Wat is het grootste voordeel tegenover de normale Dolce Gusto?quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn er al users die dat nieuwe systeem van Dolce Gusto Neo in huis gehaald hebben en wat vinden jullie ervan?
De nieuwe pads zijn composteerbaar. Dat is voor mij niet zo'n voordeel, maar voor anderen wel.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat is het grootste voordeel tegenover de normale Dolce Gusto?
Lees alleen maar marketing bla bla namelijk.
Zijn de patenten van Senseo verlopen? Dit lijkt er zo op het eerste gezicht namelijk wel heel erg veel op.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn er al users die dat nieuwe systeem van Dolce Gusto Neo in huis gehaald hebben en wat vinden jullie ervan?
Uit mijn hoofd heeft Nescafe bij ieder nieuw systeem dat ze introduceerden 1 of meerdere patenten op hun machine en cups/pads zodat ze een tijdlang als enige zowel de machine als de koffie mogen verkopen. Het zou mij verbazen als dat dit keer anders zou zijn. Het is namelijk hun verdienmodel en als ieder koffieplatform en iedere supermarkt hun eigen cups verkopen dan is dat verdienmodel grotendeels verdwenen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:09 schreef brother52 het volgende:
Zijn de patenten van Senseo verlopen?
Ik drink al zeker 15 jaar 9 van de 10 kopjes van bonen die ik inkoop en zelf maal. Het laatste jaar van De Drie Heren.quote:Waarom zou je rond de ¤70 voor een kilo koffie gaan betalen wanneer je voor ongeveer dezelfde prijs 2 kilo vers gebrande koffie bij een lokale branderij kunt halen die nog eens veel beter smaakt ook.
Klopt, al ging dat bij de originele nespresso niet helemaal goed. Het patent op de pod hield niet lang stand.quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd heeft Nescafe bij ieder nieuw systeem dat ze introduceerden 1 of meerdere patenten op hun machine en cups/pads zodat ze een tijdlang als enige zowel de machine als de koffie mogen verkopen. Het zou mij verbazen als dat dit keer anders zou zijn. Het is namelijk hun verdienmodel en als ieder koffieplatform en iedere supermarkt hun eigen cups verkopen dan is dat verdienmodel grotendeels verdwenen.
Is dat de drie heren uit Zwolle? Daar heb ik wel eens wat koffie van geproefd. Ze laten een behoorlijke markt liggen door alleen blends aan te bieden. Al zouden ze voor de singlesmarkt dan weer concurrentie hebben van Sam’s en die heeft best wel goede koffie.quote:[..]
Ik drink al zeker 15 jaar 9 van de 10 kopjes van bonen die ik inkoop en zelf maal. Het laatste jaar van De Drie Heren.
Een dolce gusto is nooit de moeite waardquote:Maar soms wil ik eens wat anders en dan kies ik voor het gemak en de variatie in koffie voor mijn Dolce Gusto.
Op een bepaald moment zal ik daarvan overstappen naar een nieuwer model en ik vraag me af of dat nu al de moeite waard is.
Ben ook wel benieuwd, al kom ik de specifieke pads nog vrijwel nergens tegen? Alleen bij AH heb ik ze gezien, voor de rest nog vrijwel nergens. Ook niet bij de prijsvergelijkers.. ?quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je kunt ze alleen online bestellen net zoals dat je eerst ook de nespresso en vertuo cups alleen via hun eigen kanalen kon bestellen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:30 schreef cornelisb het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd, al kom ik de specifieke pads nog vrijwel nergens tegen? Alleen bij AH heb ik ze gezien, voor de rest nog vrijwel nergens. Ook niet bij de prijsvergelijkers.. ?
De originele Nespresso Neo pads liggen gewoon bij AH in de winkel.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je kunt ze alleen online bestellen net zoals dat je eerst ook de nespresso en vertuo cups alleen via hun eigen kanalen kon bestellen.
Ah, ok. Geen AH om de hoek hier en in de app kan ik alleen de pads van Starbucks vinden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De originele Nespresso Neo pads liggen gewoon bij AH in de winkel.
De vraag is alleen wanneer winkels en webshops hun eigen Neo pads mogen verkopen.
11 soorten pads in hun webshop. In de winkel waar ik meestal heen ga lagen er 6. Zal per winkel verschillen hoe groot hun keuze isquote:Op vrijdag 14 november 2025 19:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, ok. Geen AH om de hoek hier en in de app kan ik alleen de pads van Starbucks vinden.
Lijkt me niet dat andere producenten de pads mogen maken (de Starbucks pads worden onder licentie door Nestlé gemaakt) want dat is hun verdienmodel. Relatief goedkope machines maken en zorgen dat de klant in hun ecosysteem komt en cashen met de pads/cups. Dat is ze met het de patenten op de cups voor de nespresso niet gelukt maar die van de vertuo en de neo zitten behoorlijk dichtgetimmerd.
Nou ja zeg, nu vind ik ze wel.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
11 soorten pads in hun webshop. In de winkel waar ik meestal heen ga lagen er 6. Zal per winkel verschillen hoe groot hun keuze is
https://www.ah.nl/zoeken?query=neo
Zoveel!? Slaap je nog wel?quote:Op vrijdag 21 november 2025 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Thuis cups, het liefst nummer 8. Melk en suiker erbij. Op het werk vaak een latte, gemaakt met koffiebonen. Suiker erbij.
Vaak zo'n twee kopjes per dag, soms drie.
Illy en goedkoop, die combinatie zie je niet zo vaak.quote:Op zondag 23 november 2025 07:34 schreef raptorix het volgende:
Ik realiseer me nu pas dat de Illy Koffiebonen in een 250 grams verpakking zitten, dacht al wat goedkoop
Maar moet zeggen dat ik de espressobonen lekker rond proeven en toch lekker donker smaken. Ik haal ook af en toe bij kleinere roasters, maar vind dat allemaal net te fruitig.
Single denk ik, heb recentelijk Vietnam en Ethiopië geprobeerd.quote:Op zondag 23 november 2025 11:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Illy en goedkoop, die combinatie zie je niet zo vaak.De kiloprijs zal tegenwoordig al boven ¤30 zitten denk ik?
Wat voor bonen haal je bij de kleinere roasters? Is het een blend of single, waar komt de koffie vandaan, hoe is het gebrand?
Vietnamese koffie ben ik niet zo bekend mee. Ethiopische wat meer maar daar heb je verschillende soorten. Als je bijvoorbeeld Yirgacheffe had, is die inderdaad behoorlijk fruitig (vooral citrus). Sidamo is wat zoeter en gaat wat fruit betreft meer richting blauwe bes. Bij iets donkerder gebrande Sidamo gaat het iets meer richting de chocola maar dan begint die ook net een klein beetje bitter te worden.quote:Op zondag 23 november 2025 11:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Single denk ik, heb recentelijk Vietnam en Ethiopië geprobeerd.
Ik ken ze niet maar zo te zien kopen ze ze hun koffie in bij een lokale brander. Geen idee of het prutsers zijn maar blijkbaar weten ze hoe je met een aeropress om moet gaan en dat is altijd een pluspunt.quote:Zijn geen prutsers volgens mij: https://www.koffietje.nl/koffiebars/trakteren/
Dank je voor het advies, ga volgende keer even wat met je tips doen.quote:Op zondag 23 november 2025 13:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vietnamese koffie ben ik niet zo bekend mee. Ethiopische wat meer maar daar heb je verschillende soorten. Als je bijvoorbeeld Yirgacheffe had, is die inderdaad behoorlijk fruitig (vooral citrus). Sidamo is wat zoeter en gaat wat fruit betreft meer richting blauwe bes. Bij iets donkerder gebrande Sidamo gaat het iets meer richting de chocola maar dan begint die ook net een klein beetje bitter te worden.
Maar als je niet van fruitige koffie houdt, kun je een koffie uit Brazilië of Guatemala proberen. Die smaken gaan meer richting chocola/noten. Colombia kan ook maar daar zitten ook weer fruittonen in.
[..]
Ik ken ze niet maar zo te zien kopen ze ze hun koffie in bij een lokale brander. Geen idee of het prutsers zijn maar blijkbaar weten ze hoe je met een aeropress om moet gaan en dat is altijd een pluspunt.
Als ik op hun site kijk, noemen ze daar een andere brander dan koffietje.nl. Beide branders laten helaas niet zien wat voor bonen ze hebben en hebben geen webshop wat ik een beetje raar vind.
Komt denk ik dat de NLse standaard smaak volgens de marketingdeskundigen wat richting de zoetere en vriendelijkere smaken gaan.quote:Op zondag 23 november 2025 07:34 schreef raptorix het volgende:
Ik realiseer me nu pas dat de Illy Koffiebonen in een 250 grams verpakking zitten, dacht al wat goedkoop
Maar moet zeggen dat ik de espressobonen lekker rond proeven en toch lekker donker smaken. Ik haal ook af en toe bij kleinere roasters, maar vind dat allemaal net te fruitig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |