mijn koffiezetter geeft gewoon regelmatig een seintje dat het bakje schoon moet, ook als hij nog niet vol zit. Op die manier hou je de schimmel aardig in bedwang. De koffie die in de krochten van het apparaat verdwijnt, is droge koffie en dat schimmelt niet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De zetgroep gaat wekelijks onder de kraan en er gaat een doek doorheen, buiten wat de machine aangeeft dat ik moet doen.
Maar kennelijk moet ik ook nog bevreesd zijn voor schimmel.
Mooie aanvulling. Zit ik misschien toch wel goed met mijn aanname dat het bij nieuwere apparaten makkelijker is om ze zelf goed te onderhouden. Dit is de eerste die we hebben (nog geen jaar oud) dus ik had zelf geen vergelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
mijn koffiezetter geeft gewoon regelmatig een seintje dat het bakje schoon moet, ook als hij nog niet vol zit. Op die manier hou je de schimmel aardig in bedwang. De koffie die in de krochten van het apparaat verdwijnt, is droge koffie en dat schimmelt niet.
...Mits het een beetje modern apparaat is. Mijn huidige apparaat is enkele generaties nieuwer dan mijn vorige (zelfde merk en productnaam) en dat is een verschil van dag en nacht. De zetgroep staat nu diagonaal, dus de natte koffie die van de puck valt, valt toch in het afvalbakje. Heel veel ergernissen qua schoonmaken zijn nu verleden tijd. Bij die oude was ik echt bezig om de vastgekoekte klompen koffie los te wrikken, om vervolgens met een sateprikker en tandenborstel de restanten weg te peuteren.
Nu is het een kwestie van omspoelen en klaar is Kees.
Dat zou kunnen natuurlijk.. de tijd gaat doorquote:Op maandag 3 augustus 2020 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mooie aanvulling. Zit ik misschien toch wel goed met mijn aanname dat het bij nieuwere apparaten makkelijker is om ze zelf goed te onderhouden. Dit is de eerste die we hebben (nog geen jaar oud) dus ik had zelf geen vergelijk.
Koffiecentrale en boots.. zijn mijn favoriet.quote:Op maandag 14 september 2020 12:36 schreef Kyran het volgende:
Nieuwe keuken komt morgen, dus nu eindelijk ook maar eens de Jura E6 besteld.
Welke online winkels raden jullie aan om vers gebrand koffiebonen te kopen?
Wilde nu een proefpakket bij Brandzaak kopen om te kijken of het wat is.
https://shop.gardellicoffee.com/14-coffeesquote:Op maandag 14 september 2020 12:36 schreef Kyran het volgende:
Al behoorlijke tijd https://www.fascino-coffe(...)s/sumatra-orang-utan in onze Juraquote:Op maandag 14 september 2020 12:36 schreef Kyran het volgende:
Even heet water in je koppen doen voor je koffie wil gaan zetten, zo doe ik het altijd. Je wilt immers niet je koffie in een kouwe kop, maar die hoeft ook niet gloeiend heet te zijn toch?quote:Op maandag 30 november 2020 17:55 schreef manny het volgende:
Goedendag koffievrinden.
Vraagje: mijn apparaat heeft geen koffiekopwarmhoudplaatje bovenop. Ik zit naar wat alternatieven te kijken en zie vrij dure Jura koffiekopwarmhoud oplossingen, maar ook gewoon zo een standaard plaatje dat je op tafel kan zetten om een gerecht warm te houden.
Hebben jullie wellicht een slimme truc, aanrader voor een strak, simpel, veilig plaatje waar ik ongeveer 4 koppen warm op kan krijgen?
Dat doe ik nu ook en gloeiend heet moet juist niet, maar wel goed warm. Dat scheelt voor mij echt veel in de koffiebeleving. Het moet goed warm zijn. Als ze gewoon netjes op een plaatje staan en dan op een vaste temperatuur zijn dan lijkt me dat nog iets beter werken, maar om nou 130 euro of meer uit te geven aan een apparaat daarvoor vind ik te overdreven.quote:Op maandag 30 november 2020 18:47 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Even heet water in je koppen doen voor je koffie wil gaan zetten, zo doe ik het altijd. Je wilt immers niet je koffie in een kouwe kop, maar die hoeft ook niet gloeiend heet te zijn toch?
Dan heb je weer een extra apparaatje op je aanrecht staan, vreet ook weer stroom... Ik denk dat dit de makkelijkste manier is als je geen warmhoudplaatje op je koffiemachine hebt.quote:Op maandag 30 november 2020 20:31 schreef manny het volgende:
[..]
Dat doe ik nu ook en gloeiend heet moet juist niet, maar wel goed warm. Dat scheelt voor mij echt veel in de koffiebeleving. Het moet goed warm zijn. Als ze gewoon netjes op een plaatje staan en dan op een vaste temperatuur zijn dan lijkt me dat nog iets beter werken, maar om nou 130 euro of meer uit te geven aan een apparaat daarvoor vind ik te overdreven.
dol op apparaten, maar eens met stroom argument. daarom valt zo een standaard warmhoudplaat die je bijv voor eten warm te houden kan gebruiken ook af. Dat is wel een beetje suf om die de hele dag maar aan te laten.quote:Op maandag 30 november 2020 23:57 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Dan heb je weer een extra apparaatje op je aanrecht staan, vreet ook weer stroom... Ik denk dat dit de makkelijkste manier is als je geen warmhoudplaatje op je koffiemachine hebt.
Hier juist stroomloze koffie.quote:Op dinsdag 1 december 2020 06:43 schreef manny het volgende:
[..]
dol op apparaten, maar eens met stroom argument. daarom valt zo een standaard warmhoudplaat die je bijv voor eten warm te houden kan gebruiken ook af. Dat is wel een beetje suf om die de hele dag maar aan te laten.
Hm dat is een naam die ik lang niet voorbij zag komenquote:Op dinsdag 1 december 2020 09:25 schreef Rewimo het volgende:
Ik spoel mijn beker om met heet water voor ik koffie zet en laat hem dan met heet water gevuld staan tot mijn koffie klaar is. (Beker past niet onder het apparaat, daar staat een glas dat ik ook even onder de kraan voorverwarm.)
Ik ben er nog steeds hoorquote:Op dinsdag 1 december 2020 09:27 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm dat is een naam die ik lang niet voorbij zag komen
Hmm geen idee eigenlijkquote:Op dinsdag 1 december 2020 09:43 schreef 111210 het volgende:
Hoelang blijft gemalen koffie eigenlijk goed, begin dit jaar wat koffie laten malen bij een koffiewinkel, voor visite want drink zelf weinig koffie.
Maar afgelopen jaar weinig bezoek gehad door corona dus nog best wat koffie over.
Grapjasquote:Op zondag 17 januari 2021 20:34 schreef Mikeytt het volgende:
Wat is jullie favoriete blend met koffie? En warm of iced?
Hiero:
500ml havermelk/sojamelk
2 pompjes pumpkin spice siroop
2 pompjes vanilla cinnamon siroop
4 pompjes white mocha siroop
2 pompjes salted caramel siroop
1 pompje hazelnut mocha siroop
6 shots espresso
iced natuurlijk en met een caramel drizzle erin en erop.
Mijn voorkeur: Melitta filterhouder, een goede koffie en heet water opgieten (en als ik geld over heb, ooit een Quick Mill). Als je liever een apparaat wilt dan is er voor die 150 euro prima een Nespresso te vinden.quote:Op woensdag 22 december 2021 13:15 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat komt kwa prijs/kwaliteit het beste uit voor een normale bak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |