Hoe vaak klagen we niet dat het een saaie optocht is. Er is genoeg tijd om te posten tijdens de race.quote:
Zeker. Ik dacht, even vragen voor de zekerheid wat je bedoelt.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe vaak klachten we niet dat het een saaie optocht is. Er is genoeg tijd om te posten tijdens de race.
Als als als. Mercedes komt goed uit de startblokken. Het is al jaren duidelijk dat rbr het daar laat liggen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een gevecht voor de overwinning is niet belangrijk, een gevecht in het seizoen dat is wel belangrijk. Misschien is het nu nog te vroeg om te zeggen. Maar de dominantie van Mercedes valt eigenlijk best wel mee. Mercedes heeft met Verstappen gewoon twee keer mazzel gehad. Verstappen zijn uitval eerste GP minimaal 15 punten verlies. de lekke band van Hamilton 2x7 punten verlies had Hamilton tweede geworden. ( Hamilton 7 punten eraf, Verstappen 7 punten erbij ) Dat is dus al 29 punten. komt daar nog een punt bij, betreft snelste ronde, dan zit dus al minimaal op 30 punten, hetzelfde aantal punten dat verstappen achter staat.
quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:16 schreef Mansjester het volgende: Net de samenvatting gekeken. Waarom ging Verstappen eerst in ronde 27 de pits in,en daarna gelijk in ronde 33? Omdat Bottas ook ging,kon ie er achteraan ofzo? Heeft iemand een plaatje met de stops van de rijders in de rondes,incl. banden? Om de pit strategieën een beetje visueel te maken. Enorm knappe overwinning verder
Wie zou hem moeten vervangen dan?quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:18 schreef potjecreme het volgende:
Arme Vettel. Gaat hij het seizoen afmaken?
[ twitter ]
Zou apart zijn van Ferrari, maar je kan tegenwoordig van alles van hen verwachten.quote:
Dat is weer conspiracy nivo onzin, de Ferrari word niet meer ontwikkelt vanwege de corona situatie dus wat Vettel nu weet blijft ook volgend seizoen relevant.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:26 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zou apart zijn van Ferrari, maar je kan tegenwoordig van alles van hen verwachten.
Dit is iig een ware nachtmerrie voor Seb aan het worden.
Ik vermoed dat iemand hem daar het leven moeilijk maakt om te voorkomen dat hij overstapt met alle know how naar Racing Point.
Die kennis is überhaupt vrij nutteloos op het moment, tenzij je je auto langzamer wil makenquote:Op zondag 9 augustus 2020 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
know how van Ferrari is dus redelijk nuttelloos
Nou ja, know how hoe je het niet moet doen kan ook nuttig zijnquote:Op zondag 9 augustus 2020 23:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die kennis is überhaupt vrij nutteloos op het moment, tenzij je je auto langzamer wil maken
Dit is geen als, als, als.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als als als. Mercedes komt goed uit de startblokken. Het is al jaren duidelijk dat rbr het daar laat liggen.
Lol hij kreeg zoveel commentaar op de titel dat hij het heeft veranderd.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
het laatste stukje is wel pijnlijk hoor
was het maar zo simpelquote:Op maandag 10 augustus 2020 00:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dit is geen als, als, als.
Mercedes heeft geluk, RBR heeft pech, meer is het niet.
Wat was de titel?quote:Op maandag 10 augustus 2020 07:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Lol hij kreeg zoveel commentaar op de titel dat hij het heeft veranderd.
Als je beter kwalificeert, hebben we deze problemen niet. Zijn de laatste woorden van deze onboardradio.quote:
Niets aan gelogen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 07:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als je beter kwalificeert, hebben we deze problemen niet. Zijn de laatste woorden van deze onboardradio.
Waarom is de indeling van de pitstraat in Silverstone eigenlijk anders qua volgorde dan elke andere race op de kalender?quote:
Hij rijdt vaak met ballen als het er niet echt om gaat. Voor P6 of 7 zie je hem dan mooie acties maken, maar tot nu toe liep het steeds uit op schade of problemen als het er vooraan echt om ging (door anderen maar ook zichzelf).quote:Op maandag 10 augustus 2020 08:20 schreef VacaLoca het volgende:
Albon praat als een mietje maar rijdt wel met ballen. Blijft verder ook kritisch op zichzelf en kan het ook zijn op anderen. Vind 'm dus niet te zwak ofzo voor de sport, hij klinkt gewoon zo.
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk is het mooi als het seizoen ook spannend is, maar spannende gevechten in een race is veel mooier om te zien. Of dat nou om de winst is of ergens in het middenveld.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een gevecht voor de overwinning is niet belangrijk, een gevecht in het seizoen dat is wel belangrijk. Misschien is het nu nog te vroeg om te zeggen. Maar de dominantie van Mercedes valt eigenlijk best wel mee. Mercedes heeft met Verstappen gewoon twee keer mazzel gehad. Verstappen zijn uitval eerste GP minimaal 15 punten verlies. de lekke band van Hamilton 2x7 punten verlies had Hamilton tweede geworden. ( Hamilton 7 punten eraf, Verstappen 7 punten erbij ) Dat is dus al 29 punten. komt daar nog een punt bij, betreft snelste ronde, dan zit dus al minimaal op 30 punten, hetzelfde aantal punten dat verstappen achter staat.
Dat zal voor de banden niet echt verschil maken.quote:Op maandag 10 augustus 2020 09:53 schreef DKUp het volgende:
Zullen ze de zwarte livery weer inruilen voor de zilveren livery bij een warme race?
Beter een witte dan he.quote:Op maandag 10 augustus 2020 09:53 schreef DKUp het volgende:
Zullen ze de zwarte livery weer inruilen voor de zilveren livery bij een warme race?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Uit het AD..quote:,De Formule 1 heeft opwinding nodig en ons team ook", zegt teambaas Toto Wolff van Mercedes. ,,We omarmen de uitdaging en houden van strijd. Max is een geweldige coureur en een geduchte concurrent.”
Lewis Hamilton en Valtteri Bottas waren oppermachtig in de eerste vier races van het seizoen, maar zondag bleek Verstappen de sterkste op Silverstone. De Nederlander was zelf ook verrast door de snelheid van zijn Red Bull, die voor het eerst dit seizoen de gelijke was van Mercedes. ,,Max heeft laten zien waartoe onze auto echt in staat is", zegt zijn teambaas Christian Horner. ,,We begrijpen zelf amper hoe dat er zondag ineens uitkwam."
Voor de spanning in de Formule 1 is het gunstig en zelfs zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton, die dit jaar al drie races won, beziet dat positief. ,,Het is geweldig. Ik wil juist races waarin ik word uitgedaagd. Red Bull was gewoon sterker en ik ben heel benieuwd hoe hun progressie zich voortzet. We kunnen ze nu niet meer over het hoofd zien", aldus de Engelsman.
Wolff springt zijn kopman bij. ,,Iedereen dacht dat deze race op Silverstone een eitje voor onze jongens zou zijn, maar dat was dus duidelijk niet het geval. We hadden niet de snelste auto. Ik geniet er eigenlijk wel van, want we krijgen nu een mooi gevecht om de wereldtitel tussen drie man. Er zijn nog tien races te gaan en één uitvalbeurt kan al grote gevolgen hebben voor de stand. Het wordt een stuk interessanter dan menigeen een paar weken geleden dacht."
De teambaas van Mercedes geeft toe dat de oerdegelijke en rappe Duitse bolide, die dit jaar in de zwarte kleuren is gehuld als statement tegen racisme, in bijzonder warme omstandigheden zwaktes kent. ,,Onze auto heeft een extreem grote neerwaarts druk en bij hitte komt er meer druk op de banden en hebben we veel meer last van slijtage. We hadden veel meer problemen dan de andere teams en hebben op dit punt nog wel een en ander op te lossen."
Maar dan rijdt hij nog steeds met ballen, alleen niet met hersens.quote:Op maandag 10 augustus 2020 09:16 schreef Justevo het volgende:
[..]
Hij rijdt vaak met ballen als het er niet echt om gaat. Voor P6 of 7 zie je hem dan mooie acties maken, maar tot nu toe liep het steeds uit op schade of problemen als het er vooraan echt om ging (door anderen maar ook zichzelf).
Nou zo verrassend is het nou ook weer niet. Is toch bekend dat warmte en de merc niet lekker gaat. Dat de merc banden vreet. Ik word er moe van dat er steeds zo verbaasd wordt gedaan.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Uit het AD..
Ook wel weer bijzonder dat de Red Bull opeens zo hard gaat op zondag en niemand bij het team die het kan verklaren
Kan je wel moe van worden als Mercedes fan, maar het blijft gewoon raar/verassend dat Mercedes opeens 1.5 seconde per rondje kwijt is. Van een seconde per rondje sneller naar een halve seconde per rondje langzamer.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou zo verrassend is het nou ook weer niet. Is toch bekend dat warmte en de merc niet lekker gaat. Dat de merc banden vreet. Ik word er moe van dat er steeds zo verbaasd wordt gedaan.
Nattekat heeft niet voor niets zijn zonnedans gedaan.
Dat snap ik, maar de auto wordt wel minder warm wat ook idealer is. Met de banden ging het helemaal mis....quote:Op maandag 10 augustus 2020 09:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal voor de banden niet echt verschil maken.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 09:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beter een witte dan he.De witte livery was een groot succes vorig jaar in Duitsland. De pakjes hielen vast ook meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOONY
Dat ze nu een slechte auto hebben betekent niet dat Ferrari knowhow compleet waardeloos is.quote:Op zondag 9 augustus 2020 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is weer conspiracy nivo onzin, de Ferrari word niet meer ontwikkelt vanwege de corona situatie dus wat Vettel nu weet blijft ook volgend seizoen relevant.
Of Vettel uberhaupt nog zin heeft om door te gaan en of dat met RP gaat gebeuren staat nog te bezien maar RP heeft banden met Mercedes, know how van Ferrari is dus redelijk nuttelloos om op een auto toe te passen die op een heel ander principe gebouwd is.
Ze hadden op vrijdag wat problemen met linksvoor en dachten dat op te lossen door iets meer load naar de achterbanden te verschuiven. Dat pakte niet goed uit.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan je wel moe van worden als Mercedes fan, maar het blijft gewoon raar/verassend dat Mercedes opeens 1.5 seconde per rondje kwijt is. Van een seconde per rondje sneller naar een halve seconde per rondje langzamer.
Tot de laatste paar ronden van vorige week stond de Mercedes helemaal niet bekend als bandenvreter.
Snap ik wel. Doet ie dat één keer niet, krijg je dit op eens.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:40 schreef Abdus18 het volgende:
en Wolf kruipt weer overal in de underdog positie
zoiets las ik ook maar volgende week gewoon weer favoriet hoor al zou het leuk zijn als er wat spanning terug zou komenquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hadden op vrijdag wat problemen met linksvoor en dachten dat op te lossen door iets meer load naar de achterbanden te verschuiven. Dat pakte niet goed uit.
Dit inderdaadquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Snap ik wel. Doet ie dat één keer niet, krijg je dit op eens.
Volgende week de hardere compounds in Spanje. Dus daar verwacht ik Mercedes weer bovenaan. In Spa en Monza zijn het dezelfde compounds als afgelopen weekend, waarbij aangetekend moet worden dat Spa een slag zachter is dan vorig jaar en Monza hetzelfde als vorig jaar. Dus Spa kan nog leuk worden, mits de temperatuur hoog genoeg is.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
zoiets las ik ook maar volgende week gewoon weer favoriet hoor al zou het leuk zijn als er wat spanning terug zou komen
en Monza is dan ook wel high speed, dan wordt het nog moeilijk om die RP's erachter te houden voor Red Bullquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgende week de hardere compounds in Spanje. Dus daar verwacht ik Mercedes weer bovenaan. In Spa en Monza zijn het dezelfde compounds als afgelopen weekend, waarbij aangetekend moet worden dat Spa een slag zachter is dan vorig jaar en Monza hetzelfde als vorig jaar. Dus Spa kan nog leuk worden, mits de temperatuur hoog genoeg is.
Hamilton moet gewoon 0 scoren, zo simpel als dat.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
zoiets las ik ook maar volgende week gewoon weer favoriet hoor al zou het leuk zijn als er wat spanning terug zou komen
Dat zeggen ze van Silverstone ook, maar tot nu toe is RP nog geen echte bedreiging geweest voor RBR.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
en Monza is dan ook wel high speed, dan wordt het nog moeilijk om die RP's erachter te houden voor Red Bull
Albon moet hem nog een keer pootje hakenquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton moet gewoon 0 scoren, zo simpel als dat.
BAASquote:
Monza is wat meer lang en recht dan Silverstonequote:Op maandag 10 augustus 2020 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat zeggen ze van Silverstone ook, maar tot nu toe is RP nog geen echte bedreiging geweest voor RBR.
Het zou wel mooi zijn als Albon in een positie komt waar hij van tactisch nut is.
Ja I know, maar dat maakt van Stroll geen supercoureurquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Monza is wat meer lang en recht dan Silverstone
Nee. Mercedes had (meer) problemen met de banden.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:30 schreef Mansjester het volgende:
[..]
BAAS
Maar als ik het zo zie, boeit de strategie toch niet eens zoveel? Verstappen stond na de tweede pitstop iets achter Bottas en ze hadden toen allebei een nieuw setje hards. Met andere woorden: De verschillende strategieen leverde precies dezelfde situatie op in de wedstrijd na de tweede stop.
Verstappen heeft dus gewoon beter gereden, het ligt niet eens zozeer aan de bandenstrategie?
nee zeker niet, zagen we van het weekend toch ook weer maar hij doet wel meequote:Op maandag 10 augustus 2020 11:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja I know, maar dat maakt van Stroll geen supercoureur
Dat wel, Stroll kan zomaar eens een stuk hoger finishen dit jaar dan een groot aantal coureurs die vooral zichzelf heel goed vindenquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee zeker niet, zagen we van het weekend toch ook weer maar hij doet wel mee
dit heb ik niet meegekregen, dat van die beker wel maar die vermeende illegaliteitquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:35 schreef daNpy het volgende:
En de 6 voudige regerend wereld kampioen begint nog in de race te huilen dat degene die wint wel illegaal moet zijn en steelt zijn beker
HAM begon na de race tegen zijn engineer over de radio over de bandendruk, en dat die van RedBull vast en zeker niet de door Pirelli uitgevaardigde minimumdruk zouden bevatten.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit heb ik niet meegekregen, dat van die beker wel maar die vermeende illegaliteit
dank jequote:Op maandag 10 augustus 2020 11:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
HAM begon na de race tegen zijn engineer over de radio over de bandendruk, en dat die van RedBull vast en zeker niet de door Pirelli uitgevaardigde minimumdruk zouden bevatten.
Wellicht wordt dat bedoeld.
tijdens de race gaf hij over de boordradio een tekst met gelijke strekking. vreemd.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
HAM begon na de race tegen zijn engineer over de radio over de bandendruk, en dat die van RedBull vast en zeker niet de door Pirelli uitgevaardigde minimumdruk zouden bevatten.
Wellicht wordt dat bedoeld.
Volgens mij zei hij niet expliciet dat ze zich niet aan het minimum zouden houden, maar dat ze waarschijnlijk 'met minder bandenspanning reden'. Dus of Mercedes durfde niet verder te zakken of hij impliceerde een overtreding van de regels.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
HAM begon na de race tegen zijn engineer over de radio over de bandendruk, en dat die van RedBull vast en zeker niet de door Pirelli uitgevaardigde minimumdruk zouden bevatten.
Wellicht wordt dat bedoeld.
En hij verremde zich heel hard bij zijn tweede pitstop. Is het de spanning?quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
tijdens de race gaf hij over de boordradio een tekst met gelijke strekking. vreemd.
de mentaliteit van Hamilton is op dat moment ronduit slecht.
Denk dat Max ook met een andere strategie gisteren wel gewonnen had ja (dus ook als hij op mediums had gekwalificeerd). Op de harde banden reed hij minimaal een gelijkwaardig tempo als Lewis/Bottas en vaak zelfs sneller. Op de mediums waren de tijden niet heel bijzonder, geloof ik, maar daar reed hij ook maar heel kort op..quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:30 schreef Mansjester het volgende:
[..]
BAAS
Maar als ik het zo zie, boeit de strategie toch niet eens zoveel? Verstappen stond na de tweede pitstop iets achter Bottas en ze hadden toen allebei een nieuw setje hards. Met andere woorden: De verschillende strategieen leverde precies dezelfde situatie op in de wedstrijd na de tweede stop.
Verstappen heeft dus gewoon beter gereden, het ligt niet eens zozeer aan de bandenstrategie?
Klopt. Misschien moet de rest van het veld de motor lager naar beneden schroeven dan RBR. Daarnaast is de quali ook “maar” een momentopname. Hij had niet een geweldige ronde.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:41 schreef ShaoliN het volgende:
Ik vind het vooral opvallend dat Max zijn racepace gewoon een seconde per ronde sneller is dan het midfield, maar in qualy zijn ze gelijk.
Je zou het feit dat je trager bent ook kunnen zoeken bij je eigen team. Geen enkel team verbraste de banden er zo snel door heen als Mercedes. Op de hardste compound na een ronde of 10 al problemen. Dat ligt natuurlijk aan de vele downforce waarmee Mercedes rijdt. Dat brak ze gisteren op.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:51 schreef potjecreme het volgende:
Het zou raar zijn om niet na te denken waarom je langzamer bent.
Simpel.....quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton moet gewoon 0 scoren, zo simpel als dat.
Maar ipv te kijken naar de coureur die sneller is, kun je je ook afvragen waarom je maar een paar seconden voor Leclerc/Hulk zit, terwijl je die weg hoort te blazen..quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:51 schreef potjecreme het volgende:
Het zou raar zijn om niet na te denken waarom je langzamer bent.
Minder bandenspanning is ook het gevolg van de temperatuur van je banden beter onder controle te hebben. Mensen hebben een hekel aan Hamilton en zien dan simpele zaken over het hoofd. Eigenlijk nog treuriger dan waar ze Hamilton van verdenken.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij niet expliciet dat ze zich niet aan het minimum zouden houden, maar dat ze waarschijnlijk 'met minder bandenspanning reden'. Dus of Mercedes durfde niet verder te zakken of hij impliceerde een overtreding van de regels.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je zou het feit dat je trager bent ook kunnen zoeken bij je eigen team. Geen enkel team verbraste de banden er zo snel door heen als Mercedes. Op de hardste compound na een ronde of 10 al problemen. Dat ligt natuurlijk aan de vele downforce waarmee Mercedes rijdt. Dat brak ze gisteren op.
Het ging erom dat iemand hier loopt te piepen dat het raar is jezelf die vraag te stellen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ipv te kijken naar de coureur die sneller is, kun je je ook afvragen waarom je maar een paar seconden voor Leclerc/Hulk zit, terwijl je die weg hoort te blazen..
Ditquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Minder bandenspanning is ook het gevolg van de temperatuur van je banden beter onder controle te hebben. Mensen hebben een hekel aan Hamilton en zien dan simpele zaken over het hoofd. Eigenlijk nog treuriger dan waar ze Hamilton van verdenken.
We zullen het nooit weten. Er is een F1 bnw topic wellicht kun je het daar b spreken.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Bottas is strategisch wel weer redelijk hard genaaid door Mercedes. Ik geloof niet dat ze hem langer buiten gelaten hadden voor zijn tweede stop als hij in de positie van Lewis had gezeten. In de eerste stint kon Mercedes Bottas helpen in de strijd met Verstappen door Lewis buiten te laten maar dat deden ze niet en gaven Verstappen daarmee ruim baan. Kortom, het draait bij Mercedes allemaal om Lewis maar dat wisten we eigenlijk al.
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik weet niet wat een "F1 bnw topic" is.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten. Er is een F1 bnw topic wellicht kun je het daar b spreken.
tja, zou kunnen. of frustratie.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En hij verremde zich heel hard bij zijn tweede pitstop. Is het de spanning?
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topicquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik weet niet wat een "F1 bnw topic" is.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
Het ging erom dat iemand hier loopt te piepen dat het raar is jezelf die vraag te stellen.
Verder hoeft het geen beschuldiging te zijn er is een marge aan bandenspanning. Wellicht bedoelt hij dat RBR dichter bij het minimum zit dat de merc. Alleen maxfappers verstaan er iets negatiefs in.
Haha!quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
Het ging erom dat iemand hier loopt te piepen dat het raar is jezelf die vraag te stellen.
Verder hoeft het geen beschuldiging te zijn er is een marge aan bandenspanning. Wellicht bedoelt hij dat RBR dichter bij het minimum zit dat de merc. Alleen maxfappers verstaan er iets negatiefs in.
Probeerde Bottas niet gewoon een undercut op Verstappen?quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Bottas is strategisch wel weer redelijk hard genaaid door Mercedes. Ik geloof niet dat ze hem langer buiten gelaten hadden voor zijn tweede stop als hij in de positie van Lewis had gezeten. In de eerste stint kon Mercedes Bottas helpen in de strijd met Verstappen door Lewis buiten te laten maar dat deden ze niet en gaven Verstappen daarmee ruim baan. Kortom, het draait bij Mercedes allemaal om Lewis maar dat wisten we eigenlijk al.
Hamilton reageerde net ze gepikeerd als dat jij nu doet. Ik stel nergens dat Hamilton RBR ervan beschuldigde dat ze met een te lage bandenspanning zouden rijden. Maar het feit dat je superdominant bent, en tijdens de race een FLINK stuk trager bent zou ik het probleem bij je eigen zoeken, en je minder druk maken om de bandenspanning van een ander team.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
Het ging erom dat iemand hier loopt te piepen dat het raar is jezelf die vraag te stellen.
Verder hoeft het geen beschuldiging te zijn er is een marge aan bandenspanning. Wellicht bedoelt hij dat RBR dichter bij het minimum zit dat de merc. Alleen maxfappers verstaan er iets negatiefs in.
Ik had het ook niet over jou.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hamilton reageerde net ze gepikeerd als dat jij nu doet. Ik stel nergens dat Hamilton RBR ervan beschuldigde dat ze met een te lage bandenspanning zouden rijden. Maar het feit dat je superdominant bent, en tijdens de race een FLINK stuk trager bent zou ik het probleem bij je eigen zoeken, en je minder druk maken om de bandenspanning van een ander team.
En anderen beschuldigen van Maxfapper terwijl je zelf een slakkenspoor trekt op Hammie, en uit je panty scheurt bij een mogelijke negatieve uiting op je fanboy is lichtelijk hypocriet.
Ja, komt door de hoge downforce waarmee ze rijden.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier de uitleg van Hamilton over zijn bandenspanningsopmerking: https://racingnews365.nl/(...)stappen-vals-speelde
Hamilton weigerde niet om te stoppen toch? Neem aan dat het een besluit van het team was om hem buiten te laten, hij vroeg zich daarna ook nog af of de banden niet zouden ontploffen als hij door zou rijden. Dat doe je niet als buiten blijven je eigen keus is, lijkt me.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Probeerde Bottas niet gewoon een undercut op Verstappen?
Bottas is gewoon een prutser. Hij voelt zijn banden en als zijn team vraagt om te pitten, kan hij zoals Hamilton dit weigeren. Maar wat het pas echt gênant maakt is zoals Verstappen hem inhaalde, het leek wel alsof Bottas blauwe vlaggen had gekregen. En daarna wel de rondetijden van Verstappen matchen, man man man
natuurlijk weten we dat, Lewis is de #1 en dat verdient hij ookquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten. Er is een F1 bnw topic wellicht kun je het daar b spreken.
wel irritant dat je alles uit moet leggen tegenwoordig om de twittermeute rustig te houdenquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier de uitleg van Hamilton over zijn bandenspanningsopmerking: https://racingnews365.nl/(...)stappen-vals-speelde
Je moet niks, je kunt ook gewoon schijt hebben aan wat er op social media de ronde doet.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel irritant dat je alles uit moet leggen tegenwoordig om de twittermeute rustig te houden
Ah nee sorry bedoelde niet specifiek deze race. Hamilton heeft in het verleden meerdere keren geweigerd om te pitten of gaf aan dat ze wel langer door konden rijden. Bottas had dat wellicht ook kunnen doenquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hamilton weigerde niet om te stoppen toch? Neem aan dat het een besluit van het team was om hem buiten te laten, hij vroeg zich daarna ook nog af of de banden niet zouden ontploffen als hij door zou rijden. Dat doe je niet als buiten blijven je eigen keus is, lijkt me.
volgens mij suggereerde Olav het zelf ook tijdens de tv-uitzendingquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel irritant dat je alles uit moet leggen tegenwoordig om de twittermeute rustig te houden
Waarom zo gepikeerd?quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, komt door de hoge downforce waarmee ze rijden.
Is dat nou zo moeilijk te bevatten?
Bedoelde het niet gepikeerd naar jou, maar naar Hamilton. Die doet alsof het zo raar is dat z’n Mercedes rubber vreet. Die gasten weten toch ook dat ze met veel downforce rijden en dat dat een hogere belasting op je rubber geeft.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zo gepikeerd?
Er is discussie over wat Hamilton bedoelde en ik post zijn uitleg. Lijkt me prima toch?
Ah, op die manier, dat klopt wel ja.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah nee sorry bedoelde niet specifiek deze race. Hamilton heeft in het verleden meerdere keren geweigerd om te pitten of gaf aan dat ze wel langer door konden rijden. Bottas had dat wellicht ook kunnen doen
Volgens mij zag niemand dit aankomen. Mercedes was veel en veel langzamer dan anders. Hamilton wederom 18 seconden voorsprong op Leclerc terwijl hij nu wel maximaal is gegaan én alle rondes op vier banden heeft volbracht. Mercedes was gisteren helemaal de weg kwijtquote:Op maandag 10 augustus 2020 14:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bedoelde het niet gepikeerd naar jou, maar naar Hamilton. Die doet alsof het zo raar is dat z’n Mercedes rubber vreet. Die gasten weten toch ook dat ze met veel downforce rijden en dat dat een hogere belasting op je rubber geeft.
Dat krijg je met low budget banden, die kunnen de snelheid van de Merc niet aan.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij zag niemand dit aankomen. Mercedes was veel en veel langzamer dan anders. Hamilton wederom 18 seconden voorsprong op Leclerc terwijl hij nu wel maximaal is gegaan én alle rondes op vier banden heeft volbracht. Mercedes was gisteren helemaal de weg kwijt
helaas werkt dat niet zoquote:Op maandag 10 augustus 2020 14:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je moet niks, je kunt ook gewoon schijt hebben aan wat er op social media de ronde doet.
Omdat?quote:
er zit ook vaak pers tussen en voor je het weet gaat zo'n verhaal z'n eigen leven leiden, ik hoef je toch niet uit te leggen hoe het werkt?quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat?
Je bent als coureur toch geen verantwoording schuldig aan onruststokend volk?
Ah, helderquote:Op maandag 10 augustus 2020 14:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bedoelde het niet gepikeerd naar jou, maar naar Hamilton. Die doet alsof het zo raar is dat z’n Mercedes rubber vreet. Die gasten weten toch ook dat ze met veel downforce rijden en dat dat een hogere belasting op je rubber geeft.
Jaquote:
moet je even wat berichten teruglezen hierbovenquote:Op maandag 10 augustus 2020 18:38 schreef Dauthi het volgende:
Ik vind het overigens opvallend dat niemand (in de media) het heeft over het commentaar van Lewis op de boordradio. Want hij betichte Max en RB er meteen van minder bandenspanning te hebben gebruikt. Naast het gebruikelijk melodramatische gejank uiteraard.
Dan loop ik achter.quote:
quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon een leven en hangt niet dag en nacht hier rond.
Sterker nog, Norris of Sainz van McLaren deden dit ook toch?quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
tja, zou kunnen. of frustratie.
maar dat verremmen bij de pit entry is meer gebeurd. Het leek wel alsof de auto vlak voor de pit entry los kwam van de grond. dat stuk weg is hobbelig. Lewis remde af tot 60 km/uur en zat daarna op de pitlimiter.
En zo erg is 't niet. je krijgt dan toch nieuwe banden
Dat bandenspanning-verhaal is weer eens een eigen leven gaan leiden onder de max-fanboys.quote:Op maandag 10 augustus 2020 18:38 schreef Dauthi het volgende:
Ik vind het overigens opvallend dat niemand (in de media) het heeft over het commentaar van Lewis op de boordradio. Want hij betichte Max en RB er meteen van minder bandenspanning te hebben gebruikt. Naast het gebruikelijk melodramatische gejank uiteraard.
Ach, het zegt veel over de persoonlijkheid van Hamilton, en ook niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat bandenspanning-verhaal is weer eens een eigen leven gaan leiden onder de max-fanboys.
Het slaat al kut op dirk.
de reactie van Hamilton achteraf is dat hij dacht dat Max door zijn rijstijl een lagere bandenspanning zou hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat bandenspanning-verhaal is weer eens een eigen leven gaan leiden onder de max-fanboys.
Het slaat al kut op dirk.
De bandenspanning wordt gemeten met koude banden. Door het rijden (en de warmte van de bandenwarmers en het rijgedrag van de coureur) zal de spanning alleen maar oplopen. Bij Hamilton blijkbaar wat meer dan bij Max doordat de Mercedessen met meer downforce rijden en de banden dus meer load te verduren krijgen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de reactie van Hamilton achteraf is dat hij dacht dat Max door zijn rijstijl een lagere bandenspanning zou hebben.
ik ben geen expert op dit gebied. of de bandenspanning echt zo verschillend is, is dan de vraag. er zit een bandenspanningssensor in elk wiel. de FIA zal die data wel bekijken neem ik aan.
Ik vind dat de opmerking van HAM toch iets suggereerde. Hij had ook kunnen zeggen dat Mercedes iets anders met de banden had gedaan. Hij richt zich gelijk tot redbull waarmee hij toch een insinuatie aan gaat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De bandenspanning wordt gemeten met koude banden. Door het rijden (en de warmte van de bandenwarmers en het rijgedrag van de coureur) zal de spanning alleen maar oplopen. Bij Hamilton blijkbaar wat meer dan bij Max doordat de Mercedessen met meer downforce rijden en de banden dus meer load te verduren krijgen.
Ja inderdaad hij had beter na moeten denken terwijl hij met 300+ bij bocht 3 aan komt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dat de opmerking van HAM toch iets suggereerde. Hij had ook kunnen zeggen dat Mercedes iets anders met de banden had gedaan. Hij richt zich gelijk tot redbull waarmee hij toch een insinuatie aan gaat.
Het ziet er altijd spectaculair uit als ze met rokende banden binnen komen maar imo is het een te groot risico om bewust te nemen voor echt minimale tijdswinst.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:45 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Sterker nog, Norris of Sainz van McLaren deden dit ook toch?
Ik zou het ook proberen te doen. Op de afslag naar de pitlane speeden tot aan de pitlimiter line en dan keihard remmen, pitlimiter erop en snel banden wisselen.
Hij suggereerde dat Max met een lagere bandenspanning reed dan hij. Dat klopt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dat de opmerking van HAM toch iets suggereerde. Hij had ook kunnen zeggen dat Mercedes iets anders met de banden had gedaan. Hij richt zich gelijk tot redbull waarmee hij toch een insinuatie aan gaat.
5 secondequote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het ziet er altijd spectaculair uit als ze met rokende banden binnen komen maar imo is het een te groot risico om bewust te nemen voor echt minimale tijdswinst.
Penalty voor speeding in de pits is DT of 10 sec dacht ik, als dat 1 keer fout ga verlies je zo veel dat maak je met 50 van die spectaculaire entry's niet goed lijkt me.
Als je hoort wat er een hele race gezegd wordt valt dat allemaal ook wel mee. Daarnaast is het zijn eerste gevoel en dat zegt toch wel wat. Dat hij het later anders uitlegt kan ik wel begrijpen maar in de race zelf kwam het op mij toch anders over.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja inderdaad hij had beter na moeten denken terwijl hij met 300+ bij bocht 3 aan komt.
Alles wat er nu over wordt gezegd is damage control door de PR afdeling. Beetje doorzichtig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je hoort wat er een hele race gezegd wordt valt dat allemaal ook wel mee. Daarnaast is het zijn eerste gevoel en dat zegt toch wel wat. Dat hij het later anders uitlegt kan ik wel begrijpen maar in de race zelf kwam het op mij toch anders over.
Ja hij suggereert aan zijn engineer dat je de volgende GP misschien ook eens met een iets lagere spanning moeten gaan rijden, om te testen of dat bij hun ook werkt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dat de opmerking van HAM toch iets suggereerde. Hij had ook kunnen zeggen dat Mercedes iets anders met de banden had gedaan. Hij richt zich gelijk tot redbull waarmee hij toch een insinuatie aan gaat.
Dat hebben ze op Monza al eens gedaan. Vreemd genoeg maar niet verrassend werd Hamilton niet gediskwalificeerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja hij suggereert aan zijn engineer dat je de volgende GP misschien ook eens met een iets lagere spanning moeten gaan rijden, om te testen of dat bij hun ook werkt.
Had hij het op zichzelf kunnen betrekken ipv gelijk met het vingertje te wijzen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja hij suggereert aan zijn engineer dat je de volgende GP misschien ook eens met een iets lagere spanning moeten gaan rijden, om te testen of dat bij hun ook werkt.
hoeveel loopt dat op ongeveer? Want ik vind de oorspronkelijke druk vrij laag (1,8 bar) of heb ik dat helemaal verkeerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De bandenspanning wordt gemeten met koude banden. Door het rijden (en de warmte van de bandenwarmers en het rijgedrag van de coureur) zal de spanning alleen maar oplopen. Bij Hamilton blijkbaar wat meer dan bij Max doordat de Mercedessen met meer downforce rijden en de banden dus meer load te verduren krijgen.
Waar, maar wellicht oefenen ze er in de simulator op. Minimale tijdwinst kan, hoe minimaal dan ook, soms doorslaggevend zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het ziet er altijd spectaculair uit als ze met rokende banden binnen komen maar imo is het een te groot risico om bewust te nemen voor echt minimale tijdswinst.
Penalty voor speeding in de pits is DT of 10 sec dacht ik, als dat 1 keer fout ga verlies je zo veel dat maak je met 50 van die spectaculaire entry's niet goed lijkt me.
het was lagerquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoeveel loopt dat op ongeveer? Want ik vind de oorspronkelijke druk vrij laag (1,8 bar) of heb ik dat helemaal verkeerd.
Zelfs maar 1,5 bar (22 psi) voor de achterbanden. En dat alleen voor deze race want normaal zijn de banden 1.4 bar (21 psi) achter en 1,7 bar (25 psi) voor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoeveel loopt dat op ongeveer? Want ik vind de oorspronkelijke druk vrij laag (1,8 bar) of heb ik dat helemaal verkeerd.
Ja, voor straat auto's. Op het circuit meet je de banden warm. En uiteraard weten ze heel snel met hoeveel druk je koud weg moet om warm goed uit te komen. Dat scheelt natuurlijk ook per circuitquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De bandenspanning wordt gemeten met koude banden.
Voordat ze in de bandenwarmers gaan in ieder geval. Ik weet dat ze van te voren opgewarmd worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, voor straat auto's. Op het circuit meet je de banden warm. En uiteraard weten ze heel snel met hoeveel druk je koud weg moet om warm goed uit te komen. Dat scheelt natuurlijk ook per circuit
Ik weet niet waarom ik je reactie zie want ik heb je geblokkeerd staanquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat hebben ze op Monza al eens gedaan. Vreemd genoeg maar niet verrassend werd Hamilton niet gediskwalificeerd.
Hij wijst niet met het vingertje want hij zegt niet dat de druk bij RB te laag is. Alleen lager dan bij Mercedes.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Had hij het op zichzelf kunnen betrekken ipv gelijk met het vingertje te wijzen.
Dat de banden onder de Red Bulls niet zo heet werden als onder de Mercedes was vrij duidelijk, aangezien Bottas na 6 rondjes al blaren had en Max de hele race geen centje pijn had.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
dat de RB's blijkbaar koelere banden behielden in de race en daardoor minder sleten.
Of “we must have more pressure in our tyres”.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij wijst niet met het vingertje want hij zegt niet dat de druk bij RB te laag is. Alleen lager dan bij Mercedes.
“He must have less pressure in his tyres or something,”
Later zei hij nog dat Mercedes ook met zo laag als toegestaan startte maar dat de RB's blijkbaar koelere banden behielden in de race en daardoor minder sleten.
wel met je eens, ik vind dit ook geen goed compromis, uiteindelijk is het niet echt racenquote:Op woensdag 12 augustus 2020 14:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Eigenlijk zou een bandenfabrikant simpelweg het beste, meest geschikte, materiaal mee moeten nemen naar een race i.p.v. dat de banden ingezet worden als gimmick om kunstmatig spanning te creëren.
Pirelli wil wel, maar de FIA niet, helaas.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 14:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Eigenlijk zou een bandenfabrikant simpelweg het beste, meest geschikte, materiaal mee moeten nemen naar een race i.p.v. dat de banden ingezet worden als gimmick om kunstmatig spanning te creëren.
Ik vind het vooral potentieel competitievervalsend, terwijl Pirelli en bijvoorbeeld Mercedes anderzins een zakelijke relatie hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 14:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Eigenlijk zou een bandenfabrikant simpelweg het beste, meest geschikte, materiaal mee moeten nemen naar een race i.p.v. dat de banden ingezet worden als gimmick om kunstmatig spanning te creëren.
Vast niet. Ferrari is klaar met hem en wil niet voor lul staan. Mensen zouden kunnen gaan denken dat ze ondanks Vettel geen kampioen zijn geworden en dat is niet de bedoeling. Misschien dat hij nog wat met de afstelling kan doen, maar als de auto in de basis is opgezet voor een andere balans dan Vettel wil dan wordt dat lastig lijkt me.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 14:19 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Vettel gaat shinen komend weekend
Ik heb je fok account gehackt, binnenkort krijg je alleen nog maar mijn Vettel-posts van de afgelopen 12 jaar zien als je inlogt.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 12:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom ik je reactie zie want ik heb je geblokkeerd staan
Ja de banden zijn nu een soort strategische knop waaraan men kan draaien om invloed op het verloop van het kampioenschap uit te oefenen. "Aan wie willen we het voordeel geven?" Maar wie bepaald er nou precies welke bandencompounds er beschikbaar zijn tijdens een raceweekend? Pirelli of de F1? Als ik afga op het onderstaande artikel dan bepaald de F1 organisatie dit:quote:Op woensdag 12 augustus 2020 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het vooral potentieel competitievervalsend, terwijl Pirelli en bijvoorbeeld Mercedes anderzins een zakelijke relatie hebben.
[..]
Vast niet. Ferrari is klaar met hem en wil niet voor lul staan. Mensen zouden kunnen gaan denken dat ze ondanks Vettel geen kampioen zijn geworden en dat is niet de bedoeling. Misschien dat hij nog wat met de afstelling kan doen, maar als de auto in de basis is opgezet voor een andere balans dan Vettel wil dan wordt dat lastig lijkt me.
[..]
Ik heb je fok account gehackt, binnenkort krijg je alleen nog maar mijn Vettel-posts van de afgelopen 12 jaar zien als je inlogt.
aan wie gaan we dat voordeel geven geloof ik niet zo in en verder heeft Pirelli natuurlijk ook een goeie relatie met de Fiat groep dus waarom dan Mercedes, wel met je eens dat de banden ervoor moeten zorgen dat de auto's voluit over het circuit kunnen gaan en niet dat ze dat limiteren.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 16:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja de banden zijn nu een soort strategische knop waaraan men kan draaien om invloed op het verloop van het kampioenschap uit te oefenen. "Aan wie willen we het voordeel geven?" Maar wie bepaald er nou precies welke bandencompounds er beschikbaar zijn tijdens een raceweekend? Pirelli of de F1? Als ik afga op het onderstaande artikel dan bepaald de F1 organisatie dit:
https://nl.motorsport.com(...)-ross-brawn/4801757/
Wat een kutbericht van Ferrari. Triest om Vettel onder de bus te gooien.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 14:19 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Vettel gaat shinen komend weekend
kan Leclerc toch niets aan doen dat hij sneller isquote:Op woensdag 12 augustus 2020 16:38 schreef tja77 het volgende:
Ik gun Vettel wel een auto waarmee hij volgend seizoen op regelmatige basis voor Leclerc rijdt.
In deze auto is het verschil wel heel groot.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 16:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan Leclerc toch niets aan doen dat hij sneller is
dat ben ik wel met je eens maar ik hoop wel op een snelle Ferrari omdat zo'n Aston Martin alleen maar in de weg rijdt en niet voor de overwinningenquote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
In deze auto is het verschil wel heel groot.
Vorig seizoen lag het een stuk dichter bij elkaar.
Het gaat me ook niet om Leclerc, maar om Ferrari. Ik vind dat Vettel niet de meest chique behandeling heeft gekregen.
Is het rond tussen Vettel en RP?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ben ik wel met je eens maar ik hoop wel op een snelle Ferrari omdat zo'n Aston Martin alleen maar in de weg rijdt en niet voor de overwinningen
nee officieel nog niet maar ik zie hem niet bij Haas of Alfa instappen dus het is Aston of out op die minieme Red Bull kans na danquote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is het rond tussen Vettel en RP?
Natuurlijk zijn er geruchten, maar is er bevestiging?
Zou Stroll dan de premium onderdelen en behandeling krijgen of Vettel?
Ik gun Vettel wel dikke winsten, ook al ben ik voor Ferrari. Zo behandel je mensen gewoon niet, punt.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ben ik wel met je eens maar ik hoop wel op een snelle Ferrari omdat zo'n Aston Martin alleen maar in de weg rijdt en niet voor de overwinningen
bron: https://www.planetf1.com/news/lance-stroll-racing-point-sacking/quote:Racing Point’s Lance Stroll said there would be “no hard feelings” if his father and team owner Lawrence Stroll ever sacked him
meer dan in de weg rijden gaat het niet wordenquote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:01 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik gun Vettel wel dikke winsten, ook al ben ik voor Ferrari. Zo behandel je mensen gewoon niet, punt.
Die RP heeft potentie, hopelijk zetten ze die stijgende lijn voort, maar dan wat intelligenter dan ze tot nu toe hebben gedaan.
Kan je ook even zeggen hoe iedereen volgend jaar zal eindigen. Hoeven we niet te kijken.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
meer dan in de weg rijden gaat het niet worden
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:36 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Kan je ook even zeggen hoe iedereen volgend jaar zal eindigen. Hoeven we niet te kijken.
Helemaal niemand gelooft toch dat dat zou gebeuren?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
bron: https://www.planetf1.com/news/lance-stroll-racing-point-sacking/
"Zeun, zoek eens een andere baan."
Ik zou wel willen dat het ging gebeuren maar het lijkt me niet nee. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik me afvraag of Stroll senior wel de volledige eigenaar is van het team: dat werd volgens mij namelijk verkocht aan een consortium van meerdere mensen. Als dat zo is dan kan het natuurlijk wel als een meerderheid van eigenaren het wil.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Helemaal niemand gelooft toch dat dat zou gebeuren?
quote:The team was formed in August 2018 when investors purchased the assets of Sahara Force India F1 team, which was operating under administration.[1] The consortium of investors included André Desmarais, Jonathan Dudman, John D. Idol, John McCaw Jr., Michael de Picciotto and Silas Chou named Racing Point UK Ltd.[2] and were led by Lawrence Stroll, the father of then-Williams F1 driver Lance Stroll.
Klopt, maar van pa Stroll zelf zal het idee niet komen en die stap er waarschijnlijk ook direct uit als zoonlief moet vertrekken. Denk ook dat de andere investeerders daar niet zo blij van worden.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zou wel willen dat het ging gebeuren maar het lijkt me niet nee. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik me afvraag of Stroll senior wel de volledige eigenaar is van het team: dat werd volgens mij namelijk verkocht aan een consortium van meerdere mensen. Als dat zo is dan kan het natuurlijk wel als een meerderheid van eigenaren het wil.
Uit het wiki-artikel van het team:
[..]
Het is koffiedik kijken maar ik stel me zo voor dat er in een vroeg stadium al afspraken over gemaakt zijn. Zo van "ok, je zoon mag voor het team rijden, maar in situatie X mogen we hem alsnog ontslaan". Als je een deel van de investering betaald stel ik me zo voor dat je dat niet doet om de zoon van een andere investeerder van een oneindig zitje in Formule 1 te voorzien.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar van pa Stroll zelf zal het idee niet komen en die stap er waarschijnlijk ook direct uit als zoonlief moet vertrekken. Denk ook dat de andere investeerders daar niet zo blij van worden.
Is dat wel zo? Volgens mij stond Vettel er tot Silverstone wat beter op en was Leclerc medeverantwoordelijk voor diens lage aantal punten. En dan faalt zijn auto twee keer in de vrije trainingen en dat helpt natuurlijk niet als je de afstelling moet vinden.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 16:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan Leclerc toch niets aan doen dat hij sneller is
Ik denk dat dit idd een aannemelijk scenario is.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:22 schreef Starflyer het volgende:
Stroll is een zakenman. Als hij meer geld kan verdienen door Vettel en Perez voor Racing Point te laten rijden en een stoeltje voor Lance bij bijvoorbeeld Haas te kopen zal hij dat niet nalaten.
Volgens mij is een formule 1 team runnen niet echt een lucratieve business.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 19:22 schreef Starflyer het volgende:
Stroll is een zakenman. Als hij meer geld kan verdienen door Vettel en Perez voor Racing Point te laten rijden en een stoeltje voor Lance bij bijvoorbeeld Haas te kopen zal hij dat niet nalaten.
Minder geld verliezen, danquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is een formule 1 team runnen niet echt een lucratieve business.
Ferrariquote:Op woensdag 12 augustus 2020 20:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is een formule 1 team runnen niet echt een lucratieve business.
En denk je dat Lawrence daar voor zijn eigen glorie zit en daarbij zo min mogelijk extra geld wil injecteren of voor de glorie van zijn zoon?quote:
Niet "sinds" dit jaar als in een regelwijziging om de regelwijziging. Dit jaar. Door covid-19 (en alle beperkingen daardoor) en het daardoor vrij korte seizoen Onder normale omstandigheden kan dit wel weer gewoon. Alleen weet niemand nog wanneer dat is.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 22:50 schreef beantherio het volgende:
Vraagje: klopt het dat teams sinds dit jaar niet meer zelf de verdeling van hun banden-allocatie kunnen kiezen? Ik was benieuwd of daar voor de komende race nog interessante variaties in zitten, maar op de F1-website zie ik dat er voor iedere race een vaste verdeling is voor alle teams. Zie https://www.formula1.com/(...)WPrRKIvmYwgBfGI.html
[ afbeelding ]
ik ga wel kijken hoor maar als jij denkt dat RP/Aston Martin volgend jaar bovenin mee gaat doen dan word je teleurgesteld.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:36 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Kan je ook even zeggen hoe iedereen volgend jaar zal eindigen. Hoeven we niet te kijken.
Ja. Ja. Ja.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 11:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
2 setjes harde banden maar? En het wordt warm op een baan waar de banden al veel te lijden hebben? Wordt het 1 of 2 stops?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |