quote:Sander Schimmelpenninck ligt zwaar onder vuur nadat hij in de Zelfspodcast van Jaap Reesema prinses Alexia ’de lekkerste’ noemde van de dochters van koning Willem-Alexander en koningin Máxima.„Ja, daar kunnen we niet omheen draaien. Ze schijnt wel arrogant te zijn. In Wassenaar wordt gezegd dat ze al wel buiten haar prinsenmuiltjes loopt”, voegde de Op1-presentator daaraan toe. Hij wordt door tv-collega’s en anderen massaal gewezen op de leeftijd van het meisje: Alexia is 15.
Zo vindt opiniemaker Stella Bergsma ’dat hele studenti-seksisme’ maar ’sleets en storend’, noemt RTL-journalist Koen de Regt hem ’een enorme viezerik’ en vraagt sportjournalist Koert Westerman zich af wie nu het voortouw neemt om alle adverteerders rondom Op1 zich terug te laten trekken.
Ook anderen spreken hun afschuw uit over de opmerking van de NPO-presentator over het jonge meisje. „Gast, wtf? Je hebt het over een kind van 15 jaar oud.”
Sander zelf reageert op Twitter door een oude column van zijn hand te delen waarin hij suggereert dat hun kritiek alleen maar op hem gericht is omdat ’hun rechtspopulistische achterban’ zijn ’bloed wel kan drinken’.
Age of consent is 16 en 15 is pedofilie? Hilarischquote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:20 schreef Confetti het volgende:
Belachelijk dat iemand met pedofiele gedachten en haatzaaiende, seksistische columns bij de publieke omroep mag zitten als onafhankelijke journalist.
Eens.quote:
Oordeel zelf:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Nee maar een 15-jarige jongen die zijn 28-jarige lerares balt is ook Naisss en andersom mag de leraar gecastreerd worden dus die hypocrisie is bekendquote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:28 schreef Mondkapje het volgende:
Als het drie jongens waren geweest, en dat knulletje was 15, zie je het voor je dat een vrouwelijke presentator dan zegt: lekkerste gosertje van de drie?
Koertquote:FOX-ster Koert Westerman krijgt eveneens om zijn oren. Hij twitterde cynisch: “Eens kijken wie het voortouw neemt om alle adverteerders rondom Op1 zich terug te laten trekken na de opmerkingen van Sander Schimmelpenninck. Mijn gok: niemand.”
Ook domrechts, vindt Sander. “Maar heb je ook geluisterd? Of klets je je domrechtse tijdlijn na?”
Koert vindt zich helemaal niet domrechts. “Ik vind jullie zelfspodcast uiterst vermakelijk. Maar je mist mijn punt. Ik vraag mij af waar de selectieve verontwaardiging vandaan komt, waarbij de één na een controversiële uitspraak direct gecanceld wordt en de ander (gelukkig) niet. Overigens: je kwalificatie van mijn tijdlijn zegt imo meer over jou dan over mijn tijdlijn. Ik had je juist zo hoog zitten, gozer.”
Sander: “Er wordt juist massaal opgeroepen mij te cancellen. En dat was precies de self-fulfilling prophecy van de aflevering; de hypocrisie van domrechts aantonen.”
Idd hij zou zich voor de integratie zaak tot moslim moeten laten omdopen en dan zijn dochters alleen nog maar in burka naar buiten moeten laten gaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:30 schreef Mondkapje het volgende:
Ga er maar van uit dat het voor die meiden ongelooflijk ingewikkeld is dat ze voortdurend op hun uiterlijk beoordeeld worden. Eigenlijk zou Willem Alexander er iets van moeten zeggen.
Echt heel sneu eigenlijk...quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:30 schreef Mondkapje het volgende:
Ga er maar van uit dat het voor die meiden ongelooflijk ingewikkeld is dat ze voortdurend op hun uiterlijk beoordeeld worden. Eigenlijk zou Willem Alexander er iets van moeten zeggen.
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:32 schreef Harvest89 het volgende:
Hij heeft wel gelijk ja. Ze is erg raakbaar vind ik, en je zou echt niet zeggen dat ze 15 is.
En iedereen die kritiek heeft is domrechtsquote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Schimmelpennick is een gutmensch die niet kan incasseren en daarom dom om zich heen bralt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
En wat moet Willem-Alexander dan zeggen? Mijn dochters zijn alle drie even knap? Alexia is het knapst want ze lijkt het meest op haar moeder? Schimmelpenis is een lul?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:30 schreef Mondkapje het volgende:
Nog te dom om die tweet te snappen die Sander (lol)quote:
Nee hoor. Zo werkt natuur gewoon.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een meisje van 15 jaar lekker vinden is behoorlijk zielig voor een man van 36.
Het is ook gewoon en het telt ook gewoon. Niet omdat hij er op zou vallen maar omdat op die leeftijd dat belangrijk is vanwege de leeftijdgenoten. 'Lekker' is wel wat direct, maar ook normaal spraakgebruik.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Op zich wel aardig dat hij het nog durft te zeggen, al is het woord “lekker” niet heel slim gekozen. Aan de andere kant: waarom zou je het zeggen, iedereen ziet toch wel, weinig die het oneens met hem zouden zijn. Misschien om te choqueren. Of om haar te fixen
Snap sowieso niet waarom dat talentloze, onrelevante volk in het openbaar zijn zegje mag doenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:42 schreef herverwijderd het volgende:
Niet zo handig verwoord van Sander, maar waarom zou je überhaupt iets moeten zeggen over het uiterlijk van die meiden. Doe dat lekker met je maten onderling waar niemand anders het kan horen als je die neiging niet kan onderdrukken, dan valt er ook niemand over.
Ik zou niet eens weten welke van de drie Alexia is.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:40 schreef Durmada het volgende:
Een topic in KLB liep ook over het uiterlijk van Alexia. Dat moest verwijderd worden vanwege de vulgaire reacties. Ze brengt heel wat teweeg in het mannenbrein in ieder geval.
Van de RVD?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:40 schreef Durmada het volgende:
Een topic in KLB liep ook over het uiterlijk van Alexia. Dat moest verwijderd worden vanwege de vulgaire reacties. Ze brengt heel wat teweeg in het mannenbrein in ieder geval.
De lekkerstequote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou niet eens weten welke van de drie Alexia is.
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oordeel zelf:Ik weet niet wie Alexia isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eens.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:42 schreef herverwijderd het volgende:
Niet zo handig verwoord van Sander, maar waarom zou je überhaupt iets moeten zeggen over het uiterlijk van die meiden. Doe dat lekker met je maten onderling waar niemand anders het kan horen als je die neiging niet kan onderdrukken, dan valt er ook niemand over.
Zei hij juist niet dat VI-kijkers dom rechtse tokkies waren?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens.
Heb het idee dat hij de nieuwe Johan Derksen probeert te worden.
Ach, mensen die het over domrechts/domlinks hebben nemen we sowieso niet serieus. Lekker laten gaan, die mafkees.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zei hij juist niet dat VI-kijkers dom rechtse tokkies waren?
Ik dacht dat dat Eus was. Maar misschien hij ook welquote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zei hij juist niet dat VI-kijkers dom rechtse tokkies waren?
Eus is een baasquote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat Eus was. Maar misschien hij ook wel
Als jij zoiets denkt dat geeft toch niks?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:13 schreef spierbal het volgende:
Sinds wanneer is iemand lekker noemen sekstisch. Ik rijd ook vaak genoeg langs een middelbare school dat ik denk Jezus die meiden zien er gewoon neukbaar uit terwijl ze 15 zijn, zo zagen ze er bij mij niet uit op de middelbare school.
Dan hadden ze een leuk koppie maar verder kon het ook mijn beste vriend zijn dit ik zou batsen.
Het is niet slim omdat ieder bekend persoon die carrière wil maken erover gaat vallen om te laten zien wat een goed mens het is.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:15 schreef maily het volgende:
[..]
Als jij zoiets denkt dat geeft toch niks?
Deze uitspraak is gedaan door een BN-er in het openbaar.
Niet slim.
Veel 15 jarigen zien er lichamelijk gezien gewoon aantrekkelijk uit, vooral als ze zich ook nog sexy kleden. Waarom zou je daar niet op mogen geilen?quote:
Maar ik vind ze alledrie niet veel.quote:
Dat zijn voornamelijk die knakers van facebook en twitter schuld.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:46 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom dat talentloze, onrelevante volk in het openbaar zijn zegje mag doen
Jij bent duidelijk een vrouw gezien je gebrek aan humor. Er zijn meerdere simpele inkoppertjes te maken met zijn naam en jij kiest de minst grappige.quote:
Je ontwijkt mijn vraag, goed.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veel 15 jarigen zien er lichamelijk gezien gewoon aantrekkelijk uit, vooral als ze zich ook nog sexy kleden. Waarom zou je daar niet op mogen geilen?
Het wordt een ander verhaal als je daadwerkelijk met je 30 of 40+ jaar haar ook daadwerkelijk een beurt wil geven.
Tuurlijk mag je daarop geilen, maar waarom zou je dat in de landelijke media moeten laten wetenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veel 15 jarigen zien er lichamelijk gezien gewoon aantrekkelijk uit, vooral als ze zich ook nog sexy kleden. Waarom zou je daar niet op mogen geilen?
Het wordt een ander verhaal als je daadwerkelijk met je 30 of 40+ jaar haar ook daadwerkelijk een beurt wil geven.
Wat ontwijk ik dan?quote:
Ja dat is niet slim. Het is duidelijk dat die gast een pannenkoek is.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:38 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je daarop geilen, maar waarom zou je dat in de landelijke media moeten laten weten
Dan zijn we het zowaar met elkaar eensquote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat is niet slim. Het is duidelijk dat die gast een pannenkoek is.
Ik zei dat het behoorlijk zielig is voor een man van 36 om een meisje van 15 jaar lekker te vinden.quote:
Nederlands is niet zijn goedste vakquote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Sander: “Er wordt juist massaal opgeroepen mij te cancellen. En dat was precies de self-fulfilling prophecy van de aflevering; de hypocrisie van domrechts aantonen
[ afbeelding ]
Mannen vallen over het algemeen op jonge vrouwen ongeacht hoe oud ze zelf zijn. Meestal zijn degenen die daar een zwaar punt van maken vrouwen van 30+ die jaloers zijn en er niet meer goed uit zien.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zei dat het behoorlijk zielig is voor een man van 36 om een meisje van 15 jaar lekker te vinden.
Toen zei jij ''Nee hoor. Zo werkt natuur gewoon.''
En toen vroeg ik wat 'natuur' dan is. Maar daar gaf jij geen antwoord op.
Zwaktebod. Waarom kan men zijn bloed überhaupt wel drinken?quote:Sander zelf reageert op Twitter door een oude column van zijn hand te delen waarin hij suggereert dat hun kritiek alleen maar op hem gericht is omdat ’hun rechtspopulistische achterban’ zijn ’bloed wel kan drinken’.
Dus een man van 36 die op een meisje van 15 valt is natuur? En dus normaal (dat maak ik dan maar op uit je weinig concrete verhaal).quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mannen vallen over het algemeen op jonge vrouwen ongeacht hoe oud ze zelf zijn. Meestal zijn degenen die daar een zwaar punt van maken vrouwen van 30+ die jaloers zijn en er niet meer goed uit zien.
Door zijn irritant gedrag is hij natuurlijk wel nu de kop van jut. Daar heeft wel een klein beetje gelijk in. Al klinkt het weer extreem narcistisch om even iedereen als domrechts te bestempelen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zwaktebod. Waarom kan men zijn bloed überhaupt wel drinken?
Voor iemand van adel heeft hij wel een kenmerkende mentaliteit van flink naar beneden schoppen naar het klootjesvolk.
Natuur is om je seksueel aangetrokken te voelen tot een geslachtsrijp persoon die, door het vermoeden dat een combinatie van zijn of haar genen en die van jezelf in jullie eventuele nageslacht, een goede kans geeft jouw eigen genen zoveel mogelijk te verspreiden.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zei dat het behoorlijk zielig is voor een man van 36 om een meisje van 15 jaar lekker te vinden.
Toen zei jij ''Nee hoor. Zo werkt natuur gewoon.''
En toen vroeg ik wat 'natuur' dan is. Maar daar gaf jij geen antwoord op.
Valt? Hij noemt haar alleen aantrekkelijk. Dan val je nog niet op iemandquote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus een man van 36 die op een meisje van 15 valt is natuur? En dus normaal (dat maak ik dan maar op uit je weinig concrete verhaal).
Ik probeer Harvest89 te doorgronden. En hij had het daar wel over.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Valt? Hij noemt haar alleen aantrekkelijk. Dan val je nog niet op iemand
Ja, als dat meisje uitstraalt dat ze vruchtbaar is en goede genen heeft. Dat staat los van of je er seks mee zou moeten willen als mens dat ook rationeel kan denken.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus een man van 36 die op een meisje van 15 valt is natuur? En dus normaal (dat maak ik dan maar op uit je weinig concrete verhaal).
Een man die op een jonge vrouw valt. Het ene meisje van 15 is de andere niet. De ene is qua lichaam al volwassen gevormd, de andere nog niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel mensen denken dan ook dat dat pas vanaf 18 magquote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Sander Schimmelpenninck is een walgelijk over het paard getild ventje met compensatiedrang vanwege zijn geringe lengte, en vermoedelijke micropenis.
Dat gezegd hebbende. Over een paar maanden mogen volwassen mannen volledig legaal hun seksuele fantasieën in de praktijk brengen met het dan 16 jarige meisje. En dan zou je nu niet mogen zeggen dat ze het lekkerst is maar over een paar maanden mag je haar wel vol met zaad spuiten?
Nou nee, hij noemt haar 'lekker'. Dat vind ik nog wel een andere lading hebben dan iemand knap of mooi noemen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Valt? Hij noemt haar alleen aantrekkelijk. Dan val je nog niet op iemand
Lading schmading.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:00 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Nou nee, hij noemt haar 'lekker'. Dat vind ik nog wel een andere lading hebben dan iemand knap of mooi noemen.
Ja oke, bij nader inzien zit daar wat inquote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:00 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Nou nee, hij noemt haar 'lekker'. Dat vind ik nog wel een andere lading hebben dan iemand knap of mooi noemen.
Dus als een 15 jarige een volwassen gevormd lichaam heeft, is het normaal voor iemand van 36 om daar op te vallen?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een man die op een jonge vrouw valt. Het ene meisje van 15 is de andere niet. De ene is qua lichaam al volwassen gevormd, de andere nog niet.
Houdt je verder maar weer voor de domme.
Je bent nu extra vermoeiend aan het doen.
quote:
Dat mag dan ook alleen als ze het zelf wil.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Sander Schimmelpenninck is een walgelijk over het paard getild ventje met compensatiedrang vanwege zijn geringe lengte, en vermoedelijke micropenis.
Dat gezegd hebbende. Over een paar maanden mogen volwassen mannen volledig legaal hun seksuele fantasieën in de praktijk brengen met het dan 16 jarige meisje. En dan zou je nu niet mogen zeggen dat ze het lekkerst is maar over een paar maanden mag je haar wel vol met zaad spuiten?
Om dat lekker te vinden, tuurlijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus als een 15 jarige een volwassen gevormd lichaam heeft, is het normaal voor iemand van 36 om daar op te vallen?
En we kunnen ook de wet wel even aanpassen? Want die moet toch niet tegennatuurlijk zijn?
[..]
Klopt. Want die boven 16 mag je gewoon verkrachten.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat mag dan ook alleen als ze het zelf wil.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat mag dan ook alleen als ze het zelf wil.
Ik denk dat het een behoorlijk rel wordt als ze zwanger blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar een 15 jarige lekker noemen is fout, en een 16 jarige zwanger spuiten is geen probleem?
Okay, dus kijken is natuurlijk, en seks ermee hebben niet?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Om dat lekker te vinden, tuurlijk.
En in welke wet staat dat je niet naar 15 jarigen met een goed lichaam mag kijken?
Wettelijk gezien niet maar op Twitter en Feestboek zal er alsnog moord en brand gebruld worden hoor, ook al is het consensueelquote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar een 15 jarige lekker noemen is fout, en een 16 jarige zwanger spuiten is geen probleem?
Als je überhaupt een onderscheid wil maken in dit geval tussen natuurlijk en onnatuurlijk, zijn al onze wetten onnatuurlijk. En dat is naar goed ook.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus als een 15 jarige een volwassen gevormd lichaam heeft, is het normaal voor iemand van 36 om daar op te vallen?
En we kunnen ook de wet wel even aanpassen? Want die moet toch niet tegennatuurlijk zijn?
[..]
Je mist het punt.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het een behoorlijk rel wordt als ze zwanger blijkt te zijn.
Seks ook. Maar met goede redenen hebben we besloten dat niet te doen en strafbaar te maken.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, dus kijken is natuurlijk, en seks ermee hebben niet?
Ja, nou en? De wet geldt, niet de angry mob op twitter.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wettelijk gezien niet maar op Twitter en Feestboek zal er alsnog moord en brand gebruld worden hoor, ook al is het consensueel
Wat is dan precies het probleem?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ach, elke grens is arbitrair. Maar je moet wat als je wil handhaven.
Ik ben het met je eens. Maar gezien de eigen rechter mentaliteit van tegenwoordig overstijgt het de wet nogal eens.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, nou en? De wet geldt, niet de angry mob op twitter.
Dat Sander van 36 een meisje van 15 het lekkerst vindt.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is dan precies het probleem?
Maar dat is dus puur omdat JIJ dat verwerpelijk vindt. Wat natuurlijk mag.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Sander van 36 een meisje van 15 het lekkerst vindt.
Iemand die het niet verwerpelijk vindt, geeft ook maar zijn mening.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dat is dus puur omdat JIJ dat verwerpelijk vindt. Wat natuurlijk mag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |