Nee, dat is appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:50 schreef Collide het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, voetbalwedstrijden met 7.000 supporters gaan aankomend weekend door, de stranden liggen vol etc. en dan mag een introductieweek die grotendeels al online en in kleinere groepen is dan normaal niet door gaan. Dat is meten met twee maten.
Verklaar je naderquote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, dat is appels met peren vergelijken.
Je vergelijkt openbare plekken (stadion/strand) met iets waar enkel toezicht op is door medejongeren. Bij het 1 kan je makkelijk handhaven want alles is zichtbaar, en bij de ander moet je vertrouwen op hoe serieus ze de boel nemen en het lijkt er nou niet echt op dat ze dat vertrouwen terug betalen.quote:
Ik vind introductie-weken wel een biologische tijdbom in wording.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:50 schreef Collide het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, voetbalwedstrijden met 7.000 supporters gaan aankomend weekend door, de stranden liggen vol etc. en dan mag een introductieweek die grotendeels al online en in kleinere groepen is dan normaal niet door gaan. Dat is meten met twee maten.
Dit is niet aan de orde, omdat het programma al grotendeels aangepast is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:58 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind introductie-weken wel een biologische tijdbom in wording.
Een week lang, in een vreemde stad, continu bij elkaar aanwezig zijn, pand in pand uit, sportverenigingen bezoeken, feestjes aflopen, allerlei eetplekken bezoeken, dan in de nacht naar een slaapplek waar je met tig anderen slaapt, nee hoor, ik snap het wel. En vergeet de mindset niet, als je wat verkouden voelt tijdens die week ga je niet zomaar de trein pakken en naar paps en mams.
De betreffende leeftijdsgroep heeft laten zien dat je aan de regels houden niet heel makkelijk is. Daarnaast is 1,5 cm ipv 1,5 meter afstand houden nou ook wel een beetje wat die introductieweek zo leuk maakt. Ik snap het besluit wel. Is niet te vergelijken met een strand.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:50 schreef Collide het volgende:
[..]
Ik vind het schokkend dat ze uberhaupt door zouden gaan zonder verbod.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:58 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind introductie-weken wel een biologische tijdbom in wording.
Een week lang, in een vreemde stad, continu bij elkaar aanwezig zijn, pand in pand uit, sportverenigingen bezoeken, feestjes aflopen, allerlei eetplekken bezoeken, dan in de nacht naar een slaapplek waar je met tig anderen slaapt, nee hoor, ik snap het wel. En vergeet de mindset niet, als je wat verkouden voelt tijdens die week ga je niet zomaar de trein pakken en naar paps en mams.
Het gaat mis bij alle leeftijdsgroepenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:00 schreef wpor het volgende:
[..]
De betreffende leeftijdsgroep heeft laten zien dat je aan de regels houden niet heel makkelijk is.
Voetbalsupporters houden zich doorgaans wel keurig aan de regels.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:00 schreef wpor het volgende:
[..]
De betreffende leeftijdsgroep heeft laten zien dat je aan de regels houden niet heel makkelijk is. Daarnaast is 1,5 cm ipv 1,5 meter afstand houden nou ook wel een beetje wat die introductieweek zo leuk maakt. Ik snap het besluit wel. Is niet te vergelijken met een strand.
Die voetbalwedstrijd is even afwachten. Publiek bij een wedstrijd kan ook snel afgelopen zijn, als het niet werkt.
Overigens is een digitale introductieweek natuurlijk geen flikker aan, en dat kan gewoon doorgaan lijkt als men interesse heeft (lijkt me niet).
Ok, maar dan vind ik het moeilijk voorstellen hoe dan die dagen er uit zouden zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:00 schreef Collide het volgende:
[..]
Dit is niet aan de orde, omdat het programma al grotendeels aangepast is.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:03 schreef skrn het volgende:
[..]
Ok, maar dan vind ik het moeilijk voorstellen hoe dan die dagen er uit zouden zien.
quote:MAANDAG 10 AUGUSTUS
Digitale activiteiten:
Openingsshow (Vanaf 11:00)
Onze presentatoren, het Donderduo, laten jou live vanuit de UITstudio in TivoliVredenburg zien wat je deze week allemaal kunt verwachten. Maak kennis met onze Razende Reporters Ties en Milou en luister naar onze geweldige UITband.
Van binnenUIT Utrecht (Vanaf 15:00)
Tijdens de liveshow zullen bekende Nederlanders en iconische figuren van Utrecht aanschuiven, waaronder Daan Boom! We gaan het hier hebben over wat deze Utrechters teweegbrengt en wat hun bezighoudt in deze tijd.
360 graden tour door Utrecht (Vanaf de start van de UIT onbeperkt te bekijken)
Waan je door het prachtige Utrecht binnen het comfort van je eigen bank met onze 360º VR tour.
Pubquiz (Vanaf 19:30)
Tijdens de Pubquiz komen verschillende onderwerpen gerelateerd aan Utrecht en het studentenleven aan bod! Ben je competitief of wil jij een leuke prijs winnen? Dan is dit de perfecte pubquiz voor jou!
Fysieke activiteiten:
Musea bezoeken (Hele dag)
Het is mogelijk om als student gratis verschillende musea in Utrecht te bezoeken.
UITeten ('s Avonds)
UITeten gaan bij verschillende studentenhuizen en verenigingen --> https://www.nibblr.app/UITeten
Workshops (Hele dag)
Bezoek alleen of samen met mensen uit je groepje een workshop.
Ze kunnen het een keer laten zien. Zo niet, dan is het vast klaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:03 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Voetbalsupporters houden zich doorgaans wel keurig aan de regels.
Ja, maar we zien met name nu besmettingen bij jongeren. En de rest van m'n post?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:01 schreef Collide het volgende:
[..]
Het gaat mis bij alle leeftijdsgroepen
Eens, maar in kleine groepjes van 8-10 man moeten sociale activiteiten gewoon mogelijk zijn. Ik mag wel met vrienden beachvolleybal spelen op het strand maar niet tijdens een introductieweek? Met de juiste maatregelen moet dit gewoon mogelijk zijn. Daarnaast is het best wel belangrijk om wat mensen te leren kennen, vooral als je het komende half jaar/jaar geen fysiek onderwijs krijgt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:00 schreef wpor het volgende:
[..]
Daarnaast is 1,5 cm ipv 1,5 meter afstand houden nou ook wel een beetje wat die introductieweek zo leuk maakt.
Eensquote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:00 schreef wpor het volgende:
[..]
Overigens is een digitale introductieweek natuurlijk geen flikker aan, en dat kan gewoon doorgaan lijkt als men interesse heeft (lijkt me niet).
Is dat ook niet gewoon omdat we het nu ook daadwerkelijk zien? Grote kans dat die er eerder ook volop waren maar deze groep werd amper getest.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:09 schreef wpor het volgende:
[..]
Ja, maar we zien met name nu besmettingen bij jongeren. En de rest van m'n post?
Het verschil is wel dat daar algemene richtlijnen iets beter gehandhaafd kunnen worden dan hele hordes studenten die zich na een paar biertjes echt niet meer aan de richtlijnen gaan houden natuurlijk. Het feit dat de boel met name bij studenten qua virusverspreiding al is ontploft de laatste weken spreekt ook niet echt in hun voordeelquote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:50 schreef Collide het volgende:
[..]
Toen er stront aan de knikker was in maart werden jongeren gewoon niet getest tenzij ze er zo heftig aan toe waren dat een ziekenhuisopname noodzakelijk was.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat ook niet gewoon omdat we het nu ook daadwerkelijk zien? Grote kans dat die er eerder ook volop waren maar deze groep werd amper getest.
Natuurlijk is dat zo, maar het is nu eenmaal makkelijker om een zondebok te hebben. Horeca, vakantiegangers naar het buitenland en jongeren zijn toch echt wel de groepen om met het vingertje naar te wijzen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat ook niet gewoon omdat we het nu ook daadwerkelijk zien? Grote kans dat die er eerder ook volop waren maar deze groep werd amper getest.
Dat belooft echt weinig goeds.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS gelezen met een vooruitblik op wat er vanavond waarschijnlijk besloten/besproken wordt: zie het weinig effect hebben op korte termijn..
Die moeten gewoon van mijn erf af gaan, aldus de boomers.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:23 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar het is nu eenmaal makkelijker om een zondebok te hebben. Horeca, vakantiegangers naar het buitenland en jongeren zijn toch echt wel de groepen om met het vingertje naar te wijzen.
Als daar de besmettingen zitten? Maar het moet niet allemaal over één kam geschoren worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:23 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar het is nu eenmaal makkelijker om een zondebok te hebben. Horeca, vakantiegangers naar het buitenland en jongeren zijn toch echt wel de groepen om met het vingertje naar te wijzen.
Correct.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:03 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Voetbalsupporters houden zich doorgaans wel keurig aan de regels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |