abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219911194
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:13 schreef brother52 het volgende:
Iemand hier hands on ervaring met de handmalers van 1Zpresso of de Pietro?
1Zpresso ZP6 molen hier. Een tijd geleden heb ik voor een klant gewerkt die een particle size analyser had staan en heb voor de grap eens gekeken hoe goed de verdeling van de ZP6 was. We waren allemaal verbaasd hoe mooi consistent hij maalt.

Het product voelt ook erg robuust aan.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zaterdag 24 januari 2026 @ 14:22:54 #127
20720 brother52
Dus..........
pi_219914688
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 22:42 schreef knoopie het volgende:

[..]
1Zpresso ZP6 molen hier. Een tijd geleden heb ik voor een klant gewerkt die een particle size analyser had staan en heb voor de grap eens gekeken hoe goed de verdeling van de ZP6 was. We waren allemaal verbaasd hoe mooi consistent hij maalt.

Het product voelt ook erg robuust aan.
Ik lees er ook alleen maar goede dingen over. Dat maakt de keuze tussen een 1Zpresso of een pietro niet zo moeilijk meer. Lees over de pietro ook steeds meer negatieve recensies. De schijven zijn wel erg goed maar het gebruik is een drama.

Ik weet dat de ZP6 niet fijn genoeg kan voor espresso maar weet je ook hoe is dat is voor de mokkapot en aeropress?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_219915493
Paar theelepels

In een mok
Heet water uit een

Er overheen.
Niet kokend. Wordt het bitter van.
pi_219915535
Tijdens het thuiswerken zakjes oploskoffie. Snel en lekker.
pi_219915826
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:22 schreef brother52 het volgende:

[..]
Ik lees er ook alleen maar goede dingen over. Dat maakt de keuze tussen een 1Zpresso of een pietro niet zo moeilijk meer. Lees over de pietro ook steeds meer negatieve recensies. De schijven zijn wel erg goed maar het gebruik is een drama.

Ik weet dat de ZP6 niet fijn genoeg kan voor espresso maar weet je ook hoe is dat is voor de mokkapot en aeropress?
mokkapot heb ik al sinds jaren niet meer gebruikt, dus geen idee. Vind ik persoonlijk ook niet zo lekker meestal. Aeropress kan je op zoveel verschillende manieren gebruiken dat dat moeilijk te zeggen is. Als je het als een soort espressomachine probeert te gebruiken, dan moet je best fijn malen, maar als je hem als immersiekoffiezetter gebruikt, dan kan je best grof malen. Het tweede kan hij zeker, eerste waarschijnlijk ook wel. Zelf gebruik ik hem enkel met een V60 op ongeveer de middelste instelling.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:29:11 #131
20720 brother52
Dus..........
pi_219931312
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 17:03 schreef knoopie het volgende:

[..]
mokkapot heb ik al sinds jaren niet meer gebruikt, dus geen idee. Vind ik persoonlijk ook niet zo lekker meestal. Aeropress kan je op zoveel verschillende manieren gebruiken dat dat moeilijk te zeggen is. Als je het als een soort espressomachine probeert te gebruiken, dan moet je best fijn malen, maar als je hem als immersiekoffiezetter gebruikt, dan kan je best grof malen. Het tweede kan hij zeker, eerste waarschijnlijk ook wel. Zelf gebruik ik hem enkel met een V60 op ongeveer de middelste instelling.
Voor de aeropress maal ik bijna net zo fijn als voor espresso. Dan is de J-ultra waarschijnlijk handiger, kan ik mijn knockoff nanopresso ook weer eens meenemen... Of ik neem gewoon beide als ik echt alles handmatig wil gaan doen :P
Maar daar ben ik nog steeds niet helemaal uit. Er is tegenwoordig gewoon te veel keus.
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_219932479
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:29 schreef brother52 het volgende:

[..]
Voor de aeropress maal ik bijna net zo fijn als voor espresso. Dan is de J-ultra waarschijnlijk handiger, kan ik mijn knockoff nanopresso ook weer eens meenemen... Of ik neem gewoon beide als ik echt alles handmatig wil gaan doen :P
Maar daar ben ik nog steeds niet helemaal uit. Er is tegenwoordig gewoon te veel keus.
Maar waarom zou je zo fijn willen malen met een aeropress? Een echte espressopuck kan je er niet mee maken, en genoeg druk opbouwen om daar doorheen te komen al helemaal niet. Dan heb je toch vooral het probleem van overextractie?

Onderweg of op vakantie maak ik simpelweg geen espresso meer. Thuis heb ik een goede espressomachine en elektrische molen, en zo goed als thuis wordt het dus nooit met de beperkte middelen onderweg. Dan drink ik op vakantie liever een goede filterkoffie (V60) dan een matige espresso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')