Ja, en daarom denk ik ook dat er niet heel snel een einde aan gaat komen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hele corona pandemie heeft aangetoond dat de overgrote meerderheid geen fuck om een ander geeft en alleen aan zichzelf denkt.
Dat mensen van nature egoïstisch zijn was al duidelijk maar het zet er wel een dik uitroepteken achter.
Een pandemie is ook niet leuk. Het is even niet anders.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We moeten inderdaad onszelf blijven kwellen, niks geen vakantie, niks horeca, allemaal NIKS!
Lekker gedicplineerd thuiswerken, want stel je voor dat je besmettelijk bent!!!
Je kunt wachten tot je een ons weegt wanneer je verlangt om een bron of statistiek die dat ondersteunt van die user.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Definieer merendeel.
Sorry, maar je komt continu niet verder dan 'veel bedrijven', 'de meerderheid', 'erg veel mensen'. Daar kunnen we toch niets mee?
Eens.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een pandemie is ook niet leuk. Het is even niet anders.
Gewoon slaan met een stok tot ze stoppen met zeuren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom geloof ik dat mensen nieuwe maatregelen niet gaan trekken.
Waar heb je last van?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier ook aan 't wachten. In m'n vakantie. Met dit weer. Maar ik zeur niet want anders egoïst he.
Fijn dat sommigen nog wel opletten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor een groot deel, inderdaad.
Maar goed, dat heeft DireStraits7 al drie pagina's geprobeerd duidelijk te maken.
In dit topic alleen maar negatieve berichten over de GGD graag.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:17 schreef Noek het volgende:
Ben aan het wachten op mijn corona-uitslag want had een kuchje en een verstopte neus. Is ook alweer over maar de procedure verliep echt heel snel en soepel. Hulde!
Dit lijkt me niet handig nee.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:23 schreef Jane het volgende:
Ons lokale theater heeft alle gecancelde voorstellingen van het voorjaar verplaatst naar september, btw. Lijkt mij toch niet echt veilig, zeker niet als er veel gelachen/meegezongen wordt, maar wie ben ik?
Opvallend of logisch?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:24 schreef Lemsterr het volgende:
Het is wel opvallend dat de besmettingen overal toenemen sinds er weer op grote schaal gereisd wordt.
Beetje zoals jij zelfverantwoordelijkheid als stropop gebruikt om alles te onderbouwen en vervolgens niet kan uitleggen hoe dit praktisch eruit zou zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kunt wachten tot je een ons weegt wanneer je verlangt om een bron of statistiek die dat ondersteunt van die user.
Correlation does not imply causation enzo.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:24 schreef Lemsterr het volgende:
Het is wel opvallend dat de besmettingen overal toenemen sinds er weer op grote schaal gereisd wordt.
Mooi altijd dat mensen voor risicogroepen denken te moeten praten. Misschien zeggen opa en oma of papa en mama wel tegen de (klein)kinderen dat ze lekker moeten leven, langs mogen komen en het risico voor lief nemen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kinderen hebben ouders die tot de risicogroep behoren. Bijvoorbeeld als ze overgewicht hebben, diabetes of andere aandoening. Een preventieve quarantaine heeft alleen zin als ook de huisgenoten meedoen. Dus partner alleen nog thuiswerken. Kinderen thuis scholing en niet meer naar sport en vriendjes.
Maurice is het niet met je eensquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Correlation does not imply causation enzo.
Of misschien willen opa en oma ook wel blijven leven.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Mooi altijd dat mensen voor risicogroepen denken te moeten praten. Misschien zeggen opa en oma of papa en mama wel tegen de (klein)kinderen dat ze lekker moeten leven, langs mogen komen en het risico voor lief nemen.
Ik vraag me dit ook af.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me wel af waarom er in andere landen wel een gedwongen quarantaine kan worden ingevoerd na terugkomst van een vakantie en hier niet? Is onze wetgeving dan zoveel vrijer dan pak 'm beet Ierland of Noorwegen?
Ja, wat wil je dan? Cijfers van hoeveel mensen egoïstisch zijn?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Definieer merendeel.
Sorry, maar je komt continu niet verder dan 'veel bedrijven', 'de meerderheid', 'erg veel mensen'. Daar kunnen we toch niets mee?
Er was 1 auto voor me. Moest godverdomme 1.13 minuten wachten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In dit topic alleen maar negatieve berichten over de GGD graag.
En vervolgens hebben de kinderen een trauma voor het leven als opa en oma besmet worden door hun en overlijden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Mooi altijd dat mensen voor risicogroepen denken te moeten praten. Misschien zeggen opa en oma of papa en mama wel tegen de (klein)kinderen dat ze lekker moeten leven, langs mogen komen en het risico voor lief nemen.
Dat heb ik uitgelegd, maar men vindt dat onmenselijk. Tjah dan houdt het op.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Beetje zoals jij zelfverantwoordelijkheid als stropop gebruikt om alles te onderbouwen en vervolgens niet kan uitleggen hoe dit praktisch eruit zou zien.
Ze zouden er goed aan doen mondkapjes te verplichten. Oh wacht die troef hebben ze al verspeeld.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Aantal besmettingen in Duitsland stijgt: 1045 nieuwe gevallen
Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus per etmaal in Duitsland neemt sneller toe. Het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), meldt dat in de laatste 24 uur 1045 coronatesten positief bleken te zijn.
Gisteren meldde het RKI nog 741 positieve tests, een afname ten opzichte van dinsdag. Toen werden er 879 nieuwe besmettingsgevallen gemeld.
In de laatste 24 uur overleden in Duitsland zeven personen aan de gevolgen van Covid-19. Woensdag werden er twaalf doden gemeld en dinsdag acht. In totaal heeft Duitsland tot nu toe 213.067 besmettingsgevallen en 9175 doden gemeld.
Het gaat nu ook goed mis daar in Duitsland.
Het is wel te verplichten, maar dan moet je er ook opvolging aan geven. dus controles, boetes etc.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vraag me dit ook af.
Wij kunnen mensen niet verplichten op straat een mondkapje te dragen, niet tot het doen van een coronatest wanneer ze toch naar een risicoland zijn gereist, en niet tot 14 dagen thuisquarantaine.
Elders is dit wel mogelijk.
Ik heb alleen dit gevonden:
https://lci.rivm.nl/draai(...)en-medisch-onderzoek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |