abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:33:34 #201
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194426852
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
Ik werk tot 19:00 uur vanavond. Is die persco ook live te volgen op de radio?
Radio 1 zal het wel uitzenden en bespreken.
pi_194426853
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Volgens mij wilden ze evenementen weer gaan toestaan.
Dat was al per 1 juli het geval, en de keuze om wel of niet toe te staan werd overgedragen aan de veiligheidsregio's.

Het is in Rotterdam nu puinhoop maar dat hoeft voor een feestje in Leeuwarden natuurlijk niet veel verschil te maken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:34:12 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194426860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral dom onderbuikgeneuzel. We hadden een forse piek qua besmettingen en ziekenhuisopnamen die effectief is ingedamd doordat het overgrote deel van de Nederlanders zich netjes aan de tijdelijke maatregelen hield. We hebben nu zoals in vrijwel alle landen om ons heen weer een opleving in aantal besmettingen, maar de boel is verder nog prima onder controle. Dus waarom 'het overgrote deel van de Nederlands egocentrische klootzakken' zouden zijn is mij een raadsel. Fok is niet direct representatief voor de Nederlandse samenleving.
Thank god inderdaad.
pi_194426862
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In dit topic alleen maar negatieve berichten over de GGD graag.
Negatief nieuws over de GGD incoming.

In Breda vanaf 1 september zoals het er nu naar uitziet geen teststraat meer. Lees ik ook pas vandaag trouwens.
Ze zijn wel aan het kijken voor een eventuele mobiele teststraat. Als dat niet lukt, moeten mensen die zich willen laten testen naar Roosendaal, Etten-Leur of Raamsdonksveer.

Gelukkig is Breda niet zo'n grote stad verder en zijn er ook geen lokale haardjes meer te vinden. :+

Toch testen op corona in Breda? GGD kijkt naar mobiele teststraat
Dit is waarom je jezelf straks niet meer in Breda kunt laten testen op het coronavirus
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194426864
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vraag me dit ook af.

Wij kunnen mensen niet verplichten op straat een mondkapje te dragen, niet tot het doen van een coronatest wanneer ze toch naar een risicoland zijn gereist, en niet tot 14 dagen thuisquarantaine.

Elders is dit wel mogelijk.

Ik heb alleen dit gevonden:
https://lci.rivm.nl/draai(...)en-medisch-onderzoek
Ik denk dat als we het echt willen we het wel kunnen.
Alleen willen we het niet (en was er ook geen noodzaak voor).
Het kunnen zal vervolgens ook wel een hele kluif worden daar niet van.
pi_194426889
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op je telefoon een optie?
via NOS.nl is hij meestal wel te zien en horen.
Ik zit in de auto dan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194426890
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De je zuigt dit allemaal uit jouw dikke duim?
Je doet namelijk allemaal aannames en boude stellingen, maar je hebt geen enkel voorbeeld vriend.
Ik ben ook klaar om met jou in discussie te gaan.
Alles om mensen en kinderen maar angst en schuldgevoelens aan te praten. Iedereen moet bang zijn voor iedereen. Mensen die constant roepen om meer maatregelen of andere egoïstisch noemen, kunnen zelf gewoon niet omgaan met hun angsten en sterfelijkheid, maar kunnen het lekker recht praten dat ze het voor een ander doen en enorm bijdragen aan de samenleving en de volksgezondheid.
pi_194426897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik krijg soms het idee dat door sommigen gedacht wordt dat een introductieweek niet meer is dan je een hele week laveloos drinken.
Man het is een fucking introductieweek.
Iedereen die dat nu ff niet kan doen komt heus wel op z'n pootjes terecht hoor.

Tuurlijk is het ruk dat het even niet door kan gaan, maar het is even niet anders.

(En voor je begint ik weet goed wat een introductieweek is, zelf ook meegemaakt. En ja het was leuk. Maar zonder introductieweek had m'n leven er echt niet wezenlijk anders uitgezien als nu)
pi_194426900
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zit in de auto dan.
Snap ik, maar die kun je toch op de stoel naast je leggen met het geluid aan?
Zo doe ik het altijd, ik weet dus niet of de radio het uitzendt. Ik neem aan van wel, eigenlijk :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194426901
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:32 schreef Za het volgende:

[..]

Verder is het kabinet van plan een teststraat te openen op Schiphol. Daar kunnen reizigers die terugkomen uit een risicogebied zich laten testen. Vooralsnog is dat niet verplicht, omdat dat juridisch niet mogelijk is , net zo min als het verplichten van reizigers om thuis in quarantaine gaan.

https://nos.nl/artikel/23(...)ale-maatregelen.html
https://www.argumentenfab(...)aine-coronakaart.pdf

Check dit stroomschema. Als de overheid isolatie zou koppelen aan terugkeer uit code oranje gebieden dan kunnen ze dat wel afdwingen. Dat het juridisch niet kan is een leugen.
pi_194426906
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:34 schreef Salina het volgende:

[..]

Negatief nieuws over de GGD incoming.

In Breda vanaf 1 september zoals het er nu naar uitziet geen teststraat meer. Lees ik ook pas vandaag trouwens.
Ze zijn wel aan het kijken voor een eventuele mobiele teststraat. Als dat niet lukt, moeten mensen die zich willen laten testen naar Roosendaal, Etten-Leur of Raamsdonksveer.

Gelukkig is Breda niet zo'n grote stad verder en zijn er ook geen lokale haardjes meer te vinden. :+

Toch testen op corona in Breda? GGD kijkt naar mobiele teststraat
Dit is waarom je jezelf straks niet meer in Breda kunt laten testen op het coronavirus
Je zou bijna naar Friesland verhuizen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:37:40 #212
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194426912
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik denk dat als we het echt willen we het wel kunnen.
Alleen willen we het niet (en was er ook geen noodzaak voor).
Als het kabinet de noodtoestand afkondigt, kunnen ze ingrijpen hoe ze willen. In sommige andere landen is dat gebeurd, maar ik denk dat onze regering er niet zo happig op is, omdat het ook een enorme kostenpost met zich meebrengt.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:37:54 #213
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194426915
Ben ik de enige voor wie de introductieweek van de uni niet het hoogtepunt van z'n leven was?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:38:05 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194426919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:36 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Alles om mensen en kinderen maar angst en schuldgevoelens aan te praten. Iedereen moet bang zijn voor iedereen. Mensen die constant roepen om meer maatregelen of andere egoïstisch noemen, kunnen zelf gewoon niet omgaan met hun angsten en sterfelijkheid, maar kunnen het lekker recht praten dat ze het voor een ander doen en enorm bijdragen aan de samenleving en de volksgezondheid.
En dan over een aantal jaar weer klagen dat we allemaal mensenschuwe jongeren hebben met psychische problemen, stress en noem maar op.

Er gaat nog zoveel shit en ellende aankomen die we onszelf aandoen de komende jaren.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:38:15 #215
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426921
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:36 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Klopt. De meeste mensen hoeven helemaal niet bang te zien. Hoewel... angst voor kanker, hart-en vaatziekten, diabetes, stofwisseling ziektes, dat is reëel. Maar niet dit virus. Althans voor de over- overgrote meerderheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:38:16 #216
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194426922
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Aantal besmettingen in Duitsland stijgt: 1045 nieuwe gevallen
Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus per etmaal in Duitsland neemt sneller toe. Het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), meldt dat in de laatste 24 uur 1045 coronatesten positief bleken te zijn.

Gisteren meldde het RKI nog 741 positieve tests, een afname ten opzichte van dinsdag. Toen werden er 879 nieuwe besmettingsgevallen gemeld.

In de laatste 24 uur overleden in Duitsland zeven personen aan de gevolgen van Covid-19. Woensdag werden er twaalf doden gemeld en dinsdag acht. In totaal heeft Duitsland tot nu toe 213.067 besmettingsgevallen en 9175 doden gemeld.

Het gaat nu ook goed mis daar in Duitsland.
Ik heb niet alle cijfers, maar als ik even Google zie ik ook dagen waarop Duitsland 163 doden op een dag had. Dan zijn de doden die nu gemeld worden relatief klein. De vraag is natuurlijk wel wat er over 2-3 weken gaat gebeuren...
pi_194426925
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom blijf je dit vragen hier? Ga zelf eens op onderzoek uit.. de persco is vanavond om 19u.
Niet zo boos doen
Groot fan van User Wotte
pi_194426936
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:37 schreef Jane het volgende:
Ben ik de enige voor wie de introductieweek van de uni niet het hoogtepunt van z'n leven was?
Nop het was wel leuk. Maar inmiddels ook alweer zo lang geleden dat ik eigenlijk niet precies weet wat we gedaan hebben allemaal.
Maar als je 18-20 bent dan is dat op dat moment het enige waarvoor je bestaat.
pi_194426937
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan over een aantal jaar weer klagen dat we allemaal mensenschuwe jongeren hebben met psychische problemen, stress en noem maar op.

Er gaat nog zoveel shit en ellende aankomen die we onszelf aandoen de komende jaren.
Ik vind eigenlijk niet dat we dat onszelf aandoen, Ik vind dat dat virus de schuldige is. ;)
pi_194426942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

https://www.argumentenfab(...)aine-coronakaart.pdf

Check dit stroomschema. Als de overheid isolatie zou koppelen aan terugkeer uit code oranje gebieden dan kunnen ze dat wel afdwingen. Dat het juridisch niet kan is een leugen.
Mwoah ik betwijfel of enkel oranje gebied (in zekere zin is dat een subjectief iets) daar voldoende voor is. Je moet wel een zeker vermoeden aan de dag leggen he?
zie email 27 oktober
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:40:03 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194426946
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk niet dat we dat onszelf aandoen, ik vind dat dat virus de schuldige is. ;)
Het gaat erom hoe wij met het virus omgaan.
pi_194426954
quote:
Ik heb iedereen even gebeld en je bent inderdaad de enige.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194426957
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het gaat erom hoe wij met het virus omgaan.
Ja, daar is geen handleiding voor zoals ik die bij mijn nieuwe combi magnetron wel heb.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:41:49 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194426973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, daar is geen handleiding voor zoals ik die bij mijn nieuwe combi magnetron wel heb.
Nee, en daarom krijg je dus vele verschillende meningen en is niet 1 mening of 1 maatregel per definitie 'goed' of 'slecht'
pi_194426988
quote:
Nooit heen geweest. Dom gedoe midden in de vakantie en vrienden maak je in de eerste collegeweek ook wel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')