abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194452571
Nieuwe auto Skoda Octavia heeft adaptive cruise control en Front assist en kan zelf remmen. Nu merkte ik dat hij dus ook remt als het te hard gaat de berg af.

Dus je rijdt 120. De snelweg gaat 5% omlaag en de auto blijft strak 120 rijden. Je voelt hem ook remmen.

Kan dit kwaad, kunnen de remmen te heet worden? Ikzelf deed altijd terugschakelen als ik teveel moest bijremmen. Maar nu gaat het eigenlijk vanzelf.
.
pi_194452844
- weg-

[ Bericht 91% gewijzigd door Sounddragon op 08-08-2020 13:00:05 ]
pi_194453679
Ik denkt dat je jezelf vergist remmen en toch gas geven slaat nergens op.
Afremmen op de motor kan aanvoelen als gewoon remmen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194453703
Dat doen alle auto’s met cruise controle toch?
pi_194453726
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 06:31 schreef Hamzoef het volgende:
Dat doen alle auto’s met cruise controle toch?
Ligt eraan. Sommige cruisecontrol-systemen werken alleen op het gaspedaal en schakelen niet zelf terug.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194453764
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 06:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ligt eraan. Sommige cruisecontrol-systemen werken alleen op het gaspedaal en schakelen niet zelf terug.
Echt? Hele oude auto’s of aftermarket inbouw zeker?
pi_194454011
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 06:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Echt? Hele oude auto’s of aftermarket inbouw zeker?
en handbakken
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194454034
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

en handbakken
Mijn handgeschakelde auto remt ook automatisch als de cruise control ingesteld staat hoor.
pi_194454142
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mijn handgeschakelde auto remt ook automatisch als de cruise control ingesteld staat hoor.
Laat het gas los, bedoel je?

Met slepende rem rijden is beroerd voor je remmen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194454157
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Laat het gas los, bedoel je?

Met slepende rem rijden is beroerd voor je remmen.
Geen idee, maar afgelopen week heb ik behoorlijk afdelingen gereden. CC ingesteld op 100. Als ik auto in zijn vrij zou zetten, zou hij harder gaan. Maar door de cruise control ging hij niet harder dan 100. Meer dan gas los laten denk ik. Je 'voelde' echt dat de auto remde.
pi_194454278
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Geen idee, maar afgelopen week heb ik behoorlijk afdelingen gereden. CC ingesteld op 100. Als ik auto in zijn vrij zou zetten, zou hij harder gaan. Maar door de cruise control ging hij niet harder dan 100. Meer dan gas los laten denk ik. Je 'voelde' echt dat de auto remde.
op de motor remt best hard.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194454328
Meestal zijn de remmen erop berekend, Octavia's worden niet alleen in NL verkocht, dus een beetje heuvelgebied zou 'ie prima aan moeten kunnen.

Je zou ook zelf terug kunnen schakelen als je bang bent dat je je remmen affakkelt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:21:09 #13
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_194455243
Zijn je velgen heet na een afdaling? Zo ja: niet met CC afdalen dan :)
Porsche heeft ook goed geflatert met automatisch remmen, ik geloof voor ESP. Die dure remmen kon je na een paar duizend kilometer vervangen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:06:26 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194455745
Erger ik mij ook aan. Bij afdalen CC uit en automaat op manueel.
Gebruik ik de flippers ook nog eens. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:03:55 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194456986
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 00:45 schreef Fer het volgende:
Nieuwe auto Skoda Octavia heeft adaptive cruise control en Front assist en kan zelf remmen. Nu merkte ik dat hij dus ook remt als het te hard gaat de berg af.

Dus je rijdt 120. De snelweg gaat 5% omlaag en de auto blijft strak 120 rijden. Je voelt hem ook remmen.

Kan dit kwaad, kunnen de remmen te heet worden? Ikzelf deed altijd terugschakelen als ik teveel moest bijremmen. Maar nu gaat het eigenlijk vanzelf.
Automaat?

De mijne doet dat ook; hij probeert gewoo echt de snelheid te houden, als je een tunnel in duikt ook, of als je bijvoorbeeld de snelweg af rijdt en hem naar beneden tikt naar 80 ofzo. Ik heb bij vlagen ook het idee dat hij dan echt mbv de rem de snelheid verlaagt, maar volgens mij doet hij het hydraulisch in de bak ofzo.
ik heb eigenlijk van meet af aan al een extra lampje (om te testen) aan min remlichten willen hangen om te kijken wanneer hij nou wel- en niet op de motor afremt, want hij kan best behoorlijk vertragen bij tijd en wijle.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194459441
Automaat ja. In 2010 reed ik een Golf met DSG die remde niet. Die moest je dan bijremmen en dan schakelde hij wel terug (en de cc uit)

Deze lijkt echt te remmen (was niet te zien tegen de aanhanger) maar schakelde voorlopig niet terug.

Misschien in Duitsland, maar dat zullen we volgend jaar pas zien (misschien)
.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:58:36 #17
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_194461120
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Automaat?

De mijne doet dat ook; hij probeert gewoo echt de snelheid te houden, als je een tunnel in duikt ook, of als je bijvoorbeeld de snelweg af rijdt en hem naar beneden tikt naar 80 ofzo. Ik heb bij vlagen ook het idee dat hij dan echt mbv de rem de snelheid verlaagt, maar volgens mij doet hij het hydraulisch in de bak ofzo.
ik heb eigenlijk van meet af aan al een extra lampje (om te testen) aan min remlichten willen hangen om te kijken wanneer hij nou wel- en niet op de motor afremt, want hij kan best behoorlijk vertragen bij tijd en wijle.
Ik heb een vertragings-licht gemaakt voor m'n 106 die geen 3e remlicht heeft. Zit een acceleratie-sensor aan en de rij leds brandt van het midden naar buiten, afhankelijk van de vertraging. Ik heb nog niet achter mezelf gereden, maar volgens mij is dat best handig :P
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:01:20 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194461186
quote:
80s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:58 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik heb een vertragings-licht gemaakt voor m'n 106 die geen 3e remlicht heeft. Zit een acceleratie-sensor aan en de rij leds brandt van het midden naar buiten, afhankelijk van de vertraging. Ik heb nog niet achter mezelf gereden, maar volgens mij is dat best handig :P
Is dat legaal?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:05:54 #19
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_194461286
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Is dat legaal?
Geen idee, met de APK gaat 'ie er uit :@

Overigens wel gekoppeld aan de remlichten, als die branden brandt de 3e sowieso in het midden.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:58:35 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194462358
quote:
80s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:58 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik heb een vertragings-licht gemaakt voor m'n 106 die geen 3e remlicht heeft. Zit een acceleratie-sensor aan en de rij leds brandt van het midden naar buiten, afhankelijk van de vertraging. Ik heb nog niet achter mezelf gereden, maar volgens mij is dat best handig :P
Huh? dus als je op de motor afremt gaat dat ding (gedeeltelijk) branden en je remlichten niet?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:03:29 #21
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_194462451
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Huh? dus als je op de motor afremt gaat dat ding (gedeeltelijk) branden en je remlichten niet?
Jup.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:05:07 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194462479
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:15 schreef Fer het volgende:
Automaat ja. In 2010 reed ik een Golf met DSG die remde niet. Die moest je dan bijremmen en dan schakelde hij wel terug (en de cc uit)

Deze lijkt echt te remmen (was niet te zien tegen de aanhanger) maar schakelde voorlopig niet terug.

Misschien in Duitsland, maar dat zullen we volgend jaar pas zien (misschien)
Ik heb nooit met DSG gereden, dus ik zou niet weten hoe dat reageert. Ik weet dat mijn 7G wel behoorlijk kan afremmen soms op de ACC, maar ik kan dan ook niet zien of de remlichten branden. Het is niet dat hij terugschakelt ofzo; misschien dat hij de intake dichtgooit, maar dan nog rolt een automaat normaal gesproken uit zonder noemenswardige vertraging. als ik gewoon zonder ACC rijd en ik laat het gas los, doet hij dat iig wél.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:06:50 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194462509
quote:
80s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:03 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Jup.
Bijzonder maar wel een beetje kermis, en ik betwijfel idd of dat legaal is.. Ik kan me ook voorstellen dat het fijn kan zijn voor achterliggers, ware het niet dat ws 90% van de mensen achter ja geen idee hebben waar ze naar zitten te kijken en dat dat zo werkt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:11:18 #24
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_194462613
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bijzonder maar wel een beetje kermis, en ik betwijfel idd of dat legaal is.. Ik kan me ook voorstellen dat het fijn kan zijn voor achterliggers, ware het niet dat ws 90% van de mensen achter ja geen idee hebben waar ze naar zitten te kijken en dat dat zo werkt.
Eens, het is ontstaan uit het gebrek aan een derde remlicht. Dat vond ik toch niet zo'n fijn gevoel, zeker met die kleine achterlicht-units van de 106. Maar zo'n Action-lampje is ook zo saai, dus zag ik een leuk weekend-projectje. Hij kan ook in noodstop-modus als de vertraging tot een bepaald punt oploopt, dan gaat de boel knipperen.
Imo dus sowieso beter dan zonder en voor de 10% die het wel doorhebben is het een handig extraatje.

Wat legaliteit betreft, denk inderdaad dat het niet mag, maar ben er ook nog niet op aangesproken door politie. Met de APK neem ik de gok niet en haal ik 'm er ff uit.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:44:56 #25
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_194463926
Mijn bak uit 2008 schakelt zelf terug om op de motor af te remmen. Het is dan wel een 3.0L motor die ook fatsoenlijk kan afremmen, oftewel genoeg mechanisch verlies :')
Meeste moderne motoren lopen al een stuk soepeler met als gevolg: afremmen is al een stuk minder effectief.

quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bijzonder maar wel een beetje kermis, en ik betwijfel idd of dat legaal is.. Ik kan me ook voorstellen dat het fijn kan zijn voor achterliggers, ware het niet dat ws 90% van de mensen achter ja geen idee hebben waar ze naar zitten te kijken en dat dat zo werkt.
Dynamische knipperlichten mogen ook, lijkt me geen probleem.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:13:35 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194464356
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:44 schreef -Richard- het volgende:
Mijn bak uit 2008 schakelt zelf terug om op de motor af te remmen. Het is dan wel een 3.0L motor die ook fatsoenlijk kan afremmen, oftewel genoeg mechanisch verlies :')
Meeste moderne motoren lopen al een stuk soepeler met als gevolg: afremmen is al een stuk minder effectief.
[..]
...
Maar remt ie ook met de blokjes als ie het niet trekt met terugschakelen alleen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:36:20 #27
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_194464802
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maar remt ie ook met de blokjes als ie het niet trekt met terugschakelen alleen?
Neen, want dat trekt die wel haha. Maar dan rijd ik ook gelijk 20km/h sneller dan dat ik op de cruise had ingesteld.
Reed toen 120 km/h bij 11% daling en het schakelde terug naar de 4e versnelling, waarbij ik dus 140km/h reed zonder verdere toename van snelheid.
Bij 15% oid moet ik wel zelf bijremmen en ook dan blijft de versnellingsbak gewoon in die lagere versnelling hangen.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:14:29 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194465680
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:36 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Neen, want dat trekt die wel haha. Maar dan rijd ik ook gelijk 20km/h sneller dan dat ik op de cruise had ingesteld.
Reed toen 120 km/h bij 11% daling en het schakelde terug naar de 4e versnelling, waarbij ik dus 140km/h reed zonder verdere toename van snelheid.
Bij 15% oid moet ik wel zelf bijremmen en ook dan blijft de versnellingsbak gewoon in die lagere versnelling hangen.
Zoiets doet ie van mij ook. Terwijl ik altijd probeer af te dalen zonder te remmen. Eigenlijk wil ik toch een handbak. Behalve voor stop&go verkeer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:46:29 #29
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_194470797
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zoiets doet ie van mij ook. Terwijl ik altijd probeer af te dalen zonder te remmen. Eigenlijk wil ik toch een handbak. Behalve voor stop&go verkeer.
Dat laatste nog niet ervaren. Lijkt me erg comfortabel. Om trouwens nog even aan te vullen, als ik dan zelf rem tot 120km/h blijft de auto wel op die snelheid, in de 4e gang voldoende afremming om niet te versnellen, maar die 20km/h had de versnellingsbak nodig om in de bergmodus te komen.

Om toch nog even een advies te geven naar de TS;
Ik ben van mening dat de remmen dat aankunnen, ik twijfel er niet aan dat de engineers daarover hebben nagedacht en het inderdaad berekend hebben. Dat neemt niet weg dat de remvloeistof wel in orde moet zijn (elke 2 jaar verversen is normaal onderhoudstermijn).
De remblokken en schijven zullen harder slijten dan dat die slijten in een plat land zoals NL.. Is het op, vervang je het en kun je weer door :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_194471346
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:46 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Dat laatste nog niet ervaren. Lijkt me erg comfortabel. Om trouwens nog even aan te vullen, als ik dan zelf rem tot 120km/h blijft de auto wel op die snelheid, in de 4e gang voldoende afremming om niet te versnellen, maar die 20km/h had de versnellingsbak nodig om in de bergmodus te komen.

Om toch nog even een advies te geven naar de TS;
Ik ben van mening dat de remmen dat aankunnen, ik twijfel er niet aan dat de engineers daarover hebben nagedacht en het inderdaad berekend hebben. Dat neemt niet weg dat de remvloeistof wel in orde moet zijn (elke 2 jaar verversen is normaal onderhoudstermijn).
De remblokken en schijven zullen harder slijten dan dat die slijten in een plat land zoals NL.. Is het op, vervang je het en kun je weer door :)
Daarvoor heb ik in Oostenrijk iets teveel automaatrijders met gloeiende remmen en zelfs klapbanden onderaan de berg zien staan. En dat is het voornaamste probleem met op de rem afdalen: Je remmen kunnen de hitte niet kwijt als ze continu gebruikt worden.

Gewoon op de motor remmen. Als de cruise control dat niet zelf doet, moet je het van hem overnemen.
En dan moet je niet te benauwd zijn om de motor hoge toeren te laten maken als je afdaalt.

Als de auto in zijn vier niet op de gewenste snelheid blijft, dan zet je hem in zijn drie. Dan maakt hij wat meer herrie, maar zolang je hem niet in de redline laat janken, is er niets aan de hand.

Bij het remmen zetten zowel de schijfremmen als de motor de bewegingsenergie om naar warmte, maar je motor wordt veel minder warm èn heeft daarbij ook nog een actief koelsysteem.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:05:48 #31
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_194471685
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En dan moet je niet te benauwd zijn om de motor hoge toeren te laten maken als je afdaalt.

Als de auto in zijn vier niet op de gewenste snelheid blijft, dan zet je hem in zijn drie. Dan maakt hij wat meer herrie, maar zolang je hem niet in de redline laat janken, is er niets aan de hand.
En als je verder moet afremmen, kort maar krachtig remmen en dan de toeren weer op laten lopen. Dan krijgen je remmen de tijd om iets af te koelen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_194471943
Oostenrijk is vaak bochtiger en dan heb je de neiging zelf te remmen.

Maar in Duitsland en Zuid Frankrijk heb je van die venijnige lange hellingen in de snelweg zitten. Dan ga je ongemerkt in en als de auto dan stiekem zelf gaat afremmen, heb je het te laat door.

Nou ja zie volgende keer als ik die situatie tegenkom. Dit was Franse en Belgische Ardennen en die afdalingen zijn best kort.
.
pi_194474451
Op de motor remmen is niet hetzelfde als normaal remmen. Een goede automaat herkent het als je in een afdaling zit en schakelt automatisch terug, of houdt hem langer vast in een lage versnelling. Wees blij dat ie dat doet, want daarmee zorgt ie er juist voor dat je schijfremmen niet te warm worden. Nu zul je daar op een snelweg niet zo heel snel last van hebben, maar op bergwegen waar je geen/nauwelijks ruimte hebt om de auto uit te laten rollen des te meer.
Miata is always the answer
  zondag 9 augustus 2020 @ 17:38:08 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194477552
Men zou trouwens ook in het gebruiksaanwijzing-manual-boekje-ding kunnen lezen wat die cijfertjes en plus en min bij je pook betekenen, en hem helemaal zélf een tikkie terug kunnen zetten :+ .. Ik ben ook met een antieke Benz met 4 traps automaat door de bergen gereden, en dat kan best zonder je remmen te frituren, alleen moet je dan wel een beetje aktief met schakelen bezig zijn, en een toerenteller is dan ook wel erg prettig :)

Oh, en vooral géén haast :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194477996
Ik heb 2 oren aan het stuur die dat ook doen :+

Maar dat deed ik dus met het pookje in het eerste jaar DSG tot ik erachter kwam dat hij ook zelf teruggeschakelde bij remmen op de berg. Nooit meer naar omgekeken en netjes in 4-5-6 de berg af gegaan.

Maar deze remt nu dus zelf en ik heb hem nog niet terug zien schakelen, als hij zelf remt.

Ach, we zullen het volgend jaar wellicht wel zien (of niet) zo’n vakantie op 700km aan een Frans riviertje is ook weleens lekker, ipv 1600km wegstampen in 2 dagen.
.
pi_194478219
quote:
Op zondag 9 augustus 2020 18:18 schreef Fer het volgende:
Ik heb 2 oren aan het stuur die dat ook doen :+

Maar dat deed ik dus met het pookje in het eerste jaar DSG tot ik erachter kwam dat hij ook zelf teruggeschakelde bij remmen op de berg. Nooit meer naar omgekeken en netjes in 4-5-6 de berg af gegaan.

Maar deze remt nu dus zelf en ik heb hem nog niet terug zien schakelen, als hij zelf remt.

Ach, we zullen het volgend jaar wellicht wel zien (of niet) zo’n vakantie op 700km aan een Frans riviertje is ook weleens lekker, ipv 1600km wegstampen in 2 dagen.
pi_194480293
De Toyota en Lexus modellen met Hybrid aandrijving zijn volgens mij de auto’s die nog het meeste kunnen “afremmen” als ze op de cruise Control rijden. Officieel is dat natuurlijk ook op de motor remmen. Maar ja, als die enkel “op de motor” afremmen, dan gebruiken ze de elektromotor en kunnen op een 10% helling de snelheid constant houden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 10 augustus 2020 @ 08:54:44 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_194484892
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 06:24 schreef halfway het volgende:
Ik denkt dat je jezelf vergist remmen en toch gas geven slaat nergens op.
Afremmen op de motor kan aanvoelen als gewoon remmen
Mijn Mercedes bus remt ook gewoon. Remlichten gaan ook branden
pi_194490504
Heb vandaag ontdekt dat je bij het afremmen ook een relais hoort klikken. Misschien dat hij nog wat probeert met de dynamo en een zware gebruiker als de achterruit verwarming?
.
pi_194490869
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 06:31 schreef Hamzoef het volgende:
Dat doen alle auto’s met cruise controle toch?
Ik heb twee Volvo's uit 2007 (handgeschakeld) en 2011 (automaat) en die doen het in ieder geval niet op cruise control :P In beide gevallen schakel ik terug, want voor op de motor remmen is de automaat zelf niet slim genoeg.
pi_194511930
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 06:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Echt? Hele oude auto’s of aftermarket inbouw zeker?
Gewoon moderne auto's met automaat gaan echt niet zelf remmen op cruise control hoor, (tenzij je dus adaptive hebt).

Wat ze wel kunnen, is dat de automaat vaak meerdere lage standen heeft, dus bijvoorbeeld onder de D zit nog 1/2/3. Dat is dan de max versnelling. Dus stel je rijdt een berg af, zet je hem in de 2, en zal hij niet hoger dan 2 schakelen, en dus veel beter remmen op de motor.

Kort geleden nog door de bergen gereden met een huur auto uit 2019, maar als je dan zelf niet terug gaat schakelen (of handmatig limiteert in een lage versnelling) ga je gewoon snoeihard de berg af.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Redactie Frontpage dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:57:20 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194511974
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mijn handgeschakelde auto remt ook automatisch als de cruise control ingesteld staat hoor.
Mijne niet. Gaat alleen van het gas af.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  FOK!fotograaf vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:52:44 #43
145146 Andyy
pi_194559653
quote:
80s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:21 schreef Mano_ het volgende:
Zijn je velgen heet na een afdaling? Zo ja: niet met CC afdalen dan :)
Porsche heeft ook goed geflatert met automatisch remmen, ik geloof voor ESP. Die dure remmen kon je na een paar duizend kilometer vervangen.
Denk dat je je vergist met Audi’s.
https://www.autoblog.nl/n(...)n-zich-bij-ons-91359
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:05:12 #44
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_194560033
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:52 schreef Andyy het volgende:

[..]

Denk dat je je vergist met Audi’s.
https://www.autoblog.nl/n(...)n-zich-bij-ons-91359
Nu je het zegt, ik meende dat Porsche daar ook last van heeft gehad maar kan het nergens meer vinden. Zal er wel naast zitten dan ^O^
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:29:31 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194560846
quote:
80s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:05 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ik meende dat Porsche daar ook last van heeft gehad maar kan het nergens meer vinden. Zal er wel naast zitten dan ^O^
Dat was, dacht ik, meer door oververhitting door overenthousiast ingrijpen van de tractiecontrole. Makkelijk op te lossen door tractiecontrole uit te schakelen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:24:11 #46
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_194564215
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat was, dacht ik, meer door oververhitting door overenthousiast ingrijpen van de tractiecontrole. Makkelijk op te lossen door tractiecontrole uit te schakelen. :P
Dat zou mooi zijn, dan ben ik toch niet helemaal gek :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')