En hoe komt het dat het gewoon rellende asociale tokkies zonder opvoeding zijn? Daar hebben zaken zoals grote en toenemende sociaaleconomische verschillen, afnemende sociale mobiliteit en toenemende kansenongelijkheid niks mee te maken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Tuurlijk, vaak wel ja. Dit geval? Nee, verre van. Het zijn gewoon rellende asociale tokkies zonder opvoeding met maar 1 doel: iets stelen.
Nee, niet op basis van huidskleur/ras in elk geval.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hoe komt het dat het gewoon rellende asociale tokkies zonder opvoeding zijn? Daar hebben zaken zoals grote en toenemende sociaaleconomische verschillen, afnemende sociale mobiliteit en toenemende kansenongelijkheid niks mee te maken?
Nul onderbouwing. Geen verwijzingen, quotes of wat dan ook. Gewoon: "Het is hier een verzamelplaats van alt/ extreem/ radicaal rechts!" boeren, verder komt men niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:30 schreef probeer het volgende:
Onderbouwing zat. Ik noem alleen geen namen.
quote:Nu overdrijf je, er zit nog wel wat tussen alt-right en KKK grand wizard.
Ik weet niet welk beeld jij van een "witte puntmuts" hebt?quote:Op maandag 10 augustus 2020 22:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Dat staat dan wel weer prima naast de witte puntmuts van de alt-righters in dit topic.
Die onderbouwing is al lang en breed gegeven, tig delen terug. Ik ga mezelf niet blijven herhalen, zeker niet wanneer men die onderbouwing toch zonder te lezen meteen afdoet als leugens van de linkse wetenschap en media.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nul onderbouwing. Geen verwijzingen, quotes of wat dan ook. Gewoon: "Het is hier een verzamelplaats van alt/ extreem/ radicaal rechts!" boeren, verder komt men niet.
Ik dacht dat je het over mijn gedrag had. Nou, gefeliciteerd, blijkbaar vergelijkt iemand anders (alt-right) wel met de KKK.quote:Ik weet niet welk beeld jij van een "witte puntmuts" hebt?
Er is al bijna zestig jaar geen wet meer die zwarte Amerikanen benadeeld. Sterker nog, de enige wet die onderscheidt maakt op basis van huidskleur (affirmative action) werkt in het vóórdeel van zwarte Amerikanen. Zodat zwarte Amerikaanse jongeren, ondanks een lagere score, naar betere universiteiten kunnen. Om nog maar te zwijgen over de diversiteit-en inclusiviteitsreligie waar heel veel grote bedrijven aan meedoen, ook dit werkt in het voordeel van zwarte Amerikanen. Alle facetten zijn in de maatschappij aanwezig voor zwarte Amerikanen om succesvol te zijn, maar een klein deel wil alles gratis aangereikt krijgen op een zilveren dienblad met een gouden randje, zonder er hard voor te werken. En dat is een probleem, want zo werkt het niet. Asian Americans hebben bewezen dat het kan en ook bepaalde subgroepen binnen de zwarte gemeenschap (Nigerian Americans, Black Caribbean Americans) bewijzen het.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat Afro-Amerikanen als groep al 400 jaar lang systematisch achtergesteld worden.
Wetten inderdaad niet meer. Indirect racistisch beleid? Genoeg. Zie bv redlining.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:53 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Er is al bijna zestig jaar geen wet meer die zwarte Amerikanen benadeeld.
[..]
Maar niet voor Nigerianen.... Want die doen het fantastisch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Wetten inderdaad niet meer. Indirect racistisch beleid? Genoeg. Zie bv redlining.
Dus? Dat betekent toch niet dat achterstelling onmogelijk is. 't Zou wat zijn, als die wetten er wél waren hèquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:53 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Er is al bijna zestig jaar geen wet meer die zwarte Amerikanen benadeeld.
quote:Sterker nog, de enige wet die onderscheidt maakt op basis van huidskleur (affirmative action) werkt in het vóórdeel van zwarte Amerikanen. Zodat zwarte Amerikaanse jongeren, ondanks een lagere score, naar betere universiteiten kunnen. Om nog maar te zwijgen over de diversiteit-en inclusiviteitsreligie waar heel veel grote bedrijven aan meedoen, ook dit werkt in het voordeel van zwarte Amerikanen. Alle facetten zijn in de maatschappij aanwezig voor zwarte Amerikanen om succesvol te zijn,
Aha, de klassieke "ze werken/willen niet hard genoeg".quote:maar een klein deel wil alles gratis aangereikt krijgen op een zilveren dienblad met een gouden randje, zonder er hard voor te werken. En dat is een probleem, want zo werkt het niet. Asian Americans hebben bewezen dat het kan en ook bepaalde subgroepen binnen de zwarte gemeenschap (Nigerian Americans, Black Caribbean Americans) bewijzen het.
Geen idee. Weet jij het?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maar niet voor Nigerianen.... Want die doen het fantastisch.
Vreemd. Zijn die niet zwart genoeg ? Wat is er aan de hand ?
Ik kan geen voorbeelden van dit soort taferelen vinden in Amerika, maar wat betreft ''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vraag je gewoon wat. Wanneer het over BLM gaat zie jij blijkbaar alleen 'plunderde zwarten' die je vervolgens als 'vieze smerige varkens' omschrijft. Het is me inmiddels vrij duidelijk wat je van de plunderaars vindt, maar ik ben benieuwd hoe je de BLM-demonstranten dan ziet.
* Isdatzo ziet 4 van de 5 vragen uit kruisverhoor over Nederland en Akwasi gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik kan geen voorbeelden van dit soort taferelen vinden in Amerika, maar wat betreft ''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
1. - Ik ben benieuwd hoe jij de brave BLM demonstranten in dit filmpje ziet;
[ twitter ]
2. - En waarom moet Israël kapot?
[ twitter ]
3. - Wat vond jij van de beeldenstorm?
4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?
5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?
Gaarne antwoord op deze 5 vragen. Bvd.
96% van de protesten leiden niet tot ellende. Het merendeel is dan ook eenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik kan geen voorbeelden van dit soort taferelen vinden in Amerika, maar wat betreft ''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
[ twitter ]
[ twitter ]
4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?
5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?
Dat je voorbeelden uit de overige 4% plaatst, maak BLM nog geen plunderende of geweldadige bedoening.quote:''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
Waarbij opgemerkt moet worden dat ook bij de 4% waarbij het misging dat niet betekent dat iedereen die daaraan deelnam gekwalificeerd kan worden als relschopper of plunderaar. Je hebt, helaas, niet veel mensen nodig om een hoop ellende te veroorzaken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Degodvader het volgende:
[..]
96% van de protesten leiden niet tot ellende. Het merendeel is dan ook een
[..]
Dat je voorbeelden uit de overige 4% plaatst, maak BLM nog geen plunderende of geweldadige bedoening.
- SpaceOddity stelt een vijftal simpele vragen die gaan over ''normale'' BLM protesten hier, die hij nummert.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
* Isdatzo ziet 4 van de 5 vragen uit kruisverhoor over Nederland en Akwasi gaan.
* Isdatzo leest topictitel.
* Isdatzo fronst wenkbrauw.
Degodvader gaat ook al niet inhoudelijk in op de vijf gestelde vragen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Degodvader het volgende:
[..]
96% van de protesten leiden niet tot ellende. Het merendeel is dan ook een
[..]
Dat je voorbeelden uit de overige 4% plaatst, maak BLM nog geen plunderende of geweldadige bedoening.
Ze waren dan ook niet aan mij gerichtquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:51 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
- SpaceOddity stelt een vijftal simpele vragen die gaan over ''normale'' BLM protesten hier, die hij nummert.
- Isdatzo geeft geen enkel antwoord op geen enkele vraag.
- SpaceOddity weet genoeg; Isdatzo weigert in te zien/te erkennen dat er in de ''normaal'' protesterende BLM beweging (hier) ook veel te bedenken valt.
Dat laat mij vermoeden dat er bij de ''normale'' BLM protesten elders ook veel te bedenken valt, maar dat dat liever genegeerd word.
[..]
Degodvader gaat ook al niet inhoudelijk in op de vijf gestelde vragen.
Duidelijk.
Redlining is al tientallen jaren verboden per wet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Wetten inderdaad niet meer. Indirect racistisch beleid? Genoeg. Zie bv redlining.
Ligt eraan hoe je 'achterstelling' wil definiëren. Via de wet gebeurt het in elk geval niet. Zijn er ongelijkheden? Absoluut, en die zal je ook blijven houden. Er zijn overal ongelijkheden, ook in Nederland, Duitsland, Turkije of pakweg Mexico. Als je alles structureel gelijk wil zien, zonder enige vorm van ongelijkheid, is communisme eigenlijk de enige optie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus? Dat betekent toch niet dat achterstelling onmogelijk is. 't Zou wat zijn, als die wetten er wél waren hè.
Ik heb het gevoel dat je nu een vrij uitzonderlijke situatie aanhaalt en dat presenteert alsof het de norm is voor de zwarte gemeenschap in Amerika. Ik denk dat deze situatie nog niet eens van toepassing is op alle zwarte gezinnen in armoede. En nu we het daar toch over hebben ... Als we kijken naar poverty rates by ethnicity in the US zien we het volgende: 25.4% Native American, 20.8% Black, 17.6% Hispanic, 10.1% White, 10.1% Asian. Kortom, de zwarte gemeenschap kent niet eens het grootste percentage Amerikanen dat in armoede leeft en het percentage witte Amerikanen en Asian Americans dat in dezelfde omstandigheden leeft ligt maar 10% lager. Opmerkelijk dat zij dan niet aan het plunderen slaan. Sterker nog, wetende dat de groep witte Amerikanen veel groter is dan de groep zwarte Amerikanen, zijn er dus eigenlijk veel meer witte Amerikanen die in armoede leven dan zwarte Amerikanen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, de klassieke "ze werken/willen niet hard genoeg".
Het is nogal cru om iemand die in een achterstandswijk opgroeit in een disfunctionerend gezin, zonder toegang tot basale voorzieningen als (deugdelijke) zorg, gedegen onderwijs, fatsoenlijke huisvesting, etc, het kwalijk te nemen dat hij niks van z'n leven heeft weten te maken. Hierboven zeg je dat alle facetten aanwezig zijn om succesvol te zijn, maar wanneer je in een achterstandswijk opgroeit dan wordt er aan geen enkele randvoorwaarde voldaan hoor.
Je kan het dan wel heel leuk hebben over kansen die ze moeten grijpen, maar die zijn absoluut niet gelijk verdeeld. Nog niet misschien. En ja, natuurlijk heeft de zwarte gemeenschap ook een eigen verantwoordelijkheid... maar het wordt de zwarte gemeenschap wel echt heel lastig gemaakt om zichzelf uit deze situatie omhoog te trekken.
Dit gaat over BLM in de VS, en nu kom je met rare Nederlandse voorbeelden, om vervolgens 'te concluderen' dat het daar in de VS dus ook wel tuig moet zijn? Lekker bezig weer hoor, met dat continue invalideren van de demonstraties. Zoom vooral nog meer in op die 4%, en maak jezelf wijs dat alle demonstraties zo gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |