abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 augustus 2020 @ 00:56:58 #176
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194422103
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Leuk zo'n schema maar dat is een beetje hetzelfde als politieke partijen die tijdens campagnetijd roepen 'dit en dat en zus en zo gaan we doen', waarbij men compleet voorbij gaat aan de vraag hóé dan en óf dit überhaupt praktisch en financieel valt te bewerkstelligen. Het is slechts een opsomming van wat je wil gaan bereiken en niet hoe je dit wil gaan bereiken. Ik weet zeker dat de GGD's en overheden ook dit allemaal grotendeels voor ogen hebben, maar welkom in de realiteit, waarin niet alles mogelijk is en mensen in de praktijk gewoon niet meewerken.
Vervolgens is/wordt het politiek, gaat men in beroepsdeformatie polderen en trekschuiten totdat iedereen op de boot het eens is dat water het beste is om in te varen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 6 augustus 2020 @ 00:57:25 #177
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194422106
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

Het gaat om een gevoel van veiligheid, maar als ik buiten kijk dan zie ik niet veel mensen die daar naar op zoek zijn.
Nee duh, die mensen zorgen dat ze daar niet zijn.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 6 augustus 2020 @ 01:02:55 #178
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194422128
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee duh, die mensen zorgen dat ze daar niet zijn.
En zo moet het ook zijn, doe gewoon een mondkapje als je dat wil en zo niet, dan niet.
pi_194422139
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:12 schreef RipCity het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)is/ar-BB17BZ5W?ocid=

Hoe zit dat dan met hotels? Moet je je dan ook zorgen maken als iemand in een andere kamer corona heeft? Wordt dat dan ook verspreid via de airco's naar andere kamers?
Ja.
De meeste hotels hebben geen kamers met singuliere units maar inpandig airco's die de lucht telkens door het hele gebouw blazen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 01:12:00 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194422156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe wou je een boete uitdelen via een openbare orde truc?
Aanwijzing van het lokaal bevoegde gezag niet opvolgen.

quote:
Het is geen bestuurlijke boete maar een strafbeschikking. Kun je gewoon zelf.
Ik weet niet of het een (OM) strafbeschikking is/wordt.
We gaan de eerste zaak, binnenkort vast aanschouwen.

quote:
Het gaat om wat er op papier staat, niet wat die boa allemaal zegt.
Eens en als bewuste overtreder moet je dus ook zorgen dat je voor het juist omschrevene feit wordt beboet.
En dan niet bijvoorbeeld in discussie gaat met die BOA om vervolgens een ander feit op te lopen.
Saillant is trouwens dat burgemeesters nog niet kunnen overgaan tot daadwerkelijk opleggen mondkapjesboetes, die bestaat nl. nog niet en het dus vooralsnog schrik aanjagen is.

quote:
[..]
Geen idee wat hier staat.
Samengevat: bestuurlijke procedures kunnen een burger compleet murw maken.
Als burger moet je bij een verzet ook afvragen of de moeite daarvoor, het wel waard is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194422208
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"de overheid vraagt teveel van ons" _O-

serieus ?
nederland heeft echt een van de lichtste maatregelen

het is niet voor niks een pandemie! beetje relativeren is op zijn plaats.
Jij zegt de lichtste maatregelen, ik zeg miljarden schulden en een economie die de grote pijn nog wel gaat voelen.
Dit gaat niet om de zwaarste of lichtste maatregelen. Waar dit om gaat is dat de overheid iets wil wat niet kan. Het is stomweg te ingewikkeld om dit op te lossen met een lockdown, maatregelen of restricties. Linksom of rechtsom, je schiet altijd jezelf in de voet. We hebben al gezien waar corona toe leidt. Willekeur, frustraties, en ongeloof, hoe slecht onze overheid hierop is voorbereid terwijl epidemieën al heel lang bestaan.

De overheid komt dan met een noodverordening maar de overheid had allang protocollen moeten hebben, wat te doen bij een epidemie. GRENZEN SLUITEN.
pi_194422758
Als Nederland de grenzen weer gaat sluiten denk je dat dat de economie helpt?
Dat helpt juist onze economie om zeep.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 06:42:35 #183
338319 ZarB
Piña colada
pi_194422956
Gooi die grenzen gewoon dicht. Iedereen moet zo nodig naar het buitenland, met z'n allen in het vliegtuig, toeristen hier etc etc. Zo krijg je overal drukte en enorm veel verspreiding. Ik ben geen fanatieke maatregelaanhanger, maar ik word zo moe van dat gezeik over toenememde besmettingen, maar wel iedereen vrolijk laten reizen. Dweilen met de kraan open.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 07:01:48 #184
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194423005
Wat heeft het sluiten van grenzen nou weer voor nut als het virus hier ook gewoon aanwezig is en mensen elkaar aan het besmetten zijn?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194423016
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 06:42 schreef ZarB het volgende:
Gooi die grenzen gewoon dicht. Iedereen moet zo nodig naar het buitenland, met z'n allen in het vliegtuig, toeristen hier etc etc. Zo krijg je overal drukte en enorm veel verspreiding. Ik ben geen fanatieke maatregelaanhanger, maar ik word zo moe van dat gezeik over toenememde besmettingen, maar wel iedereen vrolijk laten reizen. Dweilen met de kraan open.
Het is lastig balans te vinden.
Alles dicht gooien sloopt de economie, met alle gevolgen van dien.
Verder is in Nederland vooral het probleem dat de Nederlanders zelf massaal naar trekpleisters gaan, niet zo zeer de buitenlanders.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_194423099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:11 schreef TheVulture het volgende:
De landelijke studentenvakbond is boos dat de introducties niet door kunnen gaan, want het is o zo belangrijk dat studenten elkaar leren kennen. :')

Studentenvakbond. :’) Ga je druk maken over te hoge collegegeleden en kamernood, maar houd verder gewoon je bek.
pi_194423251
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hele mooie slogan ook " Steek een kaarsje aan, niet een mens."
Haha, door die vergelijking met een kaarsje duurde het even voor ik doorhad dat het hier niet gaat om het -opzich prima- advies om geen mensen in de fik te zetten 😬
  donderdag 6 augustus 2020 @ 08:20:48 #188
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194423492
Irma is op vakantie

Dat wordt een flop vanavond.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194423502
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 07:51 schreef trustychords het volgende:

[..]

Haha, door die vergelijking met een kaarsje duurde het even voor ik doorhad dat het hier niet gaat om het -opzich prima- advies om geen mensen in de fik te zetten 😬
Ik dacht precies hetzelfde terwijl er toch een pandemie heerst.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2020 @ 08:27:05 #190
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194423571
quote:
De landelijke studentenvakbond is boos dat de introducties niet door kunnen gaan, want het is o zo belangrijk dat studenten elkaar leren kennen. :')

Je zou toch hopen dat er een keer iemand wat realiteitszin zou tonen ipv die automatische pavlovreactie van onbegrip of boosheid als maatregelen je treffen. Stap eens een keer over je eigen belang heen :')
Ik begrijp het wel, er is maanden gewerkt aan oplossingen, vaak in samenspraak met plaatselijk bestuur en nu kan dat wellicht allemaal in de prullenbak omdat een deel van de jongeren weigert alles serieus te nemen.

Bovendien denk ik dat voor de universiteiten en uiteindelijk ook voor de werkgevers dit wel te merken wordt. Werkt uiteindelijk allemaal door. Ik denk dat meer studenten zo enige aansluiting gaan missen wat leidt tot meer uitval en minder realiteitszin
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194423592
quote:

Je zou toch hopen dat er een keer iemand wat realiteitszin zou tonen ipv die automatische pavlovreactie van onbegrip of boosheid als maatregelen je treffen. Stap eens een keer over je eigen belang heen :')
Snap je opmerking. Ik hoop echter wel dat de maatregelen niet enkel gericht zijn op jongeren. Gisteren bij de afscheidsborrel van mijn schoonvader (voor z'n pensioen) waren het vooral de 50 en 60-jarigen die de maatregelen keihard negeerden. Bij elkaar zitten in groepen, handen schudden, knuffels en dat soort dingen.
pi_194423594
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:12 schreef RipCity het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)is/ar-BB17BZ5W?ocid=

Hoe zit dat dan met hotels? Moet je je dan ook zorgen maken als iemand in een andere kamer corona heeft? Wordt dat dan ook verspreid via de airco's naar andere kamers?
Dat "geheime" rapport hebben wij al twee weken. Airco units zijn ook verspreiders.
Gelukkig zijn wij als verpleeghuis minder energiezuinig en wordt alle lucht gewoon ververst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194423597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:42 schreef mir1986 het volgende:
Het corona dasboard is aangepast, het aantal doden per provincie is niet meer te vinden. Waarom is dat opeens verdwenen?
klinkt als een cover up, het zal wel een tijdelijke storing zijn :D
pi_194423639
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat "geheime" rapport hebben wij al twee weken. Airco units zijn ook verspreiders.
Gelukkig zijn wij als verpleeghuis minder energiezuinig en wordt alle lucht gewoon ververst.
Hoe hebben jullie het gehad dan?
pi_194423651
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoe hebben jullie het gehad dan?
Ik gok via via. Ons hoofd medische dienst deelde het met ons met de vraag of wij dezelfde risico's liepen.
Wij hebben toen een inventarisatie gedaan van de luchtbehandelingskasten.

https://www.volkskrant.nl(...)rpleeghuis~bdc4943d/

Dit gaat nog een staartje krijgen.

[ Bericht 18% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 06-08-2020 08:42:42 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194423909
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gok via via. Ons hoofd medische dienst deelde het met ons met de vraag of wij dezelfde risico's liepen.
Wij hebben toen een inventarisatie gedaan van de luchtbehandelingskasten.

https://www.volkskrant.nl(...)rpleeghuis~bdc4943d/

Dit gaat nog een staartje krijgen.
Dat mag ook wel inderdaad. Overal is luchtcirculatie in gebouwen.
Dit moet groter gemaakt worden zodat het beleid erop afgesteld kan worden.
pi_194424401
Die overzichten van positief afgenomen testen, zijn dat uitslagen van de positieve testen afgenomen in de regio of van mensen die positief getest zijn uit de regio? Want ik kan me voorstellen dat toeristen ook getest worden. Dus als je als Zeeuw in Limburg op vakantie bent en je daar laat testen en het is positief krijgt Limburg dan een +1 of Zeeland een +1?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 09:47:16 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194424481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:40 schreef Questular het volgende:
Die overzichten van positief afgenomen testen, zijn dat uitslagen van de positieve testen afgenomen in de regio of van mensen die positief getest zijn uit de regio? Want ik kan me voorstellen dat toeristen ook getest worden. Dus als je als Zeeuw in Limburg op vakantie bent en je daar laat testen en het is positief krijgt Limburg dan een +1 of Zeeland een +1?
Volgens mij kom je bij de cijfers van de gemeente waar je staat ingeschreven.
pi_194424496
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:40 schreef Questular het volgende:
Ik mag hopen dat het regio gebonden is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194424508
quote:

Ik begrijp het wel, voetbalwedstrijden met 7.000 supporters gaan aankomend weekend door, de stranden liggen vol etc. en dan mag een introductieweek die grotendeels al online en in kleinere groepen is dan normaal niet door gaan. Dat is meten met twee maten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')