Ja. Land telkens open en op slot doen is geen lange termijn oplossing. Maatregelen worden ook niet oneindig geaccepteerd. Helemaal als de ziekenhuizen niet overlopen. Met alle respect, maar daar is het virus gewoon niet erg genoeg voor. Is al zo vaak gepost, maar volksgezondheid gaat zo veel verder dan enkel alle Corona patienten proberen te redden, koste wat het kost.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Inderdaad. Gelukkig hoeft de regering deze discussie nog niet te voeren (en voorkomt deze natuurlijk ook gedeeltelijk door het 1-2tje met de RIVM/OMT adviezen).
Mocht dit echter nog maanden gaan duren zal je hem wel een keer moeten gaan voeren.
De burgemeesters mochten experimenteren, maar voerden meteen een plicht in met boete.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar dan wel op basis van centraal opgestelde richtlijnen ipv dat iedere burgemeester/gemeenteraad zelf invulling moet gaan geven aan deze afweging.
Horeca sluiten lijkt me echt een heel slecht idee, zeker lokaal. Als je een gemeente verderop lekker kunt zuipen gaan mensen gewoon daarnaartoe. Of erger nog, ze gaan straks lekker met een paar vrienden elkaar zitten te besmetten in een woonkamer.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Cafés verplicht laten sluiten (die zich niet aan de regels houden), avondklok lokaal. Ja. Ik denk dat dat beter is dan landelijke regels.
Zeker het voornaamste is zorgen voor een werkend zorgstelsel. Gelukkig zijn de maatregelen tot nu toe altijd daarop gebasseerd.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Land telkens open en op slot doen is geen lange termijn oplossing. Maatregelen worden ook niet oneindig geaccepteerd. Helemaal als de ziekenhuizen niet overlopen. Met alle respect, maar daar is het virus gewoon niet erg genoeg voor. Is al zo vaak gepost, maar volksgezondheid gaat zo veel verder dan enkel alle Corona patienten proberen te redden, koste wat het kost.
Dit gaat online via een toetsprogramma. Je dient alleen in een ruimte te zitten en je moet voordat de toets begint een 360 graden opname maken van je kamer en je bureau enzo. Je wordt de hele tijd in de gaten gehouden d.m.v je webcam en microfoon, de examencommissie bekijkt deze opnames om eventueel fraude te constateren. Behoorlijk wat haken en ogen dus qua privacy maar ik ben allang blij dat ik geen vertraging oploop zo en het zo veel mogelijk door gaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe nemen ze die tentamens eigenlijk af momenteel?
Eens, maatregelen zijn op een gegeven moment onbetaalbaar (die grens komt aardig in zicht) en we hebben nog een berg met branches en medewerkers die keihard geraakt worden zonder enig perspectief.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Land telkens open en op slot doen is geen lange termijn oplossing. Maatregelen worden ook niet oneindig geaccepteerd. Helemaal als de ziekenhuizen niet overlopen. Met alle respect, maar daar is het virus gewoon niet erg genoeg voor. Is al zo vaak gepost, maar volksgezondheid gaat zo veel verder dan enkel alle Corona patienten proberen te redden, koste wat het kost.
Nee, ik vond het ook maar een kansloos gebeuren. Na twee café's en een studentenroeivereniging vol kakkers gezien te hebben, had ik het maar voor gezien gehouden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:37 schreef Jane het volgende:
Ben ik de enige voor wie de introductieweek van de uni niet het hoogtepunt van z'n leven was?
Dat in de gaten houden, wordt dat gedaan door menselijke ogen of een applicatie? En doe je dit op de onderwijsinstelling of op je eigen kamer thuis?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit gaat online via een toetsprogramma. Je dient alleen in een ruimte te zitten en je moet voordat de toets begint een 360 graden opname maken van je kamer en je bureau enzo. Je wordt de hele tijd in de gaten gehouden d.m.v je webcam en microfoon, de examencommissie bekijkt deze opnames om eventueel fraude te constateren. Behoorlijk wat haken en ogen dus qua privacy maar ik ben allang blij dat ik geen vertraging oploop zo en het zo veel mogelijk door gaat.
Ik zie wel wat in een (tijdelijke) gehele drooglegging, waarbij hard gehandhaafd wordt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Horeca sluiten lijkt me echt een heel slecht idee, zeker lokaal. Als je een gemeente verderop lekker kunt zuipen gaan mensen gewoon daarnaartoe. Of erger nog, ze gaan straks lekker met een paar vrienden elkaar zitten te besmetten in een woonkamer.
In de horeca is er zicht op de situatie ter plekke, in woonkamers niet. En dat zouden we ook niet moeten willen. Zelfs niet tijdelijk.
Dus geen alcohol meer verkopen in de horeca en ook niet meer in de supermarkten? En je denkt dat mensen het dan niet over de grens gaan halen?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik zie wel wat in een (tijdelijke) gehele drooglegging, waarbij hard gehandhaafd wordt.
Lekker alles verbieden!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik zie wel wat in een (tijdelijke) gehele drooglegging, waarbij hard gehandhaafd wordt.
Handhaven is dan het sleutelwoord. En de grens met België was een paar weken geleden toch ook al dicht?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus geen alcohol meer verkopen in de horeca en ook niet meer in de supermarkten? En je denkt dat mensen het dan niet over de grens gaan halen?
Het gaat om cafés waar men zich niet aan de regels houdt. Ik verwacht dat burgemeesters de mogelijkheden krijgen om meer en vaker lokaal in te grijpen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Horeca sluiten lijkt me echt een heel slecht idee, zeker lokaal. Als je een gemeente verderop lekker kunt zuipen gaan mensen gewoon daarnaartoe. Of erger nog, ze gaan straks lekker met een paar vrienden elkaar zitten te besmetten in een woonkamer.
In de horeca is er zicht op de situatie ter plekke, in woonkamers niet. En dat zouden we ook niet moeten willen. Zelfs niet tijdelijk.
Thuis, de campus is nog steeds verboden terrein.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat in de gaten houden, wordt dat gedaan door menselijke ogen of een applicatie? En doe je dit op de onderwijsinstelling of op je eigen kamer thuis?
Plus dat de cijfers ook gewoon aangeven dat de meeste besmettingen niet opgelopen worden binnen de horeca. Is best een tijd open geweest zonder dat er stijgingen uit voort kwamen (want ook in juni was het al weer ouderwets druk bij veel restaurants). Het is echt een paniekreactie om meteen naar de horeca te wijzen. Makkelijk doelwit. Nummers ondersteunen het niet; enkel onderbuikgevoelens.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja, daarom snap ik de angst momenteel ook niet echt. Kabinet heeft zelf indicatoren bepaald en daar zitten we volgens mij nog steeds ver onder. Ja, de besmettingen stijgen af en toe. Zou niks uit hoeven te maken als de ziekenhuizen niet overstromen. Het is altijd het doel geweest om de zorg niet over te laten lopen. Puur kijken naar het aantal besmettingen is gewoon niet praktisch. Het alert zijn snap ik (want aantal besmettingen kán een indicatie zijn dat het 1-2 weken later drukker gaat worden in ziekenhuizen - al valt dat nu ook al maanden mee..), maar de roep om maatregelen niet. Helemaal als het schijnmaatregelen zijn. Zodat het overkomt alsof er iets gebeurd. Buiten mondkapjes is gewoon idioot. Roep om de horeca te sluiten? Ook enkel voor de sier, want de besmettingen komen daar grotendeels niet vandaan. Mensen worden gewoon losser, maar dat is overal zo. Supermarkt, station, bij familie thuis, in een cafe, op straat, etc. Gedragsdingetje. Kan ik mensen ook niet kwalijk nemen; deze samenleving is gewoon niet onbeperkt houdbaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker het voornaamste is zorgen voor een werkend zorgstelsel. Gelukkig zijn de maatregelen tot nu toe altijd daarop gebasseerd.
Eensquote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, maatregelen zijn op een gegeven moment onbetaalbaar (die grens komt aardig in zicht) en we hebben nog een berg met branches en medewerkers die keihard geraakt worden zonder enig perspectief.
Zolang je ziekenhuisopnames en IC opnames landelijk binnen de marges blijven, moet je niet meteen grijpen naar de noodrem, want heel veel meer schade kan de economie niet meer hebben.
Ja het is geen populaire mening, maar wel realiteit waar we ook naar moeten kijken zonder andere dingen uit het oog te verliezen (denk aan beschermen van de zwakkeren)
Het was de eerste studie wel het hoogtepunt van de studie, maar dat had meer met de studie te maken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:37 schreef Jane het volgende:
Ben ik de enige voor wie de introductieweek van de uni niet het hoogtepunt van z'n leven was?
Fatsoenlijk handhaven kan ook enkel in grotere plaatsen. Met een handjevol boa's en een paar wijkagenten in een groot aantal gemeenten in Nederland is handhaving niet mogelijk. Bovendien staat oom agent in plattelandsgemeenten vaak dichter bij de mensen en zal hij minder snel boetes uitdelen. Maar tuig lekker iets op wat neigt naar een politiestaat. Dan weet je zeker dat er binnen drie maanden een onhoudbare situatie ontstaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Handhaven is dan het sleutelwoord. En de grens met België was een paar weken geleden toch ook al dicht?
Maar goed, gezien het grote aantal alcohol-gebruikers in Nederland begrijp ik ook wel dat dit er niet van zal komen.
Toch zou het veel oplossen. Juist door alcohol houden mensen zich ook minder goed aan de maatregelen.
Alcohol is het probleem ja.. Wat een vooroordeel weer. Ik denk dat mensen die een bekertje ranja op hebben zich net zo kunnen misdragen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Niet bepaald waterdicht en volop kansen voor die minderheid die via een kortere weg hun hogere doel willen bereiken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit gaat online via een toetsprogramma. Je dient alleen in een ruimte te zitten en je moet voordat de toets begint een 360 graden opname maken van je kamer en je bureau enzo. Je wordt de hele tijd in de gaten gehouden d.m.v je webcam en microfoon, de examencommissie bekijkt deze opnames om eventueel fraude te constateren. Behoorlijk wat haken en ogen dus qua privacy maar ik ben allang blij dat ik geen vertraging oploop zo en het zo veel mogelijk door gaat.
Ik heb ervaring met certificeringen op IT-gebied. Daar gaat het soms ook zo. Zit je een een lege kamer en zit er iemand vanuit India te kijken wat je allemaal doet. Dat gaat eigenlijk vrij goed maar dat zijn wel zaken met minder deelnemers natuurlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Thuis, de campus is nog steeds verboden terrein.
Je wordt als het ware opgenomen als je de toets maakt, en de applicatie zelf constateert of je je wel aan de regels aan het houden bent en je de ogen wel op je scherm houdt of in een boek kijkt, of niet aan het praten bent met iemand in de ruimte. Het is een behoorlijk slim programma heb ik het idee. Wanneer de applicatie een red flag geeft dan bekijkt de examencommissie de opname volgens mij. Het lijkt mij niet dat ze de opnames stuk voor stuk bekijken van duizenden studenten, dat is onbegonnen werk.
Zeker! Kleurstof, suiker ...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alcohol is het probleem ja.. Wat een vooroordeel weer. Ik denk dat mensen die een bekertje ranja op hebben zich net zo kunnen misdragen.
Dat is in het verleden ook een hele goede oplossing gebleken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |