Hij staat al in een behoorlijk grote pot, dus scheuren leek me dan wel handig. Als ik je linkje lees, kan ik dat beter proberen uit te stellen tot het voorjaar. Eens kijken of ik hem met wat liefde de winter door krijgquote:Op zondag 8 november 2020 10:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb die van mijn ergens dit jaar in een grotere pot binnenpot gezet. Buitenpot was al fors dus daar pastte de nieuwe binnenpot gewoon in, scheelt weer. Volgens mij heb ik hem nu in een binnenpot van 21cm staan. Hij was er wel aan toe kwam ik achter want de wortels waren in de pot helemaal in de rondte gegroeid. En ik hoef hem nu veel minder vaak water te geven want de aarde houdt het water langer vast.
Het is mogelijk om te scheuren: https://www.mamabotanica.nl/blog/spathiphyllum-stekken
Ziet eruit als een kool. Zoek eens op roze kool/sierkool.quote:Op donderdag 12 november 2020 11:44 schreef Pisces29 het volgende:
Geen enkele app kan me vertellen welke bloem dit is. Iemand hier misschien die het weet?
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op donderdag 12 november 2020 12:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ziet eruit als een kool. Zoek eens op roze kool/sierkool.
Toch apart dat dit dan ook een peperomia is:quote:Op donderdag 12 november 2020 14:22 schreef Uhmmpie het volgende:
ik ziet hier naast mn peperomia... die tijdje terug helemaal zielig alleen nog 3 steeltjes had met dank aan de plagen uit het topictitel.
maar dit is stiekem wel genieten hoor
[ afbeelding ]
nog lang niet zoals hij was.. toen dekte het bladerdek de hele pot af...
maar evengoed zie ik dat ineens nog wel goed komen![]()
zonde wel.. hij is zo mooi langquote:Op donderdag 12 november 2020 14:40 schreef YourCaptor het volgende:
Mijn Aloe Vera gaat ineens zielig doen.
Die linker spriet heeft nu een soort knak. Zijn tegenoverstaande broertje heb ik al weggehaald. Hij staat ook een beetje los in de pot, net als dat mini dingetje ervoor.
Ik ga er wat aarde bij doen en hem iets lager in de pot zetten. En in het licht zetten. Hopelijk helpt het.
[ afbeelding ]
Haha, vet. Waar heb je die vandaan?quote:Op dinsdag 17 november 2020 11:41 schreef Myraela het volgende:
Al mijn planten gaan een beetje dood. Zelfs m'n monstera variegata is overleden. Maar geen tijd om droevig te zijn, want we hebben dit potje. Kijk nou hoe tof.
[ afbeelding ]
Ik moet er eigenlijk nog een beter plekje voor zoeken, maar for the time being, is dit helemaal prima.
Heb ik maandag aangeschaft ter vervanging van een soort Jiaogulan(?) die ik vanaf de open trap naar beneden had groeien.quote:
Hij is onwijs coolquote:Op dinsdag 17 november 2020 11:41 schreef Myraela het volgende:
Al mijn planten gaan een beetje dood. Zelfs m'n monstera variegata is overleden. Maar geen tijd om droevig te zijn, want we hebben dit potje. Kijk nou hoe tof.
[ afbeelding ]
Ik moet er eigenlijk nog een beter plekje voor zoeken, maar for the time being, is dit helemaal prima.
foto kan schelen...quote:Op donderdag 19 november 2020 10:47 schreef Salina het volgende:
Heeft er iemand toevallig (verstand van) vetplanten?
Ik heb er twee. Dacht dat het weinig werk zou zijn ze te onderhouden. Lekker makkelijk.En ze zien er toch leuk uit.
Echter, ik maak me een beetje zorgen om de planten. Zo soms zie ik wat takken die slapper gaan staan of heel slap worden, en bladeren die bruin worden.
Vraag is nu of ze te veel of juist te weinig water krijgen; te veel of te weinig licht. Of kan het te maken hebben met de ondergrond? Hoe vaak moet je de grond verversen en met wat voor grond eigenlijk? Ik heb wel een zak potgrond gekocht, maar of dat echt de juiste is?
De planten staan in de woonkamer.
NB: indien nodig/gewenst kan ik vanavond foto's maken en hier plaatsen, voor een beeld.
Mijn eerste ingeving is teveel water. Zit er iets van drainage (gaten) in de pot?quote:Op donderdag 19 november 2020 10:47 schreef Salina het volgende:
Ik heb er twee. Dacht dat het weinig werk zou zijn ze te onderhouden. Lekker makkelijk.En ze zien er toch leuk uit.
Echter, ik maak me een beetje zorgen om de planten. Zo soms zie ik wat takken die slapper gaan staan of heel slap worden, en bladeren die bruin worden.
Vraag is nu of ze te veel of juist te weinig water krijgen; te veel of te weinig licht. Of kan het te maken hebben met de ondergrond? Hoe vaak moet je de grond verversen en met wat voor grond eigenlijk? Ik heb wel een zak potgrond gekocht, maar of dat echt de juiste is?
NB: indien nodig/gewenst kan ik vanavond foto's maken en hier plaatsen, voor een beeld.
Als je twijfelt, hoeft ie geen water.quote:Op donderdag 19 november 2020 10:47 schreef Salina het volgende:
Ik zal vanavond wat foto's maken. Ik vind die vetplanten toch lastiger dan gedacht.quote:Op donderdag 19 november 2020 10:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
foto kan schelen...
Maar ik merk dat ik ze al snel te veel water geef en dat ze daar idd niet blij van worden.
Inmiddels staat mijn vetplant in zo’n pot met gaatje.. op een schoteltje en gooi ik enkel het schoteltje op zaterdag ong half vol..
en eh.. blader maar terug voor het resultaat
(En dan slobberen de poezen er ook nog weleens uit...)
Drainage bedoel je mee: pot met gaatjes? Denk ik.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mijn eerste ingeving is teveel water. Zit er iets van drainage (gaten) in de pot?
Foto's helpen altijd.
Dank voor je reactie. Zie ook hierboven.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je twijfelt, hoeft ie geen water.
Zo doe ik dat in ieder geval met vetplanten. Er staan er hier een aantal die al zeker een maand geen water meer hebben gehad, een kalanchoe tomentosa en een kleinia fulgens. Die laatste is zelfs (voor de tweede keer dit jaar) in bloei gegaan ondanks het gebrek aan water.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |