abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 10 augustus 2020 @ 01:38:54 #1
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194483436


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194483444
Kan me nog herinneren dat er op 1 juni toen de terrassen net weer open mochten dat de tafeltjes bij meerdere tentjes in Dokkum op nog geen halve meter van elkaar afstand stonden.Dat was toen iedereen nog onder de indruk was van het virus.

De laatste weken, op wat verdwaalde handgels.na merk je hier in Friesland vrij weinig van de maatregelen. Veel mensen geven elkaar ook gewoon weer handen en zitten bij elkaar. En nee dat zijn niet enkel alleen de jongeren ;)
  maandag 10 augustus 2020 @ 02:04:15 #3
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194483470
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 00:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoeveel minder doden zijn er in Duitsland dan?

Betreft een vergelijking die de Volkskrant voor de periode half maart t/m half mei maakte. De oversterfte in Nederland (hoogstens de beste benadering van het echte aantal coronadoden) was in absolute aantallen toen al hoger dan die van Duitsland. 17,28 miljoen inwoners vs. 83,02 miljoen.

Intussen is d.m.v. nieuwe berekeningen duidelijk geworden dat de Nederlandse oversterfte zonder enige twijfel een veel betere schatting geeft van het aantal coronadoden dan de officiële, incomplete RIVM-cijfers. (doordat er in NL op het hoogtepunt van de epidemie relatief weinig getest werd zijn er waarschijnlijk veel mensen (thuis) overleden voordat corona bij hen vastgesteld kon worden)

quote:
Uitkomst: de oversterfte door corona van week 11 t/m 30 wordt geschat op 10584 met een ondergrens van 8897 en een bovengrens van 12240. Naast elke 10 geregistreerde corona-sterfgevallen zijn er dus tussen de 5 en 10 mensen overleden aan corona die niet geregistreerd werden.
Voor Duitsland komt de oversterfte voor deze gehele periode (week 11 t/m 30) vrijwel overeen met de officiële COVID-19-sterfte. Duitsland telt nu 9261 geregistreerde doden. Ruim duizend doden minder dan het minimaal aantal Nederlanders dat dus hoogstwaarschijnlijk aan corona is overleden.

🇩🇪 11,16 doden/100k
🇳🇱 61,25 doden/100k


Deze cijfers tonen aan dat de corona-epidemie in Duitsland naar verhouding ruim 5x (!) minder hard heeft toegeslagen dan in Nederland. Een immens verschil.

Nederland zou met 61,25/100k op de zesde plaats komen van de wereldwijde (mortality) ranglijst, net voor Spanje. Moet wel gezegd worden dat voor de eerlijkste vergelijking bij die andere landen ook met oversterfte gerekend dient te worden. Duitsland staat met 11,16/100k op plek 38.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194483472
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 01:44 schreef JortKelder het volgende:
Kan me nog herinneren dat er op 1 juni toen de terrassen net weer open mochten dat de tafeltjes bij meerdere tentjes in Dokkum op nog geen halve meter van elkaar afstand stonden.Dat was toen iedereen nog onder de indruk was van het virus.

De laatste weken, op wat verdwaalde handgels.na merk je hier in Friesland vrij weinig van de maatregelen. Veel mensen geven elkaar ook gewoon weer handen en zitten bij elkaar. En nee dat zijn niet enkel alleen de jongeren ;)
Hier slechts nog de urenlange gesprekken en mensen die er sarcastisch overdoen.

Op Rosada na waar het naar mijn mening dan weer overdreven gedaan word.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 02:13:35 #5
269689 crew  Viv
pi_194483485
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 02:04 schreef Gretzl het volgende:
Deze cijfers tonen aan dat de corona-epidemie in Duitsland naar verhouding ruim 5x (!) minder hard heeft toegeslagen dan in Nederland. Een immens verschil.
"Minder hard heeft toegeslagen" klinkt alsof zoiets een land overkomt, maar Duitsland heeft dit al vanaf het begin beter aangepakt (meer testen, meer quarantaines, etc) dan Nederland. Zie bijvoorbeeld mijn post van 1 maart:
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Kyran en ik gaan maar naar Duitsland verhuizen denk ik. :'( Wat een incompetente prutsers bij het RIVM en de GGD'en hier.

Twee quotes uit het NOS liveblog van vandaag:
"In Gangelt woont de man met wie de vele besmettingen aan de Duitse kant van de grensregio begonnen. Hij vierde vorige week carnaval. Daarom zijn rond de 300 mensen die in zijn buurt zijn geweest in quarantaine geplaatst."

"De 23-jarige vrouw uit Delft had de afgelopen dagen contact met een tiental mensen. Dat zeggen directeur Annette de Boer en arts Johan Versteegen van de GGD Haaglanden tegen Omroep West. "We hebben die mensen goed in beeld. Mochten zij nu of de komende dagen ook klachten krijgen, dan worden ook zij getest", zegt De Boer."

In Duitsland zetten ze circa 300 mensen in quarantaine en hier mag een tiental mensen met exact hetzelfde risico gewoon buiten blijven rondlopen. Maar hé, ze zijn wél goed in beeld bij de instanties hoor!

Godsamme :(
  maandag 10 augustus 2020 @ 02:21:41 #6
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194483496
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 02:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

"Minder hard heeft toegeslagen" klinkt alsof zoiets een land overkomt, maar Duitsland heeft dit al vanaf het begin beter aangepakt (meer testen, meer quarantaines, etc) dan Nederland. Zie bijvoorbeeld mijn post van 1 maart:
[..]

Ja, ik onderschrijf je uitleg zelf volledig hoor ^O^ Maar ik gebruikte nu even andere woorden omdat er in het topic voortdurend kritiek komt als ik zeg dat ik de Duitse coronastrategie-/aanpak vele malen beter vind dan de Nederlandse. En ook van mening ben dat Nederland per direct alsnog voor de Duitse strategie van indammen/containment moet kiezen. Vanaf het begin hadden het RKI, Merkel en de Duitse deelstaatleiders idd al een uitstekend plan liggen. Wat betreft het inslaan van hulpmiddelen (tests, beschermingsmiddelen, personeel) waren ze veel beter voorbereid dan onze instanties. De Duitsers hebben alle mogelijkheden gebruikt om zo snel mogelijk op te schalen. Het is uiteraard totaal geen toeval dat Duitsland de epidemie veel beter onder controle heeft kunnen houden dan Spanje, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, België, Nederland etc. Dat heeft gewoon voor een substantieel deel met beluid te maken.

Waar Nederland bij een paar officiële besmettingen begin maart al de aanpak van bron- en contactonderzoek en quarantaines opgaf heeft Duitsland altijd geprobeerd om elk 'brandje' zo snel mogelijk uit te doven. Geen moment hebben ze er aan gedacht om een mitigatiestrategie te hanteren.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 10 augustus 2020 @ 02:26:37 #7
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194483502
quote:
"De 23-jarige vrouw uit Delft had de afgelopen dagen contact met een tiental mensen. Dat zeggen directeur Annette de Boer en arts Johan Versteegen van de GGD Haaglanden tegen Omroep West. "We hebben die mensen goed in beeld. Mochten zij nu of de komende dagen ook klachten krijgen, dan worden ook zij getest", zegt De Boer."
De toespraak van Eva van Esch (PvdD) op 5 maart in de Tweede Kamer was volledig In lijn met dit voorval. Men ging er in NL veel te lang dogmatisch vanuit dat mensen alleen besmettelijk waren als ze bepaalde symptomen hadden. Ik ken geen ander land dat op dit punt (de protocollen) zo amateuristisch te werk ging :(

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194484824
Nederland was dramatisch voorbereid. Toen moest er gelogen en gedraaid worden om geen paniek te zaaien.

Sowieso vind ik dat minachtend naar het volk toe.
Communiceer gewoon eerlijk en wees transparant.

Mensen riepen in januari en februari al dat het mis zou gaan.
Dat de gemiddelde burger het pas in maart zag toen het zover was houdt niet in dat het Rivm niet beter had moeten weten.
pi_194485005
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nederland was dramatisch voorbereid. Toen moest er gelogen en gedraaid worden om geen paniek te zaaien.

Sowieso vind ik dat minachtend naar het volk toe.
Communiceer gewoon eerlijk en wees transparant.

Mensen riepen in januari en februari al dat het mis zou gaan.
Dat de gemiddelde burger het pas in maart zag toen het zover was houdt niet in dat het Rivm niet beter had moeten weten.
En vervolgens ging men wc papier hamsteren.. Ik denk dat ze het volk goed hebben ingeschat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_194485170
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 01:44 schreef JortKelder het volgende:
Kan me nog herinneren dat er op 1 juni toen de terrassen net weer open mochten dat de tafeltjes bij meerdere tentjes in Dokkum op nog geen halve meter van elkaar afstand stonden.Dat was toen iedereen nog onder de indruk was van het virus.

De laatste weken, op wat verdwaalde handgels.na merk je hier in Friesland vrij weinig van de maatregelen. Veel mensen geven elkaar ook gewoon weer handen en zitten bij elkaar. En nee dat zijn niet enkel alleen de jongeren ;)
Dat is dan knap stom van die Friezen.
lekker faxen heel de dag echt genot
  Miss 200.000.000! maandag 10 augustus 2020 @ 09:25:41 #11
367000 roos94
pi_194485189
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 01:44 schreef JortKelder het volgende:
Kan me nog herinneren dat er op 1 juni toen de terrassen net weer open mochten dat de tafeltjes bij meerdere tentjes in Dokkum op nog geen halve meter van elkaar afstand stonden.Dat was toen iedereen nog onder de indruk was van het virus.

De laatste weken, op wat verdwaalde handgels.na merk je hier in Friesland vrij weinig van de maatregelen. Veel mensen geven elkaar ook gewoon weer handen en zitten bij elkaar. En nee dat zijn niet enkel alleen de jongeren ;)
In Fryslan is corona nooit echt van de grond gekomen toch?
  maandag 10 augustus 2020 @ 09:27:00 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194485208
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:25 schreef roos94 het volgende:

[..]

In Fryslan is corona nooit echt van de grond gekomen toch?
Komt omdat ze daar allemaal pindakaas op hun brood eten.
  Miss 200.000.000! maandag 10 augustus 2020 @ 09:28:21 #13
367000 roos94
pi_194485226
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Komt omdat ze daar allemaal pindakaas op hun brood eten.
Rapper Sjors is veilig!
pi_194485404
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 02:26 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De toespraak van Eva van Esch (PvdD) op 5 maart in de Tweede Kamer was volledig In lijn met dit voorval. Men ging er in NL veel te lang dogmatisch vanuit dat mensen alleen besmettelijk waren als ze bepaalde symptomen hadden. Ik ken geen ander land dat op dit punt (de protocollen) zo amateuristisch te werk ging :(

[ twitter ]
oh ja, dat was helemaal lachwekkend, "je bent alleen maar besmettelijk als je symptomen hebt"

dat hebben ze ook aardig lang volgehouden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194485450
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:45 schreef Predator40 het volgende:

oh ja, dat was helemaal lachwekkend, "je bent alleen maar besmettelijk als je symptomen hebt"

dat hebben ze ook aardig lang volgehouden
Ja, ik geloof zelfs dat de WHO al lang als officieel statement had dat je voor je symptomen krijgt al mensen kan besmetten, maar nee hoor, het RIVM (en dus ook protocollen in de zorg etc) bleven vasthouden aan 'geen symptomen is niet besmettelijk'.

Begreep er geen moer van.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194485472
"Werk zoveel mogelijk thuis".

Behalve hier bij ons! Werken met 50% maximaal bezetting op kantoor, rest moet thuis werken. Niemand die zich er iets van aantrekt, vandaag zitten we op 90% ongeveer. En dat juist na een vakantie periode waarin iedereen van her en der terug aan het komen is.

Morgen werk ik in elk geval weer thuis.
pi_194485478
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik geloof zelfs dat de WHO al lang als officieel statement had dat je voor je symptomen krijgt al mensen kan besmetten, maar nee hoor, het RIVM (en dus ook protocollen in de zorg etc) bleven vasthouden aan 'geen symptomen is niet besmettelijk'.

Begreep er geen moer van.
hopelijk hebben ze nu wel door dat aerosolen een groot probleem zijn voordat het weer herfst/winter word
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 09:56:11 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194485482
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Werk zoveel mogelijk thuis".

Behalve hier bij ons! Werken met 50% maximaal bezetting op kantoor, rest moet thuis werken. Niemand die zich er iets van aantrekt, vandaag zitten we op 90% ongeveer. En dat juist na een vakantie periode waarin iedereen van her en der terug aan het komen is.

Morgen werk ik in elk geval weer thuis.
Verschilt zo per bedrijf. Ik ben sinds maart al niet meer op mijn kantoor geweest.
pi_194485491
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Werk zoveel mogelijk thuis".

Behalve hier bij ons! Werken met 50% maximaal bezetting op kantoor, rest moet thuis werken. Niemand die zich er iets van aantrekt, vandaag zitten we op 90% ongeveer. En dat juist na een vakantie periode waarin iedereen van her en der terug aan het komen is.

Morgen werk ik in elk geval weer thuis.
dan kan jij toch iedere dag thuis werken als je op 90% bezetting zit ?
compleet achterlijk trouwens, airco aan zeker ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194485549
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Verschilt zo per bedrijf. Ik ben sinds maart al niet meer op mijn kantoor geweest.
Zoals het eigenlijk hoort.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dan kan jij toch iedere dag thuis werken als je op 90% bezetting zit ?
compleet achterlijk trouwens, airco aan zeker ?
Ja, maar je moet aanwezigheid opgeven en toen ik het opgaf vorige week was de bezetting nog lang niet aan de max. Daarna niet weer gekeken, maar mensen geven dus gewoon geen fuck en gaan gewoon ondanks dat het over de max zit _O-

Airco aan, maar ook ramen open.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 augustus 2020 @ 10:08:49 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194485589
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Verschilt zo per bedrijf. Ik ben sinds maart al niet meer op mijn kantoor geweest.
Veel van mijn collega's ook, zelf ben ik (begin juni begonnen) er in het begin twee dagen per week geweest, daarna een paar keer één keer en nu alweer een tijdje niet. De meesten werken eigenlijk bijna 100% thuis, een paar regelmatig op kantoor, gaat prima zo.

Ik zie ook echt nul redenen om ooit terug te gaan naar volledige bezetting op kantoor eigenlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 10:11:50 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194485628
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Veel van mijn collega's ook, zelf ben ik (begin juni begonnen) er in het begin twee dagen per week geweest, daarna een paar keer één keer en nu alweer een tijdje niet. De meesten werken eigenlijk bijna 100% thuis, een paar regelmatig op kantoor, gaat prima zo.

Ik zie ook echt nul redenen om ooit terug te gaan naar volledige bezetting op kantoor eigenlijk.
Hier hebben de meeste mensen echt alleen spullen opgehaald of een enkele keer een overleg of dat er een nieuwe medewerker ingewerkt moest worden. We mogen in principe daar niet werken. De enige die dat wel doet is iemand die thuis geen internet ( :? ) heeft. Zo iemand die conservatief is en bijna met pensioen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 augustus 2020 @ 10:14:54 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194485656
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Hier hebben de meeste mensen echt alleen spullen opgehaald of een enkele keer een overleg of dat er een nieuwe medewerker ingewerkt moest worden. We mogen in principe daar niet werken. De enige die dat wel doet is iemand die thuis geen internet ( :? ) heeft. Zo iemand die conservatief is en bijna met pensioen.
Er niet mógen werken is wel weer het andere uiterste ook, ik vind het wel prettig dat het in elk geval kan. Af en toe even met twee of drie collega's afspreken een dagje op kantoor te werken zodat je ook gewoon even wat dingen makkelijker kunt bespreken en verder weer thuis.

Iemand zonder internet thuis had ik op mijn vorige 'werk' ook, er zijn er meer dan je denkt :+
Die is overigens zeker nog niet bijna met pensioen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194485679
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Werk zoveel mogelijk thuis".

Behalve hier bij ons! Werken met 50% maximaal bezetting op kantoor, rest moet thuis werken. Niemand die zich er iets van aantrekt, vandaag zitten we op 90% ongeveer. En dat juist na een vakantie periode waarin iedereen van her en der terug aan het komen is.

Morgen werk ik in elk geval weer thuis.
En directie zegt er niets van? Bij ons is juist extra benadrukt dat iedereen zoveel mogelijk thuis moeten werken. Nu gaan ze schoorvoetend akkoord met bezetting van 25% via reserveringssysteem.
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:17:39 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194485688
Maar op de knieën gaan lopen nu blijkt dat lange mensen meer risico lopen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194485708
Het enige waar ik mijn collega's zie is de lunch buiten de deur :D
Voorheen iedere dag, nu zo'n 2-3 keer per week.

Prima hoor.
pi_194485714
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Hier hebben de meeste mensen echt alleen spullen opgehaald of een enkele keer een overleg of dat er een nieuwe medewerker ingewerkt moest worden. We mogen in principe daar niet werken. De enige die dat wel doet is iemand die thuis geen internet ( :? ) heeft. Zo iemand die conservatief is en bijna met pensioen.
serieus geen internet thuis ?????? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194485717
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En directie zegt er niets van? Bij ons is juist extra benadrukt dat iedereen zoveel mogelijk thuis moeten werken. Nu gaan ze schoorvoetend akkoord met bezetting van 25% via reserveringssysteem.
Directie wil dat er zoveel mogelijk komen maar voor de vorm hebben ze die 50% max erop gezet om toch nog een beetje de "wij volgen de maatregelen" kaart te kunnen spelen.
pi_194485740
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Directie wil dat er zoveel mogelijk komen maar voor de vorm hebben ze die 50% max erop gezet om toch nog een beetje de "wij volgen de maatregelen" kaart te kunnen spelen.
oh ja....de "directie" is het zo'n bedrijf :'(
RUN forrest RUN
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194485749
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Directie wil dat er zoveel mogelijk komen maar voor de vorm hebben ze die 50% max erop gezet om toch nog een beetje de "wij volgen de maatregelen" kaart te kunnen spelen.
Ah ja daar gaat het dan mis ja.
pi_194485796
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nederland was dramatisch voorbereid. Toen moest er gelogen en gedraaid worden om geen paniek te zaaien.

Sowieso vind ik dat minachtend naar het volk toe.
Communiceer gewoon eerlijk en wees transparant.

Mensen riepen in januari en februari al dat het mis zou gaan.
Dat de gemiddelde burger het pas in maart zag toen het zover was houdt niet in dat het Rivm niet beter had moeten weten.
Dit idd. Mooiste was nog wel dat de mensen welke uit China terug kwamen door China in quarantaine moesten hier werd er lacherig over gedaan door de GGD en RIVM en werden mensen zonder beschermingsmiddelen opgevangen.

Om over de slechte "aanwijzingen" voor de ouderenzorg nog maar te zwijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194485951
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Verschilt zo per bedrijf. Ik ben sinds maart al niet meer op mijn kantoor geweest.
Verschilt heel erg inderdaad. Ik werk zelf gewoon weer nagenoeg fulltime op kantoor, net als een heel aantal anderen, maar de andere helft zit dan weer fulltime thuis. Gaat voor sommigen prima, soms ook totaal niet, die moet je echt eens per week naar kantoor sleuren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_194486035
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik geloof zelfs dat de WHO al lang als officieel statement had dat je voor je symptomen krijgt al mensen kan besmetten, maar nee hoor, het RIVM (en dus ook protocollen in de zorg etc) bleven vasthouden aan 'geen symptomen is niet besmettelijk'.

Begreep er geen moer van.
Dat was in het begin niet zo vreemd aangezien dit het geval was bij SARS(-CoV)-1 en dit per saldo SARS(-CoV-)-2 is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194486190
Hoe kan het nou weer dan ambtenaren eind augustus horen hoe ze per 1 september moeten werken? Dat kan nu toch al beslist worden?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 11:17:49 #35
269689 crew  Viv
pi_194486486
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit idd. Mooiste was nog wel dat de mensen welke uit China terug kwamen door China in quarantaine moesten hier werd er lacherig over gedaan door de GGD en RIVM en werden mensen zonder beschermingsmiddelen opgevangen.
Klopt ja, tenenkrommend: https://www.telegraaf.nl/(...)eteen-in-quarantaine
pi_194486507
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat was in het begin niet zo vreemd aangezien dit het geval was bij SARS(-CoV)-1 en dit per saldo SARS(-CoV-)-2 is.
Mee eens alleen jammer dat ze dat maanden volgehouden hebben toen al overal ter wereld duidelijk was dat die mensen wel besmettelijk waren. En echt toekomst voorspellen was het niet want Duitsland had dat meteen door.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194486545
quote:
Ik ken mensen die van Lanzerote kwamen (waar dat virus op een gegeven moment helemaal weg was)

Klein eiland, ja.

Die echt achterover sloegen van verbazing toen ze zagen hoe het hier ging. Die mensen hadden heel lang vastgezeten op Lanzerote, omdat je gewoon niet weg kon.

[ Bericht 0% gewijzigd door tesssssssss op 10-08-2020 11:54:43 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194486846
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee eens alleen jammer dat ze dat maanden volgehouden hebben toen al overal ter wereld duidelijk was dat die mensen wel besmettelijk waren. En echt toekomst voorspellen was het niet want Duitsland had dat meteen door.
Volgens mij is redelijk snel erkend dat presymptomatische besmetting mogelijk is, maar werd deze route niet als substantiële factor beschouwd.

En volgens mij weten we nog steeds helemaal niet wat de bijdrage van a-/presymptomatische besmettingen is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194486943
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 01:15 schreef Gretzl het volgende:

Haha, ik hoop maar dat je sarcastisch bent. Bijna 1 op de 10 Nederlanders is ongelofelijk veel als je bedenkt dat de RIVM er in februari nog vanuit ging dat ze de epidemie konden indammen. Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen er gevrijwaard gebleven waren van COVID-19 als er vanaf het begin werk was gemaakt van het bron- en contactonderzoek
Hoezo sarcastisch? Je ziet toch dat er niet veel dood aan gaan en het rustig is op de IC... Het aantal besmettingen moet juist hoger zijn, dan weten we dat de kans op een tweede golf veel kleiner is.
Facts don't care about your feelings
pi_194487008
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij is redelijk snel erkend dat presymptomatische besmetting mogelijk is, maar werd deze route niet als substantiële factor beschouwd.

En volgens mij weten we nog steeds helemaal niet wat de bijdrage van a-/presymptomatische besmettingen is.
Wat mij opvalt bij de vele haardjes die hier en daar het nieuws halen, is dat er erg vaak wordt genoemd dat ze zijn begonnen met besmette mensen die met (lichte) klachten zijn blijven doorwerken/-feesten/etc.
Niet dat dit iets tegen het bestaan van a-/presymptomatische besmettingen zou inbrengen, maar voor mijn gevoel is men mét klachten vele malen besmettelijker.
I'll give you something to do
pi_194487010
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:59 schreef byah het volgende:
Hoe kan het nou weer dan ambtenaren eind augustus horen hoe ze per 1 september moeten werken? Dat kan nu toch al beslist worden?
Wat maakt het uit of je het nu weet of over 2 weken?
pi_194487014
Australische binnengrenzen blijven mogelijk tot de Kerst dicht

De grenzen tussen de verschillende Australische staten blijven mogelijk tot de Kerst gesloten, zegt de Australische premier Scott Morrison maandag. Toch is hij optimistisch over de genomen maatregel. Door onder meer een complete lockdown van de miljoenenstad Melbourne, neemt het aantal nieuwe besmettingen daar af.

Ondanks deze afname meldde de staat Victoria, waarin Melbourne ligt, maandag wel het grootste aantal overleden coronapatiënten sinds het begin van de coronapandemie.



Ook goed bezig onze Australische vrienden.
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:54:29 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194487016
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:53 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat mij opvalt bij de vele haardjes die hier en daar het nieuws halen, is dat er erg vaak wordt genoemd dat ze zijn begonnen met besmette mensen die met (lichte) klachten zijn blijven doorwerken/-feesten/etc.
Niet dat dit iets tegen het bestaan van a-/presymptomatische besmettingen zou inbrengen, maar voor mijn gevoel is men mét klachten vele malen besmettelijker.
Dat laatste is volgens mij ook al wel redelijk duidelijk toch? Dat de besmettelijkheid groter is zodra zich klachten openbaren.
pi_194487044
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat laatste is volgens mij ook al wel redelijk duidelijk toch? Dat de besmettelijkheid groter is zodra zich klachten openbaren.
Ja, maar volgens dat artikel had Fauci beweerd dat 40 % van de besmette mensen green symptomen vertoont, dus misschien is dat mondkapje dan toch wel een goed idee,

Misschien, want ik heb zelf ook nog niet eerder een pandemie meegemaakt, dus ik spreek niet uit ervaring.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194487056
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Verschilt zo per bedrijf. Ik ben sinds maart al niet meer op mijn kantoor geweest.
Sinds begin maart ben ik volgens mij vier keer op kantoor geweest. De eerste 3 keer toen mijn wifi het thuis even niet deed, en daarna nog een keer in alle spoed naar kantoor gegaan toen bleek dat een van mijn flatgenoten de hele dag wilde gaan boren terwijl ik twee belangrijke vergaderingen had. Dat was in april/mei denk ik.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er niet mógen werken is wel weer het andere uiterste ook, ik vind het wel prettig dat het in elk geval kan. Af en toe even met twee of drie collega's afspreken een dagje op kantoor te werken zodat je ook gewoon even wat dingen makkelijker kunt bespreken en verder weer thuis.

Iemand zonder internet thuis had ik op mijn vorige 'werk' ook, er zijn er meer dan je denkt :+
Die is overigens zeker nog niet bijna met pensioen.
Bij ons is het adagium: liefst thuiswerken.

Er zijn er een paar die op kantoor werken. Een paar mensen met aangepaste werkplek (bureau, aangepaste apparatuur) en één persoon zonder internet thuis. Die is zeker nog niet echt oud te noemen; amper 55 schat ik in.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:59 schreef byah het volgende:
Hoe kan het nou weer dan ambtenaren eind augustus horen hoe ze per 1 september moeten werken? Dat kan nu toch al beslist worden?
Sinds dit jaar zijn wij ook officieel ambtenaar. Wij hebben wel al te horen gekregen dat wij na 1 september (zeer waarschijnlijk) gewoon thuis blijven werken (tot het einde vh jaar), mits...(je voldoet aan voorwaarden om op kantoor te komen).

In principe zou werken op kantoor weer mogelijk zijn, maar de hele etage is al bezet met een nieuwe opleidingsclub. Er blijven per dag nog 6 flexibele plekken over die je kunt reserveren. Zo soms gaan mensen wel eens een (half) dagje naar kantoor, b.v. om te vergaderen of wat dingen samen af te stemmen.

Een van de redenen om naar kantoor te mogen komen, is uit "psychosociaal" oogpunt. Bijvoorbeeld als je in een soort isolement terecht dreigt te komen. Ik moet zeggen dat ik op het punt sta om van die troefkaart binnenkort eens gebruik te maken. Ik merk dat het thuiswerken sinds maart wel iets met me doet (geestelijk) en dat mijn aandacht begint te verslappen de laatste weken.
Maar dat is ook omdat ik verder (buiten het werk om) niet zo veel contacten heb (vrienden en familie wonen allen buiten de provincie en zie/spreek ik niet dagelijks of wekelijks) en alleen woon. Normaal gesproken vind ik dat niet zo heel erg; ik ben toch een einzelgänger; maar het waren juist de dagelijkse contacten met collega's die het nog wel (sociaal) dragelijk maakten voor mij. Dat valt nu dus weg.
Uiteraard zijn ook de uitjes met collega's nu weggevallen; zo nu en dan ging ik nog wel eens ergens wat drinken met collega's.

Daarnaast is mijn kleine appartement ook niet echt ingericht voor thuiswerken. Ik werk gewoon in de woonkamer; geen aparte werkruimte o.i.d. Ook niet echt ideaal.
Misschien binnenkort eens overleggen met mijn manager, want voorlopig dus thuis blijven werken tot januari.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 10 augustus 2020 @ 12:00:42 #46
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194487082
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of je het nu weet of over 2 weken?
Het zou mij persoonlijk niet uitmaken, maar ik kan me voorstellen dat als je veel reistijd hebt en/of jonge kinderen, het wel handig is om een beetje op tijd te weten of je je routine weer aan moet passen :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194487089
https://www.ad.nl/buitenl(...)pt-gestaan~a3c2f039/

En dan zitten wij ons hier druk te maken over drukte in winkelstraten en hoe we de kantoortuin het veiligste kunnen inrichten :X
blablablabla
pi_194487102
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:58 schreef Salina het volgende:

[..]

Sinds begin maart ben ik volgens mij vier keer op kantoor geweest. De eerste 3 keer toen mijn wifi het thuis even niet deed, en daarna nog een keer in alle spoed naar kantoor gegaan toen bleek dat een van mijn flatgenoten de hele dag wilde gaan boren terwijl ik twee belangrijke vergaderingen had. Dat was in april/mei denk ik.
[..]

Bij ons is het adagium: liefst thuiswerken.

Er zijn er een paar die op kantoor werken. Een paar mensen met aangepaste werkplek (bureau, aangepaste apparatuur) en één persoon zonder internet thuis. Die is zeker nog niet echt oud te noemen; amper 55 schat ik in.
[..]

Sinds dit jaar zijn wij ook officieel ambtenaar. Wij hebben wel al te horen gekregen dat wij na 1 september (zeer waarschijnlijk) gewoon thuis blijven werken (tot het einde vh jaar), mits...(je voldoet aan voorwaarden om op kantoor te komen).

In principe zou werken op kantoor weer mogelijk zijn, maar de hele etage is al bezet met een nieuwe opleidingsclub. Er blijven per dag nog 6 flexibele plekken over die je kunt reserveren. Zo soms gaan mensen wel eens een (half) dagje naar kantoor, b.v. om te vergaderen of wat dingen samen af te stemmen.

Een van de redenen om naar kantoor te mogen komen, is uit "psychosociaal" oogpunt. Bijvoorbeeld als je in een soort isolement terecht dreigt te komen. Ik moet zeggen dat ik op het punt sta om van die troefkaart binnenkort eens gebruik te maken. Ik merk dat het thuiswerken sinds maart wel iets met me doet (geestelijk) en dat mijn aandacht begint te verslappen de laatste weken.
Maar dat is ook omdat ik verder (buiten het werk om) niet zo veel contacten heb (vrienden en familie wonen allen buiten de provincie en zie/spreek ik niet dagelijks of wekelijks) en alleen woon. Normaal gesproken vind ik dat niet zo heel erg; ik ben toch een einzelgänger; maar het waren juist de dagelijkse contacten met collega's die het nog wel (sociaal) dragelijk maakten voor mij. Dat valt nu dus weg.
Uiteraard zijn ook de uitjes met collega's nu weggevallen; zo nu en dan ging ik nog wel eens ergens wat drinken met collega's.

Daarnaast is mijn kleine appartement ook niet echt ingericht voor thuiswerken. Ik werk gewoon in de woonkamer; geen aparte werkruimte o.i.d. Ook niet echt ideaal.
Misschien binnenkort eens overleggen met mijn manager, want voorlopig dus thuis blijven werken tot januari.
Ik heb er in het begin ook wel aan moeten wennen. Maar voor mij was het begin een jaar of 6-7 geleden al.
Ik denk dat voor de meeste mensen een gezonde mix tussen thuis en kantoor toch het beste werkt op de lange termijn.

Ik zie mijn (een paar) collega's overigens vaker buiten werk dan op het werk tegenwoordig.
  maandag 10 augustus 2020 @ 12:02:20 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194487104
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar volgens dat artikel had Fauci beweerd dat 40 % van de besmette mensen green symptomen vertoont, dus misschien is dat mondkapje dan toch wel een goed idee,

Misschien, want ik heb zelf ook nog niet eerder een pandemie meegemaakt, dus ik spreek niet uit ervaring.
Als asymptomatisch betekent dat je veel meer moeite moet doen om iemand te besmetten dan hebben mondkapjes juist veel minder zin, want in de situaties waar ze dan iets zouden bijdragen worden ze toch niet gedragen (b.v. op een feestje waarbij je gedurende langere tijd dicht bij anderen zit).
pi_194487108
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Australische binnengrenzen blijven mogelijk tot de Kerst dicht

De grenzen tussen de verschillende Australische staten blijven mogelijk tot de Kerst gesloten, zegt de Australische premier Scott Morrison maandag. Toch is hij optimistisch over de genomen maatregel. Door onder meer een complete lockdown van de miljoenenstad Melbourne, neemt het aantal nieuwe besmettingen daar af.

Ondanks deze afname meldde de staat Victoria, waarin Melbourne ligt, maandag wel het grootste aantal overleden coronapatiënten sinds het begin van de coronapandemie.



Ook goed bezig onze Australische vrienden.
Zo hoort het ^O^
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')