abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:48:48 #176
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_194308787
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar TS heeft niet bewust meegewerkt aan dit misdrijf dat banken zo gemaakt hebben dat misbruik nog steeds makkelijk kan is dan het probleem waarmee men nu de TS gaat opzadelen.
Dat klopt, echter zit er mogelijk aan de ander kant ook iemand die slachtoffer is. Ik heb het antwoord ook niet, ik probeerde alleen het verschil aan te geven tussen een foutieve overboeking en een bewust misdrijf. (ook al is TS ook een slachtoffer)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:49:56 #177
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194308801
Als er een politie onderzoek is gaat het geld mogelijk eerst naar de politie op een 3en rekening oid pending het onderzoek.

De ABN zal het geld mogelijk ook zelf terughalen als ze de fraude bewezen achten.

Mocht dat niet gebeuren, dan kan ik alleen maar aanraden het zelf terug te storten (en niet eerder! straks ben je 2x 4k kwijt :') als ze erom vragen. Die civiele procedure verlies je toch, en dan heb je 4k + overige kosten ipv alleen 4k.
Dum de dum
pi_194308853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:49 schreef Fe2O3 het volgende:
Mocht dat niet gebeuren, dan kan ik alleen maar aanraden het zelf terug te storten (en niet eerder! straks ben je 2x 4k kwijt als ze erom vragen. Die civiele procedure verlies je toch, en dan heb je 4k + overige kosten ipv alleen 4k.
Ik sprak net iemand uit mijn netwerk die redelijke kijk op deze praktijken heeft. Werkt bij zo'n afdeling op een andere bank. Hij acht de driehoeksoplichting mogelijk, maar denkt dat phishing waarschijnlijker is. Dus dat de persoon met het versturen van een link oid toegang heeft gekregen tot de rekening. Vervolgens daarmee bij mij het horloge heeft gekocht. In dat geval sta ik misschien iets sterken. Dan is een geen sprake van een overeenkomst die ik niet ben nagekomen. Dan is die persoon gewoon slachtoffer van fraude en moet ik aantonen dat ik niet in het "complot" zit.
pi_194308883
quote:
Als er een politie onderzoek is gaat het geld mogelijk eerst naar de politie op een 3en rekening oid pending het onderzoek.

De ABN zal het geld mogelijk ook zelf terughalen als ze de fraude bewezen achten.

Mocht dat niet gebeuren, dan kan ik alleen maar aanraden het zelf terug te storten (en niet eerder! straks ben je 2x 4k kwijt :') als ze erom vragen. Die civiele procedure verlies je toch, en dan heb je 4k + overige kosten ipv alleen 4k.
Vraag is of je wel het (volledige) 4k bedrag moet terug storten. Daar kan een rechter nog van alles van maken.
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:59:10 #180
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194308899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:55 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Ik sprak net iemand uit mijn netwerk die redelijke kijk op deze praktijken heeft. Werkt bij zo'n afdeling op een andere bank. Hij acht de driehoeksoplichting mogelijk, maar denkt dat phishing waarschijnlijker is. Dus dat de persoon met het versturen van een link oid toegang heeft gekregen tot de rekening. Vervolgens daarmee bij mij het horloge heeft gekocht. In dat geval sta ik misschien iets sterken. Dan is een geen sprake van een overeenkomst die ik niet ben nagekomen. Dan is die persoon gewoon slachtoffer van fraude en moet ik aantonen dat ik niet in het "complot" zit.
Dan moet je tzt wel afwegen of een advocaat en rechtsgang met de mogelijkheid te verliezen goedkoper is dan 4k teruggeven ...

Eea wordt helemaal anders als je op de een of andere manier deels schuldig wordt bevonden ... trouwens nog niks van politie gehoord oid? Dit loopt al even lijkt me.
Dum de dum
pi_194308917
quote:

Waarom moet TS het geld terugstorten? Hij lijkt gewoon ter goeder trouw en als dat klokje echt 4.000 waard is, wat heeft hij dan verkeerd gedaan?

En de bank kan niet zonder toestemming geld van een rekening afschrijven.

Volgens mij geef jij verkeerd advies
  woensdag 29 juli 2020 @ 16:07:10 #182
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194308998
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom moet TS het geld terugstorten? Hij lijkt gewoon ter goeder trouw en als dat klokje echt 4.000 waard is, wat heeft hij dan verkeerd gedaan?

Ik snap sowieso niet waarom de persoon die het geld heeft overgemaakt niet zijn geld kwijt zou zijn, maar TS wel.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_194309000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:59 schreef Fe2O3 het volgende:
trouwens nog niks van politie gehoord oid?
Nope. Ik heb ze wel gebeld voor de aangifte. Online kon niet en ze wisten ook niet wat ze ermee aan moesten omdat er nog geen schade is. Behalve de acties van de banken. Maar woensdag zit ik op het bureau voor de aangifte.

Het speelt nu 2,5 week. Geen enkel bericht. Niets van ABN, niets van de politie. Alleen vandaag de brief van ING dat ze de relatie beeindigen. Het voelt echt onwerkelijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Dan moet je tzt wel afwegen of een advocaat en rechtsgang met de mogelijkheid te verliezen goedkoper is dan 4k teruggeven
Ik heb nog hoop dat het inderdaad om phishing gaat en dat de bank de schade gaat vergoeden aan het slachtoffer. Dat zou ook nog kunnen.
pi_194309009
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:41 schreef baskick het volgende:

[..]

a) TS heeft geen betaling gedaan.
b) Alleen een incasso kan gestorneerd worden.
Ja ontvangen bedrag retour bankrekening.
Vakman pur sang
pi_194309022
quote:

[..]

Omdat strikt gezien TS geen zaken heeft gedaan met de koper, maar met de oplichter. De koper heeft nu geld gegeven zonder klokje te krijgen, die kan het geld claimen bij TS.
TS heeft nu een klokje gegeven aan de oplichter zonder van hem geld te krijgen, die moet daar weer zelf achteraan middels een aangifte.

Toch lijkt me het niet compleet zo zwart wit. Bij heling heb je ook ter goeder trouw. Valt dit imo ook onder.
Naast het gezeik dat TS nu aantoonbaar heeft door deze onverschuldigde betaling.
  woensdag 29 juli 2020 @ 16:10:20 #186
51385 baskick
Juist ja!
pi_194309028
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waarom zou TS dat doen? En waarom zou dat storneren zijn? En hoe zou TS dat überhaupt moeten doen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194309031
Wat een verhaal joh. En wat een ellende wat zoiets veroorzaakt.

En lekker onschuldig tot het tegendeel bewezen is zeg.
pi_194309034
quote:
No way! Daarmee zou ik bijna schuld bekennen. En dan wordt het wel erg makkelijk. Dan ga ik allemaal dure dingen kopen en daarna zeggen dat ik van niets wist. Of dat niet geleverd is.
pi_194309037
quote:

[..]

:')
pi_194309175
Wat is dit krom zeg! Je hebt ten goede trouw gehandeld, maar je bent wel de lul. Ook zeer hypocriet van ING.

Maar wat ik niet snap; waarom is TS z’n geld kwijt? De ‘andere’ koper. Dus het andere slachtoffer is onzorgvuldig geweest toch?
pi_194309239
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Maar wat ik niet snap; waarom is TS z’n geld kwijt? De ‘andere’ koper. Dus het andere slachtoffer is onzorgvuldig geweest toch?
Dat moet ook nog maar blijken. Maar ik ga er voor nu vanuit, dan kan het alleen maar meevallen. Ik hoop nu dat het om pishing gaat. En dat de bank het slachtoffer mogelijk schadeloos gaat stellen. En dan misschien bij mij aan zal kloppen, maar ik kan mijn onschuld prima aantonen. Help het me hopen. Ik ga even offline. Dit drukt op mijn borst en ik ga proberen het te laten rusten.
  woensdag 29 juli 2020 @ 16:35:15 #192
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194309330
quote:

[..]

Ts heeft geen verkoop met de eigenaar van het geld, maar met een oplichter.

Er is geen contract tussen TS en de persoon die 4k mist.

Het hele tergoedertrouw gaat absoluut niet op hier.

Zou mooi zijn dat je zo met gestolen geld kan winkelen.
Dum de dum
pi_194309478
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:35 schreef Fe2O3 het volgende:
Zou mooi zijn dat je zo met gestolen geld kan winkelen.
Maar als ik 100 euro uit jouw portemonnee pik, en daar snoepjes van ga kopen. Dan kan je de appie ook niet vragen om je geld terug te geven.
  woensdag 29 juli 2020 @ 16:46:24 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194309509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:24 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Niet aansprakelijk maar wel schade. Ik ben dus gewoon slachtoffer. Terwijl koper fout is en het andere slachtoffer mogelijk onzorgvuldig. Ik vind het echt de omgekeerde wereld. Ik zag in zijn beoordelingen dat hij een paar dagen later bij een juwelier een horloge heeft gekocht. Die mag zijn geld wel gewoon houden. Dat is mijn ervaring althans. Ik ken iemand van wie de pinpas was gestolen (hoe weet ik even niet). Daarmee was ook een aankoop gedaan bij een winkel en die kreeg zijn geld niet terug van de winkel. Wel van de bank, maar de winkel was geen slachtoffer.
[..]

Waarom zouden ze? Ik heb een hypotheek daar die elke maand keurig wordt voldaan. Verder loopt er een gezamelijke rekening waar ik verder niets mee doe behalve de hypotheek laten afschrijven.
[..]

Na een civiele procedure neem ik aan? Want eerder dan een uitspraak van een rechter ga ik niets terugstorten.

Mijn enige hoop nu nog is dat het slachtoffer zelf onzorgvuldig is geweest. En dat ik kan aantonen dat er geen sprake is van onrechtmatige verrijking oid. Geen idee.
Wellicht heeft hij bij de juwelier wel met eigen geld betaald?
Hoe is de beoordeling door die juwelier en bestaat die juwelier echt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 juli 2020 @ 16:47:06 #195
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194309516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:44 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Maar als ik 100 euro uit jouw portemonnee pik, en daar snoepjes van ga kopen. Dan kan je de appie ook niet vragen om je geld terug te geven.
Niet zomaar nee, maar ik denk dat je heel blij mag zijn als de abn zegt hou maar
Dum de dum
  woensdag 29 juli 2020 @ 16:49:16 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194309554
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

De rekeninghouder waar het bedrag vandaan komt die claimt dat zijn rekening misbruikt is gaat dat bedrag terug krijgen.
Dat zou wel bijzonder zijn, want meestal hoor je van de slachtofferkant aan die kant van het verhaal vaak dat het een kwestie van "zelf overgemaakt, pure pech" is, dus dat moeten we ook nog maar eens zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194309653
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:46 schreef Leandra het volgende:
Wellicht heeft hij bij de juwelier wel met eigen geld betaald?Hoe is de beoordeling door die juwelier en bestaat die juwelier echt?
Ja, juwelier bestaat echt. Met voldoende online reviews. Zou ook inderdaad kunnen dat hij ook weleens zelf iets betaalt. Maar het zal in ieder geval met een andere rekening zijn. Omdat mijn rekening was geblokkeerd (vrijdag of zaterdag) voordat hij de aankoop bij de juwelier deed. Of die juwelier moet de beoordeling later geschreven hebben, kan ook natuurlijk. Bedenk ik mij nu.
  woensdag 29 juli 2020 @ 16:58:59 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194309685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:56 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Ja, juwelier bestaat echt. Met voldoende online reviews. Zou ook inderdaad kunnen dat hij ook weleens zelf iets betaalt. Maar het zal in ieder geval met een andere rekening zijn. Omdat mijn rekening was geblokkeerd (vrijdag of zaterdag) voordat hij de aankoop bij de juwelier deed. Of die juwelier moet de beoordeling later geschreven hebben, kan ook natuurlijk. Bedenk ik mij nu.
Daarom is die juwelier interessant, als hij daar wel met eigen geld betaald heeft, of ivm garantie bijvoorbeeld wel eigen gegevens achtergelaten heeft dan zou dat een oplossing kunnen betekenen mbt de identiteit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194309689
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mooie update!

Kunnen we mooi van leren.
Het is wat makkelijk de bank zo de schuld te geven. Als verkoper ben je verantwoordelijk om te checken dat je je geld legaal verkrijgt, er wordt ook vaak voor gewaarschuwd.
Al is dit wel een hele sluwe vos geweest.
Hoe moet je dat doen dan. Als je een bank belt om gegevens van een rekeninghouder beroepen zr zich op privacy. Maar zodra het fout gaat ben je dus de klos.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:02:41 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194309728
Als het werkelijk iemand met dezelfde achternaam is dan sluit ik oplichting door een eigen (klein)kind ook niet uit, die de rekening van oma misbruikt voor dit soort shit.

En ik heb ooit verkering gehad met een "keurige" man die het zelfs zo bont maakte dat de deurwaarder bij zijn oma aan de deur stond, dus niets verrast mij meer op dat vlak.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')