo als je de buurman aangaf als die aan het hoesten was.
Nog wel ja, maar we hebben in maart gezien hoe snel het kan gaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tamelijk rustig in die ziekenhuizen met honderden cases, en sommige landen zelfs met 5000+cases per dag.
Lekker geld pakkenquote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:13 schreef Noek het volgende:
[..]
In China was het 50 euro ofzo als je de buurman aangaf als die aan het hoesten was.
Toen hadden we wel wat meer besmettingen dan 600 per dag. Plak daar maar een nulletje achter.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog wel ja, maar we hebben in maart gezien hoe snel het kan gaan.
Ik schrok echt van hoeveel nertsen fokkers er zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:13 schreef Noek het volgende:
Het OMT heeft het advies gegeven om vervroegd te stoppen met het fokken van nertsen en ze komen daar later op terug. Zou volledig terecht zijn als er vervroegd gestopt zou worden.
Zeker, maar met de stijgende trend van de laatste weken is het een kwestie van tijd voordat we weer op zulke aantallen zitten.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toen hadden we wel wat meer besmettingen dan 600 per dag.
Weet ik niet. Rotterdam is ook gewoon oranje op de ECDC kaart. Ik kan me niet voorstellen dat een weekje wandelen in de bergen of rondtrekken met je auto nu zoveel meer risico oplevert dan gewoon in Nederland blijven.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:13 schreef GemMagic het volgende:
Ja, ik snap niet zo goed dat we per se de vakanties weer moesten hervatten. Ik hoop wel dat mensen die er nadeel van ondervinden, wel zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen ook al was de regio groen bij vertrek. Ik zou denk ik zelf toch maar even een negatieve test halen om de kans collega's te besmetten minimaal te houden.
Sociale controle is natuurlijk sowieso veel effectiever dan (een dreiging van) een boete van een paar honderd euro.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:15 schreef GemMagic het volgende:
Elkaar verraden doen we in NL niet zo snel, maar meestal weten je collega's of omgeving wel waar je bent geweest en zou het in zo'n geval prima zijn elkaar er wel op aan te spreken. Dat is denk ik ook het grootste effect dat de overheid nu nog kan bewerkstelligen.
Vraag dat maar aan Dhr Hoek die vindt dat de jongeren nog even vol moeten houden.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:15 schreef GemMagic het volgende:
Elkaar verraden doen we in NL niet zo snel,
Inzichten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog wel ja, maar we hebben in maart gezien hoe snel het kan gaan.
Nou ja, als je maar niet tegen zo een opgefokt iemand aanloopt die je meteen op je snufferd slaat.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Sociale controle is natuurlijk sowieso veel effectiever dan (een dreiging van) een boete van een paar honderd euro.
denk dat de helft schrok dat er berhaupt nog zulke bedrijven waren toegestaan hier.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik schrok echt van hoeveel nertsen fokkers er zijn
Weer wordt de angst kaart gespeeld als inhoudelijk niet kan worden gewonnenquote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Weet je wat besmettelijk is... ANGST. En dan vooral bij domme mensen.
Ok, maar volgens die logica kun je niet anders dan je aan de regels houden en laten testen bij klachten. Preventieve quarantaine gebaseerd op risicogebieden is wellicht te grofmazig. Preventieve quarantaine op basis van intensief contact met besmette personen is lastig om van een ander te kunnen weten.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Rotterdam is ook gewoon oranje op de ECDC kaart. Ik kan me niet voorstellen dat een weekje wandelen in de bergen of rondtrekken met je auto nu zoveel meer risico oplevert dan gewoon in Nederland blijven.
Ja dat ook.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:19 schreef Noek het volgende:
[..]
denk dat de helft schrok dat er berhaupt nog zulke bedrijven waren toegestaan hier.
Laat gaan joh. Verspilde energie.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Weer wordt de angst kaart gespeeld als inhoudelijk niet kan worden gewonnen
Het was vooraf toch vrij evident dat een De Jonge niet een crisismanager is, maar een autoverkoper met als troef dat hij een stukje linkser is, of percipieert te zijn. Kiest men zelf voor.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zitten een heleboel CDA-ers nou te balen.... Moeten we met hem de verkiezingen in?
Naar de Chinese vleesmarkten voor consumptiequote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:22 schreef GemMagic het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk na het oogsten van de huid met het vlees van de nertsen; de biocentrale in of het kattenvoer?
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:21 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ok, maar volgens die logica kun je niet anders dan je aan de regels houden en laten testen bij klachten. Preventieve quarantaine gebaseerd op risicogebieden is wellicht te grofmazig. Preventieve quarantaine op basis van intensief contact met besmette personen is lastig om van een ander te kunnen weten.
Met of zonder corona?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:22 schreef GemMagic het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk na het oogsten van de huid met het vlees van de nertsen; de biocentrale in of het kattenvoer?
Ow is het weer zover ? Goh wie had dat nou verwacht........ Was er ook niet zo iets met de varkensgriep en vaccins aan de hand ?quote:
Zolang iemand zijn gezond verstand gebruikt kan die ook gewoon (bijna) alles doen. En mocht je uit een gebied/regio/stad vandaan komen waar redelijk veel besmettingen zijn waargenomen, hou jezelf dan even in de hand en houd meer afstand en jezelf in de gaten wat betreft klachten. Maar vooral dit schijnt voor de meeste lastig te zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]Ik zeg alleen dat ik het onzin vind om 'de vakantieganger' te veroordelen. Kijk de lui die nu in de uitgaanscentra rondlopen hebben er niks van begrepen. Maar als jij gewoon met je gezin op een camping zit of met je partner in de auto een rondreis maakt. Ik denk niet dat het risico dan veel hoger is dan wanneer je gewoon in Nederland blijft.
Kunnen zij er weer een nieuw virus aan toevoegen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Naar de Chinese vleesmarkten voor consumptie
Kan er ook nog steeds niet bij dat het niet Omtzigt geworden is. Ik zie Pieter niet zomaar wat roepen zonder dat hij het goed uitgezocht heeft.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zitten een heleboel CDA-ers nou te balen.... Moeten we met hem de verkiezingen in?
Wat valt er bij jou onder " bijna alles nog doen?'quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:24 schreef XSbig het volgende:
[..]
Zolang iemand zijn gezond verstand gebruikt kan die ook gewoon (bijna) alles doen. En mocht je uit een gebied/regio/stad vandaan komen waar redelijk veel besmettingen zijn waargenomen, hou jezelf dan even in de hand en houd meer afstand en jezelf in de gaten wat betreft klachten. Maar vooral dit schijnt voor de meeste lastig te zijn.
En wie controleert dat?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:26 schreef Mondkapje het volgende:
Het werkt niet, mensen willen niet in quarantaine. Wat je beter kunt doen is de verplichting om 14 dagen overal een mondkapje te dragen.
Ok, ik had begrepen uit het debat dat de terugkeer uit een oranje of rood gebied automatisch tot verplichte quarantaine zou moeten leiden in NL. In werkelijkheid is dat natuurlijk sterk afhankelijk van wat je daar hebt gedaan en waar je exact bent geweest.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]Ik zeg alleen dat ik het onzin vind om 'de vakantieganger' te veroordelen. Kijk de lui die nu in de uitgaanscentra rondlopen hebben er niks van begrepen. Maar als jij gewoon met je gezin op een camping zit of met je partner in de auto een rondreis maakt. Ik denk niet dat het risico dan veel hoger is dan wanneer je gewoon in Nederland blijft.
Krijg je dan 14 dagen een blauwe pijl boven je hoofd? Maw: dat is toch totaal niet controleerbaar.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:26 schreef Mondkapje het volgende:
Het werkt niet, mensen willen niet in quarantaine. Wat je beter kunt doen is de verplichting om 14 dagen overal een mondkapje te dragen. Is deze mogelijkheid besproken vanmiddag in de Tweede Kamer?
Hoeft ook niet wat mensen zullen dit gewoon wel uitvoeren, het is helemaal niet te veel gevraagd en je behoudt je vrijheid.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:31 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Krijg je dan 14 dagen een blauwe pijl boven je hoofd? Maw: dat is toch totaal niet controleerbaar.
Voornamelijk dagelijkse dingen die buitenshuis plaatsvinden, boodschappen, uiteten, af en toe vrienden bezoeken, bioscoopje pakken. Echter wel allemaal op gepaste afstand en zonder klachten. Uitgaan ergens in een cafe waar het bomvol is vind ik bijvoorbeeld vrij onverstandig.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat valt er bij jou onder " bijna alles nog doen?'
Juist jaquote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:32 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hoeft ook niet wat mensen zullen dit gewoon wel uitvoeren, het is helemaal niet te veel gevraagd en je behoudt je vrijheid.
Dat kan ik niet zeggen, het enige wat ik kan doen is de dokter bellen, en die stuurt de bewoner dan door.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:29 schreef Jaeger85 het volgende:
Het ziekenhuis waar mijn tante werkt begint deze week met de voorbereidingen voor een nieuwe toestroom van coronapatienten wegens de huidige ontwikkelingen. Kan het zorgpersoneel hier zeggen of er al meer ziekenhuizen die al voorbereidingen treffen?
Het moet allemaal vlot en glad, een serieuze wat stroeve man is teveel gevraagd. Niet zozeer voor de burgers, maar de pers moet Omtzigt niet, een beetje de regering controleren en voor schut zetten, dat mag alleen de pers en die mag er ook voor kiezen om dat na te laten wanneer ze iemand aardig vinden.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:25 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Kan er ook nog steeds niet bij dat het niet Omtzigt geworden is. Ik zie Pieter niet zomaar wat roepen zonder dat hij het goed uitgezocht heeft.
Ik zie die man en ik denk die deugt niet, dan luister ik naar die man en dan weet ik geen inhoud. Maar voor heel mensen werkt dat anders. Die hebben dan ook allemaal een veel te dure keuken in huis (we kregen 10% korting!) en hun goede occasion hobbelt van dure reparatie naar dure reparatie.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Het was vooraf toch vrij evident dat een De Jonge niet een crisismanager is, maar een autoverkoper met als troef dat hij een stukje linkser is, of percipieert te zijn. Kiest men zelf voor.
Democratie is in feite gewoon een populariteitsverkiezing. (Socrates had gelijk ja)quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het moet allemaal vlot en glad, een serieuze wat stroeve man is teveel gevraagd. Niet zozeer voor de burgers, maar de pers moet Omtzigt niet, een beetje de regering controleren en voor schut zetten, dat mag alleen de pers en die mag er ook voor kiezen om dat na te laten wanneer ze iemand aardig vinden.
[..]
Ik zie die man en ik denk die deugt niet, dan luister ik naar die man en dan weet ik geen inhoud. Maar voor heel mensen werkt dat anders. Die hebben dan ook allemaal een veel te dure keuken in huis (we kregen 10% korting!) en hun goede occasion hobbelt van dure reparatie naar dure reparatie.
Vraag een gezin met drie kinderen of ze liever 14 dagen opgesloten moeten zitten bij elkaar of dat ze naar buiten mogen mits met mondkapje 14 dagen. Ik weet wel wat voor antwoord je krijgt.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Juist ja![]()
Volgens mij leef je in utopia.
Dat is wel weer frappant dan he ? Als het waar is.quote:
Hmmm, juist ja, zijn broer ook vrijwilliger dan of hoe moeten we dit zien ?quote:In het begin van de crisis belde hij met testfabrikanten om te helpen het tekort aan testen op te lossen. Nu spreekt Sijbesma vaker met farmaceuten, om vaart te brengen in onderhandelingen over potentile vaccins. Hij ziet zichzelf als een „helper” in deze crisis. „Ik doe het als vrijwilliger, omdat ik het belangrijk vind.”
Ja ik ook. Maar in de realiteit wordt dat mondkapje dan alsnog niet gedragen. In de ideale wereld misschien ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:36 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Vraag een gezin met drie kinderen of ze liever 14 dagen opgesloten moeten zitten bij elkaar of dat ze naar buiten mogen mits met mondkapje 14 dagen. Ik weet wel wat voor antwoord je krijgt.
Tegenwoordig lopen zoveel mensen buiten met een mondkapje, je loopt niet meer voor gek en 14 dagen is best uit te houden als je verder alle vrijheid krijgt. Mensen hebben dat er best voor over om het virus eronder te krijgen. Maar 14 dagen opgesloten zitten met je gezin is gewoon niet te doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:37 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar in de realiteit wordt dat mondkapje dan alsnog niet gedragen. In de ideale wereld misschien ja.
Waar woon jij? Ik zie er hier welgeteld 0.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Tegenwoordig lopen zoveel mensen buiten met een mondkapje, je loopt niet meer voor gek en 14 dagen is best uit te houden als je verder alle vrijheid krijgt.
Amsterdam.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:39 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Waar woon jij? Ik zie er hier welgeteld 0.
Ik neem straks mondkapjes mee op vakantie in Frankrijk zijn ze wel verplicht. Niet overal.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:37 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar in de realiteit wordt dat mondkapje dan alsnog niet gedragen. In de ideale wereld misschien ja.
Ben recent daar geweest. 0 controle en minimaal gebruik door de mensen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik neem straks mondkapjes mee op vakantie in Frankrijk zijn ze wel verplicht. Niet overal.
In drie straten. Ik zie regelmatig mensen met een mondkapje lopen op allerlei plekken, niemand kijkt er meer raar van op.quote:
Nou prima dan, als dat jouw beeld is, is dat zo.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:41 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
In drie straten. Ik zie regelmatig mensen met een mondkapje lopen op allerlei plekken, niemand kijkt er meer raar van op.
Ja, maar op zich valt dit me toch tegen van de Nederlanders. Balkenende werd ook eigenchappen toegedicht die hij niet had, maar ik vond het toch wel leuk dat hij populair kon worden terwijl het de nachtmerrie van elke politieke marketeer was geweest. Kok werd ook gewaardeerd om zijn saaiheid en knorrigheid. Een maagd van 50 als premier, in Nederland kan het. Een hooggeleerde dandy en homo werd dan weer het idool van voetbalsupportersachtig volk.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:35 schreef XSbig het volgende:
[..]
Democratie is in feite gewoon een populariteitsverkiezing. (Socrates had gelijk ja)
Wat zegt maagdelijkheid, dandy-isme of homoseksualiteit over de geschiktheid van iemand in de politiek nou weerquote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar op zich valt dit me toch tegen van de Nederlanders. Balkenende werd ook eigenchappen toegedicht die hij niet had, maar ik vond het toch wel leuk dat hij populair kon worden terwijl het de nachtmerrie van elke politieke marketeer was geweest. Kok werd ook gewaardeerd om zijn saaiheid en knorrigheid. Een maagd van 50 als premier, in Nederland kan het. Een hooggeleerde dandy en homo werd dan weer het idool van voetbalsupportersachtig volk.
Ik had verwacht dat authenticiteit iets hoger gewaardeerd en wat meer herkend zou worden, en dan valt De Jonge dus meteen door de mand.
quote:
quote:"Het aantal besmettingen moet echt naar nul in ons aller belang."
....en als je bijvoorbeeld naar een museum wilt?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ben recent daar geweest. 0 controle en minimaal gebruik door de mensen.
Maar er is een verschil of het verplicht is oor iedereen in een winkel, of alleen voor persoon A.
Geen ideequote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
....en als je bijvoorbeeld naar een museum wilt?
Verplicht of dat dan heel erg sterk adviseren etc.etc. gebruik van de Corona-App, is al een aardige werkmethode. Track Trace Survey. Bankenmethode, gaat niet om voorkomen van fraude maar achteraf vastellen is voldoende om het zinloos te maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:31 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Krijg je dan 14 dagen een blauwe pijl boven je hoofd? Maw: dat is toch totaal niet controleerbaar.
Nee je krijgt een corona band om je enkel.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:31 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:32 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hoeft ook niet wat mensen zullen dit gewoon wel uitvoeren, het is helemaal niet te veel gevraagd en je behoudt je vrijheid.
Die detecteert of je een mondkopje draagtquote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee je krijgt een corona band om je enkel.
Jij bent toch fan van het ongeleide projectiel Baudet? Wat zou een gematigde stemmen, wat het merendeel van Nederland is, daarin moeten zien?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar op zich valt dit me toch tegen van de Nederlanders. Balkenende werd ook eigenchappen toegedicht die hij niet had, maar ik vond het toch wel leuk dat hij populair kon worden terwijl het de nachtmerrie van elke politieke marketeer was geweest. Kok werd ook gewaardeerd om zijn saaiheid en knorrigheid. Een maagd van 50 als premier, in Nederland kan het. Een hooggeleerde dandy en homo werd dan weer het idool van voetbalsupportersachtig volk.
Ik had verwacht dat authenticiteit iets hoger gewaardeerd en wat meer herkend zou worden, en dan valt De Jonge dus meteen door de mand.
Die app is vrijwillig. Ik twijfel ten zeerste over die 80% die jij schetst. Ik zie hier eerder 80% zich niet aan de regels houden namelijk.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Verplicht of dat dan heel erg sterk adviseren etc.etc. gebruik van de Corona-App, is al een aardige werkmethode. Track Trace Survey. Bankenmethode, gaat niet om voorkomen van fraude maar achteraf vastellen is voldoende om het zinloos te maken.
Los daarvan is de praktijk dat 80% of meer gewoon de formele opdracht zal volgen, in hoop er dan vanaf te zijn.
Je moet toch aardig stevig in je schoenen staan om serieus aangezegde zaken te bekritiseren.
Schreeuwen met uitrazen mag (iets met psychologie van acceptatie) en het is maar weinigen gegeven dan een principe vol te houden.
Balkenende was ik nog te jong voor, maar van Kok heb ik het eerste deel van zijn biografie gelezen en het viel me vooral op dat het mij inderdaad niet zo’n heel gezellig persoon leek. Wat betreft onze grote vriend op rechts, ik denk dat zijn fanbase op social media vooral groot is, maar dat een redelijk groot deel van de stemgerechtigde bevolking wel door zijn populisme heen prikt.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee of je thuis blijft. Als je toch naar buiten gaat dan gaat er een corona lijer alarm af waardoor iedereen weet dat ze uit je buurt moeten blijven en komt de covid gestapo je oppikken.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die detecteert of je een mondkopje draagt?!
Een roep om een lockdown, en zodra er een soort van lockdown is, een roep om de lockdown op te heffen?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jij bent toch fan van het ongeleide projectiel Baudet? Wat zou een gematigde stemmen, wat het merendeel van Nederland is, daarin moeten zien?
Zoals vroeger met de Pest!quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee of je thuis blijft. Als je toch naar buiten gaat dan gaat er een corona lijer alarm af waardoor iedereen weet dat ze uit je buurt moeten blijven.
In twee weken volledige lockdown hadden we het virus voor altijd kunnen laten verdwijnen, aldus Baudet toen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:52 schreef XSbig het volgende:
[..]
Een roep om een lockdown, en zodra er een soort van lockdown is, een roep om de lockdown op te heffen?
Ik vraag me echt af wie na die twee weken de landsgrenzen had beschermd tegen het virus. Wellicht Baudet zelf, op zijn uil van Minerva?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In twee weken volledige lockdown hadden we het virus voor altijd kunnen laten verdwijnen, aldus Baudet toen.
Had er snel een Nexit doorheen gejaagd zodat we alle grenzen kunnen sluiten!quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:56 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wie na die twee weken de landsgrenzen had beschermd tegen het virus. Wellicht Baudet zelf, op zijn uil van Minerva?
Haha, ja, die snapt er weinig van. En al zou het lukken, voor hoe lang dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In twee weken volledige lockdown hadden we het virus voor altijd kunnen laten verdwijnen, aldus Baudet toen.
Baudet is een debieltjequote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:56 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wie na die twee weken de landsgrenzen had beschermd tegen het virus. Wellicht Baudet zelf, op zijn uil van Minerva?
Omdat er geen straf op staat, wat prima kan en dan een soort burgelijke ongehoorzaamheid is.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die app is vrijwillig. Ik twijfel ten zeerste over die 80% die jij schetst. Ik zie hier eerder 80% zich niet aan de regels houden namelijk.
Niets en daarom vind ik wel leuk dat je in Nederland geen vlotte knappe figuur hoeft te zijn om populair te worden als politicus.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wat zegt maagdelijkheid, dandy-isme of homoseksualiteit over de geschiktheid van iemand in de politiek nou weer
Ik vind dat hij een aantal sterke en urgente punten heeft en hou wel van een coherente visie. PvdD vind ik ook een aanwinst.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jij bent toch fan van het ongeleide projectiel Baudet?
Dat hij tegen de radicale verandering van Nederland is die dit kabinet voorstaat?quote:Wat zou een gematigde stemmen, wat het merendeel van Nederland is, daarin moeten zien?
quote:,,Je kunt onmogelijk zeggen dat er niks aan de hand is. Mensen hadden misschien gehoopt dat het coronavirus minder ziekmakend was geworden, maar niets is minder waar”, zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg Kuipers in een interview met De Telegraaf op het afgelopen twee weken bijna verdubbeld aantal coronapatinten. Het aantal ziekenhuisopnames van Covid-19-patinten ging in die periode van 80 naar 150.
Het wordt de hoogste tijd dat we de ernst daarvan inzien, waarschuwt hij.
„Hoewel dit n redelijk beperkt lijkt, is de verwachting dat dit aantal tussen een week en tien dagen stijgt naar 200 tot 300 opnames. En dat is zorgelijk”
Bron(nen): De Telegraaf ()
En als we die lijn even doortrekken dan hebben we er over twee weken weer 500 bij. Dat is het gevaar.quote:
Ja ik vind het eigenlijk ook een beetje vreemd dat iedereen zomaar pikt dat alle verantwoordelijkheid op de burger wordt geschoven.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:06 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-voor-te-zijn.html
Lang verhaal kort, de GGD was er niet klaar voor en wist dat maar de beeldvorming was belangrijker. En nu heeft de burger het gedaan.
De GGD is nog steeds geen prutsorganisatie @:Direstraits7 ?
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En als we die lijn even doortrekken dan hebben we er over twee weken weer 500 bij. Dat is het gevaar.
Dit is nou juist een van weinige keren dat de VVD te beschuldigen is van echt liberaal beleid. Ik vind het een prima koers. De gedachte is dat goed ingelichte mensen zelf in staat zijn verantwoorde beslissingen te nemen. De regering zet dus in op communicatie en adviezen. Door snel veranderende situaties, hoewel soms enigzins voorspelbaar, wijzigen de adviezen ook regelmatig. Daarnaast staat men continu onder druk commentaar van hen die het anders zouden willen zien te addresseren.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja ik vind het eigenlijk ook een beetje vreemd dat iedereen zomaar pikt dat alle verantwoordelijkheid op de burger wordt geschoven.
Dan heb je bij wijze van spreken, die hele regering ook niet meer nodig.
Dat de GGD's in vakantieslaap zijn en dat Sjakie van de chocoladefabriek dat wist maar de beeldvorming belangrijker vond is liberaal? Nee. Dat is gewoon heel erg slecht.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:26 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dit is nou juist een van weinige keren dat de VVD te beschuldigen is van echt liberaal beleid. Ik vind het een prima koers. De gedachte is dat goed ingelichte mensen zelf in staat zijn verantwoorde beslissingen te nemen. De regering zet dus in op communicatie en adviezen. Door snel veranderende situaties, hoewel soms enigzins voorspelbaar, wijzigen de adviezen ook regelmatig. Daarnaast staat men continu onder druk commentaar van hen die het anders zouden willen zien te addresseren.
Alternatief is van alles verbieden. Dan zet je iedereen die wel verantwoord met de vrijheid kan omgaan ook weg, terwijl je binnen de groep die het niet wil snappen toch nauwlijks kunt handhaven.
Wat zou je willen dat de overheid doet?
Ik zou zo een strenge lockdown doen dat je kleine teen eraf geschoten wordt als je hem naar buiten steekt.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:26 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dit is nou juist een van weinige keren dat de VVD te beschuldigen is van echt liberaal beleid. Ik vind het een prima koers. De gedachte is dat goed ingelichte mensen zelf in staat zijn verantwoorde beslissingen te nemen. De regering zet dus in op communicatie en adviezen. Door snel veranderende situaties, hoewel soms enigzins voorspelbaar, wijzigen de adviezen ook regelmatig. Daarnaast staat men continu onder druk commentaar van hen die het anders zouden willen zien te addresseren.
Alternatief is van alles verbieden. Dan zet je iedereen die wel verantwoord met de vrijheid kan omgaan ook weg, terwijl je binnen de groep die het niet wil snappen toch nauwlijks kunt handhaven.
Dan kun je hem ook nooit meer stoten tegen de tafelpootquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zou zo een strenge lockdown doen dat je kleine teen eraf geschoten wordt als je hem naar buiten steekt.
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan kun je hem ook nooit meer stoten tegen de tafelpoot
Ja man top idee. Economische schade, gigantisch. Mensen in een zorginstelling? Lekker opsluiten.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat een (hele korte, van 2 weeks) tweede lockdown beter is omdat er met zijn allen toch in paar weken mogelijk vele besmettingen en opnames zullen fors gaan dalen net zoals in afgelopen voorjaar. Dat werkt misschien het meest dan een individuele verplichte quarantaine voor een besmette vrouw of een man.
Ik denk dat het uit het belang om zoveel mogelijk levens te besparen een 4 weken totale lockdown nog veel beter is.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat een (hele korte, van 2 weeks) tweede lockdown beter is omdat er met zijn allen toch in paar weken mogelijk vele besmettingen en opnames zullen fors gaan dalen net zoals in afgelopen voorjaar. Dat werkt misschien het meest dan een individuele verplichte quarantaine voor een besmette vrouw of een man.
Zr verstandigquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tot zover de quarantaineplicht voor mensen die in het BCO naar voren komen.
Dat nemen we echt risico's mee, want economische schade nemen we koop toe. Het is echt niet anders, want mensen nemen zelf echt niet verantwoording voor om goed te beschermen tegen het coronavirus. Het kabinet en de politiek proberen van alles om het coronavirus weer in het kooitje terug te dringen, maar het mocht even baten in het afgelopen voorjaar. Maar over versoepelingen gesproken zijn wij te snel weer in ons oude doen gekomen zodat we weer gingen verslappen aan de maatregelen te houden. Ik kan eerlijk gezegd niemand meer vertrouwen of ze echt aan maatregelen houden of niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja man top idee. Economische schade, gigantisch. Mensen in een zorginstelling? Lekker opsluiten.
Echt geweldig zo'n lockdown.
Toch ook wel een lijstje namen dat je niet gezamenlijk onder een brief verwacht.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat er wel een duidelijk onderscheid moet zijn, als iemand besmet is dat deze in quarantaine moet lijkt mij logisch, hoewel ik persoonlijk niet bang ben voor besmetting of gevolgen, ik sta gezien mijn werkzaamheden wel wat anders in het leven, Corona is echt waar het minste waar ik mij zorgen over hoef te maken, kan het niet zo zijn dat als je weet dat je besmet bent je willens en wetens naar buiten gaat en in contact komt met mensen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Uiteindelijk zijn er maar 6500 mensen overleden. Waarvan meer dan de helft 83 jaar en ouder is. Op dit moment maar 70 mensen onder de 70 jaar waar geen andere onderliggende oorzaken van bekend zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat nemen we echt risico's mee, want economische schade nemen we koop toe. Het is echt niet anders, want mensen nemen zelf echt niet verantwoording voor om goed te beschermen tegen het coronavirus. Het kabinet en de politiek proberen van alles om het coronavirus weer in het kooitje terug te dringen, maar het mocht even baten in het afgelopen voorjaar. Maar over versoepelingen gesproken zijn wij te snel weer in ons oude doen gekomen zodat we weer gingen verslappen aan de maatregelen te houden. Ik kan eerlijk gezegd niemand meer vertrouwen of ze echt aan maatregelen houden of niet.
Verkeerde voorstelling van zaken, omdat er in Nederland bij de officile cijfers sprake is van ernstige ondertelling. Er zijn naar schatting al een kleine 11.000 Nederlanders aan Corona overledenquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn er maar 6500 mensen overleden. Waarvan meer dan de helft 83 jaar en ouder is. Op dit moment maar 70 mensen onder de 70 jaar waar geen andere onderliggende oorzaken van bekend zijn.
Well, at least they tried.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bron voor deze bewering?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:55 schreef ozzietukker het volgende:Op dit moment maar 70 mensen onder de 70 jaar waar geen andere onderliggende oorzaken van bekend zijn.
Ik kan die wens wel begrijpen, maar zelf heb ik liever geen strenge lockdown. Nooit zal je op iedereen kunnen rekenen. Al geloof ik best dat enorme sancties op het in de publieke ruimte zijn zonder geldig buiten-zijn-bewijs, enigzins het gewenste effect hebben, zou ik zo niet met elkaar willen omgaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zou zo een strenge lockdown doen dat je kleine teen eraf geschoten wordt als je hem naar buiten steekt.
Mijn geduld wat betreft " rekenen op burgers die de verantwoordelijkheid nemen" is wel een beetje op
Je piept wel andere als je straks tot de mogelijk 10% hoort die blijvende gezondheidsklachten aan dit virus overhouden. Vooral met post viraal syndroom heb je nul kwaliteit van leven. Je bent zo moe en hebt zo weinig energie dat je alleen nog maar de hele dag in bed kunt liggen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:51 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een duidelijk onderscheid moet zijn, als iemand besmet is dat deze in quarantaine moet lijkt mij logisch, hoewel ik persoonlijk niet bang ben voor besmetting of gevolgen, ik sta gezien mijn werkzaamheden wel wat anders in het leven, Corona is echt waar het minste waar ik mij zorgen over hoef te maken, kan het niet zo zijn dat als je weet dat je besmet bent je willens en wetens naar buiten gaat en in contact komt met mensen.
Klopt, ik neem er aan dat meer dan 11.000 Nederlanders aan het coronavirus zijn overleden, waar men klein deel niet doorgeven is aan het RIVM. Ik denk dat het ligt aan achterstallige administratie.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Verkeerde voorstelling van zaken, omdat er in Nederland bij de officile cijfers sprake is van ernstige ondertelling. Er zijn naar schatting al een kleine 11.000 Nederlanders aan Corona overleden
[ twitter ]
Eens, mijn stem hebben ze volgend jaarquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:26 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Hoezo misleidend? Na 1 juli kwamen de grote versoepelingen, geen enkele reden om na 2 weken al in paniekmodus te schieten.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:01 schreef Gretzl het volgende:
Weer zo’n typisch voorbeeld van misleidende communicatie door het kabinet
[ twitter ]
De kans dat ik kom te overlijden in mijn huidige werk is echt een stuk groter dan Covid. Dus ik maak mij werkelijk waar geen enkele zorgen om welke ziekte dan ook, het leven is daar te kort voor.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je piept wel andere als je straks tot de mogelijk 10% hoort die blijvende gezondheidsklachten aan dit virus overhouden. Vooral met post viraal syndroom heb je nul kwaliteit van leven. Je bent zo moe en hebt zo weinig energie dat je alleen nog maar de hele dag in bed kunt liggen.
Okee, als ik de regering was zou ik er ook niet voor kiezen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:59 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik kan die wens wel begrijpen, maar zelf heb ik liever geen strenge lockdown. Nooit zal je op iedereen kunnen rekenen. Al geloof ik best dat enorme sancties op het in de publieke ruimte zijn zonder geldig buiten-zijn-bewijs, enigzins het gewenste effect hebben, zou ik zo niet met elkaar willen omgaan.
Mooi!quote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Overlijden is niet het enige risico bij dit virus.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De kans dat ik kom te overlijden in mijn huidige werk is echt een stuk groter dan Covid. Dus ik maak mij werkelijk waar geen enkele zorgen om welke ziekte dan ook, het leven is daar te kort voor.
En die 10% met blijvende gezondheidsklachten, die bron komt van de smoelenboekgroep van mensen die allemaal Corona gehad hebben en nu ernstige klachten hebben?
Je kan dat ook gewoon zelf in de RIVM cijfers zien.quote:
De kans is dus nog steeds groter dat je er niks aan overhoudt.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Overlijden is niet het enige risico bij dit virus.
Die 10% zijn schattingen uit de medische wereld. Pas wanneer de pandemie voorbij is is dat duidelijk.
Werd wel uitgelachen door de rest van de kamer toen hij op 29 januari een Corona debat aanvroeg.quote:
Ik vraag niet om schattingen, ik vraag om een bron, want je kan wel leuk met cijfers strooien, de enige cijfers die duidelijk zijn, zijn de cijfers om welke groep geraakt wordt door het virus, als meer dan de helft van de overlijdens is van mensen boven de 83, en uiteindelijk maar 70 personen onder de 70 zonder bekende onderliggende oorzaken is dat toch echt wel een duidelijk teken.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Overlijden is niet het enige risico bij dit virus.
Die 10% zijn schattingen uit de medische wereld. Pas wanneer de pandemie voorbij is is dat duidelijk.
Als je niet in de risicogroepen zit wel, ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De kans is dus nog steeds groter dat je er niks aan overhoudt.
Ik reageer ook aar ff met een tweet:quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:01 schreef Gretzl het volgende:
Weer zo’n typisch voorbeeld van misleidende communicatie door het kabinet
[ twitter ]
En al je wel in de risicogroep zit zal je dus ZELF maatregelen moeten nemen om jezelf te beschermen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je niet in de risicogroepen zit wel, ja.
Dat is maar net wie je bent he?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En al je wel in de risicogroep zit zal je dus ZELF maatregelen moeten nemen om jezelf te beschermen.
Je kunt niet verwachten dat anderen jouw gaan beschermen, dat is heel egostisch om te denken. Uiteindelijk is het belang van de overgrote meerderheid belangrijker dan individuele gevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |