abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194424558
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:50 schreef Collide het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel, voetbalwedstrijden met 7.000 supporters gaan aankomend weekend door, de stranden liggen vol etc. en dan mag een introductieweek die grotendeels al online en in kleinere groepen is dan normaal niet door gaan. Dat is meten met twee maten.
Nee, dat is appels met peren vergelijken.
pi_194424565
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, dat is appels met peren vergelijken.
Verklaar je nader
pi_194424578
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:56 schreef Collide het volgende:

[..]

Verklaar je nader
Je vergelijkt openbare plekken (stadion/strand) met iets waar enkel toezicht op is door medejongeren. Bij het 1 kan je makkelijk handhaven want alles is zichtbaar, en bij de ander moet je vertrouwen op hoe serieus ze de boel nemen en het lijkt er nou niet echt op dat ze dat vertrouwen terug betalen.

Al moet ik wel zeggen dat mijn introductie al heel wat jaartjes geleden is, maar toen sliepen we met groepen van 100 man in een klein legertentje, moesten we achterlijke dingen doen en werd de avond afgesloten met een groot feest waar iedereen zich als een complete mongool gedroeg. Locatie zal vast wat anders zijn, maar dat als een complete mongool gedragen zal er vast nog wel altijd bij horen.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 10:00:02 ]
pi_194424591
quote:

[..]

Ik begrijp het wel, voetbalwedstrijden met 7.000 supporters gaan aankomend weekend door, de stranden liggen vol etc. en dan mag een introductieweek die grotendeels al online en in kleinere groepen is dan normaal niet door gaan. Dat is meten met twee maten.
Ik vind introductie-weken wel een biologische tijdbom in wording.

Een week lang, in een vreemde stad, continu bij elkaar aanwezig zijn, pand in pand uit, sportverenigingen bezoeken, feestjes aflopen, allerlei eetplekken bezoeken, dan in de nacht naar een slaapplek waar je met tig anderen slaapt, nee hoor, ik snap het wel. En vergeet de mindset niet, als je wat verkouden voelt tijdens die week ga je niet zomaar de trein pakken en naar paps en mams.
pi_194424601
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:58 schreef skrn het volgende:

[..]

Een week lang, in een vreemde stad, continu bij elkaar aanwezig zijn, pand in pand uit, sportverenigingen bezoeken, feestjes aflopen, allerlei eetplekken bezoeken, dan in de nacht naar een slaapplek waar je met tig anderen slaapt, nee hoor, ik snap het wel. En vergeet de mindset niet, als je wat verkouden voelt tijdens die week ga je niet zomaar de trein pakken en naar paps en mams.
Dit is niet aan de orde, omdat het programma al grotendeels aangepast is.
pi_194424606
quote:

[..]

De betreffende leeftijdsgroep heeft laten zien dat je aan de regels houden niet heel makkelijk is. Daarnaast is 1,5 cm ipv 1,5 meter afstand houden nou ook wel een beetje wat die introductieweek zo leuk maakt. Ik snap het besluit wel. Is niet te vergelijken met een strand.

Die voetbalwedstrijd is even afwachten. Publiek bij een wedstrijd kan ook snel afgelopen zijn, als het niet werkt.

Overigens is een digitale introductieweek natuurlijk geen flikker aan, en dat kan gewoon doorgaan lijkt als men interesse heeft (lijkt me niet).
pi_194424614
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:58 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind het schokkend dat ze uberhaupt door zouden gaan zonder verbod.
Blijkbaar is gezond verstand ver te zoeken bij de organisatoren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194424616
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:00 schreef wpor het volgende:

[..]

De betreffende leeftijdsgroep heeft laten zien dat je aan de regels houden niet heel makkelijk is.
Het gaat mis bij alle leeftijdsgroepen
pi_194424631
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:00 schreef wpor het volgende:

[..]

De betreffende leeftijdsgroep heeft laten zien dat je aan de regels houden niet heel makkelijk is. Daarnaast is 1,5 cm ipv 1,5 meter afstand houden nou ook wel een beetje wat die introductieweek zo leuk maakt. Ik snap het besluit wel. Is niet te vergelijken met een strand.

Die voetbalwedstrijd is even afwachten. Publiek bij een wedstrijd kan ook snel afgelopen zijn, als het niet werkt.

Overigens is een digitale introductieweek natuurlijk geen flikker aan, en dat kan gewoon doorgaan lijkt als men interesse heeft (lijkt me niet).
Voetbalsupporters houden zich doorgaans wel keurig aan de regels.
pi_194424637
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:00 schreef Collide het volgende:

[..]

Dit is niet aan de orde, omdat het programma al grotendeels aangepast is.
Ok, maar dan vind ik het moeilijk voorstellen hoe dan die dagen er uit zouden zien.
pi_194424653
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:03 schreef skrn het volgende:

[..]

Ok, maar dan vind ik het moeilijk voorstellen hoe dan die dagen er uit zouden zien.

Utrech
quote:
MAANDAG 10 AUGUSTUS
Digitale activiteiten:

Openingsshow (Vanaf 11:00)
Onze presentatoren, het Donderduo, laten jou live vanuit de UITstudio in TivoliVredenburg zien wat je deze week allemaal kunt verwachten. Maak kennis met onze Razende Reporters Ties en Milou en luister naar onze geweldige UITband.
Van binnenUIT Utrecht (Vanaf 15:00)
Tijdens de liveshow zullen bekende Nederlanders en iconische figuren van Utrecht aanschuiven, waaronder Daan Boom! We gaan het hier hebben over wat deze Utrechters teweegbrengt en wat hun bezighoudt in deze tijd.
360 graden tour door Utrecht (Vanaf de start van de UIT onbeperkt te bekijken)
Waan je door het prachtige Utrecht binnen het comfort van je eigen bank met onze 360º VR tour.
Pubquiz (Vanaf 19:30)
Tijdens de Pubquiz komen verschillende onderwerpen gerelateerd aan Utrecht en het studentenleven aan bod! Ben je competitief of wil jij een leuke prijs winnen? Dan is dit de perfecte pubquiz voor jou!
Fysieke activiteiten:

Musea bezoeken (Hele dag)
Het is mogelijk om als student gratis verschillende musea in Utrecht te bezoeken.
UITeten ('s Avonds)
UITeten gaan bij verschillende studentenhuizen en verenigingen --> https://www.nibblr.app/UITeten
Workshops (Hele dag)
Bezoek alleen of samen met mensen uit je groepje een workshop.
pi_194424682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:03 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

Ze kunnen het een keer laten zien. Zo niet, dan is het vast klaar.
pi_194424691
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:01 schreef Collide het volgende:

[..]

Het gaat mis bij alle leeftijdsgroepen
Ja, maar we zien met name nu besmettingen bij jongeren. En de rest van m'n post?
pi_194424751
quote:

[..]
Daarnaast is 1,5 cm ipv 1,5 meter afstand houden nou ook wel een beetje wat die introductieweek zo leuk maakt.
Eens, maar in kleine groepjes van 8-10 man moeten sociale activiteiten gewoon mogelijk zijn. Ik mag wel met vrienden beachvolleybal spelen op het strand maar niet tijdens een introductieweek? Met de juiste maatregelen moet dit gewoon mogelijk zijn. Daarnaast is het best wel belangrijk om wat mensen te leren kennen, vooral als je het komende half jaar/jaar geen fysiek onderwijs krijgt.

quote:

[..]
Eens

Daarbij je kunt beter georganiseerde introductieweken hebben (samen met onderwijsinstelligen) dan dat studenten zelf een oproep gaan doen om af te spreken op een terras.
pi_194424770
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:09 schreef wpor het volgende:

[..]

Ja, maar we zien met name nu besmettingen bij jongeren. En de rest van m'n post?
Is dat ook niet gewoon omdat we het nu ook daadwerkelijk zien? Grote kans dat die er eerder ook volop waren maar deze groep werd amper getest.
pi_194424803
quote:

[..]

Het verschil is wel dat daar algemene richtlijnen iets beter gehandhaafd kunnen worden dan hele hordes studenten die zich na een paar biertjes echt niet meer aan de richtlijnen gaan houden natuurlijk. Het feit dat de boel met name bij studenten qua virusverspreiding al is ontploft de laatste weken spreekt ook niet echt in hun voordeel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194424852
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Is dat ook niet gewoon omdat we het nu ook daadwerkelijk zien? Grote kans dat die er eerder ook volop waren maar deze groep werd amper getest.
Toen er stront aan de knikker was in maart werden jongeren gewoon niet getest tenzij ze er zo heftig aan toe waren dat een ziekenhuisopname noodzakelijk was.
pi_194424857
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo, maar het is nu eenmaal makkelijker om een zondebok te hebben. Horeca, vakantiegangers naar het buitenland en jongeren zijn toch echt wel de groepen om met het vingertje naar te wijzen.
pi_194424894
NOS gelezen met een vooruitblik op wat er vanavond waarschijnlijk besloten/besproken wordt: zie het weinig effect hebben op korte termijn..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 6 augustus 2020 @ 10:27:26 #220
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194424909
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS gelezen met een vooruitblik op wat er vanavond waarschijnlijk besloten/besproken wordt: zie het weinig effect hebben op korte termijn..
Dat belooft echt weinig goeds.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194424917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:23 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo, maar het is nu eenmaal makkelijker om een zondebok te hebben. Horeca, vakantiegangers naar het buitenland en jongeren zijn toch echt wel de groepen om met het vingertje naar te wijzen.
Die moeten gewoon van mijn erf af gaan, aldus de boomers.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194424918
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:23 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Als daar de besmettingen zitten? Maar het moet niet allemaal over één kam geschoren worden.
Als je die introductieweken perse wil doen zou het op een verantwoorde manier moeten kunnen buiten.
Alleen in combibatie met alcohol wordt het natuurkijk niks.
pi_194424936
Ik vraag me wel af waarom er in andere landen wel een gedwongen quarantaine kan worden ingevoerd na terugkomst van een vakantie en hier niet? Is onze wetgeving dan zoveel vrijer dan pak 'm beet Ierland of Noorwegen?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194424998
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:03 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

Correct.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194425043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Correct.
:R
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')