abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194427621

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194427630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Inderdaad. Gelukkig hoeft de regering deze discussie nog niet te voeren (en voorkomt deze natuurlijk ook gedeeltelijk door het 1-2tje met de RIVM/OMT adviezen).
Mocht dit echter nog maanden gaan duren zal je hem wel een keer moeten gaan voeren.
Ja. Land telkens open en op slot doen is geen lange termijn oplossing. Maatregelen worden ook niet oneindig geaccepteerd. Helemaal als de ziekenhuizen niet overlopen. Met alle respect, maar daar is het virus gewoon niet erg genoeg voor. Is al zo vaak gepost, maar volksgezondheid gaat zo veel verder dan enkel alle Corona patienten proberen te redden, koste wat het kost.
pi_194427643
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, maar dan wel op basis van centraal opgestelde richtlijnen ipv dat iedere burgemeester/gemeenteraad zelf invulling moet gaan geven aan deze afweging.
De burgemeesters mochten experimenteren, maar voerden meteen een plicht in met boete.
Dus laten we aub hopen dat ze niet mogen gaan grijpen op lokaal gebied naar een avondklok zoals belgie, dan verdwijnt helemaal alles uit zicht. En dat is wel het laatste wat je zou moeten willen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194427653
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Cafés verplicht laten sluiten (die zich niet aan de regels houden), avondklok lokaal. Ja. Ik denk dat dat beter is dan landelijke regels.
Horeca sluiten lijkt me echt een heel slecht idee, zeker lokaal. Als je een gemeente verderop lekker kunt zuipen gaan mensen gewoon daarnaartoe. Of erger nog, ze gaan straks lekker met een paar vrienden elkaar zitten te besmetten in een woonkamer.
In de horeca is er zicht op de situatie ter plekke, in woonkamers niet. En dat zouden we ook niet moeten willen. Zelfs niet tijdelijk.
pi_194427656
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Land telkens open en op slot doen is geen lange termijn oplossing. Maatregelen worden ook niet oneindig geaccepteerd. Helemaal als de ziekenhuizen niet overlopen. Met alle respect, maar daar is het virus gewoon niet erg genoeg voor. Is al zo vaak gepost, maar volksgezondheid gaat zo veel verder dan enkel alle Corona patienten proberen te redden, koste wat het kost.
Zeker het voornaamste is zorgen voor een werkend zorgstelsel. Gelukkig zijn de maatregelen tot nu toe altijd daarop gebasseerd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194427658
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe nemen ze die tentamens eigenlijk af momenteel?
Dit gaat online via een toetsprogramma. Je dient alleen in een ruimte te zitten en je moet voordat de toets begint een 360 graden opname maken van je kamer en je bureau enzo. Je wordt de hele tijd in de gaten gehouden d.m.v je webcam en microfoon, de examencommissie bekijkt deze opnames om eventueel fraude te constateren. Behoorlijk wat haken en ogen dus qua privacy maar ik ben allang blij dat ik geen vertraging oploop zo en het zo veel mogelijk door gaat.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194427664
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens, maatregelen zijn op een gegeven moment onbetaalbaar (die grens komt aardig in zicht) en we hebben nog een berg met branches en medewerkers die keihard geraakt worden zonder enig perspectief.

Zolang je ziekenhuisopnames en IC opnames landelijk binnen de marges blijven, moet je niet meteen grijpen naar de noodrem, want heel veel meer schade kan de economie niet meer hebben.

Ja het is geen populaire mening, maar wel realiteit waar we ook naar moeten kijken zonder andere dingen uit het oog te verliezen (denk aan beschermen van de zwakkeren)
pi_194427679
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:37 schreef Jane het volgende:
Ben ik de enige voor wie de introductieweek van de uni niet het hoogtepunt van z'n leven was?
Nee, ik vond het ook maar een kansloos gebeuren. Na twee café's en een studentenroeivereniging vol kakkers gezien te hebben, had ik het maar voor gezien gehouden.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:35:05 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_194427689
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit gaat online via een toetsprogramma. Je dient alleen in een ruimte te zitten en je moet voordat de toets begint een 360 graden opname maken van je kamer en je bureau enzo. Je wordt de hele tijd in de gaten gehouden d.m.v je webcam en microfoon, de examencommissie bekijkt deze opnames om eventueel fraude te constateren. Behoorlijk wat haken en ogen dus qua privacy maar ik ben allang blij dat ik geen vertraging oploop zo en het zo veel mogelijk door gaat.
Dat in de gaten houden, wordt dat gedaan door menselijke ogen of een applicatie? En doe je dit op de onderwijsinstelling of op je eigen kamer thuis?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_194427699
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Horeca sluiten lijkt me echt een heel slecht idee, zeker lokaal. Als je een gemeente verderop lekker kunt zuipen gaan mensen gewoon daarnaartoe. Of erger nog, ze gaan straks lekker met een paar vrienden elkaar zitten te besmetten in een woonkamer.
In de horeca is er zicht op de situatie ter plekke, in woonkamers niet. En dat zouden we ook niet moeten willen. Zelfs niet tijdelijk.
Ik zie wel wat in een (tijdelijke) gehele drooglegging, waarbij hard gehandhaafd wordt.
pi_194427710
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zie wel wat in een (tijdelijke) gehele drooglegging, waarbij hard gehandhaafd wordt.
Dus geen alcohol meer verkopen in de horeca en ook niet meer in de supermarkten? En je denkt dat mensen het dan niet over de grens gaan halen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194427737
quote:

[..]

Lekker alles verbieden! _O_
pi_194427738
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dus geen alcohol meer verkopen in de horeca en ook niet meer in de supermarkten? En je denkt dat mensen het dan niet over de grens gaan halen?
Handhaven is dan het sleutelwoord. En de grens met België was een paar weken geleden toch ook al dicht?
Maar goed, gezien het grote aantal alcohol-gebruikers in Nederland begrijp ik ook wel dat dit er niet van zal komen.

Toch zou het veel oplossen. Juist door alcohol houden mensen zich ook minder goed aan de maatregelen.
pi_194427743
quote:
4s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Lekker alles verbieden! _O_
Alles? :?
pi_194427750
Alcohol is de oorzaak van het hele virus _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194427758
quote:

[..]

Het gaat om cafés waar men zich niet aan de regels houdt. Ik verwacht dat burgemeesters de mogelijkheden krijgen om meer en vaker lokaal in te grijpen.

Uiteindelijk gaat het toch ook om het indammen van die kleine haarden. Daar moet je dan wel het instrumentarium voor hebben. Op lokaal niveau.

Dat verwacht ik vanavond. Zoiets.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194427776
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat in de gaten houden, wordt dat gedaan door menselijke ogen of een applicatie? En doe je dit op de onderwijsinstelling of op je eigen kamer thuis?
Thuis, de campus is nog steeds verboden terrein.

Je wordt als het ware opgenomen als je de toets maakt, en de applicatie zelf constateert of je je wel aan de regels aan het houden bent en je de ogen wel op je scherm houdt of in een boek kijkt, of niet aan het praten bent met iemand in de ruimte. Het is een behoorlijk slim programma heb ik het idee. Wanneer de applicatie een red flag geeft dan bekijkt de examencommissie de opname volgens mij. Het lijkt mij niet dat ze de opnames stuk voor stuk bekijken van duizenden studenten, dat is onbegonnen werk.
pi_194427783
quote:

[..]

Plus dat de cijfers ook gewoon aangeven dat de meeste besmettingen niet opgelopen worden binnen de horeca. Is best een tijd open geweest zonder dat er stijgingen uit voort kwamen (want ook in juni was het al weer ouderwets druk bij veel restaurants). Het is echt een paniekreactie om meteen naar de horeca te wijzen. Makkelijk doelwit. Nummers ondersteunen het niet; enkel onderbuikgevoelens.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker het voornaamste is zorgen voor een werkend zorgstelsel. Gelukkig zijn de maatregelen tot nu toe altijd daarop gebasseerd.
Ja, daarom snap ik de angst momenteel ook niet echt. Kabinet heeft zelf indicatoren bepaald en daar zitten we volgens mij nog steeds ver onder. Ja, de besmettingen stijgen af en toe. Zou niks uit hoeven te maken als de ziekenhuizen niet overstromen. Het is altijd het doel geweest om de zorg niet over te laten lopen. Puur kijken naar het aantal besmettingen is gewoon niet praktisch. Het alert zijn snap ik (want aantal besmettingen kán een indicatie zijn dat het 1-2 weken later drukker gaat worden in ziekenhuizen - al valt dat nu ook al maanden mee..), maar de roep om maatregelen niet. Helemaal als het schijnmaatregelen zijn. Zodat het overkomt alsof er iets gebeurd. Buiten mondkapjes is gewoon idioot. Roep om de horeca te sluiten? Ook enkel voor de sier, want de besmettingen komen daar grotendeels niet vandaan. Mensen worden gewoon losser, maar dat is overal zo. Supermarkt, station, bij familie thuis, in een cafe, op straat, etc. Gedragsdingetje. Kan ik mensen ook niet kwalijk nemen; deze samenleving is gewoon niet onbeperkt houdbaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens, maatregelen zijn op een gegeven moment onbetaalbaar (die grens komt aardig in zicht) en we hebben nog een berg met branches en medewerkers die keihard geraakt worden zonder enig perspectief.

Zolang je ziekenhuisopnames en IC opnames landelijk binnen de marges blijven, moet je niet meteen grijpen naar de noodrem, want heel veel meer schade kan de economie niet meer hebben.

Ja het is geen populaire mening, maar wel realiteit waar we ook naar moeten kijken zonder andere dingen uit het oog te verliezen (denk aan beschermen van de zwakkeren)
Eens :Y Jammer alleen dat die mening blijkbaar gelijk staat aan egoisme. En dat je het goed vind als alle oudjes er aan gaan, etc.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 13:43:59 ]
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:42:31 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_194427790
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:37 schreef Jane het volgende:
Ben ik de enige voor wie de introductieweek van de uni niet het hoogtepunt van z'n leven was?
Het was de eerste studie wel het hoogtepunt van de studie, maar dat had meer met de studie te maken. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194427797
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Handhaven is dan het sleutelwoord. En de grens met België was een paar weken geleden toch ook al dicht?
Maar goed, gezien het grote aantal alcohol-gebruikers in Nederland begrijp ik ook wel dat dit er niet van zal komen.

Toch zou het veel oplossen. Juist door alcohol houden mensen zich ook minder goed aan de maatregelen.
Fatsoenlijk handhaven kan ook enkel in grotere plaatsen. Met een handjevol boa's en een paar wijkagenten in een groot aantal gemeenten in Nederland is handhaving niet mogelijk. Bovendien staat oom agent in plattelandsgemeenten vaak dichter bij de mensen en zal hij minder snel boetes uitdelen. Maar tuig lekker iets op wat neigt naar een politiestaat. Dan weet je zeker dat er binnen drie maanden een onhoudbare situatie ontstaat.
pi_194427811
quote:

[..]

Alcohol is het probleem ja.. Wat een vooroordeel weer. Ik denk dat mensen die een bekertje ranja op hebben zich net zo kunnen misdragen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:44:30 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194427814
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Niet bepaald waterdicht en volop kansen voor die minderheid die via een kortere weg hun hogere doel willen bereiken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:44:57 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_194427818
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Thuis, de campus is nog steeds verboden terrein.

Je wordt als het ware opgenomen als je de toets maakt, en de applicatie zelf constateert of je je wel aan de regels aan het houden bent en je de ogen wel op je scherm houdt of in een boek kijkt, of niet aan het praten bent met iemand in de ruimte. Het is een behoorlijk slim programma heb ik het idee. Wanneer de applicatie een red flag geeft dan bekijkt de examencommissie de opname volgens mij. Het lijkt mij niet dat ze de opnames stuk voor stuk bekijken van duizenden studenten, dat is onbegonnen werk.
Ik heb ervaring met certificeringen op IT-gebied. Daar gaat het soms ook zo. Zit je een een lege kamer en zit er iemand vanuit India te kijken wat je allemaal doet. Dat gaat eigenlijk vrij goed maar dat zijn wel zaken met minder deelnemers natuurlijk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  Spellchecker donderdag 6 augustus 2020 @ 13:45:20 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194427822
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alcohol is het probleem ja.. Wat een vooroordeel weer. Ik denk dat mensen die een bekertje ranja op hebben zich net zo kunnen misdragen.
Zeker! Kleurstof, suiker ...
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:45:36 #25
14505 OProg
A Life in Music
pi_194427825
quote:

[..]

Dat is in het verleden ook een hele goede oplossing gebleken. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')