Er moesten twee aanvankelijke leden zich terugtrekken omdat ze het niet mochten combineren met hun publieke functie. Ik vrees dat dit voor veel meer andere wetenschappers geldt die ook een afhankelijksheidsrelatie hebben het RIVM of een ministeriequote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteraard, en in theorie staat het VVD-lidmaatschap ook open voor iedereen. Ik denk alleen niet dat je een erg divers pallet aan meningen gaat krijgen.
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Doordat niemand beweert dat kinderen helemaal geen rol spelen of helemaal niet kunnen besmetten. Dat had je in die eerdere plaatjes ook gewoon kunnen lezen.
Overigens betekent dat nog steeds niet dat het RIVM het risico niet te laag ingeschat had een paar maanden terug. Alleen de ziekenhuisaantallen blijven nog steeds laag.quote:
4 in hetzelfde gezin... ze hopen het nu nog uit te kunnen roeien.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuw Zeeland gooit weer alles dicht na 4(!) nieuwe cases![]()
Dat is begrijpelijk. Op zo'n eiland krijg je in principe als het uitgeroeid is alleen nieuwe besmettingen via inkomende vluchten/boten oid. Die mensen moeten volgens mij daar al direct bij aankomst zich laten testen en in quarantaine.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuw Zeeland gooit weer alles dicht na 4(!) nieuwe cases![]()
Het is wel apart dat die opeens opduiken, na iets van 100 dagen geen binnenlandse besmettingen te hebben.
Hij zei toch net dat de meeste positieve bemonsteringen het Rhinovirus waren en niet COVID-19? Begrijp ik het goed dan dat dat gezien wordt als een positieve test?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch apart dat van Dissel nu claimt dat er een “milder type van het coronavirus rondgaat.”
Nou goed nieuws. Kunnen we zo snel mogelijk kappen met deze onzin.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
Van Dissel wijst erop dat het virus dat nu in opmars is, een nieuw type van het coronavirus is. Het gaat nu om een virus dat mildere klachten geeft. "Dat maakt het ingewikkeld om mensen te targeten", zegt Van Dissel. Met andere woorden: het is nog lastiger om te zien of mensen griep hebben of toch een variant van covid-19.
Hmm oke. Dus eventueel een mutatie naar een mildere variant? Of is het omdat het inderdaad toch de weerstand van mensen in de zomer hoger is? Lastig in te schatten dit...
Maken andere wetenschappers/landen daar ook melding van?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
Van Dissel wijst erop dat het virus dat nu in opmars is, een nieuw type van het coronavirus is. Het gaat nu om een virus dat mildere klachten geeft. "Dat maakt het ingewikkeld om mensen te targeten", zegt Van Dissel. Met andere woorden: het is nog lastiger om te zien of mensen griep hebben of toch een variant van covid-19.
Hmm oke. Dus eventueel een mutatie naar een mildere variant? Of is het omdat het inderdaad toch de weerstand van mensen in de zomer hoger is? Lastig in te schatten dit...
Daarom is het toch juist onbegrijpelijk? Dat er weer nieuwe cases optreden? Dan toch iemand die langer dan 14 dagen het virus kon verspreiden (dus na de quarantaine)quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is begrijpelijk. Op zo'n eiland krijg je in principe als het uitgeroeid is alleen nieuwe besmettingen via inkomende vluchten/boten oid. Die mensen moeten volgens mij daar al direct bij aankomst zich laten testen en in quarantaine.
Hmmm.. binaire , laat staan harde oplossingen zijn sws niet in het balng van een land of haar inwoners.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:23 schreef OProg het volgende:
[..]
De enige manier om het tegen te gaan is om het eiland echt op alle manieren dicht te gooien. Zowel via lucht als zee.
Dat was alleen een kleine sample bij een aantal huisartsen bij mensen met luchtweegklachten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij zei toch net dat de meeste positieve bemonsteringen het Rhinovirus waren en niet COVID-19? Begrijp ik het goed dan dat dat gezien wordt als een positieve test?
https://www.rivm.nl/nieuws/aantal-mensen-met-vastgestelde-besmetting-covid-19-afgelopen-week-bijna-verdubbeld
Ja, dat moeten ze dus nu uitzoeken. Hoe kan het dat het toch bij die familie is terecht gekomen? Wat ik zou kunnen verzinnen is dat uitslag vals negatief is en er toch wat brandhaardjes zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom is het toch juist onbegrijpelijk? Dat er weer nieuwe cases optreden? Dan toch iemand die langer dan 14 dagen het virus kon verspreiden (dus na de quarantaine)
Goeden vraag. Geen idee, niet opgezocht eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:25 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maken andere wetenschappers/landen daar ook melding van?
Hadden de Italianen een tijdje terug ook niet diezelfde conclusie gelegd?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:25 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maken andere wetenschappers/landen daar ook melding van?
Ja vraag mij af of het idd ook geen seizoenseffect is, dan zou je in oktober weer een probleem hebben. Laten we hopen dat het gewoon een gunstige mutatie is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
Een false negative?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom is het toch juist onbegrijpelijk? Dat er weer nieuwe cases optreden? Dan toch iemand die langer dan 14 dagen het virus kon verspreiden (dus na de quarantaine)
haha dan zouden we nu als een gek elkaar moeten besmetten om immuniteit op te bouwen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja vraag mij af of het idd ook geen seizoenseffect is, dan zou je in oktober weer een probleem hebben. Laten we hopen dat het gewoon een gunstige mutatie is.
Ja, maar die meldde dat al in juni ofzo, misschien eerder zelfs, maar echt bewijs daarvoor heb ik toen niet gezien, behalve het dagelijks citeren van dezelfde bron.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hadden de Italianen een tijdje terug ook niet diezelfde conclusie gelegd?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
haha dan zouden we nu als een gek elkaar moeten besmetten om immuniteit op te bouwen.
Of negatief getest maar toch positief. Daarom werkt de strategie van de 0 houden niet. Kun je constant op slot als er toch maar weer één iemand binnen is gekomen die het wel heeft maar niet positief test.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmmm. Ik zou mijn kinderen en niemand aanraden om zich te (laten) vaccineren met e.o.a. overhaast gemaakte oplossing. Eerst maar 's een jaar of 5, 10 of liefst 15 jaar de bijwerkingen en gevolgen bestuderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:52 schreef Za het volgende:
Wisten jullie dat kinderen cq jongeren <18 straks niet gevaccineerd gaan worden met het coronavaccin?
Bron graag?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:52 schreef Za het volgende:
Wisten jullie dat kinderen cq jongeren <18 straks niet gevaccineerd gaan worden met het coronavaccin?
Ben geen wetenschapper maar dit lijkt me (voor een wetenschapper dusquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:29 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ja, maar die meldde dat al in juni ofzo, misschien eerder zelfs, maar echt bewijs daarvoor heb ik toen niet gezien, behalve het dagelijks citeren van dezelfde bron.
Incubatietijd van Covid19 is meen ik, ruwweg tussen 5 en 50 dagen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja, dat moeten ze dus nu uitzoeken. Hoe kan het dat het toch bij die familie is terecht gekomen? Wat ik zou kunnen verzinnen is dat uitslag vals negatief is en er toch wat brandhaardjes zijn.
Zal dan eerder met betere weerstand in voorjaar en zomer te maken hebben (?)quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja vraag mij af of het idd ook geen seizoenseffect is, dan zou je in oktober weer een probleem hebben. Laten we hopen dat het gewoon een gunstige mutatie is.
50 dagen? Dat hoor ik nu echt voor het eerst. Holy crap, dus dat kan theoretisch betekenen dat je vandaag besmet raakt, en dan ergens halverwege September pas ziek word?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Incubatietijd van Covid19 is meen ik, ruwweg tussen 5 en 50 dagen.
Die 14 dagen is een statistisch, kant noch wal rakend, gemiddelde dat niets zegt over lokaliteiten of invidivuen (al of niet in groepen).
Voor zover ik weet hebben mensen in de winter geen lagere weerstand dan in de zomer. De toename van infecties komt door toename besmettingskansen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal dan eerder met betere weerstand in voorjaar en zomer te maken hebben (?)
Dat klopt volgens mij niet. 14 dagen is al heel uitzonderlijk. Mediaan ligt op vijf dagen incubatietijd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
50 dagen? Dat hoor ik nu echt voor het eerst. Holy crap, dus dat kan theoretisch betekenen dat je vandaag besmet raakt, en dan ergens halverwege September pas ziek word?
totale onzin, wellicht in heeeeeel erg uitzonderlijke gevallen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
50 dagen? Dat hoor ik nu echt voor het eerst. Holy crap, dus dat kan theoretisch betekenen dat je vandaag besmet raakt, en dan ergens halverwege September pas ziek word?
Er is ook nog al het personeel dat op de vliegvelden werkt, stewardessen van internationale vluchten, de marechaussee en douane en mensen die in de quarantaine faciliteiten werken. Die dragen wel allemaal bescherming, maar het zat er aan te komen dat er toch een besmetting door zou komen via hen. Dat heeft de nz overheid ook steeds benadrukt (en daar zijn ze dus ook op voorbereid).quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het nu milder verloopt vanwege betere weerstand bij veel mensen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:38 schreef koemleit het volgende:
Maar ik kan helaas geen briefing luisteren/kijken.
Heeft Jaap een wetenschappelijke onderbouwing van z'n "het is een mildere variant"?
zo niet zou ik dit zeer vreemd vinden.
zo wel dan zou het natuurlijk goed nieuws zijn.
tenzij er natuurlijk meerdere varianten in omloop zijn.
Dit ja. Verbaasd mij eerlijk gezegd nogal dat Japie die stelling even eruit gooit maar dat daar schijnbaar geen wetenschappelijke onderbouwing bij gepresenteerd wordt. Of dat hij er idd bij vermeld dat er meerdere varianten in omloop zijn. Maakt namelijk nogal wat uit dit. Als het nu een mildere variant is waarbij er (waarschijnlijk?) ook nauwelijks langdurige complicaties komen kijken dan hebben we in ieder geval minder te vrezen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:38 schreef koemleit het volgende:
Heeft Jaap een wetenschappelijke onderbouwing van z'n "het is een mildere variant"?
Of het was altijd al een mild virus, maar zien we dat nu pas door grootschalig testen. Wat niet gelijk staat aan dat er niemand ziek van kan worden, dood aan gaat of gezondheidsschade aan overhoudt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:38 schreef koemleit het volgende:
Zeker, alleen kun je dat nu echt nog niet weten, zeker de langdurige compilaties niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:41 schreef dick_laurent het volgende:
Als het nu een mildere variant is waarbij er (waarschijnlijk?) ook nauwelijks langdurige complicaties komen kijken dan hebben we in ieder geval minder te vrezen.
Dat strookt niet helemaal met het explosieve aantal mensen op de IC's in maart.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:42 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Of het was altijd al een mild virus, maar zien we dat nu pas door grootschalig testen.
Dat zegt ie niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:45 schreef byah het volgende:
Hoe komt van Dissel ineens bij het feit dat er nu een mildere variant rondgaat?
Niet dus. Hij corrigeert zichzelf.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:45 schreef byah het volgende:
Hoe komt van Dissel ineens bij het feit dat er nu een mildere variant rondgaat?
In eerste instantie zei hij dat wél.quote:
Ja, dat kan. Toen was ik nog niet ingeschakeld maar hij heeft zich al gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In eerste instantie zei hij dat wél.
Van Dissel wijst erop dat het virus dat nu in opmars is, een nieuw type van het coronavirus is. Het gaat nu om een virus dat mildere klachten geeft.
Heeft ie dat letterlijk zo gezegd? Ik heb het ook zitten kijken en heb dit niet gehoord, maar ik zit op mijn werk en kan zijn dat ik even afgeleid was en het niet heb gehoord.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Van Dissel wijst erop dat het virus dat nu in opmars is, een nieuw type van het coronavirus is. Het gaat nu om een virus dat mildere klachten geeft.
Blijkt helaas nergens uit tot nu toe.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:42 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Of het was altijd al een mild virus, maar zien we dat nu pas door grootschalig testen. Wat niet gelijk staat aan dat er niemand ziek van kan worden, dood aan gaat of gezondheidsschade aan overhoudt.
Ik denk dat hij dan eerder bedoelde dat het een nieuwe "doelgroep" is waarschijnlijk niet fysiek een een nieuw type virus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geen enkele cel noch virus/dnastring is identiek te noemen in de zin van zuiver 100%.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben geen wetenschapper maar dit lijkt me (voor een wetenschapper dus) toch vrij makkelijk te fact-checken?
Ze zullen ongetwijfeld nog virus voorbeelden / microscoop voorbeelden hebben van het "eerdere" virus in feb/maart. Dan is het simpelweg dat virus onder de microscoop vergelijken met het virus van nu en tadaa, je hebt je antwoord.
Toch?
Elke keer als het virus op iemand anders overslaat dan veranderd het virus altijd een beetje. Dus het is zeker niet precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben geen wetenschapper maar dit lijkt me (voor een wetenschapper dus) toch vrij makkelijk te fact-checken?
Ze zullen ongetwijfeld nog virus voorbeelden / microscoop voorbeelden hebben van het "eerdere" virus in feb/maart. Dan is het simpelweg dat virus onder de microscoop vergelijken met het virus van nu en tadaa, je hebt je antwoord.
Toch?
Godfriedvanboulion!!!!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
Oh, ik heb de briefing niet live aanstaan haha, lees gewoon nu en dan het liveblog, en daar werd hij zo ge-quote. Dus dan heeft iemand bij het liveblog dat verkeerd opgevat I guess.
Het gezin ? Of het virusquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:21 schreef dodoria het volgende:
[..]
4 in hetzelfde gezin... ze hopen het nu nog uit te kunnen roeien.
Die Agema stelde het, maar is hier ook bewijs voor, of is het domweg niet te achterhalen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Update voor Dokkum : De besmetting lijkt toch niet in de buitenlucht te hebben plaatsgevonden, de personen zijn ook binnen geweest.
Dat zou niet voor het eerst zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
Oh, ik heb de briefing niet live aanstaan haha, lees gewoon nu en dan het liveblog, en daar werd hij zo ge-quote. Dus dan heeft iemand bij het liveblog dat verkeerd opgevat I guess.
Naar ik haar begreep heeft het café dat zelf bekendgemaakt (hoewel ik dat zo gauw niet kan vinden).quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:54 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Die Agema stelde het, maar is hier ook bewijs voor, of is het domweg niet te achterhalen?
Interesting. Al denk ik dat je heus ook in de buitenlucht besmet kan worden. Bedoel, als je letterlijk met een besmet persoon op nauwelijks afstand langdurig en met veel emotie en speeksel staat te praten dan zie ik het echtwel mis gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Update voor Dokkum : De besmetting lijkt toch niet in de buitenlucht te hebben plaatsgevonden, de personen zijn ook binnen geweest.
Was een update van de GGD kennelijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Naar ik haar begreep heeft het café dat zelf bekendgemaakt (hoewel ik dat zo gauw niet kan vinden).
Dat is wat Agema zegt, dit is een artikel waarin een nuance wordt gebracht, niet dat het dus niet op het terras heeft plaatsgehad:quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Verschil tussen beleid binnen tov buiten mket echt bebadrukt worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interesting. Al denk ik dat je heus ook in de buitenlucht besmet kan worden. Bedoel, als je letterlijk met een besmet persoon op nauwelijks afstand langdurig en met veel emotie en speeksel staat te praten dan zie ik het echtwel mis gaan.
Oh maar de quarantaine is dan niet verplicht bij een negatieve test? In Zuid-Korea bijvoorbeeld is het altijd verplicht, ondanks de uitslag.quote:
Hoe is het eerste aan het tweede te koppelen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Ik vond dat Van Dissel wel een goed punt had met betrekking tot het ervoor zorgen dat zieke kinderen niet naar school gaan. Dus ook daar meer bewustzijn dat je kinderen die snotteren en hoesten thuis moeten blijven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:56 schreef Momo het volgende:
Wel een goede vraag over kinderen. In Nederland hoef je je niet onder de 18 jaar echt aan de coronaregels te houden en onder de 13 jaar hoef je geen mondkapje op in het OV. Zouden die grenzen niet lager moeten liggen net als onze buurlanden?
Zo te lezen ook totaal zonder afstand in acht te nemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:56 schreef miss_sly het volgende:
Dat is wat Agema zegt, dit is een artikel waarin een nuance wordt gebracht, niet dat het dus niet op het terras heeft plaatsgehad:
https://www.noardeast-fry(...)abesmettingen-dokkum
Niet nihil, wel flink minder.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Verschil tussen beleid binnen tov buiten mket echt bebadrukt worden.
Kans is gewoon nihil buiten.
Indien de leerkracht tot een risicogroep behoort wel, begreep ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:59 schreef Momo het volgende:
Leraren op 1,5 m afstand, ook bij de kleuters?
Blijft toch lastig om de grens bij een bepaalde leeftijd te leggen. Hoop sowieso dat mensen met klachten verstandig zijn. Die verhalen van bijvoorbeeld een Teststraat naast de Jumbo en dat mensen eerst gaan testen en dan zo zonder mondkapje gaan winkelenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond dat Van Dissel wel een goed punt had met betrekking tot het ervoor zorgen dat zieke kinderen niet naar school gaan. Dus ook daar meer bewustzijn dat je kinderen die snotteren en hoesten thuis moeten blijven.
Quarantaine is voor iedereen die nz binnenkomt verplicht. Er zijn een paar keer ontsnappingen geweest, maar die uiteindelijk allemaal weer gepakt zijn. Maar die paar mensen zouden dus wel anderen besmet kunnen hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh maar de quarantaine is dan niet verplicht bij een negatieve test? In Zuid-Korea bijvoorbeeld is het altijd verplicht, ondanks de uitslag.
Inderdaad. En bij geen/nauwelijks wind is buiten (te) dicht bij elkaar staan zo ongeveer gelijk aan binnen. Essentieel aan buiten lijkt me de wind?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo te lezen ook totaal zonder afstand in acht te nemen.
😂😂😂, naar ik begreep het virus, maar misschien dat ze over willen stappen op hetNoord-Koreaanse beleid?quote:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad. En bij geen/nauwelijks wind is buiten (te) dicht bij elkaar staan zo ongeveer gelijk aan binnen. Essentieel aan buiten lijkt me de wind?
Tja, moet je te allen tijde een noodvoorraad aanleggen voor het geval je een keer ziek wordt? Je kunt moeilijk van tevoren inschatten wanneer je je moet laten testen. En niet iedereen heeft een sociaal netwerk waarop ze kunnen teren om boodschappen te laten doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:00 schreef Momo het volgende:
Die verhalen van bijvoorbeeld een Teststraat naast de Jumbo en dat mensen eerst gaan testen en dan zo zonder mondkapje gaan winkelen
Leuk voor achter de tekentafel, maar in de praktijk wordt dat natuurlijk gewoon niks bij een groep kleuters.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:59 schreef Momo het volgende:
Leraren op 1,5 m afstand, ook bij de kleuters?
Wat maakt het uit? Is vooral bangmakerij. Zijn de besmettingen niet hoog genoeg wordt een toename van 1 op de IC verkocht als wereldnieuws, zijn de opnames laag dan worden besmettingen breed uitgemeten zoals nu. En zo'n test zegt ook niet zoveel. Behoorlijk aantal bedraagt false positives, want een PCR test is niet ontworpen voor covid-19.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:56 schreef aarontje112 het volgende:
Benieuwd naar de cijfers van vandaag, zijn nog niet gemeld in deze briefing toch?
Want de bezorgdiensten zijn allemaal gekapt ofzo? En niemand heeft ook buren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, moet je te allen tijde een noodvoorraad aanleggen voor het geval je een keer ziek wordt? Je kunt moeilijk van tevoren inschatten wanneer je je moet laten testen. En niet iedereen heeft een sociaal netwerk waarop ze kunnen teren om boodschappen te laten doen.
Of thuisbezorgen? Zijn denk ik weinig mensen die dit echt niet kunnen regelen, mensen hebben gewoon geen zin in gedoe om dat te regelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, moet je te allen tijde een noodvoorraad aanleggen voor het geval je een keer ziek wordt? Je kunt moeilijk van tevoren inschatten wanneer je je moet laten testen. En niet iedereen heeft een sociaal netwerk waarop ze kunnen teren om boodschappen te laten doen.
Klopt, er is meer ventilatie, maar als het windstil is en je zit te dicht bij elkaar, stelt die ventilatie op de korte afstand niet heel veel voor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:03 schreef koemleit het volgende:
[..].
buiten is toch altijd veel meer ventilatie itt binnen, zelfs bij windstil.
Dat is hier ook jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Indien de leerkracht tot een risicogroep behoort wel, begreep ik.
Op de school van mijn dochter is een leerkracht die een moeder inwonend heeft waaraan ze mantelzorg verleent. Zij heeft een extra onderwijsassistent in de klas om het fysieke contact met de kleuters over te nemen.
Ik interpreteerde het als; ook het Rhinovirus gaat nu rond. Geeft dezelfde klachten maar in een mildere vorm dan Covid-19. Dat maakt het moeilijk om te targeten wie getest moet worden en wie in quarantaine moet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klinkt als een aanname.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, er is meer ventilatie, maar als het windstil is en je zit te dicht bij elkaar, stelt die ventilatie op de korte afstand niet heel veel voor.
Snap ik. De kans dat je het ook hebt is nog altijd vrij klein. Zeker als je (zeer) milde klachten hebt is het risico van dat ene keertje boodschappen doen echt gering.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Of thuisbezorgen? Zijn denk ik weinig mensen die dit echt niet kunnen regelen, mensen hebben gewoon geen zin in gedoe om dat te regelen.
Probleem is dat er nu nauwelijks onderscheid gemaakt wordt. Sterker nog, feestjes worden stiekem binnen gehouden omdat de kans op ontdekking/ingrijpen kleiner is. Dat vind ik echt een gemiste kans.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interesting. Al denk ik dat je heus ook in de buitenlucht besmet kan worden. Bedoel, als je letterlijk met een besmet persoon op nauwelijks afstand langdurig en met veel emotie en speeksel staat te praten dan zie ik het echtwel mis gaan.
Wij gebruiken al heel lang Picnic voor de boodschappen (ook al voor corona).quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Of thuisbezorgen? Zijn denk ik weinig mensen die dit echt niet kunnen regelen, mensen hebben gewoon geen zin in gedoe om dat te regelen.
Dit is echt bullshit hoor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, er is meer ventilatie, maar als het windstil is en je zit te dicht bij elkaar, stelt die ventilatie op de korte afstand niet heel veel voor.
Waarom benoemt de GGD dan expliciet dat het windstil was in Dokkum destijds?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is echt bullshit hoor.
Het gaat ook om de luchtverversing, die is in de open lucht gewoon constant 100...
Maar nu? Jumbo, Plus en AH bezorgen ook zonder wachtrij. Neem aan dat bijna iedereen wel iemand heeft die dit soort dingen kan regelen (familie, vrienden, buren).quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij gebruiken al heel lang Picnic voor de boodschappen (ook al voor corona).
Moet wel zeggen dat toen de poep de ventilator raakte eind feb/begin maart, iedereen als een IDIOOT begon te bestellen en het nauwelijks meer mogelijk was om een bezorging te krijgen. Ook veel producten die lange tijd niet leverbaar waren etc...
Delen in level 3 lockdown, horeca dicht,scholen dicht het zal je maar gebeurenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:21 schreef dodoria het volgende:
[..]
4 in hetzelfde gezin... ze hopen het nu nog uit te kunnen roeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |