Hoe ouder hoe zwaarder je mag zijnquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:30 schreef Blues het volgende:
Mijn bmi is 28.7
Wat doet je leeftijd er trouwens toe?
Dat heeft dus niks met je gewicht te maken. Maar met je uitstraling..quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:30 schreef Myraela het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of er een gewicht komt waarop je wel gewoon ziet dat je niet meer te dik ben. Of dat dat gewoon altijd blijft.
Ik vind vooral dat ik nu 8 jaar later meet tevreden ben met mijn lichaam.. en dan vooral wijsheid / zelfverzekerdheid komt met de jaren..quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:30 schreef Blues het volgende:
Mijn bmi is 28.7
Wat doet je leeftijd er trouwens toe?
Jeeej.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe ouder hoe zwaarder je mag zijn
Intrigerend!quote:Op woensdag 29 juli 2020 09:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat vertel ik vast ooit nog wel een keer.
Ik heb het over een zelfbeeld, ik weet niet in hoeverre uitstraling door invloed op heeft. Gewoon naakt in de spiegel kunnen kijken en jezelf als slank zien zien. Zonder waardeoordeel. Voor mij heeft uitstraling meer invloed op hoe anderen je zien en of je jezelf misschien mooi vindt of niet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:31 schreef Barreltje het volgende:
Dat heeft dus niks met je gewicht te maken. Maar met je uitstraling..
Oh. Voor mij zijn die hetzelfde..quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb het over een zelfbeeld, ik weet niet in hoeverre uitstraling door invloed op heeft. Gewoon naakt in de spiegel kunnen kijken en jezelf als slank zien zien. Zonder waardeoordeel. Voor mij heeft uitstraling meer invloed op hoe anderen je zien en of je jezelf misschien mooi vindt of niet.
Wat moet je daar nou van zeggen?quote:Op woensdag 29 juli 2020 12:53 schreef Lonaa het volgende:
![]()
'De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw het gebruik van hydroxychloroquine aangeraden om het coronavirus te bestrijden, in tegenspraak met zijn eigen volksgezondheidsfunctionarissen.
Hij stelde dat het omstreden malariemedicijn enkel wordt bekritiseerd omdat hij het had voorgesteld.
Er is vooralsnog geen bewijs dat het medicijn het virus kan bestrijden. Medische experts waarschuwen dat het middel hartproblemen kan veroorzaken.'
Ik heb er gewoon echt geen woorden voor.
Ik heb er ooit eens wat over gelezen...quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:30 schreef Myraela het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of er een gewicht komt waarop je wel gewoon ziet dat je niet meer te dik ben. Of dat dat gewoon altijd blijft.
Ja! Hij kan nu shirts aan waarin ik 'm al jaren niet meer heb gezien, ik word er op een maffe manier nostalgisch vanquote:
Dat bestaat niet hoor, een te positief beeld van je eigen lichaam.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:22 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb vaak een te positief beeld van mijn lichaam/gewicht.
Ach op zich wel fijn
Hmm volgens mij is dat het verschil tussen gezondheid/bmi en cosmetisch ideaalquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:44 schreef Candaasje het volgende:
Hm, grappig. Ik heb de gewichten even moeten schatten op basis van oude weegmomenten, want we hebben thuis geen weegschaal. Ik heb er voor ons beide even 3kg bij gedaan, want de corona-maanden zijn niet helemaal te ontkennen. Vriend en ik hebben ongeveer dezelfde, gezonde BMI-waarde. (Tussen de 20 en 21)
Toch wordt hij vaak te mager genoemd. Is hij dus volgens het voedingscentrum niet. En ik ben prima tevreden met het meeste, maar vind nog altijd dat mijn bovenbenen uit verhouding zijn. (Mijn zusje heeft een slankere bouw wat dat betreft. Dat ergert me tegenwoordig wat minder, tot ik de foto's krijg en haar ook nog eens bruingebrande giraffen-benen afsteken tegen mijn witte melkflessen).
Dus tsja..BMI is leuk, maar het zegt ook weer lang niet alles over hoe alles verdeeld is en hoe het oogt. En hoe je er zelf over oordeelt.
Joh, mensen vonden mij met een BMI van 27 al 'te mager' worden, dus wat mensen te mager vinden slaat echt helemaal nergens op.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:44 schreef Candaasje het volgende:
Hm, grappig. Ik heb de gewichten even moeten schatten op basis van oude weegmomenten, want we hebben thuis geen weegschaal. Ik heb er voor ons beide even 3kg bij gedaan, want de corona-maanden zijn niet helemaal te ontkennen. Vriend en ik hebben ongeveer dezelfde, gezonde BMI-waarde. (Tussen de 20 en 21)
Toch wordt hij vaak te mager genoemd. Is hij dus volgens het voedingscentrum niet. En ik ben prima tevreden met het meeste, maar vind nog altijd dat mijn bovenbenen uit verhouding zijn. (Mijn zusje heeft een slankere bouw wat dat betreft. Dat ergert me tegenwoordig wat minder, tot ik de foto's krijg en haar ook nog eens bruingebrande giraffen-benen afsteken tegen mijn witte melkflessen).
Dus tsja..BMI is leuk, maar het zegt ook weer lang niet alles over hoe alles verdeeld is en hoe het oogt. En hoe je er zelf over oordeelt.
Ja, zeker. Maar dat speelt natuurlijk wel mee hoe je jezelf ziet/kan zien.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm volgens mij is dat het verschil tussen gezondheid/bmi en cosmetisch ideaal
Ja dat is waar. Hoewel ik bij vriend op een moment wel echt zijn ribben kon tellen, en dat was dan ook nog een gezond BMI. Toen dacht ik wel; schat, of eet meer, of zorg voor iets meer spieropbouw, je hebt echt geen reserves als er wat gebeurt. Kan dat BMI wel zeggen dat het gezond is, en ik weet ook wel dat de mensen in de rimboe ook geen breed postuur hebben, maar zo overleef je een corona besmetting sowieso niet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Joh, mensen vonden mij met een BMI van 27 al 'te mager' worden, dus wat mensen te mager vinden slaat echt helemaal nergens op.
Mja als je veel spieren hebt.. werkt bmi ook niet zo heel best meerquote:Op woensdag 29 juli 2020 14:00 schreef fietsie het volgende:
Ooit, toen ik droog afgetraind was met blokjes en al die ellende, was mijn BMI ook voortdurend boven de 30 maar om nou te zeggen dat ik me toen ongezond voelde...
Brad Pit's BMI was ook te hoog door spieren, niets nieuws onder de zon. Alle bodybuilders hebben ook overgewicht en misschien met heel veel spieren vast obesitasquote:Op woensdag 29 juli 2020 14:00 schreef fietsie het volgende:
Ooit, toen ik droog afgetraind was met blokjes en al die ellende, was mijn BMI ook voortdurend boven de 30 maar om nou te zeggen dat ik me toen ongezond voelde...
Er is op History op t moment een serie over 4 Strongmen die aan het uitmaken zijn wie de sterkste man ter wereld is.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Brad Pit's BMI was ook te hoog door spieren, niets nieuws onder de zon. Alle bodybuilders hebben ook overgewicht en misschien met heel veel spieren vast obesitas
Pff. Dat klinkt toch ook niet meer gezond.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:05 schreef fietsie het volgende:
Er is op History op t moment een serie over 4 Strongmen die aan het uitmaken zijn wie de sterkste man ter wereld is.
Die slapen met CPAP omdat ze hun eigen borstkas niet kunnen liften, eten 10,000 - 15.000 kcal / dag en moeten actief hun watervolume monitoren om zeker te weten dat hun lever en nieren het volhouden zoveel voedingsstoffen ook weer juist te filteren...
Echt, dan kun je beter een BMI van 32 zonder enorme spiermassa's hebben. Daar ga je dan minder snel aan doodquote:Op woensdag 29 juli 2020 14:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is op History op t moment een serie over 4 Strongmen die aan het uitmaken zijn wie de sterkste man ter wereld is.
Die slapen met CPAP omdat ze hun eigen borstkas niet kunnen liften, eten 10,000 - 15.000 kcal / dag en moeten actief hun watervolume monitoren om zeker te weten dat hun lever en nieren het volhouden zoveel voedingsstoffen ook weer juist te filteren...
Soms staan ze ook dingen te tillen en dan scheuren ze de aanhechting van een spier en de bijbehorende pees in / af.....quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Echt, dan kun je beter een BMI van 32 zonder enorme spiermassa's hebben. Daar ga je dan minder snel aan dood
Was wel een mooie jurkquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:12 schreef Barreltje het volgende:
Ghehe BMI is dus maar een getal he..
Met mijn BMI van 31 (obesitas!!) Heb ik dus een nauwsluutende jurk die mijn curves echt fantastisch uit laten komen![]()
Zo'n jurk durfde ik dus 7 jaar geleden met 8 kilo minder niet aan, toen had ik een jurk waarin je mijn kont niet eens zag![]()
Liefde voor ouder worden
quote:
quote:
Pizza.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:17 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog verzinnen wat ik zo bij de Lidl ga ophalen om te bereiden als avondeten.
Seizoensgroenten voor CulKokenquote:Op woensdag 29 juli 2020 14:17 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog verzinnen wat ik zo bij de Lidl ga ophalen om te bereiden als avondeten.
Je kunt zelf ook wel bedenken dat zoiets niet gezond is, zulke gewichten beuren...quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Soms staan ze ook dingen te tillen en dan scheuren ze de aanhechting van een spier en de bijbehorende pees in / af.....
Mast van een schip van 681kg uit gehurkte houding op de schouders recht omhoog tillen.
En dan begint dat gewicht te bewegen. Goed voor je tussenwervelschijven....
Je bedoelt dat dit je ongezond lijkt?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kunt zelf ook wel bedenken dat zoiets niet gezond is, zulke gewichten beuren...
Ik dacht dat je veel lager zou zitten! Maar ja, die lengte hèquote:Op woensdag 29 juli 2020 14:26 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Voor je statistieken, bmi van 23,2 hier. Vandaag althans. Ik ben dusdanig klein dat een kilo erop of eraf de meter al danig laat uitslaan
En ze blijft zich maar afvragen waarom die legitimatie bij de slijter nou iedere keer weer gevraagd wordt....quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht dat je veel lager zou zitten! Maar ja, die lengte hè
Viesdik!quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:26 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Voor je statistieken, bmi van 23,2 hier. Vandaag althans. Ik ben dusdanig klein dat een kilo erop of eraf de meter al danig laat uitslaan
Crossposterquote:Op woensdag 29 juli 2020 14:30 schreef PdeHoog het volgende:
Nu bij Simonis in Scheveningen. Vier porties kibbeling, maar er gaan er twee mee naar huis. Ogen, maag etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |