abonnement Unibet Coolblue
pi_194345499
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194345516
Ik gooide hem ook nog dicht met mn lasagne... maar ik heb er een zomers bankje van gemaakt gezien het weer...
En nu maar doorkletsen voordat het weer omslaat ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194345553
quote]1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:19 schreef SQ het volgende:
Dan nog is "aangespoelde blubberwalvis" geen goede manier om over jezelf te praten. Ontevreden zijn mag best, maar pr
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:19 schreef SQ het volgende:
Dan nog is "aangespoelde blubberwalvis" geen goede manier om over jezelf te praten. Ontevreden zijn mag best, maar probeer ook een beetje lief te blijven voor jezelf. En ik vrees dat ferrari dit ook niet met een knipoog bedoelt ;)
obeer ook een beetje lief te blijven voor jezelf. En ik vrees dat ferrari dit ook niet met een knipoog bedoelt ;)

Ik bedoelde dit wel met een knipoog. Al heb ik wel meer blubber gekregen de laatste tijd. Wij zijn bezig met de nieuwe keuken een beetje brainstormen. En ik wil de bora maar er zit nu een afzuigkap met uitlaat naar het plafond dus wat doe je daar dan weer mee. En is een bora wel praktisch? enz enz enz.
Maar eerst maar 00:00 worden dan is ons huis ovb verkocht.
pi_194345589
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:04 schreef F_r het volgende:
quote][ afbeelding ] Op vrijdag 31 juli 2020 21:19 schreef SQ het volgende:
Dan nog is "aangespoelde blubberwalvis" geen goede manier om over jezelf te praten. Ontevreden zijn mag best, maar pr
[..]

obeer ook een beetje lief te blijven voor jezelf. En ik vrees dat ferrari dit ook niet met een knipoog bedoelt ;)

Ik bedoelde dit wel met een knipoog. Al heb ik wel meer blubber gekregen de laatste tijd. Wij zijn bezig met de nieuwe keuken een beetje brainstormen. En ik wil de bora maar er zit nu een afzuigkap met uitlaat naar het plafond dus wat doe je daar dan weer mee. En is een bora wel praktisch? enz enz enz.
Maar eerst maar 00:00 worden dan is ons huis ovb verkocht.
Wij hebben een bora in de showroom gezien en ik vond dat ding erg veel herrie maken. Ook hier al een gat in het plafond, dus maar een afzuigkap gekozen.

Nog 2 uur dan is het 0.00u
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 01:19:25 #5
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_194348462
Wij hebben een Volkswagen Bora gehad en dacht dat het daar over ging :') _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 07:57:50 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_194349859
Ferrari, waarom wil je geïntegreerde afzuiging als er gewoon een goede afzuiging in het plafond zit? Of wil je een keuken geheel zonder bovenkasten en dergelijke?

Kijk, wij hebben er voor gekozen omdat we een kookeiland lieten plaatsen en heb pijp dwars door het zicht wilden hebben. Maar als je je fornuis op dezelfde plek houdt zou ik wel voor een kap gaan. Dat werkt uiteindelijk echt beter.
disclaimer
pi_194349874
Wij hebben dit:
https://www.wonenonline.n(...)ap-design-miele.html

Afzuigkap die alleen vast zit met stalen draden en filters heeft.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:09:24 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_194349905
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:02 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben dit:
https://www.wonenonline.n(...)ap-design-miele.html

Afzuigkap die alleen vast zit met stalen draden en filters heeft.
Maar da's ook recirculatie. Dat werkt ongeveer even goed als geïntegreerd.

Als die afvoer er toch al zit kun je beter afvoeren. Al is zoiets inderdaad wel mooier ;)
disclaimer
pi_194349940
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 01:19 schreef Vlinder het volgende:
Wij hebben een Volkswagen Bora gehad en dacht dat het daar over ging :') _O-
Dat had idd ook gekund geen idee of die herrie maken.
pi_194349956
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 07:57 schreef SQ het volgende:
Ferrari, waarom wil je geïntegreerde afzuiging als er gewoon een goede afzuiging in het plafond zit? Of wil je een keuken geheel zonder bovenkasten en dergelijke?

Kijk, wij hebben er voor gekozen omdat we een kookeiland lieten plaatsen en heb pijp dwars door het zicht wilden hebben. Maar als je je fornuis op dezelfde plek houdt zou ik wel voor een kap gaan. Dat werkt uiteindelijk echt beter.
Omdat ik het mooi vind. Nu hebben we een plafondunit kon niet anders. Geïntegreerd kwam toen met op de markt en werd toen nog afgeraden want niet voldoende afzuigcapaciteit ik vond het toen al mooi.

Maar goed eerst maar eens kijken hoeveel budget we over houden voor een keuken en anders vervangen weer alleen blad en deurtjes en dan later de keuken.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:23:32 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_194349981
Ja, die dingen zijn nog best kostbaar inderdaad.
Zo'n plafonduitlaat kun je gewoon dicht maken, desnoods met een plaatje er overheen als je niet opnieuw wil laten stucen.
disclaimer
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:29:05 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194350013
Over afzuigkappen gesproken..
Wij hebben zo'n boven unit en dan komt het helaas regelmatig voor dat het vet uit dat ding naar beneden druppelt.. en Jah, de roosters gaan regelmatig in de afwasmachine, maar iedere week lijkt me toch best vaak. Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of een verklaring weet?

Wij zitten nu te denken over een nieuwe unit, maar ik vind het zo'n gedoe.. als er wellicht een andere tip is hoor ik het graag.. :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:30:41 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_194350025
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:29 schreef Barreltje het volgende:
Over afzuigkappen gesproken..
Wij hebben zo'n boven unit en dan komt het helaas regelmatig voor dat het vet uit dat ding naar beneden druppelt.. en Jah, de roosters gaan regelmatig in de afwasmachine, maar iedere meekijkt me toch best vaak. Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of een verklaring weet?

Wij zitten nu te denken over een nieuwe unit, maar ik vind het zo'n gedoe.. als er wellicht een andere tip is hoor ik het graag.. :o
Haha, gebruik je niet gewoon veel te veel (bak)vet? En anders is het wellicht een te kleine kap voor jouw fornuis?

Ooh en is het echt vet, of is het ook veel vocht?
Zou de afvoer verstopt kunnen zitten? Slechte ventilatie?
disclaimer
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:34:41 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194350061
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, gebruik je niet gewoon veel te veel (bak)vet? En anders is het wellicht een te kleine kap voor jouw fornuis?

Ooh en is het echt vet, of is het ook veel vocht?
Zou de afvoer verstopt kunnen zitten? Slechte ventilatie?
Ja wat is veel bakvet? Er gast niet een bakje boter Door heen iedere dag , er wordt voornamelijk met olijfolie en bertolli bak en braad gekookt.. en ook weer niet de hele dag ofzo, 1 warme maaltijd per dag .. lijkt me niet overdreven veel bakvet..

Verstopte afvoer is wellicht een optie.. Ik heb echter werkelijk geen idee waar die zich bevind.. :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194350087
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:23 schreef SQ het volgende:
Ja, die dingen zijn nog best kostbaar inderdaad.
Zo'n plafonduitlaat kun je gewoon dicht maken, desnoods met een plaatje er overheen als je niet opnieuw wil laten stucen.
In dit huis zit een plafondunit in het nieuwe huis zo'n rvs gewone afzuigkap
pi_194350098
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:29 schreef Barreltje het volgende:
Over afzuigkappen gesproken..
Wij hebben zo'n boven unit en dan komt het helaas regelmatig voor dat het vet uit dat ding naar beneden druppelt.. en Jah, de roosters gaan regelmatig in de afwasmachine, maar iedere week lijkt me toch best vaak. Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of een verklaring weet?

Wij zitten nu te denken over een nieuwe unit, maar ik vind het zo'n gedoe.. als er wellicht een andere tip is hoor ik het graag.. :o
Welke hebben jullie? Wij hebben die van novy. 5 pits gasfornuis en niks dat drupt. Hoe gaat de afvoer naar buiten? Werkt de motor wel goed?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:45:43 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194350134
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:40 schreef F_r het volgende:

[..]

Welke hebben jullie? Wij hebben die van novy. 5 pits gasfornuis en niks dat drupt. Hoe gaat de afvoer naar buiten? Werkt de motor wel goed?
Wij hebben een smeg en een 5 pits gasfornuis.. de afzuigunit is nu 2 jaar oud.. Ik ga inderdaad naar de afvoer (laten) kijken.. hij gaat de binnenmuur in, en waar ie daarna blijft geen idee. Al weet ik wel dat de kookgeuren zich altijd door het hele huis verspreiden.. Ik vermoed via de zelfde (verstopte) afvoer
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194351697
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij hebben een smeg en een 5 pits gasfornuis.. de afzuigunit is nu 2 jaar oud.. Ik ga inderdaad naar de afvoer (laten) kijken.. hij gaat de binnenmuur in, en waar ie daarna blijft geen idee. Al weet ik wel dat de kookgeuren zich altijd door het hele huis verspreiden.. Ik vermoed via de zelfde (verstopte) afvoer
Er zit wel een motor in? Even kijken waar die zit en waar die heen blaast. Wellicht zit de slang er niet goed op.
pi_194351753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij hebben een smeg en een 5 pits gasfornuis.. de afzuigunit is nu 2 jaar oud.. Ik ga inderdaad naar de afvoer (laten) kijken.. hij gaat de binnenmuur in, en waar ie daarna blijft geen idee. Al weet ik wel dat de kookgeuren zich altijd door het hele huis verspreiden.. Ik vermoed via de zelfde (verstopte) afvoer
Zit hij niet aangesloten op het centrale ventilatiesysteem? Die zitten vaak ook in de badkamer en wc. Dan ruik je die geurtjes overal.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194366296
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:29 schreef Barreltje het volgende:
Over afzuigkappen gesproken..
Wij hebben zo'n boven unit en dan komt het helaas regelmatig voor dat het vet uit dat ding naar beneden druppelt.. en Jah, de roosters gaan regelmatig in de afwasmachine, maar iedere week lijkt me toch best vaak. Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of een verklaring weet?

Wij zitten nu te denken over een nieuwe unit, maar ik vind het zo'n gedoe.. als er wellicht een andere tip is hoor ik het graag.. :o
Ja en wij hebben een vrij nieuwe...
Volgens onze poetsdame komt het uit het motortje... mijn man zegt dat dat niet kan en ik zelf heb geen idee. Het is iets vettigs, het lijkt wel "schoon" (helder) zeg maar, het is geen oud vet ofzo, althans zo ziet het er niet uit en het ruikt ook niet oud.

Bij ons is het niet de afvoer, het lijkt wel of het zeg maar blijft plakken en dan naar beneden drupt. Overigens met 1 keer in de 2 weken de roosters komt t er niet doorheen. Als we langer wachten wel. Ik haal af en toe met een tissue de vettigheid weg.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 2 augustus 2020 @ 11:24:50 #21
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194366675
Wat :D zo vaak in de vaatwas.

Ik haal standaard na iedere keer koken een doekje over fornuis, tegels en dan de roosters.
In de vaatwas gaan ze echt amper.
pi_194367017
Ik stop de filters heel weinig in de vaatwasser. Want plafondunit dus kan er slecht bij. Maar er lekt niks. Is de motor wel krachtig genoeg?

Of lekt de motor zelf? Zit dat iets van smeermiddel in? Lijkt mij eigenlijk niet. Ik zal contact opnemen met de leverancier.
  zondag 2 augustus 2020 @ 16:30:36 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194371244
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 11:50 schreef F_r het volgende:
Ik stop de filters heel weinig in de vaatwasser. Want plafondunit dus kan er slecht bij. Maar er lekt niks. Is de motor wel krachtig genoeg?

Of lekt de motor zelf? Zit dat iets van smeermiddel in? Lijkt mij eigenlijk niet. Ik zal contact opnemen met de leverancier.
Dat kan ze vast zelf ook wel.
pi_194371250
Ik stop de roosters in de vaatwasser als de afzuigkap dat aangeeft. Eens in de zoveel maanden is dat.

Bij de oude afzuigkap, met van die wegwerp filtermatten, hing er soms wel een druppel aan de motor. Dat kwam niet uit de motor maar is aangekoekte vettigheid van het koken wat gaat druppen als de motor warm wordt.
pi_194372402
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat kan ze vast zelf ook wel.
_O-
  Moderator zondag 2 augustus 2020 @ 18:30:34 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194373302
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat kan ze vast zelf ook wel.
:') _O-

Even een vraagje: woont iemand hier toevallig in Amerongen? Wij hebben een huis op het oog en ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft hoe het is om er te wonen. Ik ken het dorp aardig goed want ik ben er in de omgeving opgegroeid. Ik heb er vaak gefietst en gegeten. Maar is het ook leuk wonen? Ben benieuwd of iemand ervaringen heeft, mag natuurlijk ook per PB!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194373507
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

:') _O-

Even een vraagje: woont iemand hier toevallig in Amerongen? Wij hebben een huis op het oog en ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft hoe het is om er te wonen. Ik ken het dorp aardig goed want ik ben er in de omgeving opgegroeid. Ik heb er vaak gefietst en gegeten. Maar is het ook leuk wonen? Ben benieuwd of iemand ervaringen heeft, mag natuurlijk ook per PB!
Ik ben zelf niet bekend met Amerongen, maar ik vind dat altijd best een tricky vraag. Ik woon bijvoorbeeld met veel plezier in Rotterdam Zuid en tegelijkertijd zien een hoop mensen een huis daar niet zitten :)

Wij hadden ook een huis op het oog. Weliswaar hier vlakbij, maar beiden kenden we de buurt helemaal niet. Paar keer rondgelopen en dan heb je wel een beetje een idee voor jezelf of je het wat vindt of niet. Denk bijvoorbeeld aan hoe de buurt eruit ziet en hoe de inrichtingen van woningen eruit zien. Maw, is het een nette buurt of niet. Voldoet het aan wat jullie graag zien. Het beste met zoiets is om op je eigen gevoel af te gaan in plaats van af te gaan op meningen van anderen. Hoe je het wendt of keert, een huis kopen is altijd een risico.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 02-08-2020 18:51:30 ]
  Moderator zondag 2 augustus 2020 @ 20:02:06 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194374690
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet bekend met Amerongen, maar ik vind dat altijd best een tricky vraag. Ik woon bijvoorbeeld met veel plezier in Rotterdam Zuid en tegelijkertijd zien een hoop mensen een huis daar niet zitten :)

Wij hadden ook een huis op het oog. Weliswaar hier vlakbij, maar beiden kenden we de buurt helemaal niet. Paar keer rondgelopen en dan heb je wel een beetje een idee voor jezelf of je het wat vindt of niet. Denk bijvoorbeeld aan hoe de buurt eruit ziet en hoe de inrichtingen van woningen eruit zien. Maw, is het een nette buurt of niet. Voldoet het aan wat jullie graag zien. Het beste met zoiets is om op je eigen gevoel af te gaan in plaats van af te gaan op meningen van anderen. Hoe je het wendt of keert, een huis kopen is altijd een risico.
Ik snap wat je bedoelt maar het horen van ervaringen is ook fijn. In jouw voorbeeld zouden mensen die nooit in Rotterdam Zuid willen wonen misschien overgehaald worden door goede ervaringen ;)

We zijn gisteren ook even gaan kijken om de sfeer te proeven en dat beviel goed (wat een rust!!). Daarnaast ken ik het dorp ook wel weer goed genoeg om te weten dat we er wel zouden kunnen aarden :)

Ik ben ook vooral benieuwd naar wat inwoners van de voorzieningen vinden. Zo heb je er 3 basisscholen waarvan 2 christelijk. Ik zou graag willen weten in hoeverre het geloof op die scholen echt een rol speelt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194375015
Kun je ook de scholen over bellen eventueel. Of de schoolgids lezen op de website, dat geeft vast een indruk. Caesar zit op een katholieke school, maar die is wel katholiek-light, zogezegd. Toen wij een school gingen kiezen hier, trof ik een schoolgids waarin stond dat alle ouders geacht worden één keer per maand op zondag bijeen te komen voor een gebedsbijeenkomst om te bidden voor het welzijn van de leerkrachten, de schoolleiding en de leerlingen. Daar hoefden we dus geen rondleiding aan te vragen en nog steeds meen ik vlammen aan m’n hielen te voelen likken als ik erlangs loop :')
pi_194375146
@MaJo Het is nu overal rustig, want zomervakantie! Dus dat zou ik over 2-3 HN nog eens bekijken.
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:50:16 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194376585
Amerongen is randje biblebelt, dat moet je wel liggen.
En het is een heel klein dorp, iedereen kent iedereen.
De natuur is er wel prachtig O+.

[ Bericht 13% gewijzigd door Burdie op 02-08-2020 21:57:28 ]
KuikenGuppy
  Moderator zondag 2 augustus 2020 @ 22:30:06 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194377386
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:23 schreef Jentin het volgende:
Kun je ook de scholen over bellen eventueel. Of de schoolgids lezen op de website, dat geeft vast een indruk. Caesar zit op een katholieke school, maar die is wel katholiek-light, zogezegd. Toen wij een school gingen kiezen hier, trof ik een schoolgids waarin stond dat alle ouders geacht worden één keer per maand op zondag bijeen te komen voor een gebedsbijeenkomst om te bidden voor het welzijn van de leerkrachten, de schoolleiding en de leerlingen. Daar hoefden we dus geen rondleiding aan te vragen en nog steeds meen ik vlammen aan m’n hielen te voelen likken als ik erlangs loop :')
Dat soort toestanden vind ik dus echt vreselijk :X Ik heb op de sites gekeken van de twee scholen en bij de een stond dat het geschoold is op de Bijbel en bij de ander dat zij vanuit een "open christelijke gedachte" werken. Dat laatste kan ik nog wel mee dealen :)

quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:30 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:MaJo Het is nu overal rustig, want zomervakantie! Dus dat zou ik over 2-3 HN nog eens bekijken.
Dat is waar, maar het is er sowieso nu al rustiger dan bij ons waar het nu ook "rustig" is. Maar zeker goed om op verschillende momenten te gaan kijken :Y

quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:50 schreef Burdie het volgende:
Amerongen is randje biblebelt, dat moet je wel liggen.
En het is een heel klein dorp, iedereen kent iedereen.
De natuur is er wel prachtig O+.
Dat interesseert me niet zo, zo lang het maar niet de bible belt zelf is :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 3 augustus 2020 @ 08:44:57 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194380628
Ik belde net de huisarts. Zeven wachtenden voor me... #wachtmuziekje
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194381068
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 08:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik belde net de huisarts. Zeven wachtenden voor me... #wachtmuziekje
Herkenbaar. Bij ons hebben ze er een handje van dat ze je terug willen bellen. Vorige keer was dat 3 kwartier later... Je hebt ook nog een optie dat je wacht tot je iemand aan de lijn krijgt, maar dan krijg je te horen dat het te druk is :')
pi_194381096
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 09:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Herkenbaar. Bij ons hebben ze er een handje van dat ze je terug willen bellen. Vorige keer was dat 3 kwartier later... Je hebt ook nog een optie dat je wacht tot je iemand aan de lijn krijgt, maar dan krijg je te horen dat het te druk is :')
Moet je nagaan dat dat je werk zal zijn. Dat je altijd weet dat je 's morgens tussen 8 en 9 zoveel mensen aan de telefoon hebt dat het eigenlijk niet te doen is. Die gedachte maakt mij altijd wat meer begripvol, want ik zou niet in hun schoenen willen staan.
pi_194381123
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 09:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Moet je nagaan dat dat je werk zal zijn. Dat je altijd weet dat je 's morgens tussen 8 en 9 zoveel mensen aan de telefoon hebt dat het eigenlijk niet te doen is. Die gedachte maakt mij altijd wat meer begripvol, want ik zou niet in hun schoenen willen staan.
Dit voorbeeld was smiddags. Smorgens neem ik al niet eens meer de moeite. Mijn dochter had toen een aanvaring met een hond (zag er erger uit dan dat het uiteindelijk was) en ik heb die 3 kwartier niet eens afgewacht. Gewoon naar de praktijk gegaan.
pi_194381225
Onze huisarts heeft voor spoedgevallen een keuze in het menu die voorrang krijgt.
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:10:25 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194381494
Ja hier ook, maar ik was geen spoed. Dus maar gewoon netjes gewacht.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194381618
bij ons is maandagmorgen altijd dramatisch bij de huisarts, de andere dagen gaat het eigenlijk prima.

Pff, eerste dag weer werken na vakantie, moeilijk om er weer in te komen....
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:25:19 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_194381639
Hier in het ziekenhuis op de prikpost is het vandaag ook erg interessant. Gigantische hoeveelheid mensen. En daardoor vergaten ze me ook op te roepen na een uur voor de tweede bloedafname :')
Ik heb werkelijk nog nooit zoveel volk gezien op een priklocatie.
disclaimer
pi_194381647
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:10 schreef Tink89 het volgende:
Ja hier ook, maar ik was geen spoed. Dus maar gewoon netjes gewacht.
Normaal wacht ik ook netjes, maar dit accident was ook daadwerkelijk smiddags gebeurd :) Met een huilend kind en verwondingen op haar zij vond ik 3 kwartier wachten wat te gortig.

We hebben een eigen huisarts, maar die zien we eigenlijk amper. Het is meer wie er vrij is, die krijg je. Geen idee of dat gangbaar is bij grotere praktijken, maar ik vind dat persoonlijk niet zo prettig. Misschien dat ik op zoek ga naar een meer kleinschalige praktijk.
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:30:02 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194381690
ik heb verder niks te klagen hoor. Altijd dezelfde dag nog terecht bijvoorbeeld en ze zijn tot nu toe heel aardig en meedenkend. En met al die wachtenden was ik nog binnen een half uur de beurt.

Elke keer een andere arts lijkt me wel vervelend eigenlijk, vooral als het er echt veel zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194381708
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:23 schreef Jentin het volgende:
Kun je ook de scholen over bellen eventueel. Of de schoolgids lezen op de website, dat geeft vast een indruk. Caesar zit op een katholieke school, maar die is wel katholiek-light, zogezegd. Toen wij een school gingen kiezen hier, trof ik een schoolgids waarin stond dat alle ouders geacht worden één keer per maand op zondag bijeen te komen voor een gebedsbijeenkomst om te bidden voor het welzijn van de leerkrachten, de schoolleiding en de leerlingen. Daar hoefden we dus geen rondleiding aan te vragen en nog steeds meen ik vlammen aan m’n hielen te voelen likken als ik erlangs loop :')
Is dat een reformatorische school?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_194381802
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:31 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Is dat een reformatorische school?
Nee, dat niet. Ze horen bij dezelfde scholengroep als een andere christelijke school hier, maar die is beduidend minder fanatiek. De reformatorische scholen hier (Zeeland) zitten in de kleine kernen.
pi_194382069
Wij hebben hier zo’n Christelijke-Reformatorische school (Zeeland)
Keek net op de site. Daar staat de Bijbel ook genoemd in de slogan voor de kinderen.
Je moet dus wel echt vrij fanatiek zijn als je daar je kinderen heen stuurt.
Naast onze openbare basisschool is ook een Christelijke school maar daar zitten ook genoeg niet-gelovige kinderen. Is allemaal wat softer. :)
pi_194382108
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Normaal wacht ik ook netjes, maar dit accident was ook daadwerkelijk smiddags gebeurd :) Met een huilend kind en verwondingen op haar zij vond ik 3 kwartier wachten wat te gortig.

We hebben een eigen huisarts, maar die zien we eigenlijk amper. Het is meer wie er vrij is, die krijg je. Geen idee of dat gangbaar is bij grotere praktijken, maar ik vind dat persoonlijk niet zo prettig. Misschien dat ik op zoek ga naar een meer kleinschalige praktijk.
Wij hebben een huisartsenpraktijk waar eigenlijk 3 praktijken in 1 zitten. Volgens mij hebben ze allemaal 1 of 2 huisartsen. Maar je zit dus bij je eigen deel zeg maar. Dus je ziet de andere husiartsen niet, of het moet in de vakantie zijn. Ze hebben ook alle drie een eigen telefoonnummer en eigen assistentes. Maar het is een soort 3 in 1 praktijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194382191
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:25 schreef SQ het volgende:
Hier in het ziekenhuis op de prikpost is het vandaag ook erg interessant. Gigantische hoeveelheid mensen. En daardoor vergaten ze me ook op te roepen na een uur voor de tweede bloedafname :')
Ik heb werkelijk nog nooit zoveel volk gezien op een priklocatie.
Dan ga ik later in de week wel
  maandag 3 augustus 2020 @ 11:24:30 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194382356
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:04 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben hier zo’n Christelijke-Reformatorische school (Zeeland)
Keek net op de site. Daar staat de Bijbel ook genoemd in de slogan voor de kinderen.
Je moet dus wel echt vrij fanatiek zijn als je daar je kinderen heen stuurt.
Naast onze openbare basisschool is ook een Christelijke school maar daar zitten ook genoeg niet-gelovige kinderen. Is allemaal wat softer. :)
De kans is groot dat je je kind helemaal niet naar een reformatorische school kunt sturen als je niet naar de juiste kerk gaat.
En als je zelf wel eens een broek draagt kun je het helemaal vergeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194382417
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kans is groot dat je je kind helemaal niet naar een reformatorische school kunt sturen als je niet naar de juiste kerk gaat.
En als je zelf wel eens een broek draagt kun je het helemaal vergeten.
Ik ken wat mensen die hun kinderen op reformatorische scholen hebben (waaronder mijn broer) en nee, zo is het nu ook weer niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 3 augustus 2020 @ 11:31:33 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194382469
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:28 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik ken wat mensen die hun kinderen op reformatorische scholen hebben (waaronder mijn broer) en nee, zo is het nu ook weer niet.
Ik weer dat je op de reformatorische school in Amersfoort en Kootwijkerbroek niet wordt toegelaten als je niet bij de juiste kerk zit.
En moeders in spijkerbroek is ook een afwijzing.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194382545
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weer dat je op de reformatorische school in Amersfoort en Kootwijkerbroek niet wordt toegelaten als je niet bij de juiste kerk zit.
En moeders in spijkerbroek is ook een afwijzing.
Meestal hanteren ze inderdaad een lijst met kerken waar de ouders lid van moeten zijn. Maar dat verschilt ook per school. Wat betreft kleding: als je altijd in een spijkerbroek loopt, dan klopt dat meestal al niet met lidmaatschap van een van deze kerken. Maar dat je in vrije tijd wel eens een broek draagt, is niet het punt natuurlijk. Een collega van mij heeft vaak nette broeken aan, toch zitten al haar vier kinderen op reformatorische scholen (en geeft zij zelf dus les op een openbare school, wat ik wel grappig vind).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_194382911
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kans is groot dat je je kind helemaal niet naar een reformatorische school kunt sturen als je niet naar de juiste kerk gaat.
En als je zelf wel eens een broek draagt kun je het helemaal vergeten.
Dat zal vast weleens zo zijn, maar denk niet bij deze school. Mijn buurmeisje zit er ook en ik zie haar moeder toch regelmatig gewoon in een broek lopen en modern gekleed.
Verder ‘merk’ je niet aan haar dat ze van ‘de zwarte kousen’ is. :P
pi_194383106
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weer dat je op de reformatorische school in Amersfoort en Kootwijkerbroek niet wordt toegelaten als je niet bij de juiste kerk zit.
En moeders in spijkerbroek is ook een afwijzing.
Lodo's *O* . Maar je weet vast ook wel dat de dames zich vaak vlak voor school of in de bus even snel omkleden. Rok erover, broek uit en klaar :').
pi_194383135
Zijn hier trouwens niet-gelovigen die hun kind wel op een Christelijke school hebben?
Hoe doe je dat met dingen die zij daar leren/meekrijgen? :)
pi_194383148
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:21 schreef vencodark het volgende:
Zijn hier trouwens niet-gelovigen die hun kind wel op een Christelijke school hebben?
Hoe doe je dat met dingen die zij daar leren/meekrijgen? :)
Ik

T zit op protestants christelijk.

Ze hebben een dienst met Pasen en kerst. Verder weinig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194383192
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar vroeger op mijn openbare school kregen we elke donderdagmiddag godsdienstles. 1x per maand speelden we als klas een bijbels verhaal na. Ik vond dat heel leuk kan ik me herinneren :)

Ik hoefde dus niet naar een christelijke school om iets van godsdienst mee te kunnen krijgen.
pi_194383260
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:21 schreef vencodark het volgende:
Zijn hier trouwens niet-gelovigen die hun kind wel op een Christelijke school hebben?
Hoe doe je dat met dingen die zij daar leren/meekrijgen? :)
Ja, wij. Maar wel een christelijke school in een stad. Bij pns op school ook veel islamitische kinderen en kinderen met 2 mama's. Kerst en pasen worden gevierd, carnaval niet. Soms wordt er gebeden voor de lunch, mijn kinderen zijn dan gewoon stil.

Wat ik vervelender vond was het vriendje van oudste die een heel verhaal had over corona en god. Kind kwam overstuur thuis of we alsjeblieft in god konden geloven omdat we dan niet dood gaan aan corona. Maar ja, dat is natuurlijk niet voorgehouden aan een christelijke school. En ja, wil het geloof van vriendje ook niet afvallen want dat is natuurlijk wel zijn waarheid. Dus dat vond ik wel een lastige.
pi_194383644
Mijn kind gaat ook naar een christelijke school hoewel we zelf niet gelovig zijn. Het gevoel bij deze school was heel goed en hun onderwijskundige ideeën spreken ons erg aan. Dat vonden we belangrijker dan of er wel of niet met Pasen een Jezus aan het klimrek in de gymzaal hangt (want dat is wat er volgens I nu gebeurt met Pasen :+).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_194383705
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:21 schreef vencodark het volgende:
Zijn hier trouwens niet-gelovigen die hun kind wel op een Christelijke school hebben?
Hoe doe je dat met dingen die zij daar leren/meekrijgen? :)
B zit op een Christelijke school, een light versie. Hij komt wel eens thuis met liedjes over Jezus of bijbelverhalen. Maar ze verpakken het in een verhaal.
Ik ben zelf Katholiek opgevoed en herken veel. Ik vind ook weinig mis met de Christelijke waardes die hij leert. Normale normen en waarden wat mij betreft.

Maar nogmaals het is een light versie, in dezelfde stichting zitten strengere scholen.
pi_194383948
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, wij. Maar wel een christelijke school in een stad. Bij pns op school ook veel islamitische kinderen en kinderen met 2 mama's. Kerst en pasen worden gevierd, carnaval niet. Soms wordt er gebeden voor de lunch, mijn kinderen zijn dan gewoon stil.

Wat ik vervelender vond was het vriendje van oudste die een heel verhaal had over corona en god. Kind kwam overstuur thuis of we alsjeblieft in god konden geloven omdat we dan niet dood gaan aan corona. Maar ja, dat is natuurlijk niet voorgehouden aan een christelijke school. En ja, wil het geloof van vriendje ook niet afvallen want dat is natuurlijk wel zijn waarheid. Dus dat vond ik wel een lastige.
Ik zou er geen probleem mee hebben om dan tegen mijn kind te zeggen dat die uitspraak totale onzin is. Dat is het ook, ook onder gelovigen. Geloven in God betekent niet dat je niet dood kunt gaan aan een ziekte, dat weten zij ook. Bij al die bejaarden in verzorgingstehuizen die aan corona zijn gestorven, zaten ongetwijfeld ook heel wat gelovigen. De zogenaamde waarheid van een ander hoef jij niet te ondersteunen. In dit geval zou ik het wellicht zelfs aankaarten bij de juf/meester, want het is niet oke dat een kind in de klas andere kinderen zo bang maakt met dit soort verhalen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_194384012
Wij zijn niet gelovig, maar T gaat wel naar een katholieke school. Er worden bijbelverhalen gelezen en ze hebben vieringen. Ik vind het vooralsnog vooral erg grappig. Laatst in het park zagen we politie, en T: 'mama, vroeger zorgde jezus voor alle mensen. Nu is hij dood, en zorgt gelukkig de politie voor ons'...
pi_194384026
I zit niet op een christelijke school, maar wij hebben haar afgelopen jaar wel zelf de kinderbijbel voorgelezen. Ze heeft er belangstelling voor en het past wel bij de algemene ontwikkeling, vinden wij. Wij zijn allebei gelovig opgevoed en vinden het wel belangrijk dat de kinderen weten wat het inhoudt, en dat ze het herkennen en snappen.
Maar I gaat er wel heel serieus in op. Ze wil alles weten, op vakantie wil ze ieder kerkje in, we moeten dan alles uitleggen en ze ging zelfs in een kapelletje zitten bidden. Ze weet overigens wel dat wij niet geloven. En daar is ze het niet mee eens. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:01:02 #63
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194384406
Mijn 6 jarige zit op een katholieke basisschool. Tot voor kort ging school alleen met kerstviering naar de kerk, maar vanaf komend schooljaar willen ze hun identiteit wat verder uitbreiden. Dus ipv met kerst ook met Pasen naar de kerk en vanaf groep 5 of 6 (ik twijfel), willen ze 'levensbeschouwelijke vorming' opnemen in hun lespakket. Zolang het geloof niet wordt 'opgedrongen', vindt ik het prima. Het hoort in mijn ogen toch een beetje bij de normen en waarden van de samenleving.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator maandag 3 augustus 2020 @ 14:10:05 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194384536
Bedankt voor alle ervaringen! Helaas net een mailtje ontvangen dat het nieuwbouwproject "on hold" is gezet omdat er te weinig interesse voor is -O- Maar aangezien we toch wel in die buurt gaan zoeken zijn de ervaringen met christelijke scholen sowieso wel mooi meegenomen ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194384560
Hier heel bewust voor een openbare school gekozen (10min lopen, drukke weg) ipv de Christelijke (2min lopen, zelf naar school kunnen).
Ik heb zelf hele nare ervaringen meegemaakt op mijn Christelijke basisschool en m'n geloof is me daar zelfs afgenomen -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194384677
S zit op een protestants christelijke school. Wij hebben verder niks met het geloof. Het gevoel op de school was meteen goed. Ik vind t vooral erg leuk dat ze een hele creatieve school zijn. Dat S ook wat leert over het geloof is mooi meegenomen.
pi_194385378
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:23 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik zou er geen probleem mee hebben om dan tegen mijn kind te zeggen dat die uitspraak totale onzin is. Dat is het ook, ook onder gelovigen. Geloven in God betekent niet dat je niet dood kunt gaan aan een ziekte, dat weten zij ook. Bij al die bejaarden in verzorgingstehuizen die aan corona zijn gestorven, zaten ongetwijfeld ook heel wat gelovigen. De zogenaamde waarheid van een ander hoef jij niet te ondersteunen. In dit geval zou ik het wellicht zelfs aankaarten bij de juf/meester, want het is niet oke dat een kind in de klas andere kinderen zo bang maakt met dit soort verhalen.
Het lag natuurlijk wel wat genuanceerder dan dat ik hier in 1 regel neerschrijf. Bovendien ben ik er niet zelf bij geweest dus ik weet ook niet wat hij exact heeft gezegd. Maar er zijn genoeg mensen die geloven in hel en verdoemenis voor ongelovigen.

Wij hebben in elk geval een goed gesprek gehad over verschillende geloven. Daarna leek reïncarnatie hem wel wat }:|
pi_194386213
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:21 schreef vencodark het volgende:
Zijn hier trouwens niet-gelovigen die hun kind wel op een Christelijke school hebben?
Hoe doe je dat met dingen die zij daar leren/meekrijgen? :)
Hier ook het geval, met een katholieke school dan dus. Als hij ergens naar vraagt, zeggen wij iets als ‘Er zijn mensen die geloven dat ... Wij denken dat het ... zit. Iedereen mag dat zelf kiezen.’
Het is verder niet echt een issue voor hem. Ze bidden voor het eten, hij is dan even stil. Hij zingt nu en dan eens een vrolijk liedje over Jezus die z’n beste vriendje is. Ze vieren kerstmis in de oude katholieke kerk naast de school, met een heuse avondmis na het kerstdiner.
Ik vind het wel fijn dat hij zo heel ongedwongen wat meekrijgt van het geloof en dat hij later niet op Dumpert belandt met zo’n Hart van Nederland-interview waarin hij verklaart dat ‘pasen iets is met Jezus die opstond voor een goed ontbijtje onder een chocoladekruis. Toch? Niet? Is dat pinksteren?’
pi_194386812
Wij zijn ook net in een biblebelt durp gaan wonen (vanuit Rotterdam) alles dicht op zondag, veel brave gezinnen die aan de wandel gaan op zondag. En ook heeft het kdv een reformatorische groep. Wel geinig om te zien dat die leidsters idd allemaal in lange rokken werken (ook die van 20). De groep van mijn zoontje zit in t gebouw ernaast, wordt verder ook niet gemengd oid (met je ongevaccineerde kinderen :{w :P )

Hier overigens ook een flink christelijke en een openbare school, dus we gaan eerst op die eerste n rondleiding doen, eens kijken of dat wat is :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194386846
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:38 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij zijn ook net in een biblebelt durp gaan wonen (vanuit Rotterdam) alles dicht op zondag, veel brave gezinnen die aan de wandel gaan op zondag. En ook heeft het kdv een reformatorische groep. Wel geinig om te zien dat die leidsters idd allemaal in lange rokken werken (ook die van 20). De groep van mijn zoontje zit in t gebouw ernaast, wordt verder ook niet gemengd oid (met je ongevaccineerde kinderen :{w :P )

Hier overigens ook een flink christelijke en een openbare school, dus we gaan eerst op die eerste n rondleiding doen, eens kijken of dat wat is :Y
Zo, dat is wel heel wat anders dan :) Vanwaar die keuze om juist daar naartoe te verhuizen?
pi_194386917
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zo, dat is wel heel wat anders dan :) Vanwaar die keuze om juist daar naartoe te verhuizen?
Van een klein appartement naar een mooi nieuwbouwhuis :Y giga overgang, maar zoveel fijner dan ik me kon voorstellen, de rust, stilte, niet elke twee tellen je hart vasthouden omdat er een of andere onverlaat de hoek om komt scheuren met een golfje. Kind kan lekker buiten spelen, buren letten een beetje op elkaars kinderen.


Het is jammer dat er niet meer op elke straathoek een koffietentje zit, maar tegelijkertijd geeft het ook wel rust op een gekke manier, je "hoeft" niet de hele tijd van jezelf.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194387000
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:00 schreef Jentin het volgende:

[..]
Ik vind het wel fijn dat hij zo heel ongedwongen wat meekrijgt van het geloof en dat hij later niet op Dumpert belandt met zo’n Hart van Nederland-interview waarin hij verklaart dat ‘pasen iets is met Jezus die opstond voor een goed ontbijtje onder een chocoladekruis. Toch? Niet? Is dat pinksteren?’
Da's ook geen garantie dat het zo blijft.. Ik zat zelf op een katholieke basisschool, maar weet eerlijk gezegd echt niet meer precies waar al die gelovige feestdagen nou ook al weer voor zijn. Al zou ik bovenstaande dan ook weer niet zeggen :+ .

Ik weet nog heel goed dat ik toen ik 16 was voor maatschappijleer een "maatschappelijke stage" ging lopen op mijn oude basisschool bij mijn oude kleuterjuf, en dat het me toen pas opviel dat er daadwerkelijk wat met geloof gedaan werd (bij het voorlezen verhaaltjes met duidelijk gelovige inslag bv). Dat had ik me dus als kind nooit gerealiseerd/was ik me nooit bewust van geweest, en had ik ook totaal niks van onthouden. We zaten wel met Pasen en kerst in de kerk, en zongen dan ook wel liedjes, maar ik heb daar blijkbaar nooit heel duidelijk van geregistreerd waarvoor of waarom eigenlijk.

Maar dat kan ook zijn omdat het misschien ook niet zo expliciet benoemd is, of ik er gewoon geen interesse in had en er dus geen dingen over vroeg of zo.
pi_194387029
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Da's ook geen garantie dat het zo blijft.. Ik zat zelf op een katholieke basisschool, maar weet eerlijk gezegd echt niet meer precies waar al die gelovige feestdagen nou ook al weer voor zijn. Al zou ik bovenstaande dan ook weer niet zeggen :+ .

Ik weet nog heel goed dat ik toen ik 16 was voor maatschappijleer een "maatschappelijke stage" ging lopen op mijn oude basisschool bij mijn oude kleuterjuf, en dat het me toen pas opviel dat er daadwerkelijk wat met geloof gedaan werd (bij het voorlezen verhaaltjes met duidelijk gelovige inslag bv). Dat had ik me dus als kind nooit gerealiseerd/was ik me nooit bewust van geweest, en had ik ook totaal niks van onthouden. We zaten wel met Pasen en kerst in de kerk, en zongen dan ook wel liedjes, maar ik heb daar blijkbaar nooit heel duidelijk van geregistreerd waarvoor of waarom eigenlijk.
Ik denk ook dat als je dat soort dingen niet ook thuis met je gezin doet, dat het inderdaad iets is wat kinderen vooral koppelen aan school en hoe dat daar gaat :Y.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194387201
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Da's ook geen garantie dat het zo blijft.. Ik zat zelf op een katholieke basisschool, maar weet eerlijk gezegd echt niet meer precies waar al die gelovige feestdagen nou ook al weer voor zijn. Al zou ik bovenstaande dan ook weer niet zeggen :+ .
Dat realiseer ik me uiteraard :+ Maar alle beetjes helpen. En aangezien z’n papa als een brave katholiek is opgevoed, hebben we back-up thuis.
pi_194387229
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Het is jammer dat er niet meer op elke straathoek een koffietentje zit, maar tegelijkertijd geeft het ook wel rust op een gekke manier, je "hoeft" niet de hele tijd van jezelf.
dit inderdaad! Ik moest eerst best wennen in m’n dorp maar vind nauwelijks keuze ook heerlijk overzichtelijk.
En inmiddels ken ik genoeg mensen om bij die ene koffietent/kroeg die er wél is altijd wel een bekende tegen te komen 😍

En voor de opsom: een rits aan scholen hier met grondslag van het een of ander, mijn kinderen zitten op de enige openbare. Bewuste keuze voor déze school, niet voor het feit dat ie openbaar is.

Heb zelf de eerste anderhalf jaar op een pc basisschool gezeten en ik ken de liedjes na ruim 30 jaar nog steeds :o
pi_194387254
Oh en waar ik voor kwam: bedankt nog voor de kraamcadeautips! Heb een hoop goeie suggesties erbij ^O^ Ik hak de knoop door als het kindeke er is :)
pi_194387285
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:05 schreef Jentin het volgende:

[..]

Dat realiseer ik me uiteraard :+ Maar alle beetjes helpen. En aangezien z’n papa als een brave katholiek is opgevoed, hebben we back-up thuis.
Ah, dat scheelt denk ik wel ja. Mijn vader is geloof ik wel gelovig opgevoed, maar beide ouders hebben er zelf absoluut niks mee en ik geloof ook niet dat zij de behoefte hadden mij er wel dingen over uit te leggen. En inderdaad, anders weet 'ie het in elk geval nu ;).

Ben het zelf overigens wel met je eens, hoor, ik zou denk ik als ik kinderen krijg ook het wel mooi vinden als ze van (verschillende) geloven zouden leren waar die voor staan en wat er met die feestdagen gevierd wordt. En ik vind hoe jullie daar mee omgaan, de 'sommige mensen denken dat ..., Wij denken dat ..., iedereen mag zelf kiezen', erg mooi! :Y
pi_194387424
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:07 schreef Mineola het volgende:

Heb zelf de eerste anderhalf jaar op een pc basisschool gezeten en ik ken de liedjes na ruim 30 jaar nog steeds :o
Ikke 9 jaar op een protestantse basisschool en kan de kinderliedjes zo mee-bleren. Ook mijn niet christelijke klasgenoten hebben er leuke herinneringen aan over gehouden. Kerstspel, paas en kerstontbijt en elke ochtend een bijbelverhaal + liedje zingen ed. Geloof 1x per jaar als school naar de kerk.

Ik ben van thuis uit ook protestants opgevoed, mocht van mijn ouders geen spijkerbroek aan naar de kerk (nog al eens ruzie over gehad).
Buren en buurkinderen van refo gezindte waren erg verschillend in omgang en opvattingen. sommigen waren erg gesloten, bij anderen kwamen we bij elkaar gewoon over de vloer en zo. Zijn net mensen ;-).

Ben ergens wel blij dat ik de bijbelbelt uit ben verhuisd het schijnheilige en bemoeien met/ kritiek op de buren als de was op een zomerse zondag buiten hing te drogen mis ik niet. Maar het ons kent ons karakter en elkaar kennen en gemeenschap vormen mis ik wel aan het wonen in een dorp.
pi_194387454
*O* Zit je deur nog op slot? Zit je deur nog op slot? Van je krrkrrkrrr doe hem open voor god *O*

*O* ik heb een lichtje in mn hart en dat is jeeeheeezus *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194387473
haha jaaa!

Jeeezus is een goeeede heeeerder, hij is oooveraaaal
pi_194387562
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:21 schreef vencodark het volgende:
Zijn hier trouwens niet-gelovigen die hun kind wel op een Christelijke school hebben?
Hoe doe je dat met dingen die zij daar leren/meekrijgen? :)
Als islamitisch kind zat ik op een protestantse basisschool. Iedere vrijdag werd er voor gelezen uit de bijbel, er werd stuk gestaan/vieringen verricht bij religieuze feestdagen en we hadden een kerstspel waar ik destijds zelfs Maria heb gespeeld.
Mijn ouders hebben er nooit een punt van gemaakt; integendeel. :)

Gelovige school of niet zal mijn keuze voor U. ook niet beïnvloeden.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 3 augustus 2020 @ 17:34:14 #82
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194387588
Ook zonder een school met gelovige inslag of geloof thuis kan je een kind prima leren wat de oorsprong is van onze feestdagen ;) En hoe wat voor geloven er zijn op deze wereld en hoe je daar respectvol mee omgaat.

Een school die actief met geloof bezig is past totaal niet bij onze opvoeding. Maar dat betekent niet dat mijn kind zonder enig benul er over door het leven gaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 3 augustus 2020 @ 17:52:06 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194387833
Ik heb eigenlijk geen idee of de school hier in het dorp gelovig is. Ik heb het schoolplan gelezen voor we het huis kochten en gekeken naar hoe ze omgaan met pesten, kinderen die wat meer begeleiding nodig hebben omdat ze moeite met de stof of het sociale deel hebben of juist meer uitdaging zoeken. Er is me iig geen zwaar gelovige insteek opgevallen, dus het zal wel meevallen. Wij twijfelen wel nog over de school naast het kdv van prul (2 dorpen verder), omdat de bso in het bos daar zo fantastisch is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:04:15 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_194388017
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:52 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee of de school hier in het dorp gelovig is. Ik heb het schoolplan gelezen voor we het huis kochten en gekeken naar hoe ze omgaan met pesten, kinderen die wat meer begeleiding nodig hebben omdat ze moeite met de stof of het sociale deel hebben of juist meer uitdaging zoeken. Er is me iig geen zwaar gelovige insteek opgevallen, dus het zal wel meevallen. Wij twijfelen wel nog over de school naast het kdv van prul (2 dorpen verder), omdat de bso in het bos daar zo fantastisch is.
Ik denk zelf dat je kind op langere termijn meer baat heeft bij een leuke school dicht bij huis waar kinderen uit de buurt ook heen gaan dan een school ver weg met een leuke bos-bso ;)
disclaimer
pi_194390098
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:22 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Ikke 9 jaar op een protestantse basisschool en kan de kinderliedjes zo mee-bleren. Ook mijn niet christelijke klasgenoten hebben er leuke herinneringen aan over gehouden. Kerstspel, paas en kerstontbijt en elke ochtend een bijbelverhaal + liedje zingen ed. Geloof 1x per jaar als school naar de kerk.

Ik ben van thuis uit ook protestants opgevoed, mocht van mijn ouders geen spijkerbroek aan naar de kerk (nog al eens ruzie over gehad).
Buren en buurkinderen van refo gezindte waren erg verschillend in omgang en opvattingen. sommigen waren erg gesloten, bij anderen kwamen we bij elkaar gewoon over de vloer en zo. Zijn net mensen ;-).

Ben ergens wel blij dat ik de bijbelbelt uit ben verhuisd het schijnheilige en bemoeien met/ kritiek op de buren als de was op een zomerse zondag buiten hing te drogen mis ik niet. Maar het ons kent ons karakter en elkaar kennen en gemeenschap vormen mis ik wel aan het wonen in een dorp.
Dank u voor deze nieuwe morgen
Dank u voor deze nieuwe dag
Dank u dat ik met al mijn zorgen bij u komen mag

8jr Protestantse school
  maandag 3 augustus 2020 @ 20:34:46 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194390156
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:30 schreef F_r het volgende:

[..]

Dank u voor deze nieuwe morgen
Dank u voor deze nieuwe dag
Dank u dat ik met al mijn zorgen bij u komen mag

8jr Protestantse school
Dit zong ik bij mijn katholieke communie ook
pi_194390272
multifunctioneel liedje
pi_194390670
Hahaha ldg, wij moeten elke dag de deur open doen voor Jezus volgens B. Dat is echt zijn lievelingsliedje.

Zijn beste vriendje is overigens Moslim en die krijgt Koran les. B krijgt dus ook best wel wat van dat geloof mee. Ze besteden op school ook aandacht aan het Suikerfeest.

En verder kozen wij de dichtsbijzijnde school van de 2 die plek hadden. Ze voelden beide goed, maar de Openbare was verder weg en voelde voor ons te chaotisch aan. Nog geen spijt van, B is er op zijn plek.

En hoi vanaf de camping! Wat kunnen kinderen lawaai maken he. Die van ons ook uiteraard.
pi_194390760
Ik heb er 20 jaar katholiek onderwijs opzitten. Nog steeds overtuigd atheist :6
pi_194390884
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat je kind op langere termijn meer baat heeft bij een leuke school dicht bij huis waar kinderen uit de buurt ook heen gaan dan een school ver weg met een leuke bos-bso ;)
Niet alleen je kind, maar je zelf ook denk ik. Zeker als je meer kinderen hebt lijkt de logistiek me een flinke klus als ze op autorij afstand op school zitten. Dan wil de een ergens spelen en de ander niet of andersom.

Met het kdv vind ik de aansluiting in het dorp al tof. Dat je in de supermarkt of op andere plekken kinderen tegen komt en ik via mijn kind leer wie het zijn. Zo kwamen we laatst bij de ijssalon in een half uur tijd wel 6 groepsgenootjes van het kdv tegen, vind ik leuk!
En dat groepsgenootjes met hun papa of mama kaartjes in de brievenbus komen stoppen voor de geboorte van haar zusje. O+

Maar goed ik ben ook niet anders gewend dan dat iedereen gewoon in het dorp naar school gaat tenzij het kind daar niet mee kan komen. Lijkt me ingewikkeld als er heel veel keuze is.
  maandag 3 augustus 2020 @ 21:17:09 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_194391003
ik vind het ook echt een ontzettende verademing om de school op loopafstand te hebben O+

Zo ook de kinderopvang, het liefst zo dicht mogelijk bij huis altijd :)
disclaimer
  maandag 3 augustus 2020 @ 21:19:56 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194391062
Dat snap ik ook wel hoor Nolita, maar toch ben ik met ons kdv op 12 autominuutjes wel echt zo blij. Die buitenruimte, modder, allerlei beestjes, hutten bouwen, in bomen klimmen, buitenbedjes in overvloed... Ik vond die bij ons in het dorp daarin wel minder, nog los van dat ze een mega wachtlijst hadden. Prul blijft daar dus sowieso tot ze vier is.

En bij de bso heb ik laatst binnen gegluurd toen ik bij de bieb was (op zaterdag, ik heb geen kindjes staan begluren) en dat vond ik zo schools en zo weinig ruimte... Maar misschien ben ik te kritisch en verwend. Ik ons oude dorp zaten vijf basisscholen op fietsafstand met bijna allemaal ook een kdv en bso.

Anyway, over dik twee jaar hoeven we pas een definitieve knoop door te hakken en dan zien we wel. Vooralsnog hoop ik op een oplossing met school hier in het dorp en bos-bso verderop. Misschien hebben er meer kindjes interesse en kunnen ze ze oppikken met het busje ofzo. Het is maar zijn klein stukje rijden...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194392333
Hier is in de buurt ook veel keuze. We hebben op 3 scholen gekeken, vrije school, montessori en een christelijke school (het totale aanbod is minstens 10 scholen op 10-15 min fietsen denk ik). Vrije school en christelijke school zitten op 2 min lopen, maar de klik was er niet. Ik ben zelf christelijk opgevoed en ik heb op een protestants-christelijke school gezeten (iets anders was ook geen optie voor mijn ouders), maar vriend heeft er helemaal niks mee. Wegens ‘lekker dichtbij’ wel gaan kijken en het was wel onze back-up keuze als we niks beters zouden vinden. Maar bij de Montessorischool was de klik er gelukkig wel meteen. Deze school zit op ca. 7 min fietsen. Minpuntje is wel dat vriendjes die juist net de andere kant op wonen, best een eindje weg zitten. Niemand woont op loopafstand, dat vind ik wel jammer.

En er wordt echt niks aan geloof gedaan. Kerst is echt alleen een lichtjes- en kerstbomenfeest en Pasen gaat alleen over lente, bloemetjes, eitjes en kuikens. Dat vind in eigenlijk wel een gemis. Er wordt zo krampachtig geen aandacht aan besteed dat het een beetje ongeloofwaardig wordt. Er is toch niks mis met het benoemen van de achtergrond van onze feestdagen? Al moet ik toegeven dat het heel lastig is om iets over het geloof te vertellen als je niet wil prediken. Daar worstel ik zelf ook wel eens mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194392439
Misschien alvast promoten daar, kunnen ze alvast gaan werven hier in het dorp. Geen idee of dat al gebeurt?

De Bso vind ik idd ook heel ‘kaal’ ogen ofzo. Komt natuurlijk niet in de buurt van jullie kdv / bso. Heb nog geen ervaringen ermee gehoord, kan ik wel eens navragen.
Ik heb wel het idee dat ze echt niet alleen in die zichtbare ruimte vastzitten, maar daardoor meer er op uit trekken, uitwijken naar een andere plek zoals een speeltuin.
  Moderator maandag 3 augustus 2020 @ 23:15:59 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194392537
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:30 schreef F_r het volgende:

[..]

Dank u voor deze nieuwe morgen
Dank u voor deze nieuwe dag
Dank u dat ik met al mijn zorgen bij u komen mag

8jr Protestantse school
Ik heb zelf nooit op een christelijke school gezeten maar ken deze liedjes ook wel omdat mijn moeder het voor ons zong. Net als "Blij, blij, mijn hart is altijd blij, want Jezus is een vriend van mij". Verder ben ik totaal niet gelovig opgevoed maar mijn moeder vond dit blijkbaar leuke liedjes om voor ons te zingen (zij is wel gelovig opgevoed).

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 21:17 schreef SQ het volgende:
ik vind het ook echt een ontzettende verademing om de school op loopafstand te hebben O+

Zo ook de kinderopvang, het liefst zo dicht mogelijk bij huis altijd :)
Mijn man is ook niet fan van christelijke scholen maar toen hij zag dat de school letterlijk naast ons beoogde huis lag was hij meteen om _O- :') #teamlui Zelf zou ik er wel voor om fietsen, het type school vind ik toch echt belangrijker dan de afstand :+ Mijn man uiteindelijk ook wel hoor maar het leek hem wel heel handig :D Maar goed, plan gaat waarschijnlijk dus niet door -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194392703
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:15 schreef MaJo het volgende:
Mijn man is ook niet fan van christelijke scholen maar toen hij zag dat de school letterlijk naast ons beoogde huis lag was hij meteen om #teamlui Zelf zou ik er wel voor om fietsen, het type school vind ik toch echt belangrijker dan de afstand Mijn man uiteindelijk ook wel hoor maar het leek hem wel heel handig Maar goed, plan gaat waarschijnlijk dus niet door
Klinkt als mijn man. Met als detail dat de openbare school op 2 straten afstand zit dus ook loopafstand.
We zullen volgend jaar wel zien met welke school het beste aanvoelt.
pi_194393753
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:57 schreef Phaidra het volgende:
En er wordt echt niks aan geloof gedaan. Kerst is echt alleen een lichtjes- en kerstbomenfeest en Pasen gaat alleen over lente, bloemetjes, eitjes en kuikens. Dat vind in eigenlijk wel een gemis. Er wordt zo krampachtig geen aandacht aan besteed dat het een beetje ongeloofwaardig wordt. Er is toch niks mis met het benoemen van de achtergrond van onze feestdagen?
Maar licht in duisternis en lente en kuikens zijn óók de achtergrond van onze feestdagen, en ouder ook dan de christelijke grondslag. Dit zijn de aspecten die wij thuis juist benadrukken, want die vinden we belangrijker dan de geboorte- en sterfdag van Jezus (nog daargelaten dat hij hoogstwaarschijnlijk niet eens met kerst geboren is maar het een omvorming is van de Mithrasverering :P ). Maar goed, onze oudste kwam al met verhalen over Jezus terug van zijn openbare school, dus het gemis speelt hier ook niet.
pi_194393939
Wat ik wel storend vind is dat er benoemd wordt dat je op een katholieke basisschool goede normen en waarden mee krijgt. Alsof dit op een openbare school niet zo is :?

Mijn atheïsme gaat zo ver dat ik het kwalijk vind als mijn kinderen op school een verzonnen verhaal mee zouden krijgen als waarheid, puur omdat het toevallig in onze omgeving de norm is. Waren we in het Midden-Oosten geboren was het ineens een andere waarheid.
Ze mogen van mij weten dat er mensen zijn die wel deze ideeën hebben, maar ik ga ze op geen enkele manier die kant op duwen, omdat ik zeker weet dat het onzin is :@

Wat Lunapuella zegt is overigens ook gewoon waar, de feesten die wij vieren zijn een smeltkroes van allerlei geloven en rituelen, niet alleen van het christelijke geloof.

Ikzelf zat overigens op een christelijke basisschool uit praktische overweging, maar zei in groep 1 na het verhaal van de kruisiging van Jezus tegen mijn vader: ‘Dat geloof je toch zelf ook niet?’
Kritisch kind :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194394062
Zo ben ik niet naar de doop van 2 baby's geweest maar wel naar het kerkelijk huwelijk van de ouders. Iets met bewust kunnen kiezen..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194394240
Ik zat zelf op een openbare basisschool en ging naar een katholieke middelbare school. We hadden godsdienst, maar dat was heel breed en dat was helemaal prima. School echt gekozen op sfeer.

Mijn kinderen gaan/gingen naar een openbare basisschool en de oudste zit nu op een christelijke middelbare school.
Ik heb niet de indruk dat het geloof er heel dik bovenop ligt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194394250
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:34 schreef laziness het volgende:
Ook zonder een school met gelovige inslag of geloof thuis kan je een kind prima leren wat de oorsprong is van onze feestdagen ;) En hoe wat voor geloven er zijn op deze wereld en hoe je daar respectvol mee omgaat.

Een school die actief met geloof bezig is past totaal niet bij onze opvoeding. Maar dat betekent niet dat mijn kind zonder enig benul er over door het leven gaat.
Officieel moet elke school aandacht besteden aan de belangrijkste geloofsovertuigingen :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_194394295
Oudste zit op een Rooms-Katholieke school omdat het een fijne school is. Ik kende hem al door een gezin dat ik begeleidde en toen ze een locatie hier in de buurt openden wilde ik Thijs daar graag heen hebben.

De jongste gaat naar speciaal onderwijs en daarvan zit hier in de stad alleen een openbare. We hadden alleen een veel beter gevoel bij de SO-school in een dorp in de provincie dus daar gaat hij heen. Om het vervoer rond te krijgen was het feit dat de oudste ook Christelijk onderwijs volgt (nouja, op een Christelijke school zit) doorslaggevend.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_194394349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:39 schreef Nijna het volgende:
Ik zat zelf op een openbare basisschool en ging naar een katholieke middelbare school. We hadden godsdienst, maar dat was heel breed en dat was helemaal prima. School echt gekozen op sfeer.

Mijn kinderen gaan/gingen naar een openbare basisschool en de oudste zit nu op een christelijke middelbare school.
Ik heb niet de indruk dat het geloof er heel dik bovenop ligt.
Mijn middelbare school was op papier een christelijke maar omdat het de enige middelbare school in de buurt was gingen de kinderen van de openbare basisscholen er ook heen. Godsdienst ging bij ons over allerlei soorten geloven. Toen er ouders waren met klachten is de naam veranderd naar levensbeschouwing, de inhoud bleef hetzelfde.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:56:39 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194394371
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:31 schreef Elleska het volgende:

[..]

Klinkt als mijn man. Met als detail dat de openbare school op 2 straten afstand zit dus ook loopafstand.
We zullen volgend jaar wel zien met welke school het beste aanvoelt.
Dat gaat wel weer erg ver _O- Ik denk als puntje bij paaltje komt dat uiteindelijk toch het type school de doorslag zal geven.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 07:48 schreef LeSage het volgende:
Wat ik wel storend vind is dat er benoemd wordt dat je op een katholieke basisschool goede normen en waarden mee krijgt. Alsof dit op een openbare school niet zo is :?

Mijn atheïsme gaat zo ver dat ik het kwalijk vind als mijn kinderen op school een verzonnen verhaal mee zouden krijgen als waarheid, puur omdat het toevallig in onze omgeving de norm is. Waren we in het Midden-Oosten geboren was het ineens een andere waarheid.
Ze mogen van mij weten dat er mensen zijn die wel deze ideeën hebben, maar ik ga ze op geen enkele manier die kant op duwen, omdat ik zeker weet dat het onzin is :@

Wat Lunapuella zegt is overigens ook gewoon waar, de feesten die wij vieren zijn een smeltkroes van allerlei geloven en rituelen, niet alleen van het christelijke geloof.

Ikzelf zat overigens op een christelijke basisschool uit praktische overweging, maar zei in groep 1 na het verhaal van de kruisiging van Jezus tegen mijn vader: ‘Dat geloof je toch zelf ook niet?’
Kritisch kind :7
Christelijk bedoel je denk ik ;)

Verder ben ik het helemaal met je eens, dat lijkt me niet uitsluitend iets dat geleerd wordt op een christelijke school.

Zelf zat ik op een jenaplanschool en daar vierden we Pasen en kerst met een ontbijtje. Ik kan me niet herinneren dat we verder iets met het geloof deden.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:26:48 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_194394718
Hier in de wijk zijn 3 scholen, waarvan de openbare direct om de hoek zit. Ik heb zelf op een jenaplan gezeten en ben niet eens gedoopt dus ik had de Christelijke school al afgeschreven. We gingen er vanuit dat de kindernaar de openbare school zouden gaan. Maar dat bleek een vreselijke school te zijn. Tweelingen moesten meteen uit elkaar, protocol is protocol. Geen fijne sfeer.

En op de Christelijke school voelde het wel fijn en veilig. Klein en gemoedelijk en een kindgerichte benadering. Maar goed, ik zou mijn kind niet snel naar een Christelijke school in de biblebelt sturen want dat lijkt me wel een verschil.

Ik had vooraf veel vooroordelen over christelijk onderwijs, maar ook over regulier onderwijs trouwens. Maar regulier is ook niet meer wat het vroeger was, ik herken nu ook veel jenaplan invloeden bijvoorbeeld.
pi_194395109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Officieel moet elke school aandacht besteden aan de belangrijkste geloofsovertuigingen :D
Dit inderdaad.
In de kerndoelen staat dat er leerlingen moeten leren over oa de godsdienstige feestdagen en gebruiken. Als ik het goed heb is dit in de onderbouw vooral over het Christendom en later over ook de andere grote godsdiensten.
Dus helemaal onderuit kom je niet ;)

Zelf geef ik les op een Christelijke school. Bij mij in de klas gaat het vooral om respect voor elkaars geloof en ideeën te hebben. Ik heb mooie gesprekken gehad in (vooral) de bovenbouw. Ik “dwing” ook nooit een kind om godsdienstige liedjes mee te zingen of mee te bidden. Maar goed, het is dan ook geen school in de biblebelt ;)
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:28:03 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194395248
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Officieel moet elke school aandacht besteden aan de belangrijkste geloofsovertuigingen :D
Dat weet ik heel goed. Verschilt nogal per school hoeveel aandacht dit daadwerkelijk krijgt trouwens. En de insteek verschilt ook of je dit doet vanuit geen enkele overtuiging of zelf al een overtuiging uitdraagt wat mij betreft.

De reactie was op het feit dat er hier gezegd werd dat op een school met gelovige inslag normen en waarden meegegeven worden en dat men anders onwetend over feestdagen zou eindigen. Dat vind ik wel zo kort door de bocht.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194395506
Levensbeschouwing was, naast natuurkunde en scheikunde, mijn favoriete vak vroeger. Ik vond het machtig interessant, alle andere geloofsovertuigingen enz.
Maar dat zei ik toen uiteraard tegen niemand.
Maar ik ben dan ook echt een nerd.

Ik heb vroeger ook heel wat vrije tijd besteed om in mijn eentje tweestemmig blokfluit te kunnen spelen bijvoorbeeld :P
pi_194395700
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:28 schreef laziness het volgende:

[..]

De reactie was op het feit dat er hier gezegd werd dat op een school met gelovige inslag normen en waarden meegegeven worden en dat men anders onwetend over feestdagen zou eindigen. Dat vind ik wel zo kort door de bocht.
Dat is het natuurlijk ook. Ik chargeerde. Wij kozen voor de katholieke school omdat het klimaat daar ons het meest aansprak, niet omdat ik denk dat de kinderen alleen daar normen en waarden meekrijgen. Ik vind het wel leuk dat de kinderen bepaalde tradities ook echt meemaken (een avondmis, bijvoorbeeld) en er niet alleen over horen.
Ik heb zelf ook op een openbare school gezeten en als die hier niet zo vreselijk troosteloos was geweest, waren mijn kinderen daar misschien wel naartoe gegaan. Had een heel stuk fietsen gescheeld :+
pi_194395720
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat weet ik heel goed. Verschilt nogal per school hoeveel aandacht dit daadwerkelijk krijgt trouwens. En de insteek verschilt ook of je dit doet vanuit geen enkele overtuiging of zelf al een overtuiging uitdraagt wat mij betreft.

De reactie was op het feit dat er hier gezegd werd dat op een school met gelovige inslag normen en waarden meegegeven worden en dat men anders onwetend over feestdagen zou eindigen. Dat vind ik wel zo kort door de bocht.
Ik riep dat ook maar volgens mij wordt het anders begrepen dan ik het bedoelde. Wij zouden zelf nooit voor een Christelijke school kiezen, allebei niet gelovig en een niet traditioneel gezin. Het geloof wordt echter gegoten in een normen en waarden verhaal op deze school ipv hel en verdoemenis.
Daarom vonden we het prima.

Ik mag hopen dat het op elke school wordt geleerd ongeacht inslag van de school.
Wij merken het geloof alleen omdat ze de Christelijke waardes in een normen en waarden verhaal gieten. Dat vind ik prima, als ze gaan bidden en bijbelteksten citeren, wordt het voor mij anders en zou ik een andere school overwegen.
pi_194401895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat gaat wel weer erg ver _O- Ik denk als puntje bij paaltje komt dat uiteindelijk toch het type school de doorslag zal geven.
[..]

Christelijk bedoel je denk ik ;)

Verder ben ik het helemaal met je eens, dat lijkt me niet uitsluitend iets dat geleerd wordt op een christelijke school.

Zelf zat ik op een jenaplanschool en daar vierden we Pasen en kerst met een ontbijtje. Ik kan me niet herinneren dat we verder iets met het geloof deden.
Ik kom uit het zuiden van Brabant, dus hier waren alle basisscholen wel Rooms-Katholiek, eentje openbaar en eentje gereformeerd :D dus vandaar.
Het enige échte ritueel dat ik heb overgenomen van de kerk is carnaval :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:20:12 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194405171
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 18:41 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik kom uit het zuiden van Brabant, dus hier waren alle basisscholen wel Rooms-Katholiek, eentje openbaar en eentje gereformeerd :D dus vandaar.
Het enige échte ritueel dat ik heb overgenomen van de kerk is carnaval :+
Ah ok ^O^ Veel niet gelovige mensen gebruiken namelijk de termen katholiek en christelijk door elkaar en dat verschil is toch best belangrijk :+

Ik vind religie wel heel interessant om te bestuderen. Ik heb ook een jaar religiestudies gedaan, met als richting jodendom. Maar ook veel geleerd over het christendom en de islam. Het fascineert me dus wel maar zodra het opgelegd wordt of heel streng toegepast dan haak ik af :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194421714
Hier een openbare basisschool. Niet bewust voor het type school gekozen maar vooral voor de school an sich (dichtste bij en het beste gevoel er bij, dus keuze was niet heel moeilijk toen. En ook nog steeds blij met de keuze).
Ben zelf wel (niet streng) katholiek opgevoed (en de kinderen in lichte mate).

Was dus wel verbaasd dat kerst op school echt het feest van de kerstman is (wel kerstboom en vrede op aarde en zo) maar het ontstaan van het kerstfeest werd helemaal niet benoemd.

Was ik op zich verbaasd over, maar had er ook helemaal niet bij stil gestaan eerder.
Vind ik het erg? Nee helemaal niet, vertellen we thuis wel. Het commerciële deel laten we er uit ;)
pi_194470537
Nog 1 dagje werken vandaag en dan ook eindelijk vakantie *O*
Al zal het wel een pittig dagje worden met dit weer :P voor ik zo ga eerst nog maar ff afkoelen met de kids hier in het zwembad (meestal pik ik het zwembad alleen ‘s avonds in zodat ik in een hangmatje in het water nog een boek kan lezen 8-) )
pi_194491321
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:26 schreef Kyara het volgende:

Ik had vooraf veel vooroordelen over christelijk onderwijs, maar ook over regulier onderwijs trouwens. Maar regulier is ook niet meer wat het vroeger was, ik herken nu ook veel jenaplan invloeden bijvoorbeeld.
Ik, met een SO-kind, wil je er graag op wijzen dat "regulier" alle "niet speciale scholen" omvat. Dus Christelijk, Katholiek, Jenaplan, Montessori, Openbaar, het is allemaal regulier.

Speciale scholen zijn er in de vorm van speciaal basisonderwijs (SBO), Cluster 1 (blinde/slechtziende kinderen), Cluster 2 (dove, slechthorende kinderen en kinderen met een spraak- of taalontwikkelingsstoornis), Cluster 3 ((zeer) moeilijk lerende kinderen)) en Cluster 4/RENN4 (kinderen met gedragsproblemen).

[/einde ongevraagde uitleg]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_194495096
@amaranta Hoe bevalt de ventilator? *O*
  maandag 10 augustus 2020 @ 22:05:09 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194495591
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:36 schreef vencodark het volgende:
@:amaranta Hoe bevalt de ventilator? *O*
Ik ben in Spanje :7
pi_194495616
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik ben in Spanje :7
Ole! *O*
Fijne vakantie nog. :+
pi_194502686
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:23 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik, met een SO-kind, wil je er graag op wijzen dat "regulier" alle "niet speciale scholen" omvat. Dus Christelijk, Katholiek, Jenaplan, Montessori, Openbaar, het is allemaal regulier.

Speciale scholen zijn er in de vorm van speciaal basisonderwijs (SBO), Cluster 1 (blinde/slechtziende kinderen), Cluster 2 (dove, slechthorende kinderen en kinderen met een spraak- of taalontwikkelingsstoornis), Cluster 3 ((zeer) moeilijk lerende kinderen)) en Cluster 4/RENN4 (kinderen met gedragsproblemen).

[/einde ongevraagde uitleg]
Dankjewel voor je uitleg!
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:38:35 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194502980
Ik snap de verwarring wel, want de overheid gebruikt bijzonder als term voor niet-openbaar: https://www.rijksoverheid(...)-bijzonder-onderwijs

En da's dus niet hetzelfde als speciaal onderwijs. Terwijl de termen bijzonder en speciaal wel op elkaar lijken...

Eigenlijk is er speciaal en regulier en daarbinnen dan bijzonder en niet-bijzonder, toch?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:42:33 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194503043
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:21 schreef vencodark het volgende:
Zijn hier trouwens niet-gelovigen die hun kind wel op een Christelijke school hebben?
Hoe doe je dat met dingen die zij daar leren/meekrijgen? :)
Yep.
Bewust trouwens, om twee redenen;
• ik ben naar een dusdanig slechte openbare school geweest dat ik mijn kinderen nooit naar een openbare school zou sturen (slecht als in: we gingen met vrijwel de hele zesde klas naar dezelfde middelbare en bleven daar vervolgens ook met vrijwel de hele klas in de brugklas zitten :X )
• ik vind het belangrijk dat mijn kinderen in de basis wel een en ander meekrijgen van de bijbel en het geloof, niet omdat ze moeten leren gelovig te zijn maar wel omdat ze moeten leren hoe gelovigen tegen zaken aankijken.

Overigens weerhoudt dat mijn 9-jarige er niet van om heel erg in dinosaurussen geïnteresseerd te zijn, en is het ook geen probleem als hij daar een spreekbeurt over houdt.
Verder snapt hij zelf ook al wel dat die combinatie soms moeilijk kan zijn, gezien zijn constatering "Je zult toch paleontoloog en christen zijn..... dat is lastig" :D

Hij zit op een PC school, de oudste zat de eerste 3 jaar op een katholieke school en daarna op een PC school (verhuizing), de jongste zit ook op een PC school en blijft ondanks de verhuizing op die school.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194503715
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:38 schreef Tink89 het volgende:
Ik snap de verwarring wel, want de overheid gebruikt bijzonder als term voor niet-openbaar: https://www.rijksoverheid(...)-bijzonder-onderwijs

En da's dus niet hetzelfde als speciaal onderwijs. Terwijl de termen bijzonder en speciaal wel op elkaar lijken...

Eigenlijk is er speciaal en regulier en daarbinnen dan bijzonder en niet-bijzonder, toch?
Ook dat nog ja. En dan vind ik scholen als "De Buitenkans" meer onder bijzonder vallen dan "gewoon" Christelijk.
Voor SBO en SO heb je een toelaatbaarheidsverklaring nodig, en voor openbaar en bijzonder niet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:16:05 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194505278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep.
Bewust trouwens, om twee redenen;
• ik ben naar een dusdanig slechte openbare school geweest dat ik mijn kinderen nooit naar een openbare school zou sturen (slecht als in: we gingen met vrijwel de hele zesde klas naar dezelfde middelbare en bleven daar vervolgens ook met vrijwel de hele klas in de brugklas zitten :X )
Dat vind ik wel een beetje alle openbare scholen over één kam scheren....
Het slechte onderwijs wat jij hebt ervaren heeft niks met het openbaar zijn te maken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:30:22 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194505514
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een beetje alle openbare scholen over één kam scheren....
Het slechte onderwijs wat jij hebt ervaren heeft niks met het openbaar zijn te maken.
Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik met mijn kinderen het risico ga nemen dat het nog of weer zo is.
Het is ook geen verwijt, ook geen bewering dat alle openbare scholen slecht zijn, slechts de reden waarom mijn kinderen niet naar een openbare lagere school gaan.

Als mijn lagere school PC, katholiek of Dalton was geweest dan had ik er waarschijnlijk net zo over gedacht mbt die specifieke soort, terwijl dat niets zegt over andere scholen van hetzelfde soort.
Maar ik mag voor mijn kinderen op die specifieke reden die afweging gewoon maken, door mijn ervaring zal ik waarschijnlijk ook niet zo neutraal een openbare school binnenstappen, dus dat maakt het sowieso al lastiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194505823
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:23 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik, met een SO-kind, wil je er graag op wijzen dat "regulier" alle "niet speciale scholen" omvat. Dus Christelijk, Katholiek, Jenaplan, Montessori, Openbaar, het is allemaal regulier.

Speciale scholen zijn er in de vorm van speciaal basisonderwijs (SBO), Cluster 1 (blinde/slechtziende kinderen), Cluster 2 (dove, slechthorende kinderen en kinderen met een spraak- of taalontwikkelingsstoornis), Cluster 3 ((zeer) moeilijk lerende kinderen)) en Cluster 4/RENN4 (kinderen met gedragsproblemen).

[/einde ongevraagde uitleg]
Cluster 3 is niet alleen zeer moeilijk lerend (ZML) maar ook langdurig zieke kinderen (LZK).
pi_194506007
Ik vond het best lastig om een school te kiezen voor onze dochter. Scholen hier in de buurt hebben fikse wachtlijsten, dus wij hadden al rondleidingen toen onze dochter 2,5 was. Wij hadden het beste gevoel bij een Montessori school, maar dat soort onderwijs is niet voor elk kind weggelegd. Wat dat betreft is christelijk onderwijs misschien wel het meest safe wat je kan kiezen.

Nog meer ouders waarvan hun kids naar het Montessori gaan?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:02:09 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_194506099
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vond het best lastig om een school te kiezen voor onze dochter. Scholen hier in de buurt hebben fikse wachtlijsten, dus wij hadden al rondleidingen toen onze dochter 2,5 was. Wij hadden het beste gevoel bij een Montessori school, maar dat soort onderwijs is niet voor elk kind weggelegd. Wat dat betreft is een christelijke school misschien wel het meest safe wat je kan kiezen.

Nog meer ouders waarvan hun kids naar het Montessori gaan?
Mauw heeft 1 jaar montessori gehad maar toen verhuisden we. Ik had weinig behoefte om elke dag vanuit een randgemeente eerst Eindhoven centrum in te moeten om mijn kind naar school te brengen en dan weer terug de stad uit om naar mijn werk te gaan, dat kost je met gemak anderhalf tot 2 uur per dag extra reistijd. Dus toen gingen we naar een "gewone" openbare basisschool en voor ons werkt dit dus echt veel beter :D
Mijn kind kan meer met de heldere regels en structuur. Ik vond zelf de montessorischool ook wel erg chaotisch hoor. 700 leerlingen, een BSO met 75 kinderen tussen de 4 en 8 jaar en ook de wanorde in die klas elke ochtend bij het wegbrengen :D
Ik vond en vind de gedachte van montessori geweldig, en als ze het kleinschaliger zouden aanbieden ergens zou ik het misschien toch ooit weer overwegen.
disclaimer
pi_194506190
Christelijk onderwijs zegt iets over de levensbeschouwing, maar niet per se over de pedagogische aanpak natuurlijk. Ik heb zelf op een katholieke Daltonschool gezeten bijvoorbeeld, mijn kinderen gaan naar een openbare Daltonschool.
pi_194506198
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Mauw heeft 1 jaar montessori gehad maar toen verhuisden we. Ik had weinig behoefte om elke dag vanuit een randgemeente eerst Eindhoven centrum in te moeten om mijn kind naar school te brengen en dan weer terug de stad uit om naar mijn werk te gaan, dat kost je met gemak anderhalf tot 2 uur per dag extra reistijd. Dus toen gingen we naar een "gewone" openbare basisschool en voor ons werkt dit dus echt veel beter :D
Mijn kind kan meer met de heldere regels en structuur. Ik vond zelf de montessorischool ook wel erg chaotisch hoor. 700 leerlingen, een BSO met 75 kinderen tussen de 4 en 8 jaar en ook de wanorde in die klas elke ochtend bij het wegbrengen :D
Ik vond en vind de gedachte van montessori geweldig, en als ze het kleinschaliger zouden aanbieden ergens zou ik het misschien toch ooit weer overwegen.
Fijn dat jullie een school hebben gekozen die beter bij haar past. Dat is echt zoveel waard. Ik herken het chaotische wel en het zou absoluut niet het geschikte onderwijs voor mij zijn. Chaoot is nog net niet mijn tweede naam.... Maar wat jij aankaart is precies wat ik bedoel. Je hebt rondleidingen op scholen en je denkt dat je het beste onderwijs en school kiest voor je kind, maar eigenlijk weet je het gewoon niet. Je gaat voornamelijk op je eigen gevoel af.
pi_194506470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:48 schreef Elleska het volgende:

[..]

Cluster 3 is niet alleen zeer moeilijk lerend (ZML) maar ook langdurig zieke kinderen (LZK).
Ah, oké!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_194506499
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:07 schreef lunapuella het volgende:
Christelijk onderwijs zegt iets over de levensbeschouwing, maar niet per se over de pedagogische aanpak natuurlijk. Ik heb zelf op een katholieke Daltonschool gezeten bijvoorbeeld, mijn kinderen gaan naar een openbare Daltonschool.
Mijn zoon zit ook op een Katholieke Daltonschool. Leuke school tot nu toe en sinds januari een IKC met een nieuwe naam: Teresa.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_194506602
Hier 2 Montessori kinderen.. de eerste opties waren een openbare en RK, op loopafstand. Maar de eerste had veel kinderen uit een vogelaars wijk die nogal wat rugzakjes hadden, de tweede was erg streberig in het onderwijs. Niks dat paste bij onze verlegen oudste..

Daarna Freinet gezien, maar daar plakte kind ook aan mijn benen vast. Dus toen toch maar de Montessori bezocht. En daar liepen we binnen, kind keek rond, en ging zo aan de andere kant van een klas zitten spelen.. Hij voelde zich er thuis. En hij heeft veel baat gehad bij de structuur in sociale omgang (simpele dingen al max 2 kinderen in een hoek, of als je op een matje werkt blijven anderen daar vanaf). Hij heeft de ruimte gehad op zich sociaal/emotioneel te ontwikkelen.

De jongste is ook naar de Montessori gegaan, inmiddels wel een schoolwissel door verhuizing, maar opnieuw voor hetzelfde gekozen. Toch was de ene Montessori de andere niet. Verschillende prioriteiten en leraren maken het toch net wat anders, maar wel met hetzelfde idee natuurlijk.

De jongste gaat daar ook prima. Soms is het wat lastig omdat hij uitschiet qua cognitieve ontwikkeling, en emotioneel wat achterligt. Montessori kan wel variatie aan, maar met deze grote klassen zit daar wel een grens aan. Toch, met het grote aantal HB-ers is er veel kennis in huis en extern betrokken. Dus geen enkele reden om iets anders te kiezen..

Qua choas: beide kinderen hebben één of meer periodes een planbord gehad. Eerst planden ze dan samen met juf, en steeds meer deden ze dat zelf. Zoals ze zeiden: als een kind dat nodig heeft, brengen we gewoon meer structuur aan, en leren we het kind om dat zelf op te pakken. Die "onrust" was bij de kleuters wel het ergst. Vanaf groep 3 was dat ook echt beter voor allebei.
pi_194506654
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Mauw heeft 1 jaar montessori gehad maar toen verhuisden we. Ik had weinig behoefte om elke dag vanuit een randgemeente eerst Eindhoven centrum in te moeten om mijn kind naar school te brengen en dan weer terug de stad uit om naar mijn werk te gaan, dat kost je met gemak anderhalf tot 2 uur per dag extra reistijd. Dus toen gingen we naar een "gewone" openbare basisschool en voor ons werkt dit dus echt veel beter :D
Mijn kind kan meer met de heldere regels en structuur. Ik vond zelf de montessorischool ook wel erg chaotisch hoor. 700 leerlingen, een BSO met 75 kinderen tussen de 4 en 8 jaar en ook de wanorde in die klas elke ochtend bij het wegbrengen :D
Ik vond en vind de gedachte van montessori geweldig, en als ze het kleinschaliger zouden aanbieden ergens zou ik het misschien toch ooit weer overwegen.
Wow, dat is wel een fabriek idd :D.

Wij hebben ook Montessori gekozen, en past juist erg goed. Bij ons mag je als ouder ook niet mee de klas in met wegbrengen (nu natuurlijk niet eens het plein op), dus de chaos beperkt zich tot de garderobe. In eerste instantie vond ik het lastig om al voor de klas afscheid te nemen (zeker in het begin), maar het is voor de kinderen echt wel fijn. Duidelijk afscheid op een vaste plek, en in de klas is het gewoon rustig. Kinderen gaan alvast in de kring zitten of pakken zelf een werkje.

De eerste week na schoolvakanties mag je wel mee de klas in, maar dan is er ook meteen meer chaos en meer moeite met afscheid nemen.

Oudste gaat volgende week starten in groep 5, oudste groep van de middenbouw alweer! Hij zit er echt goed op zijn plek, met fantastische juffen ook. Daar moet je wel mazzel mee hebben als je 3 jaar bij dezelfde leerkracht zit.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:40:05 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_194506705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wow, dat is wel een fabriek idd :D.

Wij hebben ook Montessori gekozen, en past juist erg goed. Bij ons mag je als ouder ook niet mee de klas in met wegbrengen (nu natuurlijk niet eens het plein op), dus de chaos beperkt zich tot de garderobe. In eerste instantie vond ik het lastig om al voor de klas afscheid te nemen (zeker in het begin), maar het is voor de kinderen echt wel fijn. Duidelijk afscheid op een vaste plek, en in de klas is het gewoon rustig. Kinderen gaan alvast in de kring zitten of pakken zelf een werkje.

De eerste week na schoolvakanties mag je wel mee de klas in, maar dan is er ook meteen meer chaos en meer moeite met afscheid nemen.

Oudste gaat volgende week starten in groep 5, oudste groep van de middenbouw alweer! Hij zit er echt goed op zijn plek, met fantastische juffen ook. Daar moet je wel mazzel mee hebben als je 3 jaar bij dezelfde leerkracht zit.
dat klinkt wel beter dan het hier was. Hier zaten echt ALLLL die ouders 's morgens in de klas en aan een tafeltje en broertjes / zusjes die rondrenden en ARGh :') en dan zo'n enorme rij voor de juf en al die ouders die een persoonlijke overdracht ala KDV verwachtten. De juf managede dat ook niet zo actief terug.
Ik heb 1 keer meegeholpen met kerstknutselen en ik was na 2 uur helemaal dood.

De klas op deze school is even groot, maar echt veel rustiger. Hoeft niet persé aan montessori of niet te liggen denk ik, maar het verschil tussen deze scholen is wel echt bizar :D
disclaimer
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:43:54 #135
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194506752
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:07 schreef lunapuella het volgende:
Christelijk onderwijs zegt iets over de levensbeschouwing, maar niet per se over de pedagogische aanpak natuurlijk. Ik heb zelf op een katholieke Daltonschool gezeten bijvoorbeeld, mijn kinderen gaan naar een openbare Daltonschool.
Dit inderdaad. Een christelijke school is daarom zeker niet de meest veilige keuze.

Maar montessori is wel een vorm waar een kind geschikt voor moet zijn en dat zijn ze lang niet allemaal. Maar je moet zo vroeg inschrijven vaak dat je dat helemaal niet goed in kan schatten. En dat is echt een gebrek vind ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194506757
Bij onze Montessori is dat ook niet, dat ouders de klas in komen. Ik vond de garderobe al een challenge op zich. Bij het wegbrengen ging het wel aangezien niet elk kind op hetzelfde moment aan komt, maar als de school was afgelopen....Heel die garderobe vol met ouders en kinders. Op een gegeven moment was ik dat eerlijk gezegd een beetje zat en ging ik wat later weg van huis zodat het wat rustiger was.
pi_194506772
Bij de eerste Montessori mocht je de kleuter wel in de klas brengen en haalde je het op de gang op. Vanaf groep 3 bracht je het tot aan de klassen deur..
Bij deze Montessori breng je kleuters tot de klassendeur en haal je ze op het plein op. Vanaf groep 3 mag je ze tot de kapstok bij de klas brengen, vanaf groep 4 bij voorkeur minder steeds minder. En ook ophalen van het plein
(Was wel even ding toen ouders helemaal het plein niet meer opmochten, maar iedereen heeft het overleefd :P )
pi_194506784
@SQ Omg, dat klinkt idd hellisch :'). Overdracht op kdv en bso vond/vind ik ook al overdreven. Dat staat in het protocol waarschijnlijk, maar eigenlijk vind ik het wel voldoende om te horen of ze een leuke dag hebben gehad en of er iets is voorgevallen eventueel. Maar 5 min staan luisteren naar een compleet verslag van de dag is echt niet aan mij besteed. Ik wil gewoon naar huis en aan m’n eten beginnen :+. Maar geloof dat ik een uitzondering daarin ben. We hadden de eerst jaren ook helemaal geen app op kdv of school. Nooit gemist, ik heb liever dat de juffen aandacht geven aan mijn kind dan aan het foto’s maken en uploaden op zo’n app.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:47:14 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194506794
De ene montessori is de andere niet en de ene openbare en de andere ook niet etc.
Helaas schept een rondleiding ook niet altijd een eerlijk beeld.
Het is een zeer lastig iets waarbij je pas later in de praktijk zeker weet of de keuze goed uitpakt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:47:35 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_194506799
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij de eerste Montessori mocht je de kleuter wel in de klas brengen en haalde je het op de gang op. Vanaf groep 3 bracht je het tot aan de klassen deur..
Bij deze Montessori breng je kleuters tot de klassendeur en haal je ze op het plein op. Vanaf groep 3 mag je ze tot de kapstok bij de klas brengen, vanaf groep 4 bij voorkeur minder steeds minder. En ook ophalen van het plein
(Was wel even ding toen ouders helemaal het plein niet meer opmochten, maar iedereen heeft het overleefd :P )
ik vind het echt zo zalig dat niemand meer mee mag. Ik hoop dat ze het altijd zo houden :')
disclaimer
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:49:11 #141
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194506823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij onze Montessori is dat ook niet, dat ouders de klas in komen. Ik vond de garderobe al een challenge op zich. Bij het wegbrengen ging het wel aangezien niet elk kind op hetzelfde moment aan komt, maar als de school was afgelopen....Heel die garderobe vol met ouders en kinders. Op een gegeven moment was ik dat eerlijk gezegd een beetje zat en ging ik wat later weg van huis zodat het wat rustiger was.
Hier komen ze in de onderbouw met leerkracht naar buiten. Als de ouders gespot worden mag kind gaan.
Skipt mooi die hele garderobe hell.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194506826
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij onze Montessori is dat ook niet, dat ouders de klas in komen. Ik vond de garderobe al een challenge op zich. Bij het wegbrengen ging het wel aangezien niet elk kind op hetzelfde moment aan komt, maar als de school was afgelopen....Heel die garderobe vol met ouders en kinders. Op een gegeven moment was ik dat eerlijk gezegd een beetje zat en ging ik wat later weg van huis zodat het wat rustiger was.
Ophalen is bij ons op het schoolplein. Juf komt met kinderen naar de deur en worden daar pas ‘losgelaten’ als ze de betreffende ouders/verzorgers zien. Dus ook daar geen chaos ^O^. Al is het minder tof als het hard plenst van de regen :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194506841
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:47 schreef laziness het volgende:
De ene montessori is de andere niet en de ene openbare en de andere ook niet etc.
Helaas schept een rondleiding ook niet altijd een eerlijk beeld.
Het is een zeer lastig iets waarbij je pas later in de praktijk zeker weet of de keuze goed uitpakt.
Wat dat betreft was het bij de oudste makkelijk. Toen de directeur de deur opendeed en ik zag dat zij het was, wist ik genoeg en wilde ik Thijs daar op school.

Bij de jongste heb ik het geluk gehad dat ik toevallig meerdere keren op verschillende momenten in het gebouw moest zijn zonder dat er sprake van was dat hij daarheen zou gaan. Toen het advies ZMLK was, wist ik dan ook gelijk welke school het moest worden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_194506867
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:46 schreef Phaidra het volgende:
@:SQ Omg, dat klinkt idd hellisch :'). Overdracht op kdv en bso vond/vind ik ook al overdreven. Dat staat in het protocol waarschijnlijk, maar eigenlijk vind ik het wel voldoende om te horen of ze een leuke dag hebben gehad en of er iets is voorgevallen eventueel. Maar 5 min staan luisteren naar een compleet verslag van de dag is echt niet aan mij besteed. Ik wil gewoon naar huis en aan m’n eten beginnen :+. Maar geloof dat ik een uitzondering daarin ben. We hadden de eerst jaren ook helemaal geen app op kdv of school. Nooit gemist, ik heb liever dat de juffen aandacht geven aan mijn kind dan aan het foto’s maken en uploaden op zo’n app.
Ik heb zelden een gesprekje met de juf gehad eigenlijk. Het was gewoon binnen brengen en ophalen, of je nou wilde of niet :) Op zich is dat met kleuters wel handig, dan kan de juf zien wie er is opgehaald en wie niet mocht dat nodig zijn.

Wat mijn kind 2 jaar op school heeft gedaan, daar kwam ik pas 3 weken geleden achter toen ik een hele map met knutseltjes en zulks mee naar huis kreeg. Ik heb vaak genoeg aan haar gevraagd wat ze op school gedane had hoor, maar ik kreeg elke keer hetzelfde antwoord: weet ik niet meer :+
pi_194506952
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb zelden een gesprekje met de juf gehad eigenlijk. Het was gewoon binnen brengen en ophalen, of je nou wilde of niet :) Op zich is dat met kleuters wel handig, dan kan de juf zien wie er is opgehaald en wie niet mocht dat nodig zijn.

Wat mijn kind 2 jaar op school heeft gedaan, daar kwam ik pas 3 weken geleden achter toen ik een hele map met knutseltjes en zulks mee naar huis kreeg. Ik heb vaak genoeg aan haar gevraagd wat ze op school gedane had hoor, maar ik kreeg elke keer hetzelfde antwoord: weet ik niet meer :+
Op school krijgen we ook weinig terug idd. Maar zo lang ze happy zijn en we geen bezorgde juf aan de telefoon hebben hangen, zal het wel goed zijn. Toen het met de oudste even niet lekker ging, hebben ze dat ook heel fijn opgepakt. Maar op de bso krijgen we nog steeds elke keer zo uitgebreid verslag. Ik zit zelf in de ouderraad daar, het schijnt dat er veel geklaagd wordt als ze minder informatie geven. Helikopterouders much?!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:59:42 #146
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194506977
Hier trouwens ontwikkelingsgericht onderwijs met daarbij het International Primary Curriculum (IPC) wat van dezelfde principes uit gaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194506979
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:47 schreef SQ het volgende:

[..]

ik vind het echt zo zalig dat niemand meer mee mag. Ik hoop dat ze het altijd zo houden :')
Ik vind het ook wel prima. Maar heb straks een groep 6-er. Geen kleintje meer. En hij trekt dat prima. Oudste had het waarschijnlijk minder fijn gevonden.

(Waaah, mijn 8-jarige in de combi 6-7-8. Halve pubers en mijn mini in dezelfde klas :P )
pi_194507011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:47 schreef SQ het volgende:

[..]

ik vind het echt zo zalig dat niemand meer mee mag. Ik hoop dat ze het altijd zo houden :')
+1
pi_194507059
Ze leveren bij het KDV ook de heren bij de deur af nu, met schoenen, jassen en tassen op de juiste plek. Heerlijk. Vond het altijd zo gedoe om twee stuiterende jongens te voorzien van schoenen en jassen in dat portaaltje daar
En “alles is goed gegaan vandaag” is voor mij ruim voldoende, maar snap dat je bij baby’s wel meer wilt weten.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:13:11 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194507139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:59 schreef laziness het volgende:
Hier trouwens ontwikkelingsgericht onderwijs met daarbij het International Primary Curriculum (IPC) wat van dezelfde principes uit gaat.
De school waar ik werk is ook een ipc school.
Wat vind jij als ouder? En je zoon?
Ik vind het zelf nog erg wennen. We doen het nu 1,5 jaar. Een paar units gedaan.
We hebben geprobeerd het door te zetten tijdens de corona tijd. Maar kregen van de ouders best wel wat klachten over de intensiteit van de units en de taken. En die hadden we al best wel verkleind. Sommige kinderen vinden het geweldig merk ik en andere kinderen vinden het best wel lastig.
pi_194507363
Wij hebben idd ook IPC, Laziness! Wel gewoon onder schooltijd; bij een andere school hier in de stad hebben ze het na schooltijd, maar wel verplicht.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_194507390
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

De school waar ik werk is ook een ipc school.
Wat vind jij als ouder? En je zoon?

Thijs vindt het leuk omdat ze klasoverstijgend werken en dus met andere leerlingen in groepen zitten. Ik vind het leuk dat er (normaal gesproken) aan het eind van elke reeks een presentatie is.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_194507432
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:47 schreef SQ het volgende:

[..]

ik vind het echt zo zalig dat niemand meer mee mag. Ik hoop dat ze het altijd zo houden :')
Geen moeite mee. Wat mij wél bevalt is dat de school een kwartier later begint, 8:45 dus en een kwartier later klaar is, 14:15.
Er zitten 2 scholen onder 1 kap dus om de doorstroming goed te regelen hebben ze de ene school eerder later beginnen en de ander later.
Ben blij dat wij later beginnen. Komt op 1 of andere manier veel beter uit. Heb meer tijd. :P
pi_194508313
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:43 schreef laziness het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Een christelijke school is daarom zeker niet de meest veilige keuze.

Maar montessori is wel een vorm waar een kind geschikt voor moet zijn en dat zijn ze lang niet allemaal. Maar je moet zo vroeg inschrijven vaak dat je dat helemaal niet goed in kan schatten. En dat is echt een gebrek vind ik.
Wat voor "type" kinderen passen goed op montessori?

Ik vermoed dat er bij kaptein wat adhd in zit (niet gek, heb t zelf ook ;) ) hij doet het erg goed op structuur, veranderingen van te voren aan zien komen en voorspelbaarheid. Tegelijkertijd denk ik dat het hem erg kan helpen als hij zelf leert om dingen te plannen en iets te beginnen uit zichzelf.

Zo lastig in te schatten wat op lange termijn goed bij hem zal passen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194508978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wat voor "type" kinderen passen goed op montessori?

Ik vermoed dat er bij kaptein wat adhd in zit (niet gek, heb t zelf ook ;) ) hij doet het erg goed op structuur, veranderingen van te voren aan zien komen en voorspelbaarheid. Tegelijkertijd denk ik dat het hem erg kan helpen als hij zelf leert om dingen te plannen en iets te beginnen uit zichzelf.

Zo lastig in te schatten wat op lange termijn goed bij hem zal passen
Wat ik zie, is dat het vooral afhangt van de combi met de leerkracht. Maar dat heb je op elke school. Hier hebben ze drie jaar dezelfde leerkracht dus dan leren ze het kind goed kennen en hoef je daar niet elk jaar hetzelfde verhaal te doen. bij een slechte klik kan er wel gewisseld worden..

Die structuur zit er deels wel in met dagplanningen (kaarten met spelen/werken/eten/buiten spelen bij de kleuters, vanaf groep 3 op het bord. Binnen die werktijd mogen ze zelf plannen, maar toen dat niet goed werkte bij jongste kreeg hij een planning daarvoor, na een poosje moest hij het zelf neerzetten en besprak juf het. Later maakte hij hetzelf, tot het niet meer nodig was, maanden later..


De directrice bij de rondleiding zei dat het vaker de ouders waren die het systeem niet konden hebben dan de kinderen. Kind& leerkracht doen veel samen, als ouder ben je toch minder betrokken. (Wat voor mij niet erg is, maar voor anderen wel)
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:25:11 #156
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194509231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wat voor "type" kinderen passen goed op montessori?

Ik vermoed dat er bij kaptein wat adhd in zit (niet gek, heb t zelf ook ;) ) hij doet het erg goed op structuur, veranderingen van te voren aan zien komen en voorspelbaarheid. Tegelijkertijd denk ik dat het hem erg kan helpen als hij zelf leert om dingen te plannen en iets te beginnen uit zichzelf.

Zo lastig in te schatten wat op lange termijn goed bij hem zal passen
Heel kort door de bocht en zonder nuance, die je wel zou moeten maken en er zijn altijd uitzonderingen, maar ik zou zeggen dat het minder voor de wiebelige en snel afgeleide types is. Wellicht ook minder voor faalangstige types.
In de basis wordt er veel (keuze) vrijheid gegeven. Het verschilt per school en per leerkracht maar het principe is dat je zelf bepaalt waar aan je werkt en hoe lang. Omdat als jij nu interesse hebt in lezen, je dit window aan moet grijpen en niet te horen moet krijgen dat leestijd voorbij is en het nu rekentijd is.
Er zijn wel gevallen bekend van kinderen die zo vooral deden wat ze leuk vonden en achter gingen lopen op wat ze links lieten liggen.
Of kinderen die zelf de keuzes maken veel te moeilijk vonden.
Dat is natuurlijk prima op te vangen met bijvoorbeeld weektaken. Zowel voor keuze maken als vinger aan de pols qua lesstof. Maar dat doen ze niet overal.
Ook zitten ze met meerdere leerjaren bij elkaar. Het ene kind doet het daar goed op maar er zullen er ook zijn die daar niet zo mee overweg kunnen. Jenaplan heeft dat trouwens ook meen ik.
Het is erg montessori leerkracht afhankelijk of de kinderen die wat meer moeite hebben met het systeem genoeg bij de hand genomen worden.

Leren plannen en dingen uit jezelf beginnen leren ze bij meer onderwijs vormen dus daar hoef je montessori niet specifiek voor te kiezen.
Persoonlijk zou het met wat jij noemt over je kind niet mijn eerste keus zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194509408
Maar hoe weet je nou wat echt bij je kind past? De school hier in de straat geeft aan dat ze gegarandeerd plek hebben als je je kind aanmeld voor ze 2,5 zijn. Er kan nog zoveel veranderen in de tussentijd.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:42:34 #158
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194509524
Dat weet je pas als ze er eenmaal een tijdje zitten...

Wij hadden keuze tussen jenaplan en traditioneel (jaarklassen)onderwijs. Voor het laatste gekozen, want goed gevoel en de school waar alle buurtkinderen naar toe gingen. Is nu (oudste gaat naar groep 4) de juiste keuze gebleken. Zoonlief doet het het beste bij vastigheid, regelmaal en duidelijke structuur. Elk jaar dezelfde kinderen in de klas is voor hem erg fijn. Hij is snel afgeleid en erg nieuwsgierig, en zou denk ik bij jenaplan niet alleen zijn eigen groep 3 werkinstructie, maar ook die van groep 4 en 5 hebben gevolgd. Ik hoor dat t zoontje van vrienden die op de jenaplanschool zit dat ook doet.

[ Bericht 5% gewijzigd door mousemicky op 11-08-2020 19:47:38 ]
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:54:32 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194509695
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

De school waar ik werk is ook een ipc school.
Wat vind jij als ouder? En je zoon?
Ik vind het zelf nog erg wennen. We doen het nu 1,5 jaar. Een paar units gedaan.
We hebben geprobeerd het door te zetten tijdens de corona tijd. Maar kregen van de ouders best wel wat klachten over de intensiteit van de units en de taken. En die hadden we al best wel verkleind. Sommige kinderen vinden het geweldig merk ik en andere kinderen vinden het best wel lastig.
Tijdens thuis zitten hebben ze IPC los gelaten.
Er is gefocust op lezen, schrijven, taal, rekenen en veelal via de snappet.
De IPC vakken zijn vrijblijvend als extra opdrachtjes op de planning gezet.
IPC is O zijn favoriete vak ;) Hij benoemd het altijd als ze gewerkt hebben aan IPC omdat hij het een leuke manier van werken vindt. Ze doen veel in groepjes en krijgen gastlessen en zijn lekker crea bezig. Hij geniet daar erg van. Hier toetsen ze ook niet meer op deze zaakvakken. Dat vindt kind ook wel best :+
Ik als ouder vind ook de afsluiting van elk thema leuk. En verder voelt het wat gek om het niet meer te toetsen maar ze zullen vast weten wat ze doen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194510671
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:34 schreef douche-eendje het volgende:
Maar hoe weet je nou wat echt bij je kind past? De school hier in de straat geeft aan dat ze gegarandeerd plek hebben als je je kind aanmeld voor ze 2,5 zijn. Er kan nog zoveel veranderen in de tussentijd.
Wij merkten het eigenlijk al direct bij de rondleidingen, zoals bij deepfreeze. Op andere scholen bleef onze toen bijna 3 jarige dicht bij ons en durfde niet te gaan spelen. Op de montessori ging hij vrij snel zijn eigen gang. Heel mooi om te zien (de rondleidingen waren dicht op elkaar ook, dus niet dat hij zelf in een andere fase zat ofzo). Op de Vrije school waar we oa ook hebben gekeken, was hij ook wel iets minder aan ons geplakt, maar in die school hadden we organisatorisch weinig vertrouwen (en in juli zijn ze ook definitief dichtgegaan, dat hadden we toch wel goed ingeschat).

Onze oudste is dus ook wat faalangstig, maar gelukkig is daar vrij snel doorheen geprikt. Ze bieden hem nu gewoon sneller een werkje aan, dan pakt hij het meestal wel op. Zelf dus niet zo snel, maar ze laten hem niet aanmodderen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194511037
Toen wij voor onze oudste gingen kijken wisten we al dat Montessori voor hem waarschijnlijk niet de juiste keuze zou zijn. Idem voor dalton. Naast "het gevoel" was voor ons ook het tweelingbeleid doorslaggevend voor onze keuze.
pi_194511169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:12 schreef Kyara het volgende:
Toen wij voor onze oudste gingen kijken wisten we al dat Montessori voor hem waarschijnlijk niet de juiste keuze zou zijn. Idem voor dalton. Naast "het gevoel" was voor ons ook het tweelingbeleid doorslaggevend voor onze keuze.
Wat is verder een tweelingbeleid? Ik kan we inschatten waar dit heen gaat maar dit verschilt dus sterk per school? :P
pi_194511315
Tweelingbeleid. :D

Dit is serieus?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194511696
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:34 schreef douche-eendje het volgende:
Maar hoe weet je nou wat echt bij je kind past? De school hier in de straat geeft aan dat ze gegarandeerd plek hebben als je je kind aanmeld voor ze 2,5 zijn. Er kan nog zoveel veranderen in de tussentijd.
Je weet het niet. Wij zijn na 2 kleuterjaren overgestapt naar een andere school omdat dat beter paste qua onderwijs, grootte en aandacht :).

Geeft ook niet he? Op een bepaald moment maak je een keuze waar je achter staat. En op een later moment, met nieuwe inzichten, kun je weer iets anders beslissen.
pi_194511827
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Tweelingbeleid. :D

Dit is serieus?
Jij hebt een tweeling toch? ~O>
pi_194511828
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat is verder een tweelingbeleid? Ik kan we inschatten waar dit heen gaat maar dit verschilt dus sterk per school? :P
Sommige scholen doen tweelingen onder geen beding in dezelfde klas. Anderen zijn makkelijker :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_194511992
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Jij hebt een tweeling toch? ~O>
Ik heb net nog gecheckt, ze zijn er nog steeds.

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194512060
Aaah. O+
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:01:16 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194512066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wat voor "type" kinderen passen goed op montessori?

Ik vermoed dat er bij kaptein wat adhd in zit (niet gek, heb t zelf ook ;) ) hij doet het erg goed op structuur, veranderingen van te voren aan zien komen en voorspelbaarheid. Tegelijkertijd denk ik dat het hem erg kan helpen als hij zelf leert om dingen te plannen en iets te beginnen uit zichzelf.

Zo lastig in te schatten wat op lange termijn goed bij hem zal passen
Als hij last heeft van aandacht erbij houden en structuur dan raad ik Montessori af. Ik heb zelf met ADD op een montessorischool gezeten (wel middelbare school) en ik had erg veel moeite met het bijhouden van de planning (dat moest je geheel zelf doen). Uiteindelijk ben ik naar klassikaal onderwijs gegaan en met twee vingers in mijn neus mijn eindexamen gehaald.

Ik weet natuurlijk niet hoe het er op de basisschool aan toegaat maar als het een beetje lijkt op het voortgezet onderwijs dan raad ik het absoluut af.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194512140
Wij halen onze kinderen nu ook van dalton af. Dat “ze leren echt op hun eigen manier” is voor mijn kinderen vooral de vertaling “lekker eigenwijs zijn en vooral niks aannemen”.

Uiteindelijk kan Bram nu wel starten in groep 4, ondanks dat hij vanaf maart al geen schoolwerk meer deed. Leyla moet waarschijnlijk een jaar over doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:05:22 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194512157
Ik moet trouwens giebelen om het woord werkje, is dat iets nieuws? Ik denk dan meteen aan oude vrouwtjes die aan het handwerken zijn _O- Bij ons heette het geloof ik taken.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:33:19 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194512802
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb net nog gecheckt, ze zijn er nog steeds.

[ afbeelding ]
O+
***
pi_194513910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:05 schreef MaJo het volgende:
Ik moet trouwens giebelen om het woord werkje, is dat iets nieuws? Ik denk dan meteen aan oude vrouwtjes die aan het handwerken zijn _O- Bij ons heette het geloof ik taken.
:D Krijg ineens ook een ander mental image!

weet niet of het een specifiek montessori-iets is, maar bij ons op school wordt het zo genoemd. Rekenwerkje, taalwerkje, etc.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:52:37 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194514093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:05 schreef MaJo het volgende:
Ik moet trouwens giebelen om het woord werkje, is dat iets nieuws? Ik denk dan meteen aan oude vrouwtjes die aan het handwerken zijn _O- Bij ons heette het geloof ik taken.
Wij noemen het ook altijd werkje.
Een werkje is (bij ons) meestal iets creatiefs; een knutselwerkje, kleurplaat, rebus, spelletje, doolhof, etc.
Een taak is (bij ons) meer een verantwoordelijkheid: het is jouw taak om vandaag de boekjes op te ruimen.
Rekenwerk of taal verkleinen wij niet.

Sowieso krijg je met de geboorte van je kind er een aantal belachelijke woorden bij in je vocabulaire :D :+. Te beginnen met 'onderkantje' in je kraamweek.
KuikenGuppy
pi_194515527
Thnx voor het meedenken wat betreft adhd en Montessori, het klinkt idd niet echt als een beste match. Ik gun hem erg dat ie leert zelf dingen te starten (want als ie idd adhd blijkt te hebben zal dat een struikelblok zijn hoogstwaarschijnlijk) maar wil ook niet dat ie ergens gefrustreerd zit omdat iedereen dat kan en hij niet...

Sowieso binnenkort eerst n rondleiding op t basisschooltje hier om de hoek. Als dat niks blijkt te zijn kunnen we verder kijken :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194515604
Oh en ik lees dus dat je je kind mee moet nemen naar rondleidingen op basisscholen _O- daar had ik nog geen moment over nagedacht :+ ik dacht " even rustig kijken en wat dingen vragen zonder stuiterend kind" maar dat is kennelijk niet gebruikelijk :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194515617
Ik heb de rondleiding zonder kind gedaan. Anders ben ik alleen maar op kind aan het focussen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 12 augustus 2020 @ 07:42:32 #178
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194515643
Hier was het niet eens een optie. Elke maand werden er info avonden voor ouders georganiseerd op de montessori. Allemaal apart een rondleiding was veel te veel verstoring binnen de school.

Bij de verhuizing zijn we eerst samen gaan praten op de potentiële school en daarna O. een keertje meegenomen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:02:51 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194516366
Hier werd het kind bij de kleuterklas gezet terwijl wij een rondleiding kregen.
KuikenGuppy
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:06:25 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_194516401
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh en ik lees dus dat je je kind mee moet nemen naar rondleidingen op basisscholen _O- daar had ik nog geen moment over nagedacht :+ ik dacht " even rustig kijken en wat dingen vragen zonder stuiterend kind" maar dat is kennelijk niet gebruikelijk :D
Ik heb het ook nooit gedaan hoor ;)
disclaimer
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:07:57 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194516425
Ik dacht hetzelfde: mooi even rustig kijken zonder kind. Maar ze begonnen er zelf over. Voordeel: je kunt kijken hoe je kind de sfeer oppakt. Nadeel: je bent ook met je kind bezig en wat minder gefocust op de vragen die je wilt stellen. Uiteindelijk vond ik die focus wel, ook mèt kind. En de manier waarop de kleuterjuf met Max sprak en hij daar in het lokaal rondliep gaf voor mij ook wel de doorslag.

Niet-gelovige met keuze voor Christelijke school trouwens hier :Y Bij mij heeft 15 jaar Christelijk basis- en voortgezet onderwijs ook niet geholpen :') :+ behalve dat ik er veel heb geleerd, vooral liedjes :D en leuke herinneringen aan heb.
pi_194517077
Werk/werkjes is hier ook voor taal en rekenen etc.
Taakjes/taken doen is iets dat ze moeten doen, dat wisselt elke paar maanden vaak. Iets als de placemats uitdelen, de emmer met doekje klaarzetten voor na het eten, eind van de dag de reken of taakkast opruimen, de ipad naar de oplaadkar brengen etc.

Wisselen kan ook altijd nog. Mijn voorkeur ging ook uit naar een school in de buurt, naar als die echt niet fijn voelen moet je wat anders..
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:25:52 #183
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194518364
Wij moesten de keuze destijds op 1-jarige leeftijd maken, echt waardeloos. Katholieke school gekozen, niet gelovig/Joods hier.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194518789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Sommige scholen doen tweelingen onder geen beding in dezelfde klas. Anderen zijn makkelijker :+
Dit inderdaad. En ja, dat noemen ze dus ook tweelingbeleid. En sommige scholen zijn daar echt heel erg star in.
pi_194519005
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En ja, dat noemen ze dus ook tweelingbeleid. En sommige scholen zijn daar echt heel erg star in.
En dat is omdat ze dan misschien bij elkaar blijven en geen andere contacten maken?
pi_194519653
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh en ik lees dus dat je je kind mee moet nemen naar rondleidingen op basisscholen _O- daar had ik nog geen moment over nagedacht :+ ik dacht " even rustig kijken en wat dingen vragen zonder stuiterend kind" maar dat is kennelijk niet gebruikelijk :D
Ik geloof dat het meenemen op de algemene open dag was. Daarna hebben we op de Montessorischool nog een aparte afspraak gemaakt met de directrice. Dat was zonder kind idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194520070
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wij merkten het eigenlijk al direct bij de rondleidingen, zoals bij deepfreeze. Op andere scholen bleef onze toen bijna 3 jarige dicht bij ons en durfde niet te gaan spelen. Op de montessori ging hij vrij snel zijn eigen gang. Heel mooi om te zien (de rondleidingen waren dicht op elkaar ook, dus niet dat hij zelf in een andere fase zat ofzo). Op de Vrije school waar we oa ook hebben gekeken, was hij ook wel iets minder aan ons geplakt, maar in die school hadden we organisatorisch weinig vertrouwen (en in juli zijn ze ook definitief dichtgegaan, dat hadden we toch wel goed ingeschat).

Onze oudste is dus ook wat faalangstig, maar gelukkig is daar vrij snel doorheen geprikt. Ze bieden hem nu gewoon sneller een werkje aan, dan pakt hij het meestal wel op. Zelf dus niet zo snel, maar ze laten hem niet aanmodderen.
Het is hier een keuze tussen school A of school B. Alle andere mogelijkheden zitten verder weg en ik vind het wel fijn als Bas lopend/fietsend naar school kan tzt.
Maar school A en B zijn zo ontzettend verschillend. A is een grote school, klassiek onderwijs. Doet het al jaren goed, mijn moeder heeft er zelfs op school gezeten. Bas komt er nu al, want in hetzelfde gebouw ook kinderdagverblijf, TSO en BSO.
School B is een stuk kleiner, werkt met units en stamgroepen.

School A heeft een wachtlijst, geven aan dat ze wel plek hebben als je voor 2,5 aanmeld. School B geeft aan dat ze alle leerlingen aannemen.
pi_194520082
Wij hebben een 1op1 rondleiding. Ik bel ze wel even om te vragen wat gebruikelijk is :D misschien dat het nu ook anders is vanwege corona ofzo.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194520097
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het is hier een keuze tussen school A of school B. Alle andere mogelijkheden zitten verder weg en ik vind het wel fijn als Bas lopend/fietsend naar school kan tzt.
Maar school A en B zijn zo ontzettend verschillend. A is een grote school, klassiek onderwijs. Doet het al jaren goed, mijn moeder heeft er zelfs op school gezeten. Bas komt er nu al, want in hetzelfde gebouw ook kinderdagverblijf, TSO en BSO.
School B is een stuk kleiner, werkt met units en stamgroepen.

School A heeft een wachtlijst, geven aan dat ze wel plek hebben als je voor 2,5 aanmeld. School B geeft aan dat ze alle leerlingen aannemen.
Je kan ook gewoon bij allebei inschrijven en later kiezen toch?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194520395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon bij allebei inschrijven en later kiezen toch?
Ja kan dat? Dan doen we dat gewoon denk ik _O-
pi_194520587
In other news; mijn zoon heeft krentenbaard te pakken ;(
Drie keer daags smeren met Fusidinezuur, maar ik merk dat hij alsnog nieuwe plekjes er bij krijgt. Heeft iemand hier dé gouden tip voor sneller herstel?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194520748
Wij hebben 2 jaar geleden ook zo'n hardnekkige krentenbaard te pakken gehad. Smeren met verschillende zalfjes hielp niets. Uiteindelijk hebben 4 van de 5 gezinsleden een antibioticakuur gekregen omdat we alle andere opties gehad hadden en het bleef zich maar uitbreiden.
pi_194520756
quote:
81s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:02 schreef Declan-Harp het volgende:
In other news; mijn zoon heeft krentenbaard te pakken ;(
Drie keer daags smeren met Fusidinezuur, maar ik merk dat hij alsnog nieuwe plekjes er bij krijgt. Heeft iemand hier dé gouden tip voor sneller herstel?
Handen wassen, handen wassen, handen wassen. Gewoon corona-style leven nu, ontsmetten en wassen. Sterkte!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194520817
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:11 schreef pinquit het volgende:

[..]

Handen wassen, handen wassen, handen wassen. Gewoon corona-style leven nu, ontsmetten en wassen. Sterkte!
Ja dat deden en doen we al.. ;( Ik snap ook niet hoe en waar hij het heeft opgelopen.

@_NIKKI_ Ik moest sowieso wel 3 weken smeren zei de doktersassistente, ze geven kinderen niet zomaar een kuur. Maar maandag begint school weer en dit is wel ruk natuurlijk.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194520830
quote:
81s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:02 schreef Declan-Harp het volgende:
In other news; mijn zoon heeft krentenbaard te pakken ;(
Drie keer daags smeren met Fusidinezuur, maar ik merk dat hij alsnog nieuwe plekjes er bij krijgt. Heeft iemand hier dé gouden tip voor sneller herstel?
Afhankelijk van waar het zit: vaak schone kleren. Elke dag een nieuw hoeslaken. Afplakken ‘s nachts. En idd: handen wassen repeat x 1000.
Het is gedoe, mijn oudste had ook een periode dat het maar blééf terugkomen. Toen jongste geboren werd, was het een paar weken krentenbaardpingpong hier thuis :') Ik ben de enige die het niet opliep.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:17:23 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_194520842
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon bij allebei inschrijven en later kiezen toch?
Lekker wachtlijstje krikken O+
disclaimer
pi_194520898
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:16 schreef Jentin het volgende:

[..]

Afhankelijk van waar het zit: vaak schone kleren. Elke dag een nieuw hoeslaken. Afplakken ‘s nachts. En idd: handen wassen repeat x 1000.
Het is gedoe, mijn oudste had ook een periode dat het maar blééf terugkomen. Toen jongste geboren werd, was het een paar weken krentenbaardpingpong hier thuis :') Ik ben de enige die het niet opliep.
Naast z'n neus, op z'n wang, op de zijkanten van z'n hoofd (kwamen we net bij de kapper achter... :@ ), pols, duim, elleboog, knie, zijkant voet.
Hij douched voor het slapen en daarna smeer ik hem weer in. Elke dag schone kleding :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194521127
quote:
81s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Naast z'n neus, op z'n wang, op de zijkanten van z'n hoofd (kwamen we net bij de kapper achter... :@ ), pols, duim, elleboog, knie, zijkant voet.
Hij douched voor het slapen en daarna smeer ik hem weer in. Elke dag schone kleding :Y
Als het uit blijft breiden, kun je overwegen de huisarts (opnieuw) te bellen. Ze kunnen er ook antibiotica voor uitschrijven maar ik kan me voorstellen dat je het eerst met de crème wilt proberen.
pi_194521190
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Als het uit blijft breiden, kun je overwegen de huisarts (opnieuw) te bellen. Ze kunnen er ook antibiotica voor uitschrijven maar ik kan me voorstellen dat je het eerst met de crème wilt proberen.
Ik ben niet anti-ab, morgenochtend zal ik gelijk bellen. :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194521372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En dat is omdat ze dan misschien bij elkaar blijven en geen andere contacten maken?
Dat is nogal kindafhankelijk. Er zijn ook onderzoeken die aantonen dat te vroeg splitsen schadelijke gevolgen heeft voor de langere termijn. Zeker bij eeneiige tweelingen. Ik wilde dat naar het kind werd gekeken en niet naar het protocol. Elk kind is anders en dat is niet anders voor tweelingen.
pi_194522134
quote:
81s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:16 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ja dat deden en doen we al.. ;( Ik snap ook niet hoe en waar hij het heeft opgelopen.

@:_NIKKI_ Ik moest sowieso wel 3 weken smeren zei de doktersassistente, ze geven kinderen niet zomaar een kuur. Maar maandag begint school weer en dit is wel ruk natuurlijk.
Klopt, wij hebben ook 3 weken gesmeerd. In die weken werd het erger en erger en werden er steeds meer kinderen en volwassenen in ons gezin besmet. :X We wasten elke dag het beddengoed, de handdoeken etc. maar het hielp niets. Door dit gedoe moesten alledrie de kinderen hun aan hun eerste antibioticakuur ooit. -O-
pi_194522189
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:45 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Klopt, wij hebben ook 3 weken gesmeerd. In die weken werd het erger en erger en werden er steeds meer kinderen en volwassenen in ons gezin besmet. :X We wasten elke dag het beddengoed, de handdoeken etc. maar het hielp niets. Door dit gedoe moesten alledrie de kinderen hun aan hun eerste antibioticakuur ooit. -O-
Geef dan die AB maar, ik heb hier zo geen zin in.. ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 12 augustus 2020 @ 17:48:52 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194524049
Ik heb uit mezelf kind thuisgelaten met de rondleiding op de basisschool die we wilden kiezen. Leek mij relaxter, wat de gewoonte ook is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194526006
quote:
81s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:02 schreef Declan-Harp het volgende:
In other news; mijn zoon heeft krentenbaard te pakken ;(
Drie keer daags smeren met Fusidinezuur, maar ik merk dat hij alsnog nieuwe plekjes er bij krijgt. Heeft iemand hier dé gouden tip voor sneller herstel?
Wij moesten ook met die betadinezeep wassen.

Maar eer het helemaal weg was. Weken!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194526020
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 19:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij moesten ook met die betadinezeep wassen.

Maar eer het helemaal weg was. Weken!
Je weet toch dat ik wou horen; en het was binnen een dag over!
:'(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 12 augustus 2020 @ 19:50:33 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194526043
quote:
81s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:02 schreef Declan-Harp het volgende:
In other news; mijn zoon heeft krentenbaard te pakken ;(
Drie keer daags smeren met Fusidinezuur, maar ik merk dat hij alsnog nieuwe plekjes er bij krijgt. Heeft iemand hier dé gouden tip voor sneller herstel?
Ah darn.... en dan ook nog eens met dit weer, het is al vervelend zat zonder dat je je helemaal kapotzweet van een ochtendje intensief bankhangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194526062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 19:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah darn.... en dan ook nog eens met dit weer, het is al vervelend zat zonder dat je je helemaal kapotzweet van een ochtendje intensief bankhangen.
Hij is er gelukkig niet ziek van, heeft ook nauwelijks jeuk. Het is gewoon enorm ontsierlijk ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 12 augustus 2020 @ 19:56:31 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194526128
quote:
81s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 19:51 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hij is er gelukkig niet ziek van, heeft ook nauwelijks jeuk. Het is gewoon enorm ontsierlijk ;(
Oh, gelukkig dat hij geen amper jeuk heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194526781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 19:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, gelukkig dat hij geen amper jeuk heeft.
Heb hem nu helemaal ingezwachteld op bed gelegd, kleine mummie :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194526788
Misschien helpt de hitte juist.. hij had ook de waterpokken middenin een hittegolf, ook amper last gehad toen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:50:13 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194526789
Ah gos :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:51:11 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194526803
quote:
81s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:50 schreef Declan-Harp het volgende:
Misschien helpt de hitte juist.. hij had ook de waterpokken middenin een hittegolf, ook amper last gehad toen.
Oh, dat zou ook nog kunnen, zo had ik het niet bekeken... dat datgene wat de jeuk veroorzaakt wegzweet ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194526829
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat zou ook nog kunnen, zo had ik het niet bekeken... dat datgene wat de jeuk veroorzaakt wegzweet ofzo.
Zou zomaar kunnen hoor :Y Geluk bij een ongeluk dan maar ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194527406
Sommige kinderen zijn volgens mij ook mindere "krabbelaars" dan andere.

De mijne bijvoorbeeld reageert zelden op eczeem plekjes, korstjes,muggenbulten, waterpokken ect. Ik zie die jongen echt nooit ergens aan krabben of wrijven :? .
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 23:19:43 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194529385
Ik had laatst krentenbaard aan mijn duim :? Geen idee hoe ik daar aan kwam. Inderdaad een flinke tijd gesmeerd voordat het wegging, het leek echt weinig te doen die zalf. Gelukkig had ik het alleen plaatselijk, het deed best pijn namelijk :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194532414
Krentenbaard lijkt mij erg pijnlijk.
Ik ging net hardlopen :'(
pi_194532580
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:25 schreef F_r het volgende:
Krentenbaard lijkt mij erg pijnlijk.
Ik ging net hardlopen :'(
Als je Googled op ''krentenbaard'' zie je de meest vreselijke uitbraken :'( Zo ziet m'n zoon er gelukkig (nog..) niet uit.

Huisarts is met vakantie, dus overleg gehad met zijn vervangers assistente. Mag om half 11 terug bellen en krijg dan wel of niet akkoord voor een kuurtje er bij.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194532618
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Sommige kinderen zijn volgens mij ook mindere "krabbelaars" dan andere.

De mijne bijvoorbeeld reageert zelden op eczeem plekjes, korstjes,muggenbulten, waterpokken ect. Ik zie die jongen echt nooit ergens aan krabben of wrijven :? .
Dat; de mijne krabben ook amper. Waterpokken was makkelijk hier. Terwijl vriendinnetje van jongste het tegelijk had een 5 dagen en nachten kapot ging van de jeuk/slaaptekort..
Zelfs brandnetels hebben weinig effect..
pi_194534183
quote:
81s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:36 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Als je Googled op ''krentenbaard'' zie je de meest vreselijke uitbraken :'( Zo ziet m'n zoon er gelukkig (nog..) niet uit.

Huisarts is met vakantie, dus overleg gehad met zijn vervangers assistente. Mag om half 11 terug bellen en krijg dan wel of niet akkoord voor een kuurtje er bij.
Kuurtje ligt vanmiddag klaar _O_
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194534440
quote:
81s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Kuurtje ligt vanmiddag klaar _O_
Fijn, als het steeds meer uitbreid is ook niet wat. Hopelijk met die kuur er snel vanaf!

Mijn jongste had vorig jaar een plekje bij haar mond en ik vond het verdacht, volgende ochtend huisarts gebeld en konden gelijk gaan smeren. Dat bleef gelukkig bij 1 plekje.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194534672
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:25 schreef F_r het volgende:
Krentenbaard lijkt mij erg pijnlijk.
Ik ging net hardlopen :'(
Bikkel

Wij zijn al een week aan het klussen in de bloedhete 😓😓
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194534954
quote:
81s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Kuurtje ligt vanmiddag klaar _O_
Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!

@Vicky succes met klussen in deze hitte!
pi_194534993
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

Bikkel

Wij zijn al een week aan het klussen in de bloedhete 😓😓
Bikkels sterkte
pi_194535400
quote:
81s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Kuurtje ligt vanmiddag klaar _O_
Fijn ^O^ goed dat je even hebt doorgepakt, hopelijk helpt t snel :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194535809
Thnx. Wat moet moet..

Van de week waren de stukadoors hard aan het werk. Diep respect voor hun.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 13:11:58 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_194535823
ik heb vorig jaar ook geklust met die graftemperaturen, mijn god dat was best afzien. Veel water drinken en niet te veel nadenken werkt het beste :') succes!
disclaimer
  donderdag 13 augustus 2020 @ 13:28:43 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194536016
Veel drinken en veel opkikkertjes en sportwater enzo! Zorgen dat je je elektrolyten etc. binnen krijgt. :Y Je bloed moet niet te doorzichtig worden. ;)
***
pi_194536277
We doen regelmatig drinkpauzes en koelen dan even af bij de ventilator.

Sportdrank is een goede. Ik gooi er nu af en toe iets zoets in voor wat extra suikers.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194536338
Op de een of andere manier heb ik heel veel moeite om met deze temperaturen te werken. Ik voel me plakkerig, sneller vermoeid,etc.

Maar sporten doe ik dan wel weer met plezier. Vanavond lekker voetballen en flink zweten. Allemaal geen probleem!
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 13:57:00 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194536452
Ik zit achter de laptop met een kitten die heel erg wil kroelen en dus steeds op mijn armen gaat liggen. :o
Heel erg cute natuurlijk, maar waaaaaarm! :D
***
pi_194537557
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:57 schreef BE het volgende:
Ik zit achter de laptop met een kitten die heel erg wil kroelen en dus steeds op mijn armen gaat liggen. :o
Heel erg cute natuurlijk, maar waaaaaarm! :D
Lief!!

Hier vanmorgen 1 die perse tegen me aan moest liggen


♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 16:36:47 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194539011
_O_ vloerkoeling

De warmte gaat vanaf morgen dan echt langzaam afnemen dus nog ff voor iedereen :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194540248
Ik loop al een tijdje te klooien met mijn hart dat soms raar doet en vermoeidheid. Mijn schildklier week wat af maar nog binnen de marges. Eigenlijk moest ik vol in coronatijd opnieuw prikken. Toen wilde ik het voor mijn vakantie doen. Vergeten het formulier uit te printen. Ruim 1,5 week geleden laten prikken. Maar had nog niks gehoord vanmorgen 20min in de wacht gehangen voor ik de assistente aan de lijn had. Die zal terug bellen. Ik kreeg uiteindelijk een melding in mijn gezondheidnet. Waardes achteruit gegaan dus nu een uitgebreider onderzoek en daarna een consult.

En we hebben pech met onze elektronica op vakantie heb ik ons chromebook van 8mnd laten sneuvelen. Scherm kapot en dus economisch Total loss. Van de week ging de laptop ineens niet meer aan. Hij is 4mnd uit wel een refurbished model maar dan nog.

Nu stonden zowel op de chromebook al de laptop alle documenten mbt koop nieuw huis. Geen cloud back up vast heel dom.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 18:52:12 #234
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194540909
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh en ik lees dus dat je je kind mee moet nemen naar rondleidingen op basisscholen _O- daar had ik nog geen moment over nagedacht :+ ik dacht " even rustig kijken en wat dingen vragen zonder stuiterend kind" maar dat is kennelijk niet gebruikelijk :D
Wij hebben wat meer rondleidingen gedaan dan gemiddeld, en hebben vaak (noodgedwongen omdat we in een land waren waar we nog niet woonden) de kinderen wel meegenomen. En soms verschilde hun mening van die van ons. Soms om dingen die er niet toe deden (hoe de kantine eruit zag) maar vaak vanwege de sfeer. En uiteindelijk was die misschien wel het belangrijkste.

Verder vind ik dat schoolstijlen als IPC en PYP juist supergestructureerd (moeten) zijn, maar dat je dat als ouder niet altijd meekrijgt. Voor een (goede) leerkracht is de voorbereiding veel intensiever dan 'normaal'. Toen wij aan PYP (het Primary Years Programme van het International Baccalaureate) begonnen had ik niet verwacht dat het onze kinderen helemaal goed zou passen, maar juist voor het ADHD'erige bood het een plaats: ze werden de leerstof ingetrokken, in plaats van het alleen maar aangeboden te krijgen.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 18:55:22 #235
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194540960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:01 schreef F_r het volgende:
Ik loop al een tijdje te klooien met mijn hart dat soms raar doet en vermoeidheid. Mijn schildklier week wat af maar nog binnen de marges. Eigenlijk moest ik vol in coronatijd opnieuw prikken. Toen wilde ik het voor mijn vakantie doen. Vergeten het formulier uit te printen. Ruim 1,5 week geleden laten prikken. Maar had nog niks gehoord vanmorgen 20min in de wacht gehangen voor ik de assistente aan de lijn had. Die zal terug bellen. Ik kreeg uiteindelijk een melding in mijn gezondheidnet. Waardes achteruit gegaan dus nu een uitgebreider onderzoek en daarna een consult.

En we hebben pech met onze elektronica op vakantie heb ik ons chromebook van 8mnd laten sneuvelen. Scherm kapot en dus economisch Total loss. Van de week ging de laptop ineens niet meer aan. Hij is 4mnd uit wel een refurbished model maar dan nog.

Nu stonden zowel op de chromebook al de laptop alle documenten mbt koop nieuw huis. Geen cloud back up vast heel dom.
Oh nee, die documenten :o

En wat slordig, dat er niet even vlotter aan de bel wordt getrokken door de huisarts.
pi_194541331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:01 schreef F_r het volgende:
Ik loop al een tijdje te klooien met mijn hart dat soms raar doet en vermoeidheid. Mijn schildklier week wat af maar nog binnen de marges. Eigenlijk moest ik vol in coronatijd opnieuw prikken. Toen wilde ik het voor mijn vakantie doen. Vergeten het formulier uit te printen. Ruim 1,5 week geleden laten prikken. Maar had nog niks gehoord vanmorgen 20min in de wacht gehangen voor ik de assistente aan de lijn had. Die zal terug bellen. Ik kreeg uiteindelijk een melding in mijn gezondheidnet. Waardes achteruit gegaan dus nu een uitgebreider onderzoek en daarna een consult.

En we hebben pech met onze elektronica op vakantie heb ik ons chromebook van 8mnd laten sneuvelen. Scherm kapot en dus economisch Total loss. Van de week ging de laptop ineens niet meer aan. Hij is 4mnd uit wel een refurbished model maar dan nog.

Nu stonden zowel op de chromebook al de laptop alle documenten mbt koop nieuw huis. Geen cloud back up vast heel dom.
Je hebt harde schijf lezers. Daar mik je de harde schijf van de laptop in en dan kan je de bestanden er nog vanaf halen. Veel ICTers kunnen dat doen. Ken je niemand in je omgeving die dat misschien kan?
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 19:27:48 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194541516
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 15:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

Lief!!

Hier vanmorgen 1 die perse tegen me aan moest liggen


[ afbeelding ]
Poezels O+ Noa probeert ook steeds om tegen ons aan te liggen maar beseft dan ook snel dat dit hem toch niet is. Ik vind het zo sneu voor haar, ze hangt de hele dag maar wat zielig op allemaal plekken. Ik krijg nu op vakantie allemaal foto’s van mijn moeder waar ze nu weer uithangt. De laatste plek was de piano, dat is wel lekker koel!

Succes nog met klussen! Wij hebben dat ook in een hittegolf moeten doen toen we in ons huis gingen wonen. Behoorlijk afzien maar je komt er doorheen :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 13 augustus 2020 @ 19:52:31 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194541990
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 16:36 schreef laziness het volgende:
_O_ vloerkoeling

De warmte gaat vanaf morgen dan echt langzaam afnemen dus nog ff voor iedereen :*
Ja, daar had ik een vraagje over; jullie hebben een PVC-vloer toch?
Overal in huis, of hebben jullie ook nog andere vloermaterialen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 augustus 2020 @ 19:55:58 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194542038
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:01 schreef F_r het volgende:
Ik loop al een tijdje te klooien met mijn hart dat soms raar doet en vermoeidheid. Mijn schildklier week wat af maar nog binnen de marges. Eigenlijk moest ik vol in coronatijd opnieuw prikken. Toen wilde ik het voor mijn vakantie doen. Vergeten het formulier uit te printen. Ruim 1,5 week geleden laten prikken. Maar had nog niks gehoord vanmorgen 20min in de wacht gehangen voor ik de assistente aan de lijn had. Die zal terug bellen. Ik kreeg uiteindelijk een melding in mijn gezondheidnet. Waardes achteruit gegaan dus nu een uitgebreider onderzoek en daarna een consult.

En we hebben pech met onze elektronica op vakantie heb ik ons chromebook van 8mnd laten sneuvelen. Scherm kapot en dus economisch Total loss. Van de week ging de laptop ineens niet meer aan. Hij is 4mnd uit wel een refurbished model maar dan nog.

Nu stonden zowel op de chromebook al de laptop alle documenten mbt koop nieuw huis. Geen cloud back up vast heel dom.
Vervelend.
Had je het gros van de documenten niet per mail ontvangen (en/of verzonden) en staan ze dus niet op de mailserver van het mailadres wat je daarvoor gebruikt hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194542114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daar had ik een vraagje over; jullie hebben een PVC-vloer toch?
Overal in huis, of hebben jullie ook nog andere vloermaterialen?
Wij hebben ook vloerkoeling met pvc in t hele huis (behalve de badkamer) :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:03:51 #241
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194542150
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 15:18 schreef Vicky het volgende:
Lief!!

Hier vanmorgen 1 die perse tegen me aan moest liggen

[ afbeelding ]
O+ schattig!

Ik heb vanmiddag foto's gemaakt van kittens die baasjes nodig hebben. In twee verschillende huizen. In het eerste huis waren ze nog wat jonger, en super gesocialiseerd. In het tweede huis helemaal niet, dat was echt even puzzelen en werken. En toen nog een hondje, dat kostte ook wat tijd. Toen ik de foto's terugkeek bleek dat hij een soort grijns heeft met z'n oogjes dicht O+ Zo vreselijk schattig!

Allemaal om ze geadopteerd te krijgen.
pi_194542280
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:17 schreef Puala het volgende:

[..]

Je hebt harde schijf lezers. Daar mik je de harde schijf van de laptop in en dan kan je de bestanden er nog vanaf halen. Veel ICTers kunnen dat doen. Ken je niemand in je omgeving die dat misschien kan?
Hij ligt nu ter reparatie ik heb het aangegeven dat ik de documenten graag ontvang.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vervelend.
Had je het gros van de documenten niet per mail ontvangen (en/of verzonden) en staan ze dus niet op de mailserver van het mailadres wat je daarvoor gebruikt hebt?
klopt wel maar ik had alles mooi geordend. Gelukkig is onze hypotheek al rond.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:34:50 #243
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194542684
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daar had ik een vraagje over; jullie hebben een PVC-vloer toch?
Overal in huis, of hebben jullie ook nog andere vloermaterialen?
Wij hebben pvc beneden en boven. Badkamer en wc uiteraard tegels.
De zolder heeft laminaat. Wel een geschikte variant. Die ruimte hadden we geen plannen voor behalve was en spelen dus daar vonden we het wel prima voor als het eventueel net wat minder geleid dan de pvc vloer die voldoet aan de opgegeven max RC waarde.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:46:50 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194542900
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij hebben ook vloerkoeling met pvc in t hele huis (behalve de badkamer) :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij hebben pvc beneden en boven. Badkamer en wc uiteraard tegels.
De zolder heeft laminaat. Wel een geschikte variant. Die ruimte hadden we geen plannen voor behalve was en spelen dus daar vonden we het wel prima voor als het eventueel net wat minder geleid dan de pvc vloer die voldoet aan de opgegeven max RC waarde.
Thnx dames.

Wij wilden eigenlijk parket in de woonkamer, maar ik denk dat we daar toch van moeten afzien.... helaas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:53:42 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194543047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:

[..]


[..]

Thnx dames.

Wij wilden eigenlijk parket in de woonkamer, maar ik denk dat we daar toch van moeten afzien.... helaas.
Parket heeft risico op condens meen ik?
Je moet er minimaal 18gr door heen laten lopen?
Hier loopt er momenteel lager door heen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:08:33 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194543294
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Parket heeft risico op condens meen ik?
Je moet er minimaal 18gr door heen laten lopen?
Hier loopt er momenteel lager door heen.
Oh echt.... nog lager?
Los van het risico op condens en de gevolgen daarvan voor het hout gaat hout ook gewoon minder goed met verschillende temperaturen, want hout werkt.
Maar condens zou helemaal een issue zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194546002
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:01 schreef F_r het volgende:
Ik loop al een tijdje te klooien met mijn hart dat soms raar doet en vermoeidheid. Mijn schildklier week wat af maar nog binnen de marges. Eigenlijk moest ik vol in coronatijd opnieuw prikken. Toen wilde ik het voor mijn vakantie doen. Vergeten het formulier uit te printen. Ruim 1,5 week geleden laten prikken. Maar had nog niks gehoord vanmorgen 20min in de wacht gehangen voor ik de assistente aan de lijn had. Die zal terug bellen. Ik kreeg uiteindelijk een melding in mijn gezondheidnet. Waardes achteruit gegaan dus nu een uitgebreider onderzoek en daarna een consult.

En we hebben pech met onze elektronica op vakantie heb ik ons chromebook van 8mnd laten sneuvelen. Scherm kapot en dus economisch Total loss. Van de week ging de laptop ineens niet meer aan. Hij is 4mnd uit wel een refurbished model maar dan nog.

Nu stonden zowel op de chromebook al de laptop alle documenten mbt koop nieuw huis. Geen cloud back up vast heel dom.
Zou je dan wel gaan hardlopen, als je zo met je hart tobt?

Balen van je laptop en Chromebook zeg.

Ik heb eergisteren mijn iPhone X laten vallen. En een nieuw scherm is heeeeel duur 😢😢😢
Ik zal hem laten repareren en dan voortaan heel voorzichtig zijn. Wat ik overigens al was... maargoed.
pi_194549339
Zo, wij zijn in between onze 2 vakanties. Net terug van Camping Lolotte in de Achterhoek. Heel fijn en zeker met die hitte, in de vouwwagen was het 20 graden 's nachts *O*

Alleen jammer dat er momenteel in 3 huizen om ons heen wordt geklust en ze bij alle3 vanwege de hitte vroeg beginnen. En het zijn nogal lawaai werkzaamheden met drilboren en zo. Bij 2 van die 3 huizen zijn ze ook al echt lang bezig (lees ruim 2 jaar en ruim 1 jaar).

Oh en update over mijn gezondheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:47:21 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194549518
:o
Daar ben je dan mooi klaar mee! :o
***
pi_194550131
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 23:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zou je dan wel gaan hardlopen, als je zo met je hart tobt?

Balen van je laptop en Chromebook zeg.

Ik heb eergisteren mijn iPhone X laten vallen. En een nieuw scherm is heeeeel duur 😢😢😢
Ik zal hem laten repareren en dan voortaan heel voorzichtig zijn. Wat ik overigens al was... maargoed.
Op vakantie? Vaak dekt een reisverzekering dit.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:10:51 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194552643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:28 schreef Cholula het volgende:

[..]

Op vakantie? Vaak dekt een reisverzekering dit.
Ik heb het (online weliswaar) geprobeerd. En kreeg direct melding dat het niet kon. Maar zal nog eens bellen maandag als ik terug ben.

Was wel via de inboedel overigens. Want bij de reisverzekering had ik geen optie om spullen aan te vinken.

Dus dan kan ik dat direct navragen.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:12:56 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194553453
Ik ontdekte gisteren dat ik het geld van de honkbalkaartjes toch teruggestort gekregen heb. *O*
Stond al sinds 28 jul op mijn creditcard bijgeschreven zonder dat ik het door had. Toch 310 euro! *O*

(Was dus van onze vakantie naar de VS van mei die niet door ging. Wedstrijden waren uitgesteld en daarom kon een refund niet. Blijkbaar is hij nu toch gecancelled.)
***
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:21:04 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194553593
Wat fijn, BE!
in de haak.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:55:55 #254
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194554221
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:12 schreef BE het volgende:
Ik ontdekte gisteren dat ik het geld van de honkbalkaartjes toch teruggestort gekregen heb. *O*
Stond al sinds 28 jul op mijn creditcard bijgeschreven zonder dat ik het door had. Toch 310 euro! *O*

(Was dus van onze vakantie naar de VS van mei die niet door ging. Wedstrijden waren uitgesteld en daarom kon een refund niet. Blijkbaar is hij nu toch gecancelled.)
Ja zo ging het hier ook :D
Ik had niet verwacht het nog terug te krijgen. Mooie meevaller.
Had je zulke goede plaatsen? Ik betaalde minder maar dan eindig je ook bovenin :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:59:01 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194554301
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja zo ging het hier ook :D
Ik had niet verwacht het nog terug te krijgen. Mooie meevaller.
Had je zulke goede plaatsen? Ik betaalde minder maar dan eindig je ook bovenin :P
Vijf kaarten hadden we, die vriend van ons zou ook mee. En redelijk achter de thuisplaat. Ik ging voor de ‘als je het doet...’ met zelf een softbalachtergrond en een honballend kind, dat speelt ook mee. ;)
***
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:16:34 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194554540
Mooie meevaller Be! Fijn!
pi_194554696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:28 schreef Cholula het volgende:

[..]

Op vakantie? Vaak dekt een reisverzekering dit.
Chromebook kreeg ik een deel vergoed vanuit de reisverzekering. Maar 100,- eigen risico. Scherm is 100,- maar dan zit hij er nog niet in. Dus als iemand hier iemand voor kent die dit als hobby erbij doet hoor ik het graag.
pi_194554711
Fijne meevaller be
pi_194554738
Balen ook anaranta.
Ik kreeg dus wel en deel vergoed maar een chromebook is nieuw niet zo duur als een Iphone. Daarom was hij economisch total loss
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:48:35 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194555125
Ik heb nog even gechat met fbto en via de reisverzekering is er waarschijnlijk toch wat mogelijk
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:54:25 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194555235
Gelukkig maar, anders is het echt heel zuur!
***
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:00:22 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194555341
311 euro voor een origineel Apple scherm ja ;-(
Maarja, wil je hierin een B keuze?


In de buurt zit een bedrijf dat ook Apple schermen repareert. En zegt met originele schermen te werken. Maar zij zijn geen Apple erkend bedrijf. Zij vragen 249
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:00:57 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194555351
Hoe maak ik ookalweer een hyperlink?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:03:58 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194555397
Url=httpblslslabla] dan de tekst en daarna /url met haakjes erom. En dan uiteraard haakje openen voor url ;)

Of je tekst typen, selecteren en op het linkjesicoontje tikken en de url pasten
***
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:05:03 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194555426
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:03 schreef BE het volgende:
Url=httpblslslabla] dan de tekst en daarna /url met haakjes erom. En dan uiteraard haakje openen voor url ;)

Of je tekst typen, selecteren en op het linkjesicoontje tikken en de url pasten
Gelukt
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:05:36 #266
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194555438
Ik zou het alleen bij een Apple erkend bedrijf laten maken. Vorig jaar bij een nette niet-erkende zaak glas van onze iPad laten vervangen. Glas is weer prima maar sindsdien heeft het touchscreen kuren. Ik kan niet aantonen dat die problemen pas na reparatie zijn ontstaan. Dus voor niets laten maken. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:07:58 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194555491
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou het alleen bij een Apple erkend bedrijf laten maken. Vorig jaar bij een nette niet-erkende zaak glas van onze iPad laten vervangen. Glas is weer prima maar sindsdien heeft het touchscreen kuren. Ik kan niet aantonen dat die problemen pas na reparatie zijn ontstaan. Dus voor niets laten maken. }:|
Ja, dat is ook zoiets ja.
Zij bieden wel 12 maanden garantie.
pi_194555561
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

De school waar ik werk is ook een ipc school.
Wat vind jij als ouder? En je zoon?
Ik vind het zelf nog erg wennen. We doen het nu 1,5 jaar. Een paar units gedaan.
We hebben geprobeerd het door te zetten tijdens de corona tijd. Maar kregen van de ouders best wel wat klachten over de intensiteit van de units en de taken. En die hadden we al best wel verkleind. Sommige kinderen vinden het geweldig merk ik en andere kinderen vinden het best wel lastig.
Mijn zoon vindt IPC geweldig :Y Ik als ouder kijk er ook positief naar, hij leert een hoop nuttige dingen en het houdt het mooi afwisselend. In combinatie met montessori trouwens, daar ben ik ook al heel tevreden over :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194555636
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wat voor "type" kinderen passen goed op montessori?

Ik vermoed dat er bij kaptein wat adhd in zit (niet gek, heb t zelf ook ;) ) hij doet het erg goed op structuur, veranderingen van te voren aan zien komen en voorspelbaarheid. Tegelijkertijd denk ik dat het hem erg kan helpen als hij zelf leert om dingen te plannen en iets te beginnen uit zichzelf.

Zo lastig in te schatten wat op lange termijn goed bij hem zal passen
Mijn rand-adhd-er (als in: hij voldoet aan alle criteria maar ik heb niets met classificeren dus ik ga niemand inschakelen om dat labeltje te plakken), doet het er prima. Er is namelijk best een hoop structuur en duidelijkheid en ook het werken met planningen geeft juist ook veel inzicht in hoe de dag en week eruit gaan zien. En juist voor een kind met wat zwakkere planvaardigheden vind ik het heel belangrijk dat hij al vroeg leert die verantwoordelijkheid te nemen. En voor zijn hyperactieve kant is het heel fijn dat er altijd wat dynamiek in de klas is. Ik vind het anderzijds wel lastig om in te schatten 'of hij het er goed op doet', hij gaat prima op school en heeft er veel pret. Maar op een andere school zou het zomaar nog beter kunnen doen, maar dat weet ik natuurlijk niet :P

Nog een aanvulling: bij mijn zoon op school werken ze met weekplanningen (dus: aan het einde van de week moet je voor schrijven/rekenen/taal etc. bij bladzijde x,y en z zijn). Per dag zijn er vaste momenten waarop er gewerkt wordt aan de basisvakken, dat is meestal drie keer een half uur tot een uur. In díe tijd mogen de kinderen zelf weten wat ze doen aan hun planning. Er wordt wel iedere week gekeken of de planning gehaald is en dat wordt direct bijgestuurd en de kinderen wordt dan gevraagd de taakjes die ze niet af hebben als huiswerk mee te nemen. Ik denk inderdaad dat de invulling van de principes enorm per school verschillen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 14-08-2020 16:23:01 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194555767
Sorry jongens voor de mosterd na de maaltijd, topic was uit MyAt verdwenen }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:22:21 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194556567
Iemand een tip voor een spray of crème die werkt tegen wespen? Mijn oudste is vandaag voor de 3e keer, en daarna bijna voor de 4e keer in zijn leven gestoken door een wesp. Ik lees iets over Picasol, iemand ervaring mee? Of een andere tip?
KuikenGuppy
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:44:15 #272
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194556878
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:22 schreef Burdie het volgende:
Iemand een tip voor een spray of crème die werkt tegen wespen? Mijn oudste is vandaag voor de 3e keer, en daarna bijna voor de 4e keer in zijn leven gestoken door een wesp. Ik lees iets over Picasol, iemand ervaring mee? Of een andere tip?
Ik heb geen idee. Maar bedoel je om te voorkomen dat je wordt geprikt? Of om te behandelen nadat je bent geprikt.

Ik ben vorige week geprikt en op de camping hebben ze er zout op gestrooid.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:45:54 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194556901
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Maar bedoel je om te voorkomen dat je wordt geprikt? Of om te behandelen nadat je bent geprikt.

Ik ben vorige week geprikt en op de camping hebben ze er zout op gestrooid.
Nee echt om te voorkomen dat ze steken.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:50:27 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194556966
Ik vraag me af of dat bestaat. Ik ben namelijk vorige week gestoken omdat ik zelf “onvoorzichtig” was.

Ik was op een bankje gaan zitten, en ik had niet door dat er een wesp (blijkbaar) op mijn knie zat. Dus toen deed ik mijn benen over elkaar en zat de wesp tussen knie en mijn knieholte. En toen heeft de Wesp mij gestoken.

En eergisteren liep ik gewoon straat en toen vloog er zo een wesp in mijn slipper, onder mijn teen. Gelukkig vloog hij gelijk weg. Maar had me dus zo kunnen steken.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:52:47 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194556985
Hmmm kom op internet steeds een Duitse spray tegen. Iets van “Aries”
pi_194558066
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:22 schreef Burdie het volgende:
Iemand een tip voor een spray of crème die werkt tegen wespen? Mijn oudste is vandaag voor de 3e keer, en daarna bijna voor de 4e keer in zijn leven gestoken door een wesp. Ik lees iets over Picasol, iemand ervaring mee? Of een andere tip?
Ik had een insectenspray van Kruidvat zelf. Daar loop jezelf al omheen met een boog als je dat ruikt :') mijn kinderen zijn niet geprikt afgelopen weekend terwijl het er vol zat in dat vakantieparktuintje.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:51:01 #277
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_194558602
Vrienden zweerden bij Bokashi. Uit Bali meegenomen. Zitten geuren in waar ze schijnbaar niet van houden.
pi_194558869
Burdie, ze houden niet van tea tree oil, net als muggen en vlooien trouwens. Maar dat is wel een aanwezige geur dus je moet er wel van houden.

Juul is op de camping ook gestoken, er zat een wesp op haar hand en die 'ving' ze. Koelen en VSM prik weg deden de truc.

Voorkomen is lastiger denk ik. Maar als je bijv buiten eet, helpt wierook of een aromalampje met lavendel om ze weg te houden.
pi_194562808
Wat is jullie go-to bbq side recept? Wat voor extra’s naast t vlees? Heb even inspiratie nodig na te veel groene salade, aardappel gratin, friet etc
Met een meidenkwartet
pi_194562935
Ik heb deze week de salade van watermeloen, komkommer, feta en munt ontdekt O+
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:43:24 #281
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194562939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:40 schreef Cathmar het volgende:
Wat is jullie go-to bbq side recept? Wat voor extra’s naast t vlees? Heb even inspiratie nodig na te veel groene salade, aardappel gratin, friet etc
Wat wij veel hebben gedaan, ook om Max af en toe even vol te stouwen met groenten: paprika's roosteren op de BBQ. En maiskolven! Groot succes.

Daarnaast hebben we 'm zelfs aan de spiesjes met zelf gemarineerde garnalen gekregen, maar da's niet echt een side-dish.

Als je nog wilt weten hoe/wat met paprika's, pb vooral :)
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:45:01 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194562987
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:40 schreef Cathmar het volgende:
Wat is jullie go-to bbq side recept? Wat voor extra’s naast t vlees? Heb even inspiratie nodig na te veel groene salade, aardappel gratin, friet etc
Stokbrood met smeersels ;).
Watermeloensalade met feta en munt is ook altijd succes.
En natuurlijk maïskolven, ook van de BBQ.
KuikenGuppy
pi_194563107
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:40 schreef Cathmar het volgende:
Wat is jullie go-to bbq side recept? Wat voor extra’s naast t vlees? Heb even inspiratie nodig na te veel groene salade, aardappel gratin, friet etc
Maissalade
pi_194563215
A ja watermeloen! Top idee.
We hebben 12 gasten zondag. Zit even te bedenken wat ik allemaal ga maken. Vlees komen we wel uit. Zalm heb ik al op mijn lijst staan.

Heb ook met een geroosterde bloemkool salade met ei en mosterd gevonden. Dat ga ik ook eens proberen denk ik.
Met een meidenkwartet
pi_194563250
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Maissalade
Ja! Top dat vinden de kinderen vast ook lekker!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:57:08 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194563473
Pastasalade?
KuikenGuppy
pi_194563561
Onze kinderen zijn dol op gepofte zoete aardappel van de bbq. Liefst met een beetje cheddar erover!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194563647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:59 schreef Phaidra het volgende:
Onze kinderen zijn dol op gepofte zoete aardappel van de bbq. Liefst met een beetje cheddar erover!
Mijn kinderen vinden zoete aardappel echt vreselijk. Herinneren ze me vaak aan als ik het weer eens op tafel zet. Helaas.
Met een meidenkwartet
pi_194563763
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:57 schreef Burdie het volgende:
Pastasalade?
Daar zijn we zelf een beetje overeen na jaren zomers met een pasta salade overkill. Maar we hebben 9 kinderen hier zondag dus het zou een makkelijke oplossing zijn voor hen. Ik zet het op de lijst.
Met een meidenkwartet
pi_194567167
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:22 schreef Burdie het volgende:
Iemand een tip voor een spray of crème die werkt tegen wespen? Mijn oudste is vandaag voor de 3e keer, en daarna bijna voor de 4e keer in zijn leven gestoken door een wesp. Ik lees iets over Picasol, iemand ervaring mee? Of een andere tip?
Ik lees ergens dat ze niet van citronella en eucalyptus houden, er zijn van die spray dingen waar dat in zit van Care Plus (als ik het zo lees is dat picasol ook zoiets) heb ik van dat spul, maar op de verpakking claimen ze alleen muggen en teken.

Ik spuit het wel eens op als ik ga golfen, ook met het oog op teken. Maar of het helpt tegen wespen? Geen idee, ik kom vooral horzels/dazen tegen en die komen evengoed wel zoemen. Maar misschien moet ik meer spuiten, je stinkt alleen een uur in de wind zeg maar :+

Er zijn volgens mij best veel wespen, ik greep van de week in 1. Gekoeld, werd eerst wat dik, maar dat zakte gelukkig gauw af. Rotbeesten.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:52:48 #291
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194567548
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:59 schreef BE het volgende:

[..]

Vijf kaarten hadden we, die vriend van ons zou ook mee. En redelijk achter de thuisplaat. Ik ging voor de ‘als je het doet...’ met zelf een softbalachtergrond en een honballend kind, dat speelt ook mee. ;)
Voor 5 man valt dat best mee eigenlijk.
Ik ging ook voor zulke plaatsen maar schrok er van hoe duur het was bij de Dodgers :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:52:50 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194568163
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 09:52 schreef laziness het volgende:

[..]

Voor 5 man valt dat best mee eigenlijk.
Ik ging ook voor zulke plaatsen maar schrok er van hoe duur het was bij de Dodgers :P
Ja. En ik wilde het gewoon heel graag een keer doen.
Was ook geen heel bijzondere wedstrijd verder, Seattle Mariners tegen Los Angeles Angels.
***
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:56:56 #293
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194568201
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:43 schreef Hupje het volgende:
Ik heb deze week de salade van watermeloen, komkommer, feta en munt ontdekt O+
Helemaal mijn go-to ook. Vooral bij grotere gezelschappen.

Wij eten vanavond bietjessalade. Ik weet nog niet helemaal zeker hoe ik 'm ga maken (ik heb nog maar net de keuken terug veroverd nu oudste het huis uit is ;-) ) maar ik denk iets met mint en een klein beetje vanille in de vinaigrette.
pi_194568628
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:43 schreef Hupje het volgende:
Ik heb deze week de salade van watermeloen, komkommer, feta en munt ontdekt O+
Lekkere toevoeging daarbij: rode uienringen die even in citroensap hebben gelegen :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194568657
En ham-prei salade. Gewoon schouderham in plakjes, prei in halve ringetjes, mayonaise, yoghurt, citroensap, peper en zout. Echt heel eenvoudig en hier altijd een succes bij grote groepen ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194569597
Goede suggesties!
Ik ga voor morgen voor de watermeloen salade, geroosterde bloemkool salade (met ei en bacon) en de mais salade.
Voor de kinderen doe ik ‘build your burger’ en zalm gaat op de bbq. Komt nog iets van vlees bij maar dat heb ik uitbesteed. De rest van jullie heerlijke suggesties gaat op een lijstje voor volgende keer.
Met een meidenkwartet
pi_194587760
Verdorie, morgen alweer naar school! :o Tijd vliegt voorbij..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194591398
Yup, morgen gaat de wekker weer om half 7...
En ik vrees een beetje dat de jongste even tijd nodig heeft om weer naar schoolstand te schakelen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194591930
Voor alle fokkers waar de kinderen weer naar school moeten. Succes morgen.

Hier nog twee weekjes vakantie. O+
  zondag 16 augustus 2020 @ 19:26:25 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194592071
Hier ook nog twee weken.
Wat een doffe ellende als ze met deze hitte alweer naar school moeten, volgens mij kunnen een hoop scholen dat helemaal niet aan.

Succes morgen in Noord!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194592258
D
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:26 schreef Leandra het volgende:
Hier ook nog twee weken.
Wat een doffe ellende als ze met deze hitte alweer naar school moeten, volgens mij kunnen een hoop scholen dat helemaal niet aan.

Succes morgen in Noord!
De ergste hitte is voorbij gelukkig. Morgen 25 en donderdag nog een keer 26, gaan we door voor mooi nazomerweer ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')