Amen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat een ontzettende bullcrap. Zeg je dit ook over stoppen bij een stoplicht? Of over iemand voorhang geven? Of over wachten tot iedereen de trein uitgestapt is alvorens in te stappen.
De 1,5m maatregel en de eventuele mondkapjes toepassing zijn maatregelen om risicos te beperken en om de boel in goede banen te laten lopen.
Het stuk over leefstijlziekten is gewoon verwerpelijk ik weet niet waar je op doelt maar ik denk diabetes of overgewicht. En dan durf je mensen met die aandoening nog egoistisch te noemen. Walgelijk gedachtegoed.
Wie zegt dat er wel een effect is?quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In twijfel trekken is niet hetzelfde als zeggen dat er geen effect is.
Exact.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:45 schreef von_manstein het volgende:
Ik ben van mening dat er eerst onderzocht moet worden waar en bij welke activiteiten mensen besmet raken en op die plaatsen kan de lokale overheid eventueel experimenteren met mondkapjes.
Het experimenteren met beschermmiddelen op locaties waar niet bekend is of iemand besmet is geraakt heeft in mijn ogen weinig nut en is verspilling van energie.
Genoeg mensen, waaronder deskundigen.quote:
Dit is nog wel gedeeltelijk te relativeren, afhankelijk hoe compleet de totale testdata is.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:28 schreef Confetti het volgende:
Die lockdown was dus ernstig noodzakelijk. Nederland blijft rustig doorslapen en zichzelf op de borst kloppen, ontkennende dat we in de 1e golf een van de zwaarst getroffen landen waren.
Ik kan mij niet herinneren dat er (al) een democratisch proces aan dragen van mondkapjes vooraf is gegaan.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niks bijzonders aan. We hebben ook besloten dat men op straat kleren aan moet, ook als je in een winkel moet. We noemen dat evenmin vrijheidsberoving.
Je mag nog steeds gaan en staan waar je wilt zolang je maar ff dat ding opzet, net zoals je elke dag een broek aandoet toch
En dat is prima.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de bevolking volgt gewoon het beleid.
Genoeg mensen waaronder deskundigen zeggen dat het geen effect heeft.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Genoeg mensen, waaronder deskundigen.
Nee, want beleid en psychologisch effect. Als maar genoeg mensen het (gaan) dragen zullen veel mensen overstag gaan. Groepsdruk.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:55 schreef Noek het volgende:
[..]
En dat is prima.
Maar wanneer men nu vindt dat een mondkap wel degelijk effect heeft dan zet je die toch lekker op. Toch gebeurt dat niet.
Alsof van Dissel nog een betrouwbare deskundige is..quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Genoeg mensen waaronder deskundigen zeggen dat het geen effect heeft.
Zie bijvoorbeeld van dissel.
Dus als je zegt dat ze werken, dan is het gewoon een leugen tot nu toe. Want er is geen voldoende ondersteunend bewijs.
Maar het is nog steeds vrij als je er een wil dragen hoor in het openbaar als jij je daar beter van voelt. Be my guest.
Interessant artikel.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:23 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Een mondkapje heeft wel degelijk negatieve effecten, maar blijf dat maar ontkennen (https://www.hpdetijd.nl/2(...)t-niet-tegen-corona/)
Als je dan toch zo graag blijft hameren op je stokpaardje elke dag een broek aantrekken, ja dat is ook in zekere zin vrijheidsberoving. Dat betekent niet dat nog meer vrijheidsberovingen ook maar geaccepteerd moeten worden.
Het is diegene waar we op moeten mee gaan.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof van Dissel nog een betrouwbare deskundige is..
Moeten nog welquote:Op donderdag 30 juli 2020 13:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is diegene waar we op moeten mee gaan.
Maar alsnog, doe je ding jordi
Groepsdruk om iets dat niet werkt. Alsof je een placebo in je reet steekt en dan zegt dat je beschermt bent.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want beleid en psychologisch effect. Als maar genoeg mensen het (gaan) dragen zullen veel mensen overstag gaan. Groepsdruk.
Oké, ik ga liever af op de inhoud i.p.v. autoriteitsdrogredenen. En de inhoud van dat draadje is flinterdun en gestoeld op weinig robuuste aannames.quote:
Toch worden ze uitgenodigd om aan te schuiven, puur om wat ze doen met het in kaart brengen van data:quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, ik ga liever af op de inhoud i.p.v. autoriteitsdrogredenen. En de inhoud van dat draadje is flinterdun en gestoeld op weinig robuuste aannames.
Sowieso moet je daar niet bij mee gaan.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, ik ga liever af op de inhoud i.p.v. autoriteitsdrogredenen. En de inhoud van dat draadje is flinterdun en gestoeld op weinig robuuste aannames.
quote:
Nogmaals: het in twijfel trekken van een potentieel effect is niet hetzelfde als zeggen dat er GEEN effect is.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:56 schreef Red_85 het volgende:
Genoeg mensen waaronder deskundigen zeggen dat het geen effect heeft.
Zie bijvoorbeeld van dissel.
Sterkte en succes met het zoeken van een nieuwe werkgever!quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals: het in twijfel trekken van een potentieel effect is niet hetzelfde als zeggen dat er GEEN effect is.
Als ik zeg dat ik niet weet of ik volgend jaar nog dezelfde baan heb zeg ik niet automatisch het tegenovergestelde.
Nee, maar op willekeurige promovendi kunnen we bouwen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof van Dissel nog een betrouwbare deskundige is..
Definieer "men" en onze "gemeenschap" en samenleving hier vind kennelijk niet dat mondkapjes effect hebben. Natuurlijk staat het iemand in principe vrij om zelf een mondkapje te dragen en/of dat op te leggen achter de eigen voordeur.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:55 schreef Noek het volgende:
[..]
En dat is prima.
Maar wanneer men nu vindt dat een mondkap wel degelijk effect heeft dan zet je die toch lekker op. Toch gebeurt dat niet.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, maar op willekeurige promovendi kunnen we bouwen.
Dataverzameling is een hele andere tak van sport dan wetenschappelijke inferenties, hè?quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch worden ze uitgenodigd om aan te schuiven, puur om wat ze doen met het in kaart brengen van data:
[ twitter ]
Toch kom je er wel mee aanzetten en vervolgens moet ik die geloven 'omdat hij mag aanschuiven'. Bij nota bene onder andere de man die je zelf als onbetrouwbaar bestempeld. Wat is het nou? Je kunt niet iemands autoriteit ontlenen aan het feit dat hij onderschreven wordt door een non-autoriteit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |