abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194426680
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hele corona pandemie heeft aangetoond dat de overgrote meerderheid geen fuck om een ander geeft en alleen aan zichzelf denkt.

Dat mensen van nature egoïstisch zijn was al duidelijk maar het zet er wel een dik uitroepteken achter.
Ja, en daarom denk ik ook dat er niet heel snel een einde aan gaat komen.

Aan de pandemie, dus.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194426681
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

We moeten inderdaad onszelf blijven kwellen, niks geen vakantie, niks horeca, allemaal NIKS!

Lekker gedicplineerd thuiswerken, want stel je voor dat je besmettelijk bent!!!
Een pandemie is ook niet leuk. Het is even niet anders.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:21:59 #153
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Definieer merendeel.

Sorry, maar je komt continu niet verder dan 'veel bedrijven', 'de meerderheid', 'erg veel mensen'. Daar kunnen we toch niets mee?
Je kunt wachten tot je een ons weegt wanneer je verlangt om een bron of statistiek die dat ondersteunt van die user.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:22:39 #154
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426690
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een pandemie is ook niet leuk. Het is even niet anders.
Eens.
Maar dit duurt te lang om blijvende collectieve maatregelen op te leggen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:23:13 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194426697
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daarom geloof ik dat mensen nieuwe maatregelen niet gaan trekken.
Gewoon slaan met een stok tot ze stoppen met zeuren.

donderdag 6 augustus 2020 @ 12:23:45 #156
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194426702
Ons lokale theater heeft alle gecancelde voorstellingen van het voorjaar verplaatst naar september, btw. Lijkt mij toch niet echt veilig, zeker niet als er veel gelachen/meegezongen wordt, maar wie ben ik?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_194426704
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hier ook aan 't wachten. In m'n vakantie. Met dit weer. Maar ik zeur niet want anders egoïst he.
Waar heb je last van?
Ik wilde een ijsje fixen want ik was een grote meid geweest en toen stond ik bij de appie op de parkeerplaats en dacht:"Godverdegodver.." Zelden zo overstuur geweest maar ik zeur niet, ik vloek liever. O+
Go hard or go home
pi_194426705
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voor een groot deel, inderdaad.

Maar goed, dat heeft DireStraits7 al drie pagina's geprobeerd duidelijk te maken.
Fijn dat sommigen nog wel opletten. :P
pi_194426712
Het is wel opvallend dat de besmettingen overal toenemen sinds er weer op grote schaal gereisd wordt.
pi_194426719
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:17 schreef Noek het volgende:
Ben aan het wachten op mijn corona-uitslag want had een kuchje en een verstopte neus. Is ook alweer over maar de procedure verliep echt heel snel en soepel. Hulde!
In dit topic alleen maar negatieve berichten over de GGD graag.
pi_194426723
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:23 schreef Jane het volgende:
Ons lokale theater heeft alle gecancelde voorstellingen van het voorjaar verplaatst naar september, btw. Lijkt mij toch niet echt veilig, zeker niet als er veel gelachen/meegezongen wordt, maar wie ben ik?
Dit lijkt me niet handig nee.
pi_194426727
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:24 schreef Lemsterr het volgende:
Het is wel opvallend dat de besmettingen overal toenemen sinds er weer op grote schaal gereisd wordt.
Opvallend of logisch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194426729
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je kunt wachten tot je een ons weegt wanneer je verlangt om een bron of statistiek die dat ondersteunt van die user.
Beetje zoals jij zelfverantwoordelijkheid als stropop gebruikt om alles te onderbouwen en vervolgens niet kan uitleggen hoe dit praktisch eruit zou zien.
pi_194426730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:24 schreef Lemsterr het volgende:
Correlation does not imply causation enzo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194426735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kinderen hebben ouders die tot de risicogroep behoren. Bijvoorbeeld als ze overgewicht hebben, diabetes of andere aandoening. Een preventieve quarantaine heeft alleen zin als ook de huisgenoten meedoen. Dus partner alleen nog thuiswerken. Kinderen thuis scholing en niet meer naar sport en vriendjes.
Mooi altijd dat mensen voor risicogroepen denken te moeten praten. Misschien zeggen opa en oma of papa en mama wel tegen de (klein)kinderen dat ze lekker moeten leven, langs mogen komen en het risico voor lief nemen.
pi_194426742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Opvallend of logisch?
Geen idee. Zal ongetwijfeld een rol spelen
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:26:35 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194426743
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Correlation does not imply causation enzo.
Maurice is het niet met je eens ;)
pi_194426744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Mooi altijd dat mensen voor risicogroepen denken te moeten praten. Misschien zeggen opa en oma of papa en mama wel tegen de (klein)kinderen dat ze lekker moeten leven, langs mogen komen en het risico voor lief nemen.
Of misschien willen opa en oma ook wel blijven leven.
pi_194426745
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me wel af waarom er in andere landen wel een gedwongen quarantaine kan worden ingevoerd na terugkomst van een vakantie en hier niet? Is onze wetgeving dan zoveel vrijer dan pak 'm beet Ierland of Noorwegen?
Ik vraag me dit ook af.

Wij kunnen mensen niet verplichten op straat een mondkapje te dragen, niet tot het doen van een coronatest wanneer ze toch naar een risicoland zijn gereist, en niet tot 14 dagen thuisquarantaine.

Elders is dit wel mogelijk.

Ik heb alleen dit gevonden:
https://lci.rivm.nl/draai(...)en-medisch-onderzoek
pi_194426748
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Definieer merendeel.

Sorry, maar je komt continu niet verder dan 'veel bedrijven', 'de meerderheid', 'erg veel mensen'. Daar kunnen we toch niets mee?
Ja, wat wil je dan? Cijfers van hoeveel mensen egoïstisch zijn?
Niet goed te meten dus is het niet zo?
Van die rivm logica mbt aerosolen.
pi_194426750
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In dit topic alleen maar negatieve berichten over de GGD graag.
Er was 1 auto voor me. Moest godverdomme 1.13 minuten wachten.
Go hard or go home
pi_194426753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

En vervolgens hebben de kinderen een trauma voor het leven als opa en oma besmet worden door hun en overlijden.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:27:19 #173
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426756
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Beetje zoals jij zelfverantwoordelijkheid als stropop gebruikt om alles te onderbouwen en vervolgens niet kan uitleggen hoe dit praktisch eruit zou zien.
Dat heb ik uitgelegd, maar men vindt dat onmenselijk. Tjah dan houdt het op.
Overigens goed om op te merken dat je nooit tot een regeling komt dat tegemoet komt aan individueel leed.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426767
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Aantal besmettingen in Duitsland stijgt: 1045 nieuwe gevallen
Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus per etmaal in Duitsland neemt sneller toe. Het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), meldt dat in de laatste 24 uur 1045 coronatesten positief bleken te zijn.

Gisteren meldde het RKI nog 741 positieve tests, een afname ten opzichte van dinsdag. Toen werden er 879 nieuwe besmettingsgevallen gemeld.

In de laatste 24 uur overleden in Duitsland zeven personen aan de gevolgen van Covid-19. Woensdag werden er twaalf doden gemeld en dinsdag acht. In totaal heeft Duitsland tot nu toe 213.067 besmettingsgevallen en 9175 doden gemeld.

Het gaat nu ook goed mis daar in Duitsland.
Ze zouden er goed aan doen mondkapjes te verplichten. Oh wacht die troef hebben ze al verspeeld.
I'll give you something to do
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:28:06 #175
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194426768
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vraag me dit ook af.

Wij kunnen mensen niet verplichten op straat een mondkapje te dragen, niet tot het doen van een coronatest wanneer ze toch naar een risicoland zijn gereist, en niet tot 14 dagen thuisquarantaine.

Het is wel te verplichten, maar dan moet je er ook opvolging aan geven. dus controles, boetes etc.
Dus als je dat niet strak kan krijgen, dan heeft het verplichten ook weinig zin.

Denk dat dat de voornaamste reden is dat ze het niet doen.
pi_194426770
Vrienden. Ik ben zenuwachtig. Is er al iets duidelijk?
Groot fan van User Wotte
pi_194426771
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vraag me dit ook af.

Kan prima om grond van de wet publieke gezondheidszorg. Maar dan moet de overheid gaan handhaven en daar is geen geld/mankracht voor.
pi_194426772
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:23 schreef Noek het volgende:

[..]

Waar heb je last van?
Ik wilde een ijsje fixen want ik was een grote meid geweest en toen stond ik bij de appie op de parkeerplaats en dacht:"Godverdegodver.." Zelden zo overstuur geweest maar ik zeur niet, ik vloek liever. O+
:D.
Keelpijn hier. Niet overdreven veel last maar toch maar de goede burger uitgehangen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:28:44 #179
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

En vervolgens hebben de kinderen een trauma voor het leven als opa en oma besmet worden door hun en overlijden.
Zijn daar cijfers en voorbeelden van?
Komt het vaak voor dat kinderen trauma's hebben opgesloten omdat ze voor transmissie van het virus naar hun opa of oma hebben gezorgd?
Zijn daar statistieken van?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426783
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat je gewoon wat minder generaliseert en je onderbuik wat minder aan het woord laat.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194426784
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:28 schreef Tjacka het volgende:
Wat mij betreft niet.
pi_194426788
quote:
Waarom blijf je dit vragen hier? Ga zelf eens op onderzoek uit.. de persco is vanavond om 19u.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:29:20 #183
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426789
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:28 schreef galantis het volgende:

[..]

Ze zouden er goed aan doen mondkapjes te verplichten. Oh wacht die troef hebben ze al verspeeld.
Daar gebeurt dit blijkbaar ondanks het mondkapjes regime, weten we ook wat die waard zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426795
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat heb ik uitgelegd, maar men vindt dat onmenselijk. Tjah dan houdt het op.
Overigens goed om op te merken dat je nooit tot een regeling komt dat tegemoet komt aan individueel leed.
Dus kinderen maar thuislaten en schijt hebben aan de leerplichtambtenaar en iedereen in de risicogroep en huisgenoten ontslag nemen zodat ze in isolatie kunnen blijven? Want daar komt jouw 'oplossing' op neer.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:30:09 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194426797
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet.
Normaal gesproken lekt dit toch altijd al uit voor de persco begint?
pi_194426800
quote:
Aangezien er nu nog niets is uitgelekt zou ik er niet vanuit gaan dat er heel veel spannends gemeld gaat worden.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_194426804
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan kunnen we echt zien uit welk ideologisch hout Rutte en de zijne gesneden zijn. Immers, als je ziet wat het tot nu toe gekost heeft denk ik niet dat het houdbaar is om een tweede, laat staan derde, vierde, keer op slot te gaan. Dan moeten er wel echt harde keuzes gemaakt worden.
Dat betekent dus dat hij zijn eigen politieke carrière zal moeten opofferen voor de volksgezondheid.

Een nieuwe lockdown betekent dat Rutte IV aan zijn neus voorbij gaat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194426806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom blijf je dit vragen hier? Ga zelf eens op onderzoek uit.. de persco is vanavond om 19u.
Waarom zou er na die persconferentie iets duidelijk zijn. Het enige wat ze doen is roeien met de riemen die ze hebben.
pi_194426811
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zijn daar cijfers en voorbeelden van?
Komt het vaak voor dat kinderen trauma's hebben opgesloten omdat ze voor transmissie van het virus naar hun opa of oma hebben gezorgd?
Zijn daar statistieken van?
Geef het een paar jaar. De vorige pandemie van dit formaat was 100 jaar geleden. Toen werd dat nog niet bijgehouden.
pi_194426816
Ik werk tot 19:00 uur vanavond. Is die persco ook live te volgen op de radio?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194426818
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ja, dat psychologische drukmiddel wordt her en der al toegepast. Verschrikkelijke dooddoener (no pun intended) en totale nonsens. Kinderen houden er geen trauma aan over, tenzij ze dat dus aangepraat wordt. Laten we daar zo ver mogelijk uit de buurt van blijven.
pi_194426822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Normaal gesproken lekt dit toch altijd al uit voor de persco begint?
Ja, ik ben er niet van overtuigd dat die personferentie ook maar iets gaat oplossen. Jij wel?
pi_194426828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hele corona pandemie heeft aangetoond dat de overgrote meerderheid geen fuck om een ander geeft en alleen aan zichzelf denkt.

Dat mensen van nature egoïstisch zijn was al duidelijk maar het zet er wel een dik uitroepteken achter.
Pardon my French, maar wat een ongelooflijke onzin. Op basis waarvan doe je deze uitspraak? Als "niemand een fuck om een ander" had gegeven, waren er vanaf het begin van de lockdown al veel meer feesten, bijeenkomsten en andere (illegale) grootschalige bijeenkomsten geweest. Jongeren zijn meermaals gecomplimenteerd door o.a. onze MP en Ferd. Gek hè, dat jonge mensen de (natuurlijke) neiging hebben om samen te komen en te willen feesten?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:31:53 #194
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426829
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dus kinderen maar thuislaten en schijt hebben aan de leerplichtambtenaar en iedereen in de risicogroep en huisgenoten ontslag nemen zodat ze in isolatie kunnen blijven? Want daar komt jouw 'oplossing' op neer.
In die specifieke gevallen zullen ze moeten wachten op een vaccin. En in de tussentijd gebruik maken van de digitale mogelijkheden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426833
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:

Kan prima om grond van de wet publieke gezondheidszorg. Maar dan moet de overheid gaan handhaven en daar is geen geld/mankracht voor.
Verder is het kabinet van plan een teststraat te openen op Schiphol. Daar kunnen reizigers die terugkomen uit een risicogebied zich laten testen. Vooralsnog is dat niet verplicht, omdat dat juridisch niet mogelijk is , net zo min als het verplichten van reizigers om thuis in quarantaine gaan.

https://nos.nl/artikel/23(...)ale-maatregelen.html
pi_194426835
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
Ik werk tot 19:00 uur vanavond. Is die persco ook live te volgen op de radio?
Op je telefoon een optie?
via NOS.nl is hij meestal wel te zien en horen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194426843
quote:
8s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Er was 1 auto voor me. Moest godverdomme 1.13 minuten wachten.
Beter. ^O^
pi_194426844
quote:
Ja, de focus gaat op jongeren/studenten liggen.
pi_194426845
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is vooral dom onderbuikgeneuzel. We hadden een forse piek qua besmettingen en ziekenhuisopnamen die effectief is ingedamd doordat het overgrote deel van de Nederlanders zich netjes aan de tijdelijke maatregelen hield. We hebben nu zoals in vrijwel alle landen om ons heen weer een opleving in aantal besmettingen, maar de boel is verder nog prima onder controle. Dus waarom 'het overgrote deel van de Nederlands egocentrische klootzakken' zouden zijn is mij een raadsel. Fok is niet direct representatief voor de Nederlandse samenleving.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:33:01 #200
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Geef het een paar jaar. De vorige pandemie van dit formaat was 100 jaar geleden. Toen werd dat nog niet bijgehouden.
De je zuigt dit allemaal uit jouw dikke duim?
Je doet namelijk allemaal aannames en boude stellingen, maar je hebt geen enkel voorbeeld vriend.
Ik ben ook klaar om met jou in discussie te gaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')