Weer een hoop woorden met weinig onderbouwing. Er is geen enkel geval bekend van een incubatietijd van 50 dagen. Wie stelt bewijst kerel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik wist dat ik een snaar zou raken. Punt is dat alle onderzoeken per definitie zijn gebaseerd op groepsstatistiek die geen zekerheid verschaffen voor uitzonderingen, lokaliteiten, groepen en individuen daarin. Dit is geen argument om dan de rest van ons leven doodsbang in een bubbel te gaan zitten.
Mijn stelling dan tot botte onzin vermaken is vooral onwil, wat mag wanneer je vast wil houden aan een geloof.
Voor hen die bewijs zoeken, dat wil ik best nader doornemen waarbij jezelf ook eerst jelef mag bezighouden.
Ik heb geen zin om vanwege ongeloof, in tijdrovende discussie te gaan omdat een uitspraak kortzichtig niet bevalt.
Alles in geneeskunde en vooral virologie is gebaseerd op gemiddelden en dat is niet om dan dwars te liggen.
Dat een kans kleiner is dat iemand na 10 dagen nog Covid19 zal verspreiden is zo; maar het tegengestelde kun je daarmee niet uitsluiten. Dat je meestal niet snel zult stikken is geen bewijs dat niet kan gebeuren. Eerder het omgekeerde. Zo ook het virus. Het is niet of maar wanneer het de bevolking grotendeels besmet zal zijn.
De incubatie mediaan ligt idd op een dag of 8 en 10% doet dat pas na ruim 14 dagen. De rest is marge en daarmee niet te verwaarlozen. Eén enkele uitzondering kan uitstekend de virale basis zijn van een totale epidemie.
Daarnaast is het onduidelijk of -en in hoeverre ex-patiënten verantwoordelijke zijn voor asymptomatische (her)besmetting. Toegegeven, ook dat de kans tot besmetting het grootste is wanneer iemand daadwerklijke symptomen heeft.
Samengevat, kijk naar het klimaat wat zich meet in lange perioden en niet naar het weer dat zich afspeelt in dagen.
Ja, zo werkt het inderdaad.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
+779 met maar 2 overleden? Dat is een kwart procent.
Dan ben ik heel benieuwd naar de cijfers over drie weken. Blijven de overlijdens dan nog steeds in de single-digits dan moeten we ons echt achter de oren gaan krabben over de huidige maatregelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Overlijdens lopen drie weken achter.
Eerder dit ja. Mensen zijn er niet aan gewend en vinden het teveel gedoe om het te regelen. Een groot deel blijft denken in onmogelijkheden ipv mogelijkheden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Of thuisbezorgen? Zijn denk ik weinig mensen die dit echt niet kunnen regelen, mensen hebben gewoon geen zin in gedoe om dat te regelen.
Prima, jij begon. Ik wacht af.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Weer een hoop woorden met weinig onderbouwing. Er is geen enkel geval bekend van een incubatietijd van 50 dagen. Wie stelt bewijst kerel.
Het hoef niet omhoog te gaan natuurlijk, maar die cijfers van dezelfde dag vergelijken is natuurlijk complete onzin.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan ben ik heel benieuwd naar de cijfers over drie weken. Blijven de overlijdens dan nog steeds in de single-digits dan moeten we ons echt achter de oren gaan krabben over de huidige maatregelen.
Dat werd in februari nog wel beweerd met schimmige filmpjes vanuit Wuhanquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alsof je na je diagnose of fluitend wegloopt of ter plekke dood neervalt natuurlijk.
In Wuhan zag ik toch echt altijd mensen ter aarde storten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alsof je na je diagnose of fluitend wegloopt of ter plekke dood neervalt natuurlijk.
Hoeveel opnames en doden?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oh Hans weer 779 cojona besmettingen!
Je kan er alvast vanuit gaan dat zowel A'dam als R'dam er met de hoofdprijs vandoor gaan. En dan nog her en der in het land kleinere haardjes...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:28 schreef aarontje112 het volgende:
Zijn er ook al aantallen besmettingen gerangschikt op woonplaats?
Ja, op YouTube lijkt Tom Beugelsdijk ook een goede voetballer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:29 schreef groenen het volgende:
[..]
In Wuhan zag ik toch echt altijd mensen ter aarde storten.
Maar wat moeten we dan zeggen over drie weken als weer blijkt dat het wel meevalt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Overlijdens lopen drie weken achter.
Volgens mij vielen mensen gewoon flauw van de hitte of stress in die overvolle ziekenhuizen. En een hoop filmpjes hadden geen datum dus dan is het maar gokken van wanneer het is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:29 schreef groenen het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om onwil, want zijn ook eigenlijk alleen de duurdere winkels die zo'n bezorgdienst hebben opgetuigd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eerder dit ja. Mensen zijn er niet aan gewend en vinden het teveel gedoe om het te regelen. Een groot deel blijft denken in onmogelijkheden ipv mogelijkheden.
Wat je eind juni zag, toen nog maar enkele besmettingen én enkele doden. Daar was het percentage extreem hoog...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
+779 met maar 2 overleden? Dat is een kwart procent.
Vraag je nu serieus om bewijs van iets wat niet bestaat?quote:
Niks? Dat het dan meevalt doet niet af aan het feit dat het gemiddeld 3 weken duurt voordat iemand overlijdt, nadat een besmetting is vastgesteld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wat moeten we dan zeggen over drie weken als weer blijkt dat het wel meevalt?
Dramaqueens daar in China.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:29 schreef groenen het volgende:
[..]
"Kijk maar over drie weken."quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wat moeten we dan zeggen over drie weken als weer blijkt dat het wel meevalt?
Dat is wel een heel klein deel denk ik. Picnic heeft best een prima bereik. AH kan je bestellen vanaf 50, Jumbo weet ik zo niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om onwil, want zijn ook eigenlijk alleen de duurdere winkels die zo'n bezorgdienst hebben opgetuigd.
En dan moet er vaak nog voor bedrag X besteld zijn voor gratis boodschappen ook. Dat is niet voor iedereen haalbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |