abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:37:51 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194502972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Tuurlijk, vaak wel ja. Dit geval? Nee, verre van. Het zijn gewoon rellende asociale tokkies zonder opvoeding met maar 1 doel: iets stelen.
En hoe komt het dat het gewoon rellende asociale tokkies zonder opvoeding zijn? Daar hebben zaken zoals grote en toenemende sociaaleconomische verschillen, afnemende sociale mobiliteit en toenemende kansenongelijkheid niks mee te maken?
Huilen dan.
pi_194502983
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En hoe komt het dat het gewoon rellende asociale tokkies zonder opvoeding zijn? Daar hebben zaken zoals grote en toenemende sociaaleconomische verschillen, afnemende sociale mobiliteit en toenemende kansenongelijkheid niks mee te maken?
Nee, niet op basis van huidskleur/ras in elk geval.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:41:35 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194503026
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:30 schreef probeer het volgende:

Onderbouwing zat. Ik noem alleen geen namen.
Nul onderbouwing. Geen verwijzingen, quotes of wat dan ook. Gewoon: "Het is hier een verzamelplaats van alt/ extreem/ radicaal rechts!" boeren, verder komt men niet.

quote:
Nu overdrijf je, er zit nog wel wat tussen alt-right en KKK grand wizard.
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Dat staat dan wel weer prima naast de witte puntmuts van de alt-righters in dit topic.
Ik weet niet welk beeld jij van een "witte puntmuts" hebt?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:42:19 #144
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194503038
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee
Waar dan wel mee?
Huilen dan.
pi_194503054
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waar dan
Amerika.
pi_194503123
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nul onderbouwing. Geen verwijzingen, quotes of wat dan ook. Gewoon: "Het is hier een verzamelplaats van alt/ extreem/ radicaal rechts!" boeren, verder komt men niet.
Die onderbouwing is al lang en breed gegeven, tig delen terug. Ik ga mezelf niet blijven herhalen, zeker niet wanneer men die onderbouwing toch zonder te lezen meteen afdoet als leugens van de linkse wetenschap en media.

quote:
Ik weet niet welk beeld jij van een "witte puntmuts" hebt?
Ik dacht dat je het over mijn gedrag had. Nou, gefeliciteerd, blijkbaar vergelijkt iemand anders (alt-right) wel met de KKK.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194503196
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat Afro-Amerikanen als groep al 400 jaar lang systematisch achtergesteld worden.
Er is al bijna zestig jaar geen wet meer die zwarte Amerikanen benadeeld. Sterker nog, de enige wet die onderscheidt maakt op basis van huidskleur (affirmative action) werkt in het vóórdeel van zwarte Amerikanen. Zodat zwarte Amerikaanse jongeren, ondanks een lagere score, naar betere universiteiten kunnen. Om nog maar te zwijgen over de diversiteit-en inclusiviteitsreligie waar heel veel grote bedrijven aan meedoen, ook dit werkt in het voordeel van zwarte Amerikanen. Alle facetten zijn in de maatschappij aanwezig voor zwarte Amerikanen om succesvol te zijn, maar een klein deel wil alles gratis aangereikt krijgen op een zilveren dienblad met een gouden randje, zonder er hard voor te werken. En dat is een probleem, want zo werkt het niet. Asian Americans hebben bewezen dat het kan en ook bepaalde subgroepen binnen de zwarte gemeenschap (Nigerian Americans, Black Caribbean Americans) bewijzen het.

Dit hele riedeltje dat zwarte mensen systematisch achtergesteld worden, blijft maar worden benoemd, maar het raakt kant noch wal.
pi_194503219
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er is al bijna zestig jaar geen wet meer die zwarte Amerikanen benadeeld.

[..]
Wetten inderdaad niet meer. Indirect racistisch beleid? Genoeg. Zie bv redlining.
pi_194503267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Wetten inderdaad niet meer. Indirect racistisch beleid? Genoeg. Zie bv redlining.
Maar niet voor Nigerianen.... Want die doen het fantastisch.

Vreemd. Zijn die niet zwart genoeg ? Wat is er aan de hand ?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:04:09 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194503362
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er is al bijna zestig jaar geen wet meer die zwarte Amerikanen benadeeld.
Dus? Dat betekent toch niet dat achterstelling onmogelijk is. 't Zou wat zijn, als die wetten er wél waren hè :') .

quote:
Sterker nog, de enige wet die onderscheidt maakt op basis van huidskleur (affirmative action) werkt in het vóórdeel van zwarte Amerikanen. Zodat zwarte Amerikaanse jongeren, ondanks een lagere score, naar betere universiteiten kunnen. Om nog maar te zwijgen over de diversiteit-en inclusiviteitsreligie waar heel veel grote bedrijven aan meedoen, ook dit werkt in het voordeel van zwarte Amerikanen. Alle facetten zijn in de maatschappij aanwezig voor zwarte Amerikanen om succesvol te zijn,
_O-

Is dit serieus? Zie onder.
quote:
maar een klein deel wil alles gratis aangereikt krijgen op een zilveren dienblad met een gouden randje, zonder er hard voor te werken. En dat is een probleem, want zo werkt het niet. Asian Americans hebben bewezen dat het kan en ook bepaalde subgroepen binnen de zwarte gemeenschap (Nigerian Americans, Black Caribbean Americans) bewijzen het.
Aha, de klassieke "ze werken/willen niet hard genoeg".

Het is nogal cru om iemand die in een achterstandswijk opgroeit in een disfunctionerend gezin, zonder toegang tot basale voorzieningen als (deugdelijke) zorg, gedegen onderwijs, fatsoenlijke huisvesting, etc, het kwalijk te nemen dat hij niks van z'n leven heeft weten te maken. Hierboven zeg je dat alle facetten aanwezig zijn om succesvol te zijn, maar wanneer je in een achterstandswijk opgroeit dan wordt er aan geen enkele randvoorwaarde voldaan hoor.

Je kan het dan wel heel leuk hebben over kansen die ze moeten grijpen, maar die zijn absoluut niet gelijk verdeeld. Nog niet misschien. En ja, natuurlijk heeft de zwarte gemeenschap ook een eigen verantwoordelijkheid... maar het wordt de zwarte gemeenschap wel echt heel lastig gemaakt om zichzelf uit deze situatie omhoog te trekken.
Huilen dan.
pi_194503525
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar niet voor Nigerianen.... Want die doen het fantastisch.

Vreemd. Zijn die niet zwart genoeg ? Wat is er aan de hand ?
Geen idee. Weet jij het?
pi_194503872
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vraag je gewoon wat. Wanneer het over BLM gaat zie jij blijkbaar alleen 'plunderde zwarten' die je vervolgens als 'vieze smerige varkens' omschrijft. Het is me inmiddels vrij duidelijk wat je van de plunderaars vindt, maar ik ben benieuwd hoe je de BLM-demonstranten dan ziet.
Ik kan geen voorbeelden van dit soort taferelen vinden in Amerika, maar wat betreft ''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
1. - Ik ben benieuwd hoe jij de brave BLM demonstranten in dit filmpje ziet;

twitter

2. - En waarom moet Israël kapot?

twitter

3. - Wat vond jij van de beeldenstorm?

4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?

5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?

Gaarne antwoord op deze 5 vragen. Bvd.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:31:12 #153
65846 Bocaj
47th President.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:37:06 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194503981
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik kan geen voorbeelden van dit soort taferelen vinden in Amerika, maar wat betreft ''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;

[ twitter ]

[ twitter ]

4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?

5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?

* Isdatzo ziet 4 van de 5 vragen uit kruisverhoor over Nederland en Akwasi gaan.

* Isdatzo leest topictitel.

* Isdatzo fronst wenkbrauw.
Huilen dan.
pi_194503996
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

96% van de protesten leiden niet tot ellende. Het merendeel is dan ook een

quote:
''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
Dat je voorbeelden uit de overige 4% plaatst, maak BLM nog geen plunderende of geweldadige bedoening.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:43:06 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194504081
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Degodvader het volgende:

[..]

[..]

Dat je voorbeelden uit de overige 4% plaatst, maak BLM nog geen plunderende of geweldadige bedoening.
Waarbij opgemerkt moet worden dat ook bij de 4% waarbij het misging dat niet betekent dat iedereen die daaraan deelnam gekwalificeerd kan worden als relschopper of plunderaar. Je hebt, helaas, niet veel mensen nodig om een hoop ellende te veroorzaken.
Huilen dan.
pi_194504214
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

* Isdatzo ziet 4 van de 5 vragen uit kruisverhoor over Nederland en Akwasi gaan.

* Isdatzo leest topictitel.

* Isdatzo fronst wenkbrauw.
- SpaceOddity stelt een vijftal simpele vragen die gaan over ''normale'' BLM protesten hier, die hij nummert.

- Isdatzo geeft geen enkel antwoord op geen enkele vraag.

- SpaceOddity weet genoeg; Isdatzo weigert in te zien/te erkennen dat er in de ''normaal'' protesterende BLM beweging (hier) ook veel te bedenken valt.

Dat laat mij vermoeden dat er bij de ''normale'' BLM protesten elders ook veel te bedenken valt, maar dat dat liever genegeerd word.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Degodvader het volgende:

[..]

[..]

Degodvader gaat ook al niet inhoudelijk in op de vijf gestelde vragen.
Duidelijk.
pi_194504253
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

- SpaceOddity stelt een vijftal simpele vragen die gaan over ''normale'' BLM protesten hier, die hij nummert.

- Isdatzo geeft geen enkel antwoord op geen enkele vraag.

- SpaceOddity weet genoeg; Isdatzo weigert in te zien/te erkennen dat er in de ''normaal'' protesterende BLM beweging (hier) ook veel te bedenken valt.

Dat laat mij vermoeden dat er bij de ''normale'' BLM protesten elders ook veel te bedenken valt, maar dat dat liever genegeerd word.
[..]

Degodvader gaat ook al niet inhoudelijk in op de vijf gestelde vragen.
Duidelijk.
Ze waren dan ook niet aan mij gericht :Z

Maar goed, wie hem kaatst:

Spaceoddessy gaat ook al niet inhoudelijk in op mijn post.

Duidelijk.

Speciaal voor jou dan:

Demonstreren is prima, rellen niet.

Suggestieve vraag. Van mij hoeft Israel niet kapot. Jij lijkt aan te nemen dat Israël wel kapot moet, waarom dan?

Vooral een stukje geschiedenis. In het algemeen ben ik tegen het vernielen van andermans eigendom.

Niet best

Niet best.

De wedervragen:

Waarom waren deze vragen voor jou zo belangrijk - of überhaupt van belang?

Waarom blijf jij focussen op de 4% van de protesten die uitlopen op ellende, en lijk je daarmee de hele BLM-beweging te willen diskwalificeren?

[ Bericht 14% gewijzigd door Degodvader op 11-08-2020 14:11:47 ]
pi_194504305
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Redlining is al tientallen jaren verboden per wet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dus? Dat betekent toch niet dat achterstelling onmogelijk is. 't Zou wat zijn, als die wetten er wél waren hè :') .
Ligt eraan hoe je 'achterstelling' wil definiëren. Via de wet gebeurt het in elk geval niet. Zijn er ongelijkheden? Absoluut, en die zal je ook blijven houden. Er zijn overal ongelijkheden, ook in Nederland, Duitsland, Turkije of pakweg Mexico. Als je alles structureel gelijk wil zien, zonder enige vorm van ongelijkheid, is communisme eigenlijk de enige optie.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Aha, de klassieke "ze werken/willen niet hard genoeg".

Het is nogal cru om iemand die in een achterstandswijk opgroeit in een disfunctionerend gezin, zonder toegang tot basale voorzieningen als (deugdelijke) zorg, gedegen onderwijs, fatsoenlijke huisvesting, etc, het kwalijk te nemen dat hij niks van z'n leven heeft weten te maken. Hierboven zeg je dat alle facetten aanwezig zijn om succesvol te zijn, maar wanneer je in een achterstandswijk opgroeit dan wordt er aan geen enkele randvoorwaarde voldaan hoor.

Je kan het dan wel heel leuk hebben over kansen die ze moeten grijpen, maar die zijn absoluut niet gelijk verdeeld. Nog niet misschien. En ja, natuurlijk heeft de zwarte gemeenschap ook een eigen verantwoordelijkheid... maar het wordt de zwarte gemeenschap wel echt heel lastig gemaakt om zichzelf uit deze situatie omhoog te trekken.
Ik heb het gevoel dat je nu een vrij uitzonderlijke situatie aanhaalt en dat presenteert alsof het de norm is voor de zwarte gemeenschap in Amerika. Ik denk dat deze situatie nog niet eens van toepassing is op alle zwarte gezinnen in armoede. En nu we het daar toch over hebben ... Als we kijken naar poverty rates by ethnicity in the US zien we het volgende: 25.4% Native American, 20.8% Black, 17.6% Hispanic, 10.1% White, 10.1% Asian. Kortom, de zwarte gemeenschap kent niet eens het grootste percentage Amerikanen dat in armoede leeft en het percentage witte Amerikanen en Asian Americans dat in dezelfde omstandigheden leeft ligt maar 10% lager. Opmerkelijk dat zij dan niet aan het plunderen slaan. Sterker nog, wetende dat de groep witte Amerikanen veel groter is dan de groep zwarte Amerikanen, zijn er dus eigenlijk veel meer witte Amerikanen die in armoede leven dan zwarte Amerikanen.

Als ik af moet gaan op jouw verhaal krijg ik bijna het gevoel dat 80 a 90% van de zwarte gemeenschap in structurele armoede leeft, te maken heeft met een disfunctionerend gezin, geen toegang heeft tot zorg, gedegen onderwijs of fatsoenlijke huisvesting. Waarbij de rest van de ethnische groepen blijkbaar floreert.

Niemand zal hier beweren dat het makkelijk is om op te groeien in armoede, maar dan nog liggen er kansen. Die zijn er namelijk altijd. Het goed doen op school en educatie waarderen is een goed begin. Desondanks kunnen er veel zaken beter in de VS, dat is ook meermaals aangegeven in deze topicreeks. Dus ik snap je punt eigenlijk ook niet zo goed. Wat wil je probeer je nu precies aan te geven? Sowieso vraag ik me af wat dit heeft te maken met de plunderingen. Die hebben namelijk niets te maken met sociale ongelijkheid, maar wél met vermeend racistisch politiegeweld. Dat werd ook nog door jou benoemd een paar topics terug, maar blijkbaar is dat dus nu ineens sociale ongelijkheid geworden? Opmerkelijk, het narratief blijft veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2020 14:01:47 ]
pi_194504352
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

Dit gaat over BLM in de VS, en nu kom je met rare Nederlandse voorbeelden, om vervolgens 'te concluderen' dat het daar in de VS dus ook wel tuig moet zijn? Lekker bezig weer hoor, met dat continue invalideren van de demonstraties. Zoom vooral nog meer in op die 4%, en maak jezelf wijs dat alle demonstraties zo gaan.

1. Geen idee, niet gekeken. Als ze demonstreren vind ik het prima. Als ze rellen niet.

2. Geen idee. Van mij niet.

3. In de meeste gevallen niet mee eens. Al mogen sommige beelden wel weg van mij.

4. Slecht. Ik ben niet zo voor bedreigingen.

5. Racistische onzin.

Verandert er niets aan dat in de VS, institutioneel racisme Afro-Amerikanen benadeelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')