Delen in level 3 lockdown, horeca dicht,scholen dicht het zal je maar gebeurenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:21 schreef dodoria het volgende:
[..]
4 in hetzelfde gezin... ze hopen het nu nog uit te kunnen roeien.
Sure.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar nu? Jumbo, Plus en AH bezorgen ook zonder wachtrij. Neem aan dat bijna iedereen wel iemand heeft die dit soort dingen kan regelen (familie, vrienden, buren).
Je hebt tegenwoordig gewoon zelfscankassa's, hè. Niets geen rij. En parkeren doe je gewoon met de fiets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik ergens een tyfushekel aan heb is het wel steeds naar de supermarkt moeten gaan, en dan die drukte in, in de rij staan, moeilijk doen met parkeren etc
Zo hoort het ook. Wetenschap onderzoekt en rapporteert. Politiek beslist. Laatste tijd gaan ze op elkaars stoel zitten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Van Dissel is erg opzichtig de bal aan het terugkaatsen naar de politiek. Toch even dat schot plaatsen tussen de wetenschap en (de handhaving van) het beleid.
Wij halen altijd gelijk voor een hele week aan boodschappen. Dan sjouw je jezelf scheel op de fiets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig gewoon zelfscankassa's, hè. Niets geen rij. En parkeren doe je gewoon met de fiets.
Juist in de stad snap ik niet waarom je er gebruik van zou moeten maken. 't Is vooral voor luie mensen vind ik.
Heeft hij altijd gedaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Van Dissel is erg opzichtig de bal aan het terugkaatsen naar de politiek. Toch even dat schot plaatsen tussen de wetenschap en (de handhaving van) het beleid.
Tsja, de bevolking in NZ vindt het (grotendeels) een acceptabele prijs.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Delen in level 3 lockdown, horeca dicht,scholen dicht het zal je maar gebeuren
Voor mijn gevoel nu toch wel wat explicieter.quote:
Ze zijn ook relatief weinig gewend natuurlijk, dus gaan ze misschien sneller akkoord.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:14 schreef dodoria het volgende:
[..]
Tsja, de bevolking in NZ vindt het (grotendeels) een acceptabele prijs.
Vond ik ook opvallend! Gunstige ontwikkeling.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel nu toch wel wat explicieter.
Omdat het wel heel misschien wel een rol kan hebben gespeeld als men daarnaast onvoldoende afstand in acht neemt? Maar dan nog is een binnenruimte op geen enkele manier te vergelijken met een buitenruimte, tenzij je het zo inricht dat het meer op een binnenruimte lijkt dus parasollen, schotten en wat al niet..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom benoemt de GGD dan expliciet dat het windstil was in Dokkum destijds?
Komt op mij best plausibel over dat je soms beter een binnenruimte wat goede circulatie kan hebben dan een buitenruimte waar het windstil is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het wel heel misschien wel een rol kan hebben gespeeld als men daarnaast onvoldoende afstand in acht neemt? Maar dan nog is een binnenruimte op geen enkele manier te vergelijken met een buitenruimte, tenzij je het zo inricht dat het meer op een binnenruimte lijkt dus parasollen, schotten en wat al niet..
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
50 dagen? Dat hoor ik nu echt voor het eerst. Holy crap, dus dat kan theoretisch betekenen dat je vandaag besmet raakt, en dan ergens halverwege September pas ziek word?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat klopt volgens mij niet. 14 dagen is al heel uitzonderlijk. Mediaan ligt op vijf dagen incubatietijd.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
totale onzin, wellicht in heeeeeel erg uitzonderlijke gevallen.
Maar de incubatie tijd ligt tussen de 3 en 12 dagen.
Ik wist dat ik een snaar zou raken. Punt is dat alle onderzoeken per definitie zijn gebaseerd op groepsstatistiek die geen zekerheid verschaffen voor uitzonderingen, lokaliteiten, groepen en individuen daarin. Dit is geen argument om dan de rest van ons leven doodsbang in een bubbel te gaan zitten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jaap liet net ook zien dat de klachten met name binnen 10 dagen opspelen. Dus lijkt me redelijk uitgangspunt dat 2 weken quarantaine volstaat.
Flinke stijging in besmettingen weer. Opnames vallen nog steeds mee gelukkig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:19 schreef Ven1972 het volgende:
#COVID19 in the Netherlands (11-08)
cases: 59.973 (+779)
fatalities: 6.159 (+2)
hospitalisations: 11.994 (+10)
(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)
source RIVM
#coronavirusNL #COVID19NL
+779 met maar 2 overleden? Dat is een kwart procent.quote:
Blijft ook een waardeloze manier van rapporteren. Het totaal aantal ziekenhuisopnames of IC-opnames over de tijd is echt een volstrekt irrelevante statistiek. Het is veel zinvoller om te weten hoe op het moment het aantal opnames is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Flinke stijging in besmettingen weer. Opnames vallen nog steeds mee gelukkig.
Overlijdens lopen drie weken achter.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
+779 met maar 2 overleden? Dat is een kwart procent.
Dat lijkt mij niet, tenzij je heel doelgericht zou gaan filteren met HEPA-filters zoals in vliegtuigen. Echt windstil en dus nul luchtcirculatie komt trouwens ook amper voor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Komt op mij best plausibel over dat je soms beter een binnenruimte wat goede circulatie kan hebben dan een buitenruimte waar het windstil is.
Het is niet alsof je na je diagnose of fluitend wegloopt of ter plekke dood neervalt natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Weer een hoop woorden met weinig onderbouwing. Er is geen enkel geval bekend van een incubatietijd van 50 dagen. Wie stelt bewijst kerel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik wist dat ik een snaar zou raken. Punt is dat alle onderzoeken per definitie zijn gebaseerd op groepsstatistiek die geen zekerheid verschaffen voor uitzonderingen, lokaliteiten, groepen en individuen daarin. Dit is geen argument om dan de rest van ons leven doodsbang in een bubbel te gaan zitten.
Mijn stelling dan tot botte onzin vermaken is vooral onwil, wat mag wanneer je vast wil houden aan een geloof.
Voor hen die bewijs zoeken, dat wil ik best nader doornemen waarbij jezelf ook eerst jelef mag bezighouden.
Ik heb geen zin om vanwege ongeloof, in tijdrovende discussie te gaan omdat een uitspraak kortzichtig niet bevalt.
Alles in geneeskunde en vooral virologie is gebaseerd op gemiddelden en dat is niet om dan dwars te liggen.
Dat een kans kleiner is dat iemand na 10 dagen nog Covid19 zal verspreiden is zo; maar het tegengestelde kun je daarmee niet uitsluiten. Dat je meestal niet snel zult stikken is geen bewijs dat niet kan gebeuren. Eerder het omgekeerde. Zo ook het virus. Het is niet of maar wanneer het de bevolking grotendeels besmet zal zijn.
De incubatie mediaan ligt idd op een dag of 8 en 10% doet dat pas na ruim 14 dagen. De rest is marge en daarmee niet te verwaarlozen. Eén enkele uitzondering kan uitstekend de virale basis zijn van een totale epidemie.
Daarnaast is het onduidelijk of -en in hoeverre ex-patiënten verantwoordelijke zijn voor asymptomatische (her)besmetting. Toegegeven, ook dat de kans tot besmetting het grootste is wanneer iemand daadwerklijke symptomen heeft.
Samengevat, kijk naar het klimaat wat zich meet in lange perioden en niet naar het weer dat zich afspeelt in dagen.
Ja, zo werkt het inderdaad.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan ben ik heel benieuwd naar de cijfers over drie weken. Blijven de overlijdens dan nog steeds in de single-digits dan moeten we ons echt achter de oren gaan krabben over de huidige maatregelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Overlijdens lopen drie weken achter.
Eerder dit ja. Mensen zijn er niet aan gewend en vinden het teveel gedoe om het te regelen. Een groot deel blijft denken in onmogelijkheden ipv mogelijkheden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Of thuisbezorgen? Zijn denk ik weinig mensen die dit echt niet kunnen regelen, mensen hebben gewoon geen zin in gedoe om dat te regelen.
Prima, jij begon. Ik wacht af.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Weer een hoop woorden met weinig onderbouwing. Er is geen enkel geval bekend van een incubatietijd van 50 dagen. Wie stelt bewijst kerel.
Het hoef niet omhoog te gaan natuurlijk, maar die cijfers van dezelfde dag vergelijken is natuurlijk complete onzin.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan ben ik heel benieuwd naar de cijfers over drie weken. Blijven de overlijdens dan nog steeds in de single-digits dan moeten we ons echt achter de oren gaan krabben over de huidige maatregelen.
Dat werd in februari nog wel beweerd met schimmige filmpjes vanuit Wuhanquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alsof je na je diagnose of fluitend wegloopt of ter plekke dood neervalt natuurlijk.
In Wuhan zag ik toch echt altijd mensen ter aarde storten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alsof je na je diagnose of fluitend wegloopt of ter plekke dood neervalt natuurlijk.
Hoeveel opnames en doden?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oh Hans weer 779 cojona besmettingen!
Je kan er alvast vanuit gaan dat zowel A'dam als R'dam er met de hoofdprijs vandoor gaan. En dan nog her en der in het land kleinere haardjes...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:28 schreef aarontje112 het volgende:
Zijn er ook al aantallen besmettingen gerangschikt op woonplaats?
Ja, op YouTube lijkt Tom Beugelsdijk ook een goede voetballer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:29 schreef groenen het volgende:
[..]
In Wuhan zag ik toch echt altijd mensen ter aarde storten.
Maar wat moeten we dan zeggen over drie weken als weer blijkt dat het wel meevalt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Overlijdens lopen drie weken achter.
Volgens mij vielen mensen gewoon flauw van de hitte of stress in die overvolle ziekenhuizen. En een hoop filmpjes hadden geen datum dus dan is het maar gokken van wanneer het is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:29 schreef groenen het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om onwil, want zijn ook eigenlijk alleen de duurdere winkels die zo'n bezorgdienst hebben opgetuigd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eerder dit ja. Mensen zijn er niet aan gewend en vinden het teveel gedoe om het te regelen. Een groot deel blijft denken in onmogelijkheden ipv mogelijkheden.
Wat je eind juni zag, toen nog maar enkele besmettingen én enkele doden. Daar was het percentage extreem hoog...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vraag je nu serieus om bewijs van iets wat niet bestaat?quote:
Niks? Dat het dan meevalt doet niet af aan het feit dat het gemiddeld 3 weken duurt voordat iemand overlijdt, nadat een besmetting is vastgesteld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wat moeten we dan zeggen over drie weken als weer blijkt dat het wel meevalt?
Dramaqueens daar in China.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:29 schreef groenen het volgende:
[..]
"Kijk maar over drie weken."quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wat moeten we dan zeggen over drie weken als weer blijkt dat het wel meevalt?
Dat is wel een heel klein deel denk ik. Picnic heeft best een prima bereik. AH kan je bestellen vanaf 50, Jumbo weet ik zo niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om onwil, want zijn ook eigenlijk alleen de duurdere winkels die zo'n bezorgdienst hebben opgetuigd.
En dan moet er vaak nog voor bedrag X besteld zijn voor gratis boodschappen ook. Dat is niet voor iedereen haalbaar.
Toch klopt je redenatie totaal niet als je besmettingen en doden op 1 dag met elkaar vergelijkt.quote:
Dat kan trouwens wel als je een gemiddelde zou nemen over 3 weken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch klopt je redenatie totaal niet als je besmettingen en doden op 1 dag met elkaar vergelijkt.
Die gaan logischerwijs oplopen. Hier in Bulgarije is het een paar weken voor Nederland flink beginnen stijgen. Vandaag 12 overlijdens en 'slechts' 117 nieuwe besmettingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan ben ik heel benieuwd naar de cijfers over drie weken. Blijven de overlijdens dan nog steeds in de single-digits dan moeten we ons echt achter de oren gaan krabben over de huidige maatregelen.
Waar kwam dat bericht eigenlijk vandaan, de GGD, of gewoon een of andere reporter?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Update voor Dokkum : De besmetting lijkt toch niet in de buitenlucht te hebben plaatsgevonden, de personen zijn ook binnen geweest.
Dat hangt er vanaf wat je vindt meevallen. Waarschijnlijk betekent dat, dat we er nu wel redelijk goed op zitten qua testen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen dagcijfers van andere landen paraat, maar is dat echt zo? Ik las laatst dat er in Frankrijk ook iets van 10.000 besmettingen op een dag bij waren gekomen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:32 schreef Confetti het volgende:
Nog even en Nederland is het zwarte schaap van Europa. De vrijblijvendheid gaat zich nu een keer wreken. Vergeleken met de cijfers van de grote landen in de EU scoren we absurd hoog.
Maar dat deed je niet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat kan trouwens wel als je een gemiddelde zou nemen over 3 weken.
Dat is China. Die werden waarschijnlijk gewoon standrechtelijk geëxecuteerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:29 schreef groenen het volgende:
[..]
Door die teststraat in Bergen op Zoom waarschijnlijk https://www.omroepbrabant(...)oral-moskeebezoekersquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
West Brabant heeft ook wel veel nieuwe gevallen.
In Nederland dus meer besmettingen dan in Frankrijk, Engeland, Duitsland en bv Australië.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:34 schreef _serial_ het volgende:
Status 11-08
Positief getest 59.973, toename: 779
Ziekenhuisopnames 11.994 (20,0% van positief getest), toename: 10
IC-opnames 2.965 (4,9% van positief getest)
Overleden 6.159 (10,3% van positief getest), toename: 2
Uitschieters (+10 n meer)
+115 Rotterdam (was +105)
+111 Amsterdam (was +177)
+44 Den Haag (was +46)
+38 Almere!! (was +0)
+20 Bergen op Zoom (was +9)
+23 Breda (was +18)
+20 Zaanstad (was +0)
+17 Utrecht (was +16)
+13 Dordrecht (was +9)
+13 Schiedam (was +11)
+12 Roosendaal (was +2)
+11 Goes (was +0)
+11 Maastricht (was +2)
+10 Arnhem (was -4 correctie)
+10 Westland (was +5)
Paar maanden terug waren we ook zogenaamd het zwarte schaap. Viel ook allemaal mee. In bepaalde andere landen stijgen de besmettingen ook gewoon rustig door....ook bij zwaardere maatregelen. Mensen zijn er gewoon steeds meer klaar mee en dat is niet enkel een NL iets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:32 schreef Confetti het volgende:
Nog even en Nederland is het zwarte schaap van Europa. De vrijblijvendheid gaat zich nu een keer wreken. Vergeleken met de cijfers van de grote landen in de EU scoren we absurd hoog.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen dagcijfers van andere landen paraat, maar is dat echt zo? Ik las laatst dat er in Frankrijk ook iets van 10.000 besmettingen op een dag bij waren gekomen.
Nu heeft Frankrijk uiteraard veel meer inwoners dan ons, maar als je dat vergelijkt weet ik niet of wij het dan slechter/beter doen.
Frankrijk gisteren 785 besmettingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen dagcijfers van andere landen paraat, maar is dat echt zo? Ik las laatst dat er in Frankrijk ook iets van 10.000 besmettingen op een dag bij waren gekomen.
Nu heeft Frankrijk uiteraard veel meer inwoners dan ons, maar als je dat vergelijkt weet ik niet of wij het dan slechter/beter doen.
Dat klopt niet, het zijn er 121. Die andere 34 zaten bij de vorige update.quote:
bedankt! dat verklaard het verschilt tussen de zeshonderd nog iets en deze hogen 700.quote:
Kinderachtig om mensen persoonlijk of op karakter aan te vallen omdat ze volgens jou "woorden uitkramen" en daarmee suggereren dat jij of anderen dat niet zouden doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vraag je nu serieus om bewijs van iets wat niet bestaat?
Je schrijft hele pagina's vol met woorden, zonder echte inhoud en dan vraag je om bewijs van iets dat niet bestaat, omdat iemand je pakt op je onzin.
Ow.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:38 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Frankrijk gisteren 785 besmettingen.
Volgens mij is het in NL nooit heel duidelijk omdat er altijd wel gevallen van zoveel dagen tot weken terug worden meegenomen in de cijfers, is het niet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:38 schreef koemleit het volgende:
[..]
bedankt! dat verklaard het verschilt tussen de zeshonderd nog iets en deze hogen 700.
wel heel slordig.
maar bedankt voor de duiding.
het is nogal een verschil of we nagenoeg hetzelfde als gisteren hebben, of een stijging van 150.
We gaan aan kop samen met Spanje.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:32 schreef Confetti het volgende:
weer een hoop woorden voor iemand die stelt dat de incubatietijd tot 50 dagen is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kinderachtig om mensen persoonlijk of op karakter aan te vallen omdat ze volgens jou "woorden uitkramen" en daarmee suggereren dat jij of anderen dat niet zouden doen.
We kennen elkaar in de discussie inmiddels genoeg waarbij ik jou wat hoger aanslag dan deze karakterloze afbrander. Zeg dan niets en laat de verkolende as tot eigen stof verwaaien.
De hele feestkraam hier is er één van speculatieve adhoc onzin en nee, ik ga geen tijd verdoen om jou of anderen te vermaken met stof die je inhoudelijk feitelijk niet interesseert. Met die fopspeen ben ik vele honderden topics geleden al gestopt. Net als jij vermaak ik mij in het weergaloze proces als vermaak en probeer de fatsoenlijke redelijkheid te bewaren.
dat was (toen de cijfers heeeeel laaag waren en er nog elke dag een update kwam) vaak zo met opnames en stergevallen, besmettingen was eigenlijk altijd van de vorige dag en een klein stukje van die dag daarvoor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij is het in NL nooit heel duidelijk omdat er altijd wel gevallen van zoveel dagen tot weken terug worden meegenomen in de cijfers, is het niet?
2e lockdown incoming?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vind dat kaartje toch wat zorgwekkend. Ik bedoel dan niet dat we nu allemaal dood gaan oid, maar dat het alweer zo wijdverspreid door Nederland zit. Paar weekjes terug waren niet alleen de aantallen lager, maar was de kaart ook veel leger.
Ook belangrijk om te kijken naar het relatieve aantal positieve tests:quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
Hebben die bouwhekverhuurders tenminste nog wat te doen. Rondom Amsterdam en Rotterdam zijn best wat kilometers.quote:
Is dat niet weinig op een provincie van 425.000 inwoners? Laat staan als het blijft toenemen....quote:De GGD Flevoland meldt dat de testcapaciteit in de provincie, inclusief de teststraten in Lelystad en Emmeloord, op 590 testen per dag komt.
Eigenlijk wel ja. Ik bedoel, het hangt er dan meer af van hoe erg we het virus vinden (of het idd ook milder is geworden) en wat we willen opofferen. Maar kwa verspreiding en cijfers zie ik niet hoe dit opeens weer weg is zo met wat mondkapjes hier en daar.quote:
Ja klopt, dat is eigenlijk al vanaf het begin zo, al had ik de indruk dat er de laatste tijd wel sneller werd gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij is het in NL nooit heel duidelijk omdat er altijd wel gevallen van zoveel dagen tot weken terug worden meegenomen in de cijfers, is het niet?
Vakantiegangers door heel het land, he. Dat zal ongetwijfeld meespelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vind dat kaartje toch wat zorgwekkend. Ik bedoel dan niet dat we nu allemaal dood gaan oid, maar dat het alweer zo wijdverspreid door Nederland zit. Paar weekjes terug waren niet alleen de aantallen lager, maar was de kaart ook veel leger.
Tja, volgende week gaan de scholen weer open en gaat het misschien regenen waardoor we weer binnen zitten, zo is er wel altijd wat natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vakantiegangers door heel het land, he. Dat zal ongetwijfeld meespelen.
Klopt, dat denk ik dus ook niet. Je zou kunnen zeggen "let it be", zeker met de lage hoeveelheid ziekenhuisopnames nu.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja. Ik bedoel, het hangt er dan meer af van hoe erg we het virus vinden (of het idd ook milder is geworden) en wat we willen opofferen. Maar kwa verspreiding en cijfers zie ik niet hoe dit opeens weer weg is zo met wat mondkapjes hier en daar.
Nee, men moet stoppen met het interpreteren van dagkoersen alsof het gisteren gebeurd is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar we moeten er dus 155 cases en 2 opnames aftrekken van deze cijfers? Althans tov gisteren.
Tja, des te meer reden om er nu alvast mee te beginnen, hè. En als het niet conform bouwbesluit is lijkt me dat geen valide reden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:50 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Van Dissel weer over het bouwbesluit n.a.v. de vraag over luchtcirculatie systemen.
Het is niet zo dat je zo'n systeem eventjes vervangt voor een systeem dat verse lucht van buiten aanzuigt.
Iets wat volgens Bouwbesluit 1980 gebouwd is hoeft natuurlijk niet aan Bouwbesluit 1997 te voldoen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, des te meer reden om er nu alvast mee te beginnen, hè. En als het niet conform bouwbesluit is lijkt me dat geen valide reden.
Goeie tip wel eigenlijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, men moet stoppen met het interpreteren van dagkoersen alsof het gisteren gebeurd is.
Hoe moeilijk is het om aan te geven dat je je hebt vergist. Het ligt er metersdik bovenop en je maakt jezelf alleen maar belachelijk nu.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima, jij begon. Ik wacht af.
Enne, vooral goed lezen met mijn stelling van ruwweg tussen de 5 en 50 dagen waarbij het menselijk is om gelijk door te duiken op de extreme waarden om een punt tot onzin te maken.
Vooral als je zelf weinig tot eigenlijk niets toevoegt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
weer een hoop woorden voor iemand die stelt dat de incubatietijd tot 50 dagen is.
Zoek eerst maar eens bewijs voor een incubatietijd voor meer dan 14 dagen, daarna praten we verder over die andere 36 dagen.
Ook Noord-West-Veluwe moet zich in Lelystad laten testen, dus is het meer dan 425.000 inwoners.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:43 schreef Elan het volgende:
https://www.omroepflevola(...)ook-s-avonds-geopend
Goed bezig
Wel lees ik dit:
[..]
Is dat niet weinig op een provincie van 425.000 inwoners? Laat staan als het blijft toenemen....
Best knap als de eerste uit 1992 stamt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Iets wat volgens Bouwbesluit 1980 gebouwd is hoeft natuurlijk niet aan Bouwbesluit 1997 te voldoen.
Ja. Weet niet of ze nog kunnen opschalen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ook Noord-West-Veluwe moet zich in Lelystad laten testen, dus is het meer dan 425.000 inwoners.
daar staat dus precies dat je uit je nek lult.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vooral als je zelf weinig tot eigenlijk niets toevoegt.
Begin hier's https://www.worldometers.(...)s-incubation-period/
Ik wacht je repliek af dat het daarmee nog geen 50 is die jij als onwaarscchijnlijkheid alleen leest.
Wil je echt weten of het 50 dagen zou kunnen zijn of gaat het je om de woordenstrijd.
Daar gaat hij helemaal niet over. Hij moet aangeven of het gevaarlijk is of niet. Ik word doodziek van deze viroloog die zich uitlaat over zaken als economie en praktische bezwaren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:50 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Van Dissel weer over het bouwbesluit n.a.v. de vraag over luchtcirculatie systemen.
Het is niet zo dat je zo'n systeem eventjes vervangt voor een systeem dat verse lucht van buiten aanzuigt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |