abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194323025
quote:
83s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat een ontzettende bullcrap. Zeg je dit ook over stoppen bij een stoplicht? Of over iemand voorhang geven? Of over wachten tot iedereen de trein uitgestapt is alvorens in te stappen.

De 1,5m maatregel en de eventuele mondkapjes toepassing zijn maatregelen om risicos te beperken en om de boel in goede banen te laten lopen.

Het stuk over leefstijlziekten is gewoon verwerpelijk ik weet niet waar je op doelt maar ik denk diabetes of overgewicht. En dan durf je mensen met die aandoening nog egoistisch te noemen. Walgelijk gedachtegoed. :N
Amen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:54:01 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194323061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In twijfel trekken is niet hetzelfde als zeggen dat er geen effect is.
Wie zegt dat er wel een effect is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:54:29 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194323070
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:45 schreef von_manstein het volgende:
Ik ben van mening dat er eerst onderzocht moet worden waar en bij welke activiteiten mensen besmet raken en op die plaatsen kan de lokale overheid eventueel experimenteren met mondkapjes.

Het experimenteren met beschermmiddelen op locaties waar niet bekend is of iemand besmet is geraakt heeft in mijn ogen weinig nut en is verspilling van energie.
Exact.
1947-2016
pi_194323072
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Genoeg mensen, waaronder deskundigen.
pi_194323074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:28 schreef Confetti het volgende:
Die lockdown was dus ernstig noodzakelijk. Nederland blijft rustig doorslapen en zichzelf op de borst kloppen, ontkennende dat we in de 1e golf een van de zwaarst getroffen landen waren.
Dit is nog wel gedeeltelijk te relativeren, afhankelijk hoe compleet de totale testdata is.

België en Spanje hebben beide per 1000 testen 28 positieve gevallen.
In Nederland is dit 8 per 1000 testen.

Nederland heeft afgelopen 5 dagen 111.000 testen uitgevoerd, aanzienlijk meer dan voorgaande 2 weken (circa 85.000 per week). Dat is het goede, maar België als buurman maakt het het natuurlijk extra zorgelijk aangezien we ons willen focussen op onze eigen lokale brandhaarden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 30-07-2020 14:00:06 ]
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:55:37 #56
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194323087
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Niks bijzonders aan. We hebben ook besloten dat men op straat kleren aan moet, ook als je in een winkel moet. We noemen dat evenmin vrijheidsberoving.

Je mag nog steeds gaan en staan waar je wilt zolang je maar ff dat ding opzet, net zoals je elke dag een broek aandoet toch :)
Ik kan mij niet herinneren dat er (al) een democratisch proces aan dragen van mondkapjes vooraf is gegaan.
Als ze al verplicht worden gestedl is dat op grond van noodmaatregelen en dat kan je maar een beperkte tijd volhouden. Daarna zal je in onze samneleving als bestuurder toch echt moeten komen met de onderbouwing.

Dit proces is eerder wel gevolgd voor kleding en hoe je je (niet) uitdost. Op grond van aannemelijke redelijkheid, de eigen overtuiging aan een ander op willen leggen is de zin doordrijven. Dat jij of ik niet als persoon hebben gekozen voor een ..vulin-wet.. is de consequentie van democratie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194323089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de bevolking volgt gewoon het beleid.
En dat is prima.
Maar wanneer men nu vindt dat een mondkap wel degelijk effect heeft dan zet je die toch lekker op. Toch gebeurt dat niet.
Go hard or go home
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:56:20 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194323098
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Genoeg mensen, waaronder deskundigen.
Genoeg mensen waaronder deskundigen zeggen dat het geen effect heeft.
Zie bijvoorbeeld van dissel.
Dus als je zegt dat ze werken, dan is het gewoon een leugen tot nu toe. Want er is geen voldoende ondersteunend bewijs.

Maar het is nog steeds vrij als je er een wil dragen hoor in het openbaar als jij je daar beter van voelt. Be my guest.
1947-2016
pi_194323111
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:55 schreef Noek het volgende:

[..]

En dat is prima.
Maar wanneer men nu vindt dat een mondkap wel degelijk effect heeft dan zet je die toch lekker op. Toch gebeurt dat niet.
Nee, want beleid en psychologisch effect. Als maar genoeg mensen het (gaan) dragen zullen veel mensen overstag gaan. Groepsdruk.
pi_194323123
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus als je zegt dat ze werken, dan is het gewoon een leugen tot nu toe. Want er is geen voldoende ondersteunend bewijs.

Maar het is nog steeds vrij als je er een wil dragen hoor in het openbaar als jij je daar beter van voelt. Be my guest.
Alsof van Dissel nog een betrouwbare deskundige is.. :')
pi_194323137
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:23 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Een mondkapje heeft wel degelijk negatieve effecten, maar blijf dat maar ontkennen (https://www.hpdetijd.nl/2(...)t-niet-tegen-corona/)

Als je dan toch zo graag blijft hameren op je stokpaardje elke dag een broek aantrekken, ja dat is ook in zekere zin vrijheidsberoving. Dat betekent niet dat nog meer vrijheidsberovingen ook maar geaccepteerd moeten worden.
Interessant artikel. ^O^
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:58:37 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194323141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is diegene waar we op moeten mee gaan.

Maar alsnog, doe je ding jordi
1947-2016
pi_194323146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is diegene waar we op moeten mee gaan.

Maar alsnog, doe je ding jordi
Moeten nog wel _O-
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:59:40 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194323153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, want beleid en psychologisch effect. Als maar genoeg mensen het (gaan) dragen zullen veel mensen overstag gaan. Groepsdruk.
Groepsdruk om iets dat niet werkt. Alsof je een placebo in je reet steekt en dan zegt dat je beschermt bent.
1947-2016
pi_194323161
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik wel.
Oké, ik ga liever af op de inhoud i.p.v. autoriteitsdrogredenen. En de inhoud van dat draadje is flinterdun en gestoeld op weinig robuuste aannames.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194323173
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Oké, ik ga liever af op de inhoud i.p.v. autoriteitsdrogredenen. En de inhoud van dat draadje is flinterdun en gestoeld op weinig robuuste aannames.
Toch worden ze uitgenodigd om aan te schuiven, puur om wat ze doen met het in kaart brengen van data:

twitter
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:01:08 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194323182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sowieso moet je daar niet bij mee gaan.
Als er geen wetenschappelijk bewijs is dat het onomstotelijk werkt, dan moet een overheid er ver vanaf blijven om het af te dwingen.
1947-2016
pi_194323187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:56 schreef Red_85 het volgende:
Nogmaals: het in twijfel trekken van een potentieel effect is niet hetzelfde als zeggen dat er GEEN effect is.

Als ik zeg dat ik niet weet of ik volgend jaar nog dezelfde baan heb zeg ik niet automatisch het tegenovergestelde.
pi_194323209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals: het in twijfel trekken van een potentieel effect is niet hetzelfde als zeggen dat er GEEN effect is.

Als ik zeg dat ik niet weet of ik volgend jaar nog dezelfde baan heb zeg ik niet automatisch het tegenovergestelde.
Sterkte en succes met het zoeken van een nieuwe werkgever!
pi_194323215
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, maar op willekeurige promovendi kunnen we bouwen. :')
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:03:07 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194323219
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:55 schreef Noek het volgende:

[..]

En dat is prima.
Definieer "men" en onze "gemeenschap" en samenleving hier vind kennelijk niet dat mondkapjes effect hebben. Natuurlijk staat het iemand in principe vrij om zelf een mondkapje te dragen en/of dat op te leggen achter de eigen voordeur.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194323224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, maar op willekeurige promovendi kunnen we bouwen. :')
Dat zeg ik niet.
pi_194323227
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch worden ze uitgenodigd om aan te schuiven, puur om wat ze doen met het in kaart brengen van data:

[ twitter ]
Dataverzameling is een hele andere tak van sport dan wetenschappelijke inferenties, hè?
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 14:03:42 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194323230
Ikzelf ben bang dat een mondkapjes verplichting de 1,5m maatregel te niet doet. Al lijken er ook gevallen te zijn waar het dragen van een mondkapje de bewustwording verhoogt. Ik denk dat de 1,5m regel een hele goede is alleen de houdbaarheid van de regel is in de praktijk niet zo heel hoog en daar ligt hem het probleem. Je zou een maatregel moeten hebben die virus overdracht verminderd en eenvoudig uit te houden is voor een sociaal ingestelde diersoort.

Waar ik me ook wel een beetje zorgen over maak in de tegenstelingen die ik in dit topic veel lees is de eenvoud waarmee het anti-maatregelen kamp over de aandoening covid heen stapt. Deze hele pandemie begon in nederland met een "het is maar een griepje" argument die volgensmij goed genoeg ontkracht is, alleen er lijkt een grote groep te zijn die toch weer terug is bij dit standpunt. Covid is geen griepje het is een voor ons nog onbekende en onduidelijke immuun/bloed aandoening, de ernst van de gevolgen wisselt per patient maar het is geen simpele verkoudheid. En daarom is er voorzichtigheid geboden.

Alleen heb ik het idee dat veel mensen niet voorzichtig willen zijn helaas.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194323264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Toch kom je er wel mee aanzetten en vervolgens moet ik die geloven 'omdat hij mag aanschuiven'. Bij nota bene onder andere de man die je zelf als onbetrouwbaar bestempeld. Wat is het nou? Je kunt niet iemands autoriteit ontlenen aan het feit dat hij onderschreven wordt door een non-autoriteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')