Jawel. Dat staat letterlijk enkele posts boven je in een tweet van de organisator.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze demonstratie is niet tegen zinloos geweld hè....
Dat is al net wat er mis mee is.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Elke demonstratie is wel een vorm van populistisch gebral. Het is maar net aan welke kant je staat.
Wie gaat rellen?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:04 schreef KreKkeR het volgende:
Lijkt me verschrikkelijk. Zoon/broer dood en gaat er klote tuig rellen zogenaamd uit zijn naam
Daar staat dat het een "All Lives Matter" demonstratie is.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jawel. Dat staat letterlijk enkele posts boven je in een tweet van de organisator.
Niet tijdens de stille tocht. Dát is wat de familie aangeeft, meer niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is al net wat er mis mee is.
Dat je een demonstratie gaat houden (en dus populistisch gebral) over de dood van een man terwijl zijn familie duidelijk aangeeft dat ze niet willen dat de dood van hun geliefde politiek wordt.
Mwah, ik denk eerder dat iedereen fors op de muziek vooruit is gaan lopen en men de demonstratie bij voorbaat meteen al de populistische extreem rechtse hoek heeft ingeduwd.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:03 schreef Leandra het volgende:
Nee klopt, maar dat doet niets af aan het feit dat het simpelweg lijkenpikkerij is om een demonstratie te houden met als onderwerp de moord op een persoon terwijl de familie niet wil dat de moord op hun geliefde wordt gebruikt voor het maken van een politiek statement.
Met de nu beschikbare informatie gebeurt er nmm helemaal niks tegen de wens van de familie in.quote:Dat je het op grond daarvan niet kunt verbieden is correct, dat het ronduit onbeschoft is om dat tegen de wens van de familie toch te doen lijkt me vrij simpel.
Er zijn zoveel dingen die je niet kunt verbieden maar wel ongepast zijn.
Nee hoor, bij All lives horen ook Black lives. Dat zit, zeg maar, in het woordje 'all'.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:14 schreef Leandra het volgende:
Daar staat dat het een "All Lives Matter" demonstratie is.
Nou weet ik dat het hier een sport is om te doen alsof mensen vrij naïef zijn, maar heb je nou werkelijk niet door dat All Lives Matter een tegenhanger is van Black Lives Matter?
De familie heeft bewust de organisatie van de stille tocht in eigen hand gehouden, om te voorkomen dat anderen zouden gaan beslissen wat er tijdens de stille tocht voor hun geliefde gezegd en gedaan zou kunnen worden.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor zover ik kan lezen heeft de familie vwb de stille tocht hun fiat gegeven mits het gebeurt zonder politieke statements.
En vwb die eventuele demonstratie, tsja ik zou het ook niet heel kies vinden als men tegen de wil van de famlie zijn naam gebruikt. Maar aan de andere kant gebeurt dat natuurlijk vaker, Mitch Henriquez is ook een beetje een boegbeeld voor het vermeende racisme/ racistisch politiegeweld hier in Nederland geworden terwijl de familie het geen racisme vindt: Familie Mitch: 'Racisme was niet het motief van de politie'
Edit:
Sylvana bv bij BLM in Utrecht:
[..]
Oh god, gaan we op die tour?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar staat dat het een "All Lives Matter" demonstratie is.
Nou weet ik dat het hier een sport is om te doen alsof mensen vrij naïef zijn, maar heb je nou werkelijk niet door dat All Lives Matter een tegenhanger is van Black Lives Matter?
Het wordt als tegenhanger gebruikt van Black Lives Matter, terwijl BLM over racisme gaat, pas als je het racisme uitbant en er gelijkheid is kun je gaan stellen dat alle levens er toe doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, bij All lives horen ook Black lives. Dat zit, zeg maar, in het woordje 'all'.
De aanvrager van de demonstratie begon toch met dat All Lives Matter?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oh god, gaan we op die tour?
Laat maar.
Ja en? Er is niets, en dan ook echt niets mis met all lives matter.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
De aanvrager van de demonstratie begon toch met dat All Lives Matter?
[ twitter ]
Dus, zolang er racisme bestaat, doen niet alle levens ertoe?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:27 schreef Leandra het volgende:
Het wordt als tegenhanger gebruikt van Black Lives Matter, terwijl BLM over racisme gaat, pas als je het racisme uitbant en er gelijkheid is kun je gaan stellen dat alle levens er toe doen.
Er wordt gesproken over een organisatie dus ik ging er vanuit dat de familie het niet zelf organiseerde:quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:18 schreef Leandra het volgende:
De familie heeft bewust de organisatie van de stille tocht in eigen hand gehouden, om te voorkomen dat anderen zouden gaan beslissen wat er tijdens de stille tocht voor hun geliefde gezegd en gedaan zou kunnen worden.
Ze hebben dus niet hun fiat gegeven voor de stille tocht, ze organiseren het zelf.
quote:De stille tocht vindt morgen plaats en start om 19.00 uur bij voetbalvereniging Pancratius in Badhoevedorp. Tijdens de tocht gelden de coronamaatregelen. Dat betekent dat deelnemers anderhalve meter afstand moeten houden. "We willen niet het risico lopen dat de stille tocht voor extra verspreiding zorgt van het virus. Om die reden is in overleg tussen de familie, organisatie en gemeente Haarlemmermeer besloten om alleen de familie en vrienden in de stille tocht te laten lopen."
Als de familie dat niet wil moeten ze dat ook niet doen, simpel zat.quote:Overigens; doordat uitgelekt is waar en wanneer de stille tocht zou zijn is deze nu wel openbaar, mits er geen politieke statements gemaakt worden.
Mocht een politicus dus meelopen in de stille tocht (en er zullen erbij zijn die dat gaan doen), dan hoop ik voor ze dat ze het fatsoen hebben daarna geen interviews te geven, want dat is alsnog het maken van een politiek statement bij de stille tocht.
Alleen het feit al dat diverse politici om spreektijd hebben gevraagd bij die stille tocht is al te triest voor woorden.
Ik lees nergens dat de familie hier voorwaarden aan stelt danwel dat ze het niet zouden willen... Ze worden nb. naar de Dam verwezen door de familie als mensen een statement willen maken.quote:De dood van Van Wijk leidde tot grote verontwaardiging. Met de hashtag 'Gerechtigheid voor Bas' roepen twitteraars op om aanstaande zondag te demonstreren op de Dam in Amsterdam. De familie heeft nadrukkelijk aangegeven dat de tocht vrijdagavond geen politiek karakter heeft. "Mensen die toch een statement willen maken kunnen zondag naar de demonstratie op de Dam in Amsterdam gaan. De organisatoren van de stille tocht staan volledig los van de demonstratie op de Dam."
Dat is dan ook nergens te lezen, behalve hier op FOK! door een user die banden heeft met de familie ofzoiets. Volgens hemzelf dan.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat de familie hier voorwaarden aan stelt danwel dat ze het niet zouden willen...
De laatste update van anderhalf uur geleden:quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:29 schreef Leandra het volgende:
De aanvrager van de demonstratie begon toch met dat All Lives Matter?
[ twitter ]
Ja, zolang het ene probleem bestaat is het werkelijk noodzakelijk dat iedere keer dat het over dat ene probleem gaat ergens anders over te beginnen dat ook erg is.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, zolang er racisme bestaat, doen niet alle levens ertoe?
Nee, dat was per direct door BLM aangegrepen (zie Sylvana met haar hele rijtje namen) en dat weet jij ook wel.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:42 schreef Leandra het volgende:
Er wordt met BLM aandacht gevraagd voor dat probleem, waarom moet je dat bagatelliseren met All Lives Matter? Heeft het probleem van racisme geen recht op eigen aandacht? Pakt het de aandacht af?
Als Bas van Wijk geen blanke jongen was geweest, was er dan nu ook een All Lives Matter demonstratie georganiseerd vanwege zijn dood?
Ja en? Nu niet meer dus alle bezwaren kunnen de koelkast weer in.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:43 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat kan zijn, maar dat is niet waarmee de demonstratie aangekondigd is.
BLM vraagt aandacht voor het probleem Racisme.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, zolang het ene probleem bestaat is het werkelijk noodzakelijk dat iedere keer dat het over dat ene probleem gaat ergens anders over te beginnen dat ook erg is.
Als je het racisme gaat bagatelliseren door te roepen dat alle levens er toe doen dan is het dus kennelijk de bedoeling de BLM-roepers de mond te snoeren.
Het een hoeft niet onder het ander te vallen, dat heeft gewoon recht op een eigen platform, het is niet dat ze wat afpakken ofzo.
Zullen we ook maar geen aandacht voor specifieke auto-immuunziekten vragen omdat alle auto-immuunziekten erg zijn? En dan ook iedere keer als iemand iets over een specifieke auto-immuunziekte zegt reageren met "Alle auto-immuunziekten zijn erg!!" en daarmee het specifieke onderwerp van tafel proberen te vegen.
Er wordt met BLM aandacht gevraagd voor dat probleem, waarom moet je dat bagatelliseren met All Lives Matter? Heeft het probleem van racisme geen recht op eigen aandacht? Pakt het de aandacht af?
Als Bas van Wijk geen blanke jongen was geweest, was er dan nu ook een All Lives Matter demonstratie georganiseerd vanwege zijn dood?
Oh, de aanvraag is veranderd?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja en? Nu niet meer dus alle bezwaren kunnen de koelkast weer in.
Het is je er dus om te doen dat de overheid zich aan minder regels hoeft te houden en bijvoorbeeld etnisch mag profileren?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:57 schreef Gia het volgende:
[..]
BLM vraagt aandacht voor het probleem Racisme.
De demonstratie van zondag vraagt aandacht voor het probleem Zinloos geweld.
Wat is daar mis mee?
Jij wil dat heel Nederland alleen maar aandacht heeft voor racisme?
Ik heb daar, persoonlijk, niets mee.
Ik vind wel dat de politiek aandacht moet schenken aan deze golf van geweld en regelgeving maken die dit, deels, kan terugdringen, zoals preventief fouilleren.
Correct.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:02 schreef Leandra het volgende:
Oh, de aanvraag is veranderd?
Je vraagt een demonstratie aan want All Lives Matter, en zodra je dat vertaalt naar "Elk leven telt, stop zinloos geweld" is het ineens geen All Lives Matter demonstratie meer?
Natuurlijk heb jij niets met racisme, jij bent gewoon een echte blanke kansparelquote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Ik vind wel dat de politiek aandacht moet schenken aan deze golf van geweld en regelgeving maken die dit, deels, kan terugdringen, zoals preventief fouilleren.
Leg eens uit wat je probleem is met het feit dat er aandacht voor racisme is?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Nee, zowel zwart als blank tuig moet preventief gefouilleerd kunnen worden. Er wordt vooral geselecteerd op 'tuig' of 'verdacht gedrag'quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:04 schreef Leandra het volgende:
Het is je er dus om te doen dat de overheid zich aan minder regels hoeft te houden en bijvoorbeeld etnisch mag profileren?
Doe normaal man! Er zijn afgelopen week ook incidenten geweest met blanke daders, zwarte slachtoffers. Gaat mij puur om het vele geweld door wie dan ook, naar wie dan ook.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Natuurlijk heb jij niets met racisme, jij bent gewoon een echte blanke kansparel
Daarnaast begrijp je niets van statistieken, dus jij denkt dat er een probleem is op het moment dat er een incident gebeurd, althans bepaalde incidenten. Incidenten waarbij niet blanken door politieagenten worden vermoord interesseren je niet. Alleen roomblanke slachtoffers met niet blanke daders, das eng.
Ga lekker je roomblanke ALM stille tocht houden. Have fun, misschien is er ijs na.
En hoe herken je "tuig"?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, zowel zwart als blank tuig moet preventief gefouilleerd kunnen worden. Er wordt vooral geselecteerd op 'tuig' of 'verdacht gedrag'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |