Delen in level 3 lockdown, horeca dicht,scholen dicht het zal je maar gebeurenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:21 schreef dodoria het volgende:
[..]
4 in hetzelfde gezin... ze hopen het nu nog uit te kunnen roeien.
Sure.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar nu? Jumbo, Plus en AH bezorgen ook zonder wachtrij. Neem aan dat bijna iedereen wel iemand heeft die dit soort dingen kan regelen (familie, vrienden, buren).
Je hebt tegenwoordig gewoon zelfscankassa's, hè. Niets geen rij. En parkeren doe je gewoon met de fiets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik ergens een tyfushekel aan heb is het wel steeds naar de supermarkt moeten gaan, en dan die drukte in, in de rij staan, moeilijk doen met parkeren etc
Zo hoort het ook. Wetenschap onderzoekt en rapporteert. Politiek beslist. Laatste tijd gaan ze op elkaars stoel zitten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Van Dissel is erg opzichtig de bal aan het terugkaatsen naar de politiek. Toch even dat schot plaatsen tussen de wetenschap en (de handhaving van) het beleid.
Wij halen altijd gelijk voor een hele week aan boodschappen. Dan sjouw je jezelf scheel op de fiets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig gewoon zelfscankassa's, hè. Niets geen rij. En parkeren doe je gewoon met de fiets.
Juist in de stad snap ik niet waarom je er gebruik van zou moeten maken. 't Is vooral voor luie mensen vind ik.
Heeft hij altijd gedaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Van Dissel is erg opzichtig de bal aan het terugkaatsen naar de politiek. Toch even dat schot plaatsen tussen de wetenschap en (de handhaving van) het beleid.
Tsja, de bevolking in NZ vindt het (grotendeels) een acceptabele prijs.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Delen in level 3 lockdown, horeca dicht,scholen dicht het zal je maar gebeuren
Voor mijn gevoel nu toch wel wat explicieter.quote:
Ze zijn ook relatief weinig gewend natuurlijk, dus gaan ze misschien sneller akkoord.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:14 schreef dodoria het volgende:
[..]
Tsja, de bevolking in NZ vindt het (grotendeels) een acceptabele prijs.
Vond ik ook opvallend! Gunstige ontwikkeling.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel nu toch wel wat explicieter.
Omdat het wel heel misschien wel een rol kan hebben gespeeld als men daarnaast onvoldoende afstand in acht neemt? Maar dan nog is een binnenruimte op geen enkele manier te vergelijken met een buitenruimte, tenzij je het zo inricht dat het meer op een binnenruimte lijkt dus parasollen, schotten en wat al niet..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom benoemt de GGD dan expliciet dat het windstil was in Dokkum destijds?
Komt op mij best plausibel over dat je soms beter een binnenruimte wat goede circulatie kan hebben dan een buitenruimte waar het windstil is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het wel heel misschien wel een rol kan hebben gespeeld als men daarnaast onvoldoende afstand in acht neemt? Maar dan nog is een binnenruimte op geen enkele manier te vergelijken met een buitenruimte, tenzij je het zo inricht dat het meer op een binnenruimte lijkt dus parasollen, schotten en wat al niet..
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
50 dagen? Dat hoor ik nu echt voor het eerst. Holy crap, dus dat kan theoretisch betekenen dat je vandaag besmet raakt, en dan ergens halverwege September pas ziek word?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat klopt volgens mij niet. 14 dagen is al heel uitzonderlijk. Mediaan ligt op vijf dagen incubatietijd.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
totale onzin, wellicht in heeeeeel erg uitzonderlijke gevallen.
Maar de incubatie tijd ligt tussen de 3 en 12 dagen.
Ik wist dat ik een snaar zou raken. Punt is dat alle onderzoeken per definitie zijn gebaseerd op groepsstatistiek die geen zekerheid verschaffen voor uitzonderingen, lokaliteiten, groepen en individuen daarin. Dit is geen argument om dan de rest van ons leven doodsbang in een bubbel te gaan zitten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jaap liet net ook zien dat de klachten met name binnen 10 dagen opspelen. Dus lijkt me redelijk uitgangspunt dat 2 weken quarantaine volstaat.
Flinke stijging in besmettingen weer. Opnames vallen nog steeds mee gelukkig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:19 schreef Ven1972 het volgende:
#COVID19 in the Netherlands (11-08)
cases: 59.973 (+779)
fatalities: 6.159 (+2)
hospitalisations: 11.994 (+10)
(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)
source RIVM
#coronavirusNL #COVID19NL
+779 met maar 2 overleden? Dat is een kwart procent.quote:
Blijft ook een waardeloze manier van rapporteren. Het totaal aantal ziekenhuisopnames of IC-opnames over de tijd is echt een volstrekt irrelevante statistiek. Het is veel zinvoller om te weten hoe op het moment het aantal opnames is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Flinke stijging in besmettingen weer. Opnames vallen nog steeds mee gelukkig.
Overlijdens lopen drie weken achter.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
+779 met maar 2 overleden? Dat is een kwart procent.
Dat lijkt mij niet, tenzij je heel doelgericht zou gaan filteren met HEPA-filters zoals in vliegtuigen. Echt windstil en dus nul luchtcirculatie komt trouwens ook amper voor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Komt op mij best plausibel over dat je soms beter een binnenruimte wat goede circulatie kan hebben dan een buitenruimte waar het windstil is.
Het is niet alsof je na je diagnose of fluitend wegloopt of ter plekke dood neervalt natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
+779 met maar 2 overleden? Dat is een kwart procent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |